بازار کار برنامه نویسی در ترکیه

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی بازار کار برنامه نویسی در ترکیه
  • بررسی بازار کار برنامه نویسی در ترکیه
  • شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری برنامه نویس به ترکیه
  • عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی برنامه نویسی در ترکیه
  • میزان درآمد برنامه نویس در ترکیه
  • اخذ ویزای کار ترکیه برای برنامه نویسان
  • اخذ اقامت ترکیه از طریق ویزای کاری برای برنامه نویس
  • نحوه کاریابی برای برنامه نویس در ترکیه
  • بازار کار برنامه نویسی در ترکیه و سخن پایانی
بازار کار برنامه نویسی در ترکیه ویزای کار برنامه نویسی در ترکیه

بازار کار برنامه نویسی در ترکیه و مقدمه ای بر آن

بازار کار برنامه نویسی در ترکیه ، بهترین زبان برنامه نویسی در ترکیه، درآمد برنامه نویسی در ترکیه و ویزای کار برنامه نویسی را در این مقاله مورد بررسی علمی قرار می دهیم. میزان درآمد برنامه نویسی در ترکیه در چه حدی قرار دارد؟ بهترین زبان برنامه نویسی در ترکیه دارای چه شرایطی است؟  ویزای کار برنامه نویسی در ترکیه چگونه به دست می آید؟ برنامه نویسان به چند طریق می توانند کاریابی در ترکیه را انجام دهند؟ در ادامه نوشتار به بررسی این سوالات و نکات مهم در خصوص بازار کار برنامه نویسی در ترکیه و درآمد متوسط در ترکیه در شغل برنامه نویسی خواهیم پرداخت. ترکیه کشوری اوراسیایی و اقتصادی مناسب در سطح جهان دارد. اقتصاد این کشور بر پایه صنعت و گردشگری می باشد. ترکیه در زمینه فناوری اطلاعات پیشرفت مناسبی داشته است و میزان درخواست برای کار در این زمینه بالا می باشد. شما همراهان می توانید برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص بازار کار برنامه نویسی در ترکیه با مشاورین زبده موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل نمایید. همچنین در صورت تمایل برای دریافت جدید ترین روش های مهاجرتی به کشورهای تراز اول دنیا، به سایر مقالات در وب سایت های معتبر این موسسه مراجعه نمایید.

شرایط عمومی بازار کار برنامه نویسی در ترکیه:

ترکیه با نام رسمی جمهوری ترکیه کشوری اوراسیایی است که بخش بزرگ آن یعنی آناتولی در شمال غرب آسیا و بخش کوچک آن به نام تراکیه در منطقه بالکان قرار دارد. ترکیه با کشور های ایران، نخجوان، ارمنستان، گرجستان، عراق، سوریه، بلغارستان و یونان همسایه است. پهنای کشور ترکیه 783,356 کیلومتر مربع و سی هفتمین کشور بزرگ دنیا به حساب می آید. پایتخت کشور ترکیه شهر آنکارا و واحد پول آن لیر ترکیه است. ترکیه با قرار گرفتن در یکی از حساس ترین مناطق جهان دارای موقعیت جغرافیای راهبردی و گذر گاه شمال غرب آسیا و اروپا به شمار می رود. جمعیت کشور ترکیه حدود 84 میلیون نفر و زبان رسمی آن ترکیه است. به دلیل آب و هوای خوب و مکان های جالب و دیدنی سالانه تعداد زیادی توریست به این کشور سفر می کنند. تولید ناخالص داخلی ترکیه در رده نوزدهمین بزرگ ترین اقتصاد دنیا قرار دارد. اقتصاد ترکیه بیشتر بر پایه صنعت، توریسم و بانکداری قرار دارد و در کشتی سازی بسیار پیشرفته بوده و محصولات خود را به سایر کشور های اروپایی صادر می کند. صنایع ترکیه بسیار مدرن و گسترده می باشد و ترکیه توانسته است علاوه بر کشور های اروپایی صادرات خود را به سایر کشور های خاورمیانه از جمله ایران و عراق گسترش دهد. صنعت فناوری اطلاعات همانند سایر صنایع در ترکیه پیشرفت چشم گیری داشته است به طوری که شرکت های بزرگ برنامه نویسی در خاورمیانه در این کشور قرار دارد. از این رو هر ساله مهاجرین زیادی در زمینه برنامه نویسی از کشور های ایران و عراق و سایر کشور های خاورمیانه به این کشور مهاجرت می نمایند. بنابراین مهاجرت به ترکیه از طریق برنامه نویسی در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. در ادامه به بررسی بهترین زبان برنامه نویسی در ترکیه و ویزای کار برنامه نویسی ترکیه می پردازیم.

پایتخت ترکیه مساحت ترکیه جمعیت ترکیه واحد پول ترکیه درباره ترکیه

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور ترکیه

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کاریابی در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کاریابی در خارج از کشور

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

بررسی بازار کار برنامه نویسی در ترکیه:

در ترکیه شرکت های بزرگ برنامه نویسی در زمینه های مختلف از جمله برنامه نویسی سایت وجود دارد. این شرکت ها باعث رونق مشاغل در زمینه مهندسی کامپیوتر و برنامه نویسی در ترکیه گشته اند. به دلیل توسعه گردشگری و صنعت هر روزه نیاز مشاغل در ترکیه به برنامه نویس در حال افزایش است و به همین دلیل درآمد برنامه نویسان در این کشور در حال افزایش می باشد. شهر های مانند استانبول و آنکارا و همچنین ازمیر بیشترین گستردگی در زمینه برنامه نویسی و تعداد شرکت های موجود در این زمینه را در بر دارند. درآمد برنامه نویسان در این شهر ها نسبت به سایر شهر های کشور ترکیه بالا تر است و از این رو مقصد مناسبی برای متخصصین در زمینه برنامه نویسی می باشند. برنامه نویسی در ترکیه می توانند یکی از محبوب ترین و در عین حال پر درآمد ترین شغل ها در ترکیه به حساب بیاید. بازار کار آنلاین برنامه نویسی در سال اخیر پر رونق تر شده است. یکی از دلایل مهم این اتفاق انتشار ویروس کرونا بوده است. علاوه بر این به دلیل کاهش هزینه ها بازار کار آنلاین برنامه نویسی در ترکیه از توجه بیشتری برخوردار بوده است.

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری برنامه نویس به ترکیه:

برنامه نویسان برای کار و مهاجرت به کشور ترکیه باید شرایط گوناگونی را داشته باشند. اولین شرط برای کار در زمینه برنامه نویسی در کشور ترکیه داشتن تخصص در بهترین زبان برنامه نویسی در ترکیه است. زبان های متعددی در ترکیه در میان برنامه نویسان مورد استفاده قرار میگیرد اما بهترین زبان برنامه نویسی در ترکیه PHP است. این زبان به عنوان محبوب ترین زبان برنامه نویسی به حساب می آید و در حدود 36 درصد از برنامه نویسان در این کشور از آن استفاده می کنند. برنامه نویسان در صورت داشتن تخصص در زمینه بهترین زبان برنامه نویسی در ترکیه می توانند شغل و درآمد مناسب خود را به دست آورند. از دیگر شرایط لازم برای مهاجرت برنامه نویس به ترکیه داشتن دانش در زبان انگلیسی و ترکی می باشد. برنامه نویسان به منظور کار در ترکیه باید به صورت شفاهی و کتبی به زبان انگلیسی مسلط باشند و در هنگام اقامت در ترکیه به یادگیری زبان ترکی بپردازند. داشتن سابقه کار به عنوان برنامه نویس در کشور مبدا می تواند به عنوان امتیاز مثبتی برای بدست آوردن شغل مورد نظر در ترکیه شود. البته برخی از برنامه نویسان بازار کار آنلاین برنامه نویسی در ترکیه را به مهاجرت به ترکیه ترجیح می دهند، چرا که بدون اخذ ویزا می توانند در کشور خود با شرکت های برنامه نویسی همکاری کنند. نمودار زیر نشان دهنده میزان محبوبیت برخی از زبان های برنامه نویسی در ترکیه می باشد:

بهترین زبان برنامه نویسی در ترکیه

عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی برنامه نویسی در ترکیه:

افراد در مهاجرت به ترکیه از طریق برنامه نویسی می توانند در عناوین شغلی متفاوتی مشغول به کار می شوند. به دلیل وجود شغل های متنوع در زمینه مهندسی کامپیوتر و برنامه نویسی در ترکیه وظایف متعددی برای برنامه نویسان تعریف گشته است. چند نمونه از وظایف عمومی‌ برنامه نویسان در ترکیه به شرح زیر می باشد:

  • تحلیل مشکلات و خطا های پیدا شده در حین آزمایش
  • ثبت نتایج آزمایش برای تیم توسعه نرم افزار
  • پیشنهاد بهبود های نرم افزاری برای ارتقا تجربه کاربرد
  • ایجاد فرایند توسعه برای بهبود کارایی
  • همکاری با توسعه دهنده نرم افزار برای تقویت و بهبود برنامه ها

به دلیل وجود تعداد بالای شرکت های برنامه نویسی در ترکیه، گستره شغل برنامه نویسی در این کشور بالا می باشد. به همین دلیل شغل های متنوعی در زمینه مهندسی کامپیوتر و برنامه نویسی در ترکیه وجود دارد. در زیر چند نمونه از عنوان های شغلی در زمینه برنامه نویسی را مشاهده می نماید :

مشاغل موجود در زمینه برنامه نویسی در ترکیه
توسعه دهنده بازی های کامپیوتری توسعه دهنده چند رسانه ای
برنامه نویس وب برنامه نویس سیستم
تحلیلگر برنامه توسعه دهنده وب
توسعه دهنده نرم افزار مهندس حامی نرم افزار
مهندس نرم افزار مهندس کامپیوتر

میزان درآمد برنامه نویس در ترکیه:

از با اهمیت ترین موارد برای برنامه نویسان، میزان درآمد برنامه نویسی در ترکیه است. برنامه نویسان با بررسی میزان درآمد برنامه نویسی در ترکیه و همچنین سطح هزینه ها، می توانند از رفاه در ترکیه مطلع شوند. درآمد برنامه نویسی در ترکیه به موارد گوناگونی بستگی دارد. از مهم ترین عوامل برای درآمد برنامه نویسان می‌ توان به سابقه کار، زبان برنامه نویسی، میزان تحصیلات و تخصص فرد اشاره کرد. بیشترین میزان درآمد برنامه نویسی در ترکیه 12,300 لیر در ماه می باشد. اما کم ترین میزان درآمد در ترکیه برای برنامه نویسی ماهانه 3,560 لیر است. درآمد متوسط در ترکیه برای برنامه نویسی  8,370 لیر در ماه می باشد که در حدود نیمی برنامه نویسان در این کشور بیشتر از این میزان درآمد دارند. میزان سابقه کاربر اندازه درآمد در ترکیه تاثیر فراوانی دارد. نمودار زیر نشان دهنده میزان سابقه کار ودرآمد متوسط در ترکیه است:

درآمد برنامه نویسی در ترکیه ویزای کار برنامه نویسی در ترکیه

اخذ ویزای کار ترکیه برای برنامه نویسان:

برنامه نویسان خارجی برای کار در کشور ترکیه باید ویزای کار برنامه نویسی دریافت کنند. افراد می توانند به دو صورت ویزای کار برنامه نویسی در ترکیه را دریافت نمایند. در نوع اول برنامه نویسان با دریافت ویزای توریستی و پس از سفر به کشور ترکیه اجازه اقامت 6 ماهه در این کشور را دریافت می کنند. افراد می توانند در این روش به صورت حضوری پیشنهاد کاری از سوی کارفرما دریافت کنند و پس از آن برای دریافت ویزای کار برنامه نویسی به اداره کار و تامین اجتماعی ترکیه درخواست خود را ارسال نمایند.

در روش دوم متقاضیان کار در ترکیه به صورت غیر حضوری و از طریق روش های متنوع پس از دریافت پیشنهاد کاری از سوی کارفرما در این کشور، درخواست ویزای کار برنامه نویسی را به صورت آنلاین برای اداره کار و تامین اجتماعی ترکیه ارسال می کند. پس از تایید این اداره متقاضی باید مدارک مورد نیاز درخواست خود را به سفارت ترکیه در کشور مبدا خود ارائه کند. مدارک لازم جهت درخواست ویزای کار ترکیه به شرح زیر است:

  • یک قطعه عکس پاسپورتی
  • پاسپورت معتبر
  • قرار داد کاری
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • گواهی تمکن مالی
  • اثبات محل اقامت در ترکیه

اخذ اقامت ترکیه از طریق ویزای کاری برای برنامه نویس:

افراد می توانند با داشتن ویزای کار برنامه نویسی در ترکیه اقامت دائم و تابعیت این کشور‌ را بدست آورند. از مزایای داشتن پاسپورت و تابعیت کشور ترکیه می‌ تواند به سفر به 117 کشور دنیا بدون دریافت ویزا اشاره نمود. برنامه نویسان اگر از طریق ویزای توریستی به ترکیه سفر کرده اند می توانند بعد از گذشت 6 ماه اقامت دائم ترکیه را به دست آورند. اما دارندگان ویزای کار می توانند در مدت 3 ماه اول اقامت خود درخواست اقامت دائم ترکیه را ارائه نمایند. برای به دست آوردن تابعیت ترکیه متقاضیان باید به صورت بی وقفه 5 سال در این کشور اقامت کنند. در این مدت افراد باید یک‌ ملک در ترکیه خریداری کرده و به نام خود ثبت نماید. دریافت تابعیت ترکیه برای شخص اصلی منجر به دریافت تابعیت برای اعضای خانواده نمی گردد. برنامه نویسان برای درخواست تابعیت باید فرم درخواست را به صورت ایمیل برای اداره مهاجرت ترکیه ارسال نمایند. از دیگر شرایط لازم برای دریافت تابعیت ترکیه می توان به تسلط بر زبان ترکی و آشنایی با تاریخ و سیاست این کشور اشاره نمود.

نحوه کاریابی برای برنامه نویس:

همانطور که اشاره کردیم برای دریافت ویزای کار برنامه نویسی در ترکیه باید قرارداد کاری با کارفرما در این کشور دریافت نمود. از این رو به اهمیت کاریابی در ترکیه پی می بریم. کاریابی در ترکیه به دو صورت حضوری و غیر حضوری توسط موسسات و وب سایت های کاریابی صورت می پذیرد. افراد پس از دریافت ویزای توریستی و سفر به ترکیه می توانند به کمک موسسات کاریابی کار مورد نظر خود را پیدا کنند. موسسات کاریابی پس از دریافت رزومه فرد و بررسی آن، با ارسال رزومه به کارفرما وقت مصاحبه دریافت کرده و کار مورد نظر را پیدا می نمایند. از سوی دیگر وب سایت های کاریابی می توانند به صورت غیر حضوری کار مورد نظر را برای فرد دریافت نمایند. در نوع اول وب سایت ها فرد با ایجاد حساب کاربری و پرداخت هزینه و بار گزاری رزومه خود در سایت شغل مورد نظر را دریافت نماید. از طرف دیگر در برخی از سایت ها کارفرمایان موقعیت های شغلی خود را به صورت آگهی در این وب سایت ها قرار داده اند و متقاضیان می توانند به صورت مستقیم با کارفرما ارتباط برقرار کنند. چند نمونه از موسسات و وب سایت های کاریابی در ترکیه به شرح زیر می باشد:

وب سایت های کاریابی در ترکیه موسسات کاریابی در ترکیه
Yenibiris Etkin tanitim
Kariyer Empatik insan kaynalari
Careerjet OneWorld Consulting
isCepte.net Inka insa Kaynaklari
careersinCyber.com DSG insan Kaynaklari
بازار کار برنامه نویسی در ترکیه و سخن پایانی:

بازار کار برنامه نویسی در ترکیه ، بهترین زبان برنامه نویسی در ترکیه، درآمد برنامه نویسی در ترکیه و ویزای کار برنامه نویسی را مورد بررسی قرار دادیم. ترکیه کشوری بزرگ و اوراسیایی است که دارای موقعیتی بسیار مناسب می باشد. اقتصاد کشور ترکیه توسعه یافته و بر پایه صنعت و گردشگری می باشد. شاخص توسعه انسانی در کشور ترکیه بالا بوده و صنعت فناوری اطلاعات در این کشور پیشرفت مناسبی داشته است. شرکت های بزرگ فناوری و برنامه نویسی در این کشور قرار دارند و میزان درآمد برنامه نویسان در این کشور بالا است. از این رو، متخصصین زیادی به منظور کار و ایجاد زندگی مناسب به این کشور مهاجرت می کنند. بیش از 36 درصد از برنامه نویسان در کشور ترکیه به بهترین زبان برنامه نویسی در این کشور مسلط هستند و تقاضا برای متخصصین در این زمینه بالا می باشد. شما همراهان گرامی برای دریافت مشاوره رایگان در خصوص بازار کار برنامه نویسی در ترکیه می توانید با مشاورین موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل نمایید. همچنین برای دریافت جدید ترین روش های مهاجرتی به بررسی سایر مقالات در وب سایت های رسمی این موسسه در فضای مجازی بپردازید. در صورت داشتن سوال در زمینه بازار کار برنامه نویسی در ترکیه با مطرح کردن آن در قسمت دیدگاه ها، جواب سوال خود را در کم ترین زمان ممکن دریافت نمایید. شما می توانید با ثبت امتیاز پنج ستاره، رضایت خود را از این نوشتار اعلام نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه بازار کار برنامه نویسی در ترکیه

✅ میزان درآمد برنامه نویسی در ترکیه در چه حدی قرار دارد؟

محدوده درآمد برنامه نویسی در ترکیه از 3560 تا 12,300 لیر در ماه می باشد.

بهترین زبان برنامه نویسی در ترکیه دارای چه شرایطی است؟

بیش از 36 درصد از برنامه نویسان از بهترین زبان برنامه نویسی در ترکیه استفاده می نمایند.

ویزای کار برنامه نویسی در ترکیه چگونه به دست می آید؟

در قدم اول افراد باید پیشنهاد یا قرارداد کار از سوی کارفرما در این کشور دریافت نمایند.

✅ برنامه نویسان به چند طریق می توانند کاریابی در ترکیه را انجام دهند؟

برنامه نویسان به صورت حضوری از طریق موسسات کاریابی یا غیر حضوری و از طریق وب سایت های کاریابی، می توانند شغل مورد نظر را پیدا نمایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *