ویزای کار نروژ

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در نروژ
  • ویزای کار نروژ
  • مدارک مورد نیاز کار در نروژ
  • نرخ بیکاری در نروژ
  • مشاغل مورد نیاز 2020 نروژ
  • میزان حقوق کار در نروژ
  • نحوه کاریابی در نروژ
  • مؤسسات کاریابی در نروژ
  • بررسی ویزای همراه نروژ
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در نروژ
  • ویزای کار نروژ و سخن پایانی
✅ ویزای کار نروژ ✅ نحوه اخذ اقامت نروژ توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور  در این نوشتار بررسی شد.

ویزای کار نروژ و مقدمه ای بر آن

ویزای کار نروژ و نحوه اخذ اقامت نروژ در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. نحوه مهاجرت از طریق کار به نروژ چگونه است؟ روش های کاریابی در نروژ به چه طریق هستند؟ مشاغل پر درآمد 2020 در نروژ کدام است؟ نروژ با داشتن اقتصاد پایدار و سطح بالای زندگی، کشوری محبوب برای مهاجران است. اگرچه نروژ کشوری مهاجرت پذیر است اما شرایط ورودی سختی را دارد و تنها در صورتی می توانید این سختی ها را نداشته باشید که از طریق skeeled worker برای اخذ ویزای کار نروژ استفاده کنید. که در این مقاله به بحث و ارزیابی در خصوص این شرایط می پردازیم. ما در این مقاله مراحل ویزای کار نروژ و چگونگی اخذ اقامت آن را به صورتی بیان می کنیم که اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم. امیدواریم با خواندن این مقاله و رسیدن به پایان آن، سؤال بی پاسخی در ذهنتان باقی نمانده باشد. به هر حال در صورتی که به اطلاعات بیشتر یا مشاوره در خصوص ویزای کار نروژ نیاز داشتید می توانید با کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ تماس گرفته و از خدمات مشاوره ای رایگان این مجموعه استفاده کنید.

شرایط عمومی کار در نروژ:

نروژ یک کشور کوهستانی است که آب ‌و هوای بسیار سردی دارد. این کشور، در بخش شمالی اروپا قرار دارد. نروژ با فنلاند و سوئد هم مرز است. مساحت کشور نروژ، حدود 385.203 کیلومتر مربع اعلام شده است.70 درصد از خاک این کشور به خاطر سرمای زیاد غیر قابل سکونت است. هرچه از بخش شمال این کشور به سمت جنوب برویم، هوا گرم‌تر می‌شود. یکی از بهترین محصولات صادراتی کشور نروژ، نفت و مشتقات آن است. ماشین آلات و تجهیزات نیز در این کشور، جنبه صادراتی قوی دارند. از سال 2001 نروژ به عنوان یک عضو EFTA به منطقه شینگن اضافه شد. گرچه نروژ بالاترین حقوق را در جهان دارد، اما هزینه های زندگی بسیار بالایی دارد و به دلیل همان دستمزدهای بالا، کالاها و خدمات تقریباً نسبت به هر کشور دیگری گران ترند. اگر بعد از تحقیقات کامل قصد مهاجرت به نروژ را دارید، باید بدانید روند کاری اخذ ویزای کار نروژ به کشوری که تابعیت آن را دارید، بستگی دارد. اگر شهروند اتحادیه اروپا / EEA هستید، روند کار بسیار ساده است. متأسفانه اگر تابعیت بقیه کشور ها را دارید، روند کار برای شما بسیار پیچیده تر است.

پایتخت و مساحت نروژ جمعیت نروژ درباره نروژ

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور نروژ

ویزای کار در نروژ:

افراد عضو اتحادیه اروپا یا منطقه شینگن مجاز هستند تا شش ماه برای جستجوی کار به نروژ بیایند و به ویزای کار نروژ نیاز ندارند. به عنوان یک قاعده کلی، شهروندان سایر کشورها برای دریافت اجازه اقامت به پیشنهاد شغل دائمی نیاز دارند. اگر می خواهید از طریق ویزای کار نروژ به این کشور سفر کنید، نیاز به اجازه اقامت دارید. به طور کلی، اعطای اجازه اقامت به تابعیت شما و توانایی شما برای تأمین مالی خود و اعضای خانواده تان بستگی دارد. نوع اجازه اقامت شما به صلاحیت و نوع کاری که در نروژ انجام خواهید داد بستگی دارد. مهاجرت بعضی از افراد به نروژ، به عنوان یک جوینده کار در مدت زمان نسبتاً کوتاهی امکان پذیر است، اگر در این مدت موفق به یافتن شغل نشوید، باید کشور را ترک کنید. راه دیگر مهاجرت از طریق کار این است که ابتدا به جستجوی کار بپردازید و یک پیشنهاد شغلی تمام وقت دریافت کنید که این روش تحت عنوان کارگر ماهر (Skilled workers) نیز شناخته شده است که برای آن باید تحصیلات عالی خود را به پایان رسانده باشید.

اجازه اقامت برای کارگران ماهر ایرانی و سایر کشور ها نوعی اجازه است که اجازه اقامت و کار در نروژ را می دهد. درخواست این نوع مجوز باید در اداره مهاجرت نروژ ثبت شود. کارگرانی که به این مجوز نیاز دارند باید توجه داشته باشند که قبل از اعطای مجوز در نروژ، ورود به کشور یا کار کردن در آن غیرقانونی محسوب می شود. زمان پردازش این اجازه اقامت ممکن است متفاوت باشد، بنابراین ما توصیه می کنیم زودتر برای اجازه اقامت اقدام کنید. همچنین این اجازه ممکن است برای خود اشتغالی یا کارمندی افراد نیز استفاده شود. در این خصوص الزاماتی هست که به بیان آن می پردازیم.

همانطور که گفته شد مجوز برای کارگران ماهر نیاز به مهارت متقاضی دارد. متقاضی باید حداقل تحصیلات یا مدرک دانشگاهی یا کالج دانشگاهی مانند لیسانس را داشته باشد. یا یک دوره آموزش حرفه ای تکمیل شده حداقل سه ساله در سطح دبیرستان ممکن است برای اخذ آن کافی باشد. اگر متقاضی دارای شرایط خاصی باشد که از طریق سابقه کار طولانی به دست آمده باشد، به عنوان یک جایگزین یا مکمل برای تحصیلات رسمی، می تواند “ماهر” تلقی شود. برای شغلی که به متقاضی پیشنهاد می شود، صلاحیت متقاضی باید مرتبط با موقعیت شناخته شود. این به نوبه خود به این معنی است که ماهیت شغل ارائه شده باید به گونه ای باشد که به یک کارگر ماهر در آن سمت نیاز باشد.

فایل تصویری استاد ملک پور در خصوص انواع ویزاهای کاری

فایل صوتی استاد ملک پور در خصوص انواع ویزاهای کاری

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار نروژ:

برای اخذ ویزای کار نروژ باید اسناد و مدارک خود را ارائه دهید. همچنین این امکان وجود دارد که کار فرمای شما در نروژ مراحل کاری را به نمایندگی از شما انجام دهد. اگر هرکدام از اسناد شما به زبانی متفاوت از نروژی یا انگلیسی است، باید ابتدا آن ها را به زبان نروژی یا انگلیسی ترجمه کنید و سپس آن ها را ارائه دهید. توجه داشته باشید که همه مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید، چون در غیر این صورت امکان دارد روند کاری شما به تعویق بیافتد یا به طور کلی رد شود. مدارک مورد نیاز شما به شرح زیر هستند:

  • گذرنامه و کپی از تمام صفحات استفاده شده آن
  • فرم درخواست
  • دو قطعه عکس با پس زمینه سفید
  • اسنادی که نشان می دهد شما در نروژ جایی برای زندگی کردن دارید
  • فرم پیشنهاد اشتغال به صورت تکمیل شده
  • مدارک تحصیلی
  • مستنداتی که رزومه کاری شما را نشان دهند
  • کپی از رزرو بلیط برگشت شما
  • تأیید بیمه سفر با حداقل پوشش 30،000 یورو در نروژ و کل منطقه شینگن

نرخ بیکاری در نروژ:

برای ویزای کار نروژ دانستن نرخ بیکاری به گرفتن تصمیم شما خیلی کمک می کند. روش محاسبه نرخ بیکاری در کشور های مختلف متفاوت است، زیرا تعاریف مختلفی از اشتغال و بیکاری دارند. در نروژ افراد بیکار کسانی هستند که در نظرسنجی مربوط به نرخ بیکاری، بیکار شناخته می شوند و در یک ماه اخیر به دنبال کار بوده اند ولی شغلی را پیدا نکرده اند و تا دو هفته آینده آمادگی استخدام شدن در سمت های شغلی موجود را دارند. نرخ بیکاری فصلی نروژ در سه ماه منتهی به آگوست 2020 در حالی که انتظار می رفت 5،3 درصد باشد، 5،2 درصد بود و در دو ماه اخیر این میزان ثابت بوده است. همچنین تعداد بیکاران از سه ماه منتهی به آوریل 32 هزار نفر افزایش یافت و به 148 هزار نفر رسید، در حالی که تعداد شاغلان با 30 هزار نفر کاهش به 2.688 میلیون نفر رسید. نروژ دارای یک اقتصاد پر رونق و نرخ بیکاری پایین است و کارگران بین المللی گاهی اوقات می توانند از فرصت های شغلی موجود استفاده کنند.

مشاغل مورد نیاز 2020 نروژ:

برای اخذ ویزای کار نروژ ابتدا باید بررسی کنید که این کشور چه مشاغلی را نیاز دارد و مهارت و تخصص شما با لیست نیازمندی های شغلی در این کشور همخوانی دارد یا خیر. در این عنوان ما اطلاعاتی را در مورد بخش های کاری مورد نیاز نروژ در اختیار شما قرار خواهیم داد. حدود سه دهم نیروی کار نروژی در بخش های دولتی، در زمینه هایی مانند بهداشت و آموزش، مشغول به کار هستند. این کشور سرشار از منابع طبیعی مانند نفت و گاز، ماهی، جنگل و مواد معدنی است. بخش خدمات بخش عمده ای از اقتصاد نروژ را تشکیل می دهد و صنایع عمده آن شامل: کشاورزی، مواد شیمیایی، صید ماهی، فرآوری مواد غذایی، فلزات، معدن، محصولات کاغذی، نفت و گاز، حمل دریایی و منسوجات است. در نروژ تقاضای ویژه ای برای مهارت های پرستاری، پزشکی، جهانگردی، مهندسی، نفت و گاز، صنعت ماهیگیری، ساختمان، IT و ارتباطات وجود دارد. بنابراین طبق این آمار و مشاغل درج شده در جدول زیر، می توان دریافت که نروژ دامنه وسیعی از مشاغل را نیاز دارد و این احتمال وجود دارد که شغل مورد نظرتان را در این کشور پیدا کنید.

مشاغل مورد نیاز 2020 نروژ
توسعه دهندگان نرم افزار
توسعه دهندگان سخت افزار
تدریس زبان
برنامه نویس
پرستار
مهندس تولید برق
مهندس مکانیک

میزان حقوق برای کار در نروژ:

دانستن میزان حقوق مشاغل در نروژ برای کسانی که می خواهند ویزای کار نروژ را دریافت کنند، اهمیت ویژه ای دارد. در نروژ استاندارد کار40 ساعت در طول هفته است، ساعت کاری معمولاً از 8 صبح تا 4 بعد از ظهر، دوشنبه تا جمعه است. سالانه حداقل 25 روز مرخصی دارید. تعداد روز های تعطیل رسمی در نروژ 13 روز است. شخصی که در نروژ کار می کند به طور میانگین سالانه حدود612،000 NOK درآمد کسب می کند. در حالی که محدوده حقوق در نروژ از 155،000 NOK تا 2،730،000 NOK می باشد، در برخی مشاغل امکان دارد حقوق بیشتر از مقدار 2،730،000 کرون باشد. همچنین عوامل مختلفی از قبیل سطح تحصیلات دانشگاهی و سابقه کار در مقدار حقوق دریافتی افراد تأثیر دارند. در جدول زیر میانگین حقوق سالیانه برخی از مشاغل در نروژ  بر حسب NOK ذکر شده است:

عنوان شغلی متوسط درآمد سالیانه
حسابدار 425،000
مهندس پزشکی 527،000
دستیار اداری 301،000
مترجم 561،000
پیش خدمت 190،000
متخصص تغذیه 1،130،000
پرستار 459،000
برنامه نویس 583،000
مربی مهد کودک 219،000
دندان پزشک 1،480،000
مدیر مالی 1،170،000
مهندس شبکه 538،000
سرآشپز 385،000

نحوه کاریابی در نروژ:

در حالی که کارفرمایان نروژی اغلب تمایلی به استخدام کارگران بین المللی ندارند و ترجیح می دهند کارها را به اتباع توانمند نروژی اختصاص دهند، در برخی موارد برای اخذ ویزای کار نروژ  فرصت های شغلی مناسبی برای کارگران ماهر بین المللی فراهم است. برای افزایش شانس خود در یافتن کار، بهتر است زبان نروژی را یاد بگیرید. بیشتر مشاغل این کشور در اینترنت تبلیغ می شوند و بسیاری از روزنامه ها از جمله Aftenposten ، Dagbladet و The Norwegian Post نیز فرصت های شغلی را تبلیغ می كنند. اکثر جایگاه های شغلی خالی در نروژ در اینترنت ذکر شده است. تمام آن ها را می توان در پایگاه داده های NAV یافت. بیشتر جای خالی به زبان نروژی نوشته شده است، اما شما می توانید با استفاده از جستجوی از پیش تعریف شده، تعدادی از مشاغل را به زبان انگلیسی پیدا کنید. همچنین آژانس های کاریابی و شبکه های مجازی حرفه ای از قبیل Linkedin و Glassdoor نیز می توانند راهنمای بسیار خوبی برای کاریابی شما همراهان عزیز باشند.

مؤسسات کاریابی در نروژ:

همانطور که ذکر شد یکی از روش های مهم برای کاریابی از طریق آژانس های کاریابی است. زیرا افراد در نقاط مختلف جهان می توانند به سایت های این آژانس ها دسترسی داشته باشند.اگر به دنبال کاریابی از طریق این آژانس ها هستید، روال کار آن ها به این صورت است که شما همزمان می توانید در چند آژانس کاریابی ثبت نام کنید. سپس رزومه خود را در قالب یک نامه دو صفحه ای که مدارک تحصیلی و حرفه ای خود را ضمیمه آن کرده اید، برای آن ها ارسال کنید. نکته ای که وجود دارد این است که نامه باید به زبان نروژی ارسال شود، بعد از اینکه رزومه شما بررسی و تأیید شد، پیشنهاد کاری را برای شما ارسال می کنند و شما را به مصاحبه دعوت خواهند کرد، که درصورت قبول شدن در مصاحبه استخدام خواهید شد. لیستی از آژانس های کاریابی در نروژ به شرح زیر هستند:

  • adecco.no
  • manpower.no
  • randstad.no
  • kellyservices.no
  • finn.no
  • rettbemanning.no

بررسی ویزای همراه در نروژ:

مهاجرت خانوادگی برای کسی که حق زندگی در نروژ را دارد (یکی از راه ها از طریق مجوز کار است) امکان پذیر است. این اجازه در واقع برای آوردن شریک زندگی و فرزندان زیر 18 سال خود به نروژ است. به طور معمول می توانید خانواده نزدیک خود را برای پیوستن به خانواده به نروژ بیاورید. متقاضیان کار در صورتی می توانند برای این مجوز درخواست دهند که در گروه کارگران ماهر قرار بگیرند و می توانند حداکثر تا شش ماه درخواست خود را ثبت کنند. برای اینکه به خانواده شما مجوز مهاجرت خانوادگی اعطا شود باید ثابت کنید که می توانید هزینه زندگی اعضای خانواده خود را بدهید. همچنین در برخی موارد باید ثابت کنید در نروژ محلی برای اقامت دارید. در صورتی که اجازه اقامت دائم نروژ را داشته باشید می توانید آزادانه به نروژ بروید یا از آن خارج شوید. همچنین می توانید این اجازه اقامت را برای خانواده خود تمدید کنید.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در نروژ:

شهروندان اتحادیه اروپا / EEA پس از پنج سال به طور خودکار می توانند واجد شرایط اقامت دائم در نروژ می شوند. برای شهروندان کشور های ثالث با داشتن اجازه اقامت دائم یا حق اقامت دائم، می توانند به مدت نامحدود در نروژ اقامت داشته باشند و کار کنند. نکته اصلی این است برای این اجازه باید دو آزمون انجام داد تا بتوان اقامت دائم نروژ را بدست آورد. یکی اینکه شما باید در سه سال گذشته در نروژ اجازه اقامتی را داشته باشید که مبنای اجازه اقامت دائم باشد. شما باید مجوزهای معتبر خود را که نشان می دهد در طول این سه سال در نروژ سکونت داشته اید را در اختیار داشته باشید. همچنین شما باید آزمون زبان نروژی شفاهی را در سطح A1 قبول شوید. از شرایط گرفتن اقامت دائم نروژ این است که در زمان حضور در این کشور مرتکب جنایت نشده باشید. شما در صورتی می توانید برای تابعیت نروژ درخواست دهید که مجوز اقامت معتبر نروژ را داشته باشید.

ویزای کار نروژ و سخن پایانی:

ویزای کار نروژ و نحوه اخذ اقامت نروژ در این نوشتار بررسی شد. با بررسی مواردی از قبیل شرایط عمومی کار در نروژ، مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای کار نروژ، نرخ بیکاری، مشاغل مورد نیاز و ذکر آژانس های کاریابی سعی شد پیرامون مسائل مهم راجع به ویزای کار نروژ و شرایط کاری در آن، مطالبی را به نگارش درآوریم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد. همانطور که گفته شد نروژ یک کشور با نرخ بیکاری پایین است و از شرایط زندگی خوبی برخوردار است. یکی از راه های گرفتن ویزای کار نروژ برای کارگران ماهر یا از طریق همان Skilled workers است و در برخی موارد برای اخذ ویزای کار نروژ به دعوت نامه از طرف کارفرما نیاز است. با در نظر گرفتن کلیه شرایط، کشور نروژ گزینه ی مناسبی برای مهاجرت از طریق کار برای پزشکان و پرستاران به شمار می رود. بنابراین ما به به پزشکان و پرستاران پیشنهاد می کنیم برای گرفتن اقامت از طریق کار به مؤسسه حقوقی ملک پور مراجعه کرده و اطلاعات بیشتری را در این خصوص دریافت کنید. همچنین تحصیل در این کشور شانس افراد را برای کاریابی و اخذ ویزای کار نروژ بالا می برد. امیدواریم توانسته باشیم هرچه بهتر پاسخگوی سؤالات شما درباره ویزای کار نروژ بوده باشیم. در صورتی که به اطلاعات بیشتری نیاز داشتید، می توانید با مشاوران حرفه ای ما در امر حقوق بین الملل تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت کنید. همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را با ما در میان گذاشته و پاسخ خود را در کم ترین زمان ممکن دریابید و همچنین با امتیاز دهی ستاره ای به مجموعه ما، میزان رضایت خود را بیان کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای کار نروژ

✅ نحوه مهاجرت از طریق کار به نروژ چگونه است؟

مهاجرت به نروژ از طریق کار به چند روش صورت می گیرد که یکی از این روش ها از طریق Skill workers یا همان کار برای کارگران ماهر است.

✅ مشاغل پر در آمد  نروژ 2021 کدام هستند؟

برخی از مشاغل پر درآمد در نروژ شامل داروسازی، دندان پزشکی، متخصص تغذیه، مدیر مالی و مدیر حسابداری می باشند.

✅ روش های کاریابی در نروژ به چه طریقی هستند؟

نحوه کاریابی در نروژ از طریق آژانس های استخدام، شبکه های اجتماعی کاریابی و تبلیغ می شوند.

✅ اخذ اقامت نروژ چگونه است؟

یکی از روش های اخذ اقامت در نروژ از طریق کار کردن در این کشور است، که پس از سه سال کار در نروژ و داشتن مجوز کاری معتبر برای این مدت، می توانید اقامت نروژ را به دست آورید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *