بازار کار مهندس مکانیک در پرتغال

آنچه در این مقاله میخوانید

  • بازار کار مهندس مکانیک در پرتغال
  • شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس مکانیک پرتغال
  • عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان مکانیک در پرتغال
  • میزان درآمد مهندس مکانیک در پرتغال
  • اخذ ویزای کار پرتغال برای مهندس مکانیک
  • اخذ اقامت پرتغال از طریق کار مهندس مکانیک
  • نحوه کاریابی برای مهندس مکانیک در پرتغال
  • بازار کار مهندس مکانیک در پرتغال و سخن پایانی

بازار کار مهندس مکانیک در پرتغال و مقدمه ای بر آن

بازار کار مهندس مکانیک در پرتغال، بررسی شغل مهندسی مکانیک در لیست مشاغل مورد نیاز پرتغال، شرایط کار پس از تحصیل در پرتغال برای مهندسین مکانیک، شرایط و چگونگی کاریابی در پرتغال، شرایط اخذ ویزای پرتغال و نحوه اخذ اقامت و تابعیت پس از مهاجرت به پرتغال از عمده ترین مواردی است که در مقاله بازار کار مهندس مکانیک در پرتغال مورد بحث و نقد قرار خواهیم داد. آیا با تحصیل در پرتغال در رشته مهندسی مکانیک امکان ورود به بازار کار مهندس مکانیک در پرتغال وجود دارد؟ میزان درآمد مهندسین مکانیک در پرتغال چه مقدار است؟ آیا شغل مهندسی مکانیک در لیست مشاغل مورد نیاز پرتغال می باشد؟ سعی داریم تا به سوالات شما در خصوص ورود به بازار کار مهندس مکانیک در پرتغال  و مهاجرت به پرتغال پاسخ دهیم. موسسه حقوقی ملک پور با مهارت در زمینه مهاجرت و سابقه کار بیشتر از 20 سال در این زمینه همراه شما متقاضیان مهاجرت به کشور های سطح اول دنیا می باشد و به شما در پروسه مهاجرت یاری می رساند. با برقرار کردن تماس این امکان برای شما برقرار می شود تا به صورت رایگان به دریافت اطلاعات مهاجرتی بپردازید و با مشورت با مشاورین موسسه می توانند بهترین نوع مهاجرت را برای خود انتخاب نمایند.

بازار کار مهندسی مکانیک در پرتغال

پرتغال از کشور های زیبا و بسیار خوش آب و هوا در اروپا و یکی از مقاصد اصلی گردشگری در جهان به شمار می رود. آب و هوای بسیار مناسب و بیش از 520 مایل سواحل زیبا این کشور را به یکی از منحصر به فرد ترین کشور های جهان تبدیل کرده است. این کشور که در شبه جزیره ایبری واقع است با همسایه خود کشور اسپانیا بخش عمده ای از این شبه جزیره را در بر گرفته اند. اقتصاد کشور پرتغال به شدت به صنعت جهانگردی وابسته می باشد و مشاغلی مانند هوافضا، و بیوتکنولوژی، صنعت ارتباطات از راه دور و املاک نیز جز مشاغل پر طرفدار در این کشور می باشد. با توجه به پیشرفت اقتصاد پرتغال در سال های اخیر این کشور میزبان شرکت های خارجی بسیاری شده است شرکت های خارجی بسیار معروفی که در حال حاضر در لیسبون پایتخت پرتغال حضور دارند شامل گوگل، فولکس واگن، مرسدس بنز، سامسونگ، نوکیا و .. می باشند. مهندسی مکانیک در کشور پرتغال از جمله مشاغلی می باشد که بازار کار مناسبی دارد و متقاضیان در صورتی که بتوانند به زبان پرتغالی صحبت کنند شانس بسیار زیادی برای ورود به بازار کار مهندس مکانیک در پرتغال خواهند داشت. البته قابل ذکر است که بسیاری از پرتغالی ها به زبان انگلیسی مسلط می باشند اما برای شانس کاریابی در پرتغال تسلط به زبان پرتغالی می تواند شانس شما را تا حد زیادی بالا ببرد. نرخ بیکاری در کشور پرتغال را در نمودار زیر برای شما قرار داده ایم:

نرخ بیکاری در پرتغال

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص ویزای کار در اروپا

فایل صوتی این ویدئو

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس مکانیک در پرتغال:

با توجه به این مورد که شغل مهندسی مکانیک و نیرو های متخصص در این رشته در اکثریت کشور های جهان از جمله پرتغال از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار می باشند و به دلیل وسعت و سطح کار در شغل مهندسی مکانیک، متخصصان در این رشته در صورت داشتن مهارت و همچنین سطح زبان، این امکان را دارند تا در اکثر کشور های جهان در این رشته به کار بپردازند. افرادی که می خواهند در کشور پرتغال در مشاغل مهندسی مکانیک به کار مشغول شوند باید دارای شرایطی باشند تا این امکان برای آن ها فراهم گردد. با توجه به این موضوع که در کشور پرتغال مهندسین مکانیک می توانند در مشاغلی مانند صنعت خودرو، هوافضا، پزشکی و .. به کار مشغول شوند، باید بتوانند مهارت خود را اثبات نمایند تا شانس ورود به بازار کار را در پرتغال را داشته باشند. از اصلی ترین شروطی که افراد جهت مهاجرت به پرتغال و برای ورود به بازار کار مهندس مکانیک در پرتغال نیاز دارند، می توان ارائه مدرک تحصیلی در مقطع حداقل لیسانس در رشته مهندسی مکانیک و همچنین ارائه سابقه کاری در زمینه شغلی مهندسی مکانیک و سطح زبان پرتغالی اشاره نمود. با داشتن این شرایط و در صورتی که مهندسین مکانیک بتواند در کشور پرتغال از سمت یک کارفرما به کار دعوت شوند، این امکان را دارند تا جهت اخذ ویزای کاری پرتغال اقدام کنند و در صورت مثبت بودن جواب سفارت می توانند اقامت کاری پرتغال را اخذ نمایند.

عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان در پرتغال:

از کار های که مهندسین مکانیک قبل از هر نوع اقدامی برای مهاجرت به پرتغال باید به بررسی و تحقیق در خصوص آن ها بپردازند مواردی چون نرخ بیکاری در پرتغال، شرح وظایف شغلی مهندسین مکانیک در پرتغال، میزان درآمد در این کشور، نرخ تورم و هزینه زندگی و .. می باشد. بررسی این موارد به انتخاب دقیق و آگاهانه کمک می کند و از شکست در مهاجرت متقاضی جلوگیری می کند. همان طور که گفتیم یکی از مواردی که مهندسین مکانیک جهت مهاجرت کاری به پرتغال باید در نظر داشته باشند شرح وظایف آن ها در بازار کار در پرتغال می باشد. البته قابل ذکر است که مهندسی مکانیک به صورت کلی یک شغل و رشته تعریف شده می باشد و در هر بخش وظایف مشخصی برای مهندسین مکانیک نسبت به سمت کاری آن ها وجود دارد، مهندسین مکانیک عموماً در بخش های توسعه، طراحی و تولید کار می کنند. در قسمت زیر برخی از کار های که مهندسین مکانیک در پرتغال انجام می دهند را برای شما قرار دادهایم:

  • استفاده از برنامه های کامپیوتر برای طراحی سازه های مکانیکی
  • بهبود و تعمیر تجهیزات مکانیکی
  • طراحی و ساخت ماشین آلات تولید کننده نیرو مانند ژنراتور الکتریکی، موتور های توربین بخار
  • طراحی، ساخت و تولید دستگاه های تهویه هوا و سیستم های برودتی
  • ساخت و طراحی دستگاه های انتقال مواد
  • مدیریت کردن پروژه های مکانیکی
  • طراحی سیستم های مکانیکی
  • طراحی سیستم های حرارتی
  • تحلیل و بررسی نتایج هنگام تولید اولیه

میزان درآمد مهندس مکانیک در استرالیا

میزان درآمد در مشاغل هنگام مهاجرت یکی از اصلی ترین موضوعات برای بررسی می باشد. به دلیل نیاز اکثر کشور های اروپایی به نیروی ماهر در شغل مهندسی مکانیک، متقاضیان باید سعی کنند بهترین انتخاب را برای مهاجرت خود داشته باشند. البته میزان حقوق تنها دلیل برای انتخاب یک کشور به عنوان مقصد مهاجرتی نمی تواند باشد ولی یکی از مهم ترین دلایل است که باید افراد به آن توجه بسیاری داشته باشند، زیرا اگر میزان درآمد در یک کشور نسبت به هزینه های زندگی در آن کشور کمتر باشد ممکن است با مشکلات جدی روبرو شوند. کشور پرتغال از ارزان ترین کشور های اروپایی می باشد اما به همین مقیاس میزان حقوق و درآمد نیز کمتر از کشور های مطرح اروپایی می باشد. در این قسمت قصد داریم تا حقوق و درآمد مهندسین مکانیک در پرتغال را برای شما مورد بحث قرار دهیم:

افرادی که تحت عنوان نیروی مهندس مکانیک در کشور پرتغال کار می کنند به دلایلی چون میزان و سطح تجربه و مهارت، سطح تحصیلات، شهر محل کار در پرتغال و .. میزان حقوق متفاوتی دارند اما به صورت میانگین می توان گفت یک مهندس مکانیک به صورت متوسط برای هر سال کار در پرتغال حقوقی معادل با 29500 یورو دریافت می کنند، مهندسین مکانیک در پرتغال در پایین ترین حالت حقوق در این کشور برای هر سال کار 13500 یورو درآمد کسب می کنند، همچنین حقوق در بالاترین سطح ممکن برای مهندسین مکانیک در پرتغال 46800 یورو برای هر سال کار می باشد. میزان حقوق مهندسین مکانیک در شهر های مختلف پرتغال را برای شما در جدول زیر قرار داده ایم:

شهر میزان درآمد
فانچال 27200 یورو
لیسبون 33،500 یورو
پورتو 30000 یورو

در نمودار زیر تاثیر تجربه در هر سال کار برای مهندسین مکانیک را برای شما قرار داده ایم:

تاثیرات تجربه بر درامد مهندسین مکانیک در پرتغال

اخذ ویزای کار پرتغال برای مهندسین مکانیک:

به صورت کلی شهروندان اتحادیه اروپا جهت کار در پرتغال نیازی به اخذ ویزای کار نخواهند داشت، این در صورتی است که بخواهند کمتر از 90 روز در پرتغال بمانند در غیر این صورت و در حالی که تمایل داشته باشند بیشتر از 90 روز در این کشور به کار مشغول شوند باید در اداره مهاجرت پرتغال (SEF) درخواست خود را ثبت کنند. نیرو های کاری که از شهروندان کشور های خارج از اتحادیه اروپا و حوزه شنگن می باشند، جهت مهاجرت به پرتغال و کار در این کشور،  باید ویزای کاری پرتغال را اخذ کنند، اما جهت اخذ ویزای کاری این کشور برای شهروندان خارج از اتحادیه، تنها راه دریافت دعوت نامه کاری از سمت کارفرمای پرتغالی می باشد، مهندسین مکانیکی که از شرایط مهاجرت به پرتغال بهرمند می باشند این شانس برای آن ها وجود دارد تا بتوانند از یک کارفرمای پرتغالی دعوت نامه کسب کنند و به پرتغال مهاجرت کنند. برای اخذ ویزای کاری و مهاجرت به پرتغال نیاز است تا فرد متقاضی همراه با مدارک خود به سفارت پرتغال مراجعه نماید و درخواست اخذ ویزای کاری پرتغال را در سفارت این کشور به ثبت برساند. در قسمت زیر مدارک مورد نیاز ویزای کاری پرتغال را برای شما قرار داده ایم:

  • 2 قطعه عکس گذرنامه( نهایتاٌ 6 ماه قبل از درخواست گرفته شده باشد)
  • پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه اعتبار و دو صفحه خالی
  • دعوت نامه کاری ارسال شده از سمت کارفرما در پرتغال
  • کپی قرارداد ما بین کارفرما و نیروی متقاضی همراه با شرح قرار داد
  • بیمه نامه مسافرتی
  • نامه تمکن مالی و نامه گردش حساب 3 ماهه
  • مدارک جهت اثبات محل اقامت در کشور پرتغال( اجاره آپارتمان، رزرو هتل)
  • در صورت تاهل ارائه سند ازدواج
  • امضا و تکمیل نمودن کردن فرم درخواست ویزا
  • پرداخت هزینه های مربوط به ویزا

پادکست توضیحات کارشناس ارشد موسسه ملک پور در خصوص مهندس مکانیک و مهندس پتروشیمی در اروپا

اخذ اقامت پرتغال از طریق کار مهندس مکانیک:

از دیگر موضوعاتی که دارای اهمیت ویژه ای می باشد و قبل از شروع پروسه مهاجرت به پرتغال مهندسین مکانیک باید در نظر داشته باشند، موضوع اخذ اقامت دائم و تابعیت پرتغال می باشد، مهندسین مکانیکی که موفق به اخذ ویزای کاری پرتغال می شوند و به این کشور مهاجرت می نمایند پس از ورود به شخص دارنده ویزا یک اقامت موقت 1 ساله اعطا می شود و پس از اتمام این مدت و در صورت ادامه همکاری مهندس مکانیک با کارفرما، یک اقامت دو ساله به فرد اعطا می گردد که پس از اتمام این دو سال مجدد یک اقامت دوساله دیگر تمدید خواهد شد و با گذشت 5 سال کار و زندگی در پرتغال در صورتی که قوانین و مقررات را رعایت کرده باشند و مشکلی در پرداخت مالیات نداشته باشند و در صورتی که به زبان پرتغالی مسلط باشند می توانند اقامت دائم پرتغال را اخذ نمایند. پس از ورود متقاضی به بازار کار مهندس مکانیک در پرتغال و با گذشت 5 سال از کار و زندگی و دریافت اقامت دائم، متقاضی می تواند با رعایت کردن شرایط و قبولی در آزمون تابعیت کشور پرتغال پاسپورت این کشور را دریافت نماید.

نحوه کاریابی برای مهندس مکانیک در پرتغال:

از موضوعات بسیار مهم برای مهاجرت به پرتغال و ورود به بازار کار مهندس مکانیک در پرتغال پیدا کردن کارفرما و کاریابی در پرتغال می باشد. با توجه به این که جهت مهاجرت کاری به پرتغال تنها راه دریافت دعوت نامه از سمت کارفرما می باشد، می توان گفت این موضوع برای مهندسین مکانیک که از شهروندان خارج از اتحادیه اروپا می باشند کار را مشکل کرده است اما کاریابی در پرتغال غیر ممکن نیست و روش های وجود دارد که متقاضیان از طریق آن ها می توانند در پرتغال جهت کاریابی اقدام نمایند، از اصلی ترین روش های که می تواند به نیرو های متخصص جهت ورود به بازار کار مهندس مکانیک در پرتغال کمک کند، ثبت نام و نام نویسی در سایت ها و موسسات کاریابی در کشور پرتغال می باشد، با انجام نام نویسی و قرار دادن مشخصات و مدارک و رزومه کاری شخص در سایت های کاریابی پرتغال، کارفرمایان این امکان را دارند تا در صورت نیاز به آن ها برای مصاحبه درخواست دهند و در صورتی که نیروی کاری بتواند کارفرما را قانع کند می تواند از سمت کارفرما دعوت نامه کاری دریافت نماید و جهت اخذ ویزا قدم بردارد. همچنین مهاجرت تحصیلی و یا سرمایه گذاری به پرتغال از روش های می باشد که به واسطه آن ها امکان کاریابی در پرتغال وجود دارد، برای مثال افرادی که به تحصیل در پرتغال مشغول می باشند می توانند در مدت تحصیل یا پس از اتمام تحصیل به جست و جوی کار در پرتغال بپردازند و پس از کاریابی در این کشور اقامت خود را تغییر دهند. این مقاله به دست مشاورین و تیم آی تی موسسه حقوقی ملک پور نگارش گردیده، کپی بر داری از این مقاله و دیگر مقالات وب سایت های موسسه به صورت غیر قانونی می باشد و از نظر شرعی حرام می باشد.

موسسات کاریابی در پرتغال
Alerta Emprego
Net-Empregos
SAPO Emprego
Expresso Emprego
Cantinho do Emprego
Jobsora
CareersinAudit.com
بازار کار مهندس مکانیک در پرتغال و سخن پایانی

بازار کار مهندس مکانیک در پرتغال، مهاجرت به پرتغال، بررسی شغل مهندسی مکانیک در لیست مشاغل مورد نیاز پرتغال، شرایط کاریابی پس از تحصیل در پرتغال، میزان درآمد نیرو های متخصص در بازار کار مهندس مکانیک در پرتغال، شرایط نرخ بیکاری و دیگر موارد مربوط به بازار کار مهندس مکانیک در پرتغال را در این مقاله مورد بررسی علمی قرار دادیم. پرتغال از خوش آب و هواترین کشور های جهان و یکی از بهترین و زیباترین مقاصد جهانگردی می باشد، به دلیل رشد اقتصادی در این کشور در سال های اخیر، پرتغال به یکی از مراکز مهاجرت متقاضیان از روش های گوناگون تبدیل گردیده است. موسسه حقوقی ملک پور با مهارت در زمینه مهاجرت و سابقه کار بیشتر از 20 سال در این زمینه همراه شما متقاضیان مهاجرت به کشور های سطح اول دنیا می باشد و به شما در پروسه مهاجرت یاری می رساند. با برقرار کردن تماس این امکان برای شما برقرار می شود تا به صورت رایگان به دریافت اطلاعات مهاجرتی بپردازید و با مشورت با مشاورین موسسه می توانند بهترین نوع مهاجرت را برای خود انتخاب نمایند.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه بازار کار مهندس مکانیک در پرتغال

آیا امکان اخذ ویزای جستجوی کار پرتغال یا جاب سیکر برای نیرو های کار ایرانی ممکن است؟

خیر. نیرو های کاری ایرانی در صورتی که واجد شرایط مهاجرت کاری به پرتغال باشند می توانند با دریافت دعوت نامه از سمت کارفرما برای اخذ ویزای کاری پرتغال اقدام نمایند.

بیشترین و کمترین حقوق مهندسین مکانیک مربوط به کدام شهر های پرتغال می باشد؟

کمترین حقوق برای مهندسین مکانیک در شهر فانچال با 27200 یورو برای هر سال کار به صورت میانگین می باشد و بالاترین حقوق برای مهندسین مکانیک در شهر لیسبون با 33500 یورو به صورت متوسط می باشد.

مهم ترین و اصلی ترین شرایط مورد نیاز برای مهاجرت مهندسین مکانیک به پرتغال چیست؟

دریافت دعوت نامه کاری از سمت کارفرما در پرتغال مهم ترین نیاز برای مهاجرت کاری به این کشور می باشد.

آیا دریافت دعوت نامه کاری از سمت کارفرمای پرتغالی به منزله مهاجرت به پرتغال می باشد؟

خیر. دریافت دعوت نامه کاری از طرف کارفرما مهم ترین شرط برای مهاجرت به پرتغال می باشد اما صرفاً داشتن دعوت نامه نمی تواند منجر به اخذ ویزا شود و نیاز است تا مدارک شخص توسط سفارت مورد بررسی قرار گیرد و در صورت تایید ویزا صادر شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *