اقامت آلمان با دوره کار تحصیل

آنچه در این مقاله میخوانید

  • معرفی دوره کار تحصیل آلمان
  • شرایط پذیرش در دوره کار تحصیل آلمان
  • هزینه دوره کار تحصیل آلمان
  • مزایای دوره کار تحصیل آلمان
  • رشته های مورد نیاز برای کار تحصیل در آلمان
  • مدارک لازم برای ویزای تحصیلی آلمان
  • شرایط کار پس از شرکت در دوره های کار و تحصیل در آلمان
  • اقامت و تابعیت آلمان از طریق دوره کار تحصیل
  • اقامت آلمان با دوره کار تحصیل و سخن پایانی

شرایط دوره کار تحصیل آلمان در 30 ثانیه

اقامت آلمان با دوره کار تحصیل و مقدمه ای بر آن

اقامت آلمان با دوره کار و تحصیل، کار در هنگام تحصیل در آلمان، شرایط کار دانشجویی در خارج از کشور، هزینه تحصیل و زندگی در آلمان، هزینه های دوره کار تحصیل آلمان و دیگر مباحثی که با موضوع اقامت آلمان با دوره کار تحصیل مرتبط می باشد را در این مقاله به رشته تحریر در می آوریم و به صورت علمی و تخصصی مورد بررسی قرار می دهیم. آیا امکان اخذ اقامت آلمان با دوره کار تحصیل برای شهروندان ایرانی امکان پذیر است؟ آیا اجازه کار در آلمان برای دانشجویان وجود دارد؟  هزینه های تحصیل و زندگی برای یک دانشجو چه مقدار است؟ این سوالات از مهم ترین و اصلی ترین سوالاتی می باشد که متقاضیان جهت اخذ اقامت آلمان با دوره کار و تحصیل مطرح نموده اند و ما سعی داریم تا این سوالات و ابهامات را در قالب این نگارش برای شما عزیزان رفع نماییم. موسسه حقوقی ملک پور با سال ها تجربه کاری در امر مهاجرت از برترین موسسات مهاجرتی در سطح خاور میانه به شمار می رود، شما دوستان گرامی می توانید با برقراری ارتباط با دفاتر موسسه حقوقی ملک پور به صورت رایگان با مشاورین و کارشناسان مهاجرتی مجموعه به صحبت بپردازید و اطلاعات دقیقی در خصوص کار در هنگام تحصیل در آلمان به دست آورید.

معرفی دوره کار تحصیل آلمان

در این قسمت قصد داریم تا به بررس روند اخذ اقامت آلمان با دوره کار تحصیل بپردازیم. همان گونه که می دانید آلمان از قوی ترین اقتصاد های جهان و اروپا است. این کشور صنعتی بزرگ ترین اقتصاد اروپا می باشد و می تواند گفت محصولات آلمانی در همه جای دنیا دارای اعتبار و درخواست بالا می باشد. تعداد بسیار زیادی از دانشجویان در سراسر دنیا تمایل دارند تا برای تحصیل و کار در آلمان به این کشور مهاجرت نمایند تا بتوانند از این طریق اقامت کشور آلمان را اخذ نمایند. برای این که یک متقاضی به تحصیل در آلمان بتواند در این کشور تحصیل نماید و به صورت همزمان حقوق نیز دریافت کند راه های مختلفی وجود دارد، روش اول ثبت نام در دوره های آوسپیلدونگ می باشد که عموماً در مدارس و شوله ها برگزار می گردد، در دوره های آوسپیلدونگ شخص دانشجو همراه با تحصیل به کار نیز مشغول می شود و حقوق دریافت می نماید، نکته منفی که در خصوص این دوره وجود دارد این است که این دوره مدارک معتبر دانشگاهی را ندارد و دانشجو جهت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر نمی تواند با مدرک اخذ شده از این دوره اقدام کند. روش دوم که به دانشجویان اجازه کار را می دهد و می توانند هم زمان با تحصیل حقوق دریافت نمایند شرکت در دوره تحصیل و کار تضمینی می باشد، این دوره ها در برخی از دانشگاه های آلمان ارائه می شود. در این روش متقاضی می تواند همانند روش اول به همزمان با تحصیل به کار نیز مشغول شود و حقوق دریافت کند. نکته مثبت این دوره های این است که مدارک آن ها توسط دانشگاه های معتبر صادر می گردد و دارای اعتبار می باشد و به متقاضی این امکان را می دهد تا در دوره فوق لیسانس ثبت نام نماید.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص اقامت آلمان با دوره کار تحصیل

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص اقامت آلمان با دوره کار تحصیل

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

شرایط پذیرش در دوره کار تحصیل آلمان:

در ادامه مقاله اقامت آلمان با دوره کار تحصیل به بررسی شرایط مورد نیاز جهت شرکت در این دوره ها می پردازیم. مسلماً هر دانشجو برای شرکت در دوره های کار تحصیل آلمان باید واجد شرایطی باشد که در این بخش به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. اصلی ترین شرط مورد نیاز جهت شرکت در دوره کار تحصیل آلمان (STUDY IN GERMANY & WORK) ارائه مدرک 12 ساله دیپلم می باشد، متقاضیانی که تمایل دارند تا در این دوره ها شرکت کنند باید معدل دیپلم آن ها از 18 بالاتر باشد، قابل ذکر است که در برخی از موارد تا معدل 15 نیز قابل قبول می باشد. شرایط دیگری که دانشجویان برای ثبت نام در این دوره ها باید داشته باشند شرایط سنی است، به صورت کلی اولویت ثبت نام در دوره کار تحصیل آلمان با متقاضیان 18 تا 22 سال می باشد و نهایت سن دانشجو جهت شرکت در این دوره ها تا 24 سال است. از دیگر شرایط جهت ثبت نام در دوره کار تحصیل داشتن مدرک زبان C1آلمانی می باشد. دانشجویانی که سطح زبان پایین تری دارند می توانند قبل از اقدام جهت ثبت نام در دوره های زبانی آلمانی که توسط اساتید آلمانی در این کشور برگزار می شود به صورت آنلاین شرکت نمایند و سطح زبان خود را به سطحC1  برسانند. افراد برای پذیرش در این دوره می توانند اطلاعات کامل در خصوص روند پروسه را با شرکت در یک وبینار با حضور استاد ملک پور دریابند. از آنجا که ظرفیت این دوره ها محدود می باشد، بنابراین لازم است متقاضیان شرکت در این دوره ها، با مشاوران موسسه ملک پور تماس گرفته و از چگونگی ثبت نام در وبینار مطلع گردند.

هزینه دوره کار تحصیل آلمان

در ادامه مبحث اقامت آلمان با دوره کار تحصیل و اجازه کار در آلمان در حین تحصیل به بررسی هزینه های این دوره خواهیم پرداخت. قطعاً هر شخصی تمایل دارد تا با پایین ترین هزینه در کشور های سطح اول اروپا و جهان به تحصیل بپردازد. همان گونه که گفته شد این دوره ها با هدف ورود با بازار کار در آلمان بر گذار می شود و افراد در صورتی که شرایط لازم را دارا باشند می توانند برای شرکت در این دوره ها اقدام نمایند. همان گونه که گفته شد دانشجویان پس از ورود به این دوره ها از همان ابتدای امر می توانند وارد بازار کار شوند و با شرکت ها و کمپانی های معرفی شده قرار داد کاری عقد نمایند، با ورود به بازار کار در کنار تحصیل از همان ابتدای امر این شرکت ها تمامی هزینه های تحصیل دانشجو را پرداخت می نمایند و دانشجو می تواند به صورت رایگان به تحصیل بپردازد. تنها در رشته فیزوتراپی دانشجو باید ماهیانه 200 تا 250 یورو هزینه دانشگاه را تا سال سوم پرداخت نماید. هزینه های تحصیل در دوره کار تحصیل آلمان در دیگر رشته ها ماهیانه از 200 تا 600 یورو متغیر است که همان طور که گفتیم هزینه های تحصیل توسط شرکت محل کار دانشجو پرداخت می شود. دانشجویان باید به این نکته توجه داشته باشند که باید بتوانند از پس هزینه های زندگی خود در آلمان بر آیند. قابل ذکر است که شرکت طرف قرار داد ممکن است علاوه بر پرداخت هزینه تحصیل دانشجو مبلغ بیشتری را به عنوان حقوق به عنوان کمک هزینه زندگی به دانشجو اعطا کند. به صورت کلی هزینه زندگی یک دانشجو در آلمان با احتساب هزینه مسکن، خورد خوراک و هزینه های زندگی به صورت میانگین رو به بالا برای هر ماه 800 یورو می باشد.

مزایای دوره کار تحصیل آلمان :

در مطالب بالا به صورت علمی به بررسی کار دانشجویی در خارج از کشور و کار در هنگام تحصیل در آلمان و اقامت آلمان با دوره کار و تحصیل پرداختیم. در این بخش قصد داریم تا به بررسی نکات مثبت و مزایای دوره کار تحصیل آلمان بپردازیم. همان طور که گفتیم هزینه دوره کار تحصیل در آلمان توسط شرکت و کمپانی های که دانشجویان در آن ها مشغول به کار می باشند پرداخت می شود و این یکی از نکات مثبت برای دوره کار تحصیل آلمان می باشد، از دیگر نکات مثبت برای شرکت در این دوره ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

    • دارای اعتبار بودن مدارک فارق التحصیلی و امکان ادامه تحصیل تا مقطع دکتری در آلمان
    • آشنایی با بازار کار در آلمان از همان ابتدای شروع تحصیل
    • کار در مشاغل مرتبط با رشته دانشجو
    • پرداخت کمک هزینه زندگی توسط شرکت طرف قرار داد
    • بالا بودن شانس اخذ ویزای آلمان نسبت به دوره های آوسپیلدونگ
    • امکان دریافت جاب آفر پس از اتمام تحصیلات از سمت شرکتی که دانشجو در آن مشغول به فعالیت می باشد.
    • گارانتی کار دانشجو پس از اتمام تحصیلات

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص دوره آوسپیلدونگ آلمان

فایل صوتی این ویدئو

اقامت آلمان با دوره کار تحصیل

رشته های مورد نیاز برای کار تحصیل در آلمان:

تا این بخش عناوین مختلفی در خصوص اقامت آلمان با دوره کار تحصیل مورد بررسی قرار گرفت. همان طور که گفته شد دانش آموزانی که دارای شرایط باشند و از معدل بالا بهرمند می باشد و همچنین از سطح زبان آلمانی بهرمند می باشند می توانند برای دوره کار تحصیل اقدام کنند. متقاضیانی که واجد شرایط باشند می توانند در آلمان در رشته های مختلف به تحصیل بپردازند. از اصلی ترین رشته ها در این دوره می توان به رشته مکاترونیک، رشته های مدیریتی مانند مدیریت تجاری، رشته های خدماتی، رشته فیزیوتراپی و رشته کار درمانی اشاره کرد. رشته های مدیریتی که در دوره کار تحصیل آلمان ارائه می گردد شامل رشته های: توریسم و گردشگری، رشته دیجیتال مارکتینگ، رشته مدیریت بهداشت و سلامت، رشته مدیریت تجاری، رشته مدیریت مالی می باشد. رشته های خدماتی در زمینه مدد کاری اجتماعی می باشد. رشته مکاترونیک نیز از رشته های فنی مهندسی می باشد.

پادکست توضیحات کارشناس ارشد موسسه ملک پور در خصوص اقامت با گارانتی کار در کشور آلمان

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی آلمان:

متقاضیانی که واجد شرایط مهاجرت از طریق دوره کار و تحصیل در آلمان می باشند و دارای شرایط سنی مناسب، معدل بالا، شرایط مالی مناسب و سطح زبان آلمانی می باشند می توانند برای دوره کار تحصیل آلمان اقدام کنند. برای مهاجرت از طریق دوره کار تحصیل آلمان مانند تمام دوره های تحصیلی متقاضیان باید پس از اخذ پذیرش برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان اقدام کنند. با توجه به این موضوع که در اکثر مواقع به دلیل تقاضای بالا وقت در سفارت آلمان در ایران طولانی مدت می باشد. از نکات بسیار جذاب دوره کار تحصیل آلمان این می باشد که متقاضیان می توانند بدون اخذ پذیرش از سمت دانشگاه برای تعیین وقت اقدام نمایند. قابل ذکر است افرادی که در ابتدا نامه پذیرش تحصیلی از سمت دانشگاه را دریافت می کنند می توانند در مدت زمان سریع تری وقت سفارت را دریافت نمایند. در قسمت زیر مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی آلمان را برای شما متقاضیان اخذ اقامت آلمان با دوره کار تحصیل را قرار داده ایم:

  • اخذ نامه پذیرش از سمت دانشگاه مربوطه در آلمان
  • پرداخت هزینه های سال اول تحصیل و ارائه فیش پرداخت
  • پاسپورت معتبر
  • عکس
  • ارائه مدارک هویتی متقاضی مانند شناسنامه
  • ارائه رزومه تحصیلی همراه با ترجمه
  • توصیه نامه و انگیزه نامه دانشجو برای شرکت در دوره های کار تحصیل آلمان
  • پرداخت هزینه های ویزا
  • تکمیل و امضا فرم درخواست ویزا
  • ارائه نامه سلامت پزشکی
  • تمکن مالی و نامه گردش حساب

شرابط کار پس از شرکت در دوره های کار تحصیل در آلمان:

تا این بخش به صورت کلی عناوین مختلف در مورد کار دانشجویی در خارج از کشور، هزینه تحصیل و زندگی در آلمان، اجازه کار در آلمان و کار در هنگام تحصیل در آلمان را مورد بررسی قرار دادیم. در این بخش به بررسی شرایط کار پس از اتمام دوره کار تحصیل آلمان خواهیم پرداخت. قطعاً متقاضیانی که برای دوره های کار تحصیل به آلمان مهاجرت می کنند تمایل دارند تا پس از اتمام تحصیلات خود به ادامه کار و زندگی در این کشور بپردازند. با توجه به اقتصاد قوی کشور آلمان و صنعت قوی و نرخ بیکاری در  این کشور افرادی که موفق به اتمام تحصیلات می شوند می توانند وارد بازار کار شوند. همان گونه که گفتیم افرادی که از طریق دوره کار تحصیل آلمان به این کشور مهاجرت می کنند می توانند از همان ابتدای امر وارد بازار کار شوند و در صورت رضایت کارفرما از کار آن ها می توانند پس از اتمام تحصیلات از سمت کارفرما جاب آفر دریافت کنند. دانشجویان در مدت 4 سال تحصیل و کار در هنگام تحصیل در آلمان به خوبی به کار خود تسلط پیدا می کنند و پس از اتمام تحصیل همراه با مدرک دارای 4 سال تجربه کاری می باشند. دانشجویان پس از اتمام تحصیل خود می توانند به مدت حداکثر 18 ماه به دنبال کار مورد نظر خود باشند. این مقاله توسط مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور تهیه و تدوین شده است و هر نوع کپی برداری از این مطالب خلاف مقررات می باشد و از نظر شرعی حرام است. در قسمت زیر نمودار نرخ بیکاری در آلمان را قرار داده ایم:

نرخ بیکاری در آلمان

پادکست توضیحات کارشناس ارشد موسسه ملک پور در خصوص امکان مهاجرت به اروپا و اقامت کاری با کمترین هزینه

اقامت و تابعیت آلمان از طربق دوره کار تحصیل:

موضوعات گوناگونی در خصوص اقامت آلمان با دوره کار تحصیل مورد بررسی علمی قرار گرفت. همان طور که عنوان شد متقاضیانی که در دوره های کار و تحصیل آلمان مشغول می شوند تمایل دارند تا پس از اتمام این دوره ها به کار و زندگی در آلمان مشغول شوند و اقامت دائم و سپس تابعیت آلمان را اخذ کنند.  متقاضیانی پس از اتمام دوره های کار و تحصیل در صورت دریافت جاب آفر و ورود به بازار کار در آلمان این امکان را دارند تا با گذشت 5 سال جهت اخذ اقامت دائم اقدام نمایند. جهت دریافت اقامت دائم متقاضی باید در طول این مدت مالیات کاری خود را پرداخت نمایند و تابع مقررات کشور آلمان باشد و به زبان آلمانی تسلط داشته باشند. افرادی که موفق به اخذ اقامت دائم آلمان می شوند و به کار در آلمان مشغول می باشند می توانند در سال ششم برای تابعیت آلمان اقدام کنند. جهت اخذ تابعیت آلمان فرد باید با فرهنگ و جامعه آلمان ادغام شده باشد و مسلط به زبان آلمانی باشد و در آزمون تابعیت این کشور نمره قبولی را کسب کنند.

اقامت آلمان با دوره کار تحصیل و سخن پایانی:

اقامت آلمان با دوره کار تحصیل، هزینه تحصیل و زندگی در آلمان، شرایط کار در هنگام تحصیل در آلمان، رشته های قابل تحصیل در دوره کار تحصیل آلمان و دیگر مواردی که با موضوع اقامت آلمان با دوره کار تحصیل مرتبط می باشند را به صورت علمی به رشته تحریر درآوردیم. اخذ اقامت آلمان با دوره کار تحصیل برای متقاضیانی که دارای شرایط مناسب می باشند امکان پذیر است و آن ها می توانند برای این دوره اقدام نمایند. در این مقاله متوجه شدیم که دوره کار تحصیل آلمان از شرایط بسیار مناسبی برخوردار می باشد و افراد این امکان را دارند تا علاوه بر اخذ مدارک دانشگاهی معتبر به کار همزمان مشغول شوند. موسسه حقوقی ملک پور با تخصص و تبحر در زمینه اخذ ویزا از روش های مختلف می تواند به شما متقاضیان اخذ اقامت آلمان با دوره کار تحصیل خدمات بسیار مناسب ارائه نماید. شما می توانید با برقراری تماس با دفاتر موسسه در سر تا سر جهان به صورت رایگان مشاوره مهاجرتی دریافت نمایید. همچنین می توانید به مطالعه و خواندن مقالات مرتبط با کار دانشجویی در خارج از کشور و اخذ اقامت آلمان با دوره کار تحصیل و سایر موضوعات بپردازید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه اقامت آلمان با دوره کار تحصیل

✅میانگین هزینه دوره های کار تحصیل آلمان چه مقدار است؟

هزینه دوره کار تحصیل آلمان به صورت متوسط و در اکثر رشته ها 200 تا 600 یورو برای هر ماه می باشد

✅ آیا دانشجویان با مدارک اخذ شده در دوره های کار تحصیل آلمان امکان تحصیل در مقاطع بالاتر را خواهند داشت؟

بله. دوره های کار تحصیل آلمان در دانشگاه ها و کالج های معتبر این کشور برگزار می شود و افراد پس از اتمام این دوره و اخذ مدرک می توانند در مقاطع بالاتر به تحصیل بپردازند.

✅شرایط سنی برای ورود به دوره کار تحصیل آلمان تا چند سال می باشد؟

اولویت ثبت نام در دوره کار تحصیل آلمان برای دانشجویان 18 تا 22 سال می باشد.

✅حداقل معدل دیپلم برای ورود به دوره کار تحصیل آلمان چه مقدار می باشد؟

متقاضیانی که معدل آن ها بالاتر از 18 می باشد در اولویت ثبت نام در این دوره می باشند

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *