بازار کار مهندسی حسابداری در آلمان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس حسابداری به آلمان
  • نرخ بیکاری در آلمان
  • عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان حسابداری در آلمان
  • میزان درآمد مهندس حسابداری در آلمان
  • اخذ ویزای کار آلمان برای مهندس حسابداری
  • اخذ اقامت آلمان از طریق کار مهندس حسابداری
  • نحوه کاریابی برای مهندس حسابداری در آلمان
  • بازار کار مهندسی حسابداری در آلمان و سخن پایانی
بازار کار مهندسی حسابداری در آلمان

بازار کار مهندسی حسابداری در آلمان و مقدمه ای بر آن

بازار کار مهندسی حسابداری در آلمان، ویزای کار حسابداری در آلمان، اخذ ویزای کاری آلمان و شرایط اخذ اقامت و نحوه کاریابی در آلمان را برای مهندسین حسابداری در مقاله علمی بازار کار مهندسی حسابداری در آلمان بررسی می نماییم و به سوالات احتمالی شما متقاضیان کار در آلمان، پاسخ می دهیم. آیا می توان در بازار کار مهندسی حسابداری در آلمان استخدام شد؟ اخذ ویزای کار حسابداری در آلمان چگونه است؟ آیا مهندسی حسابدار باید برای کار در آلمان برای اخذ ویزای کاری آلمان درخواست بدهند؟ شرایط اخذ اقامت دائم و نحوه کاریابی در آلمان چگونه می باشد؟ علاوه بر این که در مقاله بازار کار مهندسی حسابداری در آلمان به چنین سوالاتی پاسخ داده ایم، شما عزیزان می توانید با مطالعه دیگر مقالات ما در رابطه با مهاجرت کاری به آلمان در وب سایت موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش، اطلاعات بیشتری در خصوص مهاجرت دریافت نمایید. همچنین می توانید برای دریافت مشاوره رایگان در جهت مهاجرت آلمان، با کارشناسان این موسسه از هر کجای دنیا تماس بگیرید. در نظر داشته باشید، در پایان این مقاله می توانید سوالات خود را ذکر کرده و در اسرع وقت از کارشناسان ما پاسخ بگیرید.

فایل تصویری توضیحات مدیریت محترم موسسه در خصوص ویزای جستجوی کار آلمان

فایل تصویری توضیحات مدیریت محترم موسسه در خصوص ویزای جستجوی کار آلمان

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری مهندس حسابداری به آلمان:

آلمان یکی از بهترین و برترین کشور های اروپایی در قلب اروپا می باشد. این کشور از اقتصاد قوی و شرایط کاری و تحصیلی فوق العاده ای برخوردار می باشد. کشور آلمان در تولید نا خالص داخلی رتبه چهارم را دارد و در میان کشور های جهان، از پر قدرت ترین اقتصاد ها به شمار می آید. از این رو آلمان همه ساله نظر اشخاص بسیاری از مهاجرین را به خود جلب می نماید. در واقع مهاجرین زیادی قصد دارند از طریق کار و تحصیل وارد کشور آلمان شوند. همینطور مهندسین بسیار زیادی می خواهند در بازار کار مهندسی حسابداری در آلمان به کار بپردازند. بدین منظور مهندسین می توانند به تحصیل حسابداری در آلمان بپردازند و پس از اخذ مدرک حسابداری مورد نیاز برای مهندسی، به بازار کار مهندسی حسابداری در آلمان وارد شوند. ولی اشخاص بیشمار دیگری هستند، که می خواهند از طریق کار وارد کشور آلمان شوند. این افراد باید بتوانند ویزای کاری آلمان را دریافت نمایند. به علاوه آنان در ابتدا باید واجد شرایط بودن خود را برای مهاجرت به این کشور مورد سنجش واقع نمایند. مهندسین حسابداری که می خواهند از کشور های خارجی اقدام به کار آلمان داشته باشند، می بایست مدارک خود را با نظام حسابداری آلمان برابر نمایند و بر اساس سیستم حسابداری در این کشور، به کار حسابداری بپردازند. علاوه بر این موارد، داشتن سابقه کار بالا و شرایط بازار کار آلمان می باشد. در واقع شرایط کاری آلمان و سایر کشور ها با میزان نرخ بیکاری در آن مشخص می شود و ما در عنوان بعدی نوشتار، به بررسی این امر می پردازیم.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

نرخ بیکاری در آلمان:

از آن جایی که کشور آلمان اقتصاد پر رونق و مقاومی در میان کشور های اروپایی داشته و در رده چهارم تولید ناخالص داخلی می باشد، بازار کار در این کشور همیشه مطلوب برای کار افراد بومی و غیر بومی می باشد. برای اثبات این موضوع می خواهیم در این بخش از بازار کار مهندسی حسابداری در آلمان، میزان نرخ بیکاری در این کشور را بررسی نماییم. میزان نرخ بیکاری در کشور آلمان حدود 4.5 درصد می باشد، این میزان از نرخ در کشور آلمان، نشانه ثبات وضعیت کار می باشد. نا گفته نماند نرخ بیکاری به میزان بسیار کمی در این کشور نسبت سال گذشته افزایش یافته است و از اصلی ترین دلیل این امر، شیوع ویروس کرونا می باشد. نمودار نرخ بیکاری در کشور آلمان در زیر این متن قرار گرفته است.

نرخ بیکاری در آلمان

مهندسین حسابدار پس از آگاهی از شرایط کاری و شرایط بازار کار در آلمان، می بایست به بررسی رشته کاری خود بپردازند. از این رو می خواهیم در ادامه مقاله بازار کار مهندسی حسابداری در آلمان، این موضوع را ارزیابی نماییم.

عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی مهندسان حسابداری در آلمان:

در این بخش از نوشتار علمی بازار کار مهندسی حسابداری در آلمان می خواهیم برخی از عناوین شغلی مهندسین حسابدار را ذکر نماییم. به علاوه می خواهیم وظایفی که مهندسین در بازار کار مهندسی حسابداری در آلمان را انجام می دهند، را نام ببریم. همراهان گرامی تمامی مقاله های علمی در وب سایت موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تهیه شده توسط تیم کارشناسی موسسه می باشد. هر گونه کپی برداری بدون ذکر منبع شرعا حرام و غیر قانونی می باشد. همچنین موجب نارضایتی این موسسه می گردد. به طور کلی برخی از عناوین شغلی مهندسین حسابدار در آلمان عبارتند از:

حسابدار دفتر کل

حسابدار ارشد

حسابدار مالی

مدیر حسابداری

کنترل کننده شرکت

خزانه دار

کنترل کننده مالی

کنترل کننده تجارت

وظایف شغلی مهندسین حسابدار در بازار کار مهندسی حسابداری در آلمان:

تهیه و تنظیم اظهار نامه اشخاص

نظر دادن در مورد صورت مالی شرکت حساب رسان

حسابرس داگستری

ارائه خدمات به مشتریان

سرپرستی سایر حسابداران

نظارت بر حساب های پرداختی و حساب های دریافتی

دستیار مدیر حسابداری

میزان درآمد مهندس حسابداری در آلمان:

آیا درآمد مهندسین حسابداری در بازار کار مهندسی حسابداری در آلمان مناسب می باشد؟ آیا حقوق و درآمد مهندسین حسابداری در کشور آلمان قابل افزایش می باشد؟ اشخاص مهندسی که می خواهند وارد بازار کار آلمان شوند، همگی چنین سوالاتی در ذهن خود دارند. همان گونه که عنوان کردیم، کشور آلمان از اقتصاد بسیار مناسبی برخوردار می باشد و بدین بابت به کارکنان خود، حقوق و دستمز بسیار خوبی اعطا می نماید. به علاوه در کشور آلمان هر شخصی که سابقه کار بالایی داشته باشد، افزایش حقوق خواهد داشت. مثلا شخصی که در این کشور در امور مالی و حسابداری به کار می پردازد و حدود 10 سال تجربه کاری داشته باشد، به طور میانگین دو برابر حقوق دریافت می نماید. به طور کلی شخصی که در امور مالی و حسابداری آلمان به کار می پردازد، به صورت سالانه و میانگین 30000 یورو حقوق دریافت می نماید. شایان ذکر است، حداقل حقوق مهندسین حسابدار 13800 یورو و حداکثر حقوق آنان 47700 یورو می باشد. در زیر این نوشتار، نمودار روند توزیع دستمزد میان حسابداران در آلمان را آورده ایم.

روند توضیع حقوق حسابداران در آلمان

اخذ ویزای کار آلمان برای مهندسین حسابداری:

مهندسین حسابدار برای این که بتوانند به کشور آلمان مهاجرت نمایند، باید واجد شرایط مهاجرت باشند و ما شرایط لازم برای مهاجرت وی را در عناوین فوق از بازار کار مهندسی حسابداری در آلمان بیان کردیم. مهندسین حسابدار در ادامه واجد شرایط بودن برای مهاجرت، باید ویزای کاری آلمان را نیز اخذ نمایند. اخذ ویزای کاری آلمان نیازمند اخذ پیشنهاد کار از سوی کشور آلمان و قرار داد کاری در آلمان می باشد. بدین منظور مهندسین می توانند به کاریابی در آلمان مشغول شوند. با کاریابی در آلمان مهندسین می توانند دیگر مدارک مورد نیاز را فراهم کرده و به سفارت یا کنسوگری آلمان برای اخذ ویزا ارائه نمایند. توجه داشته باشید، هر میزان که مدارک خود را در اسرع وقت به صورت کامل ارائه نمایید، بررسی روند اخذ ویزای شما سریع تر خواهد بود. مدرک لازم برای اخذ ویزای کاری آلمان عبارتند از:

پاسپورت دارای صفحه های خالی و مدت اعتبار لازم

عکس ویژه پاسپورت

فرم درخواست ویزا و تکمیل آن

رسید پرداختی هزینه ویزا

ارائه مدارک تحصیلی و ریز نمرات آن

ارائه مدارک شناسای و هویتی

ارائه گواهی پزشکی مبنی بر سلامت فرد

ارائه نامه تمکن مالی

ارائه گواهی نداشتن سوء سابقه

ارائه پیشنهاد کار و یا قرار داد کاری با یک کارفرما در کشور آلمان

اخذ اقامت آلمان از طریق کار مهندس حسابداری:

همان گونه که در مطلب فوق بررسی کردیم و دانستیم، مهندسین حسابدار برای اخذ ویزای کاری آلمان باید به کاریابی در آلمان بپردازند و بتوانند قرار داد کاری دریافت نمایند. ولی از آن جایی که کشور آلمان به افراد خارجی ویزای جست و جوی کار اعطا می نماید، کاریابی به روش حضوری نیز در این کشور امکان پذیر می باشد و متقاضیان می توانند از این طریق نیز به کاریابی پرداخته و پیشنهاد کار دریافت نمایند. از این رو برخی از متقاضیان در روند اخذ اقامت دائم آلمان دچار سوالات ابهام داری می باشند. آیا اخذ اقامت دائم آلمان از طریق اخذ ویزای جست و جوی کار راحت تر می باشد؟ شایان ذکر است تمامی اشخاصی که از طریق ویزای جست جوی کار و یا از طریق دریافت پیشنهاد کاری اقدام به مهاجرت می نمایند، بایستی 4 سال در این کشور اقامت موقت داشته باشند و اثبات نمایند که در این کشور به کار می پردازند. بدین ترتیب می توانند برای اخذ اقامت دام کشور آلمان در خواست بدهند. همچنین مهندسین و یا دیگر مردمانی که موفق به کسب اقامت دائم آلمان شده اند، می توانند با گذشت 3 سال، برای تابعیت و پاسپورت این کشور درخواست بدهند. البته جالب است بدانید، متقاضیان اخذ تابعیت آلمان باید بتوانند در طول اقامتشان زبان آلمانی را بیاموزند، مالیات خود را به موقع بدهند و همچنین با قوانین و فرهنگ جامعه آلمان آشنایی کامل داشته باشند. در ادامه مقاله بازار کار مهندسی حسابداری در آلمان، می خواهیم نحوه کاریابی در این کشور را به صورت دقیق تر بررسی نماییم.

نحوه کاریابی برای مهندس حسابداری در آلمان:

در بخش های قبل بیان شد، کاریابی در کشور آلمان به دو صورت امکان پذیر است. این دو روش عبارتند از:

کاریابی به صورت حضوری و با اخذ ویزای جستجوی کار آلمان (جاب سیکر)

کاریابی به صورت غیر حضوری از طریق دریافت پیشنهاد کار (جای آفر)

افراد می توانند با این دو روش به کاریابی در آلمان پرداخته و در نهایت یک پیشنهاد کار دریافت نمایند و برای اخذ ویزای کار اقدام نمایند. ولی مهندسین حسابدار باید از طریق ویزای جاب آفر اقدام داشته باشند. زیرا مهندسین حسابدار بایستی برای کار در بازار کار مهندسی حسابداری در آلمان، مدارک خود را با نظام حسابداری این کشور معادل کنند. بدین ترتیب آنان با اخذ ویزای جستجوی کار، فرصت معادل سازی نخواهند داشت. به طور کلی کاریابی در موسسات کاریابی آلمان و آژانس های استخدامی و همچنین وب سایت های رسمی این کشور، بهترین راه کاریابی برای مهندسین حسابدار می باشد. لازم به ذکر است، شما عزیزان می توانید با تماس مستقیم با کارفرما و یا صاحب یک شرکت معتبر در آلمان، به صورت دقیق تر و بهتر از شرایط کاری خویش توضیح بدهید.

بازار کار مهندس حسابداری در آلمان و سخن پایانی

بازار کار مهندسی حسابداری در آلمان، ویزای کار حسابداری در آلمان، اخذ ویزای کاری آلمان و همچنین شرایط کاریابی در آلمان را برای مهندسین حسابداری در مقاله بازار کار مهندسی حسابداری در آلمان بررسی و ارزیابی کردیم. در مقاله بازار کار مهندسی حسابداری در آلمان ذکر شد، به دو روش می توان در کشور آلمان به کاریابی پرداخت. یکی از روش ویزای جاب آفر و روش دیگر ویزای جاب سیکر می باشد. متقضیان می توانند با کاریابی به هر دو طریق، قرار داد کاری منعقد نمایند و برای ویزای کاری آلمان درخواست بدهند. ولی نکته حائز اهمیت، راجع به شغل حسابداری این است که، مهندسین حسابدار نمی توانند با ویزای جاب سیکر اقدام به مهاجرت نمایند، زیرا متقاضیان با اخذ چنین ویزایی تنها 6 ماه فرصت خواهند داشت تا به معادل سازی و کاریابی بپردازند. از این رو فرصت برای آنان کم می باشد. به علاوه متقاضیان کار در آلمان، در هر نوع روش اخذ ویزا باید به مدت 4 سال در کشور آلمان به کار و زندگی بپردازند و پس از آن برای اقامت دائم این کشور درخواست بدهند. شما عزیزان می توانید با مطالعه و بررسی دقیق این نوشتار، از شرایط کاری و مهاجرتی مهندسین حسابدار به کشور آلمان اطلاعات کاملی دریافت نمایید. همچنین می توانید از اشخاص با تجربه در زمینه مهاجرت کمک بگیرید. بدین منظور به شما پیشنهاد می کنیم، با کارشناسان کاربلد موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تماس بگیرید و از تجربه آنان به صورت رایگان بهره مند شوید. در صورت رضایت از این نوشتار، با دادن 5 ستاره به مقاله رضایت خود را بیان نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *