انواع ویزای کار و مهارت استرالیا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • انواع ویزای کار و مهارت استرالیا و شرایط عمومی
  • لیست انواع ویزای کار و مهارت استرالیا
    • ویزای نوآوری و سرمایه گذاری تجاری (دائمی)_ زیر کلاس 888
    • ویزای نوآوری و سرمایه گذاری تجاری (موقت)_ زیر کلاس 188
    • ویزای صاحب مشاغل_ زیر کلاس 890
    • ویزای سرمایه گذاری_ زیر کلاس 891
    • ویزای استعداد کسب و کار (دائمی)_ زیر کلاس 132
    • ویزای برجسته استعداد_ زیر کلاس 124
    • ویزای طرح نامزدی کارفرما_ زیر کلاس 186
    • ویزای اقامت دائم (منطقه ای ماهر)_ زیر کلاس 191
    • ویزای طرح مهاجرت تحت حمایت منطقه ای_ زیر کلاس 187
    • مهارت، ویزای تحصیلات تکمیلی شناخته شده_ زیر کلاس 476
    • ویزای ماهر منطقه ای (موقت)_ زیر کلاس 489
    • ویزای منطقه ای ماهر_ زیر کلاس 887
    • ویزای مستقل ماهر_ زیر کلاس 189
    • ویزای منطقه ای (موقت) با حمایت کارفرمای ماهر_ زیر کلاس494
    • ویزای سرمایه گذار ایالتی یا سرزمینی_ زیر کلاس 893
    • ویزای مالک مشاغل پشتیبانی شده ایالتی یا سرزمینی_ زیر کلاس 892
    • ویزای فعالیت موقت_ زیر کلاس 408
    • ویزای تحصیلات تکمیلی موقت_ زیر کلاس 485
    • ویزای کار موقت (روابط بین الملل)_ زیر کلاس 403
    • ویزای کار موقت (متخصص اقامت کوتاه مدت)_ زیر کلاس 400
    • ویزای نامزد ماهر_ زیر کلاس 190
    • ویزای منطقه ای (موقت) مهارت کار_ زیر کلاس 491
    • ویزای کمبود مهارت موقت_ زیر کلاس 482
  • انواع ویزای کار و مهارت استرالیا و سخن پایانی
✅انواع ویزای کار و مهارت استرالیا ✅ چگونگی اخذ ویزای کار استرالیا✅ قوانین مربوط به ویزای مهارتی استرالیا

انواع ویزای کار و مهارت استرالیا و مقدمه ای بر آن

انواع ویزای کار و مهارت استرالیا ، چگونگی اخذ ویزای کار استرالیا و قوانین مربوط به ویزای مهارتی استرالیا در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. انواع ویزای کار و مهارت استرالیا کدامند؟ کار در استرالیا به چه صورت است؟ ویزای مهارتی چگونه اند؟ گرچه استرالیا اخیراً محدودیت مهاجرت را از 190،000 به 160،000 کاهش داده است، اما این کشور هنوز هم یکی از بزرگترین برنامه های مهاجرت در جهان را دارد. بخش عمده ای از آن را جریان ماهر تشکیل می دهد و به کارگران ماهر خارجی اجازه می دهد با ویزاهای دائم و موقت در استرالیا زندگی و کار کنند. که برای این کار باید ویزای کار استرالیا و یا ویزای مهارتی استرالیا را دریافت کنند. در برخی موارد در صورتی که افراد شرایط لازم را داشته باشند می توانند با استفاده از سیستم امتیاز بندی استرالیا به این کشور مهاجرت کنند. این نوشته که توسط تیم مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ نگارش شده، کپی برداری از آن ممنوع است. با ما همراه باشید تا به تحلیل جزئی این موارد در قالب انواع ویزای کار و مهارت استرالیا بپردازیم. برای گرفتن مشاوره می توانید با ما تماس گرفته و از خدمات رایگان ما استفاده کنید.

شرایط عمومی کار در استرالیا:

استرالیا، به طور رسمی اتحادیه مشترک المنافع استرالیا، کشوری مستقل است که شامل سرزمین اصلی قاره استرالیا، جزیره تاسمانی و تعداد زیادی جزیره کوچکتر است. این کشور بزرگترین کشور اقیانوسیه و ششمین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت می باشد. جمعیت 26 میلیون نفری آن بسیار شهرنشین و به شدت در حاشیه دریای شرقی متمرکز شده اند. پایتخت استرالیا کانبرا و بزرگترین شهر آن سیدنی است. دیگر کلانشهرهای مهم این کشور ملبورن، بریزبن، پرت و آدلاید هستند. استرالیا کشوری بسیار پیشرفته است و دارای چهاردهمین اقتصاد بزرگ جهان است. این کشور دارای یک اقتصاد پردرآمد با دهمین درآمد سرانه در جهان است. واحد پول این کشور دلار استرالیا (AUD) می باشد. نکته جالب توجه در استرالیا این است که این کشور زبان رسمی ندارد اما از آنجا که بیشتر مردم انگلیسی زبان هستند لذا اکثر مردم این کشور را انگلیسی زبان می دانند. نرخ بیکاری فصلی استرالیا در اکتبر سال 2020 از 6،9 درصد در سپتامبر به 7 درصد رسید اما زیر 7،7 درصد از توافق بازار بود. در میان بحران طولانی مدت COVID-19، این بالاترین نرخ بیکاری از ژوئیه بود. در نمودار مقایسه ای زیر می توانید این مطلب را مشاهده کنید.

جدیدترین نرخ بیکاری استرالیا 2020

فایل تصویری استاد ملک پور در خصوص انواع ویزاهای کاری

فایل صوتی این ویدئو

لیست انواع ویزای کار و مهارت استرالیا:

بسته به شرایط خود می توانید ویزاهای استرالیا را درخواست کنید. یا با استفاده از سیستم امتیاز بندی استرالیا اقدام کنید. رایج ترین راه مهاجرت به استرالیا روش کاری است. شغل شما ممکن است شما بر اساس شغل خود ممکن است واجد شرایط یک یا چند روش برای اخذ ویزای کار در استرالیا شوید. ویزا برای کارگران ماهر، افرادی که در فعالیت های خاص شرکت می کنند، کارگران بسیار متخصص و غیره وجود دارد. تجار و سرمایه گذاران که دارای معیارهای لازم هستند، واجد شرایط ویزای خود اشتغالی استرالیا، معروف به ویزای استعداد کسب و کار هستند. استرالیا بر اساس اهداف مرتبط به کار و اشتغال و سیاست های شغلی و اقتصادی، مجوز کار و ویزاهای مبتنی بر اشتغال را برای انواع مختلف نیروهای کار متخصص تعریف کرده است. در حال حاضر به دلیل شیوع بیماری کرونا در صورت دریافت هر یک از انواع ویزاهای کاری استرالیا، به محض ورود می بایست به مدت دو هفته در قرنطینه باشید و سپس می توانید کار خود را آغاز کنید.

انواع ویزای کار و مهارت استرالیا در جدول زیر نشان داده شده اند.

ویزاهای کار و ماهر زیر کلاس ویزاهای کار و ماهر زیر کلاس
ویزای سرمایه گذار با حمایت مالی ایالت یا قلمرو (زیر کلاس 893) ویزای نوآوری و سرمایه گذاری تجاری (دائمی) (زیر کلاس 888)
ویزای فعالیت موقت (زیر کلاس 408) ویزای نوآوری و سرمایه گذاری تجاری (موقت) (زیر کلاس 188)
ویزای تحصیلات تکمیلی موقت (زیر کلاس 485) صاحب مشاغل (زیر کلاس 890)
ویزای کار موقت (روابط بین الملل) (زیر کلاس 403) ویزای استعداد کسب و کار (دائمی) (زیر کلاس 132)
ویزای کار موقت (متخصص اقامت کوتاه مدت) (زیر کلاس 400) ویزای برجسته استعداد (زیر کلاس 124)
ویزای کمبود مهارت موقت (زیر کلاس 482) ویزای برجسته استعداد (زیر کلاس 858)
ویزای مالک تجارت با حمایت مالی ایالت یا سرزمین (زیر کلاس 892) طرح نامزدی کارفرما (زیر کلاس 186)
ویزای منطقه ای (موقت) مهارت کار (زیر کلاس 491) ویزای سرمایه گذار (زیر کلاس 891)
ویزای ماهر منطقه ای (زیر کلاس 887) ویزای اقامت دائم (منطقه ای ماهر) (زیر کلاس 191)
ویزای ماهر منطقه ای (موقت) (زیر کلاس 489) طرح مهاجرت تحت حمایت منطقه ای (زیر کلاس 187)
ویزای فارغ التحصیل ماهر شناخته شده (زیر کلاس 476) ویزای منطقه ای (موقت) اسپانسر کارفرمای ماهر (زیر کلاس 494)
ویزای نامزد مهارت (زیر کلاس 190) ویزای مستقل ماهر (زیر کلاس 189)

پادکست توضیحات استاد ملک پور در خصوص شرایط ورود به استرالیا با پیشنهاد کار

ویزای نوآوری و سرمایه گذاری تجاری (دائمی)_ زیر کلاس 888

یکی از انواع ویزای کار و مهارت استرالیا، ویزای نوآوری و سرمایه گذاری تجاری (دائمی) است. این ویزا به شما امکان می دهد فعالیت های سرمایه گذاری خود را در استرالیا به طور دائم ادامه دهید. با داشتن این ویزا می توانید در استرالیا اقامت دائم را به دست آورید. زمان پردازش استانداردی برای این جریان وجود ندارد. شما باید بصورت آنلاین برای این ویزا اقدام کنید و یک زیر کلاس 188 را در جریان سرمایه گذاران داشته باشید. توجه داشته باشید که شما باید به مدت 4 سال یک میلیون و 500 هزار استرالیا سرمایه گذاری کرده باشید.

ویزای نوآوری و سرمایه گذاری تجاری (موقت)_ زیر کلاس 188

یکی دیگر از انواع ویزای کار و مهارت استرالیا، برای نوآوری در تجارت است. این ویزای موقت برای افرادی است که مهارت های تجاری دارند. داشتن این ویزا به شما امکان می دهد تجارت جدید یا فعلی خود را در استرالیا اداره کنید. مدت اقامت شما می تواند تا 4 سال و سه ماه ادامه پیدا کند. هزینه دریافت آن از 5،375 AUD شروع می شود و زمان پردازش استدانداردی ندارد. برای دریافت آن شما باید یک تجارت جدید یا موجود را در استرالیا داشته باشید یا باید توسط یک آژانس دولتی ایالت یا سرزمین استرالیا معرفی شوید. سرمایه گذاری برای این ویزای موقت شما را ملزم به سرمایه گذاری حداقل 1.5 میلیون استرالیا در یک کشور یا سرزمین استرالیا و حفظ فعالیت تجاری یا سرمایه گذاری در استرالیا می کند و سایر شرایط همچون نوآوری در تجارت است.

ویزای صاحب مشاغل_ زیر کلاس 890:

این ویزا برای افرادی است که در استرالیا صاحب مشاغلی هستند و آن را اداره می کنند و یکی از انواع ویزای کار و مهارت استرالیا به شمار می رود. این ویزا به شما اجازه می دهد تا برای مدت نامحدود در استرالیا اقامت داشته باشید. برای درخواست به عنوان یک متقاضی اصلی، شما باید یک ویزای واجد شرایط داشته باشید که به طور خاص اعطا شود. هزینه ای که باید برای آن پرداخت کنید 2،450 AUD است و زمان پردازش دقیقی برای آن در دسترس نیست. با استفاده از این ویزا می توانید همچنان در استرالیا صاحب مشاغل خود باشید و آن را اداره کنید، بستگان واجد شرایط خود را برای اقامت دائم حمایت مالی کنید و در صورت واجد شرایط بودن برای تابعیت استرالیا اقدام کنید. برای واجد شرایط بودن این ویزا، باید طی دو سال اخیر حداقل 12 ماه در آن ویزا در استرالیا زندگی کرده باشید و بلافاصله قبل از درخواست خود حداقل تجربه 2 سال کسب و کار را در این کشور داشته باشید.

ویزای سرمایه گذاری_ زیر کلاس 891:

این ویزا برای افرادی است که در استرالیا فعالیت های تجاری و سرمایه گذاری انجام می دهند و اجازه می دهد تا برای مدت نامحدود در استرالیا اقامت داشته باشند. برای درخواست به عنوان یک متقاضی اصلی، شما باید یک ویزای واجد شرایط داشته باشید که به طور خاص اعطا شود. با استفاده از این ویزا می توانید اقامت دائم در استرالیا را به دست آورید، فعالیت تجاری و سرمایه گذاری خود را در استرالیا ادامه دهید و اگر واجد شرایط هستید، برای تابعیت استرالیا اقدام کنید. هزینه دریافت آن 2،450 AUD می باشد. برای بررسی صلاحیت خود باید دارنده ویزای زیر کلاس 162، سرمایه گذار (موقت) باشید، برای مدت 4 سال سرمایه گذاری مشخص 1.5 AUD را انجام داده باشید و از 4 سال گذشته 2 سال آن را در استرالیا زندگی کرده باشید.

ویزای استعداد کسب و کار (دائمی)_ زیر کلاس 132:

این ویزا برای صاحبان مشاغل باتجربه، برای راه اندازی یک تجارت جدید یا موجود در استرالیا است و از انواع ویزای کار و مهارت استرالیا می باشد. شما باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • ارزش خالص کسب و کار باید حداقل 1.5 میلیون استرالیا باشد.
  • طی 2 سال از 4 سال قبل از دعوت شدن برای این درخواست گردش مالی سالانه حداقل 3 میلیون استرالیا باشد.
  • شرایط برای حداقل 2 سال از 4 سال مالی بلافاصله قبل از اینکه شما برای درخواست دعوت شوید، حداقل دارایی خالص شما40،000AUD به عنوان سود مالکیت در یک یا چند شغل واجد شرایط باشد.

با داشتن این ویزا می توانید به اقامت دائم استرالیا برسید. هزینه این ویزا 7،855 AUD می باشد و مدت زمان پردازش آن در دسترس نیست.

ویزای برجسته استعداد _ زیر کلاس 124:

این ویزای دائمی برای افرادی است که دارای سابقه موفقیت استثنایی و برجسته در زمینه های واجد شرایط بین المللی هستند. پس از دریافت آن می توان برای اقامت دائم استرالیا اقدام کرد. هزینه این ویزا 4،110 AUD بوده و زمان پردازش دقیقی برای آن مشخص نیست. با استفاده از این ویزا می توانید در استرالیا موارد زیر را به دست آورید:

  • تحصیل و کار در استرالیا
  • اقامت دائم در استرالیا
  • بستگان واجد شرایط برای اقامت دائم در استرالیا را حمایت مالی کنید.
  • در صورت واجد شرایط بودن، درخواست تابعیت استرالیا را بدهید.

پس از بررسی شرایط در صورت واجد شرایط بودن باید درخواست خود را برای این ویزا از خارج از استرالیا ارائه دهید. یک سابقه شناخته شده بین المللی از موفقیت های استثنایی و برجسته در یکی از زمینه های ورزشی، هنری و یا دانشگاه و تحقیقات داشته باشید. ویزای برجسته استعداد زیر کلاس 124 و زیر کلاس 858 مشابه هم می باشند.

ویزای طرح نامزدی کارفرما_ زیر کلاس 186:

این ویزا اجازه می دهد تا کارگران ماهر، که توسط کارفرمای خود معرفی شده اند، در استرالیا به طور دائم زندگی و کار کنند. برای واجد شرایط بودن شما باید مهارت های لازم برای کار را داشته باشید و توسط یک کارفرمای استرالیایی معرفی شوید. اقامت دائم با داشتن این ویزای کار ممکن است. هزینه پردازش 4،045 AUD بوده و بسته به برنامه شما پردازش ویزایتان 4 تا 7 ماه زمان می برد. برای جریان مستقیم ورود، شما باید توسط یک کارفرمای استرالیایی معرفی شوید، شغل شما باید در لیست مربوط به مشاغل ماهر واجد شرایط باشد و همچنین شما باید به زبان انگلیسی حداقلی تسلط داشته باشید. این مقاله به قلم متخصصان مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ نوشته شده و کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد.

ویزای اقامت دائم (منطقه ای ماهر)_ زیر کلاس 191:

این ویزا برای افرادی است که با داشتن ویزای واجد شرایط قبلی در استرالیا در منطقه تعیین شده استرالیا زندگی، کار و تحصیل کرده اند. با استفاده از این ویزا می توانید برای همیشه در استرالیا بمانید، در هر نقطه از استرالیا کار کنید و تحصیل کنید، بستگان واجد شرایط برای اقامت دائم را حمایت مالی کنید و در صورت واجد شرایط بودن برای تابعیت استرالیا اقدام کنید. شما در صورتی واجد شرایط این ویزای مهارتی استرالیا هستید که حداقل 3 سال در آن زندگی کرده و حداقل برای سه سال درآمد مشمول مالیات در آستانه درآمد خاص یا بالاتر از آن را داشته باشید. این ویزای دائمی است و به شما امکان می دهد برای مدت نامحدود در استرالیا بمانید. هنگام درخواست و اعطای این ویزا باید در استرالیا باشید. یکی از انواع ویزای کار و مهارت استرالیا ویزای اقامت دائم می باشد.

ویزای طرح مهاجرت تحت حمایت منطقه ای_ زیر کلاس 187:

این ویزا به کارگران ماهر، که توسط کارفرمای خود در منطقه استرالیا معرفی شده اند، اجازه زندگی و کار دائمی در استرالیا را می دهد. برای واجد شرایط بودن باید:

  • توسط کارفرمای استرالیایی برای آن شغل مورد تایید قرار بگیرید.
  • زیر 45 سال سن داشته باشید
  • مهارت ها، صلاحیت ها و شرایط زبان انگلیسی را برآورده کنید.

مهارت، ویزای تحصیلات تکمیلی شناخته شده_ زیر کلاس 476:

این ویزا به عنوان یکی از انواع ویزای کار و مهارت استرالیا، به فارغ التحصیلان مهندسی اخیر اجازه می دهد تا 18 ماه در استرالیا زندگی، کار یا تحصیل کنند. شما باید در 2 سال گذشته مدرک مهندسی را در یک موسسه آموزشی مشخص به پایان رسانده باشید، قبلاً دارنده ویزای اولیه ویزای زیر کلاس 476 یا 485 نبوده باشید و کمتر از 31 سال داشته باشید. هزینه آن از 405 AUD شروع می شود.

ویزای ماهر منطقه ای (موقت)_ زیر کلاس 489:

این ویزا برای کارگران ماهری است که می خواهند در منطقه استرالیا زندگی و کار کنند. این افراد می توانید خانواده را با خود بیاورند. اگر این ویزا به شما اعطا شود، ممکن است بتوانید برای ویزای مهارت منطقه ای (دائمی) (زیر کلاس 887) اقدام کنید. مدت اقامت برای این ویزا 4 سال بوده و هزینه 4،045 AUD را خواهد داشت. زمان پردازش برای این ویزا 15 یا 19 ماه است که بستگی به برنامه شما دارد.

ویزای منطقه ای ماهر_ زیر کلاس 887:

این ویزا برای افرادی است که در مناطق مشخص استرالیای منطقه ای با ویزای واجد شرایط قبلی زندگی و کار کرده اند. داشتن این ویزا اقامت دائم را به همراه دارد و برای آن باید هزینه ی 415 AUD را پرداخت کرد. زمان پردازش بسته به نوع برنامه شما 11 یا 17 ماه است. با استفاده از این ویزا می توانید در هر نقطه از استرالیا کار کنید و تحصیل کنید، بستگان واجد شرایط برای اقامت دائم را حمایت مالی کنید و در صورت واجد شرایط بودن برای تابعیت استرالیا اقدام کنید.

ویزای مستقل ماهر_ زیر کلاس 189:

این ویزا برای کارگران دعوت شده و شهروندان نیوزیلندی با مهارت های مورد نیاز برای زندگی و کار دائمی در هر نقطه از استرالیا است. این ویزا به کارگران دعوت شده برای مهارت های مورد نیاز استرالیا امکان زندگی و کار دائمی در هر نقطه از استرالیا را می دهد. برای دریافت شما نیازی به اسپانسر یا نامزد ندارید، برای درخواست باید از شما دعوت شود و سن تان زیر 45 سال باشد. هزینه این ویزا 4،045 AUD می باشد.

ویزای منطقه ای (موقت) با حمایت کارفرمای ماهر_ زیر کلاس494:

این ویزا کارفرمایان منطقه ای را قادر می سازد تا با حمایت از کارگران ماهر در جایی که کارفرمایان نمی توانند یک کارگر ماهر مناسب استرالیایی را تأمین کنند، کمبود نیروی کار در منطقه خود را برطرف کنند. برای واجد شرایط بودن شما باید توسط یک حامی کار تأیید شده معرفی شوید، در لیست مشاغل ماهر مربوطه شغل داشته باشید، ارزیابی مهارت مناسب برای شغل داشته باشید، زیر 45 سال سن داشته باشید و حداقل استانداردهای تسلط به زبان انگلیسی را برآورده کنید. شما فقط می توانید در مناطق تعیین شده استرالیا زندگی، کار و تحصیل کنید و بعد از 3 سال از زمان اعطای ویزا می توانید برای اقامت دائم اقدام کنید.هزینه لازم برای این کارت 4،045 AUD می باشد.

ویزای سرمایه گذار ایالتی یا سرزمینی_ زیر کلاس 893:

این یک ویزای اقامت دائم برای دارندگان ویزای سرمایه گذار (موقت) حمایت شده از سوی دولت یا سرزمین تحت حمایت طبقه متوسط (زیر کلاس 165) است که به مدت 4 سال سرمایه گذاری مشخص 750،000 AUD را انجام داده اند. با استفاده از این ویزا می توان اقامت دائم استرالیا دریافت کرد، فعالیت تجاری و سرمایه گذاری خود را در استرالیا ادامه داد و در صورت واجد شرایط بودن برای تابعیت استرالیا اقدام کرد. هزینه این ویزا 2،450 AUD است. برای دریافت آن شما باید دارای ویزای زیر کلاس 165، ویزای سرمایه گذار (موقت) با حمایت مالی ایالت یا قلمرو باشید، متعهد به ادامه فعالیت تجاری یا سرمایه گذاری خود در استرالیا باشید و فعالیت تجاری و سرمایه گذاری خود را در استرالیا ادامه دهید.

ویزای مالک مشاغل پشتیبانی شده ایالتی یا سرزمینی_ زیر کلاس 892:

این ویزا برای افرادی است که در استرالیا صاحب مشاغلی هستند و آن را اداره می کنند. به شما اجازه می دهد تا برای مدت نامحدود در استرالیا اقامت داشته باشید. برای درخواست به عنوان یک متقاضی اصلی، شما باید یک ویزای واجد شرایط داشته باشید که به طور خاص اعطا شود. هزینه این ویزا از 2،450 AUD شروع می شود. با استفاده از این ویزا می توانید همچنان در استرالیا صاحب مشاغل خود باشید و آن را اداره کنید، بستگان واجد شرایط برای اقامت دائم را حمایت مالی کنید، اقامت دائم را به دست آورید و در صورت واجد شرایط بودن برای تابعیت استرالیا اقدام کنید.

ویزای فعالیت موقت_ زیر کلاس 408:

اگر می خواهید برای انجام برخی از کارهای خاص به صورت کوتاه مدت به استرالیا بیایید، می توانید از این نوع ویزا استفاده کنید. برای واجد شرایط بودن شما باید مهارت های لازم برای انجام فعالیتی را که باید در استرالیا انجام شود را داشته باشید و نیازهای اضافی جریان مربوطه را برآورده کنید. مدت اقامت برای مدت زمان رویداد یا حداکثر 4 سال می باشد و باید هزینه 310 AUD را پرداخت کنید.

ویزای تحصیلات تکمیلی موقت_ زیر کلاس 485:

ویزای موقتی که به دانشجویان بین المللی امکان زندگی، تحصیل و کار را بعد از اتمام تحصیل می دهد. برای دریافت آن شما باید زیر 50 سال سن داشته باشد، داشتن ویزای واجد شرایط مورد نیاز است، در 6 ماه گذشته ویزای دانشجویی داشته اند و دارای مدرک اخیر در دوره ثبت شده در CRICOS باشد. با داشتن این ویزا می توانید اقامت 18 ماه را به دست آورید و خانواده خود را با خود بیاورید. هزینه دریافت آن 1،650 AUD می باشد.

ویزای کار موقت (روابط بین الملل)_ زیر کلاس 403:

ویزای موقتی برای کار در شرایط خاص که روابط بین المللی استرالیا را بهبود می بخشد. استفاده می شود. به عبارتی این جریان ویزا به فرد اجازه می دهد تا تحت شرایط و توافق نامه دو جانبه بین دولت استرالیا و دولت یک کشور دیگر در استرالیا کار کند. اقامت تا زمانی که ما در اعلان اعطای ویزا تعیین کرده ایم و حداکثر تا 2 سال ممکن است. هزینه این ویزا 310 AUD می باشد. برای دریافت این ویزا می توانید در داخل یا خارج استرالیا اقدام نمائید.

ویزای کار موقت (متخصص اقامت کوتاه مدت)_ زیر کلاس 400:

جریان کار بسیار تخصصی این ویزای موقت، که یکی از انواع ویزای کار و مهارت استرالیا می باشد به شما امکان می دهد کارهای کوتاه مدت و کاملاً تخصصی را در استرالیا انجام دهید. اگر مهارت، دانش یا تجربه تخصصی داشته باشید که بطور کلی در استرالیا وجود ندارد، برای شما مناسب است. به طور کلی، برای مدت اقامت بیش از 3 ماه، یک پرونده تجاری قوی باید با برنامه ارائه شود. این ویزا قابلیت تمدید ندارد و هزینه آن 310 AUD است.

ویزای نامزد ماهر_ زیر کلاس 190:

این ویزا تحت یکی از انواع ویزای کار و مهارت استرالیا، اجازه می دهد کارگران ماهر معرفی شده به عنوان اقامت دائم در استرالیا زندگی و کار کنند. اقامت دائم با اخذ این ویزا امکان پذیر است. هزینه 4،045 AUD برای اخذ این ویزا مورد نیاز است. با استفاده از این ویزا می توانید در هر نقطه از استرالیا کار کنید و تحصیل کنید، بستگان واجد شرایط برای اقامت دائم را حمایت مالی کنید و در صورت واجد شرایط بودن، شهروند استرالیا شوید. اگر می خواهید برای این ویزا اقدام کنید، شما باید در لیست ماهر مربوطه شغل داشته باشید، ارزیابی مهارت مناسب برای شغل داشته باشید، برای درخواست این ویزا دعوت شده باشید و آزمون امتیازات را برآورده کنید.

ویزای منطقه ای (موقت) مهارت کار_ زیر کلاس 491:

ویزا برای افراد ماهر معرفی شده توسط دولت ایالتی یا سرزمینی برای زندگی و کار در استرالیا منطقه ای است. این ویزای موقت است. این ویزا یکی از انواع ویزای کار و مهارت استرالیا شناخته شده است. برای واجد شرایط بودن شما باید:

  • برای درخواست توسط یک سازمان دولتی ایالتی یا سرزمینی معرفی شوید، یا یکی از بستگان واجد شرایط باید از شما حمایت مالی کند.
  • در لیست مشاغل ماهر مربوطه شغل داشته باشید.
  • ارزیابی مهارت مناسب برای شغل داشته باشید.
  • برای درخواست دعوت شده باشید.
  • آزمون امتیازات را برآورده کنید.

با اخذ آن می توانید 5 سال در استرالیا بمانید، زندگی، کار و تحصیل در یک منطقه مشخص شده در استرالیا داشته باشید و ورود و خروج شما به استرالیا به تعداد دلخواه فراهم است. پس از 3 سال از زمان اعطای ویزا می شود برای اقامت دائم اقدام کرد. هزینه این ویزا 4،045 AUD باید پرداخته شود.

ویزای کمبود مهارت موقت_ زیر کلاس 482:

در کوتاه مدت این ویزا کارفرمایان را قادر می سازد با آوردن کارگران ماهر در جایی که کارفرمایان نمی توانند کارگر ماهر مناسب استرالیایی را تأمین کنند، کمبود نیروی کار را برطرف کنند. شرایط اقامت این ویزا به این گونه است که در صورت اعمال تعهد تجارت بین الملل (ITO) می توانید حداکثر 2 سال یا 4 سال در استرالیا اقامت داشته باشید. هزینه این ویزا از 1،265 AUD شروع می شود و زمان پردازش آن 5 تا 7 ماه طول می کشد. برای دسترسی به مشاغل این ویزا باید به لیست مشاغل ماهر کوتاه مدت است مراجعه کنید. در میان مدت این ویزا تا 4 سال اجازه اقامت را به دارنده آن می دهد و هزینه پردازش آن از 2،645 AUD شروع می شود، زمان پردازش این ویزا 4 تا 6 ماه می باشد. مشاغل آن در لیست مهارت های استراتژیک متوسط ​​و بلند مدت (MLTSSL) یا لیست مشاغل منطقه ای (ROL) قابل مشاهده است.

انواع ویزای کار و مهارت استرالیا و سخن پایانی:

انواع ویزای کار و مهارت استرالیا ، چگونگی اخذ ویزای کار استرالیا و قوانین مربوط به ویزای مهارتی استرالیا در این نوشتار بررسی شد. استرالیا با توجه به موقعیتی که دارد، مورد توجه فارق التحصیلان، جویندگان کار، سرمایه گذاران و کارآفرینان قرار گرفته است. تا بتوانند در میان انواع ویزای کار و مهارت استرالیا متناسب با شرایط خود راه حلی را برای کار در استرالیا بیابند. سیستم امتیاز بندی استرالیا یکی از ویژه ترین راه حل ها بوده که در مقالات دیگر به این موضوع به طور اختصاصی پرداخته ایم. ما در این مقاله انواع ویزای کار و مهارت استرالیا را در قالب 24 ویزا توضیح داده ایم و به طور کامل به انواع آن پرداخته ایم. امیدواریم مورد استفاده ویژه شما قرار بگیرد و ابهاماتی را که قبل از مطالعه این مقاله داشته اید را برطرف کرده باشد. شما می توانید علاوه بر استرالیا انواع ویزای کار و مهارت کانادا و کشور های اروپایی را مطالعه نمائید. همکاران ما در این مؤسسه آمادگی ارائه مشاوره به شما عزیزان را دارند. کافی است با آن ها از طریق تماس تلفنی ارتباط برقرار کنید. شما در پایان می توانید در نظر سنجی ستاره ای ما شرکت کرده و دیدگاه خود را در مورد این مطالب ثبت کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه انواع ویزای کار و مهارت استرالیا

✅تعداد انواع ویزای کار و مهارت استرالیا چه مقدار است؟

این دسته از ویزا های استرالیا 24 مورد می باشند که تحت عنوان زیر کلاس شناخته می شوند.

✅دریافت ویزای مهارتی استرالیا و کار در استرالیا به چه صورت است؟

ویزای مهارتی استرالیا بر اساس سیستم امتیاز بندی است و افراد برای کار در استرالیا می بایست از فاکتورهای سن، مدرک تحصیلی، سابقه کار، مدرک زبان، پیشنهاد شغل و … امتیازات لازم را کسب کنند.

✅ویزای مهارتی چگونه اند؟

این ویزا ها با توجه به مهارت افراد در بخش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. بیشترین استفاده از ویزای مهارتی برای جبران لیست کمبود مشاغل استرالیا است.

✅معیارهای مهم در امتیازبندی استرالیا در ویزای کار چه مواردی هستند؟

سن، مدرک تحصیلی، سابقه کار، مدرک زبان، پیشنهاد شغل و …

✅نرخ بیکاری استرالیا چقدر است؟

نرخ بیکاری فصلی استرالیا در اکتبر سال 2020 از 6،9 درصد در سپتامبر به 7 درصد رسید اما زیر 7،7 درصد از توافق بازار بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *