بازار کار مهندس عمران در ترکیه

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس عمران به ترکیه
  • نرخ بیکاری در ترکیه
  • عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان عمران در ترکیه
  • میزان درآمد مهندس عمران در ترکیه
  • اخذ ویزای کار ترکیه برای مهندس عمران
  • اخذ اقامت ترکیه از طریق کار مهندس عمران
  • نحوه کاریابی برای مهندس عمران در ترکیه
  • بازار کار مهندسی عمران در ترکیه و سخن پایانی
بازار کار مهندس عمران در ترکیه

بازار کار مهندس عمران در ترکیه و مقدمه ای بر آن

بازار کار مهندسی عمران در ترکیه یک مقاله علمی و تهیه شده توسط تیم کارشناس موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش است، که در نگارش آن، عواملی همچون بازار کار مهندسی عمران در ترکیه، کاریابی در ترکیه، نرخ بیکاری در ترکیه، ویزای کار ترکیه و دیگر شرایط کاری ترکیه برای یک مهندس عمران مورد بررسی علمی واقع می شود. همچنین به سوالات برخی از مهاجرین به جمهوری ترکیه پاسخ خواهیم داد. بازار کار مهندسی عمران در ترکیه چگونه خواهد بود؟ آیا کاریابی در ترکیه روشی مناسب برای یافتن شغل می باشد؟ آیا نرخ بیکاری در ترکیه برای مهاجرت کاری مطلوب است؟ آیا ویزای کار ترکیه، امکان اخذ اقامت دائم در ترکیه را می دهد؟ پاسخ تمامی این سوالات، در مقاله بازار کار مهندسی عمران در ترکیه ذکر شده است. موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش در امر مهاجرت به کشور های اروپایی و سایر کشور های جهان بسیار تجربه بالایی دارد و می تواند به شما بهترین پیشنهاد مهاجرتی را بدهد. برای این منظور، امکان تماس تلفنی را فراهم کرده و کارشناسان موسسه، مشاوره رایگان و علمی ارائه می نمایند. همچنین در وب سایت های رسمی موسسه، مقالات بسیار زیادی موجود می باشد، که اطلاعات کامل تری نسبت به کشور های جهان در آنان موجود است. شما عزیزان می توانید، با مطالعه این مقالات، روش های مهاجرتی به کشور ترکیه و دیگر کشور ها را بیاموزید و در صورت ابهام داشتن، در وب سایت این صفحه به پرسش سوالات خود بپردازید و منتظر پاسخ علمی از سوی کارشناسان این مجموعه باشید.

فایل تصویری توضیحات مدیریت محترم موسسه در خصوص کار و ویزای کاری

فایل صوتی این ویدئو

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس عمران به ترکیه:

مهندسین عمران برای مشغول به کار شدن در زمینه بازار کار مهندسی عمران در ترکیه، بایستی واجد شرایط قوانین این کشور باشند. اما لازم است، قبل از بررسی شرایط یک مهندس عمران برای کار در این کشور، کمی با جمهوری ترکیه آشنا شویم. ترکیه کشوری ترک زبان می باشد، که نام دیگر آن جمهوری ترکیه است. در این کشور 82 میلیون انسان زندگی می کنند و مساحت آن حدود 783562 کیلومتر مربع است. به عنوان یک تبعه خارجی، به سختی می توان در این کشور شغل پیدا کرد. زیرا این کشور در اکثر مواقع نرخ بیکاری بسیار بالایی دارد و جوانان بومی در این کشور، به میزان چشمگیری بیکار هستند. از این بابت مهندسین عمران باید زمان زیادی به کاریابی در ترکیه بپردازند، تا بتوانند یک پیشنهاد شغلی دریافت نمایند. ولی به طور کلی، یک مهندس عمران، جهت کار مهندسی عمران در ترکیه بایستی شرایط خاصی را دارا باشد. یک مهندس عمران برای ورود به بازار کار مهندسی عمران در ترکیه، بایستی 3 سال سابقه کاری مرتبط داشته باشد. همچنین وی باید لیسانس مهندسی عمران را نیز اخذ کرده و گواهی نامه PE داشته باشد. بدین ترتیب، مهندس عمران می تواند در این کشور به کار بپردازد. شایان ذکر است، تحصیل مهندسی عمران در ترکیه یکی دیگر از راه های ورود به بازار کار مهندسی عمران در ترکیه می باشد. به طور کلی، مهندسین عمران در کشور ترکیه طراحی و راه حل های فنی همراه با تجزیه و تحلیل مهندسی و محاسبات برای پیشرفت های خصوصی و پروژه های کار های عمومی را توسعه می دهند. در ادامه با ما همراه باشید. به بررسی دقیق تر وظایف کاری مهندسی عمران در ترکیه می پردازیم.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

نرخ بیکاری در ترکیه:

طبق آن چه در مطلب قبلی بیان کردیم، ورود به بازار کار مهندسی عمران در ترکیه، نیازمند داشتن شرایط تحصیلی، تخصصی و داشتن گواهی نامه می باشد. علاوه بر این، نرخ بیکاری در ترکیه مهم ترین شرط ورود هر تبعه خارجی به این کشور می باشد. نرخ بیکاری در ترکیه در شرایط عادی و در اکثر ماه های سال، در حد بالایی می باشد و شیوع ویروس کرونا نیز، سبب گشته تا میزان نرخ بیکاری در این کشور به صورت بیشتری افزایش یابد. در کشور ترکیه، بازار کار به طور کلی ضعیف می باشد و در حال حاضر و طبق آمار، میزان نرخ بیکاری در ترکیه 13 درصد به بالا می باشد. در نمودار زیر، نرخ بیکاری دقیق کشور ترکیه ذکر شده است.

نرخ بیکاری در ترکیه

طبق این نمودار، با نوساناتی که در از سال 2020 تا اکنون، در میزان نرخ بیکاری ترکیه مشاهده می شود، این میزان از نرخ در رده های 12 الی 13 درصد می باشد. بدین ترتیب، کاریابی در این کشور ممکن است، بی نتیجه باشد. بدین منظور، پیشنهاد می کنیم با موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تماس بگیرید و طبق شرایطی که دارید، به کشور های بهتر و با نرخ بیکاری پایین تر مهاجرت نمایید.

عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان عمران در ترکیه:

در مطالب فوق، واجد شرایط بودن مهندس عمران و میزان نرخ بیکاری در ترکیه را بررسی کردیم. اگر چه دریافت پیشنهاد کار در این کشور سخت می باشد، ولی در صورتی که یک مهندس عمران در تصمیم خود مصمم بوده و خواستار کار در بازار کار مهندسی عمران در ترکیه باشد، باید از شغل مهندس خود آگاهی کامل داشته باشید. مثلا باید بداند مهندسی عمران ترکیه، دارای زیر شاخه های مهندسی متعددی است و کار کردن در هر یک از این رشته ها، وظایف متفاوتی را به ارمغان می آورد. به طور کلی مهندسین عمران می توانند در بازار کار مهندسی عمران در ترکیه، به عناوین و وظایف شغلی لیست زیر مشغول شوند.

عناوین شغلی مهندس عمران در ترکیه:

مهندس عمران ایمنی

مهندس توسعه

مهندس عمران ترافیک

مهندس مدنی حرفه ای

مهندس پروژه

مهندس میدانی

مهندس حمل و نقل کارکنان

مهندس ارشد پل

مدیر مهندسی منطقه

مهندس ارشد توسعه زمین

شرح وظایف مهندس عمران در ترکیه:

تحقیق انجام می دهند و استاندارد ها، کد های مورد نیاز مشتری و حوزه قضایی را بدست می آورند.

امکان طراحی جزئی و کامل پروژه ها، سیستم ها، اجزا یا فرایند ها و تهیه اسناد کامل پروژه را برای تعیین امکان سنجی اقتصادی یک پروژه، تجهیزات یا نیروی کار را ارائه می دهند.

قبل از ارائه طرح ها، داده ها، گزارش ها و سایر اسناد، صحت و قابلیت اطمینان بودن طرح ها را ارزیابی و بررسی می کنند.

مسئولیت کیفیت کار ارسالی را بر عهده می گیرند.

ممکن است مسئولیت مدیریت پروژه، تفویض اختیار و وظایف و نظارت بر تیم پروژه را داشته باشند.

میزان درآمد مهندس عمران در ترکیه:

بررسی میزان درآمد یک مهندس عمران در بازار کار مهندسی عمران در ترکیه، از جمله موارد مهم برای اشخاص متقاضی کار در این کشور می باشد. زیرا با در نظر گرفتن میزان درآمد یک شخص، می توان میزان مخارج و سبک زندگی در ترکیه را برآورد کرد. لازم به ذکر است، میزان درآمد مهندسی عمران در هر کشوری حدوداً در جایگاه بالایی قرار دارد. همچنین اشخاصی که با سنین پایین و مناسب، دارای تجربه کار بالایی هستند، حقوق و درآمد بسیار مناسبی دارند. به طور کلی، مهندسی عمران در ترکیه، سالانه و به صورت میانگین 90100 لیر درآمد دارد. این میزان از درآمد سالانه، به صورت حداقل و حداکثر در ترکیه، 47800 لیر و 137000 لیر می باشد. شما خوبان می توانید در جدول زیر، حقوق سالانه سایر مهندسین را به صورت میانگین مشاهده نمایید.

مشاغل میزان درآمد سالانه (لیر ترکیه)
مدیر پروژه مهندسی 117000
مدیر تولید مهندسی 154000
تکنسین مهندسی 64800
مهندس نما 80400
مهندس طراح ارشد 95900
مهندس انرزی 87200
مهندس کننرل 80500
مهندس طراح 91200
مهندس پیمانکاری 80700
مهندس ارتباطات 96300

اخذ ویزای کار ترکیه برای مهندسین عمران:

ویزای کار ترکیه از مهم ترین ویزا های موجود در این کشور می باشد و متقاضیان زیادی دوست دار مهاجرت به ترکیه از طریق کار می باشند. همچنین مهندسین عمران نیز، قصد دارن تا با اخذ ویزای کار ترکیه، قدم در بازار کار مهندسی عمران در ترکیه بگذارند. اخذ این ویزا برای یک مهندس عمران مانند دیگر متقاضیان کار در ترکیه می باشد و لازمه آن، داشتن یک قرارداد کار با کار فرما در این جمهوری می باشد. اگر چه طبق قوانین جدید ترکیه، کارفرمایان فردی واجد شرایط را می توانند از خارج برای همکاری به این جمهوری دعوت نمایند، اما اگر شرایط این کشور مساعد نباشد، ممکن است، ارسال دعوت نامه شغلی به تعویق بیافتد. زیرا دولت ترکیه تلاش می کند در ابتدا بومیان را به کار دعوت نماید.

به طور کلی، یک مهندس عمران پس از اخذ پیشنهاد شغلی از سوی کشور ترکیه، می تواند در جهت اخذ ویزای کار ترکیه درخواست بدهد. اما بایستی علاوه بر داشتن شرایط، مدارک ذکر شده در ذیل را ارائه دهد.

پاسپورت معتبر

عکس مخصوص برای پاسپورت

گواهی قرارداد کاری

نامه تمکن مالی

اثبات اقامت در ترکیه

فرم تکمیل شده درخواست ویزا

گواهی عدم جرم و جنایت

گواهی سلامت فردی از سوی یک پزشک معتبر

اخذ اقامت ترکیه از طریق کار مهندس عمران:

پس از بررسی های موارد فوق، قصد داریم نحوه اخذ اقامت دائم کشور ترکیه از طریق کار مهندس عمران را بررسی کنیم. اخذ اقامت دائم در ترکیه برای شخصی که قدم در بازار کار مهندسی عمران در ترکیه گذاشته است، ممکن خواهد بود. ولی لازم است، شخص مهندس ابتدا اقامت موقت خود را به کار بپردازد و پس از پایان این مدت اعتبار، ویزای خود را تمدید نماید. سپس می تواند با گذشت 5 سال زندگی در این کشور، اقامت دائم بگیرد. البته اخذ اقامت دائم ترکیه:

نیازمند یادگیری و احترام بر زبان، فرهنگ و قوانین این کشور می باشد.

نیازمند نداشتن هیچ گونه جرم و تهدید نبودن به جامعه ترکیه.

داشتن سلامت فردی مبنی بر جسم و روان.

داشتن ثروت و درآمد کافی.

نحوه کاریابی برای مهندس عمران در ترکیه:

برای ورود به بازار کار مهندسی عمران در ترکیه، اشخاص می توانند با کاریابی در ترکیه به صورت آنلاین اقدام نمایند. همچنین می توانند از طریق اخذ ویزاهای دیگری نظیر تحصیلی، سرمایه گذاری و … به صورت حضوری کاریابی در ترکیه انجام دهند. همراهان عزیز، تمامی مقالاتی که در وب سایت رسمی موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش مطالعه می نمایید، تهیه شده توسط تیم کارشناس موسسه است. هرگونه رونوشت بدون ذکر منبع، شرعاً و قانوناً حرام بوده و موجب نارضایتی این موسسه می گردد. به طور کلی، اشخاصی که قصد دارند، ویزای کار ترکیه را اخذ نمایند، می توانند از شایع ترین راه کاریابی به صورت اینترنتی استفاده نمایند و رزومه کاری خود را در آژانس های کاریابی، موسسات و وب سایت های معتبر ترکیه قرار دهند. همچنین در کم ترین زمان می توانند با یک کار فرمای معتبر ارتباط بگیرند و با مکاتبه تلفنی، شرایط خود را به صورت دقیق بیان نمایند. در نظر داشته باشید، برای کاریابی در ترکیه، حتما به زبان رسمی این کشور مسلط باشید. زیرا کار فرمایان، برای مصاحبه کاری، به زبان ترکیه صحبت خواهند کرد و شما را بر اساس چنین ویژگی هایی می سنجند.

بازار کار مهندس عمران در ترکیه و سخن پایانی

بازار کار مهندسی عمران در ترکیه، کاریابی در ترکیه، مهندسی عمران در ترکیه و ویزای کار ترکیه را در مقاله بازار کار مهندسی عمران در ترکیه بررسی و ارزیابی کردیم. در این مقاله از شرایط کار یک مهندس عمران مورد تحقیق و بررسی قرار دادیم و شرایط اخذ ویزای کار، اخذ اقامت دائم و روش کاریابی برای یک مهندس عمران را ذکر کردیم. دانستیم، اخذ ویزای کار ترکیه پس از دریافت پیشنهاد کار از سوی کارفرما در این کشور امکان پذیر است و 5 سال زندگی و کار در ترکیه، اجازه اقامت دائم را به مهندسین عمران می دهد. همچنین دانستیم میزان نرخ بیکاری در ترکیه در حد بالایی می باشد و امکان دارد، یک مهندس عمران نتواند به سادگی قدم در بازار کار مهندسی عمران در ترکیه بگذارد. از این رو پیشنهاد ما این است، با مشاوران کاردان موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تماس بگیرید و از آنان برای مهاجرت به کشور های برتر راهنمایی و مشاوره رایگان دریافت نماید. کارشناسان ما، بر اساس شرایطی که دارید، می توانند کشور های برتری را با نرخ بیکاری پایین پیشنهاد بدهند. شما مهاجرین ارجمند می توانید، پس از دریافت مشاوره، سوالات خود را در قسمت پرسش و پاسخ این مقاله مطرح کرده و پاسخ علمی دریابید. در صورت رضایت از مقاله بازار کار مهندسی عمران در ترکیه، 5 ستاره ارزشمند هدیه دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *