بازار کار مهندس عمران در آمریکا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس عمران به آمریکا
  • نرخ بیکاری در آمریکا
  • عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان عمران در آمریکا
  • میزان درآمد مهندس عمران در آمریکا
  • اخذ ویزای کار آمریکا برای مهندس عمران
  • اخذ اقامت آمریکا از طریق کار مهندس عمران
  • نحوه کاریابی برای مهندس عمران در آمریکا
  • بازار کار مهندسی عمران در آمریکا و سخن پایانی
بازار کار مهندس عمران در آمریکا

بازار کار مهندس عمران در آمریکا و مقدمه ای بر آن

بازار کار مهندسی عمران در آمریکا، کاریابی در آمریکا، حقوق مهندس عمران در آمریکا و دیگر عواملی همچون طریقه اخذ ویزای کار و اقامت و تابعیت آمریکا برای یک مهندس عمران را در مقاله بازار کار مهندسی عمران در آمریکا مورد بررسی علمی واقع می نماییم. ممکن است هر مهاجری که اقدام به سفر می کند، با سوالات مبهمی مواجه شود. مثلا یک مهندس عمران زمانی که قصد دارد، وارد بازار کار مهندسی عمران در آمریکا شود، با چنین سوالاتی روبه رو می شود. بازار کار مهندسی عمران در آمریکا به چه صورت است؟ کاریابی در آمریکا به چه شکلی ممکن می باشد؟ حقوق مهندس عمران در آمریکا به چه میزان می باشد؟ اخذ ویزای کار و اقامت و تابعیت آمریکا چه شرایطی دارد؟ اگر مشتاق دانستن پاسخ چنین سوالاتی می باشید، به شما پیشنهاد می دهیم مقاله بازار کار مهندسی عمران در آمریکا را مطالعه نمایید و برای کسب اطلاعات جامع تر در رابطه با شرایط کار و روند اخذ اقامت آمریکا، با مشاوران کاردان موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید. همچنین می توانید با مراجعه به وب سایت این موسسه از اطلاعات دیگر مقالات علمی ما بهره مند شوید. شما خوبان می توانید در صورت داشتن سوالات و نظرات بیشتر، در انتهای مقاله ذکر فرمایید.

فایل تصویری توضیحات مدیریت محترم موسسه در خصوص کار و ویزای کاری

فایل صوتی این ویدئو

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس عمران به آمریکا:

CareerExplorer مهندسان عمران را با درجه اشتغال به کار B- رتبه بندی می کند، به این معنی که این شغل باید فرصت های شغلی خوبی برای آینده قابل پیش بینی فراهم کند.  طی 10 سال آینده انتظار می رود ایالات متحده به 37100 مهندس عمران نیاز داشته باشد. این تعداد بر اساس 32200 مهندس عمران اضافی و بازنشستگی 4900 مهندس عمران موجود است. چشم انداز شغلی در این بخش مطلوب باقی خواهد ماند.  زیرساخت های پیری اطمینان از نیاز و تقاضای مهندسین عمران را برای مدیریت پروژه های تقویت و بازسازی پل ها، تعمیر جاده ها، طراحی و ساخت فرودگاه ها و تونل ها و ارتقا سطح بالا و سدها تضمین می کند.  رشد جمعیت نیاز به افزایش تعمیر و نگهداری و تعمیر سیستم های موجود آب و تصفیه خانه های زباله و همچنین ساخت سیستم های جدید و کارآمد دارد.  گرایش به سمت انرژی های تجدید پذیر به این معنی خواهد بود که برای انجام تجزیه و تحلیل های ساختاری مورد نیاز، تهیه اسناد مربوط به پروانه و اجرای مقررات دولتی، به مهندسان عمران بیشتری نیاز خواهد بود.  اگرچه محدودیت های بودجه ایالتی و محلی ممکن است به طور دوره ای بر تقاضا در این زمینه تأثیر بگذارد، اما در نهایت پروژه های تأخیری برای حفظ یا جایگزینی زیر ساخت های مهم باید تکمیل شوند.  به عبارت دیگر، ماهیت اجباری بخش قابل توجهی از کارهایی که توسط مهندسان عمران انجام می شود به معنای ثبات شغلی طولانی مدت برای این متخصصان است. علاوه بر این، پروژه های مهندسی عمران کمتر به برون سپاری کمک می کنند، که این امر در سایر رشته های مهندسی بیشتر دیده می شود. انتظار می رود تغییر جمعیت به سمت غرب و جنوب ایالات متحده باعث ایجاد زیر ساخت های بیشتر در این مناطق شود.  به طور کلی، پیش بینی می شود که مهندسی عمران از بهترین رشته ها برای مهاجرت به آمریکا باشد. مهندسان ارشد باید به عنوان مدیران پروژه یا مدیران عملکردی طراحی، ساخت، بهره برداری یا تعمیر و نگهداری با فرصت های قابل توجهی برای پیشرفت روبرو شوند. شایان ذکر است، متقاضیان مهندسی عمران برای ورد به بازار کار مهندسی عمران در آمریکا، باید واجد شرایط باشند. مهندسان عمران نیاز به دریافت مدرک کارشناسی مهندسی عمران دارند که باید توسط ABET (شورای اعتباربخشی مهندسی و فناوری) تأیید شود. یک برنامه معتبر توسط ABET برای گرفتن مجوز مورد نیاز است که برای کار به عنوان یک مهندس حرفه ای (PE) مورد نیاز است. دوره های مهندسی عمران به طور معمول چهار سال به طول می انجامد و بسته به تخصص شامل دوره های ریاضیات، آمار، مکانیک مهندسی و سیستم ها و دینامیک سیالات است. دوره ها شامل ترکیبی از یادگیری سنتی در کلاس، کارهای آزمایشگاهی و کارهای میدانی است. تحصیلات بیشتر در به دست آوردن پست مدیریتی مفید است. از هر پنج مهندس عمران تقریباً یک نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد است. با ما همراه باشید، در ادامه مقاله بازار کار مهندسی عمران در آمریکا به بررسی دیگر شرایط و عوامل کشور آمریکا و شرایط کار مهندس عمران در این کشور می پردازیم.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

نرخ بیکاری در آمریکا:

همان گونه که مطالعه کردید، کشور آمریکا حدودا تا سال 2026 به نیروی مهندس عمران نیازمند می باشد و مهندسین می توانند با دارا بودن شرایط ذکر شده، وارد بازار کار مهندسی عمران در آمریکا شوند. ولی از دیگر شرایطی که باید مطلوب برای مهاجرت باشد، شرایط کشور آمریکا می باشد. از شرایط مهم کشور آمریکا، می توان میزان نرخ بیکاری در این کشور را مثال زد.

نرخ بیکاری در آمریکا

با توجه به نمودار تهیه شده، کشور آمریکا در حال حاضر، بدون در نظر گرفتن اختلافات این کشور با ایران و در نظر نگرفتن شیوع ویروس کرونا، نرخ مناسبی را برای ورود به بازار کار دارا می باشد. بازار کار مهندسی عمران در آمریکا دارای بسیاری رشته های مهندسی در آمریکا می باشد و هر یک از مهندسین در زمینه های متفاوت، به ارزیابی وظایف مختلفی می پردازند و در ادامه این نوشتار بررسی می گردد.

عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان عمران در آمریکا:

در مباحث قبلی دانستیم، بازار کار مهندسی عمران در آمریکا دارای بسیاری از رشته های مهندسی در امریکا می باشد و لازم است، هر مهندس عمرانی قبل از اقدام برای مهاجرت به این کشور، از مشاغل و وظایف یک مهندس عمران مطلع باشند. همراهان عزیز، مقاله ای به مطالعه آن می پردازید، تهیه شده توسط تیم کارشناسی موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش می باشد و کپی برداری از مطالب آن بدون ذکر منبع حرام می باشد. به طور کلی مهندسین عمران در عناوین و وظایف شغلی زیر، به کار می پردازند.

عناوین شغلی مهندس عمران در آمریکا

مهندس عمران

مهندس عمران راه آهن در سطح ورودی

مهندس عمران سایت سطح پایین

طراح

مهندس عمران حمل و نقل

مهندس عمران سطح اول

مهندس ترافیک سطح ورودی

شرح وظایف مهندس عمران در آمریکا

مهندسی عمران شامل دانش نظری است که برای برنامه ریزی عملی طرح شهرها، شهر ها و سایر جوامع ما اعمال می شود. این امر به اصلاح محیط طبیعی و ایجاد محیط های جدید برای بهتر کردن سبک زندگی مردم می پردازد.  مهندسان عمران در طراحی و ساخت سازه های فیزیکی محیط پیرامون ما مانند جاده ها، پل ها، ساختمان ها و بندرگاه ها نقش دارند. آن ها همچنین به عنوان مهندسین سازه شناخته می شوند. شایان ذکر است، متقاضیان برای کار مهندسی عمران در آمریکا، می توانند از طریق تحصیل نیز اقدام نمایند. همچنین حائز اهمیت است بدانید، راحت ترین راه مهاجرت به آمریکا، تحصیل و کار می باشد.

میزان درآمد مهندس عمران در آمریکا:

پس از بررسی شرایط کاری مهندس عمران در آمریکا و دانستن نرخ بیکاری این کشور و همچنین آگاهی از عناوین و شرح وظایف مهندس عمران در آمریکا در مقاله بازار کار مهندسی عمران در آمریکا، می خواهیم حقوق مهندس عمران در آمریکا را مورد ارزیابی قرار دهیم. از آن جایی که رشته مهندسی عمران در آمریکا، از بهترین مشاغل برای مهاجرت به آمریکا می باشد، از درآمد مناسبی برخوردار است. به عبارت ساده تر، حقوق مهندس عمران در آمریکا به شرح جدول زیر است.

حداقل حقوق مهندس عمران در آمریکا 47000 دلار
متوسط حقوق مهندس عمران در آمریکا 88700 دلار
حداکثر حقوق مهندس عمران در آمریکا 135000 دلار

شایان ذکر است، بازار کار رشته های مهندس در آمریکا و دیگر مشاغل دولتی در این کشور، با افزایش سوابق و تجربیات آنان افزایش پیدا می کند. مثلا یک مهندس عمران با تجربه کاری 15 ساله، 82 درصد افزایش حقوق خواهد داشت. به طور کلی دیگر رشته های مهندسی در آمریکا، متوسط حقوقی طبق جدول زیر دریافت می نمایند.

مشاغل درآمد سالانه(دلار آمریکا)
آجر چین 25300
مدیر قرار دادهای ساختمانی 131000
مانیتور ساختمان 30400
کابینه ساز 33500
تکنسین عمران 45800
مدیر ساختمان 41700
بازرس ساختمان 37900
مدیر فروش ساختمان 128000
نجار 34700
دستیار ساخت و ساز 34200

اخذ ویزای کار آمریکا برای مهندسین عمران:

از اصلی ترین عناوین مهم برای بررسی یک مهندس عمران، اخذ ویزای کار آمریکا برای ورود به بازار کار مهندسی عمران در آمریکا می باشد. اخذ ویزای کار آمریکا تنها با دریافت جاب آفر ممکن است و برای دریافت پیشنهاد جاب آفر (پیشنهاد شغلی)، کارفرمای این کشور از پروسه MAIL پیروی می نماید. پروسه MAIL چنین می باشد، که فرد کار فرما قبل از ارسال جاب آفر به مهندس عمران خارجی، 6 ماه به دنبال اشخاص بومی می گردد و اگر شخصی را برای کار بیابد، امکان ارسال دعوت نامه برای فرد خارجی وجود نخواهد داشت و فرد خارجی بایستی در شغل مذکور منتظر بماند، تا بار دیگر این کشور به نیروی مهندسی نیازمند باشد. پس از دریافت دعوت نامه شغلی (جاب آفر) فرد متقاضی برای اخذ ویزای کار آمریکا بایستی مدارک زیر را آماده سازی نماید.

گذرنامه معتبر با صفحات خالی

فرم تکمیل شده متقاضی به صورت ارائه آن

ارائه رسید پرداخت ویزا

عکس برای گذرنامه (به تعداد درخواست شده(معمولا دو عدد))

ارائه کپی و اصل شناسنامه، کارت ملی و سایر مدارک هویتی و شناسایی

ارائه مدارک تحصیلی اصل به همراه ترجمه و جزئیات آن

اثبات داشتن تمکن مالی

ارائه اثبات نامه نداشتن هیچ جرم و سو سابقه

داشتن مدرک پزشکی در باب سلامت فردی

داشتن مدارک سوابق کار

اثبات محلی برای اقمت در آمریکا

سایر مدارکی که احتمال درخواست آن وجود دارد

اخذ اقامت آمریکا از طریق کار مهندس عمران:

قطعا مهندس عمرانی که موفق می شود ویزای کار آمریکا را دریافت کرده و وارد بازار کار مهندسی عمران در آمریکا شود، در نهایت قصد دارد اقامت دائم این کشور را به دست بیاورد. برای این منظور، باید پروسه طولانی مدتی را با رعایت قوانین طی نماید. در واقع کشور آمریکا برای مهندسین عمران و یا سایر متقاضیانی که موفق می شوند ویزای کار آمریکا را دریافت کنند، به مدت 3 سال اقامت موقت صادر می نماید و پس از گذشت 3 سال کار در این کشور، آمریکا به اشخاص متقاضی گرین کارت اعطا می نماید. گرین کارت آمریکا، اجازه اقامت دائم به افراد می دهد و شخصی که دو سال و نیم گرین کارت اخذ کرده و زبان رسمی آمریکا را بیاموزد، مالیات پرداخت کند و بر قوانین این کشور تسلط داشته باشد، می تواند تابعیت و پاسپورت آمریکا را دریافت نماید. شایان ذکر است، متقاضیان کار در کشور آمریکا، در ابتدا بایستی به طور صحیحی کاریابی در آمریکا داشته باشند. در ادامه مقاله بازار کار مهندسی عمران در آمریکا، به بررسی نحوه کاریابی برای مهندس عمران و دیگر متقاضیان می پردازیم.

نحوه کاریابی برای مهندس عمران در آمریکا:

همانگونه که دانستیم، راحت ترین راه مهاجرت به آمریکا از طریق کار می باشد. لذا از این رو مهندسین عمران به کاریابی در آمریکا و اخذ ویزای کار این کشور نیازمند هستند. به جهت کاریابی در آمریکا مهندسین عمران می توانند:

cv (رزومه) به سبک کشور آمریکا ایجاد کرده و کار فرما را از تحقیقات و بررسی های خویش آگاه نمایید.

در وب سایت های آمریکا به دنبال کارفرما باشید.

با یک آژانس کاریابی ارتباط بگیرید و از سوابق و تجربیات خود سخن بگویید.

برای شغل مهندسی عمران رزومه خود را بر اساس این شغل، ویرایش دهید.

در فضای مجازی و یا رو در رو و به صورت حضوری یا با شرکت های معتبر آمریکا صحبت داشته باشید.

در موسسات کاریابی در آمریکا به کاریایابی بپردازید.

به طور کلی جهت کاریابی در آمریکا می توانید به موسسات ذکر شده در لیست زیر مراجعه فرمایید.

Pridestaff

Loftin staffing services

Brilliant

TEK systems

Aerotek

Robert half

Randstad

Kforce

Adventage resourcing north America

Richard, wayne and robert

بازار کار مهندس عمران در آمریکا و سخن پایانی

بازار کار مهندسی عمران در آمریکا، حقوق مهندس عمران در آمریکا، کاریابی در آمریکا و نگاهی بر روند اخذ گرین کارت آمریکا در مقاله بازار کار مهندسی عمران در آمریکا بررسی و به تفصیل بیان گردید. در طول نگارش مقاله بازار کار مهندسی عمران در آمریکا آموختیم، نرخ بیکاری در کشور آمریکا بسیار مناسب می باشد. اگرچه این وضعیت از نرخ، جدا از بحث اخلافات میان ایران و آمریکا می باشد. همچنین دانستیم، اخذ ویزای کار آمریکا نیازمند کاریابی در آمریکا است و ارائه مدارک ذکر شده در این نوشتار، بسیار الزامی می باشد. شما عزیزان اگر قصد دارید، به کشور آمریکا مهاجرت کاری داشته باشید، بایستی از پروسه MAIL عبور کنید. برای آگاهی کامل از روند دریافت پیشنهاد کار از کارفرمای آمریکایی، می توانید با موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید. کارشناسان ما بهترین روند مهاجرتی را پیش پای شما عزیزان قرار می دهند. امید واریم از اطلاعات مقاله بازار کار مهندسی عمران در آمریکا رضایت داشته باشیذ و پایان نوشتار، 5 ستاره ارزشمند بدهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *