کاریابی در فرانسه

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در فرانسه
  • ویزای کار فرانسه
  • مدارک مورد نیاز کار در فرانسه
  • نرخ بیکاری در فرانسه
  • مشاغل مورد نیاز 2020 فرانسه
  • میزان حقوق کار در فرانسه
  • نحوه کاریابی در فرانسه
  • مؤسسات کاریابی در فرانسه
  • بررسی ویزای همراه فرانسه
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در فرانسه
  • سخن پایانی
✅کاریابی در فرانسه ✅ چگونگی طی مراحل اخذ ویزای کاری فرانسه وسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت.

کاریابی در فرانسه و مقدمه ای بر آن

کاریابی در فرانسه و چگونگی طی مراحل اخذ ویزای کاری فرانسه در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. آیا فرانسه موقعیت کاری خوبی برای مهاجران دارد؟ اقامت گرفتن در فرانسه چه مراحلی دارد؟ شرایط اخذ ویزای کار در فرانسه چگونه است؟ در رابطه با کاریابی در فرانسه مقامات فرانسوی به دنبال این هستند که برای استخدام افراد در مشاغل مختلف، نیروهای خود را از بین شهروندان فرانسوی انتخاب کنند و برخی از آن ها، موانع بسیاری را در مسیر شرکت هایی قرار دادند که مایل به استخدام مهاجران بودند. با این حال، در سال های اخیر به دلیل کمبود نیرو های حرفه ای به ویژه در بخش IT نگرش آن ها تغییر کرد که این امر عملکرد بسیاری از شرکت های فرانسوی را تحت تأثیر قرار داد. در این مقاله شرایط کاریابی در فرانسه و چگونگی طی مراحل اخذ ویزای کاری فرانسه را بررسی کرده ایم. امید است این مقاله که توسط متخصصین مجرب مؤسسه حقوقی ملک پور به نگارش در آمده، تمامی سؤالات و ابهامات ذهنی شما را برطرف نماید و اطلاعات کاملی در باب کاریابی در فرانسه خدمت شما دوستان ارجمند ارائه دهد. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی راجع به کاریابی در فرانسه با کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ تماس حاصل فرموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در فرانسه:

فرانسه یکی از زیباترین کشورهای گردشگری جهان شناخته می‌شود. این کشور یکی از اعضای اتحادیه اروپا است و پس از آلمان، دومین کشور پر جمعیت اروپایی محسوب می‌شود. این کشور سبک زندگی مرفه و لوکس را برای ساکنین شهرهای مختلف کشور فراهم شده است. اقیانوس اطلس شمالی در سمت غرب کشور فرانسه قرار دارد که باعث شده است زیباترین مناظر طبیعی در شهرهای ساحلی این منطقه به وجود بیایند. این کشور در جنوب غربی اروپا قرار گرفته است، می توان گفت فرانسه با دارا بودن مساحت 643 کیلومتر مربع، بزرگ ترین کشور اروپای غربی، اتحادیه اروپا و همچنین سومین کشور بزرگ قاره اروپا محسوب می شود. فرانسه در همسایگی کشور های مهمی همچون آلمان، سوئیس، ایتالیا، بلژیک و غیره واقع شده است. مردم این کشور اغلب به زبان فرانسوی ک زبان رسمی جمهوری فرانسه می باشد صحبت می کنند. واحد پول این کشور یورو می باشد که هر یورو معادل 100 سنت است. لازم به ذکر است حدود 88 درصد کل جمعیت فرانسه مسیحی کاتولیک می باشند و حدود 12 درصد از جمعیت را مسلمانان و مسیحیان پروتستان تشکیل می دهند و تقریبا 1 درصد از قوم یهود نیز در این کشور زندگی می کنند.

کار در فرانسه

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور فرانسه

ویزای کار در فرانسه:

برخی از ملیت ها برای اینکه بتوانند به طور قانونی در فرانسه زندگی و کار کنند، نیاز به ویزای کار فرانسه دارند. اگر اهل اتحادیه اروپا / EEA یا سوئیس هستید، می توانید بدون اجازه در فرانسه کار کنید. بیشتر افراد دیگر برای کار در فرانسه نیاز به اجازه کار دارند. برای کار در فرانسه مجوزهای کاری بسیاری وجود دارد که به وضعیت اشتغال شما در فرانسه بستگی دارد. همچنین اجازه کار فرانسه با وضعیت اقامت شما در فرانسه ارتباط دارد. در بیشتر موارد، قبل از اقدام به ویزای کار برای فرانسه، ابتدا باید کار پیدا کنید. سپس برای تنظیم مجوز کار خود به یک کارفرما نیاز دارید که این فرایند را از طرف شما انجام دهد و آن را پیگیری کند. اگر می خواهید بیش از 90 روز در فرانسه کار کنید، باید برای ویزای کار طولانی مدت اقدام کنید. همچنین این ویزا اجازه اقامت شما است که از طریق آن کارفرمای شما قرارداد کاری را تنظیم می کند و آن را به وزارت کار فرانسه ارسال می کند. اگر می خواهید کمتر از 90 روز در فرانسه کار کنید، کارفرمای شما باید مجوز کار موقت را برای شما بگیرد. کارفرما این کار را از طریق وزارت کار فرانسه انجام می دهد. این مجوز سپس به سفارت فرانسه می رود که در آن جا باید ویزای خود را درخواست کنید.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار فرانسه:

برای درخواست ویزای کار فرانسه ابتدا باید مدارک و مستندات خود را آماده کنید. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری فرانسه ممکن است برای کشور های مختلف متفاوت باشد. گرچه اختلاف زیادی با هم ندارند، ولی مراقب باشید که مدارک را با توجه به نیازهای که کشور شما اعلام می کند، جمع آوری کنید. مدارک مورد نیازی را که باید برای درخواست ویزای کار فرانسه ارائه دهید به شرح زیر می باشند:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای کار فرانسه (می توانید این فرم را از وب سایت سفارت دانلود کنید)
  • دو قطعه عکس (در سه ماه اخیر گرفته شده باشند.)
  • گذرنامه معتبر (گذرنامه باید حداقل دو صفحه خالی داشته باشد تا بتوانید برچسب ویزا را روی آن قرار دهید.)
  • اثبات تمکن مالی (اظهارات بانکی اخیر)
  • گواهی سوء پیشینه کیفری
  • رسید پرداخت هزینه ویزا
  • فرم تکمیل شده برای درخواست اجازه اقامت در فرانسه (برای اقامت بیش از سه ماه است)
  • قرارداد کاری

نرخ بیکاری در فرانسه:

در حال حاضر بیکاری در فرانسه کمی بالاتر از میانگین اتحادیه اروپا است. نرخ بیکاری فرانسه به پایین ترین سطح خود در 11 ساله اخیر رسیده است. این نرخ در حالی که در سه ماه اول سال 7،8 درصد بوده در سه ماهه دوم سال 2020 به 7.1 درصد کاهش یافته است. نرخ بیکاری برای افراد 25 تا 49 ساله و افراد 50 سال به بالا به شدت کاهش یافته، اما برای افراد 15 تا 24 ساله این نرخ به شدت افزایش پیدا کرده است. همچنین نرخ بیکاری در زنان نسبت به مردان بیشتر کاهش یافته است. از آن جایی که نرخ بیکاری نسبت افرادی که به دنبال کار هستند را اندازه گیری می کند، بنایراین با به وجود آمدن ویروس کرونا و همه گیر شدن آن درخواست بیکاران برای استخدام شدن کاهش یافته است. این مسئله یکی از دلایلی است که باعث کاهش نرخ بیکاری در فرانسه شده است. نمودار زیر نرخ بیکاری فرانسه را از سال 2017 تا کنون نمایش می دهد.

مشاغل مورد نیاز 2020 فرانسه:

بزرگترین مشکل امروزه بازار کار فرانسه کمبود شغل نیست، بلکه کمبود مهارت در بین کارگران است. 200000 شغل خالی مانند اپراتورهای ماشین، قصابی، نجاری و مهندس کامپیوتر، در این کشور وجود دارد و  این می تواند خبر خوبی برای جویندگان کار ماهر خارج از کشور باشد. مشاغل مورد تقاضا در صنایعی هستند که در حال حاضر بر بازار کار مسلط اند. بهداشت و مراقبت های اجتماعی، تجارت عمده و خرده فروشی و تولید از این دسته هستند. همچنین انتظار می رود بیشترین مشاغل مورد تقاضا در ساخت و ساز باشد و پس از آن بخش اقامتی و غذایی و خدمات حرفه ای دنبال می شود. از ژوئن سال 2020 حدود 212000 فرصت شغلی در فرانسه وجود دارد. مشاغل مورد نیاز در فرانسه در حال حاضر شامل موارد زیر است:

مشاغل مورد نیاز 2020 فرانسه
متخصص (علوم ریاضیات)
برقکار
پزشک عمومی
پزشک (رادیولوژی)
نجار
کارگران ساختمانی
دامپزشکان
نقشه برداران
توسعه دهنده نرم افزار

میزان حقوق برای کار در فرانسه:

حقوق در فرانسه در بخش های مختلف و با توجه به سطح مهارت افراد بسیار متفاوت است. در مناطق مختلف نیز تفاوت هایی وجود دارد که شهرهای بزرگ مانند پاریس به طور متوسط ​​دستمزد بالاتری دارند. ساعت کار در طول هفته برای فرانسوی ها 35 ساعت است که با اضافه کاری حداکثر تا 48 ساعت طول می کشد. فردی که در فرانسه کار می کند معمولاً سالانه حدود 49500 یورو درآمد کسب می کند. محدوده حقوق از 12،500 یورو تا 221،000 یورو متغیر است. میزان تجربه مهمترین عامل در تعیین حقوق است. طبیعتاً هرچه تجربه کاری فرد بیشتر باشد حقوقش بیشتر است. به طور کلی، کارکنانی که از دو تا پنج سال تجربه کاری دارند به طور متوسط ​​32٪ بیشتر از تازه کارها و جوانان در تمام صنایع و رشته ها درآمد دارند. همچنین افراد حرفه ای با تجربه بیش از پنج سال به طور متوسط ​​36 درصد بیشتر از کسانی که پنج سال یا کمتر سابقه کار دارند درآمد کسب می کنند. در اینجا لیستی از مشاغل محبوب در فرانسه و میزان حقوق آن ها ذکر شده است:

عنوان شغلی متوسط درآمد
حسابدار 33،200 یورو
مدیر دفتر 40،700 یورو
طراح گرافیک 31،600 یورو
عکاس 26،500 یورو
مهندس هوافضا 63،500 یورو
معمار 58،400 یورو
مکانیک 18،300 یورو
معلم 34،800 یورو
پرستار بچه 19،200 یورو
مدیر پروژه ساخت 82،100 یورو
مهندس برق 47،500 یورو
سرآشپز 30،200 یورو
دندانپزشک 117،000 یورو
پرستار 35،900 یورو
مهندس شبکه 40،600 یورو
مدیر فناوری اطلاعات 82،500 یورو
وکیل 94،700 یورو
مهندس پزشکی 41،500 یورو
مدیر ارشد اجرایی 110،000 یورو
مهندس مکانیک 44،200 یورو

نحوه کاریابی در فرانسه:

اگر می خواهید در فرانسه شغلی پیدا کنید، آشنایی با زبان فرانسه خیلی مهم است. در غیر این صورت کار شما برای پیدا کردن شغل خیلی دشوار می شود. اگر از خود می پرسید که چگونه می توانید به عنوان یک فرد خارجی در فرانسه شغل پیدا کنید، لازم است بدانید، اینترنت باید اولین مکان جستجوی شما برای کار باشد. همچنین شبکه سازی یک روش عالی برای استخدام در فرانسه است. عضو گروه های رسانه اجتماعی که به طور خاص برای اعلام آگهی های استخدام ایجاد شده اند مانند  LinkedInو Glass door شوید. وب سایت های شغلی، روزنامه ها و آژانس های کاریابی راه دیگری برای پیدا کردن کار هستند که اغلب متقاضیان از این روش برای کاریابی استفاده می کنند. پس از یافتن شغل در فرانسه، با ارسال درخواست شغلی و رزومه خود در قالبی که کارفرمایان فرانسوی مد نظر دارند، بهترین فرصت را برای گرفتن مصاحبه به خود بدهید.

مؤسسات کاریابی در فرانسه:

مشاغل در فرانسه به طور گسترده تبلیغ می شوند. یکی از این راه های تبلیغاتی مؤسسات کاریابی و یا آژانس های کاریابی هستند که همزمان با جویندگان کار و کارفرماها ارتباط دارند. اگر اهل EU / EFTA هستید، می توانید از طریق EURES (پورتال تحرک شغلی اروپا)، که توسط کمیسیون اروپا برای کمک به تبلیغات آزادانه در منطقه ایجاد شده است، در فرانسه به دنبال کار بگردید. شما می توانید در اکثر آژانس های استخدام ثبت نام کنید. اکثر آژانس ها و سایت های شغلی به صورت تخصصی کار خود را انجام می دهند که لیستی از آن ها در زیر ذکر شده است:

  • سایت های شغلی
    • ABG (برای مشاغل علمی/ پزشکی)
    • L’Ag Agricultural Recrute (برای مشاغل کشاورزی و زراعت انگور)
    • L’Etudiant (برای دانشجویان و فارغ التحصیلان جوان)
    • L’Hôtellerie Restauration (برای رستوران ها و مشاغل مربوط به هتل ها)
    • Stratégies Emploi (برای مشاغل بازاریابی، ارتباطات و روابط عمومی)
  • آژانس های استخدام
    • CIVIMIL
    • EOTIM
    • ALLIAS-CONSEIL
    • DRESMO SEARCH
    • TEMPORIS – VALORIS DEVELOPPEMENT
    • GRANT ALEXANDER
    • CG PERFORMER
    • EMPLOI BANQUE

بررسی ویزای همراه در فرانسه:

اتباع اتحادیه اروپا / EEA / سوئیس برای پیوستن به یکی از اعضای خانواده خود که در فرانسه زندگی می کنند، نیازی به ویزا ندارند اما سایر افراد کشور های ثالث به این مجوز نیاز دارند. اگر یکی از اقوام خود را که تابعیت اتحادیه اروپا / EEA / سوئیس را دارند همراهی می کنید، باید برای ورود به کشور درخواست ویزای رایگان دهید و ملیت و ارتباط خانوادگی خود را از طریق نشان دادن مدارکی که نسبت خانوادگی تان را اثبات می کند، ارائه دهید. اعضای خانواده شامل والدین وابسته، همسر و فرزندان تحت تکفل شما که زیر 21 سال  هستند، می باشند. بستگان سایر ملیت ها بسته به عوامل خاصی ممکن است بتوانند برای پیوستن به خانواده درخواست ویزا دهند. اگر اعضای خانواده شما از همان ابتدای ورودتان به فرانسه می خواهند به شما ملحق شوند، کارفرمای شما باید مراحل کاری را برای همراهی اعضای خانواده شما آغاز کند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در فرانسه:

در صورت واجد شرایط بودن، کارمندان خارجی می توانند مجوز اقامت چند ساله Talent Passport را دریافت کنند. برای واجد شرایط بودن، متقاضیان باید شواهدی از موارد زیر داشته باشند:

  • قرارداد کار دائم یا قرارداد کار با مدت معین به مدت حداقل 12 ماه با کارفرمای مستقر در فرانسه
  • مدرکی که نشان دهنده اتمام حداقل 3 سال آموزش عالی باشد یا اسنادی ارائه شود که 5 سال تجربه حرفه ای متناسب با کار را ارائه دهد.
  • یک حقوق ماهیانه حداقل 1.5 برابرحقوق فرانسه
  • دارندگان کارت آبی اتحادیه اروپا که توسط یک کشور عضو دیگر اتحادیه اروپا کارت به آن ها اعطا شده است، به شرط اینکه حداقل 18 ماه در آنجا زندگی کرده باشند، در صورت درخواست ظرف یک ماه از ورود به فرانسه، ممکن است اجازه این نوع اقامت صادر شود

پس از 18 ماه اقامت در فرانسه، شما می توانید در سایر کشورهای اتحادیه اروپا کار کنید. پس از پنج سال شما می توانید اجازه اقامت دائم فرانسه را که 10 ساله است به دست آورید. از آنجا که این اجازه قابل تمدید است می توانید از این طریق به طور مداوم در فرانسه زندگی کنید. با این حال، در حالی که شما از بسیاری از حقوق یکسان شهروندان فرانسه برخوردار هستید، اما از همه حقوق آن ها نمی توانید استفاده کنید به عنوان مثال، شما نمی توانید در انتخابات رأی دهید یا مناصب عمومی را در اختیار داشته باشید. اما اگر شهروندی یا همان تابعیت فرانسه را انتخاب کنید، شهروند اتحادیه اروپا هم می شوید. در نتیجه، شما از آزادی حرکت در سراسر کشورهای عضو اتحادیه اروپا برخوردار هستید. اگر شهروند فرانسه شوید، لازم نیست تابعیت خود را رها کنید. شما می توانید تابعیت مضاعف فرانسه داشته باشید. لازم به ذکر است پس از اقامت حداقل 5 سال در فرانسه می توانید برای اخذ تابعیت فرانسه اقدام نمائید.

کار در فرانسه و سخن پایانی:

کاریابی در فرانسه و چگونگی اخذ اقامت فرانسه در این نوشتار بررسی شد. با بررسی مواردی از قبیل نحوه کاریابی در فرانسه، مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزا، نرخ بیکاری، مشاغل مورد نیاز و ذکر آژانس های کاریابی سعی شد پیرامون مسائل مهم راجع به کاریابی در فرانسه و شرایط کاری در آن، مطالبی را به نگارش درآوریم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد. همانطور که گفته شد فرانسه نرخ بیکاری رو به کاهشی دارد ولی از شرایط تابعیتی، اقامتی راحتی برخوردار است، همچنین برای اخذ ویزای کار در فرانسه به دعوت نامه از طرف کارفرما نیاز است که این موضوع شرایط گرفتن ویزای کاری را سخت کرده است. بنابراین ما به شما پیشنهاد می کنیم برای گرفتن اقامت از طریق کار به مؤسسه حقوقی ملک پور مراجعه کرده و کشور های اروپایی که اخذ اقامت کاری در آن ها راحت تر است را بررسی کنید. امیدواریم توانسته باشیم سؤالات شما در خصوص کاریابی در فرانسه را پاسخ گفته باشیم. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی می توانید با مشاوران مجرب ما در امر حقوق بین الملل تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید. همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریابید و همچنین با امتیاز دهی ستاره ای به مجموعه ما میزان رضایت خود را بیان کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در فرانسه

✅ برای اخذ ویزای کار فرانسه چه شرایطی لازم است برآورده شود؟

متقاضی برای کاریابی بهتر است به زبان فرانسه تسلط داشته باشد و با داشتن پیشنهاد کار برای اخذ ویزای کار فرانسه اقدام کند.

✅ بر اساس لیست مشاغل مورد نیاز فرانسه، نیاز به نیروی کار حرفه ای در چه زمینه هایی در فرانسه بیشتر است؟

اپراتورهای ماشین، قصابی، نجاری و مهندس کامپیوتر، از جمله مشاغلی هستند که بیشترین نیاز به نیروی کار را دارند.

✅ چه منابعی برای کاریابی در فرانسه مورد استفاده است؟

وب سایت های شغلی، روزنامه ها و آژانس های کاریابی هم چنین عضویت در شبکه های اجتماعی مانند LinkedInو Glass door می توانید برای کاریابی در فرانسه معتبرترین منابع باشد.

✅ اخذ ویزای همراه از طریق کار در فرانسه برای چه کسانی امکان پذیر است؟

اعضای خانواده فرد شاغل در فرانسه  شامل والدین وابسته، همسر و فرزندان تحت تکفل شما که زیر 21 سال  هستند، می توانند ویزای همراه دریافت کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *