کار در گرجستان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در گرجستان
  • ویزای کار در گرجستان
  • مدارک مورد نیاز کار در گرجستان
  • نرخ بیکاری در گرجستان
  • مشاغل مورد نیاز 2020 گرجستان
  • میزان حقوق برای کار در گرجستان
  • نحوه کاریابی در گرجستان
  • مؤسسات کاریابی در گرجستان
  • بررسی ویزای همراه گرجستان
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در گرجستان
  • سخن پایانی کار در گرجستان
✅ کار در گرجستان ✅ به همراه قوانین کاری این کشور توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار می‌گیرد.

کار در گرجستان و مقدمه ای بر آن

کار در گرجستان و تمامی شرایط اساسی و عمومی آن به همراه قوانین کاری این کشور در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار می‌گیرد. آیا از مدارک مورد نیاز برای ویزای کار در گرجستان آگاه هستید؟ آیا لیست مشاغل مورد نیاز 2020 در گرجستان را می دانید؟ آیا شما نیز متقاضی پیدا کردن کار در این کشور هستید؟ برای یافتن پاسخ تمامی این سوالات و سوالات مشابه دیگر با ما در این مقاله همراه باشید تا تمامی جزئیات و اطلاعات تخصصی راجع به کار در گرجستان را برای شما توضیح دهیم.  برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه مهاجرت کاری به گرجستان و یا دیگر کشورها می توانید با مشاورین مجرب و متخصص ما در موسسه  حقوقی ملک پور همکار ملک پور اتریش تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید. همچنین در زیر همین مطالب نیز می توانید سوالات خود را مطرح کنید و در کمترین زمان ممکن پاسخ خود را توسط کارشناسان متخصص ما دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در گرجستان:

کار در گرجستان یکی دیگر از مسیرهای مهاجرتی به این کشور می‌باشد این کشور واقع در منطقه اوراسیا است و به لحاظ موقعیت جغرافیایی این کشور از غرب با دریای سیاه و در شمال با روسیه و همچنین از جنوب با ترکیه و ارمنستان و از جنوب شرقی با آذربایجان همسایه می باشد. یکی از بزرگترین شهرهای آن تفلیس می باشد که پایتخت این کشور نیز می باشد. به لحاظ شرایط جغرافیایی مساحت گرجستان  69700 کیلومتر می باشد و جمعیت آن حدودا  3.717 نفر می باشد.

گرجستان از جمله کشورهایی می‌باشد که هم در قاره اروپا واقع شده است و هم در قاره آسیا قرار دارد و جزو کشورهای عضو ناظر در اتحادیه اروپا و ناتو نیز می باشد. زبان رسمی این کشور گرجی است و واحد پول آن نیز لاری می باشد. اما با توجه به این که گرجستان عضو اتحادیه اروپا نیست، می بایست برای کار در این کشور این مورد را نیز در نظر گرفت.

گرجستان

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور گرجستان

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

ویزای کار گرجستان:

افرادی که قصد کار در گرجستان را دارند، می بایست ابتدا ویزای کاری گرجستان را دریافت نمایند. این افراد نیازمند یک ویزای بلند مدت می باشند که مجوز اقامت در گرجستان را برای آنها صادر کند. بنابراین داشتن ویزا هایی مانند ویزای توریستی اجازه کارکردن به این افراد نمی دهد. اما افرادی که در اتحادیه اروپا زندگی می کنند، شرایطشان متفاوت با شهروندان دیگر کشورهای غیر اتحادیه می باشد. بر طبق سیاست هایی که این کشور دارد و مقرراتی که وضع کرده است، شهروندان اتحادیه اروپا برای کار کردن در گرجستان نیاز به ویزا ندارند. اما تنها برای یک سال اجازه دارند در این کشور اقامت کاری داشته باشند.

در صورتی که افراد از طرف یک کارفرما در گرجستان پیشنهاد شغلی داشته باشند، می توانند برای ویزای کاری اقدام نماید. بازرگانانی که تمایل به ایجاد کسب و کار در این کشور را دارند، می بایست اجازه اقامت کاری را از سمت این کشور درخواست نمایند. بنابراین تفاوتی نمی کند که شما از طرف یک کارفرما پیشنهاد کاری داشته باشید و یا این که خواستار ایجاد کسب و کاری جدید در این کشور باشید. در هر دو صورت می بایست مجوز کار دریافت نمایید. این ویزای کاری به مدت یک سال صادر می‌شود اما قابل تمدید تا مدت ۵ سال نیز می باشد. اشخاصی که به مدت شش سال در این کشور زندگی کنند، می‌توانند این اقامت موقت را به اقامت دائم نیز تبدیل نمایند.

مدارک مورد نیاز ویزای کار در گرجستان:

افرادی که خواهان کار در گرجستان می باشند یا می خواهند از طریق ثبت شرکت در این کشور کسب و کاری جدید راه اندازی کنند، می بایست ویزای کاری گرجستان را دریافت نمایند. برای گرفتن ویزای کاری گرجستان، مدارکی لازم دارند که باید به سفارت ارائه دهند. در ادامه مدارک مورد نیاز برای ارائه به سفارت برای شما متقاضیان ذکر خواهد شد:

  • داشتن پاسپورت معتبر که حداقل ۶ ماه اعتبار و ۳ صفحه خالی داشته باشد.
  • ۲ قطعه عکس
  • پر کردن فرم درخواست ویزا
  • داشتن سابقه کاری
  • پرداخت هزینه کنسول ( 50 دلار)
  • بیمه نامه مسافرتی
  • نشان دادن تمکن مالی
  • ارائه مدارک تحصیلی
  • داشتن دعوت نامه کاری

نرخ بیکاری در گرجستان:

اگر بخواهید مهاجرت موفقی داشته باشید و بدانید که شرایط کار در گرجستان به چه صورت است، می بایست به نرخ بیکاری این کشور توجه ویژه‌ای داشته باشید. زیرت نرخ بیکاری گرجستان نشان دهنده شرایط اقتصادی و موقعیت های کاری در این کشور می باشد که برای عموم افراد وجود دارد. توجه داشته باشید که کشوررهایی که نرخ بیکاری نسبتا بالایی دارند، جزو کشورهای مهاجرپذیر نیستند. نرخ بیکاری در یک کشور نشان دهنده این می باشد که چه تعداد افراد در این کشور شاغل و چند درصد از این افراد بیکار می باشند. بنابراین نرخ بیکاری نشان دهنده تعداد افراد بیکار در یک کشور می باشد. هرچقدر تعداد افراد بیکار در یک کشور بالا باشد، نشان می دهد که این کشور اوضاع اقتصادی و موقعیت شغلی خوبی ندارد. در سال ۲۰۱۷ نرخ بیکاری این کشور۱۴ درصد بود و در سال ۲۰۱۸ به ۱۲ درصد کاهش پیدا کرده بود. در زیر نمودار نرخ بیکاری این کشور برای اطلاع شما آورده شده است:

نرخ بیکاری در گرجستان

مشاغل مورد نیاز 2020 گرجستان:

افرادی که تمایل به کار در گرجستان و به دست آوردن ویزای کاری این کشور را دارند، می‌بایست از مشاغل مورد نیاز در این کشور باخبر باشند. تا با توجه به مشاغل مورد نیاز و تخصصی که خود دارند، بدانند که چه فرصت های شغلی با توجه به رشته تحصیلیشان برای آنها وجود دارد. در این مقاله میزان دستمزد و حقوق ماهانه افراد در این کشور و همچنین نرخ بیکاری و درصد افراد بیکار بررسی شد، به نظر می آید گرجستان انتخاب مناسبی برای کار کردن نباشد. در ادامه لیست مشاغل مورد نیاز در سال 2020 برای شما آورده شده است:

مشاغل مورد نیاز 2020 گرجستان
فروشنده هتلداری
حسابدار مدیریت رستوران
انباردار راننده
پرستار بچه تکنسین
جوشکاری لوله کشی
راهنمای تور

میزان حقوق برای کار در گرجستان:

افرادی که تمایل به کار در گرجستان  دارند، می بایست علاوه بر مشاغل مورد نیاز در این کشور، به میزان حقوق دریافتی کارکنان نیز توجه ویژه ای نمایند. البته میزان حقوق و دستمزد افراد بسته به مهارت و تخصصی که دارند و تحصیلات و رزومه کاری آنها می تواند از فردی به فرد دیگر متغیر باشد. اما دولت هر ساله با توجه به هزینه های زندگی وشرایط موجود در کشور میزان حقوق افراد را به صورت متوسط و میانگین مشخص می کند. بنابراین در ابتدا می بایست هزینه های زندگی در این کشور را برآورد کرد که با توجه به این هزینه ها حداقل میزان حقوق ماهانه افراد را نیز مشخص کرد. با توجه به اینکه میزان حقوق در هر ماه حدود ۴۴۰ دلار آمریکا می باشد و این دستمزد نسبت به کشورهای دیگری مثل آلمان و اتریش بسیار کمتر می باشد، بهتر است افرادی که قصد مهاجرت کاری دارند. برای کشورهای دیگر که درآمد بالاتری دارند و نرخ بیکاری پایین تری نیز دارند، اقدام کنند.

نحوه کاریابی در گرجستان:

افرادی که در جستجوی موقعیت های شغلی و کار در گرجستان می باشند، برای اینکه بتوانند به این کشور ورود پیدا کنند، نیازمند اجازه ورود و اجازه اقامت در این کشور هستند و این اجازه فعالیت و صدور ویزا از سازمان خدمات امور عمومی گرجستان انجام می‌شود. مدارکی که برای گرفتن ویزای کاری برای متقاضیان مورد نیاز است، شامل: چند قطعه عکس، رسید پرداخت مالیات در دولت و همچنین این افراد می بایست فرم درخواست ویزا را نیز پرکنند. امکان دارد که علاوه بر این مدارک گفته شده یک سری مدارک هویتی نیز از شما درخواست نمایند. توجه داشته باشید که فرم درخواست یا باید به زبان انگلیسی باشد یا به زبان گرجی.

در صورتی که شما نیز تمایل به کار در گرجستان دارید یا می بایست از طریق مؤسسات کاریابی اقدام نمایید و یا از طریق آشنا و یا ارتباطاتی که در آن کشور دارید، اقدام به پیدا کردن این موقعیت کاری نمایید. برای کاریابی از طریق مؤسسات کاریابی می توانید رزومه خود را به این سایت ها یا موسسات ارسال نمایید. این مؤسسات در قبال دریافت دستمزد از شما اقدام به کاریابی در این کشور برای شما می نمایند. همچنین می توانید از روزنامه ها و مجلات نیز برای جستجوی کار کمک بگیرید.

مؤسسات کاریابی در گرجستان:

متقاضیان کار در گرجستان به منظور پیدا کردن کار در این کشور از دو طریق می توانند اقدام کنند. روش اول این است که از طریق آشنایان و اشخاصی که در این کشور دارند دعوت نامه کاری دریافت نمایند که این موقعیت برای همه افراد فراهم نیست. در روش دوم افراد می‌توانند از طریق مؤسسات و سایت های کاریابی که در حال حاضر وجود دارد، اقدام نمایند. استفاده از این سایت های کاریابی بدین صورت است که اشخاص با ارسال رزومه و سوابق کاری خود به این سایت ها می توانند در مقابل پرداخت مبلغی، فرصت های شغلی را که مرتبط با تخصص و رشته تحصیلی آنها می باشد، دریافت نمایند. این روش به صورت آنلاین بوده و نیازی به حضور افراد در گرجستان نمی باشد. از این جهت بسیار پرطرفدار و جذاب و روشی بسیار آسان برای کاریابی می باشد. در ادامه تعدادی از موسسات و سایت های کاریابی معتبر را برای شما آورده ایم تا در صورت نیاز بتوانید از آنها استفاده نمایید:

  • www.myjobs.ge
  • www.cv.ge
  • www.jobs.ge
  • www.hr.ge

بررسی ویزای همراه در گرجستان:

همانطور که مستحضر هستید افرادی که قصد کار در گرجستان را دارند تمایل دارند که در صورتی که همسر و یا فرزند داشته باشند، همسر و فرزندان خود را نیز با خود به همراه ببرند. اما به خاطر بالا بردن شانس ویزا بهتر است الحاق خانواده با کمی فاصله صورت گیرد. قانون اجازه الحاق خانواده را به افراد می دهد. بنابراین متقاضیان اصلی که به منظور کار در گرجستان ویزای D1 دریافت می کنند بعد از ورود به این کشور و گذشت چند ماه می توانند ویزای D3  برای اعضای خانواده خود درخواست دهند. توجه داشته باشید که همراه شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال می شود و پدر و مادر یا دیگر اعضای خانواده را شامل نمی شود.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در گرجستان:

شهروندان اتحادیه اروپا به منظور کار در گرجستان نیاز به دریافت اجازه ورود و مجوز اقامت ندارند و عموماً می توانند تا یک سال بدون محدودیت در این کشور کار کنند. اما شهروندانی که در کشورهای غیر اتحادیه اروپا زندگی می کنند می بایست اجازه ورود پیدا کنند و بعد از دریافت آن می‌توانند در این کشور به مدت یکسال زندگی و کار کنند و بعد از گذشت ۱ سال اقامت خود را تا ۵ سال نیز می‌توانند تمدید کنند. بعد از گذشت ۶ سال نیز می توانند درخواست تابعیت بدهند. البته گرفتن تابعیت تحت شرایط خاص صورت می پذیرد که افراد می بایست آن شرایط را داشته باشند و مدارک خود را ارائه دهند. یکی از این شرایط داشتن دانش زبان گرجی می باشد. همچنین افراد می بایست در این ۶ سال به فرهنگ و سنت گرجستان و قوانین مدنی این کشور آگاهی پیدا کنند. به این منظور می بایست مدارک هویتی، پاسپورت، عکس و تمکن مالی ارائه نمایند و بعد از گذراندن چند آزمون می توانند درخواست تابعیت بدهند.

.

کار در گرجستان و سخن پایانی:

کار در گرجستان و لیست مشاغل مورد نیاز در این کشور و موسسات معتبر کاریابی این کشور و تمامی نکات مهم و اساسی آن در این مقاله به صورت کاملا علمی و تخصصی مورد بررسی و تحلیل علمی قرار گرفت. دریافتیم که برای کار در گرجستان شما نیازمند یک پیشنهاد کاری از سمت یک کارفرما در کشور گرجستان می باشید و بدون داشتن پیشنهاد کاری متاسفانه امکان پذیر نیست که به خاک این کشور ورود پیدا کرده و بتوانید اجازه کار در گرجستان پیدا کنید. البته موسسات کاریابی در حال حاضر کار را برای متقاضیان مهاجرت کاری به گرجستان و سایر کشورها آسان کرده است و تنها با ارسال یک رزومه به این سایت ها و موسسات کاریابی می توانید پیشنهادهای کاری دریافت نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر و تکمیلی تر راجع به قوانین به روز شده مهاجرتی پیشنهاد می شود که حتماً در کانال های تلگرامی و صفحات اینستاگرام ما عضو شوید و ما را دنبال نمایید. همچنین شما می توانید با تهیه ویدئو آموزش گام به گام انتخاب مسیر مهاجرت تمامی راه ها و مسیرهای مهاجرتی به کشورهای مختلف دنیا را فرا بگیرید و خودتان تبدیل به وکیل مهاجرتی خودتان شوید و ازآخرین و به روز ترین قوانین مهاجرتی باخبر گردید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در گرجستان

✅ چه مشاغلی در گرجستان مورد نیاز است؟

فروشندگی، هتل داری، جوشکاری و لوله کشی از جمله مشاغل مورد نیاز در این کشور است.

✅ آیا از طریق کار در گرجستان می توان اقامت دائم و تابعیت این کشور را به دست آورد؟

در این کشور به مدت یکسال زندگی و کار کنند و بعد از گذشت ۱ سال اقامت خود را تا ۵ سال نیز می‌توانند تمدید کنند. بعد از گذشت ۶ سال نیز می توانند درخواست تابعیت بدهند.

✅ میانگین حقوق در کشور گرجستان چه میزان است؟

به طور متوسط میزان حقوق هر در هر ماه حدود ۴۴۰ دلار آمریکا می باشد.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *