بازار کار مهندس مکانیک در کانادا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • بازار کار مهندس مکانیک در کانادا
  • شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس مکانیک کانادا
  • عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان مکانیک در کانادا
  • میزان درآمد مهندس مکانیک در کانادا
  • اخذ ویزای کار کانادا برای مهندس مکانیک
  • اخذ اقامت کانادا از طریق کار مهندس مکانیک
  • نحوه کاریابی برای مهندس مکانیک در کانادا
  • بازار کار مهندس مکانیک در کانادا و سخن پایانی

بازار کار مهندس مکانیک در کانادا و مقدمه ای بر آن

بازار کار مهندس مکانیک در کانادا، بررسی شرایط و مدارک برای مهاجرت مهندسین مکانیک به کانادا، شرایط اخذ ویزای کار کانادا، نحوه کاریابی در کانادا، حقوق مهندس مکانیک در کشور های مختلف و دیگر مسائلی که با موضوع بازار کار مهندس مکانیک در کانادا مرتبط می باشد را در این مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد. کشور کانادا از کشور های سطح اول جهان در زمینه های مختلف می باشد. کانادا یکی از کشور های مهاجر پذیر می باشد که هر ساله به بسیاری از متقاضیان اجازه می دهد تا به واسطه تحصیل، کار یا سرمایه گذاری و یا دیگر روش ها به این کشور مهاجرت کنند. موسسه حقوقی ملک پور(ملک پوراتریش) با داشتن سابقه بلند مدت و موفق در زمینه اخذ ویزا از برترین کشور های جهان، می تواند به شما عزیزان متقاضی جهت مهاجرت به کانادا، خدمات بی نظیری را ارائه نماید. این امکان فراهم گشته که شما با برقرار نمودن تماس با موسسه به صورت رایگان به دریافت اطلاعات مهاجرتی مانند بررسی بازار کار مهندس مکانیک در کانادا و دیگر اطلاعات بپردازید.

بازار کار مهندسی مکانیک در کانادا:

در حال حاضر جهان با کمبود مهندس مواجه است و این کمبود به یک کشور محدود نمی شود و ملل مختلف در سراسر جهان گزارش کمبود در زمینه های مختلف مهندسی را می دهند. برای بررسی شرایط و چشم انداز بازار کار یک شغل در کانادا، باید مقدار اختلاف بین تعداد کل متقاضیانی که پیش بینی می شود در یک دوره 10 ساله (2019 تا 2028) به دنبال کار جدید می باشند را با فرصت های شغلی پیش بینی شده در این دوره و همچنین ارزیابی شرایط بازار کار در سال های اخیر مقایسه گردد تا شرایط بازار کار( تعادل نیرو یا کمبود نیرو) در دوره 2019 تا 2028 مشخص شود. اشتغال در گروه شغلی مکانیک با سرعت مشابه با بقیه مشاغل طی دوره 2016 تا 2018 در کانادا رشد کرده است. اگر چه نرخ بیکاری در این شغل در طول تاریخ در کانادا پایین بوده است، اما در سال 2016 به سطحی رسید که فقط در دوره رکورد بزرگ در اوایل دهه 1990 دیده شد. با این حال از سال 2016 به بعد نرخ بیکاری در این شغل به طور قابل توجهی کاهش یافت و به سطحی رسیدکه زیر حد متوسط ملی در سال 2018 بود. در حال حاضر و در سال 2021 تجزیه و تحلیل شاخص های اصلی بازار کار نشان می دهد که تعداد فرصت های شغلی کار مهندسی مکانیک به طور قابل توجهی از تعداد جویندگان کار در این رشته نسبت به دوره 2016 تا 2018 بالاتر رفته است. در طی سال های 2019 تا 2028 برای مهندسان مکانیک 11300 فرصت شغلی جدید پیشبینی شده است و این در حالی می باشد که پیشبینی شده 13200 متقاضی کار جدید این فرصت های شغلی را پر کنند. در نمودار پایین نرخ بیکاری کشور کانادا را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

نرخ بیکاری در کانادا

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات مشاور رسمی مهاجرت کانادا جناب افضلی در خصوص اسکیل ورکر

فایل صوتی توضیحات مشاور رسمی مهاجرت کانادا جناب افضلی در خصوص اسکیل ورکر

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس مکانیک در کانادا:

افرادی که تمایل  به ورود به بازار کار مهندسی مکانیک در خارج از کشور را دارند باید به بررسی مسائل مختلفی بپردازند. همان گونه که گفته شد رشته مهندسی مکانیک از مشاغلی می باشد که در کانادا با کمبود نیروی کاری مواجه است و این یک فرصت مناسب برای مهندسان مکانیک است تا با تخصصی که دارند به این کشور مهاجرت نمایند. مهندسان مکانیک پس از بررسی عوامل گوناگون که به آن ها برای انتخاب کانادا به عنوان مقصد کمک می کند باید برای اخذ ویزای این کشور اقدام نمایند. با توجه به این موضوع که کانادا کشوری مهاجر پذیر می باشد، این امر باعث شده تا مهندسان مکانیک بتوانند از روش های گوناگون برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایند. یکی از اصلی ترین روش های مهاجرت به کانادا برای مهندسین مکانیک، دریافت دعوت نامه کاری از سمت یک کارفرما در کانادا می باشد، متقاضی در صورتی که بتواند از سوی یک کارفرما در کانادا جاب آفر یا دعوت نامه کاری دریافت کند این امکان را دارد تا با اخذ اقامت کاری وارد کانادا شود. البته به این نکته باید توجه داشت که ارسال دعوت نامه کاری برای کارفرما یک پروسه سخت را به همراه دارد و کارفرما باید به اداره کار اثبات نماید که شخص مورد نظر برای کار، جای هیچ شهروند کانادایی را پر نمی کند و مانند آن نیرو در کانادا وجود نخواهد داشت. ( اولویت استخدام نیرو با شهروندان کانادایی می باشد.) اما این تنها روش مهاجرت به کانادا نمی باشد و متقاضیان این امکان را دارند تا در برنامه اسکیل ورکر کانادا که بر اساس امتیاز بندی در دو مرحله می باشد شرکت کنند. در برنامه اسکیل ورکر کانادا بر اساس 4 پارامتر اصلی سن، مدرک تحصیلی، مدرک زبان و سابقه کار به افراد امتیاز داده می شود، در مرحله اول متقاضی باید حداقل امتیاز 67 را از 100 کسب کند تا بتواند به مرحله اصلی یا استخر وارد شود. در مرحله دوم که از 1200 امتیاز می باشد، افرادی که بیشترین امتیاز را کسب می کنند برای مهاجرت به کانادا انتخاب می شوند.

عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان در کانادا:

مهندسین مکانیک پس از بررسی بازار کار و میزان فرصت های شغلی در کانادا باید به تحقیق در خصوص شرح وظایف مهندسین مکانیک در کانادا بپردازند و با توجه به تخصص کاری خود با نیاز های کشور کانادا آشنا شوند. در این قسمت قصد داریم تا برای شما عزیزان متقاضی به شرح وظایف مهندسین مکانیک در کانادا بپردازیم، مهندسین مکانیک وظیفه طراحی، ساخت، آزمایش و بهبود انواع ماشین ها را دارند. از آن جا که این رشته بسیار گسترده می باشد، مهندسان غالباً در یکی از زمینه های مکانیک مانند موتور های ساختمانی، هیدرولیک، پنوماتیک، پمپ ها، توربین ها یا سیستم های گرمایشی و سرمایشی و غیره تخصص دارند. در حال حاضر بخش تولید در کانادا بزرگترین بخش برای ورود مهندسان مکانیک است. در یک کارخانه تولیدی، مهندسان مکانیک ممکن است مسئولیت طراحی و ساخت محصولاتی مانند وسایل نقلیه، ژنراتورها یا سیستم های تهویه مطبوع را بر عهده داشته باشند. در ادامه برای شما تعدادی دیگر از وظایف و مهارت های مهندسین مکانیک را برای شما قرار داده ایم:

  • تحقیق و بررسی در خصوص طراحی کردن و بهره برداری عملکرد مکانیسم ها و سیستم ها و اجزای آن ها

  • طراحی نمودن تجهیزات و ماشین آلات و همچنین طراحی نیروگاه ها

  • تحلیل و تجزیه کردن ارتعاشات دستگاه ها و سیستم ها و سازه های مکانیکی

  • بازرسی کردن و نظارت بر نصب نمودن سیستم های مکانیکی

  • بررسی و نظارت نمودن بر خرابی ها و مشکلات مکانیکی و یا مشکلات نگهداری و دیگر مشکلات غیر منتظره

  • مدیریت و برنامه ریزی در پروژه ها و تهیه نمودن و برآورد کردن مقدار مواد مصرفی و میزان هزینه ها و زمان مورد نیاز و مشخصات طراحی برای ماشین آلات و سیستم ها،

  • بررسی و نظارت بر مهندسین و نیرو های تکنسین، تایید نمودن طرح ها، برآورد کردن و محاسبه کردن هزینه ها

میزان درآمد مهندس مکانیک در کانادا:

متقاضیان مهاجرت پس از بررسی بازار کار مهندسی مکانیک در خارج از کشور و بررسی فرصت ها و عناوین شغلی در کشور مقصد و همچنین تحقیق و بررسی در خصوص شرایط مهاجرت، باید به بررسی میزان حقوق مهندس مکانیک در کشور های مختلف بپردازند. تا این قسمت از مقاله شرایط مهاجرت و بازار کار و فرصت های شغلی برای مهندسین مکانیک در کانادا مورد بررسی قرار گرفت. در این قسمت قصد داریم تا میزان درآمد مهندسان مکانیک در کانادا را مورد بررسی قرار دهیم. زیرا بررسی این موضوع یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب کشور مقصد می باشد و اگر میزان حقوق در کشور مورد نظر ما مناسب نباشد نمی توان آن کشور را انتخابی مناسب جهت مهاجرت دانست. کشور کانادا از کشور های پیشرفته در صنعت می باشد و همچنین از کشور های ثروتمند جهان به شمار می آید. با توجه به نیازی که بازار کار کانادا به مهندسین مکانیک دارد، میزان حقوق و درآمد افراد در این شغل نسبتاً رو به بالا می باشد. البته قابل ذکر است که میزان حقوق در ایالت ها و شهر های مختلف کانادا متغیر می باشد. در جدول زیر مقدار حداقل، متوسط و حداکثر حقوق یک مهندس مکانیک را در ایالت های مختلف کانادا قرار داده ایم:

استان حداقل

(کار در هر ساعت)

متوسط

(کار در هر ساعت)

حداکثر

( کار درهر ساعت)

استان آلبرتا 34 دلار کانادا 56.50 دلار کانادا 73 دلار کانادا
استان بریتیش کلمبیا 27.20 دلار کانادا 36 دلار کانادا 58 دلار کانادا
استان مانیتوبا 25.50 دلار کانادا 34.62 دلار کانادا 61 دلار کانادا
استان نیو برانزویک 29 دلار کانادا 41 دلار کانادا 30 دلار کانادا
استان نیو فاندلند و لابرادور 16.50 دلار کانادا 46 دلار کانادا 82 دلار کانادا
استان نوا اسکوشیا 27 دلار کانادا 40.90 دلار کانادا 70دلار کانادا
استان آنتاریو 24 دلار کانادا 38.50 دلار کانادا 59 دلار کانادا
جزیره پرنس ادوارد 20 دلار کانادا 30 دلار کانادا 53دلار کانادا
استان کبک 27 دلار کانادا 79.50 دلار کانادا 70 دلار کانادا
استان ساسکاچوان 28 دلار کانادا 37.50 دلار کانادا 58 دلار کانادا

در قسمت پایین نموداری از میزان حقوق پرستاران در کانادا برای یک سال کار مهندسی مکانیک را برای شما قرار داده ایم که می توان متوجه شد مهندسان مکانیک در کانادا در پایین ترین حالت و بالاترین حالت برای هر سال کار چه مقدار حقوق دریافت می کنند

نمودار حقوق مهندسین مکانیک در کانادا

فایل ویدئویی موسسه ملک پور‌ در خصوص دعوتنامه کاری جهت اقامت دائم کانادا

فایل صوتی این ویدئو

اخذ ویزای کار کانادا برای مهندسین مکانیک:

در مطالب بالا گفته شد افراد مهندسین مکانیک و نیرو های کاری ماهر می توانند از دو طریق برای اخذ ویزای کار کانادا اقدام نمایند و به این کشور مهاجرت نمایند. روش اخذ جاب آفر و روش اسکیل ورکر. در روش اول متقاضی باید از سمت یک کارفرما و یا یک شرکت معتبر به کار دعوت شده باشد و برای متقاضی از سمت کارفرما جاب آفر یا پیشنهاد کاری ارسال شود، همان طور که گفته شد این موضوع در صورتی امکان پذیر می باشد که کارفرما مورد تایید اداره کار واقع شده باشد و سمتی که کارفرما برای آن به دنبال نیروی کار می باشد در صورتی می تواند از شهروندان کشور های دیگر باشد که برای آن سمت در داخل کانادا گزینه مناسبی پیدا نشود. در این شخص می تواند به عنوان یک مهندس مکانیک به کانادا مهاجرت نماید، در این روش به شخص اقامت کاری داده می شود. در روش دیگر که از برنامه های مهاجرتی اصلی در کانادا به شمار می رود و اکثریت افراد متخصص این برنامه را به عنوان برنامه اصلی مهاجرت خود انتخاب می کنند برنامه اکسپرس انتری می باشد. در این برنامه افراد به واسطه 4 شرط اصلی سن، مدرک تحصیلی، مدرک زبان و سابقه کاری می توانند در آن شرکت نمایند و در صورت کسب امتیازات لازم در دو مرحله ویزای کاری کانادا را اخذ می نمایند. پیشنهاد موسسه حقوقی ملک پور به شما عزیزان متقاضی مهاجرت به کانادا این است که هنگام شروع پروسه اخذ ویزای کاری کانادا با وکلای با تجربه در امور مهاجرت مشورت نمایید تا اطلاعات لازم را جهت پروسه اخذ ویزا به شما منتقل نمایند تا بتوانید در پروسه اخذ ویزای کانادا شانس بالاتری داشته باشید.در ادامه مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری کانادا را برای شما قرار داده ایم:

  • ارائه گذرنامه با حداقل 1 سال اعتبار

  • ارائه کپی و اصل شناسنامه همراه با ترجمه

  • ارائه نامه تمکن مالی و گردش حساب

  • ارائه مدارک زبان (فرانسوی یا انگلیسی)

  • ارائه مدارک جهت اثبات سوابق کاری( بیمه، فیش حقوقی، قرارداد کاری)

  • ارائه نامه عدم سوء پیشینه

  • ارائه نامه سلامت پزشکی

اخذ اقامت کانادا از طریق کار مهندس مکانیک:

مهندسان مکانیک متقاضی به مهاجرت، پس از بررسی بازار کار مهندسی مکانیک در خارج از کشور و بررسی حقوق مهندس مکانیک در کشور های مختلف و انتخاب یک کشور به عنوان کشور مقصد باید به بررسی مسائل اقامت کشور مورد نظر بپردازند. در این مقاله به بررسی موضوعات مختلف در مبحث بازار کار مهندس مکانیک در کانادا پرداختیم و این موضوع را از زاویه های مختلف بررسی کردیم. متوجه شدیم که کانادا یکی از کشور های مناسب برای مهندسین مکانیکی می باشد که تمایل به مهاجرت دارند و این کشور می تواند فرصت های مناسب شغلی را برای آن ها داشته باشد. گفته شد که برای اخذ ویزای کاری کانادا از دو روش می تواند اقدام نمود، روش اول جاب آفر یا پیشنهاد کاری و روش دوم برنامه اسکیل ورکر. در روش اول شخص پس از دریافت پیشنهاد شغلی از سمت یک کارفرمای معتبر در کانادا با ویزای کاری و اقامت موقت به کانادا مهاجرت می نماید و در این کشور در همان سمت شغلی مشغول به کار می شود. قابل ذکر است که در این روش شخص در ابتدا تنها ویزای کاری را دریافت می نماید. در روش دوم که معروف ترین و کم هزینه ترین روش مهاجرتی به کانادا می باشد و هر ساله از سراسر دنیا انسان های زیادی با توجه به رشته و تخصص خود برای آن اقدام می نمایند، افراد پس از کسب امتیاز و قبولی در دو مرحله با اقامت دائم به خاک کانادا وارد می شوند و می توانند پس از ورود به جستجوی کار بپردازند. قابل ذکر است افرادی که از روش اخذ جاب آفر یا پیشنهاد شغلی به کانادا مهاجرت می نمایند می توانند پس از کسب تجربه کار در کشور کانادا در برنامه اسکیل ورکر شرکت نمایند و از این روش برای اخذ اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

نحوه کاریابی برای مهندس مکانیک در کانادا:

بازار کار مهندس مکانیک در کانادا را مورد بحث قرار دادیم، گفته شد که برای این شغل تا 10 سال آینده 11300 فرصت شغلی پیشبینی شده است. این فرصت های شغلی توسط مهاجرین و فارغ التحصیلان در رشته مهندسی مکانیک در کانادا پر خواهد شد. اما چگونه می توان این فرصت های شغلی را پیدا کرد؟ مهندسین مکانیکی که از روش های گوناگون تمایل دارند تا به کانادا مهاجرت نمایند چگونه باید در این کشور کار مربوط به خود را پیدا کنند؟ نحوه کاریابی در کانادا چگونه است؟ روش های مختلفی برای پیدا کردن کار در کانادا وجود دارد. این موضوع برای متقاضیان مهاجرت کاری به کانادا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یکی از بهترین روش های کاریابی در کشور کانادا موسسات کاریابی می باشند، افراد این شانس را دارند تا شرایط و مدارک خود را برای این موسسات ارسال نمایند و این موسسات اطلاعات را در اختیار کارفرمایان قرار خواهند داد و در صورتی که مورد تایید کارفرما قرار گیرد برای فرد دعوت نامه کاری ارسال می نماید، این دعوت نامه در برنامه اکسپرس اینتری برای متقاضی امتیاز بیشتری می آورد. در قسمت زیر نام تعدادی از موسسات کاریابی در کانادا را قرار دادهایم:

موسسات و سایت های کاریابی در کانادا
Canada Jobs
Monster
Workopolis
Indeed
Eluta
Wow Jobs
Canada’s Job Bank
Simply Hired
Career Builder
بازار کار مهندس مکانیک در کانادا و سخن پایانی

بازار کار مهندس مکانیک در کانادا و سخن پایانی
بازار کار مهندس مکانیک در کانادا ، فرصت های شغلی در بازار کار مهندسی مکانیک در کانادا، میزان حقوق مهندسین مکانیک در این کشور، انواع ویزای کاری کانادا، عناوین و سمت های شغلی مهندسین مکانیک و دیگر موارد در حول محور موضوع بازار کار مهندس مکانیک در کانادا را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. همانگونه که گفتیم بازار کار مهندسی مکانیک در خارج از کشور، حقوق مهندس مکانیک در کشور های مختلف از اصلی ترین مواردی می باشند که متقاضیان مهاجرت باید قبل از هر نوع اقدام به بررسی آن ها بپردازند. کشور کانادا یکی از بهترین کشور های جهان در زمینه های مختلف می باشد که به عنوان یکی از پایگاه های مهاجرین در سراسر دنیا شناخته شده می باشد. موسسه حقوقی ملک پور با سابقه کار بیش از 20 سال در زمینه مهاجرت به عنوان بزرگ ترین موسسه مهاجرتی خاورمیانه، این افتخار را دارد تا به شما هم میهنان عزیز خدمات مهاجرتی را ارائه نماید. شما عزیزان می توانید جهت اخذ جدیدترین اطلاعات در خصوص بازار کار مهندس مکانیک در کانادا و دیگر اطلاعات در زمینه مهاجرت با موسسه تماس حاصل نمایید و به صورت رایگان به دریافت اطلاعات بپردازید و بهترین مسیر مهاجرت برای خود را بررسی کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه بازار کار مهندس مکانیک در کانادا

بالاترین سطح حقوق مهندس مکانیک در کدام ایالت کانادا می باشد؟

در کشور کانادا مهندسین مکانیک در ایالت کبک بالاترین سطح حقوق را دریافت می کنند. آن ها به صورت میانگین برای هر ساعت کار 69 دلار درآمد دارند.

مهندسین مکانیک برای مهاجرت به کانادا از چه روشی باید اقدام کنند؟

مهندسین مکانیک واجد شرایط برای مهاجرت به کانادا باید از روش ویزای کارگر ماهر اقدام به مهاجرت نمایند و امتیازات لازم را در دو مرحله کسب نمایند.

تابعیت کانادا پس از چند سال به مهندسین مکانیک اعطا می شود؟

در صورتی که مهندسین مکانیک با اقامت دائم کانادا حداقل 3 سال از 5 سال را در کانادا حضور داشته باشند می توانند در صورت رعایت قوانین کانادا برای اخذ تابعیت این کشور اقدام نمایند.

پایین ترین درآمد مهندسان مکانیک در کدام ایالت کانادا می باشد؟

بر اساس اخرین امار پایین ترین میزان حقوق به صورت میانگین در جزیره پرنس ادوارد می باشد. در این جزیره هر ساعت کار در شغل مهندس مکانیک 30 دلار دستمزد دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *