کار در آلمان یا اتریش

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در آلمان یا اتریش
  • ویزای کار آلمان و اتریش
  • مدارک مورد نیاز کار در آلمان و اتریش
  • نرخ بیکاری در آلمان و اتریش
  • مشاغل مورد نیاز آلمان و اتریش 2021
  • میزان حقوق کار در آلمان و اتریش
  • نحوه کاریابی و مؤسسات کاریابی در آلمان و اتریش
  • بررسی ویزای همراه آلمان و اتریش
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در آلمان و اتریش
  • سخن پایانی

برای دریافت ویزای کار اروپا چه کنیم؟

کار در آلمان و اتریش و مقدمه ای بر آن

کار در آلمان یا اتریش ، مقایسه آلمان و اتریش برای مهاجرت ، جذب نیروی کار در آلمان ، ویزای جستجوی کار اتریش ، مشاغل مورد نیاز در آلمان و اتریش ، مقایسه نرخ بیکاری آلمان و اتریش به همراه آخرین اطلاعات در خصوص کار در آلمان یا اتریش در این مقاله علمی بررسی و تشریح شده است.  کار در آلمان راحت تر است یا اتریش؟ چه روش های برای کار در آلمان یا اتریش وجود دارد؟ راحت ترین راه مهاجرت به آلمان چیست؟ ویزای جستجوی کار اتریش چه شرایطی دارد؟ تفاوت ویزای جستجوی کار اتریش و آلمان در چیست؟ جذب نیروی کار در آلمان چگونه است؟ در این مقاله تلاش کرده ایم پاسخ تمامی این سوالات و سایر سوالاتی که در باب مقایسه آلمان و اتریش برای مهاجرت کاری به وجود بیاید را پاسخ دهیم. هم چنین شما می توانید نکات مهم در خصوص کار در آلمان یا اتریش و شرایط لازم را با مطالعه این مقاله دریابید.

از آنجا که کشورهای آلمان و اتریش هر دو کشورهای صنعتی با اقتصاد قوی و در عین حال نرخ بیکاری پایین هستند، مهاجرت کاری برای متخصصان، به این دو کشور مطلوب است. به علاوه کیفیت زندگی نیز در آلمان و اتریش، در حدی است که هر ساله افراد زیادی علاقه مند به مهاجرت به این کشورها می شوند. در بین روش های مهاجرتی، روش مهاجرت کاری همواره طرفداران بیشتری دارد. روش مهاجرت کاری job seeker در هر دو کشور آلمان و اتریش برای ایرانیان امکان پذیر است. در ادامه مقاله شرایط این ویزا برای هر دو کشور به طول کامل بررسی خواهد شد. اگر پس از مطالعه این مقاله هم چنان سوال یا ابهامی دارید، می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور تماس تلفنی برقرار کنید و پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در ویزای جستجوی کار آلمان و اتریش

فایل صوتی این ویدئو

شرایط عمومی کار در آلمان یا اتریش:

کشور های آلمان و اتریش، هر دو دارای صنایع قوی هستند. وجود صنایع متعدد، پیشرفته و گسترده در این دو کشور سبب شده است که نیاز یه نیروی متخصص خصوصاً در زمینه های فنی و مهندسی، در این کشورها بیشتر احساس شود. متخصصان و مهندسان در کشور آلمان یا اتریش از دو طریق می توانند برای مهاجرت کاری اقدام کنند که عبارتند از:

  • ویزای JOB OFFER یا ویزای پیشنهاد کار

    اگر متقاضی کار در آلمان یا اتریش موفق به دریافت پیشنهاد کار معتبر از کارفرمایی در یکی از این دو کشور شود، می تواند از این طریق، ویزای کاری دریافت کند. برای این کار نیاز است ابتدا امر کاریابی در یکی از این دو کشور را انجام دهد. متقاضی در صورت ارسال رزومه خود به کارفرمایان، انجام مصاحبه کاری و تایید توسط کارفرما می تواند برای اخذ ویزای کار از طریق JOB OFFER اقدام کند.

  • ویزای JOB SEEKER یا ویزای جستجوی کار

    ویزای جستجوی کار یک روش مهاجرت کاری است که در آن نیاز به داشتن پیشنهاد کار ندارید. در واقع به دلیل نیاز کشورهای آلمان و اتریش در برخی از رشته ها و تخصص ها، که اغلب مهندسی است، برنامه ای طراحی شده است که متخصصان بتوانند وارد آلمان یا اتریش شوند و به صورت حضوری امر کاریابی را انجام دهند. در این روش به فرد 6 ماه فرصت داده می شود که کار مرتبط با تخصص و تحصیلات خود را بیابد. در صورت پیدا کردن شغل مورد نظر، امکان اقامت کاری برای فرد فراهم می گردد. طبیعی است فردی که در این بازه زمانی 6 ماهه موفق به یافتن شغل مناسب نشود، ملزم به بازگشت به کشور خود می باشد.

آلمان
کار در اتریش درباره اتریش مساحت و جمعیت اتریش پایتخت اتریش واحد پول اتریش

برای دریافت ویزای کار اروپا چه کنیم؟

فایل صوتی این ویدئو

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

ویزای کار در آلمان و اتریش:

همان طور که می دانید اخذ ویزای کار آلمان یا اتریش از دو طریق امکان پذیر خواهد بود. نکته مشترک در خصوص افراد متقاضی این است که می بایست در زمینه کاری خود دارای تحصیلات و سابقه کار مرتبط بوده و به اصطلاح در کار خود متخصص باشند. با وجود اینکه به طور کلی روش های کار در آلمان یا اتریش همانند یکدیگر است، اما تفاوت هایی نیز دارد. ویزای جستجوی کار به عنوان یک روش مورد توجه در کشور آلمان است و هر ساله تعداد افراد زیادی از این طریق وارد کشور آلمان شده و در فرصت 6 ماهه خود موفق به دریافت پیشنهاد کار می شوند. ویزای کاریابی آلمان به افرادی که دارای شرایط یا پیش نیازهای خاصی هستند اعطا خواهد شد. از جمله شرایط لازم داشتن مدرک تحصیلی حداقل فوق دیپلم، سه سال سابقه کار مرتبط و دانش زبان آلمانی است. شرایط مورد نیاز جذب نیروی کار آلمان از طریق ویزای جستجوی کار آلمان به قرار زیر است:

  • مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ( برای مشاغل ضروری مدرک فوق دیپلم نیز قابل قبول است.)
  • حداقل ۳ سال سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی
  • حداقل مدرک زبان آلمانی در سطح B1
  • سن متقاضی بین ۲۴ تا ۴۰ سال باشد.

علیرغم اینکه ویزای جستجوی کار  یکی از روش های پرطرفدار برای مهاجرت کاری است، اما طی سال های اخیر و خصوصا پس از شیوع بیماری کرونا، مشاهده می کنیم که زمان های طولانی برای اخذ نوبت سفارت باید منتظر ماند. اگر زمان برای شما اهمیت زیادی ندارد و عجله ای برای مهاجرت ندارید، ممکن است طولانی بودن نوبت سفارت برایتان چندان اهمیت نداشته باشد. اما با گذشت زمان ممکن است علاوه بر بالا رفتن سن و ریسک ویزا، لیست مشاغل مورد نیاز و قوانین نیز دستخوش تغییر گردد. بنابراین در امر مهاجرت بهتر است زمان را غنیمت بدانید. حال این سوال مطرح می شود که چگونه می توان راهی کوتاه تر برای مهاجرت کاری به آلمان یا سایر کشورهای اروپایی یافت؟ یادگیری قوانین و شرایط اخذ اقامت اروپا و هم چنین یادگیری روش های کاریابی در اروپا در مدت زمان انتظار کمک زیادی به شما خواهد کرد که بتوانید یک روش بهتر بیابید یا اینکه قبل از رفتن یک پیشنهاد کار دریافت کنید. به این منظور می توانید پکیج راهنمای اخذ اقامت و پکیج گام به گام تا کاریابی خارج از کشور را تهیه کنید.

روش دیگری که علاوه بر تسریع در امر مهاجرت، سبب کاریابی تضمینی می شود، روش تحصیل است. خوشبختانه علاوه بر تحصیل در دانشگاه، شما می توانید در دوره های کار تحصیل در آلمان و یا کار تحصیل انگلستان نیز شرکت کنید. به این ترتیب علاوه بر اینکه تحصیل می کنید، درآمد هم خواهید داشت. با دریافت ویزای تحصیل یا شرکت در دوره های کار تحصیل، حتی در صورت داشتن همراه، می توانید برای ویزای همراه و اجازه کار همراه نیز اقدام کنید.

در کشور اتریش سه نوع ویزای کاری شامل موارد زیر وجود دارد که هر سه نوع بر اساس سیستم امتیاز بندی است. ویزای جستجوی کار اتریش و سایر ویزاهای کاری این کشور برای هر کدام از شرایط ذکر شده امتیازی را در نظر می گیرد. در واقع ویزای کاری اتریش بر اساس PBS‌ یا Point Base System‌  است. حداقل امتیاز لازم برای هر کدام از این ویزاها را در جدول زیر مشاهده می کنید:

دسته بندی ویزای کار اتریش حداقل امتیاز مورد نیاز
نیروی کار کلیدی 55 امتیاز
مشاغل دارای کمبود 55 امتیاز
ویزای جستجو کار یا نیروی کار خیلی ماهر 70 امتیاز

در سیستم امتیازبندی، افراد می بایست از شرایط سن، تحصیلات، سوابق علمی و پژوهشی، سابقه کار و سطح زبان امتیاز کسب کنند. در دسته بندی ویزای جستجوی کار در صورتی که فرد حداقل 70 امتیاز از 100 امتیاز کسب کند واجد دریافت این نوع ویزا خواهد بود. در جدول زیر می توانید اطلاعات کامل را در خصوص امتیازات ویزای جستجوی کار اتریش مشاهده فرمایید.

امتیاز شرایط اصلی متقاضی
بیشترین امتیاز : 30 مدرک تحصیلی
20 مقطع کارشناسی
30 مدرک کارشناسی ارشد
40 مدرک دکترا
20 داشتن اختراع و سابقه پژوهشی
20 ارائه جوایز معتبر علمی در تورنومنت ها
5 تحصیل مقطع کارشناسی در اتریش
10 تحصیل مدرک کارشناسی ارشد در اتریش
امتیاز سوابق کاری
2 سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی
10 سابقه کاری به مدت 6 ماه در اتریش
۲۰ داشتن حقوق در اتریش سالیانه 60 تا 70 هزار یورو
25 حقوق 70 هزار یورو
30 حقوق بیشتر از 70 هزار یورو
بیشترین امتیاز: 10 مهارت زبان
5 مهارت زبان آلمانی در سطح A1
10 مهارت زبان آلمانی در سطح A2
5 آیلتس 5.5
10 آیلتس 6
بیشترین امتیاز: 20 سن
20  از 24 تا 35 سالگی
15  از 35 تا 40 سالگی
10  از 40 تا 40 سالگی
100 جمع امتیازات
70 حداقل امتیاز مورد نیاز

همانطور که در جدول فوق مشاهده می کنید، برخی از رشته های تحصیلی مورد نیاز، می توانند به واسطه رشته تحصیلی خود امتیاز بیشتری کسب کنند. نکته مهم در خصوص محاسبه امتیاز ویزای کار اتریش این است که فارغ التحصیلان برخی دیگر از رشته های تحصیلی با کسب امتیاز 65 به جای امتیاز 70، موفق به کسب این ویزا خواهند شد. رشته های مانند تکنولوژی، IT ، ریاضی و … .

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص محاسبه امتیازبندی ویزای کار اتریش

  • 10 دقیقه
  • 13 K
  • ارسال

✅ کار در آلمان یا اتریش ✅ مقایسه آلمان و اتریش برای مهاجرت ✅به همراه آخرین اطلاعات در خصوص کار در آلمان یا اتریش توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله علمی بررسی و تشریح شده است.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار آلمان و اتریش:

افراد پس از انتخاب روش مهاجرتی می بایست مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار آلمان واتریش را نیز تهیه نمایند.  می توان گفت راحت ترین راه مهاجرت به آلمان یا اتریش ویزای جستجوی کار است. چرا که افراد بدون داشتن پیشنهاد شغلی می توانند اقدام به دریافت ویزا کنند.  مدارک ویزای جستجوی کار اتریش یا آلمان را در ادامه بررسی خواهیم کرد.

 مدارک مورد نیاز ویزای جستجوی کار آلمان:
ارائه پاسپورت معتبر که در ۱۰ سال گذشته صادر شده است و دارای حداقل 12 ماه اعتبار باشد.
عکس گذرنامه بر اساس مشخصات بیومتریک
مدارک هویتی
انگیزه نامه کتبی شامل شرح هدف از اخذ ویزای جستجوی کار، شرح برنامه خود در صورت عدم کاریابی
مدرک تحصیلی مرتبط
رزومه متقاضی
ارائه آدرس محل اقامت در آلمان
اسناد تمکن مالی
بیمه درمان
مدارک ویزای جستجوی کار اتریش
 مدارک اصلی
پاسپورت متقاضی
مدارک هویتی
عکسی که در 6 ماه گذشته گرفته شده باشد.
مدرک اقامت متقاضی در اتریش (اجازه نامه)
مدرک بیمه سلامت
ارائه تمکن مالی
مدارکی که بسته به شرایط و امتیازات شخص باید ارائه گردد:
مدارک تحصیلی
ارائه مدرک زبان
مدارک مربوط به میزان درآمد در سال های گذشته
ارائه سوابق جوایز بین المللی
ارائه مدارک سابقه کار
مدرک تحصیل در اتریش (درصورت تحصیل در اتریش)
سوابق فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص ویزای جستجوی کار آلمان

فایل صوتی این ویدئو

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص ویزای جستجوی کار اتریش

فایل صوتی این ویدئو

نرخ بیکاری در آلمان و اتریش:

نرخ بیکاری در هر کشور نشان دهنده نسبت افراد دارای صلاحیت کار اما فاقد شغل است. با بررسی نرخ بیکاری می توان شانس کاریابی در کشور مقصد را حدس زد. هر چقدر میزان نرخ بیکاری پایین تر باشد، شانس کاریابی افراد در آن کشور بالاتر است. البته نرخ بیکاری یکی از فاکتورهایی است که می بایست برای شانس کاریابی بررسی گردد. موارد دیگری مانند برنامه های مهاجرتی تعریف شده توسط دولت کشور مقصد، مشاغل مورد نیاز، حقوق و درآمد نیز از مسائل مهم برای انتخاب مقصد مهاجرتی است. در مبحث مقایسه آلمان و اتریش برای مهاجرت کاری، بررسی نرخ بیکاری نیز یکی از فاکتورهای مهم است. در این قسمت به بررسی نرخ بیکاری در آلمان و اتریش خواهیم پرداخت.

نرخ بیکاری در کشورهای آلمان و اتریش به دلایل پیشرفت در صنعت و تکنولوژی، در حد مطلوب و مناسبی است. به گونه ای که صنایع و تکنولوژی های گسترده در این دو کشور، علاوه بر اینکه سبب اشتغال زایی برای بومیان خود شده است، فرصت های شغلی فراوانی را برای افراد متخصص خارجی نیز به وجود آورده است. پیشرفت این صنایع به گونه ای بوده است که نیاز به نیروی متخصص بین المللی نیز برای کار در آلمان یا اتریش را به وجود آورده است. در نمودار زیر می توانید نرخ بیکاری کشورهای آلمان و اتریش را طی سال های اخیر مشاهده و مقایسه کنید.

با توجه به این نمودار نرخ بیکاری کشورهای آلمان و اتریش کمتر از 5 درصد است. این دو کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی نرخ بیکاری کمتری دارند. با بررسی دقیق نمودار متوجه خواهیم شد که از هر 100 نفر در کشور آلمان، تنها 3 نفر فاقد شغل هستند و در کشور اتریش نیز از هر 100 نفر تنها 4 نفر موفق به دریافت شغل نشده اند. این اعداد نشان می دهد که جذب نیروی کار در آلمان و اتریش برای افراد واجد شرایط امکان پذیر خواهد بود.

مشاغل مورد نیاز 2020 و 2021 آلمان و اتریش:

کشورهای آلمان و اتریش هر ساله مشاغلی که در آن نیاز به نیروی کار متخصص دارند را اعلام می کنند. با بررسی این لیست می توانید متوجه شوید که آیا برای کار در آلمان یا اتریش شانس خوبی دارید یا خیر؟ کشورهایی چون آلمان و اتریش با داشتن نرخ بیکاری پایین تر از 5 درصد، نیاز به جذب نیروی متخصص خواهند داشت. لذا اگر تخصص شما جزو مشاغل مورد نیاز این کشورها باشد، می توانید برای کاریابی در این دو کشور امیدوار باشید.

کشور آلمان مناصب شغلی که نیاز بیشتری به نیروی کار ماهر دارند را مشخص و اعلام کرده است. این مناصب شغلی برای سال های 2020 و 2021 هستند. متقاضیانی که در یکی از این حوزه ها تخصص دارند، می توانند برای پیدا کردن کار در آلمان اقدام کنند. بنابراین با داشتن مدارک دانشگاهی و سابقه کار در یکی از این مشاغل ، می توانید برای جذب نیروی کار در آلمان اقدام کنید. این مشاغل عبارتند از:

مشاغل مورد نیاز 2020  و 2021 آلمان
برنامه نویسی و تحلیل داده، علوم کامپیوتری، فناوری اطلاعات و توسعه نرم افزار  مهندسی مکانیک و خودرو
مهندسی مکاترونیک، انرژی و الکترونیک ساخت مدل و طراحی فنی
تحقیق و توسعه فنی مهندسی فلز و جوشکاری
عرضه و دفع (supply and disposal ) آموزش فنی و حرفه ای ( آموزش در زمینه های زمینه های تکنولوژی انرژی، لوله کشی، بهداشت، گرمایش و تهیه مطبوع و راهنمایی وسائل نقلیه در ترافیک راه آهن)
پرستاری و نگه داری از سالمندان هتل داری، صنایع غذایی و توزیع غذا

در مناطق مختلف کشور اتریش نیز نیاز به نیروی های متخصص کاری مشخص شده است. در جداول زیر می توانید این مشاغل را مشاهده کنید.

میزان حقوق برای کار در آلمان و اتریش:

میزان درآمد در کشور آلمان یکی از مزایای کار در این کشور است. سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در سال 2016، نظرسنجی انجام داد که بر اساس این نظر سنجی مشخص شد که میانگین درآمد مشاغل برای افراد بین 15 تا 64 سال بالاتر از میانگین حقوقی است که در این سازمان تعریف شده است. نرخ دستمزد در کشور آلمان نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی در سطح بالاتری قرار دارد. بر اساس آمار میزان دستمزد ساعتی در آلمان برابر با 8.84 یورو بوده است. این عدد در سال 2019 به 9.19 یورو افزایش پیدا کرد. نمودار نرخ حقوق و درآمد مشاغل طی 5 سال گذشته را در ذیل مشاهده می فرمایید.

میزان حقوق و دستمزد در کشور اتریش نیز در سطح خوبی است. حتی یکی از دلایلی که افراد زیادی، اتریش را انتخاب می کنند، میزان حقوق و دستمزد در این کشور است. شهر وین که پایتخت کشور اتریش می باشد، 11 سال پی در پی به عنوان بهترین شهر دنیا شناخته شده است. مردم این شهر درآمد بالایی نسبت به هزینه های زندگی خواهند داشت و امکانات اقتصادی و رفاهی در کشور اتریش در سطح بسیار خوبی است. شهر وین در اروپا به عنوان یکی از مراکز اقتصادی قاره اروپا شناخته شده است. لازم به ذکر است میزان حقوق و هزینه های زندگی در شهر وین بالاتر از سایر شهرهای این کشور است. لازم به ذکر است نرخ مالیات بر درآمد در کشور اتریش با توجه به درآمد فرد متفاوت است از بین 20 تا 40 درصد می باشد. شما می توانید متوسط درآمد ناخالص مشاغل مختلف را در کشورهای آلمان و اتریش در جدول زیر مشاهده و مقایسه بفرمایید.

عنوان شغلی اتریش آلمان
مشاور مالی 3,900 4,600
حسابدار 2,870 3,300
مدیرفروش 2,550 3,000
مدیر پروژه 4,200 5,030
توسعه دهنده وب 3,460 4,060
مهندس عمران 3,700 4,300
مهندس مکانیک 3,600 4,200
مهندس برق 3,950 4,680
مهندس شیمی 3,400 4,000
معمار 3,400 4,000
معلم ریاضیات 2,600 3,000
پزشک 6,800 7,900
روانشناس 5,900 7,000
پرستار 3,400 4,000
چشم پزشک 10,300 12,000
دندانپزشک 8,300 9,800
دامپزشک 3,900 4,600

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در پاسخ به مخاطب عزیز موسسه در باب کمک موسسه ملک پور و اجازه کار در آلمان

فایل صوتی این ویدئو

نحوه کاریابی و مؤسسات کاریابی در آلمان و اتریش:

پس از بررسی شرایط شخصی و شرایط کاریابی در کشور آلمان و اتریش این سوال مطرح می گردد که چگونه در کشورهای آلمان و اتریش به جستجوی کار بپردازیم؟ موسسات کاریابی یکی از بهترین مراجع برای کاریابی در این کشورها هستند. چرا که این موسسات امکان ثبت درخواست کاریابی را به صورت غیر حضوری و از طریق وب سایت نیز فراهم کرده اند. با ثبت نام و ارسال رزومه به موسسات کاریابی قادر خواهید بود نسبت به ارتباط با کارفرمایان اقدام کنید. به این صورت که این موسسات با دریافت رزومه شما و از طریق ارتباطاتی که با کارفرماها دارند هم چنین با اطلاع از مشاغل مورد نیاز، پلی ارتباطی بین نیروی کار و کارفرما هستند. در کشورهای آلمان و اتریش هم موسسات کاریابی دولتی و هم موسسات کاریابی خصوصی متعددی وجود دارد که برای کاریابی می توانید به آن ها مراجعه کنید. البته میزان دستمزد این موسسات متفاوت است و قاعدتا ممکن است برخی از موسسات خصوصی دارای هزینه بیشتری باشند.

توصیه ما این است که قبل از اینکه ویزای جستجوی کار دریافت کنید، به صورت غیر حضوری و از طریق موسسات کاریابی، جستجوی شغل را آغاز کنید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص کاریابی و اخذ ویزا می توانید با کارشناسان موسسه ملک پور تماس گرفته و از چند و چون این امر باخبر شوید. در ادامه لیستی از موسسات کاریابی در کشورهای آلمان و اتریش را مشاهده می کنید.  این مقاله حاصل تحقیقات کارشناسان خبره موسسه حقوقی ملک پور است و هر گونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع شرعا و قانونا حرام است.

موسسات کاریابی در اتریش موسسات کاریابی در آلمان
موسسه Manpower موسسه Job Pilot
موسسه Markus Baldauf موسسه  Personalkonzepte
موسسه JOBBOX موسسه  Job Center Berlin_ Lichten
موسسه Start People موسسه Eurostaff
موسسه Experis Personalberatung موسسه job point Neukolln
موسسه Otti & Partner موسسه S and W

بررسی ویزای همراه در آلمان و اتریش:

قطعا امکان اخذ ویزای همراه برای افراد متاهل از اهمیت خاصی برخوردار است. همان طور که ذکر کردیم دو روش اخذ ویزای job seeker‌ یا ویزای کاری از طریق  job offer‌ برای کسب ویزای کار کشورهای آلمان و اتریش وجود دارد. ویزای همراه در هر کدام از این روش ها قاعده مخصوص به خود را دارد. اگر تصمصم گرفته اید که از طریق ویزای جستجوی کار آلمان یا اتریش اقدام به مهاجرت کاری کنید، باید بدانید که امکان بردن همراه را تا قبل از کاریابی نخواهید داشت. در واقع کشورهای آلمان و اتریش به دلیل عدم اطمینان از اینکه شما موفق به کاریابی و عقد قرارداد کار خواهید شد یا نه، با ویزای همراه مخالفت خواهد کرد. بنابراین لازم است به تنهایی به کشور آلمان یا اتریش رفته و پس از عقد قرارداد رسمی کار با کارفرما برای الحاق همراه درخواست دهید. لازم به ذکر است که همراه در کشور آلمان و اتریش، همسر و فرزندان زیر 18 سال وابسته هستند. از مواردی ذکر شد می توان فهمید که امکان بردن همراه و درخواست الحاق خانواده در روش دریافت پیشنهاد کار وجود دارد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در آلمان و اتریش:

اکثر کسانی که برای کار در آلمان یا اتریش اقدام می کنند، تصمیم به ماندن و اخذ تابعیت خواهند داشت. لذا اگر روش مهاجرتی که انتخاب می کنید منجر به اخذ اقامت دائم یا تابعیت نگردد، ممکن است از انتخاب خود صرفه نظر کنید. خوشبختانه کار در آلمان یا اتریش تحت شرایطی می تواند منجر به اقامت دائم و تابعیت گردد. افراد ماهر و متخصصانی که موفق به یافتن شغل و عقد قرارداد کاری می شوند، پس از 5 سال کار و زندگی  در یکی از این دو کشور، امکان درخواست اقامت دائم را خواهند داشت. البته به شرط اینکه در طی این 5 سال بیمه و مالیات خود را به صورت منظم پرداخت کرده باشند و مرتکب خلاف نیز نشده باشند. برای درخواست تابعیت یا پاسپورت کشورهای آلمان و اتریش ، یک تا دو سال پس از اخد اقامت دائم می توان اقدام کرد. علاوه بر داشتن اقامت دائم شرایط دیگری چون تسلط به زبان آلمانی، ادغام با فرهنگ کشور مقصد و قبولی در مصاحبه و آزمون شهروندی نیز وجود دارد.

کار در آلمان و اتریش و سخن پایانی:

کار در آلمان یا اتریش ، مقایسه آلمان و اتریش برای مهاجرت ، جذب نیروی کار در آلمان ، ویزای جستجوی کار اتریش مدارک ویزای جستجوی کار اتریش و آلمان ، راحت ترین راه مهاجرت به آلمان و سایر نکات مهم برای انتخاب کشور آلمان یا اتریش به عنوان مقصد مهاجرتی در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. دانستیم که برای کار در آلمان یا اتریش می بایست از یکی از دو طریق JOB OFFER یا JOB SEEKER اقدام کرد. ویزای JOB SEEKER یا جستجوی کار، مورد توجه افراد متخصص و ماهر زیادی در سراسر دنیاست که می خواهند بدون داشتن پیشنهاد کار فرصت کاریابی در این کشورها را داشته باشند. ویزای جستجوی کار اتریش بر اساس سیستم امتیاز بندی یا PBS است، در حالی که کشور آلمان این گونه نیست و متقاضیان در صورت دارا بودن شرایط لازم می توانند برای دریافت این ویزا اقدام کنند. از آنجا که کشورهای آلمان و اتریش در زمینه صنایع پیشرفت های بسیاری داشته اند، لذا نیاز به متخصصان صنایع و مهندسان و فنی کاران بیشتر احساس می شود. با این حال مهندسی تنها شغل مورد نیاز در این کشورها نیست و بسته به مناطق و شرایط متفاوت زندگی رشته های دیگری مانند: رشته های پزشکی نیز از جمله مشاغل مورد نیاز در کشورهای آلمان و اتریش هستند. یکی از نکات منفی درخواست ویزای جستجوی کار آلمان، طولانی بودن زمان سفارت این کشور است. افرادی که برای مهاجرت کاری خود عجله دارند در عین حال به دنبال کشوری با فرهنگ مهاجر پذیر تر هستند، می توانند کشور اتریش را انتخاب کنند. اما این نکته نمی تواند دلیل محکمی برای انصراف افراد از مهاجرت کاری به کشور آلمان شود. به علاوه امتیازبندی نبودن و تایید مدرک فوق دیپلم برای برخی مشاغل ضروری سبب انتخاب آلمان برای کار می باشد.
در این مقاله تلاش کردیم که به موضوع کار در آلمان یا اتریش را به طور کامل بررسی کرده و اطلاعات دقیقی در خصوص مقایسه آلمان و اتریش برای مهاجرت در اختیار شما علاقه مندان قرار دهیم. اگر هم چنان سوال یا ابهامی دارید، می توانید در انتهای این مقاله و یا از طریق صفحه سوالات مهاجرت، پرسش خود را مطرح نمایید. کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود. به علاوه مشاوره رایگان تلفنی نیز یکی دیگر از راه های ارتباط با کارشناسان خبره موسسه ملک پور است. در پایان مقاله می توانید رضایت خود را با دادن امتیاز 5 ستاره به این مقاله به ما اعلام کرده و مشوق ما برای تهیه این مطالب مفید باشید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کار در آلمان یا اتریش

✅  کار در آلمان یا اتریش از چه روش هایی امکان پذیر است؟

کار در آلمان یا اتریش از یکی از دو طریق ویزای JOB OFFER یا ویزای پیشنهاد کار  و ویزای JOB SEEKER یا ویزای جستجوی کار امکان پذیر است.

✅ کار در آلمان برای ایرانیان چه شرایطی دارد؟

ایرانیان در صورتی که مدرک فوق دیپلم داشته باشند و دارای حداقل سه سال تجربه کار مرتبط باشند با داشتن مدرک زبان آلمانی می توانند برای جستجوی کار در آلمان یا اخذ پیشنهاد کار اقدام کنند.

✅  شرایط کاریابی برای چه مشاغلی در آلمان یا اتریش بهتر است؟

مشاغل مهندسی جزء مشاغل دارای کمبود نیروی کار در آلمان یا اتریش است. رشته هایی مانند مهندسی مکانیک، مهندسی برق و کامپیوتر و متالوژی و… .

✅  ویزای جستجوی کار آلمان و اتریش چه تفاوت هایی با هم دارند؟

ویزای جستجوی کار اتریش امتیازبندی است در صورتی که ویزای جستجوی کار آلمان بر اساس شرایط است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *