بازار کار در کانادا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی بازار کار در کانادا
  • روش های اخذ ویزای کاری کانادا
  • بررسی سیستم اکسپرس اینتری و امتیازارت لازم
  • بررسی پیشنهاد کاری
  • بررسی روش خود اشتغالی
  • بررسی روش کار همراه دانشجو
  • بررسی روش کار پس از تحصیل در کانادا
  • معرفی بهترین مشاغل برای ورود به بازار کار در کانادا
  • بازار کار در کانادا و نرخ بیکاری در کانادا
  • میزان حقوق کار در کانادا
  • شرایط دریافت ویزای همراه
  • وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در کانادا
  • بازار کار در کانادا و سخن پایانی
بازار کار در کانادا

بازار کار در کانادا

بازار کار در کانادا، حقوق در کانادا و بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا را در مقاله بازار کار در کانادا به بررسی در می‌آوریم. با توجه به بازار کار در کانادا ممکن است، برخی از مهاجران سوالات بسیاری در ذهن خود داشته باشند. بزار کار در کانادا چگونه می باشد؟ حقوق در کانادا برای کارمندان به چه میزان می باشد؟ بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا کدامند؟ با همراهی ما در طول ارزیابی این نوشتار، پاسخ سوالات مبهم خود را به دست آورید. شما عزیزان می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر نسبت به کشور کانادا و یا دیگر کشور های دنیا، به وب سایت رسمی موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش بروید و اطلاعات لازم را کسب کنید. همچنین در صورت تمایل می توانید با کارشناسان این موسسه ارتباط برقرار کرده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.

شرایط عمومی بازار کار در کانادا

کانادا کشوری پهناور در آمریکای شمالی می باشد. پهناوری این سرزمین در سراسر جهان رتبه بالایی دارد و پس از کانادا کشور آمریکا بسیار پهناور می‌ باشد. جالب است بدانید، این دو کشور در جهان طولانی ترین مرز در حدود ۸۸۹۱ کیلو متر را دارند. مهاجرت اشخاص بی شمار به کشور کانادا هر ساله مورد توجه دیگر سرزمین ها می باشد. مهاجرت به کانادا از روش های تحصیلی، کاری، سرمایه‌ گذاری و … امکان پذیر است، ولی اشخاص بسیاری تمایل به تحصیل و کار در کانادا دارند. بازار کار کشور کانادا بسیار مناسب می باشد و اقتصاد این کشور بسیار قوی و استوار می باشد. برخی از متقاضیانی که قصد دارند به کانادا سفر کنند، نگرانی‌ های راجع به حقوق در کانادا و یا روش جستجوی کار کانادا دارند، به این منظور به شما پیشنهاد می دهیم، تا پایان این مقاله ما را همراهی نمایید.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات کارشناس ارشد موسسه حقوقی ملک پور در خصوص اسکیل ورکر کانادا

  • 3 دقیقه
  • 23 K
  • ارسال

روش های اخذ ویزای کاری کانادا:

روش اخذ ویزای کاری کانادا همانند دیگر کشور های جهان، یک روش کلی دارد. این روش دریافت دعوت نامه شغلی از سوی کار فرمای معتبر در کشور کانادا می باشد. بدین ترتیب شخص متقاضی می تواند با دریافت دعوت نامه و اقدام جهت اخذ ویزای کار این کشور، وارد بازار کار کانادا شود. به غیر از این روش، اشخاص ماهر و متقاضی جهت کار در کانادا می توانند، تحت عنوان نیروی متخصص از طریق سیستم امتیاز بندی کانادا با نام اکسپرس اینتری اقدام نمایند. این سیستم بر اساس شرایط و مدارک اشخاص به متقاضیان امتیاز می‌ دهد و دارای دو مرحله مجزا می باشد. در عنوان بعدی نوشتار به بررسی این مراحل می پردازیم. یک روش کلی دیگر جهت ورود به بازار کار کشور  کانادا وجود دارد. این روش از طریق تحصیل در کانادا می باشد. در واقع شما عزیزان می توانید در رشته ای که دوست دارید، کار کنید. یعنی در ابتدا در این رشته به تحصیل پرداخته و مدرک معتبر کانادا را اخذ نمایید. سپس اجازه خواهید داشت، پس از تحصیل در کانادا به دنبال شغل مربوطه باشید.

بررسی سیستم اکسپرس اینتری و امتیازات لازم :

سیستم اکسپرس اینتری طبق مطالب فوق، یک روش جهت مهاجرت اشخاصی می باشد، که قصد دارند به عنوان نیروی متخصص وارد بازار کار کانادا شوند. این سیستم در سال ۲۰۱۵ تاسیس شد و دارای دو مرحله جدا از هم می باشد، که شما متقاضیان بایستی در مرحله اول امتیازات لازم را کسب کرده و وارد مرحله دوم شوید. همچنین در مرحله دوم نیازمند کسب حداقل امتیازات می باشید، تا بتوانید جهت اخذ اسکیل ورکر کانادا اقدام نمایید. در مرحله اول سیستم امتیاز بندی اکسپرس اینتری، شما عزیزان بر اساس معیار های سابقه کار، سن، تحصیلات، مدرک تحصیلی، انطباق‌ پذیری با محیط، زبان و … امتیاز کسب نمایید. امتیازات شما در مرحله اول باید ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز باشد. اگر مجموع امتیازات شما کمتر از ۶۷ امتیاز باشد، قابلیت ورود به مرحله دوم را ندارید و یا به عبارتی دیگر، در اخذ ویزای کار ماهر مردود می شوید. در صورتی که حداقل امتیاز را کسب کنید، وارد مرحله دوم امتیاز بندی خواهید شد. مرحله دوم این سیستم، استخر یا POLL نام دارد، که با جمع آوری امتیازات لازم در این مرحله، از استخر خارج می شوید. در مرحله دوم حدود ۱۲۰۰ امتیاز وجود دارد و طبق آمار های اخیر، حداقل امتیازات مورد نیاز ۴۶۰ امتیاز می باشد. این میزان از امتیازات در مرحله دوم متغیر بوده و ممکن است، حداقل امتیاز لازم کاهش و یا افزایش یابد. شایان ذکر است، این مرحله در هر سال ۲۵ بار صورت می‌گیرد. چنانچه شخصی در این روش امتیازی کسب نماید که در طی یک سال بیشترین امتیاز را به خود اختصاص داده باشد، در ابتدای امر اقامت دائم کانادا را دریافت می نماید. معیار های امتیاز بندی مرحله دوم نیز بر اساس سابقه کاری، سن، تحصیلات و … می باشد. شما خوبان می توانید، جهت اطلاعات تکمیلی در رابطه با سیستم جامع اکسپرس اینتری (EXPRES ENTRY) به این قسمت از صفحه مراجعه نمایید.

بررسی پیشنهاد کاری:

بعضی از افراد به هنگامی که قصد دارند به جستجوی کار کانادا بپردازند، در برخی موارد ابهاماتی دارند. مثلاً در جهت دریافت پیشنهاد کاری جهت ورود به بازار کار کشور کانادا، اطلاعی ندارند. لازم به ذکر است، متقاضیان عزیزی که می‌ خواهند برای ادامه کار و زندگی به کشور کانادا مهاجرت نمایند، در ابتدا روش ورود به بازار کار این کشور را در نظر می گیرند. اگر درصدد مهاجرت از طریق برنامه اکسپرس اینتری می باشید، نیازی به دریافت پیشنهاد شغلی و اخذ ویزای کار این کشور ندارید و می توانید مستقیما با کسب امتیاز در این سیستم، وارد بازار کار کانادا شوید. اگر می خواهید از طریق جستجوی کار در کانادا اقدام نمایید، می توانید در فضای مجازی از طریق وب سایت های معتبر کانادا با شخصی با سمت کار فرما ارتباط برقرار کنید. چنانچه به شخصی جهت کار در شغل ایده آل و مناسب با رشته تحصیلی وی نیاز باشد، از سوی کار فرما دعوت نامه شغلی (پیشنهاد کاری) دریافت می نمایید.

بررسی روش خود اشتغالی:

برای واجد شرایط بودن برای مهاجرت کاری به کانادا تحت برنامه خود اشتغالی، یک متقاضی باید نشان دهد که دارای تجربه هنری یا ورزشی مربوطه می باشد، که به آن اجازه داده در هنگام زندگی در کشور مبدا، خود اشتغالی داشته باشد. علاوه بر این، داوطلب باید بتواند از طریق تجربیات و مهارت های مربوط به خود در کانادا، به طور منطقی در یکی از این زمینه ها سهیم باشد، تا بتواند در درخواست خود موفق باشد. طبقه بندی مشاغل ملی کانادا لیستی کامل از انواع شغلی تحت این دو دسته دارد که در اکثر موارد، از این قاعده مستثنی نیست.

طبقه بندی مشاغل ملی کانادا
فرهنگی
نقاش
رقاص
روزنامه نگار
نویسنده
نوازنده
طراح
ورزشی
مربی ورزش
ورزشکار
داور
رهبر برنامه

هنگامی که برای این برنامه اقدام می کنید، برای دریافت امتیازات تحت سیستم جامع رتبه بندی (CRS) باید:

دو سال تجربه مرتبط داشته باشید 

نشان دهید که قصد دارید در کانادا خود اشتغالی بگیرید.

باید حداقل 35 امتیاز در یک شبکه انتخابی که برای تعیین این که آیا قادر به کمک اقتصادی به کانادا هستید، کسب کنید.

سپس این امتیازات جمع می شود، تا نمره ای بر نمایه آنلاین شما ایجاد شود. این امتیاز کل، تا زمانی که از جمع نامزده قرعه کشی نشود، با سایر نمرات رقابت می کند. سپس این داوطلبان برای اقامت دائم کانادا دعوت نامه درخواست (ITA) دریافت می کنند. به یاد داشته باشید، که با کسب امتیازات، مهارت های جدید یا صلاحیت ها، نمره شما همیشه می تواند در طول مراحل به روز شود.

بررسی روش کار همراه دانشجو :

دانشجویی که در کشور کانادا به تحصیل می پردازد، اجازه دارد تا درخواست ویزای همراه بدهد. از این رو همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال وی به کانادا می آیند. شخصی که به واسطه تحصیل همسر خویش به کانادا مهاجرت می نماید، در صورت تمایل می تواند مجوز کار باز (open work permit) درخواست نمایند. مجوز کار باز کانادا (W1) این اجازه را به همسر دانشجو می دهد، تا بتواند زیر نظر هر کار فرمایی به کار بپردازد. بدین طریق همسر متقاضی نیز می تواند جهت اقامت دائم کانادا اقدام نماید. همراهان گرامی مقاله بازار کار در کانادا و دیگر مقالات موجود در موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش حاصل تحقیقات تیم کارشناس موسسه می باشد. هرگونه کپی برداری بدون ذکر منبع شرعاً و قانوناً حرام است.

بررسی روش کار پس از تحصیل در کانادا:

بسیاری از افرادی که جهت تحصیل در کانادا به این کشور مهاجرت می نمایند، پس از کمی تحصیل و زندگی در این کشور، مجذوب شرایط و فرهنگ کانادا می شوند و دوستدار کار در کانادا خواهند شد. اگرچه کانادا اجازه کار پس از تحصیل به دانشجویان بین المللی می دهد، اما شرایطی نیز وضع کرده است. این شرایط بدین شرح می باشد، که دوره تحصیلی و محل تحصیل دانشجویان (دانشگاه، کالج) مورد تایید کانادا باشد. شما دانشجویان می توانید با دریافت مدرک تحصیلی معتبر، پس از تحصیل به جستجوی کار کانادا بپردازید. البته توجه داشته باشید، مدت زمان اقامت پس از تحصیل شما جهت جستجوی کار در کانادا به مدت زمان دوره تحصیلی شما بستگی دارد. در واقع مهلت زمان اقامت پس از تحصیل شما جهت کاریابی در کانادا به شرح لیست زیر می باشد.

زیر ۸ ماه: 0

بالای ۸ ماه و زیر ۲ سال: به اندازه تحصیلات

بالای ۲ سال: ۳ سال

معرفی بهترین مشاغل برای ورود به بازار کار در کانادا:

مسلماً زمانی که جهت کار در بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا اقدام می‌نمایید، به دنبال شغلی پر درآمد با بازار کاری گسترده می باشید. برخی از بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا که در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا ۲۰۲۱ قرار دارند، را در جدول زیر نام برده ایم. شایان ذکر است، این مشاغل از شغل های مورد نیاز کشور کانادا می باشند. شما عزیزان می توانید جهت آگاهی از شرایط کاری این رشته ها در کانادا، به مقاله بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا از طریق کار مراجعه فرمایید.

مشاغل مورد نیاز کانادا
داروساز مربیان کالج
پرستار ثبت شده فیزیتراپ
روانشناس برق کار صنعتی
خلبان مهندس هوافضا
جوشکار مهندس مکانیک

بازار کار در کانادا و نرخ بیکاری در کانادا:

جهت ورود به بازار کار کشور کانادا لازم است تا اشخاصی که از طریق جستجوی کار کانادا به صورت غیر حضوری اقدام می‌ نمایند، پیشنهاد کاری دریافت نمایند. ولی قبل از چنین عملی، بایستی نرخ بیکاری در کانادا را مورد بررسی قرار داد. زیرا در صورتی که نرخ بیکاری در کانادا بیش از حد مجاز باشد، اشخاص خارجی شانس دریافت جاب آفر ندارند. البته با توجه به این که، کشور کانادا جهت رشد و پیشرفت در اقتصاد و صنایع کاری خویش، از افراد خارجی استقبال می نماید، نرخ بیکاری مناسب و در حد 8.1 می باشد. لازم به ذکر است، با تمامی این شرایط، ویروس کرونا در حال حاضر کمی در بازار کار کانادا و دیگر کشور ها تاثیر منفی داشته است. در زیر این مطلب، نمودار نرخ بیکاری در کانادا را تهیه و تنظیم کرده‌ ایم.

نرخ بیکاری در کانادا

میزان حقوق کار در کانادا:

از مهم‌ ترین و اساسی‌ ترین نکته‌ ای که کارجویان در کانادا به بررسی دقیق آن می‌ پردازند، شرایط دستمزد و حقوق در کانادا می باشد. قطعاً هر کاری نسبت به نوع شغل، سختی و آسانی دارد. از این‌ رو حقوقی که برای این مشاغل در نظر گرفته می‌ شود، متفاوت از یک دیگر است. مثلاً برخی مشاغل در کانادا از شغل های پردرآمد می باشند، که نسبت به وضعیت گستردگی بازار کارشان، از بهترین رشته ها برای مهاجرت به کانادا به شمار می‌ روند. همچنین برخی مشاغل در این کشور حقوق متوسطی دارد و جزو مشاغل عادی محسوب می‌ شود. دانستن این نکته خالی از لطف نمی باشد، که دولت کانادا دستمزد مناسبی به کارمندان کشورش اعطا می نماید.

مشاغل درآمد ((دلار کانادا)(سالانه))
حسابدار 80600
طراح گرافیک 75800
خلبان 205000
مهندس هوافضا 154000
معمار 147000
مدیر شعبه بانک 224000
مترجم 104000
مهندس مکانیک 118000
مهندس برق 116000
مدیر ارشد مالی 243000
پرستار 95500
دندانپزشک 274000
داروساز 151000

شرایط دریافت ویزای همراه:

متقاضیان عزیزی که از طریق کار وارد بازار کار کانادا می‌ شوند، این امکان را دارند تا برای اعضای خانواده خود، ویزای الحاق به خانواده را اخذ نمایند. ویزای همراه برای شخص متقاضی بدین صورت می باشد، که می تواند پس از اخذ ویزای کار کانادا و ورود به بازار کار این کشور، ویزای همراه درخواست بدهد و با اخذ این ویزا، می تواند همسر و فرزندان خویش را برای زندگی به کانادا بیاورد. لازم به ذکر است، برخی از متقاضیان تحت تمکن مالی از سوی والدین می باشند و وابستگی معنوی نیز دارند. از این جهت می‌ توانند برای همراه آوردن والدین نیز اقدام نمایند. توجه داشته باشید، اخذ همزمان ویزای کار و همراه امکان پذیر می باشد، ولی توصیه می شود به صورت همزمان جهت اخذ این ویزا ها اقدام نکنید. در غیر این صورت، در اخذ ویزای کاری کانادا ریسک عدم موفقیت بسیار افزایش می‌ یابد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در کانادا:

در این قسمت از مقاله بازار کار در کانادا، به بررسی روند اخذ اقامت و اخذ تابعیت در کانادا می پردازیم. اقامت دائم کشور کانادا در صورتی به متقاضیان تعلق می‌ گیرد، که پس از دریافت ویزای کار کانادا، به ۳ سال کار و زندگی در این کشور بپردازند. همچنین پس از ۵ سال اقامت دائم کانادا، اشخاص می توانند جهت تابعیت و پاسپورت کانادا اقدام کنند. شرایط لازم جهت اخذ تابعیت و پاسپورت کانادا، رعایت قوانین کشور، احترام به مقدسات و فرهنگیات کانادا، جرم جنایت نداشتن در کانادا، ایجاد خطر نکردن در کانادا و پرداخت به موقع مالیات می باشد.

بازار کار در کانادا و سخن پایانی:

بازار کار در کانادا، تحصیل در کانادا و شرایطی که سبب اخذ اقامت و تابعیت برای افراد خارجی شاغل در کشور کانادا می‌ شود، را مورد بررسی قرار دادیم. در طول نگارش این نوشتار، از شرایط کار در کانادا، روش اخذ ویزای کار کانادا و ورود به بازار کار کشور کانادا آگاه شدیم. همچنین این نکته را دانستیم، شخصی که از طریق تحصیل به کشور کانادا مهاجرت کرده و قصد دارد تا همسر و فرزندان خویش را همراه بیاورد، اجازه این کار را خواهد داشت. علاوه بر این، همسر دانشجو می تواند ویزای اجازه کار باز W1 را اخذ کرده و به کار در کانادا بپردازد. شما عزیزان می توانید برای آگاهی بیشتر از شرایط بازار کار در کانادا، با مشاوران موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تماس تلفنی بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید. در صورت رضایت مند بودن از این نوشتار با دادن ۵ ستاره در پایان مقاله به ما انرژی بدهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه بازار کار در کانادا

✅روش های اخذ ویزای کاری کانادا کدامند؟

به طور کلی برای مهاجرت کاری به کانادا دو روش اصلی وجود دارد، روش اول دریافت دعوت نامه شغلی از سوی کارفرما در کانادا و روش دوم شرکت در برنامه سیستم امتیاز بندی کانادا با نام اکسپرس اینتری

✅سیستم اکسپرس اینتری دارای چند مرحله می باشد؟

سیستم اکسپرس اینتری دارای دو مرحله می باشد و متقاضیان باید بتوانند در دو مرحله با توجه به شرایط خود امتیازات کافی را کسب نمایند.

✅شرایط کار پس از تحصیل در کانادا چگونه می باشد؟

دانشجویان می توانند با دریافت مدرک از سمت دانشگاه ها و کالج های معتبر در کانادا به جستجوی کار پس از تحصیل بپردازند.

✅بهترین مشاغل برای ورود به بازار کار کانادا کدامند؟

از برخی از بهترین رشته ها برای کار در کانادا می توان به پرستار، مهندس مکانیک، مهندس برق، خلبان اشاره نمود

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *