کار در برزیل

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در برزیل
  • ویزای کار در برزیل
  • مدارک مورد نیاز کار در برزیل
  • نرخ بیکاری در برزیل
  • مشاغل مورد نیاز 2020 برزیل
  • میزان حقوق برای کار در برزیل
  • نحوه کاریابی در برزیل
  • مؤسسات کاریابی در برزیل
  • بررسی ویزای همراه برزیل
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در برزیل
  • سخن پایانی کار در برزیل
✅ کار در برزیل، ✅مدارک لازم و✅ شرایط کار در این کشور را کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور به صورت علمی مورد تحلیل و بررسی قرار داده اند.

کار در برزیل و مقدمه ای بر آن

کار در برزیل، مدارک لازم و شرایط کار در برزیل در این مقاله به شکل علمی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است. مدارک مورد نیاز جهت کار در برزیل چیست؟ روش های کاریابی در برزیل چگونه است؟ آیا حین کار در برزیل می توان برای الحاق خانواده اقدام کرد؟ آیا کار در برزیل منجر به اخذ اقامت دائم و تابعیت می گردد؟ در این مقاله سعی بر آن شده که به تمامی سوالات شما عزیزان پاسخ داده شود. در صورت هرگونه ابهام یا سؤال، موسسه  حقوقی ملک پور  همکار ملک پور اتریش، با داشتن 15 سال سابقه درخشان در زمینه مهاجرت آماده ی پاسخگویی به شما عزیزان می باشد. با تماس با دفاتر ما از مشاوره با مجرب ترین مشاورین ارشد به صورت رایگان بهره مند شوید. همچنین می توانید در انتهای این مطلب سوالاتتان را مطرح کنید تا در اسرع وقت کارشناسان ارشد به شما پاسخ دهند.

شرایط عمومی کار در برزیل:

قبل از بررسی شرایط کار در برزیل ابتدا در این بخش به بررسی موقعیت جغرافیایی و شرایط عمومی این کشور می پردازیم.  برزیل بزرگ ترین و پر جمعیت ترین کشور آمریکای جنوبی می باشد. زبان رسمی مردم بزریل، پرتغالی و پایتخت این کشور شهر برازیلیا است. برزیل با تمامی کشورهای آمریکای جنوبی به جز شیلی و اکوادور هم مرز است و شرقی ترین کشور آمریکای جنوبی می باشد. این کشور قدرتمندترین اقتصاد آمریکای جنوبی است و منابع طبیعی و مزارع کشاورزی بسیار متعددی را شامل می شود که بخش عمده درآمد این کشور را کشاورزی و معادن تشکیل می دهند. تمامی این موارد و میزان تولید ناخالص بالای این کشور موجب گشته تا قدرت اقتصادی منطقه معرفی شود. مساحت برزیل ۸،۵۱۵،۷۶۷ متر مربع و جمعیت آن بالغ بر ۲۱۰،۳۳۸،۰۰۰ می باشد.  از نظر آب و هوایی شرایط بسیار متعددی در این کشور وجود دارد اما به طور کل آب و هوای این کشور گرمسیری است.

شرایط عمومی برزیل

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور برزیل

ویزای کار در برزیل:

جهت کار در برزیل اخذ ویزای کار الزامی است. در خصوص کشور برزیل به طور کل سه نوع ویزای کار وجود دارد:

  • نوع اول ویزای کار موقت (vitem ):

    مرسوم ترین ویزای کار برزیل ویزای کار موقت است که معمولا به افراد با شرایط زیر اعطا می گردد:

    • نیروهای فنی
    • محققان
    • نیروی خدمات حرفه ای

    جهت اخذ ویزای کار برزیل نیاز به قرارداد کاری از سوی این کشور می باشد که باید مورد تایید وزارت کار باشد. جهت اخذ این ویزا شخص باید ثابت کند مدرک تحصیلی فوق لیسانس بدون نیاز به سابقه کار یا مدرک دانشگاهی معتبر همراه با 1 سال سابقه کاری مرتبط و یا درک تحصیلی 9 ساله همراه با 2 سال سابقه کار مرتبط دارد.

  • نوع دوم ویزای کار دائم (”Permanent work visa (“Visto Permanente:

    این ویزا مختص افراد متخصص خارجی می باشد که به دنبال گرفتن اقامت دائم این کشور هستند. افرادی مانند:

    • محققان حرفه ای
    • دانشمندان
    • مدیران عالی مقام و یا اشخاصی که قصد سرمایه گذاری به مبلغ ۵۰ هزار دلار آمریکا به ازای هر نفر از افراد خانواده شان را در این کشور دارند.

    افرادی که ویزای کار vitem دارند پس از گذشت 2 سال می توانند برای دریافت این نوع ویزا اقدام به عمل آورند. هزینه صدور این ویزا 360 دلار می باشد. مدارکی که متقاضی جهت اخذ این نوع ویزا باید ارائه کند، پاسپورت، شناسنامه، و گواهی ازدواج البته در صورت وجود می می باشد.

  • نوع سوم ویزای تجاری کوتاه مدت vitem ll:

    این نوع ویزا برای افرادی مناسب است که قصد تجارت در این کشور را دارند. طبق قوانین تعیین شده شخص تنها می تواند در کمپانی های خارجی فعالیت کند و امکان کار در کمپانی های برزیلی نیست. مدت زمان این ویزا 10 سال می باشد و شخص فقط می تواند در خصوص شغل های کوتاه مدت  3 ماه در سال از آن استفاده کند.

مدارک مورد نیاز کار در برزیل:

ویزای کار در برزیل انواع متعددی دارد و برای هر یک مدارک خاصی لازم است. اخذ ویزای کار این کشور و در نهایت اخذ اقامت و دریافت دستمزد کافی همگی وابسته به کارفرما است. تمامی گام های اولیه از جمله تحویل مدارک و دیگر اسناد رسمی به وزارت کار و استخدام شخص به عهده کارفرما می باشد. پس از مراحل ارسال اسناد و مدارک باید دید آیا وزارت کار و استخدام کشور برزیل رای مثبت در خصوص صدور ویزا برای شما صادر کرده است یا خیر که برای اطلاع از این موصوع می توان به کنسولگری برزیل در ایران مرجعه کرد. جهت اخذ ویزای کار برزیل مدارک زیر مورد نیاز است:

  • سابقه کاری مرتبط
  • رزومه کاری
  • دعوت نامه کاری
  • عدم سو پیشینه
  • مدارک و اسناد آموزشی
  • گذرنامه معتبر
  • دو قطعه عکس بایومتریک

تمامی مدارکی که توسط متقاضی به اداره کار ارائه می گردد باید توسط مقامات این کشور تایید گردد. این نکته را باید مدنظر داشت که ترجمه تمامی مدارک باید به زبان پرتغالی باشد. این مقاله توسط موسسه حقوقی ملک پور همکار ملک پور اتریش نگارش شده، هر گونه کپی برداری از آن از لحاظ شرعی و قانونی حرام است. از جمله مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار در برزیل پاسپورت با حداقل 6 ماه اعتبار، 2 عکس در سایز پاسپورت و همچنین عدم سابقه کیفری با اعتبار حداکثر 3 ماه می باشد. برای افراد خارجی که در این کشور کار می کنند، ابتدا اقامت 2 ساله صادر می شود که 30 روز مانده به اتمام 2 سال می بایست شخص جهت تمدید آن اقدام کند و پس از گذشت 4 سال شرکت می تواند برای دریافت اقامت دائم نیروی کار درخواست دهد. ویزا کار در برزیل برای افرادی صادر می گردد که کارفرمای آن ها شرکتی را در این کشور ثبت کرده است.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

نرخ بیکاری در برزیل:

یکی از موارد بسیار حائز اهمیت در زمینه کار در برزیل ، نرخ بیکاری این کشور می باشد. نرخ بیکاری در برزیل از ماه اکتبر سال 2018 میلادی تا فوریه سال ۲۰۱۹ روند صعودی داشته و به میزان 4/12 رسیده است. طی 6 ماه گذشته این میزان بالاترین نرخ بیکاری قبل از فوریه بوده است. متوسط نرخ بیکاری این کشور از سال 2012 تا 2019 میزان 53/9 بوده است. طی این مدت زمان تا ماه مارچ سال 2017 این میزان به 7/13 رسید. کمترین میزان نرخ بیکاری مربوط به دسامبر 2013 بود که به 2/6 کاهش یافت. با توجه به مواردی که ذکر شد اخذ دعوتنامه کاری از سوی کشور برزیل بسیار کار دشواری است. علاوه بر این کاریابی در این کشور به زبان پرتغالی صورت می گیرد. پیشنهاد می شود اگر متقاضی اخذ ویزای کار هستید میزان نرخ بیکاری و شرایط استخدام نیروی کار متخصص این کشور را مورد بررسی دقیق قراردهید. کشورهایی نظیر کانادا، استرالیا، آلمان و اتریش قطعا انتخاب های مناسب تری برای شما خواهند بود.

نرخ بیکاری در برزیل

مشاغل مورد نیاز 2020 برزیل:

برای افرادی که متقاضی کار در برزیل هستند اطلاع از فرصت های شغلی و بازار کار این کشور بسیار ضروری است. اداره کار کشور برزیل هر ساله با توجه به شرایط موجود اقتصادی و نیاز بازار کار، لیست مشاغل مورد نیاز را اعلام می کند تا افراد بتوانند در بازار کار این کشور با توجه به توانایی های خود نقش ایفا کنند. مشاغل مورد نیاز کشور برزیل در سال 2020 به شرح زیر می باشد:

مشاغل مورد نیاز 2020 برزیل
مهندسی عمران و الکترونیک متخصص گردشگری
مدیریت پروژه زمین شناسی
مدیر فروش توسعه دهنده کسب و کار
تکنسین ها و متخصصان در زمینه گاز، معدن، نفت، برق، خدمات و زیرساخت ها حسابدار
متخصص مالی مدیریت
مهندس کشاورزی متخصص کشاورزی
متخصص فناوری اطلاعات متخصص داروسازی
معلم (به خصوص معلمان زبان انگلیسی) بازاریابی
اقتصاددان متخصص ارتباطات
مدیر فروش مدیر معدن
تجزیه و تحلیل اطلاعات کسب و کار مدیر بازاریابی تجاری
مدیران حمل و نقل

برای افرادی که متقاضی کار در کشور برزیل هستند علاوه بر مدرک تحصیلی و رزومه کاری قوی، تسلط به زبان پرتغالی ضروری است.

میزان حقوق برای کار در برزیل:

میزان حقوق دریافتی کار در برزیل با توجه به یکسری عوامل بسیار متفاوت است. حداقل حقوق خالص ماهانه در حدود 1068 رئال برزیلی و یا 272 دلار است که این میزان از سوی دولت تعیین می گردد ولی در واقع میزان حقوق دریافتی افراد بالاتر از این مبلغ است. برای درک بهتر این مطلب چند نوع رزومه کاری و میزان حقوق هریک را بررسی می کنیم. مدنظر داشته باشید مبلغ اعلام شده به صورت خالص می باشد و در بهترین حالت، زمان پرداخت حدود 20% آن کسرخواهد شد. این مبالغ به صورت حدودی است و با توجه به سن، شهر، نوع قرارداد، کارفرما و … متغیر است. مهندس مکانیک با مدرک لیسانس و 10 سال سابقه کار حدود 37000 دلار به صورت سالانه. تدریس زبان پرتغالی با مدرک دکترا در یکی از دانشگاه های این کشور سالانه حدود 38000 دلار. نیروی خدماتی با تحصیلات ابتدایی و سابقه کار حدود 15 سال، سالانه در حدود 25000 دلار.مدیر ای تی با 12 تا 16 سال سابقه و مدرک فوق لیسانس حدود 61000 دلار سالانه. مسئول مالی با مدرک فوق لیسانس  همراه با 4 تا 8 سال سابقه کار 57000دلار سالانه.

نرخ تورم در برزیل

نحوه کاریابی در برزیل:

افراد متقاضی کار در برزیل به دو صورت حضوری و آنلاین می توانند اقدام کنند. بهترین گزینه برای افرادی که اقامت این کشور را ندارند، اقدام برای کاریابی از طریق سایت های کاریابی است. اشخاصی که اقامت این کشور را دارند، می توانند حضوری برای کاریابی اقدام کنند. هرچند با توجه به نرخ بیکاری این کشور احتمال کاریابی بالا نیست. علاوه بر این متقاضیان کار باید این نکته را مدنظر داشته باشند که جهت پیدا کردن کار در برزیل تسلط به زبان پرتغالی الزامیست. بهتر است اشخاص جویای کار شانس خود را برای کشورهایی امتحان کنند که از نظر اقتصادی در رده بالایی قرار دارند. کشورهایی مانند اتریش و آلمان با نرخ بیکاری کمتر از 5 درصد گزینه های بسیار مناسب تری است.

مؤسسات کاریابی در برزیل:

اگر مایل هستید شانس خود را جهت کار در برزیل بررسی کنید می توانید رزومه کامل خود را برای موسسات کاریابی، شرکت های دولتی و خصوصی و سایت های کاریابی ارسال کنید. شرایط به این شکل است ابتدا مبلغی جزئی جهت مصاحبه شما و کارفرما دریافت می گردد، اگر این مصاحبه منجر به قرارداد شود مابقی مبلغ دریافت می شود.

در این بخش می توانید لیستی از سایت ها و موسسات کاریابی کشور برزیل را مشاهده کنید:

برترین سایت های کاریابی:

  • http://www.infinitybrazil.com.br
  • https://atlasprofessionals.com
  • https://jobnexus.com/brazil

بزرگترین موسسات کاریابی:

  • Allegis Global Solutions
  • Employment Agencies
  • Av. Paulista, 2073
  • Cerqueira César
  • Agencia de Empregos
  • Employment Agencies
  • Santa Cruz, 604
  • Vila Mariana
  • Grupo Mazzini
  • Employment Agencies

بررسی ویزای همراه در برزیل:

اگر شخص موفق به اخذ اقامت موقت و یا اقامت دائم کشور برزیل شود، می تواند برای همسر و فرزندان زیر 24 سال خود اقدام نماید (vitem xl) . البته باید ثابت شود فرزندان بالای 18 سال از نظر مالی وابسته اند و یا در حال تحصیل هستند. طبق این روش برای تمامی افراد خانواده نیز مشابه نفر اصلی کارت اقامتی صادر می شود. تحصیل در مدارس این کشور اگر به زبان پرتغالی صورت گیرد رایگان می باشد همچنین می توانند از خدمات درمانی رایگان نیز بهره مند شوند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در برزیل:

ابتدا برای شخصی که موفق به اخذ ویزای کار در برزیل شده است، یک کارت اقامت 2ساله صادر می شود، که جهت تمدید این کارت حتما باید 30 روز قبل از به اتمام رسیدن اعتبار آن، اقدام نمود. این کارت اقامت قابل تمدید برای دو سال دیگر می باشد. جهت دریافت اقامت دائم برزیل شخص می بایست 4 سال مداوم در این کشور کار کرده باشد. پس از گذشت 4 سال از زمان اخذ اقامت دائم شخص می تواند جهت اخذ پاسپورت اقدام نماید. نکته قابل توجه این است که کشور برزیل از سال 1994 تابعیت مضاعف را می پذیرد.

الزمات اولیه جهت اخذ پاسپورت و تابعیت کشور برزیل:

  • افرادی که اقامت دائم این کشور را دارند می بایست 4 سال مداوم در این کشور حضور داشته باشند. البته برای افرادی که والد، فرزند یا همسر برزیلی دارند 1 سال کافیست.
  • اثبات تمکن مالی کافی برای اقامت متقاضی و همراهانش
  • افرادی که در زمینه های علمی هنری توانایی های بخصوصی دارند با گذشت 2 سال پس از اخذ اقامت دائم می توانند جهت اخذ پاسپورت اقدام کنند.
کار در برزیل و سخن پایانی:

کار در برزیل، شرایط اخذ اقامت کار از طریق کار در برزیل در این مقاله به صورت علمی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. با توجه به شرایط اقتصادی و نرخ بیکاری این کشور و علاوه بر این تسلط به زبان پرتغالی، کاریابی در این کشور برای افرادی که جویای کار هستند، قطعا بسیار دشوار است. پیشنهاد می شود افراد با دریافت راهنمایی از یک مشاور متخصص شرایط خود را برای سایر کشورها بسنجند. مانند کشورهایی آلمان و اتریش که از نظر اقتصادی در رتبه بالایی قرار دارند. پیشنهاد می شود در این مسیر از افراد با تجربه کمک بگیرید تا بتوانید بهترین تصمیم را در مورد آینده خود اتخاذ کنید. کارشناسان ارشد مؤسسه حقوقی ملک پور آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.
شما می توانید از طریق شماره تماس های درج شده در سایت با ما تماس حاصل کنید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید. همچنین شما عزیزان می توانید در صورت هرگونه ابهام در بخش پرسش و پاسخ سؤالات خود را مطرح نموده و پاسخ آنها را در اسرع وقت دریافت نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در برزیل

✅ انواع ویزاهای کاری برزیل کدامند؟

برزیل سه نوع ویزای کاری به نام های : ویزای کار موقت، ویزای کار دائم، ویزای تجاری کوتاه مدت دارد.

✅ مرسوم ترین نوع ویزای کار برزیل کدام است و به چه کسانی اعطا می گردد؟

مرسوم ترین ویزای کار برزیل ویزای کار موقت است که معمولا به نیروهای فنی، محققان و نیروی خدمات حرفه ای اعطا می گردد.

✅ میزان حقوق مشاغل مختلف در کشور برزیل به چه صورت است؟

حداقل حقوق خالص ماهانه در حدود 1068 رئال برزیلی و یا 272 دلار است که این میزان از سوی دولت تعیین می گردد ولی در واقع میزان حقوق دریافتی افراد بالاتر از این مبلغ است.با توجه به سن، شهر، نوع قرارداد، کارفرما و … متغیر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *