بازار کار برنامه نویسان در کانادا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی بازار کار برنامه نویسان در کانادا
  • بررسی بازار کار برنامه نویسی در کانادا
  • شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری برنامه نویس به کانادا
  • عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی برنامه نویسان در کانادا
  • میزان درآمد برنامه نویس در کانادا
  • اخذ ویزای کار کانادا برای برنامه نویسان
  • اخذ اقامت از طریق ویزای کاری برای برنامه نویس
  • نحوه کاریابی برای برنامه نویس
  • بازار کار برنامه نویسان در کانادا و سخن پایانی

بازار کار برنامه نویسان در کانادا و مقدمه ای بر آن

بازار کار برنامه نویسان در کانادا ، برنامه نویسی در کانادا، درآمد برنامه نویسی در کانادا، بهترین زبان برنامه نویسی در کانادا و مهاجرت برنامه نویسان به کانادا را در این نوشتار مورد بررسی علمی قرار خواهیم داد. درآمد برنامه نویسی در کانادا به چه میزان می باشد؟ میزان رشد بازار کار برنامه نویسان در کانادا چقدر است؟ بهترین زبان برنامه نویسی در کانادا چه نام دارد؟ بهترین شهر برای برنامه نویسی در کانادا کدام  است؟ در ادامه به بررسی این سوالات و نکات مهم در خصوص بازار کار برنامه نویسان در کانادا خواهیم پرداخت. کانادا کشوری پهناور در شمال قاره آمریکای شمالی می باشد. برنامه نویسی یکی از پر متقاضی ترین شغل ها در کانادا به حساب می آید. از این رو به دلیل رفاه و سطح درآمد مناسب، برنامه نویسان ماهر از سراسر دنیا به منظور کار به این کشور مهاجرت می نمایند. شما همراهان گرامی می توانید برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه بازار کار برنامه نویسان در کانادا با مشاورین خبره موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل نمایید. همچنین با بررسی مقالات در وب سایت های معتبر این موسسه، از جدید ترین روش ها برای مهاجرت به کشور های سطح اول جهان مطلع شوید.

شرایط عمومی بازار کار برنامه نویسان در کانادا:

کانادا کشوری در شمال قاره آمریکای شمالی است و از ده استان و سه قلمرو تشکیل شده است. کانادا با مساحت 9.9 میلیون کیلومتر مربع دومین کشور پهناور جهان از نظر مجموع مساحت و چهارمین کشور جهان از لحاظ مساحت خشکی است. این کشور از شرق تا اقیانوس اطلس و از غرب تا اقیانوس آرام، از شمال تا اقیانوس منجمد شمالی و  از جنوب تا آمریکا کشیده شده است. مرز بین کانادا و آمریکا طولانی ترین مرز زمینی در جهان است. پایتخت کشور کانادا شهر اتاوا و بزرگ ترین شهر آن تورنتو می باشد. جمعیت کشور کانادا بیش از 37 میلیون نفر و زبان رسمی در این کشور انگلیسی و فرانسوی است. وجه رایج در این کشور دلار کانادا است. به دلیل نزدیکی کانادا به آمریکا، 90 درصد جمعیت این کشور در نزدیکی مرز زندگی می کنند. آمریکا و کانادا روابط اقتصادی بسیار گسترده ای در جهان دارند و حجم معاملات این دو کشور با هم از معاملات هر دو کشور دیگری در جهان بیشتر است. کانادا با تولید نا خالص داخلی اسمی در سال 2015 د رده یازدهم بزرگ ترین اقتصاد های جهان قرار گرفته است. کانادا دارای منابع غنی و صنایع پیشرفته و همچنین محصولات کشاورزی فراوان می باشد. صنعت کامپیوتر در کشور کانادا در حال پیشرفت می باشد. در سال های گذشته صنعت فناوری اطلاعات سریع ترین صنعت در حال رشد در کانادا را لقب گرفته است و شهر های مانند تورنتو، مونترال و ونکوور به عنوان مراکز اصلی در رشته های مختلف فناوری اطلاعات می باشند. در ادامه به بررسی بازار کار برنامه نویسی در کانادا می پردازیم.

کار در کانادا درباره کانادا پایتخت کانادا مساحت و جمعیت کانادا

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور کانادا

بررسی بازار کار برنامه نویسی در کانادا:

به دلیل پیشرفت و رشد فناوری اطلاعات و مهندسی کامپیوتر در کانادا هر ساله تعداد زیادی از برنامه نویسان از سراسر دنیا برای کار به این کشور مهاجرت می کنند. مهاجرت برنامه نویسان به کانادا باعث رونق بازار کار برنامه نویسان در کانادا و همچنین پیشرفت های متعدد در این زمینه گشته است. در اکثر شهر های کانادا نیاز برای برنامه نویسان به چشم می خورد اما استان هایی مانند نووسکوشیا، ساسکاچوان، بریتیش کلمبیا و اونتاریو بیشترین نیاز را برای توسعه دهندگان و مهندسین کامپیوتر دارند. نرخ رشد فرصت های شغلی در کانادا در زمینه برنامه نویسی 5.2 درصد رشد داشته است که این میزان نشان دهنده محبوبیت و سطح پیشرفت این صنعت در این کشور می باشد. به دلیل پیشرفت های شهر تورنتو در فناوری اطلاعات، این شهر به سیلسکون ولی کانادا مشهور است و شرکت های بزرگ برنامه نویسی در این شهر واقع شده اند. برنامه نویسی در کانادا می تواند یکی از بهترین رشته ها و همچنین پر درآمد ترین شغل ها در کانادا باشد. لذا متقاضیان کار در این زمینه شغلی باید رزومه مناسب و همچنین مدرک تحصیلی مرتبط داشته باشند.

فایل تصویری توضیحات مشاور رسمی مهاجرت کانادا جناب افضلی در خصوص اسکیل ورکر

فایل صوتی توضیحات مشاور رسمی مهاجرت کانادا جناب افضلی در خصوص اسکیل ورکر

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری برنامه نویس به کانادا:

مهاجرت برنامه نویسان به کانادا دارای شرایط گوناگونی می باشد. اولین شرط برای کار در کانادا تسلط بر زبان انگلیسی و داشتن مدرک IELTS یا TOFELمی باشد. پس از آن افراد برای اینکه بتوانند در زمینه مناسب شغل پیدا کنند، باید بهترین زبان برنامه نویسی در کانادا را پس از تحقیق و جستجو پیدا کنند. بهترین زبان برنامه نویسی در کانادا زبان پایتون است و مشاغل مرتبط با این زبان مانند برنامه نویسی سمت سرور یا اپلیکیشن مورد استفاده ترین شغل ها در کانادا می باشند. داشتن سابقه کاری و همچنین مدرک مرتبط با رشته های برنامه نویسی مانند مهندسی کامپیوتر از دیگر شرایط لازم برای مهاجرت برنامه نویسان به کانادا می باشد. با داشتن سابقه کار و مدرک مرتبط، افراد می توانند کارفرما در کانادا را به انتخاب آن ها به عنوان فرد مورد نیاز شرکت مجاب نمایند. داشتن سابقه کاری مانند کار در شرکت های برنامه نویسی در کشور مبدا یا کار به عنوان برنامه نویس پروژه های آزاد می تواند به مهاجرت برنامه نویسان به کانادا کمک کند.

عناوین شغلی و شرح وظایف شغلی برنامه نویسان در کانادا:

برنامه نویسی در کانادا بسیار گسترده و توسعه یافته می باشد و در اکثر زمینه های کاری، این کشور به نیروی کار متخصص نیازمند است. زبان های برنامه نویسی زیادی در کانادا مورد استفاده هستند و افراد برای کار در این زمینه ها با داشتن سطح تخصص مناسب می توانند شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. وظایف شغلی برنامه نویسان بسیار متعدد می باشد. در لیست زیر به چند نمونه از وظایف برنامه نویسان اشاره شده است:

  • نوشتن کد های نرم افزار، اصلاح، آزمایش و یکپارچه سازی آن ها
  • برنامه های رایانه ای موجود را با انجام اصلاحات در صورت لزوم حفظ کنند.
  • مشکلات فنی، فرایند ها و راه حل ها را شناسایی و با آن ها ارتباط برقرار کنند.
  • گزارش ها، راهنما و سایر اسناد مربوط به وضعیت عملکرد و نگهداری نرم افزار را تهیه کنند.
  • در جمع آوری و مستند سازی نیاز های کاربر کمک کنند.
  • در توسعه منطقی و. فیزیکی موارد خاص در برنامه کمک کنند.

کانادا دارای شغل های متعدد در زمینه برنامه نویسی و فناوری اطلاعات می باشد. با بررسی NOC مربوط به مهندسین کامپیوتر با بیشتر کار های موجود در زمینه برنامه نویسی در کشور کانادا مواجه خواهید شد. در زیر چند نمونه از مشاغل موجود در زمینه برنامه نویسی و مهندسی کامپیوتر را مشاهده می نمایید:

مشاغل موجود در زمینه برنامه نویسی و مهندسی کامپیوتر
برنامه نویس وب برنامه نویس اپلیکیشن برنامه نویس کامپیوتر
برنامه نویس سیستم عامل تحلیلگر برنامه نویس برنامه نویس علمی
برنامه نویس نرم افزار برنامه نویس سیستم توسعه دهنده رسانه تعاملی
توسعه دهنده بازی های کامپیوتری توسعه دهنده چند رسانه ای توسعه دهنده نرم افزار
برنامه نویس برنامه های تجاری توسعه دهنده نرم افزار های تجارت الکترونیک

میزان درآمد برنامه نویس در کانادا:

درآمد برنامه نویسی در کانادا یکی از عنوان های اصلی برای مهاجرت افراد به این کشور می باشد. میزان درآمد برنامه نویسی در کانادا ارتباط مستقیمی با سطح رفاه افراد در این کشور دارد. با بررسی میزان درآمد و سطح هزینه ها می توان متوجه شد که سطح رفاه یک برنامه نویس در کانادا چه میزانی می باشد. درآمد برنامه نویسی در کانادا به سابقه کار فرد، سطح تحصیلات، زبان برنامه نویسی و شهر محل کار بستگی دارد. کم ترین میزان درآمد سالیانه برای برنامه نویسان 54 هزار دلار است. از طرف دیگر، بیشترین میزان برای در این زمینه 187 هزار دلار در سال می باشد. متوسط  درآمد برنامه نویسی در کانادا 127 هزار دلار در سال است که در حدود نیمی از برنامه نویسان کم تر از این میزان درآمد دارند. در بین شهر های کانادا، شهر کالگاری بیشترین میزان متوسط درآمد برنامه نویسی در کانادا را دارد. در زیر تعدادی از شهر ها با میزان متوسط درآمد در زمینه توسعه دهنده نرم افزار را مشاهده می نمایید:

فایل تصویری توضیحات مشاور رسمی مهاجرت دولت کانادا آقای افضلی در باب آخرین تغییرات اسکیل ورکر کانادا

فایل صوتی این ویدئو

اخذ ویزای کار کانادا برای برنامه نویسان:

برنامه نویسی در کانادا یک شغل با درآمد بالا و بیشترین رشد و درخواست را در این کشور دارد. برای کار و برنامه نویسی در کانادا افراد باید اجازه کار در این کشور را دریافت کنند. بدین منظور برای داشتن اجازه کار افراد باید ویزای کار کانادا را دریافت نمایند. داشتن ویزای کار در کانادا به چند طریق صورت می گیرد اما دو مورد از بهترین روش ها برای مهاجرت ایرانیان دریافت پیشنهاد کار و برنامه کارگران ماهر می باشد.

ویزای کار توضیحات
پیشنهاد کاری job offer در اولین قدم برای دریافت پیشنهاد کار، کارفرما باید درخواست ارزیابی اثر بازار کار یا LMIA را به اداره توسعه اجتماعی کانادا ارسال کند. کارفرمای کانادایی باید تلاش خود را مبنی بر نبود فرد متقاضی موقعیت شغلی به این اداره نشان دهد. پس از بررسی ها افراد خارجی در جهت دریافت پیشنهاد کاری از سوی کارفرما می توانند مدارک مربوط به تخصص خود را ارسال نمایند. پس از تایید کارفرما و امضای قرارداد کاری، افراد می توانند برای درخواست اجازه کار و ویزای کار در کانادا اقدام نمایند.
کارگران ماهر skilled worker سیستم ویزای کارگران ماهر در کشور کانادا به صورت امتیاز دهی می باشد و افراد در صورت داشتن امتیاز مناسب می توانند برای دریافت ویزای کشور کانادا اقدام نمایند. از مواردی که متقاضیان باید برای دریافت امتیاز رعایت کنند به شرح زیر است:

·         مدرک زبان انگلیسی و فرانسه حداکثر امتیاز 28

·         تحصیلات دانشگاهی 25 امتیاز

·         سابقه کاری که باید حداقل یک سال باشد 15 امتیاز

·         سن متقاضی، حداکثر امتیاز برای افراد بین 18 تا 35 سال 12 امتیاز

·         داشتن پیشنهاد کاری در کانادا 10 امتیاز

·         تطبیق پذیری با شرایط زندگی در کانادا 10 امتیاز

تفاوت بین دریافت پیشنهاد کاری و ویزای کارگران ماهر در این است که افراد پس از سپری کردن دوره ای مشخص در کانادا برای دریافت اقامت دائم باید در ویزای کارگران ماهر ثبت نام بنمایند اما دارندگان شرایط ویزای کارگران ماهر به صورت مستقیم و پس از سپری کردن مدتی مشخص می توانند اقامت دائم در کانادا را دریافت بنمایند.

اخذ اقامت از طریق ویزای کاری برای برنامه نویس:

دارندگان ویزای کار و متقاضیان برنامه نویسی در کانادا می توانند اقامت دائم و تابعیت کشور کانادا را از این طریق دریافت نمایند. افراد به منظور دریافت اقامت دائم یا PR کشور کانادا باید به مدت 3 سال از 5 سال پس از دریافت اقامت موقت در کشور کانادا به کار مشغول باشند. همچنین در طول این مدت افراد باید به طور مرتب مالیات خود را پرداخت کرده باشند و رتبه B4 را در رتبه بندی زبان در این کشور دریافت کنند. به منظور دریافت تابعیت کشور کانادا، متقاضیان باید در آزمون تابعیت این کشور نمره قبولی را دریافت کنند. این آزمون شامل اطلاعات تاریخی، جغرافیایی، اقتصادی، سیاسی، قانون و سمبل ها در کانادا است. این آزمون در 30 دقیقه برگزار می شود و به زبان انگلیسی و فرانسوی می باشد. برای قبولی در این آزمون افراد باید به 15 سوال از 20 سوال پاسخ صحیح دهند و سوالات به صورت چهار گزینه ای یا صحیح و غلط می باشد. تمامی سوالات از کتاب راهنما دریافت تابعیت کانادا مطرح می گردد و به صورت کتبی و در بعضی مواقع شفاهی نیز برگزار می گردد. افرادی که سو پیشینه کیفری در داخل یا خارج از خاک کانادا دارند نمی توانند برای دریافت تابعیت و اقامت دائم این کشور اقدام بنمایند.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در کانادا

فایل صوتی توضیحات مشاور رسمی دولت کانادا در خصوص کار در کانادا

نحوه کاریابی برای برنامه نویس:

همانطور که اشاره کردیم برای برنامه نویسی در کانادا و مهاجرت برنامه نویسان به کانادا داشتن اجازه کار ضروری است. از این رو افراد برای کار به عنوان برنامه نویس در کانادا باید پیشنهاد کاری از سوی کارفرما در این کشور را داشته باشند. به همین دلیل کاریابی در کانادا از اهمیت بالایی برای مهاجران برخوردار است. متقاضیان خارجی می توانند در کشور مبدا خود از طریق وب سایت های کاریابی در کشور کانادا، موقعیت شغلی مورد نظر خود را پیدا و برای دریافت آن اقدام نمایند. وب سایت های کاریابی در کانادا به دو صورت می توانند این کار را برای متقاضیان خود انجام دهند. در روش اول کارفرمایان موقعیت های شغلی خود را به صورت آگهی و رایگان در وب سایت های قرارداده اند و افراد می توانند به صورت مستقیم با کارفرما ارتباط برقرار کرده و موقعیت شغلی خود را به دست آورند. از سوی دیگر، در بعضی از سایت های کاریابی در کانادا، افراد پس از ایجاد حساب کاربری و ارسال رزومه خود به سایت، با پرداخت وجه اندکی، می توانند به کمک سایت کار مورد نظر خود را پیدا کنند و پس از مصاحبه کاری با کارفرما و دریافت قرارداد، برای درخواست ویزای کار کانادا اقدام نمایند. در زیر چند نمونه از سایت های کاریابی در کانادا را مشاهده می نمایید:

وب سایت های کاریابی در  کانادا
Robert half CareerBuilder
Indeed Eluta
Jobboom Linkedin
Glassdoor Monster
Simply Hired Google for jobs
Grenier aux emplois Job bank

بازار کار برنامه نویسان در کانادا و سخن پایانی:

بازار کار برنامه نویسان در کانادا ، برنامه نویسی در کانادا، درآمد برنامه نویسی در کانادا، بهترین زبان برنامه نویسی در کانادا و مهاجرت برنامه نویسان به کانادا را در این نوشتار مورد بررسی قرار دادیم. کانادا کشوری پهناور و یکی از اقتصاد های بزرگ دنیا به حساب می آید. رفاه اجتماعی در این کشور بسیار بالا بوده و رشد و توسعه صنعت جایگاه بالایی در این کشور دارد. در چند سال اخیر رشد و توسعه صنعت فناوری اطلاعات در کشور کانادا اتفاق افتاده است و این کشور هر ساله به تعداد زیادی برنامه نویس و مهندس کامپیوتر برای تکمیل موقعیت های شغلی خود نیازمند است. برنامه نویسی درآمد بالایی در کشور کانادا دارد و شهر تورنتو مقصد بیشتر برنامه نویسان در کشور کانادا می باشد. شما همراهان گرامی می توانید به منظور دریافت مشاوره رایگان در زمینه بازار کار برنامه نویسان در کانادا با مشاورین موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل نمایید. همچنین با بررسی سایر مقالات در وب سایت های معتبر این موسسه می توانید جدید ترین روش ها برای مهاجرت به کشور های مطرح دنیا را دریابید. در صورت داشتن هر گونه سوال در زمینه بازار کار برنامه نویسان در کانادا می توانید با مطرح کردن آن، جواب سوال خود را در کم ترین زمان ممکن از کارشناسان ما دریافت نمایید. در صورت داشتن رضایت از این مقاله، با ثبت امتیاز پنج ستاره کارشناسان ما را در نوشتن بیشتر مقالات تشویق نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه بازار کار برنامه نویسان در کانادا

درآمد برنامه نویسی در کانادا به چه میزان می باشد؟

متوسط درآمد برنامه نویسی در کانادا 127 هزار دلار در سال است.

✅ میزان رشد بازار کار برنامه نویسان در کانادا چقدر است؟

میزان رشد بازار کار برنامه نویسان در کانادا 5.2 درصد بوده است.

بهترین زبان برنامه نویسی در کانادا چه نام دارد؟

زبان پایتون به عنوان کاربردی ترین و بهترین زبان برنامه نویسی در کانادا شناخته می شود.

✅ بهترین شهر برای برنامه نویسی در کانادا کدام  است؟

شهر تورنتو بر اساس نیاز به برنامه نویس و درآمد برنامه نویسان بهترین شهر برای برنامه نویسی در کانادا است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *