ویزای کار قبرس

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در قبرس
  • ویزای کار قبرس
  • مدارک مورد نیاز کار در قبرس
  • نرخ بیکاری در قبرس
  • مشاغل مورد نیاز قبرس 2021
  • میزان حقوق کار در قبرس
  • نحوه کاریابی در قبرس
  • مؤسسات کاریابی در قبرس
  • بررسی ویزای همراه قبرس
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در قبرس
  • ویزای کار قبرس و سخن پایانی

ویزای کار قبرس و مقدمه ای بر آن

ویزای کار قبرس ، شرایط کار در قبرس و مشاغل مورد نیاز در کشور قبرس در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. چه شرایطی برای ویزای کار در قبرس وجود دارد؟ آیا مشاغل مورد نیاز در کشور قبرس را می شناسید؟ همانطور که می دانید ویزای کار قبرس یکی از روش های مهاجرت به این کشور می باشد اما اگر قصد اخذ ویزای کار کشور قبرس را دارید باید بدانید که در این کشور نیاز به کارفرما خواهید داشت. در صورتی می توانید ویزای کار کشور قبرس را دریافت کنید که از شخص کارفرما دعوت نامه کاری داشته باشید اما باید گفت که ویزای کار قبرس مستلزم رعایت قوانین و شرایطی می باشد که در این مقاله به آن پرداخته خواهد شد. موسسه حقوقی ملک پور (ملک پور) اتریش در این مقاله شرایط اخذ ویزای کار قبرس را بررسی می نماید. برای بررسی شرایط خود و اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید و از مشاوره تلفنی رایگان برخوردار شوید.

شرایط عمومی کار در قبرس:

همانطور که می دانید ویزای کار قبرس یکی از روش های مهاجرت به این کشور می باشد اما قبل از پرداختن به شرایط کار در قبرس و اخذ ویزای کار این کشور بهتر است کمی در مورد این کشور اطلاعات داشته باشید تا بتوانید به راحتی برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایید. کشور قبرس کشوری است جزیره ای که در شرق دریای مدیترانه واقع شده است. پایتخت این کشور شهر بزرگ و زیبای نیکوزیا می باشد. کشور قبرس به 2 بخش قبرس شمالی و قبرس جنوبی تقسیم می شود که بخش شمالی آن بخش ترک نشین و قسمت جنوبی آن بخش یونانی نشین یا به اصطلاح بخش اروپایی را تشکیل می دهد. جالب است بدانید در هر دو بخش کشور قبرس زبان یونانی و زبان ترکی رواج دارد. در مورد کشور قبرس باید بدانید که این جزیره جز سومین جزیره بزرگ بعد از جزیره ساردنی و سیسیل در دریای مدیترانه می باشد. بهتر است بدانید که کشور قبرس از نقاط گردشگری در بخش مدیترانه می باشد.

درباره قبرس پایتخت قبرس واحد پول قبرس جمعیت قبرس مساحت قبرس

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور قبرس

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

ویزای کار در قبرس:

در مورد اخذ ویزای کار قبرس باید بدانید که اگر قصد دریافت این نوع ویزا را دارید باید یک پیشنهاد شغلی از طرف یک کارفرمای قبرسی داشته باشید. اشخاص متقاضی این امکان را دارند تا به روش های مختلف از طرف شخص کارفرما  پیشنهاد شغلی مناسب دریافت نمایند تا بتوانند از این طریق ویزای کار کشور قبرس را اخذ کنند. اخذ ویزای کار قبرس  به دو روش امکان پذیر است:

  • پیشنهاد شغلی ( JOB offer):

    همانطور که می دانید اشخاصی که قصد اخذ ویزای کار قبرس را دارند باید در ابتدای امر یک پیشنهاد شغلی از طرف یک کارفرما در کشور قبرس را داشته باشند. مطابق با قوانین شخص کارفرما باید شغل مورد نظر را به مدت 3 ماه در کشور قبرس آگهی نماید و در صورتی که نیروی کار مورد نظر در این کشور یافت نشود، کارفرما باید به مدت 3 ماه دیگر کار مورد نظر را در اتحادیه اروپا آگهی کند چنانچه نیروی کار مورد نظر در اتحادیه اروپا یافت نشود شخص کارفرما می تواند دعوت نامه کاری را برای فرد واجد شرایط ارسال نماید. مطابق با قوانینی که در کشورهای اتحادیه اروپا وجود دارد دریافت پیشنهاد شغلی پروسه ای سخت و گاها غیر ممکن می باشد به همین دلیل پیشنهاد می نماییم قبل از هر اقدامی از قوانین به طور کامل اطلاع یابید.

  • ویزای جاب سیکر:

    از روش های دیگری که برای کاریابی در کشور قبرس وجود دارد اخذ ویزای جستجوی کار این کشور می باشد. اشخاصی که قصد اخذ ویزای جستجوی کار را دارند باید بدانند که باید حداقل مدرک تحصیلی آنها لیسانس باشد و همچنین رشته تحصیلی آنها باید در لیست رشته های مورد نیاز باشد تا بتوانند برای این نوع ویزا درخواست دهند. افرادی که ویزای جستجوی کار را اخذ می نمایند می توانند به مدت حداقل 6 ماه در کشور مقصد حضور داشته باشند و در جستجوی یافتن کار مورد نظر باشند. پس از یافتن شغل مورد نظر شخص متقاضی می تواند ویزای خود را به ویزای کار تبدیل نماید. اما نکته مهمی که در مورد ویزای جستجوی کار باید بدانید این است که کشور قبرس این نوع ویزا را صادر نمی نماید چرا که این نوع ویزا به دلیل کمبود نیروی کار و نرخ پایین بیکاری در کشورهایی مانند آلمان و اتریش صادر می شود.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار قبرس:

اشخاصی که قصد اخذ ویزای کار قبرس را دارند باید بدانند که برای اخذ این نوع ویزا باید مدارک خود را تهیه و تکمیل نمایند تا بتوانند برای دریافت این نوع ویزا اقدام داشته باشند. این مرحله  یکی از مهمترین مراحل برای اخذ ویزای کار قبرس می باشد بنابراین باید بدانید که در صورتی که مدارک خود را به صورت نادرست و یا حتی ناقص ارائه نمایید ممکت است ویزای شما رد شود. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار قبرس از قرار زیر است:

  • ارائه گذرنامه شخص متقاضی
  • ارائه قرارداد پیشنهاد شغلی از طرف کارفرما
  • ارائه نامه تمکن مالی شخص متقاضی
  • ارائه گواهی عدم سو پیشینه شخص متقاضی
  • تکمیل و ارائه فرم های درخواست ویزای کار
  • کپی سندی که دو سال سابقه کار فرد متقاضی را در سه سال گذشته اثبات می کند.
  • ارائه گواهی سلامت فرد متقاضی
  • تکمیل فرم های M58 و M64

نکته مهمی که باید بدانید این است که در صورتی که شخص متقاضی بخواهد ویزای کار خود را تمدید نماید باید فرم M64 را تکمیل کند و اداره مهاجرت قبرس ارائه نماید همچنین برای تمدید ویزا شخص متقاضی باید مبلغی در حدود 20 پوند را نیز پرداخت کند.

نرخ بیکاری در قبرس:

یکی از مهمترین مواردی که در اخذ ویزای کار قبرس حائز اهمیت می باشد و باید به آن پرداخته شود نرخ بیکاری در آن کشور است. شاخص های اقتصادی کشور قبرس مانند نرخ بیکاری این کشور از مهم ترین مواردی است که افراد متقاضی کار در قبرس باید در نظر داشته باشند. همانطور که در نمودار ذیل مشاهده می نمایید نرخ بیکاری در آخرین بررسی در کشور قبرس در حدود 6 درصد می باشد. بهتر است بدانید که نرخ بیکاری در کشور قبرس به نسبت کشورهای اروپایی مانند آلمان و اتریش نرخ بالایی می باشد. در مورد نرخ بیکاری در کشور اتریش و آلمان باید گفت که این کشورها دارای نرخ بیکاری زیر 4 درصد می باشند و برخلاف کشور قبرس دارای ویزای job seeker  نیز هستند، که این مسئله بدین معنی است که در این کشورها اشخاص متقاضی می توانند کاریابی بپردازند و با هزینه مناسب به دنبال کار مورد نظر خود در این کشورها باشند. همانطور که می دانید اگر نرخ بیکاری در کشوری پایین باشد، مردم آن کشور فرصت های شغلی مناسبی در آن کشور خواهند داشت و کشور از اقتصاد و شرایط بهتری برخوردار می باشد.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

مشاغل مورد نیاز 2021 قبرس:

یکی از مهمترین مواردی که در بحث ویزای کار قبرس باید به آن توجه نماییم، لیست مشاغل مورد نیاز در این کشور می باشد. قبل از هر اقدامی برای اخذ ویزای کار قبرس بهتر است شخص متقاضی در مورد مشاغلی که در این کشور مورد نیاز است تحقیق نماید و اطلاعاتی در مورد مشاغل کشور قبرس داشته باشد. همانطور که می دانید برای اخذ ویزای کار کشور قبرس شخص متقاضی نیاز به دعوت نامه کاری از سوی کارفرما دارد بنابراین بهتر است قبل از اینکه در جستجوی کارفرمای مورد نظر خود باشید به لیست مشاغل مورد نیاز در سال 2020 توجه نمایید چرا که برخی از مشاغل نیازمند داشتن توانایی و حرفه خاص و گاها تحصیلات دانشگاهی می باشد. بنابراین در این قسمت از مقاله بر آنیم تا مشاغل مورد نیاز در سال 2020 در کشور قبرس را معرفی نماییم که این مشاغل نیازمند به قرار ذیل است:

مشاغل مورد نیاز 2021 قبرس
پرستار داروساز
مهندس صنایع دندانپزشک
حسابدار مهندس عمران
مهندس برق مدیر فروش
مهندس مکانیک مهندس نرم افزار

میزان حقوق برای کار در قبرس:

یکی دیگر از موارد مهمی که اشخاص متقاضی کار در قبرس باید از آن اطلاع کافی داشته باشند میزان حقوق و مزایا به مدت ساعت کاری افراد در این کشور می باشد. همانطور که می دانید درآمد هر فرد براساس رشته تحصیلی و شغل مورد نظر متفاوت می باشد اما بهتر است بدانید براساس آمارهایی که اخیرا ارائه شده، میانگین درآمد افراد متقاضی کار در قبرس در حدود 3.432 یورو بوده است. به طور کلی باید گفت که درآمد اشخاص از 464 یورو تا 15.195 یورو مشخص گردیده است که بهتر است بدانید درآمد 50 درصد از اشخاص در حدود 3.432 یورو می باشد و درآمد مابقی اشخاصی بالای 3.432 یورو خواهد بود. در این بخش به میزان درآمد افراد در مشاغل مختلف اشاره می نماییم.

عنوان شغلی متوسط درآمد به یورو
حسابداری 3.322
مارکتینگ 4.021
مهندسی مکانیک 3.053
ساخت و ساز ساختمان 2.435
بانکداری 3.881
کشاورزی 2.299
خرید و فروش املاک 3.775

نحوه کاریابی در قبرس:

اگر قصد اخذ ویزای کار قبرس را دارید باید از نحوه کاریابی در این کشور اطلاع داشته باشید تا بتوانید کار مناسب خود را در این کشور بدست آورید. نکته قابل ذکر این است که دریافت اجازه کار از کشور قبرس برای مردم کشورهای جهان سوم بسیار سخت و گاها غیر ممکن می باشد. همانطور که می دانید کاریابی در کشور قبرس به دو روش کاریابی مجازی و کاریابی حضوری امکان پذیر می باشد که در این بخش به آنها می پردازیم.

  • کاریابی به روش مجازی:

    افرادی که قصد اخذ ویزای کار قبرس را دارند، این امکان را دارند تا به سایت های کاریابی در این کشور مراجعه نمایند و رزومه خود را برای کارفرماهایی که به دنبال نیروی کار هستند، ارسال نمایند. در صورتی که رزومه و مهارت های شغلی شخص متقاضی مورد تایید قرار گیرد از طریق دعوت نامه اخذ شده این امکان را دارند تا ویزای کاری قبرس را دریافت نمایند و به این کشور مهاجرت کنند. این روش برای اشخاصی که امکان مراجعه حضوری به مراکز کاریابی را ندارند روش مناسبی خواهد بود ولی باید گفت این روش قطعا پروسه ای زمان بر و دشوار می باشد.

  • کاریابی به روش حضوری:

    یکی از روش های کاریابی به صورت حضوریی از طریق ویزای جستجوی کار می باشد که متاسفانه برای کشور قبرس امکان اخذ ویزای جستجوی کار وجود ندارد و فقط کشورهای آلمان،اتریش و آفریقای جنوبی این ویزا را صادر می نمایند. روش دیگری که برای اخذ ویزای کار کشور قبرس وجود دارد، از طریق تحصیل در این کشور می باشد که افراد متقاضی می توانند به بهانه تحصیل وارد این کشور شوند و پس از اتمام تحصیلات خود ویزای تحصیلی خود را به کاری کشور قبرس تبدیل نمایند.

یکی  دیگر از روش هایی که برای مراجعه حضوری در این کشور وجود دارد این است که شخص متقاضی از روش خرید ملک اقدام نماید. شخص متقاضی باید ملکی به ارزش 2.000.000 یورو خریداری نمایند که در این صورت  می تواند اقامت دائم کشور قبرس را اخذ نماید و در این کشور اجازه کار داشته باشد.

مؤسسات کاریابی در قبرس:

همانطور که در قسمت قبل بیان شد اشخاص متقاضی این امکان را دارند که برای ویزای کار قبرس و کاریابی به صورت غیر حضوری اقدام نمایند که برای این منظورمی توانیم رزومه خود را ازطریق سایت های کاریابی دنبال نماییم. کارفرماها در کشور قبرس فرصت های شغلی را در سایت های کاریابی آگهی می نمایند و اشخاص متقاضی می توانند براساس شرایط اعلام شده و رزومه خود برای کار اقدام نمایند. افرادی که از این روش پیشنهاد شغلی دریافت می نمایند و از این طریق موفق به اخذ دعوت نامه از کشور قبرس می شوند می توانند ویزای کاری این کشور را نیز اخذ نمایند. اقامت کاری، پس از گذشت 5 سال با رعایت مواردی مانند پرداخت مالیات می تواند برای فرد متقاضی منجر به اخذ اقامت دائم گردد. یکی از مزیت هایی که کاریابی غیرحضوری در مقایسه با کاریابی حضوری دارد این است شخص متقاضی هزینه کمتری را برای کاریابی تقبل می نماید و اشخاص متقاضی می توانند بدون سرمایه کلان برای کاریابی اقدام نمایند. البته متقاضیان کار در قبرس باید توجه داشته باشند که رزومه خود را به صورت کامل در سایت های کاریابی آماده کنند تا مورد قبول کارفرما واقع شود. سایت برخی از موسسات کاریابی در کشور قبرس از قرار زیر است.

  • HTTPS://KARIERA.COM.CY

    افرادی که قصد اخذ ویزای کار قبرس را دارند، این امکان را دارند تا به سایت های کاریابی در این کشور مراجعه نمایند و رزومه خود را برای کارفرماهایی که به دنبال نیروی کار هستند، ارسال نمایند. در صورتی که رزومه و مهارت های شغلی شخص متقاضی مورد تایید قرار گیرد از طریق دعوت نامه اخذ شده این امکان را دارند تا ویزای کاری قبرس را دریافت نمایند و به این کشور مهاجرت کنند. این روش برای اشخاصی که امکان مراجعه حضوری به مراکز کاریابی را ندارند روش مناسبی خواهد بود ولی باید گفت این روش قطعا پروسه ای زمان بر و دشوار می باشد.

  • HTTPS://WWW.CYPRUSJOBS.COM

    یکی از روش های کاریابی به صورت حضوریی از طریق ویزای جستجوی کار می باشد که متاسفانه برای کشور قبرس امکان اخذ ویزای جستجوی کار وجود ندارد و فقط کشورهای آلمان،اتریش و آفریقای جنوبی این ویزا را صادر می نمایند. روش دیگری که برای اخذ ویزای کار کشور قبرس وجود دارد، از طریق تحصیل در این کشور می باشد که افراد متقاضی می توانند به بهانه تحصیل وارد این کشور شوند و پس از اتمام تحصیلات خود ویزای تحصیلی خود را به کاری کشور قبرس تبدیل نمایند.

  • HTTPS://WWW.GLASSDOOR.COM/JOB/CYPRUS-JOBS-SRCH_IL.0,6_IN62.HTM

    یکی از روش های کاریابی به صورت حضوریی از طریق ویزای جستجوی کار می باشد که متاسفانه برای کشور قبرس امکان اخذ ویزای جستجوی کار وجود ندارد و فقط کشورهای آلمان،اتریش و آفریقای جنوبی این ویزا را صادر می نمایند. روش دیگری که برای اخذ ویزای کار کشور قبرس وجود دارد، از طریق تحصیل در این کشور می باشد که افراد متقاضی می توانند به بهانه تحصیل وارد این کشور شوند و پس از اتمام تحصیلات خود ویزای تحصیلی خود را به کاری کشور قبرس تبدیل نمایند.

  • HTTPS://WWW.ERGODOTISI.COM/EN

    یکی از روش های کاریابی به صورت حضوریی از طریق ویزای جستجوی کار می باشد که متاسفانه برای کشور قبرس امکان اخذ ویزای جستجوی کار وجود ندارد و فقط کشورهای آلمان،اتریش و آفریقای جنوبی این ویزا را صادر می نمایند. روش دیگری که برای اخذ ویزای کار کشور قبرس وجود دارد، از طریق تحصیل در این کشور می باشد که افراد متقاضی می توانند به بهانه تحصیل وارد این کشور شوند و پس از اتمام تحصیلات خود ویزای تحصیلی خود را به کاری کشور قبرس تبدیل نمایند.

بررسی ویزای همراه در قبرس:

ویزای همراه یکی از مهمترین مواردی است که اشخاص متقاضی اخذ ویزای کار قبرس مورد بررسی قرار می دهند. به طور معمول اولین سوالی که ذهن اشخاص متاهل در هنگام مهاجرت را به خود مشغول می دارد، زمان الحاق همراه به شخص اصلی خواهد بود. این مقاله متعلق به موسسه حقوقی ملک پور می باشد که توسط کارشناسان گردآوری و نوشته شده است بنابراین هر گونه کپی برداری از این مقاله شرعا و قانونا حرام می باشد و پیگیرد قانونی دارد. نکته مهم این است که همراه شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال خواهد بود. مطابق با قوانین کشور قبرس متقاضی اصلی اخذ ویزای کار باید در ابتدا اقامت موقت این کشور را اخذ نمایند و به مدت 2 سال در این کشور زندگی کند تا بتواند برای همسر و فرزندان خود اقدام داشته باشد. اما بهتر است بدانید که دولت قبرس به دلیل طولانی بودن زمان الحاق متقاضی به خانواده قوانین خاصی را اعمال کرده است تا اشخاص متقاضی تحت شرایط خاص این امکان را داشته باشند تا زودتر برای همراهان خود اقدام نمایند. در صورت نیاز می توانید با موسسه ملک پور تماس گرفته و از کارشناسان با تجربه ما اطلاعات مفید در این زمینه و همچنین در زمینه کار در کشورهای دیگر را دریافت نمایید.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در قبرس:

از دیگر موضوعات بسیار مهم در مسئله ویزای کار قبرس مسئله اخذ اقامت و تابعیت این کشور می باشد که از اهمیت بسیاری برای متقاضیان برخوردار است. اشخاصی که اجازه کار از کشور قبرس را دریافت می نمایند در ابتدا یک اقامت 1 ساله خواهند داشت که این اقامت قابلیت تمدید تا 5 سال را نیز دارد. همانطور که می دانید از مهمترین مواردی که در تمدید اقامت موقت شخص متقاضی وجود دارد نداشتن سوء پیشینه شخص متقاضی می باشد که بعد از گذشت 5 سال فرد می تواند برای اقامت دائم این کشور درخواست نماید. شرایط اقدام برای اخذ اقامت دائم بدین گونه است که افراد متقاضی باید در مدت 5 سال حضور و کار خود در کشور قبرس مالیات خود را پرداخت نمایند و دارای عدم سوء پیشینه کیفری باشند. افرادی که اقامت دائم این کشور را اخذ می نمایند باید بدانند که می توانند از تمام حقوق شهروندی این کشور بهره مند گردند اما اجازه دادن رای و نظر دهی در امور کشور قبرس را نخواهند داشت. افراد متقاضی با گذشت 2 سال از اخذ اقامت دائم خود در این کشور می توانند برای پاسپورت و تابعیت این کشور اقدام نمایند و پاسپورت کشور قبرس را نیز اخذ کنند.

ویزای کار قبرس و سخن پایانی:

ویزای کار قبرس و شرایط کار در این کشور در مقاله ای که مطالعه فرمودید مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همانطور که در این مقاله بارها اشاره شد اگر خواهان اخذ ویزای کار قبرس هستید در ابتدا باید از این کشور کارفرمای خود را بدست آورید تا با پیشنهاد شغلی و داشتن دعوت نامه بتوانید برای ویزای کار قبرس اقدام داشته باشید و ویزای خود را دریافت نمایید. مطابق با قوانین این کشور ویزای کار کشور قبرس با سختی و دشواری بسیاری همراه است به همین دلیل در صورتی که دارای رزومه مناسب و قوی هستید می توانید برای ویزای کار کشورهایی اقدام نمایید که دارای کمبود نیروی کار باشند تا شانس بالاتری برای اخذ ویزای کار و کاریابی را داشته باشید. موسسه حقوقی ملک پور (ملک پور) اتریش در این مقاله به صورت کامل شرایط ویزای کار قبرس را بررسی نموده است. برای اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید و از مشاوره تلفنی رایگان با کارشناسان برخوردار شوید همچنین می توانید سوالات خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن به پاسخ سوالات خود دست یابید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای کار قبرس

ویزای کار قبرس در چه صورت صادر می شود؟

اشخاصی که قصد اخذ ویزای کار قبرس را دارند باید در ابتدای امر یک پیشنهاد شغلی از طرف یک کارفرما در کشور قبرس را داشته باشند.

✅ متوسط حقوق کار در قبرس چه میزان است؟

متوسط حقوق کار در قبرس در حدود 3.432 یورو می باشد.

درآمد در قبرس به چه عواملی بستگی دارد؟

درآمد در قبرس به میزان ساعت کاری افراد و براساس رشته تحصیلی و شغل مورد نظر متفاوت می باشد.

✅ چه روش های برای کاریابی و استخدام در قبرس وجود دارد؟

کاریابی در کشور قبرس به دو روش کاریابی مجازی و کاریابی حضوری امکان پذیر می باشد. مراجعه به سایت های کاریابی بهترین راه برای کاریابی و استخدام در قبرس است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *