ویزای کار کانادا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی ویزای کار کانادا
  • انواع ویزای کار کانادا
    • حداقل شرایط لازم اکسپرس اینتری
    • سیستم امتیاز بندی در مرحله اول
    • سیستم امتیاز بندی در مرحله دوم
  • مدارک مورد نیاز ویزای کار کانادا
  • نرخ بیکاری کانادا
  • لیست مشاغل مورد نیاز کانادا 2021
  • میزان حقوق مشاغل در کانادا
  • نحوه کاریابی در کانادا
  • موسسات کاریابی کانادا
  • بررسی ویزای همراه
  • وضعیت اقامت و اخذ تابعیت
  • ویزای کار کانادا و سخن پایان
✅ ویزای کار کانادا ✅ورود به کانادا از طریق سیستم اسکیلد ورکر توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار خواهد گرفت.

ویزای کار کانادا و مقدمه ای بر آن

ویزای کار کانادا ، مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کار و ورود به کانادا از طریق سیستم اسکیل ورکر جهت دعوت به کار در کانادا در این مقاله به صورت مبسوط و دقیقی مورد تحلیل و بررسی علمی قرار خواهد گرفت. جهت اخذ اقامت دائم از طریق ویزای کار کانادا، چه اقداماتی نیاز است؟ امتیازات مربوط به برنامه اسکیل ورکر (Skilled Worker  ) چگونه محاسبه می شود؟ مشاغل مورد نیاز کشور کانادا در سال جاری کدام است؟ در این نوشتار سعی بر این است که اطلاعات کاملی در خصوص ویزای کار کشور کانادا و شرایط و چگونگی اخذ آن را در اختیار شما همراهان گرامی قرار بدهیم.

 پیشنهاد می کنیم جهت آشنایی با نحوه اخذ ویزای کار کانادا، توضیحات دقیق و شفاف متخصصین مجرب ما در زمینه مهاجرت در موسسه حقوقی ملک پور را مطالعه فرمایید. امید است بتوانیم؛ تمامی سوالات و ابهامات ذهنی شما را برطرف کرده و اطلاعات کاملی در خصوص این مبحث به شما ارائه دهیم. در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی با کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور  تماس حاصل نموده و از مشاوره حقوقی رایگان متخصصین ما بهره مند گردید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

شرایط عمومی ویزای کار کانادا:

چنان چه تصمیم به مهاجرت به کشوری را دارید؛ پیش از هر اقدامی می بایست اطلاعات کافی در مورد آن کشور را به دست آورید. برای اخذ ویزای کار کانادا و در واقع مهاجرت به کانادا نیز می بایست شرایط زندگی در کانادا را بررسی کرده و اطلاعات اولیه ای در خصوص این کشور داشته باشیم؛ کانادا کشوری وسیع و پهناور است که در آمریکای شمالی واقع شده است. مرز زمینی میان دو کشور کانادا و آمریکا، بلندترین مرز زمینی در جهان به شمار می آید. این کشور به ده استان و سه ایالت تقسیم بندی شده است و به صورت کلی تحت نظارت کشور انگلستان و ملکه بریتانیا اداره می شود. به این معنا که جزو کشور های مشترک المنافع می باشد. شهر اوتاوا، به عنوان پایتخت کانادا و مهم ترین شهر های این کشور عبارت اند از؛ تورنتو، ونکوور، مونترآل می باشند. واحد رایج پول این کشور؛ دلار کانادا و مذهب رسمی کانادایی ها؛ مسیحیت و زبان رسمی آنان؛ انگلیسی می باشد.

کار در کانادا درباره کانادا پایتخت کانادا مساحت و جمعیت کانادا

فایل ویدئویی موسسه ملک پور‌ در خصوص اسکیل ورکر کانادا

فایل صوتی این ویدئو

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور کانادا

انواع ویزای کار کانادا:

مهاجرت از طریق کار و دریافت ویزای کار کشور کانادا، به خصوص برای ایرانیان یکی از روش های محبوب در مهاجرت به کشور کانادا به شمار می آید. به صورت کلی برای کار در کانادا همچون بسیاری از کشور های معتبر در دنیا از طریق یک پیشنهاد شغلی ( job Offer ) شروع شده و پس از آن با اخذ مجوز کاری و سپس اقدام از طریق سفارت و دریافت ویزای کار کانادا به پایان میرسد.

 اما در غیر این صورت، متقاضیان واجد شرایط می توانند از طریق اسکیل ورکر که در واقع برنامه دریافت اقامت بلند مدت و دائم در کانادا به همراه اجازه کار است، به این کشور ورود کرده و بدون اخذ مجوز کار در شغل مورد نظر خود فعالیت داشته باشد. در این روش؛ متقاضی می بایست از طریق سیستمی امتیازبندی شده؛ ملقب به اکسپرس اینتری ( Express Entry ) و تحت عنوان؛ نیروی کار متخصص ( Skill Worker ) برای دریافت ویزای کار کانادا اقدامات لازم را به عمل بیاورد.

 امتیازات به حالت مقایسه ای با دیگر شرکت کنندگان در این سیستم و با عوامل مشخصی همانند؛ سن، سابقه کاری، میزان تحصیلات و سطح زبان متقاضی سنجیده می شوند. برای ورود به این سیستم لازم است که متقاضیان امتیازات خود را به صورت جزیی بررسی و محاسبه نمایند. دریافت اقامت دائم کانادا تحت لوای این روش در دو مرحله انجام خواهد شد. در چرخه اولیه بررسی شرایط، لازم است که متقاضی حداقل شصت و هفت امتیاز از صد امتیاز موجود در این مرحله را دریافت نماید تا مجاز به ورود به مرحله دوم باشد. در مرحله بعد این بار امتیازات از هزار و دویست محاسبه خواهند شد. در این مرحله که در واقع به صورت مقایسه ای و بر اساس امتیازدهی به متقاضیان این روش است، افرادی که بیشترین امتیازات را کسب نمایند، در نهایت موفق به دریافت اقامت دائم کانادا خواهند شد.

 حداقل شرایط لازم اکسپرس اینتری:

تمام پروسه دریافت ویزای کار کانادا از طریق اسکیل ورکر در دو مرحله طی خواهد شد. ابتدای امر متقاضی می بایست شرایط خود را از لحاظ امتیاز برای ورود به سیستم اکسپرس اینتری بررسی نماید. در ادامه در صورت داشتن امتیاز لازم می بایست در این سیستم یک پروفایل ایجاد نماید. سپس سامانه به صورت اتوماتیک امتیاز وی را محاسبه نموده و به وی رتبه خواهد داد. این قسمت اصطلاحا استخر یا Pool Of Express Entry  نامیده می شود. متقاضی از لحظه ورود به این مرحله می بایست منتظر دعوتنامه از طرف دولت بماند. اصولا هر ماه اداره مهاجرت و دولت به صورت رندوم به تعدادی از متقاضیان این برنامه، دعوتنامه خواهد داد که پس از دریافت فرد می بایست طی 60 روز مدارک لازم را جهت بررسی به اداره مهاجرت ارائه نمایند. این مرحله به دلیل تطبیق مدارک با رزومه ای است که متقاضی در سیستم اکسپرس اینتری ثبت کرده است. پس از بررسی و در صورت تایید نهایی، متقاضی اقامت دائم کانادا ( Permanent Residence ) را دریافت می نماید. در قسمت بعدی به توضیح و تشریح سیستم امتیاز بندی در دو مرحله اول و دوم خواهیم پرداخت.

 سیستم امتیازبندی در مرحله اول:

در ابتدای امر یک سیستم امتیاز بندی 100 امتیاز وجود دارد که متقاضیان می بایست از این صد امتیاز حداقل 67 امتیاز را داشته باشند. شرایط لازم در این بخش عبارت است از :

  • سابقه کاری؛ فرد می بایست در ده سال کاری گذشته حداقل یک سال سابقه کاری تمام وقت و پیوسته، به معنای سی ساعت کار کردن در هفته با حقوق و یا دو سال سابقه کار پاره وقت یعنی پانزده ساعت کار در هفته با حقوق داشته باشد. لازم به ذکر است که تنها برخی از شغل ها مورد نیاز می باشند که عبارت اند از شغل های سطوح 0 و A و B. در ادامه طبقه بندی این شغل ها به تفصیل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
سابقه کار امتیاز
یک سال سابقه کار 9
2 تا 3 سال سابقه کار 11
4 تا 5 سال سابقه کار 13
بالاتر از 6 سال سابقه کار 15
  • مدرک زبان؛ دولت کانادا سطح زبان مورد نیاز خود را با نام Canadian Language Bend Mark یا اصطلاحا CLB  نام گذاری و تقسیم بندی کرده است. حداقل سی ال بی، مورد نیاز برای ورود به برنامه اسکیل ورکر معادل آیلتس 6 می باشند. ذیل این مطلب، می توانید جدول معادل سازی مدرک سی ال بی با آیلتس جنرال را مشاهده نمایید.
CLB IELTS Reading IELTS Writing IELTS Listening IELTS Speaking
10 8.0 7.5 8.5 7.5
9 7.0 7.0 8.0 7.0
8 6.5 6.5 7.5 6.5
7 6.0 6.0 6.0 6.0
6 5.0 5.5 5.5 5.5
5 4.0 5.0 5.0 5.0
4 3.5 4.0 4.5 4.0
  • تحصیلات و معادل سازی مدارک تحصیلی؛ در صورتی که تحصیلات متقاضی خارج از کانادا صورت گرفته باشد، وی می بایست مدارک تحصیلی خود را معادل سازی نماید.
مدرک تحصیلی امتیاز
مدرک دکتری 25
مدرک فوق لیسانس 23
مدرک لیسانس 21
مدرک فوق دیپلم دو ساله 19
مدرک فوق دیپلم یک ساله 15
مدرک دیپلم 5
  • تمکن مالی؛ تمکن مالی متقاضی باید به اندازه ای باشد که وی بتواند ثابت نماید طی شش ماه اولیه ورود به این کشور از پس مخارج و هزینه های زندگی خود و خانواده بر خواهد آمد. مبلغ این تمکن در حساب نفر اصلی بین دوازده تا سیزده هزار دلار کانادا بوده و به ازا هر نفر همراه مبلغی حدود سه هزار دلار کانادا می بایست اضافه شود. در پروسه اسکیل ورکر برخلاف دیگر روش ها، نیازی به اثبات تمکن مالی با مبالغ بسیار زیاد نمی باشد.
  • سن؛ سن متقاضی در این سیستم در صورتی که در طبقه بندی مورد نظر دولت قرار بگیرد، مشمول امتیاز خواهد شد.
سن امتیاز
از سن 18 الی 35 12
36 سال 11
37 سال 10
38 سال 9
39 سال 8
40 سال 7
41 سال 6
42 سال 5
43 سال 4
44 سال 3
45 سال 2
46 سال 1
47 سال به بال 0

مجموع این عوامل یعنی مدرک تحصیلی، زبان، سابقه کاری و سن متقاضی و همسر وی می بایست حداقل 67 امتیاز باشد تا فرد بتواند از طریق روش اسکیل ورکر در سامانه اکسپرس اینتری ثبت نام نموده و اصطلاحا وارد استخر شود. در این بخش همسر متقاضی نیز حداکثر می تواند ده امتیاز کسب نماید. این امتیاز بندی به صورت زیر است؛

امتیازات همسر متقاضی امتیاز
CLB 4 داشتن حداقل مدرک 5
سابقه تحصیل همسر متقاضی در کانادا 5
سابقه کار در کانادا 10
سابقه کار همسر متقاضی در کانادا 10
پیشنهاد کاری همسر متقاضی در کانادا 5
حضور اقوام درجه یک همسر متقاضی در کانادا 5

پادکست مشاور رسمی مهاجرت دولت کانادا در رابطه با مدرک زبان کافی برای امتیاز خوب در اکسپرس اینتری

 سیستم امتیازبندی در مرحله دوم:

افراد پس از کسب حداقل 67 امتیاز ( از 100 امتیاز مورد نیاز ) در مرحله اول، مجاز به ورود به مرحله دوم خواهند بود. این مرحله شامل هزار و دویست امتیاز می باشد و به صورت مقایسه ای میان متقاضیان خواهد بود. در نتیجه افرادی که شرایط و امتیازات بهتری داشته باشند، شانس بیشتری برای دریافت ویزای کار کانادا و اقامت این کشور خواهند داشت. در قسمت عوامل انسانی متقاضیان تا سقف 500 امتیاز می توانند کسب کنند. تقسیم بندی این امتیازات به صورت زیر است؛

عوامل امتیازات با همسر امتیازات بدون همسر
سن 100 110
تحصیلات 140 150
مهارت زبان 150 160
سابقه کاری در کشورکانادا 70 80
  • امتیازات مربوط به همسر تا سقف چهل امتیاز خواهند بود. شامل 10 امتیاز در قسمت تحصیلات، 20 امتیاز در قسمت مربوط به مهارت های زبان خارجی و 10 امتیاز در خصوص سابقه کار در کانادا.
  • مواردی که امتیازات خوبی برای شخص متقاضی به همراه دارند عبارت اند از؛ مهارت های زبان خارجه شامل سی ال بی 7 به بالا، داشتن کارشناسی ارشد و تجربه کار کانادایی.
  • سایر امتیازاتی که تاثیر گذارند را در جدول زیر مشاهده می نمایید. این موارد تا سقف ششصد امتیاز را شامل خواهد شد.
عوامل امتیازات
اقوام درجه یک با اقامت کانادا 15
مدارک زبان فرانسوی 30
دریافت کارشناسی ارشد در کانادا 30
داشتن پیشنهاد شغلی در کانادا 50
سابقه کاری مدیریتی در سطوح بالا 200
ارائه دعوتنامه از استان های مختلف در کانادا 600

مجموع کلیه این امتیازات 1200 می باشد و در حال حاضر امتیاز حداقلی در این روش روی عدد 472 می باشد که امتیاز بالایی محسوب می شود.

فایل ویدئویی موسسه ملک پور‌ در خصوص آخرین آپدیت ها در برنامه اسکیل ورکر کانادا

  • 6 دقیقه
  • 16 K
  • ارسال

مدارک مورد نیاز ویزای کار کانادا:

برای اخذ ویزای کار کانادا، متقاضیان می بایست تمام مدارکی را که قبلا در سیستم اکسپرس اینتری ثبت نمودند را ارائه نمایند. دقت در انجام این مرحله بسیار حائز اهمیت می باشند. چرا که به دلیل عدم تایید مدارک ارائه شده، همچنان امکان رد شدن پرونده متقاضیان وجود خواهد داشت. در نتیجه برای کسب نتیجه، بهتر آن است که تمامی مدارک شما قبل از ارائه با وکیل رسمی مهاجرت به کانادا چک و بررسی نهایی شود. نکته ای که در این قسمت برای متقاضیان قابل توجه می باشد، این است که؛ مدارک ارائه شده توسط هر فردی که از طریق برنامه اسکیل ورکر اقدام نموده باشد، متناسب با امتیازی است که در سیستم دریافت کرده است. در نتیجه مدارک ارائه شده توسط متقاضیان با یکدیگر متفاوت می باشد. اما به هر صورت ارائه یک سری از مدارک برای همگان واجب است که ذیل این مطلب به آن ها اشاره خواهیم نمود.

  • مدارک هویتی متقاضی همانند گذرنامه، شناسنامه، عکس
  • مدارک تحصیلی به صورت معادل سازی یا ارزیابی و تایید شده
  • ارائه پیشنهاد شغلی
  • گواهی مرتبط با سلامت پزشکی متقاضی
  • ارائه مدارک مرتبط با تمکن مالی
  • ارائه گواهی عدم داشتن سو پیشینه کیفری
  • ارائه مدرک زبان معتبر اعم از انگلیسی یا فرانسوی
  • ارائه مدارک سوابق کاری، اعم از رسید فیش های حقوقی وسابقه بیمه

نرخ بیکاری در کانادا:

برای افرادی که قصد مهاجرت کاری و اخذ ویزای کار کانادا یا دیگر کشور های جهان را دارند؛ کسب آگاهی نسبت به نرخ بیکاری در آن کشور از واجبات می باشد. برای کسب اطلاعات در این خصوص می بایست آماری که همه ساله توسط بانک جهانی در زمینه نرخ بیکاری در تمام کشور های دنیا اعلام می شود را مطالعه و بررسی نمود. انجام این کار به این دلیل که متقاضی مهاجرت کاری می تواند از شانس خود نسبت به پیدا کردن شغل در آن کشور آگاهی پیدا کند، توصیه می شود. یافتن شغل در کشور هایی مانند ایتالیا که نرخ بیکاری بالایی دارند گاها حتی برای تبعه آن کشور نیز پروسه سخت و زمان بری خواهد بود. طبق آخرین آمار، نرخ بیکاری کشور کانادا در سال 2019 حدود 6 درصد اعلام شده است. در جدول ذیل نرخ بیکاری در این کشور را طی حدود یک دهه اخیر بررسی خواهیم نمود و چنان چه ملاحظه می فرمایید؛ این رقم طی این مدت روند نزولی طی کرده است. در نهایت می توان این طور استنباط کرد که نرخ بیکاری این کشور برای مهاجرت از طریق کار با توجه به وسعت کانادا و همچنین میزان مهاجر پذیری این کشور مناسب می باشد.

نرخ بیکاری 2020 کانادا

فایل ویدئویی موسسه ملک پور‌ در خصوص شرایط سابقه کار در برنامه اسکیل ورکر کانادا

فایل صوتی این ویدئو

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا 2021:

مورد مهم دیگری که می بایست برای اخذ ویزای کار کانادا و مهاجرت از طریق کار به این کشور مد نظر قرار داد؛ لیست مشاغل مورد نیاز این کشور است. این مشاغل همه ساله از سوی دولت کانادا اعلام خواهند شد و در واقع عناوین شغلی هستند که دولت کانادا در این مشاغل به شدت با کمبود نیروی کار انسانی مواجه است. بر اساس تقسیم بندی کانادا مشاغل در رده بندی های متفاوتی قرار می گیرند. طبقه بندی ملی مشاغل در کشور کانادا که اصلاحا با نام ““NOC شناخته می شود (National Occupational Classification). یک چهارچوب استاندارد در سطح ملی می باشد که سیستم یکپارچه ای را برای عناوین شغلی مورد نیاز این کشور فراهم می کند. دسته بندی سطوح شغلی در کشور کانادا به صورت زیر است؛

تقسیمات مشاغل در کانادا
مشاغل سطح صفر – 0 –  شامل مشاغل مدیریتی؛ مدیریت رستوران، مدیریت معدن و … .
مشاغل سطح A مشاغل حرفه ای که نیازمند مدرک دانشگاهی می باشند.
مشاغل سطح B مشاغل تکنیکی و تخصصی با پیش نیاز دیپلم یا مدرک فنی حرفه ای یا دوره کارآموزی؛ لوله کشی، آشپزی، برق کاری
مشاغل سطح C مشاغل سطح متوسط که پیش نیاز آن ها مدرک دبیرستان یا آموزش خاص است؛ راننده ماشین های سنگین، قصابی
مشاغل سطح D مشاغل پرزحمت مانند کارگران نظافتی، گارسون و … .

 شما می توانید در جدول ذیل که توسط کارشناسان متخصص ما در زمینه امور مهاجرت تهیه و جمع آوری شده است، نام تعدادی از مشاغل مورد نیاز دولت کانادا را مشاهده فرمایید.

مهندسان کامپیوتر معماران طراحان شهری و زمین
طراحان وب و توسعه دهندگان کنولوژیست های شیمیایی مهندسان نرم افزار و طراحان
ریاضیدانان، آمارگیران و حسابداران معماران منظر سایر مهندسین حرفه ای، n.e.c.
مهندسان زمین شناسی مهندسین معدن مهندسین متالورژی و مواد
مهندسین برق و الکترونیک مهندسان مکانیک مهندسین عمران
گمرک، کشتی و سایر کارگزاران تکنسین های حسابداری و حسابداران دستیار اداری پزشکی
مدیریت کسب و کار متخصصان منابع انسانی مدیران تولید
مدیران تعمیر و نگهداری تاسیسات مدیران فروش شرکت ها مدیران مخابرات
تحلیلگران پایگاه داده و مدیران داده برنامه نویسان کامپیوتر و توسعه دهندگان رسانه های تعاملی نقشه برداران زمین
شیمیدان فیزیکدانان و اخترشناسان مدیران املاک
مهندس هوا فضا مهندسان نفت مدیران حمل و نقل
مدیران مالی مدیران خدمات پستی و پیک تحلیلگران و مشاوران سیستم اطلاعاتی
افسران دادگاه مدیران کشاورزی قضات صلح

فایل ویدئویی موسسه ملک پور‌ در خصوص تأثیر سابقه کار در برنامه اسکیل ورکر کانادا

فایل صوتی این ویدئو

میزان حقوق برای کار در کانادا:

در این قسمت از مقاله ویزای کار کانادا به یکی دیگر از موارد مهم که در واقع میزان حقوق مشاغل مختلف در کانادا است خواهیم پرداخت. میزان درآمد و حقوق در یک کشور خارجی برای مهاجرین یکی از اصلی ترین دغدغه ها محسوب می شود. پر واضح است که میزان دستمزد و درآمد با توجه به رشته و میزان تخصص متقاضی کار و همچنین این که آن عنوان شغلی جزو مشاغل مورد نیاز کانادا باشد و حتی با توجه به استان و شهر محل کار می تواند متفاوت باشد. لازم به ذکر است، این مقاله توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور به نگارش درآمده است و هر گونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع، فاقد ارزش بوده و امری غیر حرفه ای تلقی می گردد. در جدول زیر همان طور که مشاهده می فرمایید شما می توانید میانگین درآمد سالیانه تعداد زیادی از مشاغل مورد نیاز در کشور کانادا را ملاحظه بفرمایید.

عنوان شغلی متوسط حقوق سالانه

دلار کانادا

حسابدار 57،000
کتابدار 41،000
مدیر منابع انسانی 77،000
دستیار امور اجرایی 38،000
طراح گرافیک 45،000
معلم 40،000
معلم مهد کودک 33،000
مکانیک 56،000
مهندس الکترونیک 64،000
نقاش 40،000
نظافتچی 27،000
آشپز 47،000
مدیر رستوران 40،000
پرستار 73،000
داروساز 48،000
سلامت روان 73،000
سلامت دندان 53،000
برنامه نویس 74،000
مهندس نرم افزار 90،000
وکیل حقوقی 135،000

نحوه کاریابی در کانادا:

برای دریافت ویزای کار کانادا و به طور کلی کاریابی در کشور کانادا دو طریق وجود دارد که متقاضیان می توانند از این دو روش برای یافتن شغل مورد نظر خود کمک بگیرند. روش اول؛ کاریابی به صورت مجازی می باشد. به این صورت که متقاضی سایت های مرتبط را بررسی کرده و برای شغل های مرتبط با سابقه کاری یا تحصیلات خود عناوین شغلی مرتبط را می یابد. در این روش سایت های معتبر، روزنامه های محلی کانادا و بانک های کار به معرفی عناوین شغلی می پردازند. روش دوم که در واقع روش حضوری می باشد. به این صورت است که؛ متقاضی پس از پیدا کردن شغل مورد نظر به طریقی که در روش اول ذکر نمودیم، اقدام به فرستان رزومه شغلی ( مکاتبه از طریق ایمیل و یا فرستادن نامه ) و گرفتن وقت مصاحبه می نماید. نحوه نگارش رزومه، سابقه کاری مرتبط، تحصیلات و همچنین دانش زبان از مهم ترین صفاتی است که متقاضی کار می بایست در نظر داشته باشد.

مؤسسات کاریابی در کانادا:

قبل از مرحله اخذ ویزای کار کانادا، کاریابی در این کشور یکی از موارد نگران کننده برای متقاضیان مهاجرت از طریق کار می باشد. امروزه استفاده از سایت های کاریابی برای پیدا نمودن شغل مورد نظر مهاجرین، یکی از متداول ترین روش های یافتن کار است. بزرگترین مزیت این سایت ها آپدیت شدن به صورت روزانه، ارائه توضیحات کامل و به همراه جزییات در خصوص شغل مورد نظر و برقرار نمودن ارتباط آنلاین میان دو طرف؛ یعنی کارفرما و متقاضی کار می باشد. لازم به ذکر است که؛ تعداد وبسایت هایی که در این زمینه در هر کشوری خدمات ارائه می کنند، بسیار زیاد می باشد. این وبسایت ها هم دولتی و هم خصوصی می باشند. چنانچه مشاهده می نمایید؛ در ذیل این قسمت ما تعدادی از این وب سایت ها را جهت سهولت در انجام کار و یاری نمودن شما همراهان گرامی در یافتن شغل مورد نظرتان، در جدول زیر طبقه بندی نمودیم.

برخی از سایت های معتبر کاریابی در کانادا
www.indeed.ca

www.workopolis.com

www.monster.ca
مراجع دولت مرکزی در کانادا
www.working.com
www.jobboom.com/
www.jobboom.com
کاریابی در ایالت کبک
www.jobboom.com
کاریابی در ایالت آلبرتا
www.albertajobcentre.ca
کاریابی در ایالت بریتیش کلمبیا
www.bcjobs.ca
کاریابی در ایالت ساسکاچوآن
www.saskjobs.com
کاریابی در ایالت منیتوبا
www.gov.mb.ca/govjobs
کاریابی در ایالت اونتاریو
www.gojobs.gov.on.ca/Jobs.aspx

بررسی ویزای همراه در کانادا:

یکی دیگر از مهم ترین دغدغه های متقاضیان ویزای کار کانادا و مهاجرت به این کشور از طریق کار، به همراه بردن خانواده در صورت تاهل می باشد. در امر مهاجرت و حقوق بین الملل منظور از خانواده عبارت است از همسر به همراه فرزندان زیر هجده سال. الحاق به خانواده یک قانون جهان شمول می باشد ( Reunification Of Family ). نکته مهم در این قسمت این است که فرد متقاضی می بایست زمانی که اقدام به اخذ ویزای کار کانادا می نماید، به طور همزمان برای اعضای خانواده خود نیز تحت عنوان قانون الحاق به خانواده اقدام به اخذ ویزا نماید. در خصوص افرادی که از طریق سیستم اکسپرس اینتری وارد خاک کانادا می شوند اما وضعیت کاملا متفاوت می باشد. در روش اسکیل ورکر از آن جایی که فرد پیش از آمدن به این کشور، اقامت دائم کانادا ( Permanent Recidence ) یا اصطلاحا  PR خود را دریافت نموده است، هم خود فرد هم همسر او اجازه کار تمام وقت داشته و نیازی به کسب مجوز و ویزای کار کانادا نخواهند داشت.

مدارک مورد نیاز برای ویزای همراه کانادا
ارائه مدارک هویتی معتبر

(گذرنامه، شناسنامه، عکس و …)

ارائه رسید تمکن مالی 
ار ائه فرم درخواست پیوست به خانواده ثبت محل اقامت
ارائه گواهینامه عدم سوء پیشینه ارائه سند رسمی ازدواج

فایل صوتی موسسه ملک پور‌ در خصوص شرایط همراه در برنامه اسکیل ورکر کانادا

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در کانادا:

هدف نهایی از اخذ ویزای کار کانادا و به صورت کلی مهاجرت به کانادا اخذ اقامت دائم و در نهایت تابعیت این کشور می باشد. لازم به دکر است که کانادا کشوری به شدت مهاجر پذیر می باشد. به دلیل شرایط و امکاناتی که در اختیار مهاجرین می گذارد؛ تبدیل به یکی از محبوب ترین کشور های منتخب مهاجرین در امر مهاجرت شده است. در واقع کانادا در میان کشور های جهان یکی از معدود کشور هایی به شمار می آید که دریافت اقامت دائم و تابعیت آن چندان دور از دسترس نخواهد بود. کار در کانادا و اخذ ویزای کار کانادا یکی از روش های مهاجرتی به این کشور و شاید مناسب ترین آن ها باشد. در مهاجرت از طریق سیستم اکسپرس اینتری در صورتی که از پنج سال متقاضی بتواند به مدت سه سال در خاک کانادا اقامت داشته و کار کرده و بیمه و مالیات برای وی رد شود؛ می تواند اقامت خود را به اقامت دائم و سپس تابعیت و پاسپورت کانادا تبدیل نماید. در خصوص دریافت ویزای کار کانادا نیز به همین صورت است که اگر فرد بتواند به مدت 3 سال قرارداد کاری خود را تمدید نماید، پس از آن می تواند برای اقامت دائم درخواست نماید. پس از طی سه سال از اقامت دائم نیز امکان دادن دادخواست برای تابعیت و شهروندی این کشور وجود خواهد داشت.

فایل ویدئویی موسسه ملک پور‌ در خصوص دعوتنامه کاری جهت اقامت دائم کانادا

فایل صوتی این ویدئو

ویزای کار کانادا و سخن پایانی:

ویزای کار کانادا، دریافت اقامت کانادا از طریق کار و همچنین سیستم امتیاز بندی و کاریابی در کانادا به تفصیل مورد تحلیل و بررسی علمی قرار گرفت. چنانچه مشاهده نمودید؛ با توجه به مهاجر پذیر بودن کشور کانادا کاریابی و اخذ ویزای کار کانادا قبل از ورود به خاک این کشور نیز امکان پذیر می باشد. مهاجرت به کانادا به واسطه کار یکی از مناسب ترین و کم هزینه ترین روش ها در تقسیم بندی طرق مهاجرت به این کشور می باشد. شما همراهان گرامی می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ویزای کار کانادا و مهاجرت از طریق کار و دیگر روش های مهاجرت به کانادا با موسسه حقوقی ملک پور ( ملک پور اتریش ) ارتباط برقرار نموده و توسط متخصصین ما از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند گردید. همچنین این امکان فراهم است تا در صورت داشتن سوال در خصوص این مقاله، در بخش دیدگاه ها نظرات و سوالات خود را از کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی ملک پور بپرسید و مطمئن باشید به محض رویت و در سریع ترین زمان پاسخگو خواهیم بود.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای کار کانادا

چگونه ویزای کار کانادا بگیریم ؟

از دو روش می توان ویزای کار کانادا را اخذ کرد. داشتن پیشنهاد شغلی ( job Offer ) و اخذ مجوز کاری. روش دوم کسب امتیاز کافی در پروسه نیروی کار متخصص (Skill Worker  ) است.

✅ پروسه اسکیل ورکر چند مرحله دارد؟

تمام پروسه دریافت ویزای کار کانادا از طریق اسکیل ورکر در دو مرحله طی خواهد شد.

✅ مراحل اسکیل ورکر به چه صورت است؟

ابتدا متقاضی می بایست شرایط خود را از لحاظ امتیاز برای ورود به سیستم اکسپرس اینتری بررسی نماید. در صورت داشتن امتیاز لازم می بایست در این سیستم یک پروفایل ایجاد نماید. سپس سامانه به صورت اتوماتیک امتیاز وی را محاسبه نموده و به وی رتبه خواهد داد.

✅ بر اساس سیستم امتیاز بندی ویزای کار کانادا ، برای ورود به اکسپرس اینتری و قرارگرفتن در POOL حداقل امتیاز چقدر است؟

بر اساس سیستم امتیاز بندی ویزای کار کانادا یک سیستم امتیاز بندی 100 امتیاز وجود دارد که متقاضیان می بایست از این صد امتیاز حداقل 67 امتیاز را داشته باشند.

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *