بازار کار مهندس مکانیک در آمریکا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • بازار کار مهندس مکانیک در آمریکا
  • شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس مکانیک آمریکا
  • عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان مکانیک در آمریکا
  • میزان درآمد مهندس مکانیک در آمریکا
  • اخذ ویزای کار آمریکا برای مهندس مکانیک
  • اخذ اقامت آمریکا از طریق کار مهندس مکانیک
  • نحوه کاریابی برای مهندس مکانیک در آمریکا
  • بازار کار مهندس مکانیک در آمریکا و سخن پایانی
بازار کار مهندس مکانیک در آمریکا

بازار کار مهندس مکانیک در آمریکا و مقدمه ای بر آن

بازار کار مهندس مکانیک در آمریکا، شرایط مهاجرت کاری به کشور آمریکا، بررسی بازار کار مهندس مکانیک در آمریکا و میزان درآمد در این حرفه و فرصت های شغلی در آمریکا، بررسی و تحقیق در خصوص نحوه کاریابی و بررسی اخذ ویزای کار در آمریکا از مهم ترین عناوینی است که در موضوع بازار کار مهندس مکانیک در آمریکا مورد بررسی قرار می دهیم. آیا آمریکا برای مهندسین مکانیک مقصد مناسبی می باشد؟ بهترین روش برای کاریابی در آمریکا کدام است؟ آیا ورود به بازار کار مهندس مکانیک در آمریکا منجر به اخذ اقامت دائم این کشور خواهد شد؟ در این مقاله سعی شده تا به سوالاتی که شما عزیزان در خصوص ورود به بازار کار مهندس مکانیک در آمریکا دارید پاسخ داده شود. آمریکا ابر قدرت جهان و از بهترین کشور های دنیا می باشد که می توان گفت زندگی در این کشور برای هر انسانی می تواند جذاب باشد. موسسه حقوقی ملک پور از معدود موسسات در خاورمیانه می باشد که خدمات مهاجرت به آمریکا را به مشتریان خود ارائه می دهد و شما عزیزان در صورت داشتن شرایط می توانید با خدمات موسسه حقوقی ملک پور  به این کشور مهاجرت نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و همچنین بررسی بهترین روش برای مهاجرت خود می توانید با تماس با موسسه به صورت رایگان به صحبت با مشاور های مجموعه بپردازید و اطلاعات مورد نیاز را دریافت نمایید.

بازار کار مهندسی مکانیک در آمریکا

یکی از برترین حرفه ها و تخصص ها در ایالت متحده مهندسی مکانیک می باشد. در حال حاظر تخمین زده می شود 316300 مهندس مکانیک در ایالت متحده فعالیت داشته باشند و انتظار می رود بازار کار مهندس مکانیک در آمریکا بین سال های 2019 تا 2029 رشد 4 درصدی داشته باشد و در ده سال آینده 29500 فرصت شغلی برای مهندسین مکانیک در سراسر آمریکا وجود داشته باشد، مهندسان مکانیک می توانند در بسیاری از صنایع و در انواع مختلف پروژه ها کار کنند.، این به معنا می باشد که شرایط برای ورود به بازار کار مهندس مکانیک در آمریکا بسیار مناسب است و مهندسین مکانیکی که شرایط مناسبی داشته باشند می توانند در آمریکا در این رشته به فعالیت بپردازند. البته قابل ذکر است در حال حاظر به دلیل تحریم های آمریکا علیه ایران نیرو های کار ماهر در ایران شرایط بسیار سختی را برای مهاجرت به آمریکا خواهند داشت و پیشنهاد موسسه حقوقی ملک پور به شما عزیزان این است که می توانید در ابتدا برای کار در دیگر کشور های سطح اول جهان مانند کانادا، آمریکا، آلمان و اقدام نمایید و پس از آن برای مهاجرت به آمریکا اقدام نمایید.

نرخ بیکاری در آمریکا

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص شرایط کاریابی در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص شرایط کاریابی در خارج از کشور

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس مکانیک در آمریکا:

متخصصین و مهندسان مکانیک باید بررسی زوایای مختلف جهت مهاجرت کاری به آمریکا را در دستور کار خود قرار دهند و به عنوان یک نیروی کار ماهر تمام جوانب را برای کار در آمریکا مورد بررسی قرا بدهند. مواردی چون میزان درآمد، نرخ بیکاری، فرصت های شغلی و شرح وظایف مهندسین مکانیک از اصلی ترین موارد جهت بررسی هستند. در این قسمت به بررسی شرح وظایف در بازار کار مهندس مکانیک در آمریکا می پردازیم. با توجه به نیاز در کشور آمریکا به نیروی کار مهندس مکانیک، انتظار می رود چشم انداز شغلی خوبی برای نیرو های مهار در این رشته وجود داشته باشد. شرایط کار در آمریکا برای مهندسین مکانیکی که در زمینه محاسبات و شبیه سازی با جدیدترین نرم افزار ها تخصص دارند بسیار مناسب می باشد، کار با این دسته از نرم افزار ها به مهندسان و طراحان این امکان را می دهد که پروژه ای را از مرحله مفهومی مستقیماً به یک محصول نهایی برسانند و دیگر نیازی به نمونه های اولیه نخواهند داشت. مهندسانی که در زمینه چاپ سه بعدی تخصص دارند چشم انداز شغلی بسیار مناسبی دارند. مهندسان مکانیک در صنایعی چون بیوتکنولوژی، صنایع تولیدی و اتوماسیون، هوافضا، صنایع خودرو سازی و الکترونیک و کامپیوتر نقش بسیار مهمی دارند. مهندسین انواع ماشین آلات مکانیکی، دستگاه ها و ابزار ها و همچنین موتور ها را طراحی می کنند و به تولید و توسعه می رسانند. مهندسین مکانیک قادر هستند تا طراحی و ساخت را انجام دهند، از ماشین های بزرگی چون پرس مته تا محصولات کوچک مانند اتصالات مینیاتوری را مرحله به مرحله از ابتدا تا انتها می سازند و زیبای و نوع عملکرد و دوام را در سازه های خود رعایت می کنند. از نمونه محصولاتی که مهندسین مکانیک قادر به طراحی و ساخت آن ها هستند می توان به موتور های هواپیما، سیستم های کنترل، قطعات موتور، توربین های گازی و بادی، کمپروسور، ربات ها و ماشین آلات اشاره کرد.

عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان در آمریکا:

همان گونه که گفتیم، مهندسین مکانیکی که تمایل دارند تا برای ادامه کار و زندگی به کشور فرانسه مهاجرت کنند و در بازار کار مهندس مکانیک در فرانسه تحت عنوان یک نیروی کار ماهر وارد شوند باید دارای شرایط مناسب باشند، به این دلیل که فرانسه از کشور های سطح اول جهان می باشد، تقاضا برای مهاجرت به این کشور تحت عنوان نیروی کار نیز بالا می باشد، اما کارفرمایان برای استخدام نیرو های را جذب می کنند که دارای شرایط بسیار مناسب باشند، مهندسین جهت قانع کردن کارفرما های فرانسوی باید دارای مهارت فنی بالا باشند و باید بر تعدادی از ابزار ها از جمله ابزار های شبیه سازی مکانیکی و حرارتی تسلط داشته باشند. ماموریت اصلی مهندس مکانیک در فرانسه تامین نیاز های متقاضیان برای تولید قطعات، مجموعه ها یا محصولات است.  مهندسین مکانیک می توانند در توسعه فناوری های نوین و جدید در حمل و نقل، هوافضا، ساخت و ساز و رباتیک کار کنند، همچنین به دلیل افزایش درخواست و تقاضا برای اتوماسیون و خانه های هوشمند و اتوموبیل ها  می توانند در  این بخش ها نیز شرایط مناسبی داشته باشند. برای مهندسین مکانیک دانستن شرح وظایف یک مهندس مکانیک در فرانسه می تواند به نیروی کار ماهر کمک کند تا به صورت دقیق تر با شرایط کار در بازار کار مهندس مکانیک در فرانسه آشنا شوند. اما به صورت کلی می توان گفت که شرح وظایف یک مهندس مکانیک در فرانسه را به این موارد تقسیم نمود:

میزان درآمد مهندس مکانیک در آمریکا

گفته شد که موارد مختلفی وجود دارند که متقاضیان ورود به بازار کار مهندس مکانیک در آمریکا باید به بررسی آن بپردازند. از دیگر موارد مهم که نیرو های کار ماهر جهت مهاجرت به آمریکا باید مورد قرار دهد، میزان حقوق مهندسین مکانیک در آمریکا می باشد. مهندسین با بررسی میزان حقوق می توانند به مقایسه میزان درآمد در این کشور با هزینه های زندگی بپردازند و این موضوع کمک می کند تا بتوانند انتخابی مناسب داشته باشند. همان گونه که گفته شد مهندسی مکانیک شغلی بسیار وسیع می باشد که هر مهندس مکانیک می تواند در بخش های گوناگون در آن مشغول به کار شود.

    • شخصی که به عنوان مهندس مکانیک در ایالت متحده کار می کند به صورت میانگین برای هر سال کار حقوقی معادل 86500 دلار آمریکا درآمد کسب می کنند، محدوده حقوق مهندسان مکانیک در آمریکا در پایین ترین میزان برای هر سال کار 42400 دلار آمریکا می باشد و در بالاترین حد حقوق به 135000 دلار می رسد. با توجه به وسیع بودن بازار کار مهندسان مکانیک در آمریکا مسائل مختلفی در تعیین حقوق و افزایش حقوق مهندسان وجود دارد که از اصلی ترین این موارد می توان به کار در شهر های مختلف آمریکا و همچنین سطح تجربه مهندسین و میزان تحصیلات آن ها اشاره نمود.

حقوق مهندسان مکانیک در شهر های مختلف آمریکا را در جدول زیر برای شما عزیزان قرار داده ایم:

شهر میزان حقوق به صورت میانگین
آتلانتا 85،300 دلار
بالتیمور 86،600 دلار
بوستون 89،900 دلار
شیکاگو 108،000 دلار
دالاس 106،000 دلار
دنور 93،500 دلار
دیترویت 94،600 دلار
شهر کانزاس 86،600 دلار
لاس وگاس 86،000 دلار
ممفیس 92،200 دلار
میامی 84،900 دلار
نیواورلان 78،500 دلار
نیویورک 106،000 دلار
اوکلند 81،600 دلار
شهر اوکلاهما 89،100 دلار
فیلادلفیا 105،000 دلار
سن دیگو 105،000 دلار
سانفرانسیسکو 95،400 دلار
سن خوزه 100000 دلار
سیاتل 98،700 دلار
ایالت واشنگتن 90،000 دلار

نموداری از تاثیراتی که تجربه بر میزان حقوق مهندسان مکانیک در آمریکا می گذارد را برای شما قرار داده ایم:

اخذ ویزای کار آمریکا برای مهندسین مکانیک:

پس از بررسی موارد گوناگون و تحقیق و تحلیل در خصوص موارد تاثیر گذار در انتخاب آمریکا به عنوان مقصد مهاجرت، متقاضیانی که دارای شرایط می باشند می بایست جهت اخذ ویزای آمریکا اقدام نمایند. با دریافت ویزای کار آمریکا متقاضیان این امکان را دارند تا تحت عنوان یک نیروی مهندس مکانیک در آمریکا به کار و زندگی بپردازند. مهندسین مکانیک که تمایل دارند تا به آمریکا مهاجرت کنند باید ویزای کاری این کشور را کسب نمایند. ویزای کاری آمریکا که مهندسان مکانیک از سایر کشور ها می توانند برای مهاجرت به آمریکا اخذ نمایند ویزای H1 می باشد. این ویزا برای افرادی با توانای و تخصص های فوق العاده می باشد که در زمینه های مختلفی مانند تجارت، علوم، صنعت، هنر و .. دارند. این ویزا در آمریکا بدون محدودیت می باشد و هر تعداد متقاضی دارای شرایط می توانند برای اخذ آن در خواست دهند. اما به دلایل بسیاری اخذ این ویزا دشوار می باشد و متقاضیان باید دلایلی بر اثبات عالی بودن شرایط خود ارائه دهند. افرادی که تمایل به اخذ ویزای کاری آمریکا را دارند باید دارای 3 شرط باشند و در صورتی که هر یک از این شروط رعایت نشود امکان صادر شدن روادید وجود نخواهد داشت: 1-شرط اول داشتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در خاک آمریکا می باشد.2- کارفرمای شخص در آمریکا باید دادخواست تایید شده توسط خدمات شهروندی ایالت متحده به نام uscis را کسب نماید و پس از دریافت شخص می تواند برای اخذ ویزا اقدام نماید.3. در شرط سوم کارفرما باید دارای گواهینامه از DOL  باشد، کارفرما باید قبل از ارائه درخواست برای USCIS جهت درخواست گواهینامه DOLاقدام کند. این گواهینامه جهت اثبات این موضوع می باشد که کارفرما مجاز است تا به عنوان کارفرما نیروی کار غیر آمریکایی را استخدام نماید. در صورتی که نیروی کار خارجی تاثیری در موقعیت شغلی نیرو های داخل آمریکا شود درخواست رد خواهد شد. قابل ذکر است که ویزای H1تنها یکی از انواع ویزا های کاری آمریکا می باشد که ما در این مقاله به بررسی آن پرداختیم، کشور آمریکا دارای ویزا های کاری مختلف می باشد که برای شهروندان مختلف و مشاغل مختلف می باشد.  مدارک زیر برای دریافت ویزای کار آمریکا مورد نیاز است:

  • گذر نامه معتبر (باید در کل مدت اقامت شخص در ایالت متحده معتبر باشد)
  • عکس جهت اخذ ویزا
  • ارائه دعوت نامه کاری
  • پرداخت هزینه 190 دلار جهت درخواست ویزای کاری و ارائه رسید آن
  • پر کردن فرم درخواست ویزا
  • تمکن مالی و گردش حساب
  • نامه سلامت پزشکی

اخذ اقامت آمریکا از طریق کار مهندس مکانیک:

ویزای کاری آمریکا به دو نوع تقسیم می شود، ویزای موقت یا ویزا های دائم. گفته شد که متقاضیان جهت مهاجرت به آمریکا و ورود به بازار کار این کشور باید دارای شرایط خاصی باشند که تخصص در زمینه کاری و داشتن کارفرما از شروط اصلی می باشد. افرادی که موفق می شوند تا ویزای کار آمریکا را اخد نمایند پس از ورودشان به آمریکا یک اقامت موقت 1 ساله دریافت می نمایند. این اقامت در صورتی که قرار داد کاری شخص تمدید شود مجدد برای 2 سال تمدید خواهد گردید و با گذشت 5 تا 7 سال کار در آمریکا  می توانند برای اخذ اقامت دائم یا گرین کارت آمریکا اقدام نمایند و پس از اخذ اقامت دائم آمریکا در صورتی که در مدت اقامت خود دچار مشکل نشده باشند و مالیات مربوط به خود را پرداخت کرده باشند و همچنین به زبان انگلیسی تسلط پیدا کرده باشند می توانند برای دریافت سیتیزنی آمریکا اقدام نمایند و در صورت موافق اداره مهاجرت پاسپورت آمریکا را کسب نمایند. توجه داشته باشید که در ویزا های موقت و یا غیر مهاجرتی افراد باید پس از مدت اقامت خود خاک آمریکا را ترک نمایند یا برای تمدید مجدد آن ویزا اقدام نمایند. این مقاله توسط موسسه مهاجرتی ملک پور تهیه شده است، هر گونه استفاده از مقالات این موسسه خلاف مقررات است و شرعاً حرام می باشد.

.

پادکست توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در اروپا برای مهندسین مکانیک 

نحوه کاریابی برای مهندس مکانیک در آمریکا:

گفتیم که از شروط اصلی جهت ورود به بازار کار مهندس مکانیک در آمریکا پیدا کردن کارفرما در این کشور می باشد. با توجه به وسعت آمریکا و سطح بالای تکنولوژی و همچنین کمبود نیروی ماهر پیدا کردن کار در این کشور دور از ذهن نمی باشد و افرادی که دارای شرایط مهاجرتی می باشند و از تخصص و تبحر در زمینه مهندسی مکانیک برخوردار هستند این شانس را دارند تا از سمت یک کارفرما در آمریکا به کار دعوت شوند. باید توجه داشت که در حال حاضر هم وطنان عزیز ما به دلایل سیاسی اجازه اخذ اکثر ویزا های آمریکا از جمله ویزا های کاری را ندارند اما به این معنی نمی باشد که نمی توان به آمریکا مهاجرت نمود. به دلیل باز بودن تنها ویزای تحصیلی برای ایرانیان، متقاضیان این شانس را دارند تا از طریق تحصیل در آمریکا وارد خاک آمریکا شوند و در صورت پیدا کردن کارفرما اقامت خود را به اقامت کاری تبدیل نمایند. از دیگر روش های کاریابی و جست و جوی کار در آمریکا موسسات و سایت های کاریابی در این کشور می باشد که این امکان را به مهندسین مکانیک می دهد تا با قرار دادن مدارک تحصیلی و مدارک کاری خود، جهت پیدا کردن کارفرما شانس خود را امتحان نمایند. در صورتی که کارفرمایان پس از بررسی مدارک متقاضی تمایل به همکاری داشته باشند برای او دعوت نامه ارسال می کنند. در قسمت پایین نام تعدادی از موسسات و سایت های کاریابی در آمریکا را قرار داده ایم

موسسات و سایت های کاریابی در آمریکا
Robert Half
CareerBuilder
Indeed
LinkedIn
Job.com
Ladders
SimplyHired
Dice
بازار کار مهندس مکانیک در آمریکا و سخن پایانی

بازار کار مهندس مکانیک در آمریکا، نگاهی به فرصت های کاری موجود برای مهندسین مکانیک و حقوق و درآمد در مشاغل برای مهندسان مکانیک در آمریکا، مدارک مورد نیازی که در پروسه اخذ ویزا باید به سفارت آمریکا ارائه شود و سایر موضوعات مرتبط با موضوع بازار کار مهندس مکانیک در آمریکا در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. کشور آمریکا یکی از ابر قدرت های جهان و پیشرو در علم و تکنولوژی می باشد که هر ساله افراد بی شماری از سراسر دنیا با انواع ویزا به این کشور مهاجرت می نمایند. متقاضیان و نیرو های ماهر جهت ورود به بازار کار مهندس مکانیک در آمریکا می توانند از طریق مراجعه و ثبت نام در سایت های کاریابی آمریکا شانس خود را جهت پیدا نمودن کار در این کشور امتحان کنند. موسسه حقوقی ملک پور(ملک پورآمریکا) از معدود موسسات در خاورمیانه می باشد که خدمات مهاجرت به آمریکا را به مشتریان خود ارائه می دهد و شما عزیزان در صورت داشتن شرایط می توانید با خدمات موسسه حقوقی ملک پور(ملک پورآمریکا) به این کشور مهاجرت نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و همچنین بررسی بهترین روش برای مهاجرت خود می توانید با تماس با موسسه به صورت رایگان به صحبت با مشاور های مجموعه بپردازید و اطلاعات مورد نیاز را دریافت نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه بازار کار مهندس مکانیک در آمریکا

 متخصصین برای ورود به بازار کار مهندس مکانیک در آمریکا باید برای اخذ کدام ویزا اقدام کنند؟
ویزای کاری آمریکا که مهندسان مکانیک از سایر کشور ها می توانند برای مهاجرت به آمریکا اخذ نمایند ویزای H1 می باشد.


✅ میزان درآمد در بازار کار مهندس مکانیک در آمریکا چه مقدار است؟
مهندسین مکانیک به صورت متوسط در آمریکا در هر سال 86500 دلار درامد کسب می کنند.


✅کارفرمایان امریکایی برای ارسال دعوت نامه برای نیروی خارجی باید دارای چه شرایطی باشد؟
باید دادخواست تایید شده توسط خدمات شهروندی ایالت متحده به نام uscis را کسب نماید و همچنین کارفرما باید دارای گواهینامه از DOL باشد.


✅متخصصین پس از ورود به بازار کار مهندس مکانیک در آمریکا بعد از گذشت چند سال می توانند اقامت و گرین کارت آمریکا را دریافت کنند؟
پس از ورود به بازار کار مهندس مکانیک در آمریکا و مهاجرت به آمریکا، متقاضیان با گذشت 5 تا 7 سال کار و زندگی در آمریکا می توانند برای اخذ اقامت دائم اقدام کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *