ویزای کار کره جنوبی

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در کره جنوبی
  • ویزای کار کره جنوبی
  • مدارک مورد نیاز کار در کره جنوبی
  • نرخ بیکاری در کره جنوبی
  • مشاغل مورد نیاز 2020 کره جنوبی
  • میزان حقوق کار در کره جنوبی
  • نحوه کاریابی در کره جنوبی
  • مؤسسات کاریابی در کره جنوبی
  • بررسی ویزای همراه کره جنوبی
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در کره جنوبی
  • سخن پایانی
✅ ویزای کار کره جنوبی ✅ مشاغل مورد نیاز کره جنوبی توسط کارشناسان مورسسه حقوقی ملک پور  در این نوشتار مورد تحلیل و بررسی علمی واقع شده است.

ویزای کار کره جنوبی و مقدمه ای بر آن

ویزای کار کره جنوبی ، مشاغل مورد نیاز کره جنوبی، نحوه یافتن کار در کشور کره جنوبی، موسسات کاریابی مرتبط و نرخ بیکاری کره جنوبی، میزان حقوق و درآمد در این کشور، بررسی ویزای همراه و در نهایت وضعیت اقامت و تابعیت در کره جنوبی در این نوشتار مورد تحلیل و بررسی علمی واقع گشته است. آیا می توان از طریق ویزای کار کره جنوبی برای اعضای خانواده خود نیز ویزای الحاق دریافت کرد؟ چگونه می‌توان در کره جنوبی به جستجوی کار پرداخت؟ چه مدارکی برای اخذ ویزای کار کره جنوبی مورد نیاز است؟ میزان حقوق و درآمد در کشور کره جنوبی چگونه است؟ در این مقاله به سوالات فوق پاسخ داده ایم. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و تکمیلی در باب ویزای کار کره جنوبی و یا در خصوص اخذ ویزای کار سایر کشورها با کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل فرمایید و از مشاوره تلفنی رایگان بهره مند گردید. موضوعات زیر در این نوشتار مورد بررسی علمی واقع شده است:

شرایط عمومی کار در کره جنوبی:

کره جنوبی با پایتخت سئول، کشوری واقع در بخش شرقی آسیا است. این کشور با جمعیت بیش از ۵۱ میلیون نفر و مساحت ۱۰۰.۲۱۰ کیلومترمربع  ، دارای مرز خاکی با کشورهای کره شمالی، ژاپن و چین است. همچنین این کشور از جانب غرب نیز با دریای زرد دارای مرز آبی است. پرجمعیت‌ترین و قدیمی‌ترین شهر کره جنوبی؛ سئول است که بزرگ ترین شهر دنیا محسوب می‌شود. پس از سئول، شهرهای بوسان، دائگو، اینچئون، گوانگجو به ترتیب شهرهای پرجمعیت کره جنوبی محسوب می شوند. از لحاظ آب و هوایی این کشور، دارای آب و هوای گرم و مرطوب است. به دلیل داشتن باران های فراوان، جنگل های سرسبز و زیبا در این کشور در وسعت زیادی قابل مشاهده است. از جمله رودهایی که در این کشور وجود دارد می توان گئوم، ناک دونگ، نام هان و غیره را نام برد. در کره جنوبی حدود سه هزار جزیره غیرقابل سکونت وجود دارد.

زمین های قابل کشاورزی و قابل کشت در این کشور در بخش غربی و جنوب شرقی واقع شده است زیرا سایر بخش ها و زمین ها کوهستانی و غیرقابل کشت می باشند. این کشور دارای پارک‌های ملی و مکان های طبیعی و ملی زیبایی است. به طور کلی کره جنوبی از نه استان و دو شهر تشکیل شده است. زبان رسمی و ملی مردم این کشور کره ای و واحد پول آن ها وون است. کشور کره جنوبی دارای رشد اقتصادی بسیار مناسبی در سال‌های اخیر بوده و به همین واسطه یکی از کشورهای پیشرفته دنیا به حساب می آید. درآمد سرانه این کشور ۱۴ برابر افزایش یافته و از این رو می توان گفت، کره جنوبی کشوری ثروتمند به حساب می‌آید. به همین جهت به کشور کره جنوبی، ببر آسیا گفته می شود.

این کشور از اعضای سازمان همکاری اقتصادی و گروه بیست است. این کشور توانسته یکی از شرکای بزرگ آمریکا شود همچنین از لحاظ ذخایر ارزی، اقتصاد و صنعتی بودن این کشور دارای رتبه در جهان می باشد. به واسطه وجود شرکت‌های بزرگی که در این کشور وجود دارد، از این بین می‌توان به سامسونگ، ال جی و هیوندای – کا اشاره کرد این کشور بزرگترین صادر کننده در جهان شده است. اقلام و کالاهای وارداتی این کشور شامل: ماشین، نفت، مواد و محصولات شیمیایی، مواد ارگانیک، فولاد و غیره می باشد که از کشورهای چین، آمریکا، ژاپن و عربستان وارد می شود. کالاهای صادراتی آن ها نیز شامل وسایل مخابراتی، فراورده های پتروشیمی، رایانه، وسایل موتوری، کشتی و غیره می باشد. ورود و کار در کشوری ثروتمند و پیشرفته می تواند سبب موفقیت افراد گردد. متقاضیان ویزای کار کره جنوبی برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند در ادامه مقاله همراه ما شوند.

شرایط عمومی کره جنوبی

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور کره جنوبی

ویزای کار در کره جنوبی:

متقاضیانی که مایل به اخذ ویزای کار کره‌ جنوبی هستند باید بدانند که برای اخذ ویزا در این کشور در ابتدای امر شما نیازمند به یافتن یک کارفرمای معتبر هستید. پس از یافتن کارفرما، نامه ای دال بر اینکه شما برای کارفرما و یا شرکت خاصی مایل به کار هستید توسط کارفرما به اداره دادگستری داده می شود. اداره دادگستری بین ۱ تا ۴ هفته فرصت دارد تا به درخواست کار متقاضی پاسخ دهد. پس از آن در صورت تایید متقاضی و رسیدن نامه تاییدیه وی، متقاضی می تواند با به همراه داشتن تاییدیه و مدارک مورد نیاز که در ادامه به آنها اشاره شده است، به سفارت کره جنوبی رفته و در آنجا اعلام به اخذ ویزای کار نماید. ویزای کار کره جنوبی یک ساله می باشد و با رعایت شرایطی قابل تمدید است. افرادی که مایل هستند اعضای خانواده را نیز به همراه خود به کره وارد نمایند لازم است برای آنها به صورت جداگانه درخواست ویزای الحاق نمایند. از جمله ویزا های کار این کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویزای کار کوتاه‌ مدت: مربوط به اقامت کاری کمتر از سه ماه است.
  • اقامت شرکتی: ویژه نقل و انتقالات درون شرکتی است.
  • ویزای سرمایه گذاری خارجی: ویژه کارآفرینان و سرمایه داران است.
  • ویزای مدیریت بازرگانی: ویژه بازرگانان است.
  • ویزای کار حرفه‌ای: ویژه پزشکان، وکلا و معماران است.
  • ویزای مربی زبان خارجه: مخصوص مربیان زبان شاغل در موسسات و شرکت ها و سازمان ها می باشد.
  • ویزای کار خاص: ویژه افرادی که قصد کار در مشاغل خاص را دارد.

فایل تصویری استاد ملک پور در خصوص انواع ویزاهای کاری

فایل صوتی استاد ملک پور در خصوص انواع ویزاهای کاری

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار کره جنوبی:

اطلاع از مدارک مورد نیاز جهت ورود و اخذ ویزای کار کره جنوبی برای متقاضیان بسیار مهم است زیرا در صورت وجود کسری در مدارک ارسالی به سوی سفارت، می‌تواند موجب به رد درخواست متقاضی و در نتیجه عدم دستیابی به ویزای کار شود. از این رو برای آگاهی بیشتر شما عزیزان مدارک مورد نیازی که به همراه تأییدیه لازم است به سفارت تسلیم گردد آورده شده است.

  • عکس
  • پاسپورت دارای اعتبار به همراه کپی آن
  • فرم مبنی بر درخواست شما برای اخذ ویزا
  • رزومه
  • مدارک دانشگاهی
  • همراه داشتن ccvi یا همان تاییدیه
  • فیش واریزی هزینه های مرتبط به درخواست
  • همراه داشتن قرارداد کاری
  • شرح کامل شغل وی در کشور کره

برای متقاضیانی که متاهل می باشند علاوه بر مدارک بالا ارائه مدارک زیر نیز واجب است:

  • عکس پاسپورتی از همسر و فرزندان
  • گواهی تولد فرزندان به همراه کپی آن ها
  • سند ازدواج فرد متقاضی به همراه کپی آن
  • کپی پاسپورت همسر و فرزندان

نرخ بیکاری در کره جنوبی:

اطلاع از نرخ بیکاری هر کشوری که قصد کار در آن را دارید بسیار مهم می باشد. به همین دلیل یکی از موضوعات مهم و حساسی که لازم است مهاجرین کار به کره جنوبی به آن توجه فرمایند و قبل از درخواست ویزای کار کره جنوبی باید مورد بررسی قرار دهند وضعیت نرخ بیکاری کشور است. توجه فرمایید که کشور کره نیاز شدیدی به متخصصین در حوزه های تکنولوژی و IT ، زبان و سایر تخصص ها دارد. و همچنین کشور در تولیدات و صنعت بسیار موفق بوده و توانسته کشور خود را پیش رفته و ثروتمند سازد. پس در نتیجه نیروی کار ماهر و متخصص را در این عرصه به کار وا دارد. نرخ بیکاری کشور کره جنوبی در میانگین جهانی در سال ۲۰۱۹ در بین ۱۸۱ کشور ۷.۲۲℅ است. نرخ بیکاری این کشور در سال ۲۰۱۹ برابر با ۳.۷۱ آورده شده است. این آمار در سال 2020 افزایش یافته و به 4 درصد رسیده است با این حال می‌توان گفت مورد قبول است. در ادامه نمودار نرخ بیکاری کشور کره جنوبی آورده شده است.

نرخ بیکاری در کره جنوبی

مشاغل مورد نیاز 2020 کره جنوبی:

یکی از روش های کاریابی برای متقاضیانی که قصد اخذ ویزای کار کره جنوبی را دارند در کنار سایر روش موجود اطلاع و استفاده از لیست مشاغل مورد نیاز کشور مدنظر است. هر سال لیستی از مشاغل و رشته های مورد نیاز کشور توسط دولت به همراه کد رشته های آن ها اعلام می شود. افراد با مراجعه به این لیست و با یافتن شغل، حرفه و یا رشته خود می توانند جهت اخذ ویزای کار کره جنوبی اقدام فرمایند. در ادامه برای تکمیل اطلاعات همراهان عزیزان لیستی از مشاغل مورد نیاز این کشور در سال ۲۰۲۰ آورده شده است. باید توجه فرمایید داشتن مهارت و سابقه کار در شغل مدنظری که قصد انجام آن را در کشور کره دارید، می تواند شانس قبولی و پذیرش شما را بالا ببرد و دستیابی به ویزای کار کره جنوبی از طریق لیست مشاغل مورد نیاز این کشور افزایش دهد

مشاغل مورد نیاز 2020 کره جنوبی
ویراستار انگلیسی توسعه دهنده محتوا
پزشک ها مدیر پروژه
بازاریاب کارگزار بورس
مسئول و مدیر روابط عمومی تحلیلگر امنیت شبکه
برنامه نویس و IT مدرس زبان انگلیسی
دندان پزشک حقوق دان

میزان حقوق برای کار در کره‌جنوبی:

برای متقاضیان کار در هر کشوری از جمله کره‌جنوبی و افرادی که قصد اخذ ویزای کار کره جنوبی را دارند اطلاع از میزان حقوق و درآمد بسیار مهم است زیرا با زندگی فرد در آن کشور به ‌طور مستقیم ارتباط دارد. میزان حقوق و درآمد افراد بسته به آن که در کدام بخش، استان، شرکت و یا اینکه میزان تحصیلات وی چقدر می باشد، متفاوت است اما به طور میانگین حقوق و دستمزد در این کشور۲.۶۰۰.۰۰۰وون تخمین زده شده است. اما برخی از این میانگین بالاتر و برخی ممکن است پایین تر از این رنج باشند که بستگی به کار افراد و سایر عوامل موجود دارد. حقوق برخی از مشاغل در جدول زیر آمده است:

عنوان شغلی متوسط درآمد به وون
ویراستار بین ۲ تا ۵.۵ میلیون
مدرس زبان ۱ تا ۳ میلیون
برنامه نویس ۲ تا ۵ میلیون
مدیر پروژه ۴ تا ۵ میلیون
کارگزار بورس ۱ تا ۳ میلیون
مسئول روابط عمومی ۲ تا ۵ میلیون
بازاریاب ۱ تا ۴ میلیون
تحلیلگر امنیت و شبکه ۳ تا ۵ میلیون

افراد می‌توانند با ۴۸ ساعت کار در هفته در این کشور حقوق مناسبی را دریافت نمایند. میزان درآمد و حقوق در کشور کره جنوبی مناسب است وافراد می توانند با کار در این کشور زندگی خود را سپری نمایند. با توجه به اینکه میزان خرج و مخارج زندگی در این کشور به نسبت سایر کشورها پایین‌تر است در نتیجه این میزان درآمد برای افراد خوشایند خواهد بود.

نحوه کاریابی در کره جنوبی:

یکی از روش های کاریابی در کشور کره جنوبی از طریق لیست مشاغل مورد نیاز می باشد که پیش تر در این خصوص توضیح داده شد اما روش‌های دیگری نیز وجود دارد که به وسیله آنها افراد می‌توانند به جستجوی کار در کشور کره جنوبی و در نهایت ویزای کار کره جنوبی را اخذ نمایند. از جمله این روش های کاریابی می‌توان به موسسات کاریابی، روزنامه ها و وب سایت ها اشاره نمود. در باب موسسات کاریابی در ادامه توضیح داده شده است. اما در خصوص دیگر روش ها باید گفته شود که، وجود وب سایت های متنوع در این کشور می‌تواند برای یافتن کار مناسب و جلوگیری از اتلاف وقت شما کارآمد باشد. افراد می‌توانند با فرستادن رزومه خود در این وب سایت‌ها کار مناسب خود را بیابند. از جمله این وب سایت ها می توان به Linksdin , jobkorea , saramin  و غیره اشاره نمود. لازم به ذکر است که؛ افراد می‌توانند از طریق کنسولگری نیز برای یافتن کار اقدام نمایند.

مؤسسات کاریابی در کره جنوبی:

همانگونه که گفته شد یکی از روش های کاریابی در کشور کره جنوبی از طریق موسسات کاریابی می باشد. موسسات کاریابی بسیاری در این کشور وجود دارد، افراد می‌توانند از طریق این موسسات، کارفرمای معتبر خود را بیابند به این صورت که با ارسال رزومه کامل از خود و همچنین دادن اطلاعات و شرایط خود به این موسسات منتظر پذیرش یک کارفرما بمانند تا پس از آن بتوانند ویزای کار کره جنوبی را اخذ نمایند. از جمله موسسات کاریابی در این کشور می‌توان به:

  • موسسه Reed با وب سایت www.reedglobal.co.k/r
  • موسسه ok Recruiting با وب سایت www.okrecruiting.co/m
  • موسسه Egonzehnder با وب سایت www.egonzehnder.c/om

اشاره کرد. توجه فرمایید این مقاله توسط مشاوره موسسه حقوقی ملک پور نگارش شده است و هرگونه کپی از آن بدون ذکر منبع شرعاً و قانوناً حرام است.

بررسی ویزای همراه در کره جنوبی:

متقاضیانی که قصد مهاجرت به کشورهای دیگر؛ از طروق مختلف را دارند ممکن است یک سوال در ذهن آنها ایجاد شود. آیا امکان اخذ ویزای همراه یا الحاق برای اعضای خانواده نیز وجود دارد؟ پاسخ مثبت است. افراد می‌توانند برای اعضای خانواده خود که شامل همسر و فرزند زیر ۱۸ سال است ویزای همراه یا f3 اخذ نمایند. این ویزا از همان ابتدا که فرد برای اخذ ویزای کار کره جنوبی اقدام می‌کند، قابل درخواست می باشد. ویزای همراه به دو صورت می باشد نوع اول آن به اندازه مدت زمانی که فرد در آن کشور اقامت دارد، صادر می شود. نوع دوم آن سه ماه است و پس از ۳ ماه قابل تمدید می‌باشد. هزینه ای که به ازای هر فرد لازم است هنگام درخواست ویزای الحاق پرداخت شود بین ۳۰ تا ۵۰ هزار KRWمتغییر می باشد. نکته شایان ذکر در این خصوص این است که امکان کار با ویزای همراه با اعضای خانواده فرد متقاضی وجود نخواهد داشت. از جمله مدارکی که برای اخذ ویزای همراه این کشور لازم است می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پاسپورت فرد اصلی
  • عکس
  • فرم درخواست ویزای همراه
  • پاسپورت و مدرک هویتی اعضای خانواده که قصد اخذ ویزای همراه برای آن ها را دارید
  • سند ازدواج
  • گواهی تولد فرزند
  • شماره ویزای فرد اصلی
  • فیش مبلغ واریزی

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در کره جنوبی:

اطلاع از وضعیت اقامت و تابعیت برای تمامی افرادی که به سایر کشورها مهاجرت نموده اند بسیار حائز اهمیت است. افرادی که ویزای کار کره جنوبی را اخذ نموده اند در صورتی می توانند اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند که ۵ سال در کشور کره جنوبی به کار مشغول شده باشند. در خصوص اخذ تابعیت این کشور باید گفته شود که، کشور کره اجازه دوتابعیتی بودن به افراد نمی دهد از این رو افراد برای اخذ تابعیت این کشور لازم است از تابعیت قبلی خود انصراف دهند. این انصراف نهایت تا یک سال پس از اخذ تابعیت این کشور امکان پذیر می باشد. پاسپورت کشور کره جنوبی جز پاسپورت های قوی به حساب می‌آید و افرادی که بتوانند پاسپورت این کشور را اخذ نمایند می توانند به ۱۲۰ کشور بدون ویزا سفر کنند. برای گرفتن تابعیت و پاسپورت این کشور شرایطی وجود دارد که از جمله آن می‌توان به یادگیری زبان کره ای، توانایی و تمکن مالی داشتن در کشور کره، رعایت شرط سن و برقراری ارتباط با مردم و فرهنگ کشور کره اشاره نمود. با رعایت موارد ذکر شده فرد می تواند برای اخذ پاسپورت اقدام فرماید. و از امکانات این کشور مانند سایر افراد بهره‌مند شود.

ویزای کار کره جنوبی و سخن پایانی:

ویزای کار کره جنوبی، شرایط و نحوه اخذ ویزا کار در این کشور، نحوه جستجوی کار در کشور کره، میزان حقوق و درآمد، نرخ بیکاری کره جنوبی، مشاغل مورد نیاز این کشور، موسسات کاریابی، وضعیت اخذ ویزای همراه و در نهایت اخذ تابعیت و اقامت این کشور مورد تحلیل و بررسی علمی واقع شد. کشور کره به دلیل صنعتی بودن، پیشرفته بودن و ثروتمند بودن می تواند گزینه ای مناسب برای مهاجرت کاری باشد همچنین به دلیل داشتن پاسپورت قوی می‌تواند مزیت‌های بسیاری برای متقاضیان به همراه داشته باشد. شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر و تکمیلی در باب ویزای کار کره جنوبی و یا در خصوص سایر کشورها می توانید با مشاورین موسسه حقوقی ملک پور، تماس حاصل فرمایید و از مشاوره تلفنی رایگان بهره مند شوید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای کار کره جنوبی

✅ برای اخذ ویزای کار کره جنوبی به چه چیز نیاز است؟

متقاضیانی که مایل به اخذ ویزای کار کره‌ جنوبی هستند باید بدانند که برای اخذ ویزا در این کشور در ابتدای امر شما نیازمند به یافتن یک کارفرمای معتبر هستید.

مشاغل مورد نیاز کره جنوبی در چه زمینه هایی است؟

کشور کره نیاز شدیدی به متخصصین در حوزه های تکنولوژی و IT ، زبان و سایر تخصص ها دارد.

✅ چه عواملی می تواند شان کاریابی و اخذ ویزای کار کره را افزایش دهد؟

داشتن مهارت و سابقه کار در شغل مدنظری که قصد انجام آن را در کشور کره دارید، می تواند شانس قبولی و پذیرش شما را بالا ببرد.

✅ پس از چند سال کار در کره جنوبی امکان اخذ اقامت دائم وجود دارد؟

افراد در صورتی می توانند اقامت دائم این کشور را اخذ نمایند که ۵ سال در کشور کره جنوبی به کار مشغول شده باشند.

5 پاسخ
  1. S
    S گفته:

    سلام خسته نباشید
    اگر که بخوایم بورسیه بگیریم بهتره که درچه زمینه ای باشه و چه رتبه ای رو لازم داره
    اگه رتبه بالایی داشته باشیم امکان بورسیه از طرف کره جنوبی رو داریم؟

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام و عرض ادب
      ممکن است در برخی از دانشگاه ها امکان دریافت بورسیه یا کمک هزینه تحصیلی وجود داشته باشد اما در مقالات این سایت ما به تحلیل روش ها کاری می پردازیم. معمولا امکان دریافت بورسیه در مقاطع بالا مانند دکترا امکان پذیر است با این حال باید شرایط شما همچون مقطع و رشته تحصیلی و سوابق علمی و پژوهشی توسط کارشناسان مربوطه بررسی شود. در این مورد بهتر است با کارشناسان موسسه تماس برقرار نمایید تا شرایط شما به طور کامل بررسی گردد.

      پاسخ
  2. Zahra
    Zahra گفته:

    سلام من مدرک ایلتس دارم و در اموزشگاه محل زندگیم تدریس میکنم زبان انگلیسی ایا میتونم با داشتن این مدرک و فوق دیپلم پرستاری به کشور کره مهاجرت کنم ایا بمن ویزا کاری میدن

    پاسخ
  3. Zahra
    Zahra گفته:

    و اینکه مدرک تحصیلی فوق دیپلم هستم البته هنوز کامل نشده بدون در نظر گرفتن مدرک تحصیلی عرض میکنم با مدرک ایلتس میتونم ویزا کاری بگسرم ب عنوان مدرس

    پاسخ
    • gholampour
      gholampour گفته:

      با سلام خدمت شما. برای کار در کشور کره جنوبی به عنوان مدرس باید از سمت یک کارفرما در این کشور دعوت نامه کاری دریافت کنید.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *