ویزای کار پرتغال

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در پرتغال
  • ویزای کار پرتغال
  • مدارک مورد نیاز کار در پرتغال
  • نرخ بیکاری در پرتغال
  • مشاغل مورد نیاز 2020 پرتغال
  • میزان حقوق کار در پرتغال
  • نحوه کاریابی در پرتغال
  • مؤسسات کاریابی در پرتغال
  • بررسی ویزای همراه پرتغال
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در پرتغال
  • سخن پایانی
✅ ویزای کار پرتغال ✅ کاریابی در کشور پرتغال مهاجرت از طریق تخصص توسط کارشناسان موسسه ملک پور اتریش مورد بحث و بررسی علمی قرار خواهد گرفت.

ویزای کار پرتغال و مقدمه ای بر آن

ویزای کار پرتغال، کاریابی در کشور پرتغال مهاجرت از طریق تخصص و به طور کلی شرایط اخذ اقامت و تابعیت پرتغال از طریق ویزای کار مورد بحث و بررسی علمی قرار خواهد گرفت. اما متقاضیان برای اخذ ویزای کار پرتغال چه شرایطی را باید دارا باشند؟ آیا شهروندانی غیر اتحادیه اروپا امکان اخذ ویزای کار پرتقال را خواهند داشت؟ نحوه کاریابی در پرتغال چگونه است؟ ویزای کار پرتغال و اخذ آن دارای نکات بسیاری می باشد، که متقاضیان می‌توانند با دانستن آن تصمیمات مهمی را در مهاجرت و اخذ ویزای کار اتخاذ نماید. امید است در این مقاله توانسته باشیم به تمامی نکات مهم در باب اخذ ویزای کار پرتغال پاسخ گفته باشیم و شما عزیزان را راهنمایی کنیم. در این راستا شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان مموسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.

شرایط عمومی کار در پرتغال:

مهاجرت از طریق ویزای کار یکی از پر متقاضی ترین روش های مهاجرت محسوب می شود. چراکه از همان ابتدا متقاضیان مستقیماً وارد بازار کار شده و از همان ابتدا می توانند از مزایا و امکانات رفاهی در کشور مقصد برخوردار شود و از همه مهم تر در راستای مهاجرت خود هزینه های بالایی را متحمل نمی‌شود. پرتغال کشوری است در غربی ترین نقطه اروپا که محل تلاقی قاره های اروپا و امریکا و آفریقا می باشد. این کشور از نظر جغرافیایی تنها با کشور اسپانیا هم مرز بوده و از جنوب و از غرب توسط اقیانوس اطلس محاصره گردیده است. جمعیت این کشور بالغ بر ۱۰ میلیون نفر و با مساحتی بالغ بر ۹۱ هزار و ۷۲۰ کیلومتر مربع می باشد. لیسبون پایتخت کشور پرتغال و به عنوان مرکز سیاسی این کشور در نظر گرفته شده است. به طور میانگین ساعات کاری در کشور اتریش ۸ ساعت در روز و ۴۰ ساعت در هفته می باشد. البته این میزان به توافق بین کارفرما و کارمند بستگی خواهد داشت. در حال حاضر شهروندان غیر اتحادیه اروپا تنها می‌توانند از طریق دریافت پیشنهاد شغلی اقدام به اخذ ویزای کار پرتغال نمایند.

پرتغال

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور پرتغال

ویزای کار پرتغال:

برای افراد خارجی اخذ ویزای کار در صورتی امکان پذیر است که دارای پیشنهاد کار از کارفرمایی در این کشور باشند. شهروندان اتحادیه اروپا بدون نیاز به پیشنهاد کار، می توانند برای کاریابی وارد کشور پرتغال شوند. اخذ ویزای کار پرتغال به دو صورت امکان پذیر می باشد.

  • ویزای کار کوتاه ‌مدت:

    در زمان اخذ این ویزا متقاضیان باید در نظر داشته باشند که مدت اقامت آنان در کشور پرتغال نهایتاً منوط به یک سال می باشد. این ویزا بیشتر برای کارهای علمی، پژوهشی و یا برای انجام کارهای فصلی می باشد.

  • ویزای کار بلند مدت:

    این ویزا برای افرادی است که تمایل دارند بیش از شش ماه در خاک پرتغال حضور داشته باشند. علاوه بر آن افرادی که برای این نوع ویزا درخواست می دهند، انگیزه تبدیل به اقامت دائم و تابعیت را خواهند داشت.

فایل تصویری استاد ملک پور در خصوص اصول کار خارج از کشور

فایل صوتی استاد ملک پور در خصوص اصول کار خارج از کشور

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار پرتغال:

برای کار در پرتغال پس از دریافت پیشنهاد کار نیاز است که مدارکی که در ادامه توضیح می دهیم را تهیه کنید. نقص در مدارک ممکن است سبب رد شدن ویزای شما گردد. در این قسمت به مجموعه ای از مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار پرتغال خواهیم پرداخت.

  • ارائه پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • فرم پر شده جهت درخواست ویزا
  • ارائه مدارک تحصیلی
  • ارائه شناسنامه به همراه ترجمه آن
  • رزومه کاری
  • ارائه قرارداد کاری
  • دو قطعه عکس
  • نامه تمکن مالی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه بیمه نامه پزشکی

نرخ بیکاری در پرتغال:

از مهمترین نکات مربوط به اخذ ویزای کار پرتغال بررسی نرخ بیکاری در این کشور می باشد. به طور کلی برای اخذ ویزای کار و مهاجرت کاری به کشور بررسی نرخ بیکاری می تواند در انتخاب افراد تاثیر گذار باشد، چرا که میزان نرخ بیکاری در آن کشور تعیین کننده وضعیت اقتصادی، میزان مشارکت افراد ماهر در هر شاخه از حرفه تخصصی خود و تعیین فرصت های شغلی در آن کشور می باشد.

نرخ بیکاری در پرتغال

مشاغل مورد نیاز 2020 پرتغال:

همواره متقاضیانی که قصد دارند از طریق اخذ ویزای کار پرتغال اقدام به مهاجرت نمایند، در ابتدا تمایل دارند با بررسی دقیق تر در باره بازار کار و تقاضای رشته های تحصیلی و بررسی شرایط خود، شانس کاریابی خود را در کشور پرتغال مورد ارزیابی قرار دهند. البته در کنار بررسی بازار کار و میزان تقاضا به نیروی متخصص و ماهر، دانش زبان پرتغالی می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. اما با طور کلی می توان گفت در بین رشته ها رشته های فنی مهندسی رونق بیشتری در اروپا دارد. در ادامه به برخی از مشاغل که شرایط مطلوبی دارند اشاره خواهیم کرد.

مشاغل مورد نیاز 2020 پرتغال
مهندس عمران
مهندسی و مدیران پروژه
مهندس کشاورزی
مهندس مکانیک
صنعت مد
حسابداری

میزان حقوق برای کار در پرتغال:

میزان حقوق در پرتغال و اطلاع از دریافتی کارکنان در این کشور بسته به نوع کار و فعالیت افراد می تواند متغییر باشد و حتی میزان دریافت حقوق می تواند در شهر های پرتغال و حتی رشته های مختلف تاثیر گذار باشد. البته باید خاطر نشان کرد که میزان حقوق در شهرهای بزرگ پرتغال و در پایتخت این کشور نسبت به شهرهای دیگر بیشتر می باشد. بر اساس اطلاعات و آمار به دست آمده حداقل حقوق در سال 2019 در کشور پرتغال 700 یورو در ماه تعیین گردیده است و این در حالی است که متوسط هزینه های زندگی در پرتغال حدود به 600 الی 800 یورو در ماه می باشد. شما عزیزان می توانید در نمودار زیر رشد درآمد را در سال های اخیر در کشور پرتغال مشاهده نمایید.

بر اساس تحقیقات به عمل آمده میانگین حقوق در کشور پرتغال 1600 یورو در ماه است. اگر چه برخی از مشاغل درآمدی بالاتر از میانگین حقوق در پرتغال خواهند داشت که این موضوع بر حسب تخصص و حرفه افراد تعیین می گردد. در ادامه به بررسی درآمد برخی از مشاغل خواهیم پرداخت.

عنوان شغلی متوسط درآمد 
مهندس مکانیک 2000 یورو
مدیریت 4000 یورو
مدیران بخش منابع انسانی 4200 یورو
مهندس IT 3600  یورو
مهندس معمار 1300 یورو
کارگران 1100 یورو

شهروندان غیر اتحادیه اروپا باید در نظر داشته باشند که برای اخذ ویزای کار پرتغال باید حداقل حقوق آنان در قرارداد کاری ذکر شده باشد. ( در صورتی که میزان حقوق ذکر شده از حداقل حقوق قانونی در پرتغال کمتر باشد، کنسولگری با درخواست وی جهت اخذ ویزای کار پرتغال موافقت نخواهند کرد. )

نحوه کاریابی در پرتغال:

همان طور که پیشتر اعلام شد، شهروندان غیر اتحادیه اروپا برای اخذ ویزای کار پرتغال نیاز به دریافت پیشنهاد کاری از سمت یک کافرما در کشور پرتغال خواهند داشت. طبیعتا دریافت پیشنهاد کاری و از آن مهم تر درخواست کار برای اشخاصی که تا به حال در پرتغال کار نکرده اند، امری ساده و آسان تلقی نخواهد شد. چرا که تمامی کارفرمایان اروپایی قبل از دعوت متقاضیان برای مصاحبه به بررسی شرایط آنان می پردازند و در صورتی که افراد شهروندان غیر اتحادیه اروپا باشند، ارسال پیشنهاد کاری برای آنان طبق قوانین اتحادیه اروپا کار آسانی نخواهد بود. از این رو می توان گفت جستجوی کار در کشور پرتغال به مراتب راحت تر است. حال شرایط جستجوی کار در پرتغال از مسیر هایی همچون تحصیل در این کشور و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار پرتغال و یا از طریق سرمایه گذاری و راه یابی به کشور پرتغال میسر می باشد.

اما نحوه کاریابی در پرتغال به طور کثیر یا از طریق موسسات کاریابی و یا از طریق روزنامه های رسمی و یا سایت های کاریابی در این کشور امکان پذیر است. شهروندان غیر اتحادیه اروپا باید در نظر داشته باشند که تسلط به زبان انگلیسی و زبان پرتغالی و بر خورداری از تخصص و حرفه خاص، می تواند در روند کاریابی آنان تاثیر گذار باشد و افراد با رزومه های کاری قوی شانس بیشتری در این زمینه خواهند داشت.

مؤسسات کاریابی در پرتغال:

یکی از بهترین روش های اخذ ویزای کار پرتغال، یافتن شغل از طریق موسسات کاریابی و یا سایت های کاریابی و روزنامه رسمی در این کشور می باشد. بنابراین متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت های کاریابی و ارسال رزومه خود و توضیح درباب شرایط کاری در خواست خود را برای کار در پرتغال از طریق موسسات و سایت های کاریابی پیگیری نمایند و با پرداخت حق الزحمه به موسسات کاریابی شرایط لازم برای مصاحبه کاری را برای خود فراهم آورند. در ادامه برخی از موسسات کاریابی معتبر در پرتغال را خدمتتان معرفی می نماییم.

موسسات کاریابی در  پرتغال
AICEP
Randstad Professionals
National Recruitment Portugal
Ondaplanetaria
BE. Great Consulting
Indeed
Learn4Good
Empregos Online
Net Empregos
SAPO Emprego

بررسی ویزای همراه در پرتغال:

برای بسیاری از متقاضیان که قصد دارند از طریق ویزای کار پرتغال اقامت این کشور را به دست آورند شرایط الحاق به خانوده اهمیت بالایی دارد. این افراد معمولا قصد دارند قبل از مهاجرت به این کشور از شرایط به همراه داشتن خانواده مطلع شوند. طبق قوانین بین الملل همراه به همسر و فرزندان زیر 18 سال اطلاق می شود. طبق قوانین مهاجرتی کشور پرتغال افرادی که موفق به اخذ ویزای کار پرتغال شده اند می توانند به صورت همزمان، همسر و فرزند خود را به همراه داشته باشند. اقامت همراهان به مدت زمان اقامت متقاضی بستگی دارد. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای همراه عبارتند از :

  • ارائه پاسپورت متقاضی و همراهان وی
  • مدارک و سند ازدواج
  • مدارکی دال بر ارائه تمکن مالی مکفی
  • مدارکی جهت اثبات محل سکونت برای خانواده متقاضی

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در پرتغال:

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در کشور پرتغال همانند بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر می باشد. بدین ترتیب افرادی که موفق به اخذ ویزای کار پرتغال شوند و بر اساس درآمد خود بتوانند مالیات پرداخت نمایند و قادر باشند اقامت خود را به صورت سالیانه تمدید کنند و این رویه به مدت  5 سال ادامه داشته باشد، می توانند درخواست اقامت دائم دهند. در صورتی که بتوانند پروسه اقامت دائم خود را ادامه دهند و به مدت 6 سال دیگر در کشور پرتغال مشغول به فعالیت شوند، شرایط دریافت پاسپورت پرتغال را خواهند داشت. از شرایط مورد نیاز برای درخواست پاسپورت پرتغال عبارتند از :

  • حضور مستمر در بازه زمانی مشخص در کشور پرتغال
  • پایبند بودن به قوانین
  • ادغام شدن در جامعه
  • یادگیری و تلسط کافی به زبان پرتغالی
کار در پرتغال و سخن پایانی:

ویزای کار پرتغال و شرایط اخذ ویزای کار در این نوشتار مورد بررسی قرار گرفت و تمامی مراحل و مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار در کشور پرتغال بیان گردید. همانطور که در این نوشتار اعلام شد اخذ ویزای کار پرتغال مستلزم دریافت پیشنهاد کاری از سمت کارفرمای در این کشور می باشد به همین دلیل اقدام به مهاجرت از طریق کار برای بسیاری از متقاضیان امکان پذیر نمی باشد و شرایط راحتی را برای آنان به ارمغان نخواهد داشت. اما افرادی که بتوانند به واسطه تحصیل و یا مشارکت در سرمایه گذاری اقدام به مهاجرت نمایند؛ با حضور فیزیکی در پرتغال، آسان تر می توانند در جامعه ادغام شوند و به دنبال شغل مورد نظر خود باشند. موسسه حقوقی ملک پور(ملک پور اتریش) سعی دارد با نگارش و بررسی مسائل مهم پیرامون اخذ ویزای کار پرتغال شما عزیزان را راهنمایی کند. در این مقاله مواردی اعم از نرخ بیکاری در پرتغال، میزان دستمزد، موسسات کاریابی معتبر در این کشور و قوانین مربوط به اخذ ویزای کار مورد ارزیابی قرار گرفت. امیدواریم در این مقاله توانسته باشیم به تمامی سوالات و ابهامات ذهنی شما عزیزان پاسخ گفته باشیم. با این حال شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات تکمیلی در باب ویزای کار پرتغال به مشاورین موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید. همینطور می توانید در انتهای این مقاله در قسمت دیدگاه، سوالات و ابهامات ذهنی خود را مطرح نمایید و پاسخ آن را در کمترین زمان ممکن دریافت نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای کار پرتغال

✅ اخذ ویزای کار پرتغال به چند صورت امکان پذیر است؟

به دو صورت است. ویزای کار کوتاه مدت و ویزای کار بلند مدت.

✅ برای کسب اقامت دائم و تابعیت پرتغال از طریق کار، ویزای کار از چه نوعی باید باشد؟

ویزای کار پرتغال باید از نوع ویزای کار بلند مدت باشد.

✅ بر اساس لیست مشاغل مورد نیاز پرتغال، بیشترین نیاز به نیروی کار در چه زمینه ای می باشد؟

رشته های فنی مهندسی رونق بیشتری در اروپا دارد و به همین دلیل نیاز به نیروی کار در این زمینه بیشتر است.

✅ از طریق کار در پرتغال چگونه می توان اقامت دائم این کشور را اخذ کرد؟

افرادی که موفق به اخذ ویزای کار پرتغال شوند و بر اساس درآمد خود بتوانند مالیات پرداخت نمایند، در صورت تمدید سالیانه این ویزا تا 5 سال، می توانند درخواست اقامت دائم دهند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *