بازار کار مهندس عمران در کانادا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس عمران به کانادا
  • نرخ بیکاری در کانادا
  • عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان عمران در کانادا
  • میزان درآمد مهندس عمران در کانادا
  • اخذ ویزای کار کانادا برای مهندس عمران
  • اخذ اقامت کانادا از طریق کار مهندس عمران
  • نحوه کاریابی برای مهندس عمران در کانادا
  • بازار کار مهندسی عمران در کانادا و سخن پایانی
بازار کار مهندس عمران در کانادا

بازار کار مهندس عمران در کانادا و مقدمه ای بر آن

بازار کار مهندسی عمران در کانادا، بازار کار رشته های مهندسی در کانادا، حقوق کار در کانادا و جستجوی کار در کانادا را برای مهندسین عمران در مقاله بازار کار مهندسی عمران در کانادا بررسی و ارزیابی خواهیم کرد. احتمال داشتن چنین سوالاتی در افکار تمامی مهاجرین موجود می باشد. بازار کار مهندسی عمران در کانادا چگونه است؟ آیا بازار کار رشته های مهندسی در کانادا مناسب می باشد؟ حقوق کار در کانادا برای مهندس عمران به چه میزان می باشد؟ روش جستجوی کار در کانادا چگونه می باشد؟ پاسخ تمامی این سوالات در مقاله بازار کار در مهندسی عمران در کانادا موجود می باشد. شما متقاضیان عزیز می توانید، این مقاله را در کنار ما بررسی نمایید و اگر با سوال و ابهامی مواجه شدید، در انتهای مقاله سوالات خود را مطرح نمایید. همچنین شما خوبان می توانید با مراجعه به سایت رسمی موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش، مقالات علمی دیگر ما را در رابطه با کشور کانادا و سایر کشور های دنیا مطالعه نمایید. لازم به ذکر است، در صورتی که می خواهید مهاجرت کاری، تحصیلی و … داشته باشید، با کارشناسان این موسسه تماس بگیرید و مشاوره ای مفید و رایگان دریافت نمایید.

فایل تصویری توضیحات کارشناس ارشد موسسه در خصوص اسکیل ورکر کانادا

  • 3 دقیقه
  • 22 K
  • ارسال

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس عمران به کانادا:

اگر مهندس عمران هستید، کانادا به شما احتیاج دارد. شهر های در حال گسترش کانادا و جوامع دور دست دائما در حال ارتقا هستند. کانادا دومین کشور بزرگ جهان است که تقاضای زیادی برای مهندسان ماهر در این کشور دارد. برخی از مشاغل پر درآمد دنیا را به اتباع خارجی ماهر ارائه می دهد. سالانه هزاران مهندس خارجی به کانادا مهاجرت می کنند. برای مثال مهندسان دارای مجوز از هند، حدود 12 درصد را تشکیل می دهند. آن ها در چندین زمینه فعالیت می کنند، از جمله بخش های عمرانی، برق، صنعتی، مکانیکی و تولیدی. با این حال، همچنین کمبود مهندسین عمران در کانادا وجود دارد، زیرا کانادا برای گسترش زیر ساخت های خود تلاش می کند. مهندسان عمران بیشتری باید در بسیاری از پروژه های بخش دولتی و خصوصی شرکت کنند. این کار برای ساخت تاسیسات ساحلی، طراحی ساخت های فلزی ساختاری و امکانات سریع انتقال است. استان های آلبرتا و بریتیش کلمبیا به خصوص به مهندسین عمران با تجربه احتیاج دارند. برآوردها حاکی از آن است که هزاران شغل مهندسی عمران به زودی باید پر شود. ولی نکته حائز اهمیت، وجود شرایط دولت کانادا جهت ورود افراد خارجی بر بازار کار مهندسی عمران در کانادا می باشد. این شرایط به شرح ذیل می باشد.

لیسانس مهندسی عمران

کارشناسی ارشد عمران در کانادا یا دکترا در یک رشته مهندسی مرتبط

صدور مجوز توسط یک انجمن استانی یا سرزمینی از مهندسان حرفه ای

شایان ذکر است، از آن جایی که دو راه اصلی برای مهاجرت مهندسین عمران به کانادا وجود دارد و این دو راه، سیستم اکسپرس اینتری و برنامه های نامزد استانی هستند، لذا بایستی در شرایط ذکر شده زیر نیز، واجد شرایط باشند، تا بتوانند امتیازات لازم را کسب نمایند.

سن

تحصیلات

سابقه کار مرتبط (در داخل و خارج از کانادا)

مهارت های زبان انگلیسی و فرانسوی

خانواده درجه 1 که اقامت دائم کانادا را دارند

مشخصات همسر (در صورت متاهل بودن)

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

نرخ بیکاری در کانادا:

مهندسین عمران قبل از جستجوی کار در کانادا و قدم گذاشتن در بازار کار مهندسی عمران در کانادا، بایستی کشور کانادا را از دیگر جهات مهم و ضروری مورد بررسی قرار دهند. برخی از جهت های مهم کانادا، میزان نرخ بیکاری آن است. شایان ذکر است، کشور کانادا در میان تمام کشور های جهان، از جمله کشور های مهاجر پذیر از طریق کار می باشد و رشد اشتغال در این کشور، هر ساله مورد توجه مهندسین و دیگر اشخاصی که قصد مهاجرت کاری به این کشور را دارند، می باشد. به طور کلی میزان نرخ بیکاری در کشور کانادا 8.1 درصد می باشد و نمودار آن در ذیل این مطلب قرار گرفته است.

نرخ بیکاری در کانادا

بر ساس نمودار قرار گرفته در این بخش، مشاهده می شود در سال 2021 نسبت به سال 2020 میزان نرخ بیکاری در کانادا کاهش یافته است. به گونه ای که در اواسط سال گذشته نرخ بیکاری این کشور 13.7 بوده و در حال حاضر 8.1 درصد مشاهده می گردد. به طور کلی از سال گذشته تا اکنون، حدود 4.5 درصد نرخ بیکاری کانادا کاهش یافته است و این امر، از رشد اشتغال در کانادا اطلاع می دهد.

عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان عمران در کانادا:

آیا تا کنون به بازار کار رشته های مهندسی در کانادا اندیشیده اید؟ قصد داریم در مقاله علمی بازار کار مهندسی عمران در کانادا به بررسی بازار کار رشته های مهندسی در کانادا در رابطه با مهندسی عمران بپردازیم. ولی می بایست مهندسین عمران در ابتدا با وظایف شغلی و عناوین شغلی خویش کمی آشنا شوند. عناوین شغلی مهندس عمران در کشور کانادا زیر شاخه های متفاوتی دارد و مهندسین وظایف متفاوتی را در این زیر شاخه ها متحمل می شوند. همراهان گرامی مقاله بازار کار مهندسی عمران در کانادا و دیگر مقالات قرار گرفته در وب سایت موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش حاصل تحقیقات تیم کارشناس این موسسه می باشد. هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع شرعا و قانونا حرام بوده و موجب نارضایتی این موسسه می گردد. به طور کلی در جداول زیر، برخی از عناوین شغلی و وظایف مهندس عمران در کانادا را نام برده ایم و در ادامه، به بررسی میزان درآمد مهندس عمران در کانادا پرداخته ایم.

عناوین شغلی
مهندس حمل و نقل مهندس زمین شناسی مهندس عمران
مهندس بزرگ راه مهندس محیط زیست مهندس پروژه های ساختمانی
مهندس پل مهندس ساختمان مهندس شهرداری
مهندس مدیریت آب مهندس ترافیک مهندس هیدرولیک
وظایف شغلی
تجزیه و تحلیل تجزیه ریسک های بالقوه
مدیریت پروژه های کارگاه بودجه بندی
پیش بینی هزینه ساخت و ساز نظارت بر ساخت
ارائه پیشنهادات و مناقصات تحقیق در زمینه قوانین دولتی

میزان درآمد مهندس عمران در کانادا:

پس از بررسی نرخ بیکاری در کانادا، شرایط مورد نیاز جهت ورود بر بازار کار مهندسی عمران در کانادا و بررسی عناوین و وظایف مهندس عمران در کانادا، به بررسی بازار کار رشته های مهندسی در کانادا و میزان حقوق کار در کانادا برای مهندسی عمران می پردازیم. میزان حقوق کار در کانادا برای یک مهندس عمران به صورت متوسط و سالانه 107000 دلار کانادا می باشد. حداقل حقوقی که یک مهندس عمران در کانادا حقوق دریافت می نماید، 50500 دلار کانادا و حداکثر حقوق آن 170000 دلار کانادا می باشد. در جدول زیر حقوق و درآمد سالانه برخی از مشاغل در کانادا را آورده ایم و در ادامه، نموداری مبنی بر توزیع حقوق مهندسین عمران ترسیم کرده ایم.

مشاغل میزان درآمد سالانه (دلار کانادا)
دستیار مهندس ارشد 119000
تکنسین مهندسی مونتاژ 79000
اپراتور اتوکد 64200
مهندس پیمانکاری 104000
مهندس کنترل 109000
مهندس طراح 111000
مهندس بیوشیمی 102000
مهندس اتوماسیون 110000
مهندس دستیار 94300
مهندس راه اندازی 102000

اخذ ویزای کار کانادا برای مهندسین عمران:

در حال حاضر مهندسین عمران جهت ورود بر بازار کار مهندسی عمران در کانادا، می توانند از طرق های برنامه دولت فدرال و برنامه های استانی از طریق دریافت پیشنهاد شغلی اقدام نمایند. متقاضیان می توانند یا از طریق دریافت پیشنهاد شغلی (جاب آفر) یا از طریق برنامه اسکیل ورکر کانادا برای دریافت ویزای کار کانادا اقدام نمایند. در روش اسکیل ورکر، متقاضیان ماهر، همانند مهندسین عمران می توانند در برنامه سیستم امتیاز بندی اکسپرس اینتری شرکت نمایند. این سیستم دارای دو مرحله مجزا بوده و شخصی که موفق به دریافت امتیازات لازم در مرحله اول باشد، می تواند وارد مرحله دوم شده و پس از موفقیت در کسب امتیازات مرحله دوم، واجد شرایط دریافت اسکیل ورکر می باشند. در روش دیگر، فرد متقاضی بایستی دعوت نامه شغلی دریافت نماید، که نیازمند کاریابی در کانادا می باشد و ما در ادامه مقاله بازار کار مهندسی عمران در کانادا، به بررسی این روند می پردازیم. به طور متقاضیان می توانند از این دو روش جهت اخذ ویزای کار کانادا اقدام نمایند. به طور کلی چندین روش برای مهاجرت مهندسین عمران در استان ها و سرزمین های کانادا وجود دارد، که متقاضیان می توانند در آن درخواست بدهند. داوطلبان علاقه مند می توانند لیست مشاغل مورد تقاضای استان ها یا مناطق را بررسی کنند.

لیستی که در زیر این مطلب تهیه و تنظیم کرده ایم، مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار کانادا می باشد.

فرم درخواست ویزای تکمیل شده

پاسپورت معتبر با صفحات خالی

عکس مربوط به پاسپورت به تعداد درخواست شده

داشتن نامه عدم سو پیشینه

داشتن گواهی پزشکی سلامت

داشتن تمکن مالی

داشتن مدارک تحصیلی با ریز نمرات با ترجمه

داشتن مدارک شناسایی همانند شناسنامه و کارت ملی

ارائه قرار داد کار

ارائه دعوت نامه شغلی (در صورت اقدام به کار از طریق پیشنهاد شغلی)

دیگر مدارکی که ممکن است درخواست شود (مدارک و تحصیلات مربوط به همسر)

اخذ اقامت کانادا از طریق کار مهندس عمران:

در بخش فوق، شرایط اخذ ویزای کار کانادا برای مهندسین عمران را بررسی کردیم و از روش های مختلف آن آگاه شدیم و می خواهیم در این قسمت از نوشتار بازار کار مهندسی عمران در کانادا، به بررسی اخذ اقامت دائم کانادا بپردازیم. مهندسین عمرانی که از ابتدا خواستار اقامت دائم کشور کانادا می باشند، می توانند از طریق سیستم اکسپرس اینتری اقدام نمایند و اگر تمایل دارند تا از طریق برنامه های استانی، اقدام به اخذ اقامت دائم کانادا داشته باشند، بایستی از طریق پیشنهاد کاری اقدام نمایند. به طور کلی اشخاصی که از طریق کار وارد بازار کار مهندسی عمران در کانادا می شوند، پس گذشت 3 سال از اقامت کاری و عدم سو سابقه کیفری، اقامت دائم بگیرند. همچنین می توانند، 5 سال پس از اقامت در کانادا، با دادن مالیات و احترام بر فرهنگ و مقررات کانادا، تابعیت و پاسپورت دریافت نمایند.

نحوه کاریابی برای مهندس عمران در کانادا:

قرار است در این بخش از متن مقاله، به بررسی کاریابی در کانادا بپردازیم. بعضی مهندسین عمران ترجیح می دهند از طریق دریافت پیشنهاد شغلی برای دریافت ویزای کار کانادا اقدام کرده و وارد بازار کار مهندسی عمران در کانادا شوند. در این روش بایستی در موسسات و وب سایت های کاری کانادا به جستجوی کار پرداخت. بدین ترتیب، مهندس عمران می تواند در آژانس های کاریابی و یا وب سایت های رسمی، یک رزومه کار بسیار قوی مبنی بر تحصیلات و مهارت ها ایجاد نمایند. سپس کارفرما در صورت نیاز و واجد شرایط بودن فرد خارجی، دعوت نامه شغلی ارسال می نماید. فرد متقاضی نیز پس از دریافت دعوت نامه شغلی (جاب آفر) می تواند با مدارک ذکر شده در عناوین فوق، جهت اخذ ویزای کار کانادا به کنسولگری کشور خود مراجعه نماید.

بازار کار مهندس عمران در کاناداو سخن پایانی

بازار کار مهندسی عمران در کانادا، حقوق کار در کانادا و جستجوی کار در کانادا را در مقاله علمی بازار کار مهندسی عمران در کانادا مورد ارزیابی واقع کردیم و دانستیم، مهندسین عمران با صلاحیت کار و مهارت بالا، می توانند از طریق برنامه فدرال کانادا و برنامه های استانی در کانادا اقدام به اخذ ویزای کار نمایند. همچنین از میزان حقوق کار در کانادا برای مهندسین عمران مطلع شدیم و دانستیم میزان نرخ بیکاری در کانادا نسبت به سال گذشته بسیار کاهش یافته است، که نشانگر رشد اقتصادی این کشور در زمینه کار و صنعت می باشد. متقاضیان گرامی شما می توانید، برای آگاهی کامل از مراحل اخذ ویزای کار کانادا، محصول بی نظیر گام به گام تا خارج از کار را تهیه نمایید. همچنین می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید. اگر نظرات و یا سوالاتی در رابطه با نوشتار بازار کار مهندسی عمران در کانادا دارید، می توانید در انتهای مقاله، مطرح نمایید. در صورت رضایت از این مقاله 5 ستاره بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه بازار کار مهندسی عمران در کانادا

✅ بازار کار مهندسی عمران در کانادا با توجه به درآمد آن چگونه می باشد؟

بازار کار در کانادا برای مهندسین عمران و سایرین مهندسین بسیار مناسب می باشد.

✅ میزان حقوق در کانادا برای مهندسین عمران چگونه می باشد؟

یک مهندس عمران در کانادا، به طور متوسط برای هر سال کار107000 دلار کانادا دریافت می نماید.

✅ جستجوی کار در کانادا به چه طریقی می باشد؟

جستجوی کار در کشور کانادا به صورت جستجو در وب سایت های کاریابی در کانادا می باشد.

✅ مهندسین عمران از چه طریق می توانند به کشور کانادا مهاجرت کاری داشته باشند؟

مهندسین عمران می توانند در صورت واجد شرایط بودن از طریق برنامه اسکیل ورکر کانادا اقدام نمایند، همچنین در صورت دریافت دعوت نامه شغلی از سمت یک کارفرما در کانادا می توانند به این کشور مهاجرت کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *