بازار کار مهندس عمران در سوئد

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس عمران به سوئد
  • نرخ بیکاری در سوئد
  • عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان عمران در سوئد
  • میزان درآمد مهندس عمران در سوئد
  • اخذ ویزای کار سوئد برای مهندس عمران
  • اخذ اقامت سوئد از طریق کار مهندس عمران
  • نحوه کاریابی برای مهندس عمران در سوئد
  • بازار کار مهندسی عمران در سوئد و سخن پایانی
بازار کار مهندس عمران در سوئد

بازار کار مهندس عمران در سوئد و مقدمه ای بر آن

بازار کار مهندسی عمران در سوئد، کاریابی در سوئد، استخدام مهندس عمران در سوئد را در مقاله بازار کار مهندسی عمران در سوئد بررسی می نماییم. همچنین در این نوشتار نگاهی بر روند اخذ ویزای کار سوئد و اخذ اقامت و تابعیت سوئد خواهیم داشت. هر مهندس عمرانی ممکن است در رابطه با بازار کار سوئد دارای سوالات بسیاری باشد. بازار کار مهندسی عمران در سوئد چگونه می باشد؟ روند کاریابی در سوئد حضوری می باشد یا غیر حضوری؟ آیا استخدام مهندس عمران در سوئد ممکن می باشد؟ شرایط اخذ ویزا و اقامت و تابعیت کشور سوئد چگونه می باشد؟ با ما همراه باشید. در ادامه نوشتار بازار کار مهندسی عمران در سوئد به پاسخ این سوالات رسیدگی می نماییم. شما خوبان می توانید در جهت داشتن مهاجرتی آسان و راحت، مقالات بسیار مفید ما را در رابطه اخذ ویزا، اخذ اقامت، روند کاریابی در سوئد و … را در موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش مطالعه نمایید. همچنین می توانید با کارشناسان ما از طریق تلفن ارتباط برقرار کرده و مشاوره رایگان دریافت کنید. در مواقع نیاز و یا در زمانی که نظرات و انتقاداتی دارید، می توانید در انتهای این نوشتار ذکر نمایید.

فایل تصویری توضیحات مدیریت موسسه در خصوص کار در سوئد

فایل صوتی این ویدئو

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس عمران به سوئد:

استخدام مهندس عمران در سوئد دارای شرایط خاصی می باشد. از این بابت متقاضیان عزیزی که قصد دارند تا در بازار کار مهندسی عمران در سوئد به کار بپردازند، بایستی مدرک تحصیلی دانشگاهی باشند. منظور از مدرک تحصیلی، معمولا کارشناسی یا کارشناسی ارشد مهندسی عمران می باشد. همچنین داشتن چند سال تجربه کار مرتبط، از دیگر شرایطی است، که می توان جهت استخدام مهندس عمران در سوئد نام برد. مهندسین عمران بایستی زبان رسمی کشور سوئد را نیز مسلط و مدرک آن را به همراه داشته باشند. به علاوه، برای کار به عنوان مهندسی عمران، داشتن گواهی نامه رانندگی از جمله موارد مهم است. دیگر شرایط در کشور سوئد لازم است، تا مهندسین عمران و یا دیگر متقاضیان بتوانند مهاجرت کاری به سوئد داشته باشند. مثلا، بررسی شرایط کلی کشور سوئد نیز لازم است، که در حال حاضر کشور سوئد از نظر بازار کار بسیار مناسب است و هر ساله مهاجران از سرزمین های خارجی بر جمعیت این کشور می افزایند. میزان نرخ بیکای در این کشور بسیار مناسب برای مهاجرت کاری به سوئد می باشد و قصد داریم، در ادامه این نوشتار نرخ بیکاری در سوئد را بررسی نماییم.

شایان ذکر است، شرایط کار در سوئد برای ایرانیان نیز از چنین قوانینی پیروی می کند.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

نرخ بیکاری در سوئد:

به همان گونه ای که در مبحث فوق بررسی کردیم، برای ورود به بازار کار مهندسی عمران در سوئد، باید میزان نرخ بیکاری این کشور در حد مناسبی قرار داشته باشد. زیرا از شرایط اصلی برای مهاجرت کاری به سوئد و یا دیگر کشور ها، میزان نرخ بیکاری می باشد. دانستن این نکته حائز اهمیت است، در صورتی که میزان نرخ بیکاری در کشور سوئد به حدی بالا باشد که جوانان بومی آن به بی کاری برسند، راهی برای ورود اتباع خارجی وجود نخواهد داشت. با آمار های به دست آمده، میزان نرخ بیکاری در کشور سوئد 10 درصد می باشد، که نسبت به ماه های اخیر افزایش داشته است. یکی از دلایل اصلی افزایش نرخ بیکاری از سال 2019 تا سال جاری در تمام کشور های جهان، شیوع کووید 19 (کرونا ویروس) می باشد. به طور کلی شما عزیزان می توانید میزان نرخ بیکاری از سال گذشته تا سال جاری را در نمودار زیر مشاهده نمایید.

نرخ بیکاری در سوئد

با توجه به نمودار بالا، کم ترین میزان نرخ بیکاری در اواخر سال 2020 مشاهده می شود، که با ورود به سال 2021، این میزان افزایش پیدا کرده است. به طور کلی، مهندسین عمران پس از ورود به بازار کار مهندسی عمران در سوئد، در مشاغل مختلف مهندسی عمران قرار می گیرند، که در بخش بعدی نوشتار، به بررسی عناوین و وظایف یک مهندس عمران در سوئد می پردازیم.

عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان عمران در سوئد:

به گونه ای که بررسی کردیم، امکان دارد مهندسین عمران در صنایع مختلف مهندسی به کار بپردازند. زیرا در زمینه های مختلف مهندسی تخصص دارند و بایستی نسبت به عنوان شغلی خویش، وظایف متفاوتی متحمل شوند. در کشور سوئد به مهندسی عمران در زمینه های متفاوتی نیاز می باشد، از جمله مشاغل ساخت و نظارت بر پل ها، سد ها، ساختمان ها و … . همراهان عزیز مقاله بازار کار مهندسی عمران در سوئد، تهیه و نگارش شده توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش است. هر گونه رونوشت بدون ذکر منبع، موجب نارضایتی موسسه شده و از شرعی و قانونی حرام می باشد.

شما خوبان می توانید، در جدول زیر، برخی از عناوین شغلی و وظایف مهندسی عمران را مشاهده نمایید.

عنوان شغلی مهندس عمران

مهندس عمران
مهندس سازگاری
مهندس تضمین کیفیت از راه دور
متخصص فناوری ساخت
مهندس طراح
مهندس ارشد راه حل
مهندس آزمایش محصول در سیستم های برج مدیریت ترافیک هوایی
مهندس عمران معمار در مدیریت پروژه
مدیر ارشد ساخت و ساز
شرح وظایف مهندس عمران
یک مهندس عمران در پروژه های ساخت زیر بنا، همانند جاده، پل، سد، ساختمان، فاضلاب، فرودگاه و … نقش ایفا می کند.
یک مهندس عمران بر تصفیه فاضلاب ها و آب ها، تونل ها، سیستم های تامین آب و … نظارت دارد.

میزان درآمد مهندس عمران در سوئد:

در ابتدای بررسی مقاله بازار کار مهندسی عمران در سوئد بیان کردیم، در صورتی که یک فرد متقاضی بتواند در رابطه با شغل مذکور دعوت نامه دریافت نماید، می تواند وارد بازار کار در سوئد شود. شخص متقاضی در صورتی که دعوت نامه شغلی دریافت کند، بایستی از شرایط کلی کار و نکات مهم آن اطلاعات کافی داشته و سپس قرار داد کاری منعقد نماید. به عنوان مثال، جهت استخدام مهندس عمران در سوئد، خوب است از میزان حقوقی که می توان نسبت به شرایط تحصیلی و سوابق کاری دریافت کرد، اطلاع داشت. زیرا در کشور سوئد به مهندسین عمران به سه طریق کلی حقوق پرداخت می شود. حداقل، متوسط و حداکثر. حداقل حقوق یک فرد در بازار کار مهندسی عمران در سوئد، 230000 کرون می باشد و حداکثر حقوق وی، 772000 کرون است. همچنین متوسط حقوقی که سالانه برای یک مهندس عمران در سوئد مد نظر می باشد، 489000 کرون می باشد. شایان ذکر است، میزان درآمد مهندسین عمران و دیگر کارمندان در صنایع متفاوت، بر اساس تجربیات کاری آنان قابل افزایش است. در ادامه جدولی ترسیم کرده ایم، که در رابطه با میانگین درآمد مشاغل مهندسی عمران در سوئد است.

مشاغل میزان درآمد سالانه (کرون)
تکنسین مهندسی مونتاژ 393000
مهندس دستیار 449000
مهندس اتوماسیون 529000
مهندس راه اندازی 477000
مهندس پیمانکاری 484000
مهندس کنترل 466000
مهندس طراح 489000
مهندس پشتیبانی سیستم اویونیک 491000

اخذ ویزای کار سوئد برای مهندسین عمران:

قطعا شما مهاجرین عزیز در جریان می باشید، برای مهاجرت کاری به سوئد، نیازمند ویزای کار این کشور می باشید. اخذ ویزای کار سوئد نیازمند دریافت پیشنهاد شغلی (جاب آفر) می باشد. برای این منظور بایستی با یک  کارفرما در سوئد، که شخصی معتبر می باشد، ارتباط داشته باشید. همچنین برای ارتباط با کارفرما، بایستی به کاریابی در سوئد پرداخت، که در عنوان بعدی روند کاریابی در سوئد را بیان می نماییم. به طور کلی یک مهندس عمران پس از اخذ جاب آفر می تواند مدارک درخواست شده از سوی سفارت سوئد را تهیه کرده و در جهت مهاجرت کاری به سوئد، اقدام نماید.

مدارک لازم برای مهاجرت کاری به سوئد، در ادامه آمده است.

فرم درخواست شده برای اخذ ویزا به صورت تکمیل

فیش واریز هزینه فرم درخواست ویزا

پاسپورت دارای اعتبار و دارای صفحات خالی

عکس مخصوص پاسپورت (لزوما جدید)

به همراه داشتن کپی و اصل تمامی مدارک شاسایی و هویتی

به همراه داشتن ترجمه و اصل مدارک تحصیلی به همراه جزئیات کامل

داشتن گواهی نامه سلامت فردی از سوی پزشک معتبر

داشتن فیش عدم سو سابقه کیفری

اثبات نامه مکان اقامت در سوئد

اثبات نامه تمکن مالی

سایر مدارکی که ممکن است درخواست شود.

شایان ذکر است، هرگونه کسر و نقص در ارائه مدارک ذکر شده، منع صدور ویزای کار سوئد خواهد شد. بدین ترتیب، در تهیه و جمع آوری این مدارک، با دقت بالایی عمل کنید. در صورتی که وارد خاک سوئد شوید، اقامت موقت کاری دریافت خواهید کرد. در ادامه، دائمی کردن اقامت کار سوئد را توضیح می دهیم.

اخذ اقامت سوئد از طریق کار مهندس عمران:

آیا استخدام مهندس عمران در سوئد سبب اخذ اقامت دائم این کشور می شود؟ آیا پس از ورود به بازار کار مهندسی عمران در سوئد می توان از ابتدا اقامت دائمی گرفت؟ شایان ذکر است، مهندسین عمران پس از قدم نهادن در خاک سوئد برای کار، 2 سال اقامت کاری دریافت می کنند و پس از پایان اعتبار اقامت خویش، می توانند با اثبات کردن کار در این کشور، اقامت خود را تمدید نمایند. مهندسین عمران و دیگر مهاجرانی که از طریق کار وارد این کشور می شوند، می توانند پس از 5 سال به کار پرداختن، برای دائمی کردن اقامتشان درخواست بدهند. پس از صدور مجوز اقامت دائمی برای یک مهندس عمران، وی می تواند فرهنگ، قوانین و مقررات سوئد را بیاموزد، زبان سوئدی فرا بگیرد، به مقدسات و فرهنگ سوئدی ها احترام بگذارد و مالیات خویش را به موقع پرداخت نماید و پس از یک سال تابعیت این کشور را درخواست بدهد.

نحوه کاریابی برای مهندس عمران در سوئد:

قرار است، روند کاریابی در سوئد را در این قسمت از مقاله بازار کار مهندسی عمران در سوئد مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم. روند کاریابی در سوئد برای یک مهندس عمران بسیار ارزش زیادی دارد. زیرا تنها با کاریابی صحیح و درست می توان از کار فرمای سوئدی پیشنهاد کار گرفت. همچنین تنها راه ارتباط با کارفرما در سوئد، کاریابی به روش آنلاین و غیر حضوری امکان پذیر است. کشور سوئد در بعضی مواقع نیاز شدیدی به نیروی کار دارد و در بعضی موارد نیازی به نیرو ندارد. مهندسین عمران باید در نظر بگیرید، آیا کشور سوئد به رشته مهندسی عمران نیاز دارد یا خیر؟ در صورتی که کشور سوئد به نیروی کار شما در رابطه با رشته تحصیلی شما نیاز باشد، در ابتدا بایستی کار فرما باید اطمینان داشته باشد فردی از سوئد برای این کار اقدام نمی نماید. یکی دیگر از شرایط کاریابی در سوئد، بلد بودن زبان سوئدی می باشد. در بعضی از رشته های کاری در سوئد نیاز شدیدی به داشتن مدرک تحصیلی و تسلط کامل به زبان سوئدی می باشد. شما خوبان می توانید طریقه کاریابی و رزومه خویش را به صورت مرتب بچینید و نتیجه مثبتی در کاریابی بیابید. شما خوبان می توانید برای آگاهی از روش صحیح کاریابی در سوئد، پکیج گام به گام تا خارج از کار را تهیه و مشاهده نمایید. در این پکیج، روند کاریابی در سوئد به صورت کامل توضیح داده شده است.

بازار کار مهندس عمران در سوئد و سخن پایانی

بازار کار مهندسی عمران در سوئد، مهاجرت کاری به سوئد، کاریابی در سوئد و شرایط استخدام مهندس عمران در سوئد را در مقاله بازار کار مهندسی عمران در سوئد بررسی و به تفصیل علمی بیان کردیم. در طول بررسی مقاله بازار کار مهندسی عمران در سوئد دانستیم، در این کشور نرخ بیکاری کمی در حد بالا قرار گرفته است و در حال حاظر احتمال کار برای اتباع خارجی کمی پایین می باشد. زیرا برخی از نیرو های بومیان سوئد، با این میزان از نرخ بیکاری به بیکاری به سر می برند. همچنین آموختیم، در صورتی که کشور سوئد به نیروی کار در رابطه با رشته تحصیلی شما نیازمند باشد و شخصی از داخل سوئد برای کار اقدام نکند، می تواند برای فرد خارجی دعوت نامه ارسال نماید. در نهایت مهندس عمران پس از وارد شدن به بازار کار سوئد، می تواند پس از 11 سال کار و زندگی در سوئد و رعایت قوانین، تابعیت این کشور را دریافت نماید. مهاجران گرامی، شما می توانید برای آگاهی از روند اخذ ویزای کار سوئد، پکیج گام به گام تا خارج را تهیه نمایید و برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت کاری به سایر کشور ها، با مشاوران موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تماس برقرار نمایید و مشاوره رایگان دریافت نمایید. همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کرده و پاسخ مناسبی از کارشناسان ما دریافت نمایید. در صورت رضایت از این نوشتار، 5 ستاره ارزشمند بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه بازار کار مهندسی عمران در سوئد

✅کاریابی در سوئد چگونه می باشد؟

کاریابی در کشور سوئد به صورت آنلاین در موسسات کاریابی در سوئد می باشد و کاریابی با ویزای جستجوی کار ممکن نمی باشد.

✅شرایط ورود به بازار کار مهندسی عمران در سوئد چیست؟

یک مهندس عمران برای کار در سوئد، بایستی مدرک تحصیلی معتبر کارشناسی ارشد داشته و سوابق کاری مرتبط داشته باشد. همچنین بایستی دارای سطح زبان مناسب باشد.

✅متوسط درآمد یک مهندس عمران در سوئد به چه میزان است؟

یک مهندس عمران در بازار کار سوئد، سالانه 489000 کرون می باشد.

✅اخذ اقامت دائم سوئد برای مهندس عمران چگونه مکان پذیر است؟

اخذ اقامت دائم سوئد برای مهندس عمران، همانند دیگر کارمندان سوئدی، 5 سال پس از کار و زندگی در سوئد می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *