ویزای کار ژاپن

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی ویزای کار در ژاپن
  • ویزای کار در ژاپن
  • مدارک مورد نیاز کار در ژاپن
  • نرخ بیکاری در ژاپن
  • مشاغل مورد نیاز 2020 ژاپن
  • میزان حقوق در ژاپن
  • نحوه کاریابی در ژاپن
  • مؤسسات کاریابی در ژاپن
  • بررسی ویزای همراه ژاپن
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در ژاپن
  • سخن پایانی کار در ژاپن
✅ ویزای کار ژاپن ✅ شرایط مورد نیاز برای کار در این کشور در این مقاله توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور به صورت علمی مورد تحلیل قرار می دهیم.

ویزای کار ژاپن و مقدمه ای بر آن

ویزای کار ژاپن، مهاجرت به کشور ژاپن از روش کار و شرایط مورد نیاز برای کار در این کشور را در این مقاله به صورت تخصصی و علمی مورد تحلیل و بررسی قرار می دهیم. در این مقاله سعی بر آن داریم تا به تمامی سوالات و ابهامات شما در مورد ویزای کار ژاپن و چگونگی اخذ این نوع ویزا پاسخ دهیم. آیا با کار در کشور ژاپن می توان اقامت این کشور را اخذ کرد؟ بازار کار و نرخ بیکاری در ژاپن چگونه می باشد؟ آیا افراد دارنده ویزای کار ژاپن امکان بردن همراه را دارند؟ در سالیان گذشته کار در کشور ژاپن مورد توجه بسیاری از مردم از سراسر جهان و هم چنین مردم ایران قرار گرفته است. موسسه حقوقی ملک پور با 15 سال سابقه در زمینه مهاجرت می تواند به شما عزیزان را در زمینه اخذ ویزای کار در بهترین کشورهای دنیا و دیگر روش های مهاجرتی یاری نماید. شما می توانید با برقرای تماس با موسسه به صورت رایگان به بررسی شرایط مهاجرتی خود بپردازید. همچنین می توانید با مراجعه به وب سایت های موسسه حقوقی ملک پور همکار ملک پور اتریش به مطالعه مقالاتی در خصوص مهاجرت بپردازید.

شرایط عمومی ویزای کار ژاپن:

کشور ژاپن جزیره ای واقع شده در شرق قاره آسیا و اقیانوس آرام که پایتخت آن شهر توکیو می باشد. این کشور  از طریق مرز های آبی با کشور های کره شمال، کره جنوبی، چین و روسیه همسایه می باشد . ژاپن در رتبه سومین اقتصاد برتر جهان از نظر میزان تولید ناخالص داخلی قرار دارد. در این کشور زبانی به عنوان زبان رسمی وجود ندارد، ولی اکثر مردم این کشور به زبان ژاپنی صحبت می کنند و زبان اصلی آن ها زبان ژاپنی می باشد. جمعیت در این کشور نزدیک به 127 میلیون نفر می باشد که از این آمار 13 میلیون آن ها در توکیو پایتخت این کشور زندگی می کنند. ژاپن در رتبه یازدهم پر جمعیت ترین کشور های جهان قرار دارد. مساحت ژاپن 387000 کیلومتر مربع می باشد و سیستم حکومتی در این کشور مشروطه سلطنتی می باشد. واحد پول رایج در ژاپن ین است. شینتو و بودیسم دو مذهب اصلی در ژاپن هستند. بیشتر ژاپنی ها خود را بودایی یا شینتویست یا هر دو می دانند. دین در زندگی روزمره مردم ژاپن نقش پر رنگی ندارد و به طور معمول در مراسم های تولد، ازدواج و تدفین مراسم های مذهبی را دنبال می کنند. در ادامه مقاله به بررسی ویزای کار ژاپن می پردازیم.

ژاپن

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور ژاپن

ویزای کار در ژاپن:

متقاضیان برای کار در کشور ژاپن ابتدا باید از سوی یک کارفرما یا یک شرکت معتبر در ژاپن پیشنهاد کاری دریافت کنند. با توجه به این که بیشتر از 70 درصد از کارگران و کارمندان در ژاپن بین 55 تا 64 سال سن دارند، این کشور نیاز شدیدی به نیروی کاری جوان و با تخصص دارد. به همین منظور سیستمی جدید برای به خدمت گرفتن متقاضیان خارجی تعیین کرده اند که بیشتر با آن آشنا می شویم. جذب و استخدام نیروی کار در ژاپن از چند سال پیش به سیستم امتیاز بندی تغییر کرده است. هدف از راه اندازی سیستم امتیاز بندی در ژاپن، استخدام و جذب نیروی های ماهر و با صلاحیت در قسمت های مختلف خدماتی و صنعتی از میان متقاضیان بی شمار می باشد. از جمله نیاز های نیروی کار در کشور ژاپن می توان به بازرگانان، مدیران مالی، مدیران صنایع، مهندس ها نام برد. مطابق با اعلام وزارت کار این کشور دو نوع ویزای کار ژاپن در نظر گرفته شده، که مهم ترین ویزای کاری مخصوص نیرو های ماهر هست که (tokutei ginou 特定技能 ) نام دارد. این نوع ویزای کار ژاپن به دو نوع دسته بندی شده است: SSV-1  و SSV-2 .

دیگر ویزای کار ژاپن HSFP یا HSP  نام دارد که به منظور جذب نیرو های کاری خبره و ماهر به بازار کاری کشور ژاپن طراحی گردیده. در این نوع ویزا به مراتب مزایا نسبت به ویزای استاندارد بیشتر است. به این نکته توجه داشته باشید که ویزای HPS زیر شاخه ی ویزای کار ژاپن می باشد و برای دریافت این نوع ویزا دریافت دعوت نامه کاری از کارفرما در ژاپن الزامی می باشد و بدون پیشنهاد شغلی امکان اخذ این نوع ویزا وجود ندارد. این نوع ویزا نیز بر اساس سیستم امتیاز بندی می باشد.

مدارک مورد نیاز کار در ژاپن:

همانگونه که ذکر شد متقاضیان برای اخذ ویزای کار ژاپن باید در این کشور از سوی موسسه یا شرکت های معتبر پیشنهاد کار داشته باشند. متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که ارائه مدارک نادرست و ناقص می تواند شانس آن ها برای اخذ ویزای کار ژاپن را به شدت کاهش دهد. این مقاله توسط موسسه حقوقی ملک پور تهیه و تدوین گردیده و هر گونه استفاده و یا کپی از آن بدون ذکر منبع شرعاً و قانونا خلاف مقررات است و پیگرد قانونی دارد. در این قسمت از مقاله به بررسی مدارک مورد نیاز برای ویزای کار ژاپن می پردازیم.

مدارک مورد نیاز ویزای کار ژاپن:

نرخ بیکاری در ژاپن:

یکی دیگر از مواردی که متقاضیان برای ویزای کار ژاپن باید به آن توجه نمایند و بررسی کنند میزان نرخ بیکاری در ژاپن است. این  بررسی باعث می شود متقاضیان بتوانند انتخاب دقیق داشته باشند. زیرا پیدا کردن کارفرما و کار مورد نظر در کشور هایی که نرخ بیکاری بالا دارند کاری مشکل و سخت می باشد. نرخ بیکاری ژاپن در سه ماهه اول سال 2019 از 2.3 درصد به 2.5 درصد رسیده که با افزایش 2 درصدی روبرو بوده است. این در حالی است که متخصصان انتظار داشتند که نرخ بیکاری در ژاپن تنها یک درصد افزایش داشته باشد و به 2.4 درصد برسد. در همین حال آمار ایجاد اشتغال به درخواست اشتغال تغییری نداشته و روی 1.63 درصد باقی مانده است که انتظار میرفت پایین تر از این آمار باشد. نرخ بیکاری در ژاپن از سال 1953 تا سال 2019 به صورت میانگین 2.72 در صد بوده و بیشترین نرخ آن مربوط به سال 2002 با نرخ 5.5 بوده و کمترین آن در سال 1968 با نرخ 1 درصد بوده است.

مشاغل مورد نیاز 2020 ژاپن:

از عوامل موثر در اخذ ویزای کار ژاپن جستجوی کار در لیست مشاغل مورد نیاز با توجه به حرفه و تخصص متقاضی می باشد. متقاضیان کار در ژاپن می توانند لیست مشاغل مورد نیاز این کشور را از سایت های مهاجرتی معتبر کشور ژاپن دریافت کنند و نسبت به شغل و حرفه خود، در این لیست ها به دنبال کار مورد نظر خود بگردنند و شانس خود را در این زمینه بیازمایند. ساعت کاری در کشور ژاپن بسیار زیاد می باشد، 60 ساعت کار در هفته میانگین ساعات کاری در ژاپن می باشد که این موضوع در قانون کار ژاپن نیز اورده شده. کار زیاد در ژاپن باعث مرگ بعضی از افراد می شود که نام این اتفاق کاروشی می باشد. بیشتر افرادی که متقاضی کار در ژاپن هستند از کشور های با زبان انگلیسی می باشند که نیازمند به شغل هایی با زبان انگلیسی می باشند. اما بهتر است بدانید که مشاغل برای ژاپنی زبانان به مراتب بیشتر از انگلیسی زبانان می باشد. از مشاغلی که به زبان انگلیسی می توان در آن ها کار کرد آی تی، مدلینگ، و مترجمی را می توان مثال زد. روند رو به افزایش جذب نیروی کار در ژاپن فرصت های مناسبی را برای متقاضیان دارای صلاحیت برای اخذ ویزای کار ژاپن فراهم کرده است. مهمترین منع در زمینه های کاری در ژاپن، زبان این کشور می باشد که یاد گرفتن این زبان بسیار سخت و مشکل می باشد. در این قسمت بعضی از مشاغلی که در لیست مشاغل مورد نیاز ژاپن می باشد را برای شما قرار داده ایم:

مشاغل مورد نیاز 2020 ژاپن
مهندس شهرسازی کارگر ساختمانی
داروساز مدرس انگلیسی دو زبانه (انگلیسی-ژاپنی)
بازرس کنترل و تولید مشاغل خدماتی
کارشناس برنامه ریزی اقتصادی تحلیلگر مالی
توسعه دهنده وب مسئول فروشگاه های زنجیره ای
پرستار سالمند مهندس انرژی
آی تی پزشک
مدیریت بازرگانی تحلیلگر ریسک

میزان حقوق برای کار در ژاپن:

کارفرمایان و افراد شاغل باید از تعهدات اشتغال و حقوق آگاه باشند زیرا دانستن این موضوع بررسی شرایط زندگی و کار در ژاپن را آسان تر می کند و متقاضی با اطلاع از حقوق و مزایای کار می تواند برای خود بهترین تصمیم را اتخاذ کند. بعد از بررسی و تحلیل این شرایط متقاضی می تواند با خیال آسوده و اطمینان بیشتر برای اخذ ویزای کار ژاپن اقدام نماید. در سال 2018 میزان حقوق دریافتی برای هر ساعت کار در ژاپن از 848 ین به 874 ین افزایش یافت. حقوق دریافتی به صورت میانگین از سال 2002 تا سال 2019 برای هر ساعت کار 737.59 بوده و بالا ترین حقوق دریافتی برای هر ساعت کار در ژاپن  874 ین است و پایین ترین آن 663 ین برای هر ساعت کار مربوط به سال 2002 می باشد. در این قسمت میزان حقوق بعضی از مشاغل در ژاپن را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

عنوان شغلی متوسط حقوق سالانه
آی تی 7.030.000 ین
مدیریت منابع انسانی 7.030.000 ین
کارشناس تولید 7.030.000 ین
مهندسی 7.030.000 ین
گردشگری 5.521.000 ین
معماری 7.030.000 ین
معلم 5.521.000 ین
صنایع خودرو سازی 7.030.000 ین
مسئول خدمات پس از فروش 5.018.000 ین
حسابداری 7.533.000 ین
ترجمه همزمان و متنی 5.018.000 ین
پزشکی و مشاغل مرتبط 7.533.000 ین
مدیریت و سرپرستی واحد 5.018.000 ین

نحوه کاریابی در ژاپن:

متقاضیانی که برای ویزای کار در ژاپن می خواهند اقدام کنند، با بررسی شرایط و آگاهی از مقدار درآمد می توانند به جستجوی کار در ژاپن بپردازیند. روش های متعددی برای پیدا کردن کار در ژاپن و اخذ ویزای کار ژاپن موجود است و می توان به واسطه آن ها کار های مورد نیاز ژاپن را بررسی نمود. با مراجعه و ثبت نام در سایت های کاریابی بین المللی می توانید فرصت های مناسب شغلی را به صورت مرتب مشاهده کنید. روش های دیگری برای جستجوی شغل وجود دارند که برای مثال می توان به سایت های استخدام رفته و فرصت های مناسب شغلی را بررسی کنید و رزومه مدارک کاری و تحصیلیتان را برای آن ها ارسال کنید و شانستان را امتحان نمایید. یا اگر در ژاپن دوستان و فامیل دارید می توانید از این فرصت استفاده کنید. شما عزیزان می توانید با مطالعه مقالاتی که در وب سایت های موسسه حقوقی ملک پور موجود است میزان آگاهی خود را از این روش مهاجرتی بالا برده و اطلاعات مفیدی را به دست آورید.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

مؤسسات کاریابی در پرتغال:

برای کار در کشور ژاپن داشتن دعوت نامه از سوی کارفرما یا شرکت های معتبر در ژاپن مورد نیاز می باشد و به همین علت باید با موسسه های کاریابی ارتباط برقرار کنید. همان طور که در قسمت قبل اشاره شد بهترین راه جستجوی کار یا کاریابی در ژاپن استفاده از موسسه های کاریابی بین المللی در ژاپن می باشد. می توان مشاغل مورد نیاز کشور ژاپن را با توجه به حرفه و تخصص متقاضی در سایت های کاریابی جستجو کرد و پس از پیدا کردن شغل مربوطه با کارفرما از طریق ایمیل به مکاتبه پرداخت و در صورت توافق برای اخذ ویزای کار ژاپن اقدام نماید. در این قسمت تعدادی از موسسات کار یابی کشور ژاپن را برای شما عزیزان قرار داده ایم:

موسسات کاریابی در ژاپن
JapanWork Metropolis; Kansai Scene (Job Finder)
American Embassy in Tokyo Gaijin Pot
Tokyo Employment Service Center for Foreigners Yolo Japan
CareerCross Japan Exchange and Teaching (JET) Program
Daijob.com

بررسی ویزای همراه در ژاپن:

از مواردی که افراد دارنده ویزای کار ژاپن خواهان آن هستند، ویزای همراه می باشد. افراد دارنده ویزای کار ژاپن می توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود درخواست ویزا کنند. متقاضی ویزای همراه باید از پس هزینه های همراه بر آید و و نشان دهد که شرایط مناسبی مانند مسکن، حقوق و غیره دارد. فرد متقاضی با داشتن این شرایط می تواند با نشان دادن مدارک ازدواج خود و مدارک مورد نیاز برای درخواست به اداره مهاجرت مراجعه نماید. در این قسمت مدارک مورد نیاز برای ویزای همراه در ژاپن را برای شما متقاضیان قرار داده ایم:

  • گذر نامه معتبر همسر و فرزندان
  • تکمیل فرم درخواست ویزای همراه
  • عکس گذرنامه ای
  • کپی گذرنامه اسپانسر دارنده ویزای کار
  • ازائه نامه تمکن مالی
  • ارائه مدارک اعلام شده از سوی سفارت همراه با کپی آن ها

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در ژاپن:

یکی از روش های اصلی و قانونی مهاجرت به ژاپن مهاجرت از طریق کار می باشد. از عوامل مهم بعد از موفقیت در اخذ ویزای کار ژاپن، امکان دریافت اقامت دائم و تابعیت از این روش می باشد. (eijuken 永住権) نام ویزای کار ژاپن می باشد. برای دریافت اقامت دائم کشور ژاپن نیاز است حداقل 10 سال در ژاپن کار کرده باشید و مالیات های خود را پرداخت کرده باشید. همچنین باید ادغام در جامعه و فرهنگ این کشور توسط متقاضی ثابت گردد و نشان دهد که به زبان ژاپنی تسلط کافی دارد و می تواند از پس هزینه ها و مخارج زندگی خود برآید. هزینه برای درخواست اقامت دائم کشور ژاپن نزدیک به 8000 ین می باشد. مهم ترین نکته برای اخذ اقامت دائم کشور ژاپن از روش کار این می باشد که این کشور در اکثر موارد برای ایرانی ها ارائه نمی شود و بنا به دلیل های مختلف از اعطای ویزای کار ژاپن به ایرانی ها سر باز میزند. به همین علت و با توجه به این شرایط سخت که برای ایرانی ها وجود دارد پیشنهاد می شود برای کار و اخذ اقامت کشور های مانند اتریش، کانادا و آلمان را برای مهاجرت انتخاب نمایند.

شرایط برای اخذ اقامت دائم و تابعیت از روش کار در ژاپن به این شرح می باشد:

  • زندگی به مدت 10 سال در کشور ژاپن
  • نداشتن سوء پیشینه و سابقه در این مدت
  • اشتغال به کار هنگام درخواست اقامت
  • داشتن تمکن لازم برای هزینه های زندگی در ژاپن
  • ( به صورت میانگین 3.000.000 ین درآمد برای یک سال و برای هر نفر همراه 600 تا 800 هزار ین برای هر نفر همراه)
  • پرداخت مداوم مالیات و داشتن سابقه مالی شفاف
  • داشتن بیمه

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت دائم و تابعیت کشور ژاپن:

  • کسب امتیازات لازم ( کسب امتیاز 70 : امکان اخذ اقامت بعد از گذشت 3 سال از درخواست . کسب امتیاز 80: امکان اخذ اقامت بعد از گذشت 1 سال)
  • ارائه سند ازدواج در صورت وجود
  • عکس گذرنامه ای
  • ارائه ویزای کار ژاپن
  • ارائه کارت اقامت ژاپن
  • ارائه کارت سلامت
  • ارائه فیش حقوقی
  • ادرس محل اسکان
کار در ژاپن و سخن پایانی:

ویزای کار ژاپن، چگونگی مهاجرت به ژاپن و شرایط کار در ژاپن به صورت علمی و تخصصی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. به علت ساعت کاری زیاد و هزینه های بالای زندگی در ژاپن و شرایط سخت اخذ اقامت و تابعیت و اعطای ویزای کار ژاپن برای ایرانی ها این کشور توصیه نمی گردد و پیشنهاد ما به شما عزیزان متقاضی، مهاجرت از طریق کار به کشورهای سطح اول جهان مانند اتریش، آلمان، کانادا می باشد، زیرا در این کشور ها شرایط اخذ اقامت و تابعیت برای ایرانی ها به مراتب آسان تر می باشد، همچنین ساعت کاری کمتر، هزینه های مناسب زندگی و سطح بالای رفاه برای متقاضیان فراهم می گردد. موسسه حقوقی ملک پور با سال ها سابقه درخشان می تواند شما عزیزان را در زمینه های مهاجرتی یاری نماید همچنین می تواند در زمینه ویزای کار ژاپن اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهد. شما می توانید با تماس با موسسه به صورت رایگان شرایط مهاجرتی خود را با مشاورین با تجربه ما در میان گذاشته تا بهترین روش مهاجرتی به شما عزیزان پیشنهاد شود. شما عزیزان می توانید در صورت وجود هر گونه سوال یا پیشنهاد در قسمت پرسش و پاسخ این مقاله مطرح نمایید تا در اولین فرصت به آن ها پاسخ داده شود.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای کار ژاپن

 آیا ویزای کار ژاپن تضمینی امری امکان پذیر است؟

جذب و استخدام نیروی کار در ژاپن از چند سال پیش به سیستم امتیاز بندی تغییر کرده است. بنابراین استخدام و جذب نیروی های ماهر و با صلاحیت در مشاغل مختلف امکان پذیر است و بدون کسب امتیازات لازم هیچ تضمینی وجود ندارد

✅  مدارک لازم برای ویزای کار ژاپن شامل چه مدارکی است؟

فرم درخواست ویزا تکمیل شده، عکس مطابق با عکس پاسپورت، پاکت نامه مخصوص، گواهی سلامت، نامه پیشنهاد شغلی، رزومه کاری، مدارک تحصیلی، پرداخت هزینه های ویزا، گذرنامه معتبر با اعتبار حداقل 6 ماه از جمله مدارک لازم برای ویزای کار ژاپن است.

✅  چگونه ویزای کار ژاپن بگیریم؟

ویزای کار ژاپن بر اساس سیستم امتیاز بندی می باشد برای دریافت این نوع ویزا دریافت دعوت نامه کاری از کارفرما در ژاپن الزامی می باشد و بدون پیشنهاد شغلی امکان اخذ این نوع ویزا وجود ندارد.

ثبت نام ویزای کار ژاپن از چه طریق امکان پذیر است؟

در صورتی که برای اخذ ویزای کار ژاپن شرایط و امتیازات لازم را داشته باشید، می توانید همراه با مدارک ذکر شده به سفارت ژاپن مراجعه نمایید و نسبت به ثبت نام ویزای کار ژاپن اقدام فرمایید.

✅ اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در ژاپن چگونه امکان پذیر است؟

برای دریافت اقامت دائم کشور ژاپن نیاز است حداقل 10 سال در ژاپن کار کرده باشید و مالیات های خود را پرداخت کرده باشید. برای پاسپورت نیز باید ادغام در جامعه و فرهنگ این کشور توسط متقاضی ثابت گردد و نشان دهد که به زبان ژاپنی تسلط کافی دارد و می تواند از پس هزینه ها و مخارج زندگی خود برآید.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *