بازار کار در ترکیه

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی بازار کار در ترکیه
  • روش های اخذ ویزای کاری ترکیه
  • بررسی روش کار پس از تحصیل در ترکیه
  • معرفی بهترین مشاغل برای ورود به بازار کار در ترکیه
  • بازار کار در ترکیه و نرخ بیکاری در ترکیه
  • میزان حقوق کار در ترکیه
  • نحوه کاریابی در ترکیه
  • معرفی موسسات کاریابی در ترکیه
  • شرایط دریافت ویزای همراه در ترکیه
  • وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در ترکیه
  • بازار کار در ترکیه و سخن پایانی
بازار کار در ترکیه

بازار کار در ترکیه و مقدمه ای بر آن

بازار کار در ترکیه، مهاجرت به ترکیه از طریق کار، سایت های کاریابی در ترکیه و مشکلات کار در ترکیه در مقاله بازار کار در ترکیه به تفصیل علمی بیان می گردد. بازار کار در ترکیه چگونه است؟ آیا مهاجرت به ترکیه از طریق کار امکان پذیر می باشد؟ سایت های کاریابی در ترکیه چگونه عمل می کنند؟ مشکلات کار در ترکیه چه عواملی می باشند؟ برای کسب پاسخ سوالات خود، به مطالعه مقاله بازار کار در ترکیه بپردازید. در این نوشتار تمامی عوامل مربوط به کار در ترکیه را بررسی می‌ نماییم. شما عزیزان می توانید در وب سایت موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش مقالات بسیار علمی دیگری را مطالعه فرمایید. همچنین می توانید از طریق تماس تلفنی با این موسسه از کارشناسان ما مشاوره رایگان دریافت نمایید. همچنین می توانید در صورت داشتن انتقادات، نظرات و سوالات خود، در بخش پایانی مقاله، ذکر فرمایید. در نظر داشته باشید، این موسسه بیش از یک دهه سابقه کار و مهارت داشته و تمامی مراحل مربوط به مهاجرت را مسلط می باشد.

شرایط عمومی بازار کار در ترکیه

متقاضیان بسیاری خواهان مهاجرت به ترکیه از طریق به کار می باشند. ولی لازم است قبل از اقدام برای مهاجرت به ترکیه، از شرایط کاری  این کشور آگاهی داشته باشید. کشور ترکیه معروف به جمهوری ترکیه می باشد و زبان مردم این کشور ترکی استانبولی است. بخش عمده ای از کشور ترکیه در شمال غرب آسیا جای گرفته و بخش دیگر آن در جنوب شرقی اروپا قرار دارد. مساحت این کشور به طور تقریبی ۷۸۳۵۶۲ کیلومتر بوده و ۸۲ میلیون نفر در این جمهوری زندگی می‌ کنند. کشور ترکیه با ایران، روسیه، بلغارستان و یونان مرز مشترک دارد. این کشور لیر را به عنوان واحد پول خود در نظر گرفته است و جهت کاریابی برای افرادی خارجی، سایت های کاریابی در ترکیه را در اختیار قرار داده است. ترکیه به دلیل قرار گرفتن در دو بخش آسیا و اروپا، نوعی گذرگاه از سمت آسیا به اروپا می باشد و به دلیل نزدیک بودن ایران به ترکیه، بسیاری از ایرانیان به این کشور مهاجرت قانونی و غیر قانونی داشته اند. مهاجرت به ترکیه از طریق کار، نیازمند واجد شرایط بودن برای اخذ ویزای کار ترکیه می باشد و کار برای ایرانیان در ترکیه، از این امر مستثنی نیست. در ادامه مقاله بازار کار در ترکیه به بررسی دیگر شرایط و عوامل مهم جهت کار در ترکیه می پردازیم.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات مدیریت موسسه حقوقی ملک پور در خصوص کاریابی در خارج از کشور

فایل صوتی این ویدئو

روش های اخذ ویزای کاری ترکیه:

اخذ ویزای کار ترکیه به طور کلی نیازمند اخذ پیشنهاد کار از سوی یک کارفرما در ترکیه می باشد. متقاضیان کار در این کشور بایستی جهت ثبت نام کار در ترکیه، به سایت های کاریابی در ترکیه مراجعه نمایند. تا بتوانند از این طریق با یک کار فرما ارتباط برقرار نمایند. پس از آشنایی با یک شخص کارفرما در ترکیه، شخص می تواند رزومه خویش را در اختیار وی قرار دهد و بدین طریق می تواند، پیشنهاد شغلی یا جاب آفر دریافت نمایند. لازم به ذکر است، اشخاصی که در ترکیه سرمایه‌ گذاری می نمایند و یا ازدواج کرده نیاز به اجازه کار در ترکیه ندارند و از همان ابتدا یکی از شهروندان این کشور به شمار می روند. بدین ترتیب اشخاص می توانند وارد بازار کار در ترکیه شوند.

بررسی روش کار پس از تحصیل در ترکیه:

دانشجویان ایرانی و بین‌ المللی هیچ گونه حق قانونی جهت کار ضمن تحصیل در ترکیه ندارند. ولی با این وجود، برخی از دانشگاه‌ های ترکیه این اجازه را به دانشجویان می دهند که در داخل محوطه دانشگاه به کار بپردازند. برخی از دانشجویان بین المللی با در نظر گرفتن شرایط کار پس از تحصیل در ترکیه، به تحصیل می‌ پردازند. ولی باید در نظر داشته باشید، کار پس از تحصیل در ترکیه، در صورتی که به زبان ترکی مسلط باشید، میسر خواهد بود. همچنین از مشکلات کار در ترکیه، می توان قوانین دانشگاه ها را نام برد. دانشگاه های ترکیه فقط اشخاصی که در مقاطع دکترا و مستمر به صورت بورسیه و یا نیمه بورسیه تحصیل می نمایند، به کار می پذیرند.

معرفی بهترین مشاغل برای ورود به بازار کار در ترکیه:

جمهوری ترکیه در سال‌ های اخیر پیشرفت مناسبی در اقتصاد و رفاه کشوری داشته و مشاغل تخصصی بسیار زیادی در آن موجود است. دولت ترکیه، هر ساله لیست مشاغل مورد نیاز این کشور را انتشار می کند و افراد بسیاری از این راه می توانند جهت کار در بهترین و پر درآمد ترین شغل در ترکیه، اقدام نمایند. با توجه به لیست مشاغل مورد نیاز ترکیه ۲۰۲۱، جدولی در زیر این متن، ترسم کرده و برخی از این مشاغل مورد نیز را نام برده ایم. شایان ذکر است، با توجه به وجود بهترین پر درآمد ترین شغل در ترکیه، افراد متقاضی، شرایط کاری و شخصی خود را بررسی می نمایند و در صورت واجد شرایط بودن، سریعاً برای کار اقدام می‌ نمایند. درآمد مشاغل در ترکیه، یکی دیگر از عناوین مهمی می باشد که در ادامه مقاله بازار کار در ترکیه مورد بررسی قرار می‌ دهیم.

مشاغل مورد نیاز ترکیه
مدیر درآمد داروسازی
امور مالی دستیار تحقیق
معمار مدیریت پیکر بندی
پزشک مهندس نرم افزار
وکیل پرستار

بازار کار در ترکیه و نرخ بیکاری در ترکیه:

بررسی میزان نرخ بیکاری در ترکیه از جمله عوامل مهم برای بررسی می باشد. زیرا نرخ بیکاری در این کشور به طور معمول بالا می باشد و افراد بومی زیادی در اولویت کار قرار دارند. همچنین یکی از اصلی ترین مشکلات کار در ترکیه برای اتباع خارجی، به شمار می رود. نرخ بیکاری این کشور سبب گشته، مهاجرت به ترکیه از طریق کار زمان طولانی را از شخص بگیرد و یا حتی در مواقعی خاص، مهاجرت به ترکیه غیر ممکن شود. با در نظر گرفتن نرخ بیکاری ترکیه در حد بالا در حدود ۱۳.۱ درصد، شیوع ویروس کرونا یکی دیگر از مشکلات کار در ترکیه می باشد و مهاجرت اتباع خارجی برای کار به این کشور را بسیار دشوار کرده است. به طور کلی نرخ بیکاری در ترکیه به شرح نمودار زیر می باشد.

نرخ بیکاری در ترکیه

میزان حقوق کار در ترکیه:

می ‌خواهیم در این بخش از نوشتار بازار کار در ترکیه، به بررسی میزان حقوق کار در ترکیه بپردازیم. همچنین قصد داریم، نگاهی بر میزان حقوق و درآمد پر درآمد ترین شغل در ترکیه داشته باشیم. همراهان محترم مقاله بازار کار در ترکیه و دیگر مقالات موجود در موسسه حقوقی ملک پور( ملک پور اتریش) حاصل تحقیقات کارشناسان تیم کاردان موسسه می باشد. هرگونه رونوشت بدون ذکر منبع شرعاً و قانوناً حرام بوده و موجب نارضایتی موسسه می‌ گردد. به طور کلی جدولی زیر این مطلب تهیه کردیم و در آن حقوق و درآمد مشاغل در ترکیه را ذکر کرده ایم. لازم به ذکر است، برخی از مشاغل نام برده در جدول زیر، از پر درآمد ترین شغل در ترکیه می باشند.

مشاغل درآمد سالانه (لیر ترکیه)
حسابدار 66800
مدیر مالی 190000
عکاس 54700
مهندس هوافضا 117000
طراح گرافیک 59500
خلبان 171000
معمار 110000
معلم 75600
تحلیلگر کسب و کار 120000
مدیر پروژه 121000
مهندس عمران 85400
مهندس برق 92600
مهندس مکانیک 94900
پرستار 76000
داروساز 123000

نحوه کاریابی در ترکیه:

همانطور که مطرح شد، جهت کاریابی و مهاجرت به ترکیه از طریق کار، دو روش وجود دارد. یکی از طریق سرمایه‌ گذاری، ازدواج، خرید ملک و … می باشد و روش دیگر، از طریق سایت های کاریابی در ترکیه است. متقاضیان کار در کشور ترکیه بایستی ابتدا بر اساس مهارت ها، سوابق کاری، تجربه کاری، میزان تحصیلات و دیگر ویژگی‌ های مربوط به خویش را، به صورت رزومه ای قوی در اختیار سایت های کاریابی در ترکیه قرار بدهند. سپس، کار فرما در صورت نیاز ابتدا اقدام به انتشار شغل مورد نظر در ترکیه می نماید. در صورتی که شخصی جهت شغل مربوطه مراجعه نکند، کار فرما به شخص متقاضی در خارج از کشور، دعوت نامه شغلی ارسال می نماید. سپس فرد متقاضی برای کسب ویزای کار ترکیه اقدام می نمایند.

معرفی موسسات کاریابی در ترکیه:

پس از آشنایی با روش های کاریابی در ترکیه، لازم است با موسسات معتبر این کشور آشنایی داشته باشید. از آن جایی که سرمایه‌ گذاری، خرید ملک و یا ازدواج در ترکیه برای اکثر اشخاص غیر ممکن و دشوار می باشد، ترجیح می دهند به صورت غیر حضوری و در سایت های کاریابی در ترکیه به جستجوی مشاغل بپردازند. برخی از سایت های کاریابی در ترکیه به شرح لیست زیر می باشد.

Yenibiris

Secretcv

Axpat

Iagora

Totaljobs

Marmarisrecruitment

Iskur

شایان ذکر است، اشخاص به هنگام کاریابی و ارتباط با کارفرما، در صورتی که به زبان ترکی استانبولی مسلط باشند، می توانند به آسانی با کار فرما ارتباط کلامی داشته باشند. این امر بسیار مناسب جهت کاریابی می باشد، زیرا در کشور ترکیه اشخاصی که زبان رسمی این کشور را آموخته باشند، به راحتی می توانند جهت استخدام کار در ترکیه اقدام نمایند.

شرایط دریافت ویزای همراه در ترکیه:

از دیگر نکاتی که اشخاص به هنگام ورود به بازار کار در ترکیه مورد بررسی قرار می دهند، شرایط دریافت ویزای همراه برای خانواده می باشد. با اخذ این ویزا، متقاضی می تواند همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را با خود همراه بیاورد. ویزای همراه به خانواده فرد متقاضی در زمانی داده می‌ شود که شخص، ابتدا اقامت‌ ترکیه را دریافت کرده باشد. شایان ذکر است شما متقاضیان عزیز بایستی از شرایطی که همراهانتان در کشور ترکیه خواهند داشت، آگاه باشید. زیرا در مطلوب نبودن شرایط کاری و تحصیلی در این کشور، همراهان شما آینده‌ ای با مشکلات جبران ناپذیر خواهند داشت. از این بابت می توانید از یک وکیل مهاجرتی با تجربه کمک بگیرید. همچنین می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در ترکیه:

متقاضیانی که موفق به اخذ ویزای کار ترکیه شده اند، پس از اقامت کاری در این کشور و همراه آوردن خانواده خویش، خواهان اخذ اقامت دائم این کشور می باشند. از این رو فرد متقاضی با کار کردن در کشور ترکیه، مدت اعتبار ویزای کاری خویش را تمدید می نماید و پس از ۵ سال کار در ترکیه، می تواند اقامت دائم ترکیه را دریافت نماید. همچنین پس از اخذ اقامت دائم ترکیه، فرد متقاضی و همراهان می‌ توانند تابعیت ترکیه را دریافت نمایند. اخذ تابعیت ترکیه دارای شرایط مهمی می باشد، که در این قسمت به بررسی این شرایط می پردازیم.

آشنایی و احترام به فرهنگ مردمان ترکیه

یاد گیری زبان مردمان ترکیه

حقوق و درآمد مورد نیاز

نداشتن سوءپیشینه

گواهی پزشکی سلامت همراهان و سلامت شخصی

مدارک هویتی

بازار کار در ترکیه و سخن پایانی:

بازار کار در ترکیه، مشکلات کار در ترکیه، سایت های کاریابی در ترکیه و دیگر عوامل در رابطه با بازار کار در ترکیه را مورد بررسی علمی واقع کردیم. در این مقاله بررسی کردیم، نرخ بیکاری در کشور ترکیه بسیار بالا می باشد. این حد از وجود نرخ بیکاری در هر کشوری مانع ورود اتباع خارجی به بازار کار آن کشور می باشد. کار برای ایرانیان در ترکیه در چنین وضعیتی، سخت و حتی غیر ممکن می باشد. به شما توصیه می کنیم در صورتی که می خواهید به کشور های اروپایی مهاجرت نمایید، می توانید به دیگر کشور های تاپ اروپایی مهاجرت کنید. برخی از کشور ها همانند اتریش و آلمان دارای نرخ بیکاری در حد بسیار پایین بوده و بر خلاف تمام کشور های دنیا اجازه کاریابی به صورت حضوری می دهند. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات مهاجرتی با مشاوران کاربلد موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش تماس تلفنی برقرار نمایید. مشاوران این موسسه با دانش مهاجرتی خود بهترین مشاوره را به صورت رایگان به شما عزیزان ارائه می نمایند. امید است، نکات گفته شده در این نوشتار، برای شما مهاجران گرامی با ارزش باشد. در صورت رضایت از مقاله بازار کار در ترکیه ۵ ستاره ارزشمند هدیه دهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه بازار کار در ترکیه

✅آیا مهاجرت به ترکیه از طریق کار، روشی مناسب است؟

به طور کلی، در حال حاضر نرخ بیکاری در کشور ترکیه بالا می باشد و امکان مهاجرت برای اتباع خارجی بسیار دشوار می باشد.

✅آیا جستجوی کار در سایت های کاریابی در ترکیه روشی ایده آل می باشد؟

بله، زیرا اقدام به کار در کشور ترکیه از طریق ویزا های سرمایه گذاری، ازدواج، خرید ملک و … هزینه های هنگفتی دارد. از این بابت، جستجو در سایت های کاریابی در ترکیه بسیار مناسب می باشد.

✅اخذ اقامت دائم در ترکیه شامل چه مراحلی می باشد؟

جهت اخذ اقامت دائم در ترکیه، می توان ویزای کار این کشور را دریافت کرده و پس از اخذ اقامت کاری این کشور به مدت ۵ سال، برای دریافت اقامت دائم درخواست دهید.

✅شرایط اخذ ویزی همراه در ترکیه چگونه می باشد؟

فرد متقاضی ایتدا می بایست اقامت کاری در کشور ترکیه را اخذ نماید. سپس می تواند درخواست ویزای همراه بدهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *