ویزای کار لیختن اشتاین

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در لیختن اشتاین
  • ویزای کار لیختن اشتاین
  • مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار لیختن اشتاین
  • نرخ بیکاری در لیختن اشتاین
  • مشاغل مورد نیاز لیختن اشتاین 2021
  • میزان حقوق مشاغل در لیختن اشتاین
  • نحوه کاریابی در لیختن اشتاین
  • مؤسسات کاریابی در لیختن اشتاین
  • بررسی ویزای همراه در لیختن اشتاین
  • وضعیت اقامت و اخذ تابعیت لیختن اشتاین
  • ویزای کار لیختن اشتاین و سخن پایانی
ویزای کار لیختن اشتاین کار در لیختن اشتاین

ویزای کار لیختن اشتاین و مقدمه ای بر آن

ویزای کار لیختن اشتاین ، شرایط اخذ ویزای کار لیختن اشتاین ، مهاجرت کاری به لیختن اشتاین و کاریابی در لیختن اشتاین را در این مقاله مورد بررسی علمی قرار خواهیم داد. آیا ویزای کار لیختن اشتاین شرایط مناسبی برای دارندگان این ویزا فراهم می آورد؟ مهاجرت کاری به لیختن اشتاین چگونه امکان پذیر است؟ روش های کاریابی در لیختن اشتاین کدام هستند؟ شرایط اخذ ویزای کار لیختن اشتاین چگونه می باشد؟ در ادامه مبحث به این قبیل سوالات و نکات مهم در خصوص ویزای کار لیختن اشتاین خواهیم پرداخت. کار در لیختن اشتاین دارای شرایط جالبی می باشد و از آن جا که وسعت این کشور کم است، شرایط متفاوتی برای متقاضیان کار در این کشور محیا است. در ادامه شرایط اخذ ویزای کار لیختن اشتاین می پردازیم. شما عزیزان با مطالعه مقالات در وب سایت های رسمی موسسه حقوقی ملک پور شرایط مناسب جهت ویزای کاری کشور های مختلف را پیدا کنید. همچنین شما می توانید با تماس با مشاورین این موسسه، مشاوره رایگان درمورد ویزای کار لیختن اشتاین و‌ سایر کشور های دنیا دریافت کنید.

شرایط عمومی کار در لیختن اشتاین:

لیختن اشتاین یا با نام رسمی شاهزاده نشین لیختن اشتاین سومین کشور کوچک در قاره اروپا است. پایتخت لیختن اشتاین شهر فادوتس و مساحت آن 160 کیلومتر مربع می باشید. جمعیت این کشور 38 هزار نفر و زبان رسمی آن آلمانی است. واحد پول لیختن اشتاین فرانک سویس نام دارد. لیختن اشتاین یکی از بالا ترین سطوح زندگی در جهان را دارد و در این کشور صنعت گردشگری، بانکداری و تولیدات ابزار آلات صنعتی همگی از اهمیت بالایی برخوردارند. صادرات لیختن اشتاین بیشتر فراورده های دندان پزشکی و ماشین آلات تشکل می دهند و میزان با سوادی در این کشور 100 درصد است. اقتصاد لیختن اشتاین یک اقتصاد ترکیبی و پیشرفته است. سیستم نظارتی موثر و کارآمد آن باعث رشد موثر بانکداری در آن شده است. میزان مالیات رقابتی نسبت به دیگر کشور های اروپا، قانون کاری که باعث تغییرات می شود و همچنین ثبات سیاسی اجتماعی روی هم رفته بر قدرت رقابت اقتصادی لیختن اشتاین افزوده است. مالیات حدود 20 درصدی باعث شده است بیشتر شرکت های دنیا به این کشور مراجعه کنند. این کشور بیشتر از 85 درصد انرژی مورد نیاز خود را از کشور های همسایه وارد می کند. همچنین علاوه بر صنعت کارآمد در این کشور، خدمات نیز جایگاه به خصوصی دارد و بیشتر اتباع خارجی در این زمینه کار می کنند. حدود 32 درصد از درآمد کشور در بخش تحقیق و توسعه سرمایه گذاری می شود که یکی از نیرو های محرک موفقیت اقتصاد لیختن اشتاین می باشد. لیختن اشتاین ویزای کار بسیار عجیبی برای متقاضیان دارد که در ادامه به بررسی شرایط اخذ ویزای کار لیختن اشتاین و لیست مدارک مورد نیاز ویزای کار لیختن اشتاین می پردازیم.

مساحت و جمعیت لیختن اشتاین کار در لیختن اشتاین واحد پول لیختن اشتاین پایتخت لیختن اشتاین

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

ویزای کار در لیختن اشتاین:

افراد خارجی برای کار در لیختن اشتاین و مهاجرت کاری به لیختن اشتاین باید مجوز کار در این کشور را دریافت کنند. برای دریافت این ویزا شخص باید از کارفرمای این کشور پیشنهاد کاری داشته باشد. ویزای کار لیختن اشتاین به سه بخش تقسیم می شود. ویزای کار برای شهروندان سوئیسی که می توانند به صورت اختیاری در این کشور کار کنند، ویزای شهروندان اروپایی که باید ویزای با نام مجوز گذر از مرز را داشته باشند و ویزای شهروندان غیر اروپایی که باید ویزای گذر از  مرز را دریافت کنند اما این ویزا به مدت یک سال اعتبار دارد. ویزای مجوز عبور از مرز لیختن اشتاین بدین صورت است که دارندگان این ویزا باید هر روز برای کار به این کشور سفر کنند و در آخر همان روز به خارج از این کشور بروند. این ویزا بیشتر برای اتباع آلمان و اتریش کاربرد دارد و شهروندان مقیم سوئیس می توانند در این کشور اقامت داشته باشند. بیش از 52 درصد نیروی کار در لیختن اشتاین از این ویزا استفاده می کنند.

هر ساله به 56 نفر از دارندگان مجوز عبور از مرز اجازه اقامت در لیختن اشتاین داده می شود، که نیمی از آن ها توسط قرعه کشی و نیمی دیگر مستقیما توسط دولت اهدا می گردند. 12 مجوز اقامت دیگر برای شهروندان سوئیسی اختصاص داده شده است که این ویزا را دارند. افرادی که در بار ها، رستوران ها و یا در مراکز مراقبتی کار می کنند باید به عنوان بخشی از قرارداد کاری، یک اتاق در اختیار آن ها قرار بگیرد، این افراد باید حداقل هفته ای یک بار به محل زندگی خود خارج از لیختن اشتاین سفر کنند. اگر کارفرما نتواند شخص مورد نظر برای موقعیت کاری را پیدا کند، می تواند به یک شهروند خارجی پیشنهاد کار ارائه دهد که این پیشنهاد یک سال اعتبار دارد و باید به صورت مجوز عبور از مرز باشد. درخواست مجوز کار باید حداقل 14 روز قبل از اولین روز کاری به اداره مهاجرت و گذرنامه لیختن اشتاین ارسال شود. متقاضیان فقط در صورت داشتن مجوز عبور بین شهری می توانند در لیختن اشتاین کار خود را شروع کنند.

فایل تصویری استاد ملک پور در خصوص کاریابی در خارج از کشور

فایل صوتی استاد ملک پور در خصوص کاریابی در خارج از کشور

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار لیختن اشتاین:

از شرایط اخذ ویزای کار لیختن اشتاین می توان به ارائه مدارک تخصص به کافرما اشاره نمود.برای مهاجرت کاری به لیختن اشتاین درخواست ویزای کاری لیختن  اشتاین باید مدارک مورد نیاز این ویزا را به سفارت سوئیس در کشور مبدا ارائه داد. کشور سوئیس به عنوان حافظ منافع لیختن اشتاین در بعضی کشور های دنیا عمل می کند و برای ارائه ویزای کاری لیختن اشتاین مدارک مورد نیاز را چک می نماید. این مدارک باید معتبر و به صورت ترجمه شده باشند و در صورت وجود هر گونه نقض در مدارک موجب رد شدن درخواست ویزای این کشور می گردد. مدارک مورد نیاز درخواست ویزای کار لیختن اشتاین به شرح زیر می باشد:

  • تکمیل و امضا فرم درخواست ویزا
  • چهار قطعه عکس پاسپورتی
  • پاسپورت معتبر که بیش از 3 ماه اعتبار داشته باشد.
  • بلیط رفت و برگشت به لیختن اشتاین
  • نامه پیشنهاد کاری

نرخ بیکاری در لیختن اشتاین:

یکی از مواردی که مهاجران کاری باید به آن توجه داشته باشند، بررسی نرخ بیکاری کشور هدف است. چرا که در کشور های با نرخ بیکاری کم، بازار کار مناسب برای افراد خارجی فراهم است و‌ کاریابی در این کشور آسان می باشد. نرخ بیکاری در کشور لیختن اشتاین برای افرادی که قصد دریافت ویزای کاری لیختن اشتاین و مهاجرت کاری به لیختن اشتاین را دارند از اهمیت بالایی برخوردار است. این نرخ در سال 2006 بیشترین میزان خود یعنی 3.5 درصد را سپری کرده است. اما هر ساله این نرخ در حال کاهش بوده تا جایی که در سال 2019 این نرخ به 1.2 کاهش پیدا کرده بود. این نرخ نشان دهنده قدرت اقتصادی و همچنین بازار کار مناسب در کشور لیختن اشتاین می باشد. در نمودار زیر، نرخ بیکاری لیختن اشتاین را مشاهده می نمایید:

ویزای کار لیختن اشتاین نرخ بیکاری در لیختن اشتاین

مشاغل مورد نیاز لیختن اشتاین 2021:

یکی از مواردی که برای متقاضیان ویزای کار اهمیت دارد، بررسی لیست مشاغل مورد نیاز کشور مقصد می باشد. دولت لیختن اشتاین هر ساله به دلیل داشتن ارتباط با کارفرمایان، لیستی از مشاغل مورد نیاز این کشور را ارائه می کند و متقاضیان پس از بررسی این لیست و همچنین تخصص خود می توانند برای کار مورد نظر درخواست و پیشنهاد کاری دریافت کنند. با بررسی این لیست افراد می توانند به آسانی شغل مربوط به خود را پیدا کنند که کاریابی را به نحوی برای افراد آسان می سازد. همانطور که اشاره شد، بخش خدمات دارای اهمیت بالایی در این کشور است و ‌به همین دلیل بیشتر مشاغل مورد نیاز در این زمینه هستند. در زیر لیست برخی از مشاغل مورد نیاز لیختن اشتاین را مشاهده می نمایید:

مشاغل مورد نیاز لیختن اشتاین 2021
معلم حسابدار
پرستار مهندس برق
مهندس کامپیوتر پزشک
مهندس عمران آشپز

میزان حقوق مشاغل در لیختن اشتاین:

از اصلی ترین موارد برای مهاجرت کاری، بررسی سطح درآمد و میزان حقوق در کشور مقصد است. با بررسی این میزان می توان متوجه شد که آیا این درآمد می تواند هزینه زندگی را تامین کند یا خیر؟ به همین دلیل می توان متوجه شد که بررسی سطح درآمد یکی از شرایط اخذ ویزای کار لیختن اشتاین می باشد. طی تحقیقات به عمل آمده، محدوده درآمد در کشور لیختن اشتاین از 1,340 کرون به عنوان کمترین میزان در ماه و 23,700 کرون به عنوان بیشترین میزان حقوق در ماه تخمین زده شده است. همچنین 5,420 کرون در ماه به عنوان میزان درآمد متوسط در لیختن اشتاین می باشد که نیمی از کارگران در این کشور کم تر از این میزان درآمد دارند. البته، سطح درآمد در هر شغلی بستگی به نوع آن و همچنین میزان تخصص فرد در آن شغل دارد. در زیر لیستی از مشاغل همراه با درآمد های ماهیانه آن ها را مشاهده می کنید:

عنوان شغلی متوسط درآمد به کرون
مدیر حسابداری 7,900
مدیرعامل 9,480
مدیر بازاریابی 6,320
معمار 6,320
خلبان 9,480
مدیر ساخت و ساز 9,090
روانشناس 8,690
استاد دانشگاه 9,480
مهندس برق 7,110
مدیر هتل 9,480

نحوه کاریابی در لیختن اشتاین:

همانطور که اشاره شد، برای دریافت ویزای کاری لیختن اشتاین باید پیشنهاد کاری و یا قرارداد کاری از کارفرمای داخلی این کشور دریافت نمود. به همین دلیل کاریابی در لیختن اشتاین از اهمیت بالایی برخوردار است. کاریابی در لیختن اشتاین به سه صورت به عمل می آید: وب سایت های کاریابی، موسسات کاریابی و افراد محلی. افراد خارجی می توانند در کشور مبدا خود به وسیله وب سایت های کاریابی در این کشور شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. متقاضی باید در ابتدا رزومه خود را برای این وب سایت ها ارسال کند و پس از انجام مصاحبه کاری، پیشنهاد کاری این کشور را برای دریافت ویزای لیختن اشتاین ارائه کند. البته در بعضی از وب سایت ها کارفرما موقعیت شغلی مورد نظر خود را به صورت آگهی قرار داده است و متقاضی می تواند رزومه را به صورت مستقیم برای کارفرما ارسال نماید. در لیست زیر، چند وب سایت معنبر در زمینه کاریابی در لیختن اشتاین را مشاهده می نمایید:

وب سایت های کاریابی در لیختن اشتاین
Job4You Career Jet
ESL Employment Total ESL
ESL café Overseas jobs
Go Abroad linkedin

مؤسسات کاریابی در لیختن اشتاین:

در کشور لیختن اشتاین موسسات کاریابی وجود دارند که متقاضی می تواند به کمک آن پیشنهاد کاری دریافت و برای درخواست ویزای کاری این کشور اقدام کند. این موسسات پس از دریافت رزومه متقاضی آن را بررسی می کنند و برای کارفرمایانی که قصد استخدام نیروی خارجی دارند می فرستند. پس از تایید رزومه توسط کارفرما، شخص باید مصاحبه کاری با کارفرما داشته باشد و پس از انجام تست های تخصص، پیشنهاد کاری و با قرارداد کاری به متقاضی ارائه می شود. متقاضی پس از دریافت قرارداد می تواند برای درخواست ویزای کار لیختن اشتاین اقدام نماید. در زیر لیست برخی از موسسات کاریابی در لیختن اشتاین را مشاهده می نمایید:

موسسات کاریابی در  لیختن اشتاین
Der Profi AG
ASSO Personal AG
IPA Internationalw Personal Agentur AG
Mayar Personalmanagment international AG
Wrk-shop personalmanagment GmbH
ABENA personalmanagment Anstalt
PwC
Personalberatung das team
Manpower
Adecco ST. Gallen
Job 4 You
Job Service JS Anstalt

بررسی ویزای همراه در لیختن اشتاین:

یکی از موارد مهم در دریافت ویزای کاری لیختن اشتاین، داشتن ویزای همراه است. ویزای همراه به ویزایی گفته می شود که متقاضی ویزای کاری در صورت داشتن همسر و فرزندان، آن ها را همراه خود به کشور مورد نظر ببرد. دریافت ویزای همراه در کشور لیختن اشتاین بسیار سخت می باشد و به افرادی که اقامت این کشور را داشته باشند اعطا می گردد. ویزای همراه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال ارائه می شود و باید در سه سال اول اقامت شخص درخواست گردد، در غیر این صورت دیگر امکان درخواست برای متقاضی وجود نخواهد داشت. متقاضی ویزای کاری پس از قبول درخواست، باید همسر و فرزندان خود را در اداره مهاجرت لیختن اشتاین ثبت نام نماید و‌ پس از آن باید فرزندان خود را در یکی از مدارس این کشور ثبت نام کند. همچنین همسر متقاضی می تواند آزادانه در این کشور کار کند و به ویزای دیگری نیاز ندارند.تمامی مدارک گفته شده باید اصل و به صورت ترجمه شده باشند و هرگونه نقض در آن ها موجب رد درخواست ویزای همراه می گردد. در زیر لیست مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای همراه لیختن اشتاین ارائه شده است:

  • سن متقاضی و همسر باید بالای 21 سال باشد.
  • اعضای خانواده باید دانش زبان آلمانی داشته باشند.
  • متقاضی باید دارای اقامت لیختن اشتاین باشد.
  • فرد متقاضی باید در لیختن اشتاین منزل مسکونی برای اعضای خانواده خود فراهم کند.
  • قرارداد کاری خود را به اداره مهاجرت لیختن اشتاین ارائه کند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت لیختن اشتاین:

در اکثر کشور های دنیا افراد می توانند پس از سپری کردن مدت معلوم در کشور مورد نظر  اقامت آن کشور را دریافت کنند. اما کشور لیختن اشتاین یکی از سخت ترین شرایط برای دریافت تابعیت را دارد به طوری که دارنده ویزای کاری این کشور باید به مدت 30 سال در این کشور اقامت داشته باشند. اگر متقاضی با یکی از شهروندان لیختن اشتاین ازدواج کند این مدت به 10 سال کاهش پیدا می کند. اقامت دائم لیختن اشتاین برای شهروندان سوئیس و اتحادیه اروپا به صورت قرعه کشی می باشد که هر ساله فقط 28 مجوز اقامتی برای دارندگان مجوز کار لیختن اشتاین صادر می گردد. همچنین برای شهروندان غیر اروپایی اقامت دائم و یا تابعیت این کشور به مدیران و متخصصین که دارای سابقه کار فراوان در زمینه شغلی خود هستند، اعطا می گردد.

ویزای کار لیختن اشتاین و سخن پایانی:

ویزای کار لیختن اشتاین ، کاریابی در لیختن اشتاین، مهاجرت کاری به لیختن اشتاین و تابعیت لیختن اشتاین را مورد بررسی قرار دادیم. لیختن اشتاین کشوری در نزدیکی سوئیس می باشد و دارای اقتصادی مناسب و بر پایه خدمات و صنعت می باشد. نرخ بیکاری در این کشور کوچک پایین می باشد و دارای جمعیت بسیار کمی می باشد. شرایط درخواست ویزای کاری لیختن اشتاین و همچنین کار در لیختن اشتاین بسیار مشکل می باشد و متقاضیان خارجی باید حتما مجوز عبور از مرز این کشور را دریافت کنند. لذا پس از پایان روز کاری فرد باید از این کشور خارج شود. همچنین دریافت تابعیت این کشور بسیار سخت و در اکثر مواقع نشدنی است. دریافت ویزای همراه برای اعضای خانواده نیز بسیار دشوار در بعضی مواقع نشد می باشد. به همین دلیل پیشنهاد موسسه حقوقی ملک پور بر اقدام برای دریافت ویزای کار کشور های همسایه همچون آلمان و اتریش می باشد. این کشور ها دارای شرایط مناسب جهت دریافت ویزای کاری هستند و پس از سپری کردن مدتی کوتاه، می توان تابعیت این کشور ها را دریافت نمود. شما همراهان گرامی می توانید با تماس با مشاورین خبره این موسسه، در خصوص ویزای کار لیختن اشتاین و سایر کشور های جهان مشاوره رایگان دریافت کنید. همچنین می توانید با مطالعه مقالات در وب سایت های رسمی موسسه حقوقی ملک پور، از جدیدترین روش ها برای مهاجرت به کشور های تراز اول جهان مطلع شوید. شما می توانید سوالات خود را در خصوص ویزای کار لیختن اشتاین در قسمت دیدگاه ها مطرح کنید تا مشاورین ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ آن را برای شما ارسال کنند. در صورت رضایت از این مقاله، با دادن امتیاز پنج ستاره ما را در نوشتن بیشتر این گونه مقالات همراهی کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای کار لیختن اشتاین

مهاجرت کاری به لیختن اشتاین چگونه امکان پذیر است؟

افراد برای مهاجرت کاری باید ویزای کاری این کشور را دریافت نمایند. در مرحله اول نیز افراد باید پیشنهاد کاری دریافت کنند.

✅ روش های کاریابی در لیختن اشتاین کدام هستند؟

از روش های کاریابی در لیختن اشتاین می توان به وب سایت و موسسات کاریابی اشاره نمود.

شرایط اخذ ویزای کار لیختن اشتاین برای اتباع کشورهای مختلف چگونه می باشد؟

ویزای کار لیختن اشتاین سه حالت دارد. ویزای کار برای شهروندان سوئیسی که می توانند به صورت اختیاری در این کشور کار کنند، ویزای شهروندان اروپایی که باید ویزای با نام مجوز گذر از مرز را داشته باشند و ویزای شهروندان غیر اروپایی که باید ویزای گذر از  مرز را دریافت کنند اما این ویزا به مدت یک سال اعتبار دارد.

ویزای کار لیختن اشتاین با مجوز عبور از مرز چیست؟

شهروندان غیر سوئیسی(اروپایی و غیر اروپایی) باید ویزای مجوز عبور از مرز لیختن اشتاین را دریافت کنند. این ویزا بدین صورت است که دارندگان آن باید هر روز برای کار به این کشور سفر کنند و در آخر همان روز به خارج از این کشور بروند. بیش از 52 درصد نیروی کار در لیختن اشتاین از این ویزا استفاده می کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *