بازار کار برنامه نویسی در مجارستان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی بازار کار برنامه نویسی در مجارستان
  • بررسی بازار کار برنامه نویسی در مجارستان
  • شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری برنامه نویس به مجارستان
  • عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی برنامه نویسان در مجارستان
  • میزان درآمد برنامه نویس در مجارستان
  • اخذ ویزای کار مجارستانبرای برنامه نویسان
  • اخذ اقامت مجارستان از طریق ویزای کاری برای برنامه نویس
  • نحوه کاریابی برای برنامه نویس در مجارستان
  • بازار کار برنامه نویسی در مجارستان و سخن پایانی
✅ بازار کار برنامه نویسی در مجارستان ✅ درآمد برنامه نویسی در مجارستان

بازار کار برنامه نویسی در مجارستان و مقدمه ای بر آن

بازار کار برنامه نویسی در مجارستان، درآمد برنامه نویسی در مجارستان و بهترین زبان های برنامه نویسی در مجارستان در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. درآمد برنامه نویسی در مجارستان چقدر است؟ بازار کار برنامه نویسی در مجارستان چگونه است؟ شغل برنامه نویسی در مجارستان چگونه است؟ برنامه نویسان با هم کار می کنند و کد ها را روی لپ تاپ های خود می نویسند. کدگذاری یا برنامه نویسی، اکنون قلب هر نوآوری است که در این دنیا با آن روبرو می شویم. مجارستان یکی از برترین کشور هایی است که در زمینه برنامه نویسی مشغول به کار است. از این رو برآن شدیم تا مقاله ای را به نگارش درآوریم که کار برنامه نویسی در مجارستان را به خوبی برای شما عزیزان ارائه دهد. علاوه بر این به درآمد برنامه نویسی در مجارستان نیز پرداخته می شود. پس از اتمام مطالعه این مقاله در صورتی که راجع به بازار کار برنامه نویسی در مجارستان سؤالی داشته باشید می توانید با مشاوران مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ تماس گرفته و از خدمات رایگان این مجموعه استفاده نمائید.

شرایط عمومی بازار کار برنامه نویسی در مجارستان:

کشور مجارستان در اروپای مرکزی واقع شده و با اسلواکی، اوکراین، رومانی، صربستان و اسلوونی مرز مشترک دارد. پایتخت این کشور بوداپست بوده و مساحت آن در حدود 93،030 کیلومتر مربع است. مجارستان بیش از 9 میلیون نفر جمعیت دارد. واحد پول آن فورینت (HUF) مجارستان می باشد و زبان رسمی در آن مجاری است. مجارستان بخشی از اتحادیه اروپا است و همچنین در داخل منطقه شینگن است. اقتصاد مجارستان بسیار مقاوم و متنوع است و در بخش های مختلف سطح تولید بالایی دارد. یکی از مشاغلی که برای مهاجران در این کشور در دسترس است مشاغل مربوط به حوزه فناوری و اطلاعات است.
بیشتر مشاغل موجود برای مهاجران را می توان در پایتخت این کشور یافت. به دلیل پایین بودن مبالغ حقوق در این کشور نسبت به سایر کشور های اروپایی، استخدامی در این کشور به عنوان یک شهروند غیر اروپایی نسبتاً سختی های کمتری دارد.
طبق آخرین آمار یورواستات، نرخ بیکاری در مجارستان یکی از کمترین نرخ ها در سایر کشور های اتحادیه اروپا است. نمودار زیر نرخ بیکاری سال جاری برای مجارستان را نشان می دهد. که آخرین مقدار آن 4،6 درصد بوده است.

نرخ بیکاری مجارستان 2020

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

بررسی بازار کار برنامه نویسی در مجارستان:

مجارستان یکی از کشورهایی است که در لیست 5 کشور برتر برای بهترین برنامه نویسان قرار دارد، حتی در مدارس ابتدایی و متوسطه برنامه نویسی را ایجاد کرده که باعث علاقه کودکان به کد نویسی شده است و آن ها می خواهند برنامه نویسان آینده شوند. کد نویسی یکی از مهم ترین و سودآورترین مهارت های قرن 21 است. طبق یک نظرسنجی، بیش از 60 درصد مشاغل مورد نیاز IT می توانند انتظار دستمزد بالا در سال ها یا دهه های آینده را داشته باشند. شاید شما سال گذشته خبر های بی شماری را در مطبوعات در مورد کمبود متخصصان فناوری اطلاعات در مجارستان شنیده باشید. بازار کار برنامه نویسی در مجارستان قادر به مدیریت ده ها هزار توسعه دهنده، مدیر و یا سایر متخصصان رایانه است. تقریباً کل بخش IT با کمبود نیرو روبرو است، از جمله برنامه نویس جاوا، برنامه نویس Cو مدیر سیستم با کمبود ویژه ای روبرو هستند.

این موضوع نشان دهنده خوب بودن بازار کار برنامه نویسی در مجارستان است. بدون داشتن مدرک تحصیلی، می توانید در بخش IT حرفه ای شوید. شما هرگز خسته نخواهید شد، زیرا همیشه کارهای متنوع و خلاقانه ای خواهید داشت و اگر در مدیریت افراد مهارت دارید، حتی می توانید یک رهبر تیم باشید و مشغول به کار شوید. در صورت تمایل، مطمئناً هر شخصی می تواند در این زمینه موفق شود. در نمودار زیر میزان فرصت های شغلی را که در مجارستان وجود دارد را قرار داده ایم. که این نمودار نشان می دهد که فرصت های شغلی در مجارستان از 58233 در سه ماهه اول 2020 به 59698 در سه ماهه دوم سال 2020 افزایش یافته است در حالی که نسبت به سال گذشته فرصت های شغلی به شدت کاهش یافته است.

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری برنامه نویس به مجارستان:

اگر مهارت های متوسط ​​یا سطح بالایIT ، مهارت های عالی در حل مسئله را داشته باشید، می توانید در بازار کار برنامه نویسی در مجارستان مشغول به کار شوید. زیرا یکی از بخش های شغلی که در مجارستان برای مهاجران مورد تقاضا است بخش فناوری اطلاعات است. زبان های برنامه نویسی این روزها مشاغل بسیار خوبی هستند و حقوق بالایی را دریافت می کنند که باعث شده توانایی بالایی برای پیشرفت داشته باشند. اگر شما در کنار برنامه نویسی در برقرار کردن ارتباط خوب و مؤثر توانایی دارید، تفکری خلاق و سازمان یافته داشته باشید، می توانید در یکی از موقعیت های بهترین زبان های برنامه نویسی در مجارستان مشغول به کار شوید. از آن جایی که برای کار در این کشور باید از طرف کارفرما پیشنهاد شغلی دریافت کنید، لازم است که رزومه قوی را داشته باشید تا بتوانید مورد انتخاب کارفرمایان قرار گیرید. اگر مدرک دانشگاهی نداشته باشید، ولی متخصص و با تجربه باشید باز هم می توانید در مجارستان مشغول به کار شوید.

عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی برنامه نویسان در مجارستان:

برای ورود به بازار کار برنامه نویسی در مجارستان لازم است بدانید که هر کسی می تواند برنامه نویس باشد اگر مهارت های آن یعنی توجه، نظم، مهارت های صبر و انتزاع، مهارت های درک خوب، حل دقیق مشکلات را داشته باشید، می توانید موفق شوید. شما به عنوان یک برنامه نویس، باید نه تنها برای یادگیری، بلکه برای خواندن و درک زبان های برنامه نویسی نیز تلاش کنید، زیرا همیشه زبان های جدیدی وجود دارد که باید بر آنها تسلط داشته باشید. در جدول زیر تعدادی از زبان های برنامه نویسی را که در مجارستان کار می شوند را قرار داده ایم.

عناوین شغلی برنامه نویسان در مجارستان
برنامه نویسC
برنامه نویسC ++
برنامه نویسJava
برنامه نویس Javascript
برنامه نویس Python
برنامه نویس PHP
برنامه نویس وب

برنامه نویس ایده ها را کدگذاری می کند. کدگذاری تنها قسمت کوچکی از برنامه نویسی است. به عنوان مثال، یک برنامه نویس می داند که چگونه باید کدام مورد را انتخاب کند، اما ابتدا باید این مورد را یادداشت کند. هر برنامه نویس مسئولیت های مختلفی دارد. وظایف برنامه نویس برنامه را در جدول زیر بیان کرده ایم:

  • نوشتن و نگهداری کد برنامه (طبق دستورالعمل ها و توضیحات، استانداردهای کیفیت)
  • مرور، بهبود یا گسترش برنامه های موجود
  • عملکرد آزمایشی برنامه ها و برنامه های نرم افزاری
  • تدوین و نوشتن مستندات توسعه برنامه
  • مشارکت در حل راه اندازی سیستم و مشکلات راه اندازی

میزان درآمد برنامه نویس در مجارستان:

داشتن آگاهی نسبت به حقوق شغل برنامه نویسی در مجارستان امری ضروری است. بدون داشتن مدرک تخصصی، بیشترین شانس را دارید که به عنوان یک برنامه نویس با حقوق بالا کار کنید، یک برنامه نویس در مجارستان میانگین حقوقش5،370،000 HUF در سال است. این در حالی است که یک برنامه نویس پیشرفته می تواند سالانه تا 8،540،000 HUF را دریافت کند. بسته به تجربه و محل کار برنامه نویسان این حقوق می تواند بیشتر یا کمتر از این مبلغ باشد. به عنوان مثال در بوداپست شما می توانید در مشاغل خاص تا یک و نیم برابر سایر شهرک ها درآمد کسب کنید. زیرا تفاوت زیادی بین حقوق موجود در مناطق مختلف کشور وجود دارد.علاوه بر این مبالغ، برخی از افراد هستند که حداقل حقوق برنامه نویسی در مجارستان را دریافت می کنند. حداقل حقوق در این کشور مبلغ 2،470،000 HUF در سال است. به طور کلی برای تعدادی از زبان های برنامه نویسی که جزء بهترین زبان های برنامه نویسی در مجارستان هستند حقوق خوبی و بالاتر از میزان میانگین وجود دارد. نمودار زیر متوسط ​​دستمزد ناخالص مجارستان را نشان می دهد که نسبت به سال گذشته افزایش داشته و نسبت به ماه قبل با کاهش همراه بوده است.

نمودار دستمزد ناخالص در مجارستان حقوق مشاغل در مجارستان

اخذ ویزای کار مجارستان برای برنامه نویسان:

روش شروع کار در مجارستان و اخذ ویزای کار آن بسته به تابعیت شما بسیار متفاوت خواهد بود. اگر شهروند اتحادیه اروپا یا EEA هستید، می توانید همانند شهروندان مجارستان برای شغل درخواست کنید و نیازی به اجازه کار ندارید. اگر شهروند اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا نیستید، باید کارفرمایی پیدا کنید که مایل به حمایت از اجازه کار شما باشد. این فرآیند معمولاً حدود یک ماه طول می کشد و شما همچنین باید چند اسناد را تنظیم کنید. لازم به ذکر است کارفرمای مجارستانی تنها در صورتی می تواند یک شهروند خارجی را استخدام کند که مرکز اشتغال نتواند به جای فرد خارجی یک شهروند مجارستانی مناسب را در مدت 15 روز پیدا کند. این رویه به اصطلاح رویه تقاضای کارگری استوار است و فقط در این صورت امکان پذیر است که بتوان پس از 15 روز اجازه کار برای شخص خارجی را درخواست کرد. که پردازش آن نیز 15 روز طول می کشد. دریافت مجوز به شخص خارجی اجازه می دهد ویزای کارمندی را در اختیار داشته باشد که دوره پردازش آن 60 روز است. مجوز اخذ شده فقط برای یک محل کار و یک کارفرما معتبر است، در صورت پایان کار نمی توان از آن برای کارفرمای دیگر استفاده کرد.

اخذ اقامت مجارستان از طریق ویزای کاری برای برنامه نویس:

قوانین اخذ اقامت برای شهروندان اتحادیه اروپا و شهروندان خارج از اتحادیه اروپا متفاوت است. اگر شهروند اتحادیه اروپا نیستید و خارج از اتحادیه اروپا زندگی می کنید، پس از اینکه واجد شرایط کار در مجارستان بودید و توانستید برای ویزای کار  و اجازه اقامت این کشور اقدام کنید. پس از 5 سال اقامت مداوم در مجارستان، شما می توانید برای کارت اقامت دائم EC، در خواست دهید این کارت به مدت 5 سال اعتبار دارد و در صورت تمایل می توانید آن را تمدید کنید. همچنین، پس از 8 سال اقامت (موقت یا دائم)، در این کشور ممکن است واجد شرایط درخواست تابعیت مجارستان باشید. که در دوره مقدماتی باید برای آزمون قانون اساسی به زبان مجارستانی خود را آماده کنید. کسانی که موفق به اخذ هر گونه اجازه اقامت در مجارستان شوند می توانند همسر و فرزندان خود را به این کشور بیاورند تا با هم زندگی کنند. لازم به ذکر است که اخذ این اجازه برای فرزندان زیر 18 سال امکان پذیر است.

نحوه کاریابی برای برنامه نویس در مجارستان:

برای کاریابی در مجارستان پس از اینکه بازار کار برنامه نویسی در مجارستان را به طور کامل مورد ارزیابی قرار دادید، می توانید از آژانس های کاریابی، سایت های کاریابی و یا شبکه های حرفه ای مجازی مانند لینکدین که برای کاریابی هستند استفاده کنید. برای اینکار به یک رزومه کامل نیاز دارید تا مهارت ها و تخصص شما را به خوبی نشان دهد. در صورتی که مدرک تحصیلی بالایی داشته باشید و چندین سال سابقه کار در زمینه برنامه نویسی داشته باشید، شانس کاریابی شما و پیدا کردن کارفرما برای انجام مراحل اخذ ویزا بیشتر خواهد شد. بهترین وب سایت ها برای یافتن شغل در مجارستان در لیست زیر قرار داده شده اند.

  • Monster.hu

    یک وب سایت محلی معروف Monster برای مجارستان است.

  • cvonline.hu

    یکی از پرتال های شغلی پربازدید مجارستان که به زبان های انگلیسی و مجاری موجود است.

  • jobline.hu

    گزینه دیگری برای یافتن شغل در مجارستان است. این وب سایت به زبان مجاری است، اما بسیاری از پیشنهادات در آن به زبان انگلیسی است.

بازار کار برنامه نویسی در مجارستان و سخن پایانی:

بازار کار برنامه نویسی در مجارستان، درآمد برنامه نویسی در مجارستان و بهترین زبان های برنامه نویسی در مجارستان در این نوشتار بررسی شد. با توجه به اینکه مجارستان عضو اتحادیه اروپا است، با اینکه حقوق و مزایای کار در آن نسبت به سایر کشور های اروپایی پایین تر است، ولی باز هم مورد توجه بسیاری از مهاجران قرار می گیرد. زیرا کار در این کشور ممکن است با اقامت دائم برای آن ها همراه شود و ز این طریق بتوانند کار و زندگی خود را در سایر کشور های اروپایی ادامه دهند. از طرف دیگر اخذ ویزای کار این کشور به دلیل لازمه داشتن پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما، با سختی هایی همراه است که هر کسی با شرایط عادی نمی تواند به این کشور ورود کنند. امتیازی که در اینجا برای شما وجود دارد این است که با در نظر گرفتن بازار کار برنامه نویسی در مجارستان موقعیت های شغلی و مورد تقاضا برای شما وجود دارد. بنابراین تنها در صورتی می توانید در راه کار برنامه نویسی در مجارستان موفق شوید که رزومه قویی داشته باشید. در نتیجه ما در مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ به شما پیشنهاد می کنیم به جای کار در شغل برنامه نویسی در مجارستان، این مشاغل را در سایر کشور های اروپایی مانند آلمان و اتریش دنبال کنید. در صورت داشتن هر گونه سؤال در مورد بازار کار برنامه نویسی در مجارستان می توانید در قسمت کادر دیدگاه آن ها را به ثبت برسانید یا با مؤسسه ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید. در صورت تمایل با شرکت در نظر سنجی ستاره ای می توانید به ما امتیاز دهید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه بازار کار برنامه نویسی در مجارستان

درآمد برنامه نویسی در مجارستان چقدر است؟

یک برنامه نویس در مجارستان میانگین حقوقش5،370،000 HUF در سال است.

چگونه برای کار برنامه نویسی در مجارستان اقدام کنم؟

برای رفتن به مجارستان و کار کردن در شغل برنامه نویسی ابتدا باید از طریق کارفرما پیشنهاد شغلی دریافت کنید و برای اخذ ویزای کار مجارستان اقدام کنید.

نحوه کاریابی و پیدا کردن شغل برنامه نویسی در مجارستان چگونه است؟

برای ارتباط برقرار کردن با کارفرما و داشتن یک ارتباط مؤثر، نیاز است که از طریق سایت های کاریابی معتبر برای کاریابی اقدام کنید.

شرایط مورد نیاز برای برنامه نویس شدن در مجارستان چیست؟

اگر شما برنامه نویس ماهری هستید و در برقرار کردن ارتباط خوب و مؤثر توانایی دارید، تفکری خلاق و سازمان یافته داشته باشید، می توانید در یکی از موقعیت های بهترین زبان برنامه نویسی در مجارستان مشغول به کار شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *