بازار کار در اتریش

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی بازار کار در اتریش
  • روش های اخذ ویزای کاری اتریش
  • بررسی روش ویزای جستجوی کار در اتریش
  • بررسی روش پیشنهاد کاری
  • بررسی روش کار پس از تحصیل در اتریش
  • معرفی بهترین مشاغل برای ورود به بازار کار در اتریش
  • بازار کار در اتریش  و نرخ بیکاری در اتریش
  • میزان حقوق کار در اتریش
  • شرایط دریافت ویزای همراه در اتریش
  • وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در اتریش
  • بازار کار در اتریش و سخن پایانی
بازار کار در اتریش

بازار کار در اتریش و مقدمه ای بر آن

بازار کار در اتریش، ویزای کار اتریش، درآمد در اتریش و مهاجرت به اتریش از طریق کار، مهم ترین عواملی می‌ باشند، که در مقاله بازار کار در اتریش به بررسی و ارزیابی آن می پردازیم. برخی از مهاجرانی که قصد مهاجرت به کشور اتریش را دارند، چنین سوالاتی می پرسند. بازار کار در اتریش چگونه می باشد؟ اخذ ویزای کار اتریش چگونه امکان پذیر است؟ درآمد در اتریش به چه عواملی بستگی دارد؟ آیا مهاجرت به اتریش از طریق کار فقط با اخذ دعوت نامه شغلی امکان پذیر می باشد؟ در ادامه مقاله بازار کار در اتریش به تمامی سوالات شما عزیزان پاسخ می‌ دهیم. شما عزیزان به هنگامی که می خواهید از طریق کار و یا دیگر روش های مهاجرت به کشور زیبای اتریش مهاجرت نمایید، می توانید در ابتدا مقالات بسیار علمی موسسه حقوقی ملک پور ملک پور) اتریش( را مطالعه فرمایید و برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط کاری، تحصیلی و شرایط کلی اتریش، با کارشناسان ما تماس بگیرید. کارشناسان ما تمامی شرایط مهاجرتی و شرایط کشور اتریش را به صورت مشاوره رایگان به شما ارائه می نمایند.

شرایط عمومی بازار کار در اتریش:

کشور اتریش بسیار زیبا و ثروتمند می باشد، که در بخش جنوب مرکزی قاره اروپا جای گرفته است. این کشور با آلمان همسایه بوده و همچنین زبان آلمانی در این کشور به عنوان زبان ملی رایج است. واحد پول این کشور یورو است. اتریش دارای سطح رفاه زندگی بالایی می باشد و عوامل بسیار مثبت این کشور سبب مهاجرت بی شماری از مردم به اتریش می‌ شود. پایتخت این کشور زیبا، شهر زیبای وین می باشد، که در مقایسه با دیگر شهر های اتریش، جمعیت زیادی را در خود جای داده است. شایان ذکر است، 9 ایالت کشور اتریش را تشکیل داده اند و زیر نظر دولت فدرال به فعالیت می پردازند. شاید شما هم درصدد اخذ ویزای کار اتریش و یا تحصیل در اتریش باشید، بدین ترتیب لازم است از شرایط کلی این کشور کمی آگاه شوید. شما عزیزان در ابتدا باید مطلع باشید، جهت کار در این کشور می توانید به صورت غیر حضوری و حضوری اقدام نمایید و اگر به صورت تحصیلی به اتریش مهاجرت نمایید، امکان کار پس از تحصیل در این کشور را دارید. مهاجرت به اتریش از طریق های متفاوت، دارای شرایط و مزایای بسیار مختلفی می باشد و ما قصد داریم، در ادامه به بررسی تمامی این عوامل بپردازیم.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات مدیریت موسسه حقوقی ملک پور در خصوص ویزای جستجوی کار اتریش

  • 6 دقیقه
  • 41 K
  • ارسال

روش های اخذ ویزای کاری اتریش:

اخذ ویزای کار اتریش نسبت به سایر کشور های اروپایی کمی متفاوت و تا حدودی راحت می باشد. زیرا این کشور امکان کاریابی به صورت حضوری را نیز به افراد خارج از اتحادیه اروپا می دهد. ویژگی منحصر به فردی که اتریش دارد، ارائه ویزای جستجوی کار در اتریش می باشد. ناگفته نماند، به علاوه اتریش در اروپا، فقط کشور آلمان از این ویژگی برخوردار می باشد. لذا به متقاضیانی که مشتاق می باشند از ابتدا به این کشور مهاجرت کرده و سپس به کاریابی بپردازند، اجازه این امر را خواهد داد. به غیر از این روش از جستجوی کار در اتریش، دریافت پیشنهاد شغلی نیز به شما امکان اخذ ویزای کار اتریش را می دهد. ولی در این روش، متقاضیان گرامی بایستی در وب‌ سایت‌ های معتبر اتریش به دنبال شخصی به عنوان کارفرما باشد و بتوانند از شرایط تحصیلی و مهارت های خویش رزومه ای جذاب در اختیار وی قرار دهند و پیشنهاد شغلی دریافت نمایند. به طور کلی اشخاص پس از جستجوی کار به این دو روش متفاوت، می توانند در صورت یافتن یک شغل مطلوب جهت اخذ ویزای کار اتریش اقدام نمایند.

بررسی روش ویزای جستجوی کار اتریش :

در عنوان قبلی بیان شد، ویزای جستجوی کار در اتریش، امکان مهاجرت به این کشور را قبل از منعقد کردن قرار داد کاری امکان‌ پذیر کرده است. ولی لازم است، تا کمی درباره این ویزا اطلاعات داشته باشید. مدت زمان ویزای جستجوی کار در اتریش ۶ ماه می باشد و اخذ این ویزا به روش کسب امتیاز در سیستم امتیاز بندی اتریش می باشد. جهت اخذ چنین ویزایی، شخص ملزم به کسب ۷۰ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز می باشد و باید شرایط ذکر شده در ذیل را داشته باشد.

مابین ۲۴ الی ۴۰ سال داشته باشد.

مدرک تحصیلی حداقل لیسانس باشد.

۳ سال سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی 

مدرک زبان آیلتس ۶ و یا B2 زبان آلمانی

پس از بیان این شرایط، لازم است بدانید اگر شخص متقاضی امتیازات لازم را کسب نماید، می تواند به سفارت اتریش مراجعه کرده و درخواست ویزای جستجوی کار بدهد. 

بررسی پیشنهاد کاری:

در این روش از اقدام جهت اخذ ویزای کار اتریش، فرد بایستی از سمت کار فرما که شخصی معتبر در کشور اتریش می باشد، پیشنهاد کاری (جاب آفر) دریافت نماید و کار فرما نیز بایستی اثبات نمایند، این شخص واجد شرایط و مناسب برای زمینه کاری اتریش می باشد. فرد متقاضی باید فرم ویزای کار اتریش را درخواست داده و تکمیل نماید. ولی لازم به ذکر است، ویزای پیشنهاد کاری اتریش نیز، همانند ویزای جستجوی کار در اتریش، از روش امتیاز بندی می باشد. شما عزیزان جهت آگاهی از روش امتیاز بندی ویزای جستجوی کار در اتریش و روش پیشنهاد شغلی (جاب آفر) می توانید به این قسمت از متن مراجعه نمایید.

بررسی روش کار پس از تحصیل در اتریش:

دانشجویان خارجی که به تحصیل در اتریش مشغول می باشند، می توانند در حین تحصیل به کار بپردازند. ولی اجازه کار برای آنان به صورت نیمه وقت صادر می گردد و فقط در تعطیلات میان ترم اجازه کار تمام وقت دارند. دانشجویان بین المللی در اتریش از مزایای پس از تحصیل برخوردار می باشند. طبق این مزایا، می‌ توانند به مدت ۶ ماه به جستجوی کار پس از تحصیل بپردازند. البته این مزایا برای اشخاص مطلوب و جذاب می باشد، که قصد کار پس از تحصیل در اتریش را دارند. اشخاص متقاضی پس از یافتن شغلی مربوط به رشته تحصیلی، موفق به دریافت ویزای کار اتریش می شوند و می توانند با رعایت قوانین و کار و زندگی بدون مشکل در اتریش، در پایان اقامت دائم و تابعیت اتریش را نیز کسب نمایند. لازم به ذکر است، مهاجرت به اتریش از طریق کار و یا تحصیل، هر دو به اقامت دائم اتریش ختم می‌ شوند.

معرفی بهترین مشاغل برای ورود به بازار کار در اتریش:

همان طور که در بحث قبلی بررسی کردیم، تحصیل در اتریش بسیار مطلوب و کم هزینه می باشد. اما ممکن است برخی از متقاضیان سوال داشته باشند، که بهترین مشاغل برای ورود به بازار کار اتریش کدامند؟ لازم به ذکر است، مشاغلی که پر درآمد در کشور اتریش می باشند و در عین حال به دلیل گستردگی بازار کار این رشته ها، به نیروی کار نیازمند می‌ باشند، جزو بهترین مشاغل برای ورود به بازار کار در اتریش می باشند. برخی از مشاغل برتر و مورد نیاز اتریش ۲۰۲۱ که مناسب جهت مهاجرت به اتریش از طریق کار و تحصیل می باشند، در جدول زیر آمده است.

مشاغل مورد نیاز اتریش
پزشک
مهندس مکانیک
مهندس کامپیوتر
خلبان
معلم
پرستار
مهندس برق
حقوق
حسابدار
داروساز

بازار کار در اتریش و نرخ بیکاری در اتریش:

مورد بررسی قرار دادن شرایط کلی یک کشور قبل از مهاجرت و زندگی در آن، یکی از عوامل بسیار مهم می باشد. زیرا شخص متقاضی پس از قدم نهادن در خاک کشور مقصد، ممکن است با مشکلاتی رو به رو شود، که می‌ تواند جبران ناپذیر باشد. البته بررسی نرخ بیکاری قبل از مهاجرت کاری عملی شایسته می باشد و همه مردم به بررسی این امر می پردازند. ولی به طور کلی ممکن است شخصی که به قصد تحصیل در اتریش به این کشور وارد شده و سپس در نظر بگیرد که پس از تحصیل در اتریش به کار بپردازد،  از این رو بایستی از شرایط کاری اطلاعاتی کامل داشته باشد. به طور کلی میزان نرخ بیکاری در کشور اتریش با توجه به شیوع و افزایش بیماری کرونا ۸.۷ درصد می باشد. نمودار نرخ بیکاری اتریش در زیر مطلب قرار گرفته است.

میزان حقوق کار در اتریش:

در عنوان فوق مطرح کردیم، بررسی شرایط کلی کشور اتریش قبل از مهاجرت به این کشور جهت کار بسیار مناسب و لازم است. بررسی درآمد در اتریش نیز، یکی دیگر از این عوامل مهم و نیاز به بررسی می‌ باشد. همراهان گرامی مقالات قرار گرفته در وب سایت موسسه حقوقی ملک پور ملک پور اتریش، توسط تیم کارشناسی این موسسه به تحریر درآمده است. لذا  رونوشت از این مقالات بدون ذکر منبع شرعاً و قانوناً حرام بوده و نارضایتی این موسسه را به دنبال دارد. به طور کلی حقوق و درآمد برای برخی از مشاغل در اتریش را در جدول زیر آورده ایم. توجه داشته باشید، بنا به متغیر بودن سطح دستمزد میان مشاغل در اتریش به دلایل سختی کار، تجربه کاری و … متوسط درآمد ها در اتریش را ذکر کرده ایم.

مشاغل درآمد((یورو)(سالانه))
پزشک 116000
خلبان 78300
پرستار 35000
معلم 48200
مهندس برق 44500
عکاس 26800
مهندس هوا فضا 60700
معمار 53500
مترجم 41500
داروساز 56800
مهندس مکانیک 44800
حقوق 36000
مهندس کامپیوتر 68088
حسابدار 46800
طراح گرافیک 29600
مهماندار هواپیما 32300
مهندس عمران 43000
دندانپزشک 110000

شرایط دریافت ویزای همراه در اتریش:

متقاضیانی که قصد دارند پس از اخذ ویزای کار کشور اتریش، خانواده خویش را همراه بیاورند، باید درخواست ویزای همراه (الحاق به خانواده) بدهند. متقاضیان می‌ توانند پس از کسب ویزای الحاق به خانواده، همسر و فرزندان خویش را به خاک اتریش دعوت نمایند. شایان ذکر است، آوردن همراه به اتریش نیازمند ارائه مدارک می باشد. در ذیل به بررسی این مدارک می‌ پردازیم.

اسناد ازدواج قانونی و زندگی مشترک

ارائه مدارک های هویتی همراهان و شخص متقاضی

ارائه پاسپورت با اعتبار

ارائه اثبات نامه تمکن مالی همراهان

ارائه فرم درخواست ویزای همراه تکمیل شده

در صورت دارا بودن، مدرک زبان آلمانی A1

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در اتریش

همان گونه که بررسی کردیم، دانستیم راه های اخذ ویزای کار اتریش، دریافت پیشنهاد شغلی و ویزای جستجوی کار در اتریش می باشد. اگر متقاضیان کار در اتریش موفق به اخذ کارت سفید قرمز سفید شوند، اجازه کار به مدت ۲ سال در کشور اتریش را دارند. اگر ۲۱ ماه از این مدت اعتبار را به کار و زندگی منظم در این کشور بپردازند، متقاضیان می توانند اقامت ۳ ساله دریافت نماید. به طور کلی متقاضیان اقامت دائم اتریش پس از ۵ سال کار و زندگی در اتریش بدون داشتن مشکل برای جامعه این کشور، می توانند درخواست اقامت دائم در اتریش بدهند. همچنین ۱ سال پس از دائمی شدن اقامت متقاضی، فرد می تواند تابعیت و پاسپورت اتریش را اخذ نماید.

بازار کار در اتریش و سخن پایانی:

بازار کار در اتریش، درآمد در اتریش و مهاجرت به اتریش از طریق کار، در مقاله بازار کار در اتریش مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت. در طول بررسی مقاله بازار کار در اتریش، تمامی شرایط اخذ ویزای الحاق به خانواده، اقامت و تابعیت اتریش از طریق کار مطرح شد. همچنین دانستیم، دانشجویانی که جهت تحصیل در اتریش به این کشور مهاجرت می نمایند، می‌ توانند پس از اتمام تحصیلات خویش به کار بپردازند. شما متقاضیان عزیزی که خواستار کار و یا تحصیل در کشور اتریش می باشید، می توانید از طریق تماس تلفنی از کارشناسان کار بلد موسسه حقوقی ملک پور مشاوره رایگان دریافت نمایید. همچنین شما خوبان می توانید، هر گونه سوالات و نظرات خویش را در پایان مقاله ذکر نمایید و از سوی کارشناسان ما پاسخی علمی در یافت نمایید. امیدواریم از نکات مهم در این نوشتار رضایت داشته باشید و با دادن ۵ ستاره در پایان مقاله، میزان رضایت خویش را اعلام نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه بازار کار در اتریش

✅مهاجرت کاری و اخذ ویزای کاری اتریش از چند روش امکان پذیر است؟

اخذ ویزای کاری اتریش از دو روش جاب آفر و جاب سیکر امکان پذیر می باشد.

✅شرایط اخذ ویزای جستجوی کار اتریش چیست؟

مدرک تحصیلی حداقل لیسانس، دارای سابقه کار مرتبط، داشتن سن مناسب و داشتن مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی

✅بهترین مشاغل جهت ورود به بازار کار اتریش کدامند؟

از بهترین مشاغل جهت ورود به بازار کار در اتریش می توان به پزشکی، مهندس مکانیک، مهندس کامپیوتر، خلبان، داروساز اشاره نمود.

✅شرایط اخذ اقامت دائم اتریش از طریق کار به چه صورت است؟

متقاضیانی که موفق می شوند وارد بازار کار در اتریش شوند می توانند با 5 سال کار و زندگی در اتریش جهت اخذ اقامت دائم این کشور درخواست دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *