بازار کار مهندس عمران در ایتالیا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس عمران به ایتالیا
  • نرخ بیکاری در ایتالیا
  • عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان عمران در ایتالیا
  • میزان درآمد مهندس عمران در ایتالیا
  • اخذ ویزای کار ایتالیا برای مهندس عمران
  • اخذ اقامت ایتالیا از طریق کار مهندس عمران
  • نحوه کاریابی برای مهندس عمران در ایتالیا
  • بازار کار مهندسی عمران در ایتالیا و سخن پایانی
بازار کار مهندس عمران در ایتالیا

بازار کار مهندس عمران در ایتالیا و مقدمه ای بر آن

بازار کار مهندسی عمران در ایتالیا، شرایط اخذ ویزای کاری ایتالیا، درآمد در ایتالیا و مهاجرت از طریق کار در ایتالیا برای مهندس عمران را در مقاله بازار کار مهندسی عمران در ایتالیا بررسی و ارزیابی کردیم. آیا بازار کار مهندسی عمران در ایتالیا مناسب می باشد؟ شرایط اخذ ویزای کاری ایتالیا چگونه می باشد؟ درآمد در ایتالیا برای یک مهندس عمران به چه میزان می باشد؟ آیا مهاجرت از طریق کار در ایتالیا برای مهندسین عمران مناسب می باشد؟ چنین سوالاتی، از سوالات ابهامی برخی متقاضیان مهاجرت به سرزمین ایتالیا می باشد و در مقاله بازار کار مهندسی عمران در ایتالیا بررسی و پاسخ داده می باشد. ایتالیا سرزمینی در اروپا می باشد و اقتصاد آن از نظر تولیدات ناخالص داخلی پر قدرت است. از این رو مهاجرت به این سرزمین، خواهان زیادی دارد. شما خوبان می توانید با مطالعه این مقاله از اطلاعات بسیار زیادی در رابطه با مهاجرت از طریق کار در ایتالیا برخوردار شده و دیگر مقالات بسیار دانش افزونی در وب سایت رسمی موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش مطالعه نمایید. همچنین می توانید به صورت تلفنی از کارشناسان این موسسه مشاوره رایگان در جهت مهاجرت کردن به سرزمین ایتالیا و دیگر کشور های جهان دریافت فرمایید.

فایل تصویری توضیحات مدیریت محترم موسسه در خصوص کار و ویزای کاری

فایل صوتی این ویدئو

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس عمران به ایتالیا:

مهاجرت از طریق کار در ایتالیا برای یک مهندس عمران که قصد دارد، در بازار کار مهندسی عمران در ایتالیا کار کند، نیازمند واجد شرایط بودن می باشد. از این رو سعی داریم، از شرایط شخص مهندس عمران در بازار کار ایتالیا سخن بگوییم. همچنین قصد داریم، تا کمی کشور ایتالیا را بشناسیم. جمهوری ایتالیا یکی از کشور های اروپایی می باشد که به عنوان اقتصاد قوی از لحاظ تولیدات ناخالص داخلی، در گروه جی 8 جای گرفته در کل دنیا، رده هشتم اقتصادی دارد. کشور ایتالیا به دو بخش عمده فقیر نشین و ثروتمند تقسیم شده است، که بخش شمالی این کشور پر اقتصاد و تروتمند می باشد. ایتالیا از نظر ثروتمندی تقاضای کار زیادی از کشور های خارجی دارد و مهنسین عمران، یکی از خواهان کار در این کشور می باشند. نکته بسیار مهم و ضروری که در زمینه ورود به بازار کار مهندسی عمران در ایتالیا قرار دارد، که داشتن شرایط لازم برای انجام کار مهندسی عمران می باشد. به طور کلی یک مهندس عمران برای مهاجرت از طریق کار در ایتالیا، باید شرایط ذیل را دارا باشد.

یک مدرک تحصیلی معتبر و مرتبط با رشته مهندسی عمران داشته باشید.

در زمینه مهندسی عمران سوابق کاری چند ساله کسب نمایید.

سواد آی تی بیاموزید.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

نرخ بیکاری در ایتالیا:

نرخ بیکاری در کشور ایتالیا یکی دیگر از عناون ضروری است، که میزان پایین آن سبب می شود، یک مهندس عمران بتواند مهاجرت از طریق کار در ایتالیا داشته باشد و در بازار کار مهندسی عمران در ایتالیا درآمد کسب نماید. مورد بیکاری در هر کشوری، اولین شرط مهم برای مهاجرت کاری می باشد. در واقع نرخ بیکاری، نشان از ثبات کاری را بیان می نماید و نشان می دهد، چه تعداد از جوانان بومی هر کشور بیکار هستند. به طور مثال، از هر 100 نفر جوانانی که می توانند وارد بازار کار ایتالیا شوند، 10 نفر بیکار می مانند. زیرا میزان نرخ بیکاری در این کشور، 10.2 درصد است. این میزان از نرخ، از حد معمول کمی بالاتر است و ممکن اتباع خارجی، مدت زمان زیادی را صرف کاریابی و کار در ایتالیا کنند. نمودار تعبیه شده در ذیل این مطلب، نرخ بیکاری در ایتالیا را نشان می دهد.

نرخ بیکاری در ایتالیا 2021

نا گفته نماند، ویروس کرونا، از دلایلی است، که بسیار تاثیرات منفی بر بازار کار ایتالیا داشته است. در نمودار بالا نیز مشاهده می شود، در اوایل سال 2020 نرخ بیکاری در این کشور، 7.6 درصد بوده است و به مراتب افزایش یافته و در حال حاضر 10.1 درصد می باشد. البته در سال 2021، بیشترین نرخی که مشاهده شده است، 10.3 بوده است.

عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان عمران در ایتالیا:

مهندسین عمران برای کار در زمینه بازار کار مهندسی عمران در ایتالیا، عناوین بسیار زیادی را باید بررسی نمایند، تا به هنگام بدو ورود به کشور ایتالیا و مشغول به کار شدن در رشته مهندسی عمران، با مشکلات کاری مواجه نشوند و بتوانند با اطلاع قبلی از شرایط کار مربوطه، به کار خود مشغول شوند. بررسی کردن عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان عمران در ایتالیا نیز، از موضوعاتی است، که بررسی آن نیز می تواند از بروز مشکلات جدی جلوگیری نماید. همراهان عزیز، تمامی مقالات قرار گرفته بر روی وب سایت موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش و مقاله بازار کار مهندسی عمران در ایتالیا، توسط کارشناسان تیم کارشناس موسسه می باشد. هر گونه رونوشت بدون ذکر منبع، شرعا و قانونا حرام بوده و نارضایتی این موسسه را به دنبال دارد.

به طور کلی برخی از عناوین شغلی و شرح وظایف مهندسان عمران در ایتالیا، در لیست زیر آمده است.

عناوین مهندس عمران:

مهندسی عمران محیط زیست

مدیریت پروژه

رهبر پروژه مدلی و ساختاری

مدیریت ساختمان

مهندس برجسته عمران و سازه

مهندس پروژه های عمرانی و ساختمانی

مدیران پروژه مدنی

مهندس عمران دریا نوردی

شرح وظایف مهندس عمران:

مسئول محتوای فنی گزارشات مربوط به موضوعات خاص مرتبط با تخصص وی انجام می گیرد.

بررسی سند.

در تهیه پیشنهادات فنی به مشتریان مشارکت داشته باشد.

نظارت بر جنبه های فنی و اقتصادی پروژه ها از برنامه ریزی اولیه تا پایان کار خواهد بود.

برای اطمینان از دستیابی به اهداف شرکت و پروژه از نظر زمان، کیفیت و بودجه.

پروژه های مربوط به بازسازی قسمت کارخانه و امکانات، پشتیبانی از مدیریت در تعریف بودجه و زمان بندی را مدیریت می کنند.

پشتیبانی در تهیه اسناد مناقصه برای پیمان کاران فرعی.

ارتباط مستقیم با شرکت های پیمانکاری را به طور مستقیم مدیریت کرده، حتی برنامه کار و برنامه مشخص می نمایند.

فعالیت ها، زمان ها و هزینه های پروژه ها را با رعایت اهداف زمان، هزینه ها و روش ها کنترل می کنند.

گزارش پیشرفت کار و برآورد نتیجه گیری به ستاد مرکزی و مدیریت محلی و ارائه اطلاعات.

میزان درآمد مهندس عمران در ایتالیا:

یک مهندس عمران با تجربه و کار کشته، قبل از این که بخواهد قدم در راه مهاجرت بگذارد، علاوه بر سنجیدن نوع شغل و نوع رشته کاری خود، میزان درآمد خود را می سنجد. درآمد در ایتالیا برای یک مهندس عمرانی که می خواهد در بازار کار مهندسی عمران در ایتالیا شاغل شود بسیار مهم است، زیرا با در نظر گرفتن سطح تجربیات و منطقه زندگی می تواند میزان درآمد در ایتالیا را برای خود در نظر بگیرد. و با انجام این کار می تواند میزان دخل و خرج حدودی خود را تخمین بزند و تصمیم بگیرد، که آیا بهترین کشور برای مهاجرت مهندس عمران کشور ایتالیا می باشد یا نه؟ حداقل، متوسط و حداکثر درآمد مهندس عمران در بازار کار مهندسی عمران در ایتالیا، عبارتند از،  21000 یورو در سال، 42900 یورو در سال و 66900 در سال. شایان ذکر است، میزان حقوق و درآمد در ایتالیا با افزایش تجربه بیشتر می شود و در شهر های پر اقتصاد این کشور، درآمد بیشتری به مهندسین عمران تعلق می گیرد. در ادامه جدولی تهیه کردیم، که در آن میزان درآمد برخی از مهندسان در ایتالیا آمده است.

مشاغل میزان درآمد سالانه (یورو)
دستیار مهندس ارشد 45900
مهندس ارتباطات 44700
تکنسین مهندسی مونتاژ 31500
اپراتور اتوکد 25600
مهندس راه اندازی 39800
مهندس طراح 42700
مشاور مهندسی 53500
مدیر پروژه مهندسی 80200
مدیر مهندسی تجهیزات 51600

اخذ ویزای کار ایتالیا برای مهندسین عمران:

در این قسمت از متن مقاله بازار کار مهندسی عمران در ایتالیا، می خواهیم با شرایط اخذ ویزای کاری ایتالیا آشنا شویم. متقاضیان عزیز می تواننند برای اخذ ویزای کار ایتالیا، به کاریابی در ایتالیا بپردازند و با یک کارفرما ارتباط برقرار کنند. پس از برقراری ارتباط، فرد می تواند در صورت امکان پیشنهاد شغلی دریافت نماید و برای اخذ ویزای کار ایتالیا، به کنسولگری کشور خود، درخواست بدهد. نا گفته نماند، از دیگر شرایط اخذ ویزای کاری ایتالیا، ارائه کردن مدارکی می باشد، که این مدارک بایستی به صورت صحیح اعطا گردند. این مدارک عبارتند از

گذرنامه معتبر با صفحات خالی

عکس مربوط به گذرنامه

فرم درخواست ویزا به صورت تکمیل

ارائه پرداخت هزینه ویزا

ارائه نامه قرار داد کاری منعقد شده

ارائه نامه پیشنهاد کاری

ارائه نامه سلامت پزشکی

ارائه نامه سابقه کار

ارائه نامه عدم کیفر

ارائه نامه اقامت در ایتالیا

ارائه نامه تمکن مالی

ارائه مدارک هویتی و شناسایی و کپی آن

ارائه مدرک تحصیلی با ترجمه و کپی آن

اخذ اقامت ایتالیا از طریق کار مهندس عمران:

مهندسین عمران پس از کاریابی در ایتالیا و یافتن شغل مربوطه، برای اخذ ویزای کار ایتالیا در خواست می دهند. سپس می توانند برای ورود به بازار کار مهندسی عمران در ایتالیا اقدام داشته باشند. شایان ذکر است، شخص مهندس می بایست از زمان بدو ورود به بازار کار این کشور تا روز هشتم، برای گرفتن اقامت کاری، به اداره کار ایتالیا مراجعه نماید و اقامت موقت 2 ساله دریافت کند. اقامت کاری برای مهندس عمران قابل تمدید می باشد و فرد متقاضی می تواند با کار کردن در این کشور، اعتبار اقامت خود را تمدید نماید. به طور کلی 5 سال پس از اقامت موقت، اقامت دائم ایتالیا را می توان دریافت کرد. همچنین 5 سال پس از داشتن اقامت دائمی ایتالیا، می توان تابعیت گرفت. لازم به ذکر است، بلد بودن زبان ایتالیایی، دادن مالیات، احترام به قوانین و فرهنگ این کشور و نداشتن خطر و تهدید برای جامعه ایتالیا و نداشتن جرم و جنایت، از ضروریات اخذ تابعیت می باشد.

نحوه کاریابی برای مهندس عمران در ایتالیا:

کاریابی در کشور های اروپایی همانند ایتالیا، کمی دشوار است. زیرا کاریابی در ایتالیا به صورت غیر حضوری می باشد. در واقع این امر سبب گشته، کاریابی  در موسسات و وب سایت های آنلاین ایتالیا امکان پذیر باشد و کاریابی مستقیم در خاک این کشور، امکان پذیر نخواهد بود. در روش کاریابی در ایتالیا متقاضیان کار در این کشور، بنا به رشته تحصیلی خود در وب سایت ها، موسسات، آژانس های کاریابی و … رزومه کاری قرار می دهند و اگر کشور ایتالیا بدان شغل نیازمند باشد و شخصی در کشور ایتالیا برای چنین شغلی درخواست ننماید، کارفرمای محترم برای فرد متقاضی از کشور خارجه، دعوت نامه ارسال می نماید. بدین ترتیب شخص خارجی اجازه اخذ ویزای کار ایتالیا را خواهد داشت. در زیر این مطلب، جدولی از موسسات کاریابی در ایتالیا تهیه و تنظیم کرده ایم.

www.quilavoro.com
www.job-net.it
www.alispa.it
www.monster.it
www.executivenetwork.it
بازار کار مهندس عمران در ایتالیا و سخن پایانی

بازار کار مهندسی عمران در ایتالیا، کاریابی در ایتالیا، شرایط اخذ ویزای کاری ایتالیا، مهاجرت از طریق کار در ایتالیا و درآمد در ایتالیا را برای یک مهندس عمران بررسی کردیم. در مقاله بازار کار مهندسی عمران در ایتالیا دانستیم، نرخ بیکاری در این جمهوری در حد مناسبی قرار ندارد و افراد خارجی از کشور های مختلف، شانس چندانی جهت گرفتن کار نخواهند داشت. همچنین دانستیم روش کاریابی در این سرزمین به صورت کاریابی در وب سایت های آنلاین امکان پذیر است. در این نوشتار عنوان شد، برای اخذ اقامت دائم ایتالیا بایستی 5 سال به کار و زندگی متداول پرداخت و 5 سال پس از داشتن اقامت دائم، با رعایت قوانین این کشور، می توان تابعیت گرفت. شما متقاضیان عزیز در صورتی که می خواهید به یکی از سرزمین های اروپایی و یا دیگر سرزمین هان مهاجرت داشته باشید، می توانید برای آگاهی از بهترین کشور برای مهاجرت مهندس عمران، با موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تماس بگیرید و از کارشناسان این مجموعه، مشاوره رایگان دریافت نمایید. چنانچه پس از دریافت مشاوره سوالات دیگری داشتید، کارشناسان ما در بخش پایانی این نوشتار، پاسخگوی سوالات شما عزیزان در اسرع وقت می باشند. در صورت رضایتمندی از مقاله بازار کار مهندسی عمران در ایتالیا، 5 ستاره ارزشمند هدیه نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *