کاریابی در سری لانکا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در سری لانکا
  • ویزای کار سری لانکا
  • مدارک مورد نیاز کار در سری لانکا
  • نرخ بیکاری در سری لانکا
  • مشاغل مورد نیاز 2020 سری لانکا
  • میزان حقوق کار در سری لانکا
  • نحوه کاریابی در سری لانکا
  • مؤسسات کاریابی در سری لانکا
  • بررسی ویزای همراه سری لانکا
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در سری لانکا
  • کاریابی در سری لانکا و سخن پایانی
✅ کار یابی در سری لانکا ✅ موسسات کاریابی در سری لانکا،✅ نکات مهم ویزای کاری سری لانکا را کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور در این مقاله مورد بررسی علمی قرار دادند.

کاریابی در سری لانکا و مقدمه ای بر آن

کار یابی در سری لانکا ، شرایط ویزای کاری سریلانکا، موسسات کاریابی در سری لانکا، شرایط ویزای کاری در سریلانکا و نکات مهم ویزای کاری سری لانکا را در این مقاله مورد بررسی علمی قرار خواهیم داد. نحوه کار یابی در سری لانکا چگونه است؟ مدارک مورد نیاز ویزای کاری سری لانکا کدام هستند؟ نرخ بیکاری در سری لانکا به چه میزان است؟ متوسط درآمد در سری لانکا چقدر است؟ در ادامه به این قبیل سوالات و نکات مرتبط با کار یابی در سری لانکا خواهیم پرداخت. سری لانکا کشوری در جنوب شبه قاره هند است که دارای ضعیف ترین اقتصاد آسیا می باشد. با توجه به جمعیت این کشور، نرخ بیکاری پایینی دارد. اقتصاد این کشور بیشتر بر پایه کشاورزی و تولیدات است و صنعت در این کشور جایگاه قابل توجه ای ندارد. شما عزیزان می توانید با مطالعه مقالات در وب سایت های معتبر موسسه حقوقی ملک پور می توانند منابع معتبری در رابطه با مهاجرت کاری باشند. همچنین شما می توانید با تماس با این موسسه، مشاوره رایگان در خصوص کار یابی در سری لانکا و سایر کشور های جهان دریافت نمایید.

شرایط عمومی کار در سری لانکا:

سری لانکا جزیره ای در جنوب آسیا و اقیانوس هند و همچنین در جنوب کشور هند قرار دارد. این کشور تا سال 1948 جزو مستعمرات انگلیس بوده است. سری لانکا دارای پایتخت سیاسی در شهر جایاواردنپورا کوته و پایتخت تجاری آن شهر کلمبو می باشد. این کشور دارای مساحت 65,610 کیلومتر مربع است و جمعیت آن نیز بیشتر از 21 میلیون نفر می باشد. زبان های رسمی این کشور سینهالی و تامیل و وجه رایج این کشور روپیه سری لانکایی است. 75 درصد مردم این کشور از قوم سینهالی و 11 درصد از تبار تامیل می باشند. این کشور از سال 1983 دچار درگیری با اقوام تامیل بوده است و در سال 2010 با شکست این قوم جنگ داخلی نیز پایان یافت. سری لانکا ضعیف ترین اقتصاد در قاره آسیا را دارا است. کشاورزی یک بخش مهم در اقتصاد سری لانکا است به طوری که یک سوم بازار کار این کشور در کشاورزی فعالیت دارند. بخش صنعت 28 درصد از تولید ناخالص در این کشور را به خود اختصاص داده است که شامل تولید منسوجات و پوشاک می باشد که این اقلام جایگاه رقابت پذیری خود را در بازار جهانی از دست داده اند. بیشتر مردم این کشور در فقر زندگی می کنند و اکثر این مردم در مناطق روستایی سکنی گزیده اند. این کشور به دلیل داشتن مناطق سر سبز و زیبا مقصد بسیار خوبی برای گردشگران است و دولت این کشور قوانین ویزای توریستی را هر ساله آسان تر می باشد. از موارد صادراتی در این کشور می توان به برنج، چای، منسوجات، الماس، فلفل، الوار، نارگیل و ماهی نام برد. همچنین نرخ بیکاری در سری لانکا کمتر از 5 درصد می باشد. متقاضیان برای دریافت ویزای کاری این کشور باید از طرف کارفرما پیشنهاد کاری یا job offer داشته باشند. در ادامه به شرایط ویزای کاری سری لانکا و مدارک مورد نیاز جهت درخواست این ویزا خواهیم پرداخت.

سری لانکا

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور سری لانکا

ویزای کار در سری لانکا:

برای دریافت ویزای کار سری لانکا متقاضی باید پیشنهاد کاری این کشور را داشته باشد. بدین منظور متقاضی باید قبل از درخواست ویزای کاری، با کارفرما در این کشور مصاحبه کرده و با آن قرار داد امضا کند. تایید ویزای کاری سری لانکا توسط اداره مهاجرت این کشور در شهر کلمبو صورت می گیرد. متقاضیان ویزای کار نمی توانند از ویزای آنلاین (ETA) و یا ویزای توریستی این کشور استفاده کنند. یعنی در این کشور تغییر نوع ویزا امکان پذیر نیست. افراد با سابقه کاری در یکی از شغل های دولتی، کارمندان بانک، داوطلبان، پرسنل وابسته به سازمان های غیر دولتی، پرسنلی که در شرکت های غیر دولتی کار می کنند و کارکنان شاغل در ماموریت های دیپلماتیک، سازمان ملل و پروژه های تحت ماموریت های دیپلماتیک در سریلانکا به ویزای کاری این کشور نیاز دارند. مراحل اخذ ویزای کاری در سریلانکا به شرح زیر است:

  • متقاضی کار در سری لانکا باید پیشنهاد شغلی و یا قرار داد معتبر از کارفرمای این کشور دارا باشد.
  • کارفرما باید برای تایید ویزای کاری به اداره مهاجرت این کشور درخواست دهد.
  • وزارت مهاجرت سری لانکا تایید درخواست ویزای کاری ورود را به نزدیک ترین مرکز دیپلماتیک ارسال می کند.
  • فرد متقاضی برای دریافت ویزای کاری سری لانکا با پاسپورت معتبر به نزدیک ترین مرکز دیپلماتیک مراجعه می کند.
  • پس از ورود متقاضی به سری لانکا، مدت اعتبار ویزا مشخص می شود.
  • بعد از ورود به سری لانکا و قبل از منقضی شدن ویزا، متقاضی باید برای دریافت ویزای کار در سری لانکا همراه با پاسپورت خود به اداره مهاجرت این کشور مراجعه کند.

همانطور که گفتیم برای کار در سری لانکا به پیشنهاد کاری احتیاج است که در زیر شرایط دعوت نامه کاری را مشاهده می کنید:

  • دعوت نامه رسمی از سوی کارفرما
  • تکمیل فرم اطلاعات شخصی به طرز صحیح و ارائه به اداره مهاجرت
  • تعیین مدت زمان حضور متقاضی به دلیل کار در سری لانکا
  • تایید فرم دعوت نامه توسط اداره کار این کشور

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار سری لانکا:

برای درخواست ویزای کاری سری لانکا سری مدارکی مورد نیاز است که فرد متقاضی باید آن ها را به صورت دقیق ارائه نماید. پس از بررسی دقیق مدارک مورد نیاز و تایید آن توسط سفارت سری لانکا، متقاضی می تواند ویزای کاری خود را دریافت کند. در زیر لیست مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای کار سری لانکا را مشاهده می کنید:

  • فرم درخواست ویزا
  • نامه کارفرما در مورد تایید اشتغال و شرایط متقاضی
  • اسناد مشاغل و توافق نامه در صورت لزوم
  • ارائه پاسپورت معتبر
  • قطعه عکس
  • ارائه مدرک هویتی مانند شناسنامه به صورت ترجمه شده
  • پرداخت 20,000 روپیه برای تایید درخواست

نرخ بیکاری در سری لانکا:

از موارد مهم در ارتباط با مهاجرت کاری به کشور مقصد، بررسی نرخ بیکاری آن کشور می باشد. هرچه این نرخ در کشور بیشتر باشد، پیدا کردن کار مورد نظر در این کشور سخت تر است. به همین منظور متقاضیان پیش از درخواست ویزای کار در سری لانکا باید ویزای کاری این کشور را مورد بررسی قرار دهند. این کشور دارای ضعیف ترین اقتصاد در قاره آسیا است اما نرخ بیکاری در این کشور بسیار کم می باشد. نرخ بیکاری در این کشور هر ساله در حال کاهش بوده به طوری که امروزه این نرخ به کمتر از 5 درصد رسیده است. این کشور بیشترین نرخ بیکاری را در سال 1999 و با نرخ 8.88 درصد تجربه کرده است که رقمی نه چندان بالا می باشد. اما از سوی دیگر در سال 2012 کمترین نرخ بیکاری در سری لانکا اتفاق افتاده است و با نرخ 3.88 رقم بسیار کمی با وجود مسائل اقتصادی در این کشور می باشد. در نمودار زیر نرخ بیکاری در کشور سری لانکا را مشاهده می فرمایید:

نرخ بیکاری در سری لانکا

مشاغل مورد نیاز 2020 سری لانکا:

از دیگر موارد مهم برای مهاجرت به کشور مقصد می توان به بررسی مشاغل مورد نیاز در کشور مقصد نام برد. متقاضیان ویزای کار، در ابتدا باید تخصص خود را مورد بررسی قرار دهند و سپس با توجه به لیست کار های مورد درخواست شغل مورد نظر خود را پیدا کرده. هر ساله لیستی از مشاغل مورد نیاز کشور سری لانکا توسط دولت این کشور فراهم می شود تا کارگران خارجی بتوانند با بررسی تخصص خود برای این ویزا درخواست دهند. با توجه به اینکه متقاضیان ویزای کاری سریلانکا باید پیشنهاد کاری داشته باشند، بررسی این مشاغل می تواند به پیدا کردن کار مورد نظر کمک کند. متقاضی بعد از پیدا کردن شغل مورد نظر باید شرایط درخواست ویزا از جمله مدارک تحصیلی و سابقه کار مرتبط داشته باشند و این لیست به آن ها کمک می کند که این مدارک را مرتب کنند. همچنین لیست مشاغل مورد نیاز به افرادی که قصد مهاجرت کاری به این کشور را دارند، بتوانند مدارک تحصیلی و سوابق خود را تکمیل نمایند. در جدول زیر لیست مشاغل مورد نیاز سری لانکا را مشاهده می نمایید:

مشاغل مورد نیاز 2020 سری لانکا
مهندس توسعه محصول مدیر روابط عمومی بانک
مدیر مالی مدیر پروژه
تحلیلگر سیستم ها مهندس امنیت
توسعه دهنده جاوا رهبر پروژه
مهندس عمران مدیر منطقه

میزان حقوق برای کار در سری لانکا:

از اصلی ترین دلایل برای مهاجرت کاری، سطح درآمد و میزان حقوق در کشور مقصد است. هرچه این میزان بالاتر باشد، سطح رفاه ممکن است در آن کشور بالا باشد و امری بسیار ضروری در مهاجرت کاری محسوب می شود. کشور سری لانکا نرخ بیکاری پایینی دارد و به همین منظور می تواند بازار کار مناسبی داشته باشد. متقاضیان کار در سری لانکا با بررسی سطح درآمد متوسط و همچنین درآمد شغل مورد نظر خود می توانند برای ویزای کاری این کشور اقدام کنند و سری لانکا را به عنوان مقصد برای دریافت ویزای کاری انتخاب کنند. کمترین میزان درآمد در این کشور به طور ماهیانه در حدود 22,700 روپیه می باشد. متوسط درآمد در این کشور 91,600 روپیه است که چیزی در حدود 50 درصد مردم از این میزان کمتر درآمد دارند. همچنین بیشترین میزان درآمد 401,000 روپیه درماه است. ناگفته نماند که این سطح درآمد ها بستگی به نوع کار، سن متقاضی، تحصیلات و شهر شغل مورد نظر دارد و متغیر هستند. در جدول زیر لیست مشاغل با درآمد سالیانه آن ها را مشاهده می کنید:

عنوان شغلی درآمد سالیانه (روپیه)
مهندس توسعه محصول 9 میلیون
مدیر روابط عمومی بانک 2.7 میلیون
مدیر مالی 2.7 میلیون
مدیر پروژه 2.7 میلیون
تحلیلگر سیستم ها 2.1 میلیون
مهندس امنیت 1.8 میلیون
توسعه دهنده جاوا 1.8 میلیون
رهبر پروژه 1.75 میلیون
مهندس عمران 1.7 میلیون
مدیر منطقه 1.6 میلیون

نحوه کاریابی در سری لانکا:

همانطور که گفته شد، متقاضیان ویزای کار سری لانکا باید پیشنهاد کاری مناسبی در این کشور داشته باشند. بنابراین نحوه کاریابی در این کشور اهمیت بالایی دارد. متقاضیان برای دریافت پیشنهاد کاری ار سری لانکا باید دارای حداقل مدرک لیسانس و دارای سابقه کار بالا باشند. این گونه افراد متخصص شانس بالا تری برای پیدا کردن کار در این کشور دارند. متقاضیان می توانند با استفاده از وب سایت ها و موسسات کار یابی، شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. متقاضی با ارسال رزومه خود به این وب سایت ها و یا تماس با کارفرما از طریق این وب سایت، می تواند پس از انجام مصاحبه کاری، پیشنهاد کاری خود را دریافت کرده و یا با کارفرما قرار داد منعقد کند، سپس برای دریافت ویزای کاری سری لانکا اقدام نمایند. در زیر نام چند نمونه از وب سایت های کار یابی در سری لانکا را مشاهده می کنید:

وب سایت های کاریابی در  سری لانکا
Topjobs.lk
DreamJobs.lk
Global Medical Careers
Devnet jobs
Ilman.lk
Bayt.com
Aquaculture.jobs

مؤسسات کاریابی در سری لانکا:

همچنین در این کشور موسساتی وجود دارند که برای متقاضی کار مورد نظر را پیدا می کنند. این موسسات می توانند هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری (متقاضی در کشور مبدا قرار داشته باشد) کار پیدا کنند و متقاضی می تواند با ارسال رزومه خود به این موسسات پیشنهاد کاری دریافت کند. بدین صورت که این موسسات کاریابی رزومه متقاضی را برای کارفرمایانی که قصد استخدام کارگر متخصص را دارند ارسال می کنند و پس از موافقت کارفرما و انجام مصاحبه کاری، متقاضی و کارفرما قرارداد امضا کرده و برای دریافت ویزای کاری اقدام می کنند. این موسسات در قبال وظیفه کاریابی برای متقاضی و یا کارفرما، بستگی به شغل و محل این موقعیت شغلی، هزینه دریافت می کنند. در زیر چند نمونه از موسسات کاریابی در سری لانکا را مشاهده می کنید:

موسسات کاریابی در  سری لانکا
Manpower Sri Lanka
Sri Lanka Foreign Employment Agency
Cargo Lnaka (Pvt) Ltd
Worldwide Recruiting Agency
Amal Sultgan Travels and Recruitment
Acura Foreign Employment Agency
Meero internatonal Manpower Recruitment Agency Sri Lanka
Emerald isle Manpower
Aliphdeen Recruitment & Consultantas
George Steuart Recruitment (Pvt) Ltd

بررسی ویزای همراه در سری لانکا:

یکی ار دغدغه های مهم متقاضیان ویزای کاری سری لانکا این است که آیا می توان برای خانواده ویزای همراه صادر کرد؟ سری لانکا از کشور هایی است که می توان متقاضی همراه با خود، برای خانواده نیز اقامت دریافت کرد. این ویزا برای همسر و فرزندان زیر 21 سال متقاضی می باشد و باید به اداره مهاجرت کلمبو ارجاع داده شود. از جمله مدارک لازم برای این درخواست می توان به سند ازدواج، گواهی تولد فرزندان و شناسنامه اشاره کرد و این مدارک باید به زبان رسمی این کشور ترجمه شوند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در سری لانکا:

از مسائل مهم برای مهاجرت کاری به سری لانکا می توان به دریافت تابعیت این کشور اشاره کرد. در سری لانکا این امکان برای متقاضیان ویزای کار و همچنین سرمایه گذاران وجود دارد که می توانند با اقامت به مدت 3 سال و به صورت متوالی تابعیت این کشور را دریافت کنند. همچنین این افراد باید دارای گواهی تمکن مالی و داشتن شرایطی همچون ادغام با فرهنگ این کشور، نداشتن سابقه کیفری و همچنین دانش در زبان رسمی این کشور را دارا بود. مدارک لازم برای ارسال به اداره مهاجرت این کشور در کلمبو به شرح زیر است:

  • کپی شناسنامه متقاضی
  • کپی سند ازدواج
  • پاسپورت معتبر
  • اثبات دانش زبان این کشور
کاریابی در سری لانکا و سخن پایانی:

کاریابی در سری لانکا ، ویزای کاری سری لانکا، مدارک مورد نیاز سری لانکا و موسسات کاریابی در سری لانکا را مورد بررسی قرار دادیم. سری لانکا ضعیف ترین اقتصاد در آسیا را دارد اما با این وجود نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین می باشد. سطح درآمد در این کشور قابل قبول می باشد و این کشور امروزه در حال افزایش رشد اقتصادی قرار دارد. متقاضیان ویزای کار می توانند با بررسی ویزای کاری کشور های دیگر مانند کانادا، آلمان و اتریش که دارای بازار کاری مناسب برای متقاضیان و متخصصان می باشد و همچنین سطح درآمد و نرخ بیکاری در این کشور ها مناسب تر است، شرایط خود را سنجیده و برای دریافت کار در این کشور اقدام کنند. شما عزیزان می توانید با مطالعه مطالب در وب سایت های موسسه حقوقی ملک پور شرایط مورد نیاز جهت مهاجرت به کشور های تراز اول دنیا بسنجید. همچنین می توانید با تماس یا مشاورین خبره این موسسه، مشاوره رایگان در زمینه کاریابی در سری لانکا و ویزای کاری کشور های دیگر دریافت نماید. در صورت داشتن هر گونه سوال در رابطه کاریابی در سری لانکا می تواین در قسمت پرسش و پاسخ مطرح کنید تا مشاورین ما در اسرع وقت پاسخ شما را ارسال کنند. اگر از مطالب فوق رضایت دارید، با دادن امتیازه پنج ستاره ما را در نوشتن بهتر مقالات مهاجرتی تشویق نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه کاریابی در سری لانکا

نحوه کاریابی در سری لانکا چگونه است؟

کاریابی در سری لانکا می تواند از طرق وب سایت ها و موسسات کاریابی صورت گیرد.

مدارک مورد نیاز ویزای کاری سری لانکا کدام هستند؟

مدارک مورد نیاز شامل: فرم درخواست ویزا و نامه کارفرما و پاسپورت و عکس و ارائه مدرک هویتی مانند شناسنامه به صورت ترجمه شده و پرداخت 20,000 روپیه می باشد.

نرخ بیکاری در سری لانکا به چه میزان است؟

نرخ بیکاری در سری لانکا کمتر از 5 درصد می باشد که عدد استانداردی است.

متوسط درآمد در سری لانکا چقدر است؟

درآمد در سری لانکا در حدود 91,600 روپیه در ماه می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *