ویزای کار گرجستان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی ویزای کار در گرجستان
  • ویزای کار در گرجستان
  • مدارک مورد نیاز کار در گرجستان
  • نرخ بیکاری در گرجستان
  • مشاغل مورد نیاز 2020 گرجستان
  • میزان حقوق در گرجستان
  • نحوه کاریابی در گرجستان
  • مؤسسات کاریابی در گرجستان
  • بررسی ویزای همراه گرجستان
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در گرجستان
  • سخن پایانی کار در گرجستان
✅ ویزای کار گرجستان ✅ نحوه اخذ اقامت و تابعیت گرجستان از طریق کار توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار می گیرد.

ویزای کار گرجستان و مقدمه ای بر آن

ویزای کار گرجستان، نحوه اخذ اقامت و تابعیت گرجستان از طریق کار در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار می گیرد. متقاضیان کار در گرجستان سوالات زیادی را در ذهن خود دارند که به دنبال پاسخ آن می باشند. سوالاتی از قبیل اینکه آیا کار در گرجستان منجر به اخذ اقامت و تابعیت این کشور می گردد؟ جهت اخذ ویزای کار گرجستان چه مشاغلی مورد نیاز هستند؟  میزان درآمد در گرجستان به چه میزان است؟

 پاسخ به این سوال‌ها و سوالات متعدد دیگری در این مقاله گنجانده شده است. برای اخذ ویزاهای کاری در ابتدا لازم است فرد متقاضی تحقیقات لازم را در زمینه مشاغل مورد نیاز کشور مقصد به عمل آورد و سپس از طریق مشاوره با یک وکیل مهاجرتی معتبر اقدام به اخذ ویزای کاری نماید. چرا که اخذ ویزای کاری طبق شرایط خاصی می تواند منجر به اقامت کاری در آن کشور گردد. لذا موسسه حقوقی ملک پور همکار ملک پور اتریش با بهره‌گیری از دانش مشاورین کارآزموده و وکلای فعال در عرصه بین‌الملل آماده ارائه به روز ترین و بهترین خدمات مشاوره‌ای مهاجرتی به شما دوستان عزیز می باشد. همچنین می تواند طی تماس تلفنی از مشاوره رایگان ما استفاده نمایید.

شرایط عمومی ویزای کار گرجستان:

گرجستان کشوری است که در منطقه قفقاز اوراسیا واقع شده است. این کشور از غرب با دریای سیاه، در قسمت شمالی با روسیه، از جنوب با ترکیه و ارمنستان و از قسمت جنوب شرقی با جمهوری آذربایجان دارای مرز مشترک می باشد. بزرگترین شهر گرجستان و پایتخت آن شهر تفلیس است. گرجستان در حدود ۶۹ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد و جمعیت آن در حدود ۳ میلیون نفر می باشد. کشور گرجستان کشوری است که در هر دو قاره اروپا و آسیا قرار دارد و یکی از اهدافی که دنبال می‌کند، عضویت در اتحادیه اروپا می باشد. مردم بومی گرجستان مسیحی ارتدوکس می‌باشند و از این دین پیروی می‌کنند. زبان رسمی مردم گرجستان گرجی کارتولی می باشد.

اتباع خارجی جهت کار در گرجستان نیازمند اخذ مجوز کاری و ویزای کاری این کشور می باشند. البته به دلیل اینکه ایرانی‌ها برای ورود به این کشور نیازمند ویزا نمی باشند، لذا فرصت دارند در طی مدتی که در کشور گرجستان هستند به جستجوی کار در این کشور بپردازند و با ارائه دریافت پیشنهاد شغلی بتوانند درخواست ویزای کار گرجستان را ارائه نمایند.

گرجستان

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور گرجستان

ویزای کار در گرجستان:

متقاضیان ایرانی ویزای کاری گرجستان می توانند با ویزای توریستی جهت ورود به کشور گرجستان اقدام نمایند چرا که ایرانی ها جهت ورود به گرجستان نیاز به دریافت ویزا ندارند و می‌توانند بدون ویزا به کشور گرجستان وارد شوند. می توان از این فرصت جهت ارتباط متقاضیان با کارفرمایان گرجی استفاده نمود. اما نکته حائز اهمیت این است همه متقاضیان ویزای کار در گرجستان باید بدانند کار در گرجستان نیاز به دریافت مجوز و اقامت کاری در این کشور دارد. بنابراین دارندگان ویزای توریستی نمی‌توانند به صورت بلند مدت در این کشور بمانند و مشغول به کار شوند حتی کشورهایی که شهروندان آنها معاف از دریافت ویزا برای ورود به کشور گرجستان می باشند، نیز الزاماً باید برای کار در این کشور ویزای کاری دریافت نمایند. این مقررات برای همه افرادی است که قصد کار در این کشور را دارند. متقاضی پس از یافتن شغل مورد نظر و انعقاد قرارداد با کارفرمای خارجی می‌تواند با ارائه قرارداد کاری به همراه سایر مدارک خود به اداره مهاجرت این کشور مراجعه نماید و اقدامات لازم را جهت دریافت مجوز کاری را انجام دهد.

مدارک مورد نیاز کار در گرجستان:

یکی دیگر از پیش نیاز های اخذ ویزای کار گرجستان ارائه مدارک مورد نیاز می باشد. فرد متقاضی پس از دریافت پیشنهاد شغلی و عقد قرارداد با کارفرمای گرجی می تواند با ارائه مدارک مورد نیاز جهت ویزای کاری گرجستان اقدام نماید. مدارک مورد نیاز عبارتند از:

  • ارائه گذرنامه معتبر
  • تکمیل فرم های مورد نیاز جهت اخذ ویزا
  • ارائه عکس
  • رسید پرداخت مالیات مشاغل
  • ارائه بیمه نامه مسافرتی
  • ارائه پیشنهاد شغلی و دعوتنامه کاری
  • ارائه آخرین مدارک تحصیلی
  • ارائه گواهی تمکن مالی برای ورود به کشور گرجستان مبنی بر اینکه شخص متقاضی توانایی تامین هزینه زندگی در کشور گرجستان را دارد که حداقل ۱۷۰۰ دلار می باشد.

نرخ بیکاری در گرجستان:

یکی از عوامل مهم و بسیار تاثیرگذار در انتخاب متقاضیان ویزاهای کاری، برآورد میزان نرخ بیکاری در کشور مقصد می باشد. قاعدتاً هرچه میزان نرخ بیکاری در آن کشور پایین باشد اقتصاد پایدار تری را دارد و شانس کاریابی برای متقاضیان بالاتر است. نرخ بیکاری در گرجستان در دسامبر ۲۰۱۹ به ۱۱.۵۷ درصد کاهش یافت. این در حالی است که آمار بیکاری گزارش شده در دسامبر ۲۰۱۸ معادل ۱۲.۶۰ درصد بوده است. طبق برآوردهای انجام شده از دسامبر سال ۱۹۹۱ تا دسامبر ۲۰۱۹ میانگین بیکاری در گرجستان ۱۳.۵۰ و درصد بوده است. در جدیدترین گزارش ها جمعیت گرجستان در سال ۲۰۱۸ سه میلیون نفر بوده است  و درآمد ماهانه گرجستان در سپتامبر ۲۰۱۹ معادل ۴۱۶ دلار می باشد. میزان مشارکت نیروی کار این کشور نیز در دسامبر  ۲۰۱۸، ۶۳ درصد کاهش یافته است.

نرخ بیکاری گرچستان

مشاغل مورد نیاز 2020 گرجستان:

بیش از ۲۰۰ هزار موقعیت شغلی در گرجستان وجود دارد که البته در بعضی از بخش ها تقاضا بیشتر می باشد. در صورتی که فرد متقاضی ویزای کار گرجستان دارای تخصص ها و مهارت های مورد نیاز در لیست مشاغل مورد نیاز گرجستان باشد، قطعاً شانس موفقیت بیشتری در اخذ اقامت کاری این کشور خواهد داشت. بر اساس اعلام بخش نیروی کار وزارت توسعه اقتصادی گرجستان ۱۰ شغل با تقاضای بالا در این منطقه مواجه هستند. مدیریت کسب و کار، اپراتورهای سی ان سی، برنامه نویسان کامپیوتر، مهندسین برق، تکنسین های تعمیر و نگهداری، تکنسین ساخت و تولید، مهندس مکانیک، توسعه دهنده نرم افزار و جوشکار. همانطور که در لیست مشاغل اعلام شده نیز قابل مشاهده می باشد بسیاری از مشاغل نیاز به مدارک آکادمیک نداشته و صرفا افراد بر اساس مهارت و تجربه خود می توانند در این کشور موفق به پیدا کردن شغل مورد نیاز خود شوند.

میزان حقوق برای کار در گرجستان:

برآورد میزان حقوق و درآمد در گرجستان یکی دیگر از معیارهای ارزیابی تاثیر گذار در تصمیم گیری فرد متقاضی اخذ ویزای کاری گرجستان می باشد. گرجستان کشوری می باشد که در طی سال های اخیر از لحاظ صنعتی و اقتصادی روند رو به رشدی را داشته است. از این ‌رو میزان حقوق پرداختی در این کشور نیز پیشرفت‌هایی داشته است. طبق آمارهای جمع‌آوری شده در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۸ میزان حقوق و درآمد دریافتی توسط کارمندان در این کشور از ۱۰۳ لاری به ۱۱۲۵ لاری در ماه افزایش پیدا کرده است. درآمد سرانه سالانه خانواده های گرجستانی در دسامبر سال ۲۰۱۸ به ۱.۳۵۵.۳۳۱ دلار رسید در حالی که ارزش قبلی این معیار در دسامبر ۲۰۱۷ معادل ۱.۳۱۹.۸۱۲ دلار بوده است.

نحوه کاریابی در گرجستان:

همانطور که گفته شد متقاضیان ایرانی ویزای کاری گرجستان می‌توانند تا مدت ۴۵ روز را در این کشور بدون اخذ ویزا سپری نمایند و اقدام به جستجوی کار و ارتباط با کارفرمایان در این کشور نمایند. در غیر این صورت افراد می توانند یا از طریق موسسات کاریابی و یا از طریق سایت موسسات و کمپانی های فعال در این کشور اقدام به برقراری ارتباط با کارفرمایان گرجی نمایند. چرا که گرجستان از جمله کشورهایی است که در زمینه جستجوی کار ویزا اعطا نمی نماید و تنها زمانی فرد می تواند ویزای کاری و به تبع آن اقامت کاری گرجستان را دریافت نماید که از طرف کارفرمای گرجی دعوت نامه و پیشنهاد شغلی دریافت نماید.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

مؤسسات کاریابی در گرجستان:

از دیگر طرقی که فرد متقاضی ویزای کار گرجستان می‌تواند به برقراری ارتباط با کارفرمایان گرجی نماید، موسسات کاریابی می باشد. موسسات کاریابی به عنوان یک پل ارتباطی مابین شخصی که متقاضی کار می باشد و کارفرما های فعال در این کشور اقدام می نماید. اما نکته‌ای که در بحث موسسات کاریابی بسیار حائز اهمیت است، مراجعه به موسسات کاریابی معتبر است چرا که در همه جای دنیا افرادی هستند که پیوسته قصد سودجویی و استفاده از عدم آگاهی افراد را دارند. لذا در ذیل به معرفی چند موسسه کاریابی معتبر در گرجستان پرداخته ایم.

  • NEW SERVICE
  • SABA
  • ADELANTE
  • INSOURCE
  • INTERNSHIP IN CIVIL SERVICE
  • BALTIC GROUP INTERNATIONAL GEORGIA
  • JOBLINK

بررسی ویزای همراه در گرجستان:

شخص متقاضی دریافت ویزای کار گرجستان می‌تواند بر اساس قانون الحاق به خانواده همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را در کشور گرجستان در کنار خود داشته باشد. طبق قوانین مهاجرتی گرجستان کودکان تا سن زیر ۱۸ سال و یا فرزندان معلول که به شخص متقاضی اصلی جهت ویزای کار گرجستان وابسته هستند به عنوان افراد همراه وی شناخته می‌شوند. در صورتی که همراهان فرد متقاضی مدارک مورد نیاز را ارائه نمایند می‌توانند بر اساس ویزای همراه در گرجستان اقامت داشته باشند. مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای همراه در کشور گرجستان شامل موارد ذیل می باشد:

  • تکمیل فرم های مورد نیاز
  • ارائه گذرنامه معتبر برای هر یک از افراد همراه
  • اثبات تمکن مالی شخص متقاضی مبنی بر اینکه می‌تواند هزینه زندگی همراهان خود را در گرجستان بپردازد
  • ارائه عکس همراهان و ارائه گواهی ازدواج

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در گرجستان:

افرادی که قصد اخذ اقامت و تابعیت کشور گرجستان را دارند می‌توانند از طریق روش هایی مانند ازدواج، سرمایه‌گذاری، تحصیل و کار در این کشور اقدام نمایند. اما همان‌طور که می‌دانید صرف تحصیل در این کشور نمی تواند منجر به اقامت دائم گرجستان گردد و افرادی نیز که با ویزای تحصیلی به کشور گرجستان وارد می شوند پس از پیدا کردن کار و تبدیل اقامت خود به اقامت کاری واجد شرایط دریافت اقامت دائم می‌گردند. افراد متقاضی ویزای کار گرجستان پس از انعقاد قرارداد با کارفرمای گرجی می‌تواند اقامت کاری گرجستان را دریافت نمایند. چنانچه شخصی بتواند ۵ سال پیوسته به دولت گرجستان بیمه و مالیات بپردازد، واجد شرایط اخذ اقامت دائم گرجستان می گردد و پس از شش سال در صورت صلاحدید دولت گرجستان چنانچه بر فرهنگ، زبان و تاریخ گرجستان تسلط داشته باشد می‌تواند تابعیت گرجستان را اخذ نماید.

کار در گرجستان و سخن پایانی:

ویزای کار گرجستان، نحوه اخذ اقامت و تابعیت کشور گرجستان از طریق دریافت ویزای کاری و اقامت کاری در این کشور را مورد بررسی قرار دادیم. افرادی که قصد اخذ ویزای کاری گرجستان را دارند صرفاً از طریق دریافت پیشنهاد کاری از یکی از کارفرمایان فعال در گرجستان می توانند ویزای کاری و اقامت کاری این کشور را دریافت نمایند. با توجه به نرخ بیکاری و همچنین سطح حقوق و درآمدی که در این کشور وجود دارد پیشنهاد می گردد که متقاضیان نسبت به ویزاهای جستجوی کار آلمان و اتریش نیز تحقیقات لازم را به عمل آورند. چرا که با توجه به نرخ بیکاری و کیفیت زندگی در این کشورها می توانند جایگزین بهتری برای گرجستان باشند. در این راستا چنانچه تمایل به کسب اطلاعات دقیق تری در زمینه های مهاجرت به گرجستان دارید می توانید از طریق تماس با موسسه حقوقی ملک پور(ملک پور اتریش) از اطلاعات به روز مشاورین کارآزموده ما بهره مند شوید. همچنین می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه های سایت مطرح تا پاسخ مشاورین ما را دریافت نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای کار گرجستان

اقامت کاری گرجستان را چگونه می توان اخذ کرد؟

متقاضی پس از دریافت پیشنهاد شغلی و عقد قرارداد با کارفرمای گرجی می تواند برای اقامت کاری گرجستان اقدام کند.

 ✅ مدارک لازم برای ویزای کار گرجستان کدامند؟

گذرنامه معتبر، تکمیل فرم های مورد نیاز جهت اخذ ویزا ، عکس ، بیمه نامه مسافرتی، پیشنهاد شغلی و دعوتنامه کاری، مدارک تحصیلی و گواهی تمکن مالی از جمله مدارک لازم برای ویزای کار گرجستان می باشد.

مراکز کاریابی در گرجستان چگونه در امر کاریابی به متقاضی کمک می کنند؟

افراد می توانند از طریق مراکز کاریابی در گرجستان اقدام به برقراری ارتباط با کارفرمایان گرجی نمایند و رزومه خود را به دست کارفرمایان برسانند.

آیا با ویزای توریستی گرجستان می توان برای کار در این کشور اقدام کرد؟

دارندگان ویزای توریستی گرجستان نمی‌توانند به صورت بلند مدت در این کشور بمانند و مشغول به کار شوند حتی کشورهایی که شهروندان آنها معاف از دریافت ویزا برای ورود به کشور گرجستان می باشند، نیز الزاماً باید برای کار در این کشور ویزای کاری دریافت نمایند.

2 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام دوست عزیز
      خیر تحصیل آثار اقامتی ندارد مگر اینکه منجر به اشتغال به کار فرد اصلی شود. در صورت پنج سال کار کردن و پرداخت مالیات و بیمه امکان اخذ اقامت دائم وجود دارد.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *