بازار کار مهندس مکانیک در ایتالیا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • بازار کار مهندس مکانیک در ایتالیا
  • شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس مکانیک ایتالیا
  • عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان مکانیک در ایتالیا
  • میزان درآمد مهندس مکانیک در ایتالیا
  • اخذ ویزای کار ایتالیا برای مهندس مکانیک
  • اخذ اقامت ایتالیا از طریق کار مهندس مکانیک
  • نحوه کاریابی برای مهندس مکانیک در ایتالیا
  • بازار کار مهندس مکانیک در ایتالیا و سخن پایانی
بازار کار مهندس مکانیک در ایتالیا

بازار کار مهندس مکانیک در ایتالیا و مقدمه ای بر آن

بازار کار مهندس مکانیک در ایتالیا، شرایط کاریابی در ایتالیا، بررسی میزان حقوق در بازار کار مهندس مکانیک در ایتالیا، نگاهی به شرایط کار پس از تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در ایتالیا، شرایط اخذ ویزای ایتالیا و اقامت و تابعیت این کشور از عمده موضوعاتی است که در مقاله بازار کار مهندس مکانیک در ایتالیا مورد بررسی قرار خواهیم داد. آیا پس از تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در ایتالیا امکان ورود به بازار کار وجود دارد؟ شرایط کاریابی در ایتالیا چگونه است؟ نحوه مهاجرت کاری به ایتالیا و اخذ اقامت این کشور چگونه است؟ سعی داریم تا در مقاله بازار کار مهندس مکانیک در ایتالیا به سوالاتی که شما عزیزان مطرح نموده اید پاسخ دهیم. . موسسه حقوقی ملک پور با تخصص در زمینه مهاجرتی و سابقه بیشتر از 20 سال در این امور به متقاضیان مهاجرت به کشور های برتر جهان خدمات ویژه ای ارائه می کند. در صورتی که تمایل دارید در خصوص شرایط ورود به بازار کار مهندس مکانیک در ایتالیا و دیگر مسائل مهاجرتی اطلاعات بیشتری کسب کنید، می توانید با برقرار کردن تماس با دفاتر موسسه به طور رایگان با مشاورین با تجربه به صحبت بپردازید و اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنید و همچنین می توانید از بهترین روش مهاجرت نسبت به شرایط خود آگاه شوید.

بازار کار مهندسی مکانیک در ایتالیا:

ایتالیا کشوری در قاره اروپا و از اعضای اتحادیه اروپا و معاهده شینگن است. این کشور یک مقصد محبوب برای مهاجرینی است که تمایل به کار و تحصیل دارند. صنایع عمده در ایتالیا صنعت خودرو سازی، مد، جهانگردی و مواد غذایی می باشد. به صورت کلی بخش شمالی ایتالیا صنعتی تر و توسعه یافته می باشد و قطب شرکت های خصوصی است و این در حالی است که منطقه جنوبی این کشور بیشتر حول محور کشاورزی می چرخد. ایتالیا هشتمین اقتصاد برتر جهان است و این کشور وابستگی بسیار زیادی به صنایع تولیدی و خدماتی دارد. تولیدات کالا های لوکس مانند خودرو، مد، مبلمان و .. مقدار قابل توجهی از تولیدات ایتالیا را تشکیل می دهند. بی ثباتی سیاسی و اقتصادی در ایتالیا منجر شده تا نرخ بیکاری در این کشور دو رقمی شود. از نظر محصولات کشاورزی ایتالیا یکی از بزرگترین تولید کنندگان روغن زیتون، شراب و میوه است. با توجه به معروفیت صنعت خودرو سازی کشور ایتالیا، بازار کار مهندس مکانیک در این کشور می تواند برای افرادی که از تبحر و تخصص بهرمند هستند گزینه ای مناسب باشد و این شانس  برای آن ها وجود دارد تا در این کشور وارد بازار کار شوند، همچنین متقاضیان خارجی که به تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در ایتالیا مشغول می باشند این شانس را دارند تا پس از اتمام درس وارد بازار کار مهندس مکانیک در ایتالیا شوند و اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری این کشور تبدیل نمایند. از معروف ترین برند ها و شرکت های قدرتمند ایتالیایی در صنعت خودرو سازی می توان به فراری، لامبورگینی، آلفا رومئو، مازاراتی و .. اشاره نمود. نمودار نرخ بیکاری ایتالیا را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

نرخ بیکاری ایتالیا

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس مکانیک در ایتالیا:

مهاجرت کاری یکی از اصلی ترین روش های مهاجرت می باشد و می توان گفت کم هزینه ترین نوع مهاجرت، مهاجرت از طریق حرفه و تخصص می باشد که متقاضیان به این واسطه می توانند اقامت کشور های دیگر را اخذ نمایند. مطمئناً افرادی که تمایل به مهاجرت کاری دارند با هدف رشد و پیشرفت در کار و همچنین ساختن شرایط مناسب برای زندگی خود و خانواده دست به این اقدام می زنند و باید بتوانند با بررسی تمامی موارد انتخابی مناسب داشته باشند زیرا در صورت اشتباه در انتخاب ممکن است عواقبی جبران ناپذیر در انتظار آن ها باشد. نیرو های ماهری که تمایل دارند تا وارد بازار کار مهندس مکانیک در ایتالیا شوند با توجه داشته باشند که باید از شرایط مهاجرت به این کشور اطلاع داشته باشند و در صورتی که دارای این شرایط باشند می توانند جهت مهاجرت کاری اقدام کنند. اصلی ترین شرایط مهاجرت کاری به ایتالیا داشتن تحصیلات دانشگاهی معتبر می باشد، متقاضیان باید حداقل مدرک لیسانس را در رشته مهندسی مکانیک اخذ نمایند و در این رشته دارای تخصص و مهارت و تجربه کاری باشند. در کشور ایتالیا اکثر مردم با زبان انگلیسی آشنایی ندارند و به این زبان مسلط نیستند، بنابرین متقاضیان کار برای اینکه بتوانند در ایتالیا مشغول به کار شوند باید زبان ایتالیایی را بلد باشند و داشتن سطح زبان از دیگر شرایط اصلی مهاجرت و کار در بازار مهندسی مکانیک در ایتالیا می باشد. افراد ماهر در صورتی که این شرایط را برآورده کنند می توانند در صورت کاریابی در ایتالیا و اخذ دعوت نامه کاری از طرف یک کارفرمای ایتالیایی جهت اخذ ویزای کاری ایتالیا به سفارت این کشور مراجعه نمایند و درخواست خود را تسلیم سفارت این کشور نمایند.

عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان در ایتالیا

افرادی که دارای شرایط مهاجرت کاری به ایتالیا می باشند و دارای حداقل مدرک تحصیلی لیسانس در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه های معتبر در کشور خود می باشند و در این رشته دارای تجربه و مهارت می باشند و همچنین دارای مدرک زبان ایتالیایی می باشند، این امکان را دارند تا در صورت کاریابی در ایتالیا و دریافت جاب آفر یا پیشنهاد کاری از سمت یک کارفرمای معتبر در این کشور، جهت مهاجرت کاری به ایتالیا اقدام نمایند. مهندسین مکانیک باید قبل از این که برای مهاجرت به ایتالیا اقدامی کنند به تحقیق درباره این کشور بپردازند و شرایط اقتصادی، نرخ بیکاری، شرح وظایف شغلی، میزان حقوق و موارد بسیاری را مورد بررسی قرار دهند و در صورت رضایت بخش بودن این تحقیقات و انتخاب ایتالیا به عنوان مقصد کاری، قدم در پروسه مهاجرت به این کشور بگذارند. ما در این قسمت قصد داریم تا برای شما عزیزان توضیحاتی از شرح وظایف مهندسین مکانیک در ایتالیا قرار دهیم:

  • تحقیق و توسعه محصولات ساخته شده، به عنوان مثال قلب مکانیکی، اگر در صنعت پزشکی کار می کنید.
  • بهبود بخشیدن به فرایند های ساخت و تولید
  • طراحی و اجرای تجهیزات برای کمک کردن به بهبود ایمنی
  • استفاده از فن آوری و مواد جدید و توسعه آن ها
  • طراحی کردن، انجام آزمایش و انجام ارزیابی طرح های نظری
  • مدیریت افراد و منابع در پروژه ها
  • ایجاد اطمینان جهت ساخت یک محصول مطمئن و قابل اعتماد و مداوم که در محیط های عملیاتی مشخص کار می کند.
  • مدیریت پروژه های مکانیکی با اصول و فنون مهندسی
  • طراحی فرایند های نو و جدید و برنامه ریزی برای تولید
  • استفاده از مهارت های مدل سازی کامپیوتری برای مدل سازی و طراحی
  • در نظر گرفتن پیامد های موضوعاتی مانند هزینه ها، ایمنی، و محدودیت های زمانی
  • راه اندازی کردن و نظارت بر رو ی نیروگاه ها و سیستم ها

میزان درآمد مهندس مکانیک در ایتالیا

تا این قسمت به بررسی وظایف مهندسین مکانیک در ایتالیا و اطلاع از شرایط مورد نیاز مهاجرت کاری به این کشور و همچنین بررسی نرخ بیکاری در ایتالیا پرداختیم. از مهم ترین مسائل که می توان گفت در انتخاب ایتالیا به عنوان مقصد مهاجرتی تاثیر بسیار ویژه دارد میزان حقوق مهندسین مکانیک در ایتالیا می باشد. باید گفت هر انسانی برای زندگی کردن نیاز به کسب درآمد دارد و افرادی که تمایل به مهاجرت کاری دارند عمدتاً برای کسب درآمد بیشتر و داشتن یک زندگی بهتر با درآمدی بالاتر قدم در این راه می گذارند. بررسی میزان حقوق در بازار کار مهندس مکانیک در ایتالیا می تواند به مهندسین کمک کند تا با بررسی موضوعاتی نظیر هزینه زندگی در ایتالیا و میزان تورم در این کشور انتخابی مناسب داشته باشند. با توجه به این که مهندسی از مشاغل محبوب در ایتالیا می باشد مهندسین مکانیک در این کشور از حقوق و درآمد نسبتاً بالایی برخوردار می باشند. البته باید توجه داشت که حقوق مهندس مکانیک در ایتالیا در بخش های مختلف به شدت تفاوت دارد، برای مثال مهندسی که در کارخانه فراری مشغول به طراحی قطعات خودرو می باشد به مراتب از حقوق بالاتری نسبت به یک مهندس مکانیک که در بخش ساخت تجهیزات پزشکی فعالیت می کند بهرمند است. در قسمت زیر به بررسی حداقل، میانگین و متوسط حقوق مهندسان مکانیک در ایتالیا پرداخته ایم، همچنین جدولی از میزان حقوق مهندسان مکانیک در شهر های مختلف ایتالیا را برای شما قرار داده ایم و نموداری از تاثیرات تجربه بر افزایش حقوق مهندسان مکانیک در ایتالیا را نیز برای شما قرار داده ایم:

  • به صورت کلی مهندس مکانیکی که در ایتالیا در بازار کار مهندس مکانیک در این کشور به فعالیت مشغول است در پایین ترین حالت برای یک سال کار در این کشور حقوقی معادل با 20400یورو دریافت می نماید، این در حالی است که به صورت میانگین و متوسط مهندسین مکانیک در کشور ایتالیا 44300یورو درآمد دارند، حداکثر حقوق یک مهندس مکانیک در ایتالیا نیز برای هر سال کار در این کشور 70400یورو می باشد.

جدول حقوق مهندسین مکانیک در شهر های مختلف برای هر سال کار در بازار کار مهندس مکانیک در ایتالیا:

شهر میزان درآمد
بولونیا 40200 یورو
کاتانیا 40،500 یورو
جنوا 42،000 یورو
میلانو 45200 یورو
ناپل 43،300 یورو
پالرمو 43،900 یورو
پارما 40200 یورو
رم 47200 یورو
تورینو 45،900 یورو
تریست 38،900 یورو

نمودار تاثیرات تجربه بر افزایش حقوق مهندسین در ایتالیا را برای شما قرار داده ایم:

اخذ ویزای کار ایتالیا برای مهندس مکانیک

افرادی که به بررسی و تحقیقات درباره جوانب گوناگون مهاجرت کاری به ایتالیا تحت عنوان مهندس مکانیک پرداخته اند و اطلاعات لازم را جهت مهاجرت به این کشور به دست آورده اند، باید جهت اخذ ویزای کاری ایتالیا به سفارت این کشور مراجعه نمایند. همان طور که گفتیم مهندسین مکانیک در صورت داشتن مدرک تحصیلی، سابقه کار مرتبط با مهندسی مکانیک و داشتن سطح زبان ایتالیایی می توانند در صورتی که موفق به کاریابی در ایتالیا شوند و دعوت نامه کاری دریافت نمایند، برای مهاجرت کاری به ایتالیا اقدام کنند. افرادی که از شهروندان کشور های اتحادیه اروپا می باشند برای ورود و کار در ایتالیا نیازی به اخذ ویزا ندارند، اما شهروندان خارج از اتحادیه اروپا جهت مهاجرت کاری به ایتالیا باید برای اخذ ویزای کار(ویزایD) درخواست دهند. این مقاله توسط مشاورین و تیم آی تی موسسه حقوقی ملک پور(ملک پوراتریش) نگارش و تدوین شده است، استفاده از این مطالب و کپی برداری بدون ذکر نام منبع غیر قانونی است و از نظر شرعی حرام می باشد. متقاضیانی که موفق به دریافت دعوت نامه کاری شده اند قبل از ثبت درخواست برای اخذ ویزا باید اطمینان حاصل کنند که می توانند این ویزا را دریافت نمایند یا خیر، زیرا کشور ایتالیا بسته به بازار کار و وضعیت مهاجران در این کشور، فقط چند ماه در طول سال درخواست مجوز کار را می پذیرد. پس از اطمینان از این موضوع افراد می توانند برای اخذ ویزای ایتالیا اقدام نمایند. مدارک زیر جهت اخذ ویزای ایتالیا الزامی می باشد:

  • کپی قرارداد امضا شده متقاضی
  • اصل و کپی دعوت نامه کاری شخص
  • تکمیل فرم درخواست ویزای طولانی مدت ایتالیا(ویزای تایپD)
  • گذرنامه با حداقل 2 صفحه خالی، دارای اعتبار حداقل 3 ماه پس از مدت زمان ویزا
  • مدارک شناسایی یا مدارکی که اثبات کند شما در یک کشور تابعیت دارید
  • اثبات محل اقامت شخص در ایتالیا
  • اثبات تمکن مالی کافی
  • ارائه مدارک اثبات پرداخت هزینه ویزا
  • ارائه گواهینامه ها و مدارک تحصیلی
  • ارائه مدارک سابقه کاری متقاضی

اخذ اقامت ایتالیا از طریق کار مهندس مکانیک

ایتالیا از بی نظیر ترین، زیباترین و قدیمی ترین کشور های جهان محسوب می شود. تمدن این کشور به هزاران سال پیش باز میگردد، شهر های قدیمی و زیبا ایتالیا مانند رم، تورین، ونیز و.. شما را عاشق این کشور می کند. مردمانی جذاب و شیک پوش، ساختمان های زیبا و مجلل همه و همه باعث شده تا این کشور به یکی از بی نظیر ترین کشور های جهان تبدیل شود که هر انسانی با یک بار دیدن آن عاشق آن کشور خواهد شد. مهندسی مکانیک از مشاغلی است که در ایتالیا جز مشاغل محبوب می باشد و بازار کار در این رشته به نسبت دیگر مشاغل مناسب است، مهندسین مکانیکی که ایتالیا را به عنوان مقصد کاری خود انتخاب کرده اند باید بتوانند به واسطه تخصص و مهارت خود در ایتالیا از طرف یک کارفرمای معتبر به کار دعوت شوند تا امکان مهاجرت کاری برای آن ها فراهم گردد. مهندسین مکانیکی که موفق به کاریابی در ایتالیا شده اند مجاز می شوند تا برای ویزای کاری ایتالیا در خواست خود را در سفارت ایتالیا در کشور خود به ثبت برسانند و با مدارکی که در یالا به آن ها اشاره شد در خواست خود جهت دریافت ویزای کاری را تکمیل کنند. در صورتی که با درخواست متقاضی موافقت شود به او ویزای اقامت طولانی مدت ایتالیا اعطا می گردد، متقاضی پس از ورود به ایتالیا باید حداکثر در مدت زمان 8 روز برای اخذ اقامت اقدام نمایید، در ابتدا به متقاضی یک ویزای دوساله موقت اعطا می گردد، در صورتی که فرد دارای اقامت به مدت 5 سال در ایتالیا به کار و زندگی مشغول باشد می تواند برای اخذ اقامت دائم ایتالیا اقدام کند و با گذشت 10 سال از زندگی و کار در ایتالیا در شرایطی که شخص به زبان ایتالیایی مسلط باشد و با فرهنگ و جامعه ایتالیا آشنا شده باشد و آزمون تابعیت را قبول شود تابعیت این کشور به او اعطا می شود.

نحوه کاریابی برای مهندس مکانیک در ایتالیا:

تا این قسمت از مقاله توضیحاتی در مورد شرایط مهاجرت به ایتالیا و اخذ اقامت و تابعیت این کشور و شرایط ورود به بازار کار مهندس مکانیک در ایتالیا، نرخ بیکاری این کشور، میزان درآمد مهندسین مکانیک، شرایط و مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای کاری ایتالیا و.. گفته شد. فهمیدیم که تنها راه مهاجرت کاری و اخذ اقامت کاری این کشور کاریابی در ایتالیا و دریافت دعوت نامه کاری از سمت کارفرما در ایتالیا می باشد. موضوعی که می تواند برای شما متقاضیان ورود به بازار کار مهندس مکانیک در ایتالیا سوال باشد نحوه کاریابی در ایتالیا است، این که مهندسین مکانیک چگونه می توانند در این کشور به کاریابی بپردازند، باید گفت روش های مختلفی وجود دارد که به واسطه آن ها امکان کاریابی در ایتالیا وجود دارد، روش های مانند مهاجرت از طریق تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در ایتالیا و یا سرمایه گذاری در این کشور یکی از روش های مهاجرت و کاریابی در ایتالیا می باشد، به این صورت که شخص متقاضی با اخذ ویزای تحصیلی و یا سرمایه گذاری به ایتالیا مهاجرت می نماید و می تواند پس از پیدا کردن کارفرما  اقامت خود را به اقامت کاری تبدیل نماید، البته این روش برای متقاضیان مهاجرت کاری مقرون به صرفه نمی باشد اما به عنوان یکی از روش های کاریابی می توان به آن ها نگاه کرد، افرادی که به تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در ایتالیا مشغول می باشند این اجازه را دارند تا پس از اتمام تحصیلات خود به مدت زمان یک سال به کاریابی در ایتالیا بپردازند و در صورت پیدا کردن کارفرما در ایتالیا اقامت خود را تغییر دهند. دیگر روش کاریابی در ایتالیا ثبت نام در سایت و موسسات کاریابی در ایتالیا می باشد، افراد می توانند با ثبت نام و قرار دادن مدارک کاری و رزومه خود شانس این را داشته باشند تا از سمت کارفرمایان ایتالیایی به کار دعوت شوند. افرادی که دارای رزومه عالی و مهارت و تخصص بالا می باشند این امکان برایشان وجود دارد تا با درآمد بالا در ایتالیا مشغول به کار شوند. در قسمت پایین نام تعدادی از سایت ها و موسسات کاریابی در ایتالیا را قرار داده ایم:

موسسات و سایت های کاریابی در ایتالیا
Indeed Italy Craigslist Milan
Glassdoor Italy Bancalavora Jobs
Google for Jobs Italy Amazon Jobs Italy
Stepstone Jobs Italy TipTopJobs
Jobs in Milan Cliccalavoro
Monster Italy The Local Italy
CareerJet Italy Total Jobs Italy
Jobbio Xpat Jobs
Info Jobs Italy iAgora
Carrierain LinkedIn
بازار کار مهندس مکانیک در ایتالیا و سخن پایانی

بازار کار مهندس مکانیک در ایتالیا، شرایط اخذ ویزای کاری ایتالیا، کاریابی در ایتالیا، بررسی موسسات کاریابی در ایتالیا، میزان حقوق و نرخ بیکاری در این کشور، شرایط اقامت و تابعیت ایتالیا پس از ورود به بازار کار مهندس مکانیک در ایتالیا و زندگی در این کشور و دیگر عناوین مرتبط با موضوع بازار کار مهندس مکانیک در ایتالیا را در این مقاله به صورت علمی مورد بررسی قرار دادیم. ایتالیا از پیشرو ترین کشور های جهان در صنعت خودرو سازی، مد و گردشگری می باشد، این کشور در رتبه هشتمین اقتصاد برتر جهان قرار دارد، البته باید گفت که نرخ بیکاری بالا در این کشور باعث شده تا این استرس برای متقاضیان مهاجرت و کار در این کشور به وجود آید، پیشنهاد موسسه حقوقی ملک پور به شما متقاضیان مهاجرت این است که می توانید در صورت واجد شرایط بودن جهت مهاجرت به کشور های نظیر اتریش، آلمان، هلند و.. اقدام نمایید. موسسه حقوقی ملک پور با تخصص در زمینه مهاجرتی و سابقه بیشتر از 20 سال در این امور به متقاضیان مهاجرت به کشور های برتر جهان خدمات ویژه ای ارائه می کند. در صورتی که تمایل دارید در خصوص شرایط ورود به بازار کار مهندس مکانیک در ایتالیا و دیگر مسائل مهاجرتی اطلاعات بیشتری کسب کنید، می توانید با برقرار کردن تماس با دفاتر موسسه به طور رایگان با مشاورین با تجربه به صحبت بپردازید و اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنید و همچنین می توانید از بهترین روش مهاجرت نسبت به شرایط خود آگاه شوید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه بازار کار مهندس مکانیک در ایتالیا

✅مهم ترین شرط جهت اخذ ویزای کاری ایتالیا برای مهندسین مکانیک چیست؟

مهم ترین مساله که مهندسین مکانیک جهت اخذ ویزای کاری ایتالیا به آن نیاز دارند اخذ دعوت نامه کاری از سمت کارفرما در ایتالیا می باشد.

✅میانگین حقوق مهندسین مکانیک در کشور ایتالیا برای یک سال کار تمام وقت چه مقدار است؟

مهندسین مکانیک برای هر سال کار به صورت میانگین و متوسط 44300 یورو درآمد دارند.

✅آیا اخذ دعوت نامه شغلی از طرف کارفرما در ایتالیا به منزله مهاجرت کاری به این کشور می باشد؟

خیر. اخذ دعوت نامه کاری از سمت یک کارفرما در ایتالیا بسیار حائز اهمیت می باشد اما اعطا ویزای کاری ایتالیا با تایید سفارت این کشور اعطا می گردد و داشتن دعوت نامه کاری به صورت قطعی اخذ ویزا را تضمین نمی کند.

✅مهم ترین عواملی که در افزایش حقوق یک مهندس مکانیک در ایتالیا تاثیر مستقیم دارد چیست؟

عواملی مانند سطح تجربه مهندس مکانیک و هم چنین میزان تحصیلات دانشگاهی با موضوع افزایش حقوق رابطه مستقیم دارند.

✅بالاترین میزان حقوق مهندسین مکانیک برای کار در ایتالیا در کدام شهر می باشد؟

مهندسین مکانیک در شهر رم ایتالیا با حقوق میانگین 47200 یورو بالاترین میزان حقوق را دریافت می کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *