کار پس از تحصیل در اتریش

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار پس از تحصیل در اتریش
  • شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت کاری در اتریش
  • تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت کاری اتریش در حین تحصیل
  • مدارک و شرایط مورد نیاز جهت اخذ اقامت کار پس از تحصیل در اتریش
  • بررسی نرخ بیکاری در اتریش
  • لیست مشاغل مورد نیاز اتریش 2021
  • میزان حقوق و درآمد مشاغل در اتریش
  • نحوه کاریابی در اتریش
  • مؤسسات کاریابی در اتریش
  • کار پس از تحصیل در اتریش و بررسی ویزای همراه
  • وضعیت اقامت و اخذ تابعیت از طریق کار در اتریش
  • خدمات موسسه حقوقی ملک پور
  • کار پس از تحصیل در اتریش و سخن پایانی
کار پس از تحصیل در اتریش

کار پس از تحصیل در اتریش و مقدمه ای بر آن

کار پس از تحصیل در اتریش، نگاهی به شرایط تحصیل و کار در اتریش، بررسی شرایط و مدارکی که جهت اخذ ویزای کار اتریش مورد نیاز است، نگاهی به نرخ بیکاری و میزان حقوق در مشاغل این کشور، بررسی لیست مشاغل مورد نیاز اتریش از اصلی ترین مواردی هستند که ما قصد داریم در مقاله کار پس از تحصیل در اتریش به بررسی آن ها بپردازیم. آیا برای کسانی که شرایط تحصیل در اتریش را دارند، امکان کار پس از تحصیل در اتریش وجود دارد؟ آیا امکان تحصیل و کار در اتریش وجود دارد؟ مراحل اخذ ویزای کاری اتریش چگونه است؟ این سوالات از عمده ترین سوالات متقاضیان تحصیل و کار در اتریش می باشد و ما قصد داریم تا در این مقاله به این سوالات پاسخ مناسب داده و در خصوص شرایط کار پس از تحصیل در اتریش توضیحات کاملی را ارائه نماییم. موسسه حقوقی ملک پور با سابقه ترین و بزرگ ترین موسسه مهاجرتی خاورمیانه و ایران می باشد که در زمینه خدمات مهاجرتی و اخذ ویزا از برترین کشور های جهان به متقاضیان خدماتی عالی ارائه می کند. افرادی که تمایل دارند تا جدیدترین اطلاعات مهاجرتی روز دنیا را دریافت کنند، این امکان را دارند تا با برقراری تماس با موسسه به صورت رایگان به صحبت با مشاور های مجموعه پرداخته و در خصوص روش های مختلف مهاجرت مانند کار پس از تحصیل در اتریش و شرایط تحصیل در اتریش و دیگر روش های مهاجرتی اطلاعات دریافت نمایند، همچنین می توانید به بررسی بهترین روش برای مهاجرت خود بپردازید تا با ارائه شرایط مهاجرتی خود مشاورین موسسه بهترین نوع مهاجرت را به شما معرفی کنند.

شرایط عمومی کار پس از تحصیل در اتریش:

اتریش کشوری با نزدیک به 9 میلیون نفر جمعیت در اروپای مرکزی می باشد، اتریش با کشور های چک و آلمان، اسلواکی و مجارستان، اسلوونی و ایتالیا و سوئیس و لیختن اشتاین همسایه است. قلمرو اتریش بالغ بر 83.878 کیلومتر مربع است. زبان آلمانی زبان رسمی مردم در کشور اتریش می باشد و زبان های محلی کرواتی، مجارستانی و اسلوونیایی دیگر زبان های هستند که در این کشور وجود دارند. شهر وین بزرگترین شهر اتریش با بیشتر از 1.8 میلیون نفر جمعیت می باشد که پایتخت اتریش نیز می باشد. اتریش نسبت به مساحت و جمعیت کمی که دارد اما یکی از ثروتمند ترین کشور های جهان می باشد، سطح زندگی در این کشور بسیار بالا می باشد و خدمات بهداشتی و آموزشی، مسکن و کیفیت محیط زیست از استاندارد بسیار بالایی برخوردار می باشند. کشور اتریش در سال های اخیر به یکی از کشور های مورد علاقه برای مهاجرین تبدیل شده است، افراد زیادی تمایل دارند تا از روش های مختلف به این کشور ورود کنند و در این کشور به ادامه زندگی بپردازند. از اصلی ترین روش های مهاجرت به اتریش روش تحصیل می باشد که به فارغ التحصیلان در این کشور اجازه کار پس از تحصیل داده می شود و افراد این اجازه را دارند تا پس از اتمام تحصیلات در این کشور به دنبال کار مرتبط باشند و در صورت پیدا کردن کار پس از تحصیل در اتریش می توانند اقامت کاری این کشور را اخذ نمایند.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت کاری اتریش

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت کاری در اتریش

شرایط تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت کاری در اتریش:

با توجه به سطح آموزش بالا در نظام آموزشی کشور اتریش و شرایط مناسب کار و زندگی در این کشور افراد زیادی اتریش را به عنوان مقصد برای ادامه تحصیلات و ورود به دانشگاه انتخاب می نمایند. دانشگاه ها و مراکز آموزشی در اتریش از قدیمی ترین و برترین موسسات در کل اروپا شناخته شده می باشند. در کشور اتریش شهروندانی که از کشور های اتحادیه اروپا نمی باشند در صورتی که در اتریش تحصیلات دانشگاهی خود را با موفقیت پشت سر بگذارند، این امکان را دارند تا پس از اتمام ویزای دانشجویی خود، دوازده ماه دیگر در اتریش اقامت داشته باشند تا به جستجوی کار بپردازند و پس از پیدا کردن کار مرتبط اقامت کاری اتریش را اخذ نمایند. دانشجویان باید توجه داشته باشند که باید قبل از اتمام ویزای دانشجویی، درخواست خود را مبنی بر جستجوی کار به مدت 12 ماه به اداره مهاجرت اتریش(MA35) تحویل دهند و در صورت تایید از سمت این مرکز به دانشجو فرصت داده می شود تا 12 ماه در خاک اتریش به جستجوی کار بپردازد. همان گونه که می دانید کشور اتریش و آلمان تنها کشور های اروپایی می باشند که شهروندان ایرانی امکان اخذ ویزای جستجوی کار از آن ها را دارند. در این ویزا در صورتی که متقاضیان دارای شرایط تحصیلی مناسب، سن، مدرک زبان و سابقه کار باشند، بر اساس یک جدول امتیاز بندی در صورت دریافت حداقل امتیاز 70 امتیاز از  100 امتیاز، ویزا جستجوی کار اتریش را اخذ نماید و به مدت 6 ماه در اتریش به کاریابی مشغول شود و در صورتی که موفق به کاریابی شوند می توانند اقامت کاری این کشور و کارت قرمز سفید قرمز که کارت اقامت اتریش می باشد را اخذ نمایند. بزرگ ترین مزیت برای افرادی که با ویزا تحصیلی به اتریش مهاجرت کرده اند و موفق به فارغ التحصیلی از دانشگاه های اتریش شده اند این است که آن ها برای دریافت کارت قرمز سفید قرمز بر خلاف متقاضیان ویزای جاب سیکر یا جستجوی کار اتریش نیازی به گذراندن آزمون بازار کار و سیستم امتیاز بندی برای اخذ ویزای جستجوی کار ندارند، همچنین افراد فارق التحصیل در اتریش شانس بالاتری برای کاریابی در اتریش دارند و برای آن ها زمان بسیار کمتری صرف اخذ مجوز کار می شود که این موضوعات باعث آسان شدن روند کاریابی می شود.

تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت کاری اتریش در حین تحصیل:

در اکثر کشور های دنیا افراد خارجی که با هدف تحصیل به آن کشور ها مهاجرت می کنند و در دانشگاه ها مشغول به تحصیل می شوند، در صورتی که بتوانند اجازه کار حین تحصیل را دریافت کنند، تنها اجازه کار به مدت 20 ساعت در هفته را به صورت حداکثر خواهند داشت. اما در کشور اتریش قانون کار حین تحصیل برای دانشجویان خارجی متفاوت است. در کشور اتریش اگر دانشجو در حین تحصیلات خود تمایل داشته باشد برای جبران هزینه های تحصیل و زندگی مشغول به کار شود، در صورتی که بتواند در اتریش کاری را پیدا کند، این امکان برایش وجود دارد تا با مراجعه به اداره کار اتریش(AMS) درخواست خود برای انجام کار به صورت تمام وقت را بدهد، پس از درخواست دانشجو به اداره کار اتریش مبنی بر انجام کار تمام وقت، در صورتی که مورد تایید اداره کار اتریش (AMS) قرار گیرد اجازه خواهد داشت تا به مدت 40 ساعت در هفته و به صورت تمام وقت مشغول به کار شود. دانشجویانی که در کشور اتریش موفق شوند تا در حین تحصیلات از سمت یک کارفرما جاب آفر یا پیشنهاد کاری دریافت کنند در صورتی که جاب آفر و پیشنهاد کاری دارای شرایط خاصی باشد این امکان وجود دارد تا دانشجو در حین تحصیل، ویزای تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل نماید و کارت اقامتی اتریش را دریافت نماید. از اصلی ترین شرایطی که پیشنهاد کاری یا جاب آفر باید داشته باشد این است که حقوق پیشنهادی کار مورد نظر باید از حداقل حقوقی که اداره کار اتریش تعیین نموده بالاتر باشد، همچنین کارفرما باید دلایل قانع کننده ای برای انتخاب نیروی مورد نظر داشته باشد و فرد مورد نظر باید دارای مهارت مرتبط با کار پیشنهاد شده باشد.

مدارک و شرایط مورد نیاز جهت اخذ اقامت کار پس از تحصیل در اتریش:

همان گونه که گفته شد، دانشجویانی که در کشور اتریش موفق به فارغ التحصیلی در مقاطع دانشگاهی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری شوند، این امکان برایشان فراهم می باشد تا قبل از این که ویزا تحصیل آن ها به پایان برسد، درخواست خود را به اداره مهاجرت اتریش جهت اخذ اقامت به مدت 12 ماه با هدف جستجوی کار در این کشور بدهند و در صورت تایید آن ها این فرصت را دارند تا در این مدت در صورتی که موفق به کاریابی در اتریش شوند اقامت کاری این کشور را اخذ نمایند. فارغ التحصیلان اگر در طی این دوازده ماه پیشنهاد کار از سمت کارفرما با قرار داد مشخص دریافت نمایند و کار پیشنهادی مرتبط با رشته تحصیلی آن ها باشد آن ها می توانند بدون آزمون بازار کار برای کارت قرمز سفید قرمز (کارت اقامتی اتریش) اقدام نمایند. فارغ التحصیلان برای شروع کار پس از تحصیل در اتریش و اخذ کارت اقامت قرمز سفید قرمز اتریش باید شرایط زیر را داشته باشند:

    • شخص که در کشور اتریش در مدت زمان دوازده ماه موفق به پیدا کردن کار پس از تحصیل می شود، باید در کار خود حداقل حقوق ناخالصی که یک شهروند اتریشی دریافت می نماید را به عنوان حقوق دریافت کنند، حداقل حقوقی که در سال 2021 مشخص گردیده و متقاضیان باید این حداقل را دریافت کنند 2.498 یورو می باشد که علاوه بر این میزان حقوق باید حقوق تعطیلات و کریسمس را نیز دریافت نماید.
    • در شرط دوم شخص باید شرایط عمومی مطابق با قانون اقامت در کشور اتریش را برآورده نماید. قوانینی مانند محل اقامت، وسایل معیشتی برای زندگی، پوشش بیمه درمانی و غیره

فارغ التحصیلان پس از پیدا کردن کار مرتبط با رشته تحصیلی خود در مدت زمان 12 ماه، در صورتی که شرایط عمومی مطابق با قانون اقامت در اتریش را رعایت نموده باشند و همچنین از حداقل حقوق کاری که توسط اداره کار اتریش مشخص گردیده بهرمند باشند می توانند جهت دریافت کارت اقامت قرمز سفید قرمز اتریش اقدام نمایند. فارغ التحصیلان پس از پیدا کردن کار با شرایط فوق کارت اقامت قرمز سفید قرمز اتریش را با مدت 2 سال اعتبار دریافت می نمایند.

در قسمت زیر مدارک لازم برای اخذ کارت قرمز سفید قرمز اتریش را برای شما قرار داده ایم:

  • سند سفر معتبر(به عنوان مثال گذرنامه)
  • شناسنامه یا سند معادل آن
  • عکس با اندازه 35در 45 میلی متر
  • اثبات پوشش بیمه درمانی که کلیه خطرات را پوشش می دهد (بیمه اجباری یا بیمه نامه معادل آن)
  • اثبات هزینه های معیشت و هزینه های اقامت( ارائه فیش حقوقی، قرارداد کاری، سنوات یا سایر مزایای بیمه)
  • مدارک فارغ التحصیلی

بررسی نرخ بیکاری در اتریش:

افرادی که تمایل دارند تا کشور اتریش را به عنوان مقصدی برای زندگی انتخاب نمایند و در این کشور به کار و زندگی مشغول شوند باید به تحقیق درباره این کشور بپردازند. همچنین افرادی که شرایط تحصیل در اتریش را دارند و تمایل دارند تا به تحصیل و کار در اتریش مشغول شوند و پس از اتمام تحصیل در این کشور وارد بازار کار شوند نیز باید به بررسی این عوامل بپردازند. یکی از مهم ترین موضوعات جهت بررسی که هر متقاضی قبل از اقدام به مهاجرت برای کار پس از تحصیل در اتریش باید به آن توجه ویژه ای داشته باشد و آن را مورد بررسی قرار دهد نرخ بیکاری می باشد. با بررسی نرخ بیکاری قبل از اقدام به مهاجرت می توان به این موضوع دست یافت که آیا امکان کار پس از تحصیل در اتریش برای آن ها وجود دارد یا خیر. کشور اتریش مانند سایر کشور های جهان به دلیل شیوع بیماری همه گیر کرونا و برای مقابله با این ویروس مشاغل خود را به صورت مقطعی تعطیل نموده اند که این موضوع باعث افزایش نرخ بیکاری در این کشور گردیده است. در زمان قبل از شیوع ویروس کرونا کشور اتریش یکی از کشور های اروپایی با نرخ بیکاری پایین بود. در حال نظر نرخ بیکاری اتریش در ماه ژانویه سال 2021 به 11.7 درصد رسیده است. نمودار نرخ بیکاری کشور اتریش را در قسمت زیر قرار داده ایم:

نرخ بیکاری اتریش

لیست مشاغل مورد نیاز اتریش2021:

با توجه به پایین بودن نرخ بیکاری در حالت عادی در اتریش و اقتصاد قوی و پر رونق و سطح زندگی بالا، اتریش در رده بندی شادترین کشور جهان در رده دهم قرار دارد که این موضوع شرایط عالی زندگی در کشور اتریش را اثبات می کند. یکی دیگر از مسائل که متقاضیان کار پس از تحصیل در اتریش باید قبل از این که در این کشور به تحصیل مشغول شوند مورد بررسی قرار دهند، لیست مشاغل مورد نیاز اتریش می باشد. با بررسی این لیست افراد دارای شرایط تحصیل در اتریش این امکان را دارند تا در رشته های به تحصیل بپردازند که جز مشاغل مورد نیاز این کشور می باشد و این امکان را به متقاضیان می دهد که برای کار پس از تحصیل در اتریش شرایط مناسبی را داشته باشند. البته برای کاریابی و ورود به بازار کار پس از تحصیل در اتریش باید از سطح زبان خوبی برخوردار بود. همان طور که گفته شد زبان رسمی مردم در اتریش زبان آلمانی می باشد، اما در این کشور زبان انگلیسی نیز بسیار صحبت می شود. اما افرادی که تمایل دارند تا در این کشور مشغول به کار شوند باید با زبان آلمانی آشنا باشند و بتوانند با این زبان صحبت نمایند تا شانس بالای برای ورود به بازار کار داشته باشند. در قسمت زیر لیستی از مشاغل مورد نیاز کشور اتریش را در یک جدول برای شما قرار داده ایم:

مشاغل مورد نیاز اتریش 2021
مهندس برق راننده قطار و لکوموتیو
مهندس آی تی اقتصاددانان تجارت
مهندس شبکه پرستار
مهندس فناوری اطلاعات نجار
مهندس راه اندازی نرم افزار پزشکان عمومی و متخصص
تکنسین ساخت وسایل نقلیه روانپزشک
طراح ماشین فیزیوتراپ
طراح ابزار لوله کش
تکنسین مکاترونیک مهندس سازه
مهندس تحلیل گر سیستم معمار
مهندسین تجهیزات کشاورزی مهندس عمران
مهندس برنامه نویس مکانیک وسایل نقلیه
مهندس مکانیک تکنسین فروش
مهندس الکترونیک مهندس صنایع

میزان حقوق و درآمد مشاغل در اتریش:

پس از بررسی لیست مشاغل مورد نیاز و نرخ بیکاری در کشور اتریش، افراد متقاضی به تحصیل و کار در اتریش باید به بررسی میزان حقوق و درآمد در مشاغل مختلف بپردازند، می توان گفت میزان درآمد در هر شغل مهم ترین قسمت برای انتخاب آن شغل می باشد، همان گونه که گفتیم اتریش از کشور های سطح اول جهان می باشد، و به واسطه شرایط خوب زندگی و تحصیل و کار به یکی از کشور های مناسب برای مهاجرت در اروپا تبدیل شده است. افرادی که دارای شرایط تحصیل در اتریش می باشند پس از مهاجرت تحصیلی به این کشور و ورود به دانشگاه و گذراندن دوره تحصیل، این امکان را دارند تا برای کار پس از تحصیل در اتریش اقدام نمایند، بررسی میزان حقوق و درآمد در مشاغل اتریش و دیگر موارد مهم، قبل از شروع پروسه مهاجرت به فرد متقاضی کمک می کند تا با چشمانی باز کشور اتریش را برای مهاجرت انتخاب نماید، در جدول زیر میزان حقوق متوسط و میانگین در برخی از مشاغل در کشور اتریش را قرار داده ایم:

عنوان شغل متوسط حقوق
مهندس هوافضا 60700 یورو
خلبان 78300 یورو
مهندس عمران 44300 یورو
مهندس برق 44500 یورو
مهندس مکانیک 44800 یورو
سر آشپز 29400 یورو
دندان پزشک 110000 یورو
پرستار 35000 یورو
تکنسین کامپیوتر 36900 یورو
وکیل 94100 یورو
داروساز 56800 یورو
معمار 53500 یورو

نحوه کاریابی در اتریش:

با بررسی و تحقیق در خصوص عوامل مهم و تاثیر گذار مانند نرخ بیکاری، مشاغل مورد نیاز و میزان درآمد که از مهم ترین موضوعات برای انتخاب یک کشور به عنوان مقصد مهاجرت می باشد، می توان فهمید که اتریش برای افراد متقاضی به تحصیل و کار می تواند گزینه ی مناسبی باشد. افرادی که دارای شرایط تحصیل در اتریش می باشند پس از مهاجرت به این کشور و اتمام تحصیلات خود در دانشگاه های این کشور می توانند به کار پس از تحصیل در اتریش مشغول شوند. همان طور که گفته شد پس از اتمام تحصیلات، فارغ التحصیلان این امکان را دارند تا در کشور اتریش به مدت 12 ماه به دنبال کار مرتبط باشند و پس از پیدا کردن کار مناسب در صورتی که شرایط و قوانین را رعایت نمایند و از حداقل حقوق کاری در اتریش برخوردار باشند می توانند اقامت کاری این کشور را اخذ نمایند. حال این سوال پیش می آید که چگونه می توان در کشور اتریش وارد بازار کار شد و به کاریابی پرداخت. روش های مختلفی برای پیدا کردن کار در اتریش وجود دارد. فارغ التحصیلانی که به کار پس از تحصیل در اتریش تمایل دارند، به واسطه مدت زمانی که در اتریش مشغول به تحصیلات بوده اند شناخت نسبی از این کشور به دست آورده اند. روش های مختلفی برای کاریابی در اتریش وجود دارد، فارغ التحصیلانی که از رشته آن ها جز رشته های مورد نیاز در اتریش می باشد در صورتی که با زبان آلمانی آشنا باشند شانس بسیار زیادی برای کاریابی دارند. یکی از روش های کاریابی برای متقاضیان کار پس از تحصیل در اتریش مراجعه به مراکز و سایت های کاریابی در اتریش می باشد، افراد می توانند با مراجعه به این مراکز و دادن اطلاعات و رزومه خود با کارفرمایان که به نیروی کاری نیاز دارند وارد مصاحبه شوند و در صورت قانع کردن کارفرما و رعایت قوانین قرار داد می توانند مشغول به کار شوند. همچنین می توانند به سایت های استخدامی عمومی مراجعه نمایند و با کارفرمایانی که به نیروی کاری نیاز دارند ارتباط برقرار نمایند و در صورت توافق وارد بازار کار شوند. به واسطه این که موسسه حقوقی ملک پور دارای جواز کاریابی در کشور های اروپایی می باشد، متقاضیان کار پس از تحصیل در اتریش می توانند خدمات کاریابی را دریافت نمایند. برای دریافت اطلاعات دقیق تر می توانید با دفاتر موسسه تماس گرفته و با مشاورین مجموعه در خصوص کاریابی در اتریش توسط موسسه به صحبت بپردازید.

مؤسسات کاریابی در اتریش:

 متوجه شدیم که روش های مختلف و گوناگونی برای کاریابی در اتریش وجود دارد، افرادی که شرایط تحصیل در اتریش را دارند و برای انجام تحصیلات به این کشور مراجعه نموده اند، پس از اتمام دوره تحصیل و فارغ التحصیلی از دانشگاه های اتریش این امکان را دارند تا به کار پس از تحصیل در اتریش مشغول شوند. در صورتی که در رشته های مورد نیاز کشور اتریش تحصیل نموده باشند و همچنین سطح مناسبی از زبان آلمانی را داشته باشند شانس بالاتری برای ورود به بازار کار خواهند داشت. همچنین گفته شد که روش های مختلفی برای ورود به بازار کار پس از تحصیل در اتریش وجود دارد، روش های مانند مراجعه به موسسات کاریابی و همچنین ثبت نام در سایت های کاریابی و استخدام می تواند به فارغ التحصیلان کمک کند تا وارد بازار کار شوند و بتوانند در این کشور از سمت کارفرما به کار دعوت شوند. در این قسمت نما تعدادی از موسسات و سایت های کاریابی در اتریش را قرار داده ایم:

سایت موسسات کاریابی در اتریش سایت های کاریابی در اتریش
www.michaelpage.at StepStone
www.teamwork-one.com karriere.at 
www.aupairaustria.at derStandard.at/Karriere
www.teampool.com Willhaben.at
www.monster.at AMS PRESENTATION
www.experis.at NGOJobs.eu

بررسی ویزای همراه جهت کار در اتریش:

همه متقاضیانی که تمایل به مهاجرت دارند تمایل به این موضوع دارند که بتوانند خانواده خود را به عنوان همراه با خود به کشور مقصد ببرند. متقاضیان مهاجرت به اتریش پس از بررسی های گوناگون و تحقیق در خصوص زوایای مختلف مهاجرت به اتریش می توانند این کشور را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب نمایند. افرادی که به واسطه تحصیل به اتریش مهاجرت می نمایند، باید از این موضوع اطلاع داشته باشند که به صورت همزمان نمی توانند برای همسر و فرزندان خود درخواست ویزای همراه بدهند، اما این امکان برای آن ها وجود دارد تا  پس از ورود به اتریش و شروع دوره تحصیل برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود درخواست ویزای الحاق را دهند. همراهان شخص اصلی تا مدت زمانی که شخص اصلی در این کشور مشغول به تحصیل می باشد اجازه اقامت خواهند داشت، همچنین همراهان در کشور اتریش اجازه کار به صورت تمام وقت خواهند داشت. فارغ التحصیلان پس از اتمام تحصیلات با دریافت مجوز می توانند در این کشور به مدت 12 ماه به دنبال شغل مرتبط با رشته خود باشند و پس از پیدا کردن کار مناسب می توانند اقامت کاری یا کارت قرمز سفید قرمز اتریش را کسب نمایند، در این مدت به همسر و فرزندان او نیز اجازه اقامت داده خواهد شد. فرد متقاضی بعد از ورود به اتریش و شروع دوره تحصیل خود، برای این که بتواند ویزای همراهان خود را اخذ نماید با بتواند شرایط مالی مناسبی را ارائه نماید و اثبات نماید که می تواند شرایط مناسبی را برای اسکان و زندگی خانواده خود فراهم نماید. مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای همراه اتریش به شرح زیر است:

  • امضا و تکمیل فرم درخواست ویزای همراه
  • پرداخت هزینه های مربوط به ویزا
  • مدارک ثابت کننده ازدواج( سند ازدواج ) به همراه ترجمه رسمی
  • مهارت زبان در سطح A1آلمانی برای همسر
  • اثبات محل زندگی و اسکان در اتریش (اجاره نامه منزل)
  • ارائه بیمه درمان برای همسر و فرزندان
  • ارائه مدارک شناسایی فرزندان و اثبات تابعیت فرزندان

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت از طریق کار در اتریش:

اکثر افرادی که به کشور های خارجی مانند اتریش مهاجرت می کنند و به قصد سرمایه گذاری، تحصیل و کار در اتریش به این کشور وارد می شوند تمایل دارند تا از این کشور اقامت دائم و تابعیت کسب کنند. تا اینجا گفته شد افرادی که شرایط تحصیل در اتریش را دارند، پس از مهاجرت تحصیلی به اتریش و شروع تحصیل در دانشگاه های این کشور، در صورتی که متقاضی بتواند با موفقیت از دانشگاهای این کشور فارغ التحصیل شود، پس از ارائه درخواست از اداره مهاجرت به فرد اجازه داده می شود تا به مدت 12 ماه در اتریش مانده و در این کشور به دنبال کار باشد و در صورتی که در این مدت بتوانند در اتریش کار مناسب و مرتبط با رشته خود پیدا کنند به آن ها اقامت 2 ساله موقت داده می شود که در صورت ادامه اشتغال، فرد  متقاضی پس از 5 سال می تواند با رعایت قوانین اتریش، همچنین عدم سوء پیشینه و تسلط به زبان آلمانی،  اقامت دائم اتریش را دریافت کند. پس از از اخذ اقامت دائم اتریش فرد متقاضی این امکان را دارد تا با گذشت 7 سال جهت تابعیت و دریافت شهروندی اتریش اقدام نماید. متقاضیان با داشتن تسلط به زبان آلمانی، عدم سو پیشینه، داشتن شرایط مالی مناسب، پرداخت به موقع مالیات و بیمه در اتریش و قبولی در آزمون تابعیت می توانند شهروندی و تابعیت کشور اتریش را اخذ نمایند.

خدمات موسسه حقوقی ملک پور:

در این مقاله به بررسی موضوع کار پس از تحصیل در اتریش پرداختیم. سعی داشتیم تا به صورت کامل مواردی چون نرخ بیکاری در کشور اتریش، میزان درآمد در مشاغل مختلف، بررسی مشاغل مورد نیاز در کشور اتریش، روش اخذ اقامت و تابعیت این کشور و سایر موارد مربوط به تحصیل و کار در اتریش را مورد بررسی قرار دهیم. موسسه حقوقی ملک پور به شما متقاضیان مهاجرت از طریق تحصیل و کار در اتریش خدمات بی نظیری را جهت مهاجرت ارائه می نماید. هم چنین موسسه حقوقی ملک پور به دلیل داشتن مجوز کاریابی از اروپا برای افرادی که از روش کار و یا از روش تحصیل وارد اتریش شده اند و موفق به فارغ التحصیلی در این کشور شده اند کمک می نماید تا به کار پس از تحصیل در اتریش مشغول شوند و بتوانند اقامت و کارت قرمز سفید قرمز اتریش را اخذ نمایند. شما عزیزان می توانید با تهیه و مشاهده محصول گام به گام تا کار در خارج از کشور از شرایط و چگونگی کار در خارج از کشور مطلع شوید و اطلاعات کامل و جامعی در خصوص کاریابی در کشور های سطح اول جهان به دست آورید. مقاله کار پس از تحصیل در اتریش توسط نیرو های موسسه حقوقی ملک پور به دست نگارش و تدوین درآمده است، هر نوع کپی برداری از این مطالب غیر قانونی و از نظر شرعی حرام است.

کار پس از تحصیل در اتریش و سخن پایانی:

کار پس از تحصیل در اتریش، شرایط اخذ اقامت و تابعیت کشور اتریش، بررسی مواردی که متقاضیان هنگام مهاجرت باید به تحقیق در خصوص آن ها بپردازند مانند نرخ بیکاری، میزان حقوق در مشاغل مختلف در اتریش، بررسی لیست مشاغل مورد نیاز در کشور اتریش، شرایط تحصیل و کار در اتریش از جمله موضوعاتی بود که ما در مقاله کار پس از تحصیل در اتریش مورد بررسی قرار دادیم، اتریش از برترین و مرفه ترین کشور های اروپا به شمار می آید که به دلیل نرخ بیکاری پایین، اقتصاد و نظام آموزشی بسیار قوی و سطح فرهنگ بالا، از جمله کشور های می باشد که هر ساله متقاضیان بیشماری به این کشور مهاجرت می کنند. موسسه حقوقی ملک پور با سابقه ترین و بزرگ ترین موسسه مهاجرتی خاورمیانه و ایران می باشد که در زمینه خدمات مهاجرتی و اخذ ویزا از برترین کشور های جهان به متقاضیان خدماتی عالی ارائه می کند. افرادی که تمایل دارند تا جدیدترین اطلاعات مهاجرتی روز دنیا را دریافت کنند، این امکان را دارند تا با برقراری تماس با موسسه به صورت رایگان به صحبت با مشاور های مجموعه پرداخته و در خصوص روش های مختلف مهاجرت مانند کار پس از تحصیل در اتریش و شرایط تحصیل در اتریش و دیگر روش های مهاجرتی اطلاعات دریافت نمایند، همچنین می توانید به بررسی بهترین روش برای مهاجرت خود بپردازید تا با ارائه شرایط مهاجرتی خود مشاورین موسسه بهترین نوع مهاجرت را به شما معرفی کنند.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار پس از تحصیل در اتریش

آیا امکان اخذ ویزای همراه به صورت همزمان برای افرادی که تمایل به مهاجرت تحصیلی به اتریش دارند امکان پذیر است؟

خیر متقاضی مهاجرت تحصیلی به اتریش پس از ورود به این کشور و شروع دوره تحصیل با داشتن شرایط می توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود ویزای الحاق ارسال نمایند.

افرادی که در کشور اتریش موفق به فارغ التحصیلی می شوند چه مدت می توانند برای کاریابی در اتریش بمانند؟

پس از فارغ التحصیلی در اتریش به متقاضی اجازه داده می شود تا به مدت 12 ماه در اتریش به دنبال شغل مرتبط با رشته خود باشد.

حداقل حقوقی که دولت اتریش برای متقاضیان اخذ کارت قرمز سفید قرمز در سال 2021 در نظر گرفته چه مقدار است؟

متقاضیانی که تمایل به اخذ کارت اقامتی قرمز سفید قرمز می باشند باید حداقل حقوق  2.498 یورو در شغل خود دریافت نمایند.

متقاضی برای اخذ ویزای جستجوی کار باید چه امتیازی را کسب نمایند؟

افرادی که تمایل دارند تا به کشور اتریش مهاجرت کنند باید از 4 پارامتر سن، مدرک تحصیلی، مدرک زبان و سابقه کار حداقل 70 امتیاز کسب نمایند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *