آیا می توانیم در خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در خارج از کشور
  • فاکتورهای تاثیرگذار در کاریابی در خارج از کشور
  • انواع ویزای کاری
  • مدارک مورد نیاز کاریابی در خارج از کشور
  • بررسی نرخ بیکاری برای کاریابی در خارج از کشور
  • نحوه کاریابی در خارج از کشور
  • مشاغل مورد نیاز برای کار در خارج از کشور
  • خدمات و محصولات موسسه
  • بررسی ویزای همراه
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در خارج از کشور
  • سخن پایانی

آموزش کاریابی خارج از کشور در 30 ثانیه

مقدمه ای بر کاریابی در خارج کشور

آیا می توانیم در خارج از کشور کار پیدا کنیم؟ بسیاری از افرادی که در پی مهاجرت به خارج از کشور برای داشتن زندگی بهتر هستند، قطعاً این سوال برایشان پیش آمده است. این سوال اساسی را می بایست با بررسی و تحلیل علمی شرایط کار در کشورهای خارجی و به خصوص کشورهای پیشرفته پاسخ داد. با توجه به مورد توجه بودن مهاجرت کاری، در این مقاله به صورت اختصاصی پاسخگوی این سوال خواهیم بود. روش های کاریابی در کشورهای مخلتف چیست؟ چه مشاغلی شانس کاریابی بهتری دارند؟ مشاوره مهاجرت کاری چه ضرورتی دارد؟ دفاتر اعزام نیروی کار به خارج از کشور چگونه امر کاریابی را انجام می دهند؟ آیا کاریابی خارج از کشور به صورت غیر حضوری امکان پذیر است؟ خدمات موسسه حقوقی ملک پور همکار ملک پور اتریش در امر کاریابی خارج از کشور چیست؟ برای دریافت پاسخ سوالات اساسی خود، حتما این مقاله را تا انتها مطالعه کنید و از جدید ترین روش ها، اخبار و شرایط کار در خارج از کشور آگاه شوید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر برای دریافت پاسخ این سوال که آیا می توانیم در خارج از کشور کار پیدا کنیم ، می توانید با کارشناسان ما در مؤسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل فرمایید. از طریق مطالعه سایر مقالات سایت نیز می توانید از شرایط کاریابی در هر کشوری اطلاعات لازم را کسب کنید.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور 

آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

فایل صوتی این ویدئو

شرایط عمومی کار در خارج کشور:

پیدا کردن کار در خارج از کشور مستلزم داشتن دانش کافی از مشاغل و تخصص مورد نیاز در کشور مقصد، دانش زبان، بررسی نرخ بیکاری کشور مورد نظر و از همه مهمتر روش های اخذ اقامت کاری است. پس از مطالعه این مقاله پاسخ سوال خود را مبنی بر اینکه آیا می توانیم در خارج از کشور کار پیدا کنیم؟ دریافت خواهید کرد. مشاوره مهاجرت با کارشناسان خبره نیز می تواند به شما برای رسیدن به پاسخ مناسب، کمک شایانی نماید. برای کاریابی خارج از کشور ، قبل از هر چیز باید شرایط خود را در نظر گرفته و با قوانین کشورهای مختلف مقایسه کنید.

 4 فاکتور اساسی که باید برای تحلیل شرایط متقاضیان کار، بررسی شود عبارتند از: سن، تحصیلات، سطح زبان، سابقه کار.  علاوه بر این موارد، فاکتورهای دیگری مانند رزومه فرد، سطح دانش متقاضی کار، وضعیت تاهل، زمینه شغلی و رشته تحصیلی نیز از جمله موارد مهم است که نیاز به بررسی دقیق خواهد داشت. اگر کشور خاصی را برای مهاجرت کاری در نظر دارید، بهتر است با جستجوی نام کشور در وب سایت از قوانین و شرایط اختصاصی کشور مقصد آگاه شوید. پس از آگاهی از قوانین کاری کشور مورد نظر می توانید به مقایسه و تحلیل شرایط خود بپردازید. اگر به دنبال پیدا کردن بهترین کشور برای کار و مهاجرت کاری هستید، قبل از هر چیز حتما مقاله جاری را مطالعه فرمایید.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در رابطه با آموزش کاریابی خارج از کشور

  • 19 دقیقه
  • 3 K
  • ارسال

فاکتورهای تاثیرگذار در کاریابی در خارج از کشور:

همانطور که اشاره شد، فرد متقاضی برای مهاجرت کاری لازم است که فاکتورهای مهم که در امر کاریابی بسیار تاثیرگذار است را برررسی نماید. در این بخش به بررسی این فاکتورهای مهم می پردازیم.

فاکتور مهم توضیحات
سن: سن فرد متقاضی در کاریابی یکی از موارد با اهمیت است. برای کاریابی در خارج از کشور لازم است که فرد از سن مناسبی برای کار برخوردار باشد. سن کار و سن بازنشستگی ممکن است در کشورهای مختلف متفاوت باشد، اما به طور کلی بهتر است که سن فرد پایین تر از 40 سال باشد. اگرچه سن بالاتر، در اکثر مواقع نشان دهنده سابقه کار و تخصص بیشتر است، اما به هر حال سن مناسب در کارآیی فرد اهمیت زیادی دارد. به علاوه  معمولاً کارفرمایان طول مدتی که کارمند می تواند به صورت مفید برایش کار کند را در هنگام استخدام در نظر می گیرد. فردی که به سن بازنشستگی نزدیک است، گزینه چندان مناسبی نیست.
تحصیلات: میزان حداقل تحصیلات فرد، بسته به قوانین استخدام نیروی خارجی کشور مقصد، شغل مورد نیاز و رزومه فرد، متفاوت است. برای برخی از موقعیت های شغلی خاص ممکن است تحصیلات دانشگاهی مد نظر نباشد. مانند راننده ماشین بزرگ یا سرآشپز غذای یک کشور خاص. اما در اکثر کشورها داشتن حداقل لیسانس مرتبط با شغل مورد تقاضا، از جمله شرایط اولیه برای دریافت ویزای کاری است.
تخصص فرد: طبیعتاً نیازهای بازار کار در هر کشور با کشورهای دیگر متفاوت است. هر کشور بسته به نیازهای خود، هر ساله مشاغل مورد نیاز که با کمبود نیروی کار مواجه هست، را اعلام می کند. اگر تخصص فرد نیز جزو مشاغل مورد نیاز در کشور مقصد باشد، شانس کاریابی برای فرد بالاتر است.
مدرک زبان: تسلط به زبان رسمی و یا حداقل زبان دوم کشور که معمولاً زبان انگلیسی است، در کشور مقصد برای به دست آوردن شغل مورد نیاز نیز فاکتور مهم دیگری است. البته سطح زبان مورد نیاز، بسته به شغل مورد نظر متفاوت است. به طور مثال در مشاغلی که ارتباط مستقیم با مشتری وجود ندارد، ممکن است نیاز به سطح بالایی از زبان نباشد. در برخی از پروسه های کاری مدرک زبان امتیاز دارد و حتی اگر شغل مورد نظر نیاز به سطح زبان بالایی نداشته باشد، برای کسب امتیاز، لازم است که مدرک زبان در سطح تعریف شده را بدست آورد.
سابقه کار سابقه کار فرد نشان دهنده میزان تسلط و دانش در شغل مورد نظر است. طبیعی است فردی که سابقه کار ندارد یا سابقه کار کمی دارد، برای دریافت مشاغل تخصصی، صلاحیت کمتری دارند. نکته مهم دیگری که در سابقه کار باید توجه داشته باشید این است که بالا بودن سابقه کار تا حد مشخصی می تواند برای فرد امتیاز یا شانس بالاتری بیاورد. در صورتی که بالا بودن سابقه کار به سبب بالا رفتن سن فرد باشد، معمولا تاثیر چندانی ندارد. در بیشتر کشورها داشتن حداقل سه سال و حداکثر 10 سال سابقه کار برای بدست آوردن شغل مورد نظر کافی است.
وضعیت تاهل و

سن فرزندان

این فاکتور زمانی اهمیت پیدا می کند که فرد متاهل باشد و تمایل به مهاجرت کاری به اتفاق خانواده داشته باشد. شرایط ویزای همراه را در ادامه مقاله مطالعه خواهید کرد. امکان الحاق همراه، حداکثر سن فرزندان برای الحاق و اجازه کار همراه در قوانین کشورهای مختلف، عواملی است که برای افراد متاهل مهم است.

نکات مهم برای کاریابی در خارج از کشور:

1-  کجا دنبال کار می گردید؟ اولین نکته ای که می بایست برای کاریابی خارج از کشور در نظر بگیرید این است که کشوری که به عنوان مقصد مهاجرت کاری خود انتخاب کرده اید و در این کشور در جستجوی کار هستید، اصلا به تخصص شما نیاز دارد یا خیر؟ به این معنا که شغل شما در کشور مد نظر، مورد نیاز باشد.

2- نکته مهم دیگر تهیه رزومه بر اساس اصول درست و صحیح است.

3- بررسی نرخ بیکاری کشور مقصد نکته مهم دیگری است که حتما می بایست بررسی نمایید.

4- بررسی و چک کردن قوانین کار در کشور مقصد نیز بسیار مهم است. باید بررسی کنید که اگ جاب افر دریافت کنید، می توانید ویزای کار کشور مقصد را نیز دریافت کنید یا خیر؟

5- تمامی مدارکی که برای دریافت ویزای کار مورد نیاز است را تهیه کنید.

6- سایت ها و موسسات کاریابی معتبر را بشناسی و با استفاده از موسسات معتبر اقدام به کاریابی کنید.

توجه داشته باشید که ثبت نام در سایتهای کاریابی رایگان است و هیچ موسسه کاریابی حق ندارد که از کارمند و نیروی کار پول درخواست کند بلکه هزینه کاریابی را از کارفرما دریافت می کنند.

تمام اطلاعات و نکات مهم در خصوص این موارد را می توانید در پکیج گام به گام کاریابی در خارج از کشور دریافت کنید.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در رابطه با آموزش کاریابی خارج از کشور

  • 2 دقیقه
  • 12 K
  • ارسال

فایل صوتی این ویدئو

انواع ویزای کار:

به طور کلی ویزاهای کاری در کشورهای مختلف در سه دسته قرار می گیرد. البته همه کشورها هر سه نوع ویزای کاری را ندارند. نوع اول ویزای کاری دریافت جاب آفر یا پیشنهاد کار از کارفرمایی در کشور مقصد است. این تنها نوعی از ویزاست که در همه کشورها تعریف شده است. انواع دیگر ویزای کاری، ویزای جاب سیکر یا جستجوی کار و ویزای امتیازبندی است. این دو نوع ویزا در برخی از کشورها که معمولا با کمبود نیروی متخصص مواجه است، تعریف شده است. برای پاسخ به این سوال که آیا می توانیم در خارج از کشور کار پیدا کنیم ، لازم است انواع ویزا را بشناسید. توضیحات دقیق تر هر یک از این موارد را در ادامه مشاهده می کنید.

  • ویزای Job Offer یا پیشنهاد کار:

    صدور این ویزا در همه کشورهای دنیا امکان پذیر است. البته با توجه به شرایط اقتصادی، نیاز به نیروی کار خارجی و مشاغل مورد نیاز در هر کشور، صدور این ویزا شرایط متفاوتی دارد. کشورهایی که نرخ بیکاری بالایی دارند، نیاز کمتری به نیروی کار خارجی خواهند داشت. بنابراین طبیعی است که صدور ویزای جاب آفر در این کشورها، سخت تر باشد. به طور کلی هر کارفرما در صورتی می تواند، به یک خارجی پیشنهاد کار دهد که برای این کار از اداره کار کشورش مجوز داشته باشد. بر اساس قوانین، اولویت استخدام نیرو با افراد بومی کشور یا کسانی است که به صورت قانونی در کشور مقصد، اقامت و اجازه کار دارند. علاوه به قوانین خاص هر کشور، بررسی فاکتورهای گفته شده در دریافت ویزای جاب آفر بسیار مهم است.

  • ویزای Gob Seeker یا جستجوی کار:

    برخی از کشورها به دلیل نیاز یه نیروی متخصص و عدم امکان تامین این نیروها از درون کشور، اقدام به تعریف ویزایی تحت عنوان ویزای جستجوی کار کرده اند. از طریق این ویزا افراد متفاضی فرصت می یابند در مدت زمان مشخصی در کشور مقصد به دنبال کار باشند. در این ویزا، یک سری شرایط اولیه تعریف می گردد که افراد در صورت دارا بودن شرایط مد نظر می توانند ویزای جستجوی کار را اخذ نمایند. کشورهای آلمان و اتریش از جمله کشورهایی هستند که این نوع ویزا را تعریف کرده و به ایرانیان نیز اجازه دریافت این ویزا را می دهند.

  • ویزای کار از طریق امتیازبندی:

    این ویزا در کشورهای کانادا، استرالیا و نیوزلند تعریف شده است. این کشورها برای تامین نیروهای متخصص و حرفه ای، سیستمی امتیازبندی و رقابتی طراحی کرده اند که افراد از فاکتورهای تعریف شده، امتیاز کسب می کنند. این پروسه دو مرحله است. در مرحله اول امتیازات فرد برای ورود به مرحله دوم و شروع رقابت با دیگر متقاضیان؛ ارزیابی می شود. در واقع در این مرحله حداقل امتیازی تعریف شده است، که متقاضیان بالاتر از این امتیاز بتوانند در مرحله دوم با هم رقابت کنند. این سیستم در واقع سیاست گذاری هوشمندانه ای برای جذب افراد متخصص و نخبه از سراسر دنیاست. به علاوه افراد متقاضی کار در کشور مقصد در صورت داشتن شرایط مورد نیاز، شانس دریافت اقامت دائم از ابتدای ورود را خواهند داشت. در صورتی که در مرحله دوم امتیاز فرد بالاتر از حد مشخصی باشد، توسط دولت آن کشور انتخاب و اقامت دائم دریافت می کند.

امتیازبندی ویزاهای کار

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

مدارک مورد نیاز کاریابی در خارج از کشور:

اگر پس از بررسی های دقیق، متوجه شدید چه مسیری برای اخذ ویزای کاری برای شما مناسب است، می توانید جمع آوری مدارک را آغاز کنید. جمع آوری مدارک دقیق و صحیح و ترجمه این مدارک مرحله بعدی پس از کسب اطمینان از امکان مهاجرت کاری و انتخاب روش مناسب است. در این قسمت مدارک کلی که برای کاریابی در خارج از کشور مورد نیاز است را بیان کرده ایم. توجه داشته باشید که لیست دقیق مدارک در یک روش خاص را می بایست به صورت مشخص از منابع رسمی دریافت کرد. در این قسمت ما فقط لیستی از مدارک کلی که نیاز است فرد متقاضی تهیه نماید را بیان می کنیم.

  • مدارک هویتی مانند، شناسنامه و پاسپورت و ...
  • عکس متقاضی
  • مدارک تحصیلی و دوره های آموزشی
  • مدارک سابقه کار و رزومه کاری
  • مدرک زبان
  • مدارک لازم برای اثبات تمکن مالی
  • پیشنهاد کار در صورت لزوم یا وجود
  • مدارک مورد نیاز برای الحاق همراه مانند سند ازدواج و اسناد هویتی همراهان
  • سایر مدارک مورد نیاز بسته به روش

بررسی نرخ بیکاری برای کاریابی در خارج از کشور:

بررسی نرخ بیکاری یکی از اصول کاریابی در خارج از کشور است. نرخ بیکاری در هر کشور نشان دهنده تعداد افراد واجد شرایط کار و فاقد شغل است. هر چه این میزان پایین تر باشد، نشان دهنده این است که شانس کاریابی و موقعیت های شغلی بیشتری در آن کشور وجود دارد. در جدول زیر، نرخ بیکاری کشورهایی که معمولاً تقاضای بیشتری برای مهاجرت دارند را آورده ایم. برای اینکه بدانیم آیا می توانیم در خارج از کشور کار پیدا کنیم یا نه؟ توجه به این نرخ در کشور مقصد الزامی است. لازم به ذکر است این مقاله توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور همکار ملک پور اتریش نگاشته شده است. بنابراین کپی برداری از مطالب آن به هر نحوی بدون ذکر منبع و بدون اجازه قانوناً مجاز نخواهد بود.

آخرین نرخ بیکاری نام کشور
7.40 استرالیا
8.98 اتریش
11.20 کانادا
4.80 دانمارک
4.50 آلمان
10.20 آمریکا
4.00 نیوزلند

مشاغل مورد نیاز برای کاریابی در خارج از کشور:

توجه به لیست مشاغل مورد نیاز در هر کشور برای کاریابی ضروری است. اگر تخصص و حرفه شما از جمله مشاغلی است که نیاز به نیروی کار دارد می توانید برای کاریابی در کشور مقصد امیدوارتر باشید. دولت هر کشور معمولاً هر ساله لیستی از مشاغلی که در آن با کمبود نیروی کار مواجه هست را منتشر می کند. اگر کشوری که مد نظر شماست، نرخ بیکاری پایینی دارد و شغل شما نیز از جمله مشاغل مورد نیاز در این کشور است، قطعاً شانس بالایی برای کاریابی در این کشور خواهید داشت. به طور مثال در کشورهای صنعتی مانند آلمان و اتریش رشته های تحصیلی مهندسی بیشتر مورد نیاز است. در برخی از کشورها مانند دانمارک، سوئد و نروژ و همچنین آلمان نیاز به نیروی کار در مشاغل پزشکی، پرستاری و سایر شاخه های پیراپزشکی به چشم می خورد. برخی مشاغل مانند مهندس کامپیوتر  و آی تی در اکثر کشورهای پیشرفته از جمله سوئد، اتریش، آلمان، کانادا و استرالیا نیز مورد نیاز است.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کاریابی در خارج از کشور

فایل صوتی این ویدئو

نحوه کاریابی در خارج از کشور:

تا اینجا دریافتید که چه فاکتورهایی برای استخدام شدن در کشورهای خارجی مهم است. به علاوه بررسی نرخ بیکاری و مشاغل مورد نیاز چه اهمیتی در انتخاب کشور مقصد خواهد داشت. برای کاریابی در هر کشور می توانید پس از بررسی شرایطی که توضیح داده شد و اطمینان از اینکه شانس خوبی برای اخذ ویزای کار دارید، اقدام نمایید. رزومه و سطح زبان فرد تاثیر به سزایی در شانس کاریابی فرد خواهد داشت. برای اینکه بدانیم آیا می توانیم خارج از کشور کار پیدا کنیم یا نه بهتر است روش های کاریابی در خارج از کشور را حتما به دقت مطالعه کنید. کاریابی در خارج از کشور به دو صورت حضوری و غیر حضوری امکان پذیر است. در روش حضوری فرد با حضور در کشور مقصد و به صورت مستقیم می تواند اقدام به کاریابی نماید.

 برای کاریابی به صورت حضوری لازم است فرد از قبل از یک روش قانونی، اقامت کشور مقصد را به صورت موقت یا دائم کسب کرده باشد. روش های جستجوی کار، اسکیل ورکر یا تحصیل، روش هایی است که امکان اقامت قبل از کاریابی را برای افراد فراهم می آورد. این افراد می توانند به صورت حضوری به موسسات و شرکت های معتبر مراجعه کرده و درخواست خود را برای اخذ پیشنهاد شغلی ارائه دهند. هم چنین مراجعه به بخش کاریابی روزنامه ها و نشریات محلی نیز از جمله روش هایی است که فقط در نوع کاریابی حضوری امکان پذیر خواهد بود.

از آنجا که امکان اخذ اقامت دائم یا موقت برای همه متقاضیان کار در خارج از کشور وجود ندارد، بهتر است روش هایی کاریابی بدون حضور در کشور مقصد را نیز امتحان کند.  مراجعه به سایت های موسسات کاریابی معتبر یکی از بهترین روش های کاریابی و ارسال رزومه برای دریافت پیشنهاد شغلی است. البته این روش برای افرادی که در کشور مورد نظر حضور دارد نیز بسیار موثر است. این موسسات با ارتباط مستقیم با کارفرمایان مختلف، می توانند شرایط شما را برای کار در شرکت ها و موسسات مختلف بررسی نمایند. معمولا موسسات کاریابی مشاغل مورد نیاز را به تفکیک اطلاع رسانی می کنند. برخی از این موسسات حتی در هنگام عضویت شما هیچ مبلغی دریافت نمی کنند. در این صورت شما متعهد می شوید در صورت عقد قرارداد کاری با کارفرما از طریق سایتشان، درصدی از درآمد ماه اول خود را به موسسه پرداخت نمایید.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص شرایط کاریابی توسط موسسه ملک پور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص شرایط کاریابی توسط موسسه ملک پور

بررسی ویزای همراه:

برای افراد متاهل که اقدام به کاریابی در خارج از کشور می کنند، امکان الحاق خانواده و اخذ ویزای همراه بسیار مهم است. مهاجرت کاری یکی از پرطرفدارترین راه های مهاجرت است. اما اگر از طریق کار در خارج از کشور، امکان اخذ ویزای همراه وجود نداشته باشد، روند تصمیم گیری تغییر می کند. امکان ویزای همراه بسته به نوع ویزا متفاوت است.  در اکثر کشورها امکان همراه برای نفر اصلی که از طریق دریافت پیشنهاد کار اقدام می کند، وجود دارد. منظور از همراه عمدتاً همسر و فرزندان وابسته زیر 18 سال است. البته در برخی از کشورها در ابتدا نفر اصلی ویزای خود را دریافت کرده و پس از اخذ اقامت کاری امکان الحاق خانواده نیز وجود دارد. اما در ویزای جستجوی کار، امکان ویزای همراه وجود ندارد. بنابراین اشخاص پس از حضور در کشور مقصد، تا زمان کاریابی و عقد قرارداد کاری نمی توانند برای خانواده خود درخواست دهند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت با کار در خارج از کشور:

پیدا کردن کار در خارج از کشور معمولا به دو منظور انجام می شود. در برخی موارد فرد به دنبال مهاجرت دائمی نیست و صرفاً برای افزایش توان مالی و به امید درآمد بیشتر، تنها برای مدت زمان محدودی اقدام به کاریابی در خارج از کشور می کند. اکثر افراد اما به هدف مهاجرت دائمی به همراه خانواده و در نهایت اخذ اقامت و تابعیت کشور مقصد اقدام می کنند. بررسی امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت کشور مقصد قطعاً مورد توجه گروه دوم است. در برخی از روش ها و کشورها مانند اسکیل ورکر کانادا افراد از ابتدا با اقامت دائم وارد می شوند. در کانادا معمولاً پس از گذشت سه سال از گذشت اقامت دائم می توان برای اخذ پاسپورت اقدام کرد. برای گرفتن پاسپورت در هر کشور برآورده کردن برخی شرایط لازم است. این شرایط عبارتند از: تسلط به زبان بومی، آشنایی نسبی با فرهنگ و تاریخ کشور، پرداخت بیمه و مالیات، عدم سو پیشینه در کشور مقصد و قبولی در آزمون شهروندی.

سخن پایانی:

آیا می توانیم در خارج از کشور کار پیدا کنیم؟ این سوال اساسی در این مقاله به تفصیل و با تحلیل های علمی بررسی شد. عموما کاریابی در خارج از کشور همواره امری مهم و حیاتی برای افرادی است که متقاضی مهاجرت کاری بوده اند. در این مقاله به بررسی نحوه جستجوی کار، ارسال رزومه به موسسات کاریابی و سایر نکات مرتبط با کاریابی در خارج از ایران پرداختیم. همانطور که درمتن مقاله هم توضیح داده شد، محصولی تحت عنوان گام به گام تا کار خارج از کشور به تدریس استاد ملک پور تهیه شده است که تمامی نکات مهم و تاثیر گذار در رابطه با ارتباط با کارفرمایان، اخذ دعوت نامه کاری و صفر تا صد پیدا کردن شغل مناسب تدریس شده است. شما عزیزان می توانید با تهیه این محصول خودتان تمامی امور مهاجرتی خود را به عهده گیرید. چگونگی ارتباط با کارفرمایان، بررسی نرخ بیکاری و مشاغل مورد نیاز در کشورهای مختلف نیز در این مقاله بررسی و تحلیل شد.
شما عزیزان می توانید سوالات و ابهامات خود مربوط به اینکه آیا می توانیم در خارج از کشور کار پیدا کنیم را در قسمت پرسش و پاسخ سایت بیان کنید. متخصصان ما در اولین فرصت پاسخگوی شما عزیزان می باشند. هم چنین نظرات، پیشنهادات و سوالات دیگر خود را می توانید در انتهای این مقاله و در قسمت دیدگاه ها برای ما بنوسید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در خارج از کشور

✅ برای رفتن به خارج از کشور برای کار چه فاکتورهای اساسی می بایست بررسی گردد؟

فاکتورهای اساسی که باید برای تحلیل شرایط متقاضیان کار و رفتن به خارج از کشور برای کار بررسی شود عبارتند از: سن، تحصیلات، سطح زبان، سابقه کار، رزومه فرد، سطح دانش متقاضی کار، وضعیت تاهل، زمینه شغلی و رشته تحصیلی نیز از جمله موارد مهم است که نیاز به بررسی دقیق خواهد داشت.

چگونه در خارج از کشور کار پیدا کنیم؟

با تحلیل دقیق شرایط خود، آگاهی از قوانین کار در کشورهای مختلف و آشنایی با روش های کاریابی خارج از کشور می توانیم در خارج کشور کار پیدا کنیم.

✅ سایتهای کاریابی خارج از کشور چگونه در امر کاریابی به متقاضیان کمک می کنند؟

این سایت ها با ارتباط مستقیم با کارفرمایان مختلف، می توانند شرایط شما را برای کار در شرکت ها و موسسات مختلف بررسی نموده و مشاغل مورد نیاز را به تفکیک اطلاع رسانی می کنند.

✅ دفاتر اعزام نیروی کار به خارج از کشور چگونه امر کاریابی را انجام می دهند؟

این دفاتر با ارتباط با کارفرمایان می توانند در امر کاریابی خارج از کشور به فرد متقاضی کمک کند.

✅ آیا کاریابی خارج از کشور به صورت غیر حضوری امکان پذیر است؟

بله با آگاهی از روش های کار در کشورهای مختلف و هم چنین از طریق موسسات و سایتهای کاریابی خارج از کشور حتی به صورت غیر حضوری نیز کاریابی خارج از کشور امکان پذیر است.

2 پاسخ
  1. مهران
    مهران گفته:

    سلام و عرض ادب
    چه کشورهایی ویزای جستجوی کار رو به ما ایرانی ها میدن تا بتونیم در اون کشور کار پیدا کنیم؟

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام دوست عزیز
      در حال حاضر در کشورهای آلمان و اتریش امکان اخذ این نوع ویزا ر برای ما ایرانی ها وجود دارد.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *