ویزای کار فنلاند

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی ویزای کار در فنلاند
  • ویزای کار در فنلاند
  • مدارک مورد نیاز کار در فنلاند
  • نرخ بیکاری در فنلاند
  • مشاغل مورد نیاز 2020 فنلاند
  • میزان حقوق در فنلاند
  • نحوه کاریابی در فنلاند
  • مؤسسات کاریابی در فنلاند
  • بررسی ویزای همراه فنلاند
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در فنلاند
  • سخن پایانی کار در فنلاند
✅ویزای کار فنلاند✅ شرایط اخذ اقامت کاری فنلاند توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله مورد بررسی علمی قرار می گیرند.

ویزای کار فنلاند و مقدمه ای بر آن

ویزای کار فنلاند، اخذ اقامت فنلاند از طریق کار، شرایط اخذ اقامت کاری فنلاند و مواردی از این قبیل در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار می گیرند. شرایط اخذ ویزای کار فنلاند چیست؟ برای دریافت ویزای کار فنلاند چه مدارکی را باید ارائه داد؟ شرایط مهاجرت کاری به فنلاند چیست؟ آیا می توان بدون پیشنهاد شغلی به فنلاند مهاجرت کرد؟ کشور فنلاند به سبب شرایط اجتماعی، اقتصادی و نظام آموزشی قدرتمند خود همواره مورد توجه مهاجران بین المللی فراوانی بوده است. از همین رو در این مقاله سعی نموده ایم شرایط اخذ ویزای کار کشور فنلاند را به شکل دقیق مورد بررسی قرار دهیم و به سوالات مذکور پیرامون شرایط مهاجرت کاری به فنلاند پاسخ دهیم. شما سروران گرامی می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط کار در فنلاند با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی ملک پور تماس رایگان تلفنی برقرار نموده و اطلاعات به روز را در این زمینه دریافت نمایید.

شرایط عمومی ویزای کار فنلاند:

فنلاند یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی است که در شمال اروپا واقع شده و جمعیتی بالغ بر 5 میلیون نفر دارد. شهر هلسینکی پایتخت فنلاند است که یک میلیون نفر از کل جمعیت فنلاند را در خود جای داده است. زبان های فنلاندی و سوئدی در این کشور رایج هستند و 90 درصد مردم آن به زبان فنلاندی سخن می گویند. نرخ بیکاری پایین و شرایط اقتصادی و کیفیت زندگی مطلوب فنلاند را به مقصد مناسبی برای کار تبدیل نموده و افراد زیادی خواهان اخذ ویزای کار فنلاند هستند. اقتصاد فنلاند تا حد زیادی مبتنی بر صادرات است و این کشور در فهرست شادترین کشورهای دنیا قرار گرفته است. امنیت اجتماعی نیز از مشخصه های بارز فنلاند به شمار می رود. شاید دانستن آنکه فنلاند مناظر چشم نواز فراوانی دارد، شهرهای آن در رده امن ترین شهرها قرار می گیرند و کیفیت زندگی در این کشور بسیار بالاست، متقاضیان اخذ ویزای کار فنلاند را بیش از پیش به مهاجرت کاری به این کشور ترغیب نماید. به علاوه، مردم فنلاند از رفاه اجتماعی بالایی برخوردار هستند. در نمودار زیر اطلاعاتی درباره کشور فنلاند ارائه شده است:

درباره فنلاند جمعیت فنلاند مساحت فنلاند پایتخت فنلاند زبان فنلاندی واحد پول فنلاند زبان رسمی فنلاند

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور فنلاند

ویزای کار در فنلاند:

دریافت ویزای کار فنلاند در شرایطی ممکن می شود که فرد از این کشور پیشنهاد شغلی (job offer) داشته باشد. در واقع، لازم است فرد از کارفرمایی معتبر در این کشور پیشنهاد شغلی دریافت نموده و کارفرما مجوزهای لازم را در این زمینه دریافت نماید. برای این کار لازم است شغل مورد نظر سه ماه در کشور فنلاند و سپس سه ماه در اتحادیه اروپا آگاهی شود تا پس از اثبات اینکه نیرویی مانند فرد متقاضی در فنلاند و اتحادیه اروپا وجود ندارد، مجوزهای لازم برای مهاجرت کاری فرد صادر شود. باید توجه داشت که متناسب با شغل فرد مجوزهای اقامت مختلفی در فنلاند صادر می شود که در بخش زیر به آنها خواهیم پرداخت:

  • اجازه اقامت کارمندان و کارکنان

    این مجوز برای افرادی است که بر اساس شغل خود نمی توانند از مجوزهای دیگر اقامت استفاده کنند. فرد با دریافت این مجوز می تواند به مشاغلی همچون آشپزی، نظافتچی و پرستاری مشغول شود.

  • اجازه اقامت برای انجام کار مشخص

    برای اشخاصی که برای شغلی خاص همچون کارهای علمی، فرهنگی، هنری، پژوهش و کارشناسان ویژه مجوز کار دریافت کرده اند. لازم به ذکر است که فرد تنها در همان شغل مورد نظر اجازه کار دارد.

  • اجازه اقامت کارکنان و کارمندان فصلی

    اجازه اقامت کار فصلی برای کارمندانی است که برای انجام کارهای فصلی همچون کاشت گیاهان و کارهای مربوط به فستیوال ها درخواست ورود به فنلاند را دارند و حداکثر مدت اقامت آنها 9 ماهه است.

  • اجازه اقامت برای فارغ التحصیلان از دانشگاه های فنلاند

    این نوع اقامت برای فارغ التحصیلان دانشگاه های فنلاند است که پس از فارغ التحصیلی قصد کار در فنلاند را دارند. این نوع اقامت حداکثر 12 ماه اعتبار دارد.

  • اجازه اقامت برای نیروهای متخصص

    این نوع اقامت مختص افرادی است که تخصص آنها در فنلاند به شدت مورد نیاز است و نیروهای کاری کلیدی در فنلاند محسوب می شوند. چنین افرادی اغلب دارای سابقه کار بالا و مهارت و تخصص ویژه ای هستند.

مدارک مورد نیاز کار در فنلاند:

فردی که از کارفرمایی معتبر در فنلاند پیشنهادی شغلی دریافت می نماید، لازم است پس از تایید اداره کار و اخذ مجوزهای لازم توسط کارفرما مدارک را تهیه و ارائه نماید که ارائه صحیح و بی عیب و نقص آنها بسیار مهم است. در زیر به مدارک لازم برای اخذ ویزای کار فنلاند اشاره شده است:

  • شناسنامه به همراه ترجمه رسمی انگلیسی
  • پاسپورت معتبر با حداقل 3 ماه اعتبار و 2 صفحه خالی
  • فرم درخواست روادید شنگن
  • بیمه نامه مسافرتی با پوشش حداقل 30 هزار یورو
  • دعوتنامه کاری از فنلاند
  • عکس 4*6 تمام رخ با زمینه سفید
  • اجاره نامه محضری محل زندگی در فنلاند
  • نامه تمکن مالی حدود 8000 تا 10000 یورو

لازم به ذکر است که ارائه صحیح مدارک در طی نمودن پروسه مهاجرت کاری به فنلاند بسیار تاثیرگذار است و عدم ارائه صحیح مدارک می تواند فرد را از مهاجرت کاری به فنلاند بازدارد. این مقاله به همت کارشناسان مجرب موسسه حقوقی ملک پور نگارش شده و این موسسه کپی برداری از آن را مجاز نمی داند.

نرخ بیکاری در فنلاند:

یکی از موارد مهم در راستای اخذ ویزای کار فنلاند آگاهی از نرخ بیکاری این کشور است. چرا که نشان می دهد افراد تا چه اندازه می توانند به کاریابی در این کشور امیدوار باشند. در نمودار زیر نرخ بیکاری فنلاند در بازه زمانی آوریل 2019 تا ژانویه 2020 اشاره شده است. همانطور که در این نمودار هویداست نرخ بیکاری فنلاند در ژانویه 2020 نسبت به زمان مشابه در سال2019 (6.8 درصد) سیر صعودی داشته و تا 7.2 درصد افزایش یافته است. در واقع، در فاصله زمانی ماه های جولای تا دسامبر 2019 نرخ بیکاری فنلاند زیر 7 درصد بوده است اما در ماه ژانویه 2020 شاهد افزایش ناگهانی این نرخ تا 7.2 درصد هستیم.

مشاغل مورد نیاز 2020 فنلاند:

افرادی که تمایل به اخذ ویزای کار فنلاند دارند در صورت آگاهی از مشاغل مورد نیاز این کشور می توانند با آمادگی بیشتری اقدام نموده و از میزان موفقیت خود اطمینان بیشتری داشته باشند. در واقع، اگر رشته فرد در فهرست رشته های مورد نیاز فنلاند قرار داشته باشد، شانس وی برای اخذ ویزای کاری فنلاند و دریافت پیشنهاد شغلی افزایش می یابد. در جدول زیر به برخی مشاغل مورد نیاز فنلاند در سال 2020 اشاره شده است:

مشاغل مورد نیاز 2020 فلاند
مهندس عمران حسابرس مالی
پزشک عمومی اپراتور و تکنسین ماشین آلات نجاری
متخصص مشاغل حرفه ای
روانشناس بازاریاب
مهندس برق پرستار
تکنسین مکانیک پرستار تجربی و حرفه ای مجاز
دستیار معلم کارگر خدمات اجتماعی
حسابدار بانکی

میزان حقوق برای کار در فنلاند:

بدون شک یکی از مهمترین مسائل مد نظر علاقه مندان به اخذ ویزای کار فنلاند آگاهی از میزان حقوق و درآمد در این کشور است. هر چه میزان حقوق در کشوری بالاتر باشد، تمایل به مهاجرت کاری به آن نیز افزایش می یابد. به طور کلی، میزان حقوق افراد در فنلاند به میزان تخصص و نوع حرفه آنها بستگی دارد. با این حال، افراد به طور متوسط در حدود 44.002 یورو در سال حقوق دریافت می کنند. در جدول زیر به میزان حقوق برخی مشاغل در فنلاند اشاره شده است:

عنوان شغلی متوسط حقوق سالانه (یورو)
توسعه دهنده نرم افزار 46.197
مدیر فناوری اطلاعات 75.778
مدیر فروش 81.555
مدیر پروژه IT 58.650
مهندس مکانیک 51.875
مهندس برق 38.185
مهندس نرم افزار 999.46
توسعه دهنده جاوا 64.306
کارگردان 107.168

نحوه کاریابی در فنلاند:

متاسفانه در کشور فنلاند بر خلاف کشورهایی همچون آلمان و اتریش که با اعطای ویزای جاب سیکر امکان کاریابی 6 ماهه در محیط را به افراد می دهند، امکان کاریابی مستقیم در محیط برای افراد مهیا نشده است. در واقع، تنها افرادی می توانند برای اخذ ویزای کار فنلاند اقدام نمایند که از کارفرمایی در این کشور پیشنهاد شغلی داشته باشند. با این حال، به دلیل عدم دسترسی مستقیم به کارفرمایان، متقاضیان می توانند از طریق شیوه های دیگری وارد عمل شوند. این شیوه ها عبارتند از اقدام از طریق آگهی استخدام، درخواست کار توسط خود فرد متقاضی و مراجعه به سایت های کاریابی. در برخی موارد کارفرمایان و شرکت ها موقعیت های شغلی مد نظر خود را در روزنامه آگهی می نمایند، گاهی خود افراد می توانند مستقیماً به کارفرمایان ایمیل بزنند و درخواست کار نمایند و یکی دیگر از شیوه های مرسوم اقدام از طریق سایت های کاریابی است. افراد با مراجعه به سایت های کاریابی می توانند از موقعیت های شغلی خالی و مورد نیاز آگاهی یافته و درخواست خود را ارائه دهند.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

مؤسسات کاریابی در فنلاند:

همانطور که اشاره شد، یکی از شیوه های اقدام برای کاریابی در فنلاند و اخذ ویزای کار فنلاند وارد عمل شدن از طریق موسسات کاریابی است. برای مراجعه به این وب سایت نکته مهم کسب اطمینان از اعتبار آن هاست. در صورتی که این موسسات معتبر باشند، می توان از طریق آنها برای موقعیت های شغلی مورد نیاز درخواست داد و این موسسات در حقیقت نوعی واسطه بین کارفرما و فرد متقاضی کاریابی هستند. معمولاً این موسسات پس از یافتن شغل هزینه ای را بابت خدمات خود دریافت می کنند. در زیر به نام برخی موسسات کاریابی در فنلاند اشاره شده است:

  • Go On Turku
  • Suomen Henkilöstötalo
  • Pision
  • Kaiku HR
  • گروه VMP

بررسی ویزای همراه در فنلاند:

یکی از نکات مهم برای متقاضیان اخذ ویزای کار فنلاند آگاهی از امکان بردن همراه است. طبق قوانین فنلاند، افرادی که ویزای کار فنلاند را دریافت می کنند می توانند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را نیز همراه داشته باشند. با این حال، فرد برای ملحق نمودن اعضای خانواده به خود لازم است اثبات کند درآمد ثابتی دارد که از خدمات اجتماعی نظیر بیمه بیکاری نیست و لازم است فرد این حقوق را از حقوق شخصی خود دریافت نماید. فرد لازم است برای همسر خود ماهیانه 1000 یورو و برای هر فرزند 500 یورو تمکن نشان دهد. ارائه پاسپورت، عکس رنگی، کپی رنگی از تمام صفحات پاسپورت، مدارک مبنی بر خویشاوندی و مدارک اقامت قانونی از مدارک مورد نیاز برای الحاق همراه محسوب می شوند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در فنلاند:

قطعاً هدف نهایی افراد از اخذ ویزای کار فنلاند اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور است. افرادی که پس از دریافت پیشنهاد شغلی از کارفرما و رعایت الزامات لازم اقامت کاری فنلاند را دریافت می نمایند می توانند با رعایت الزاماتی به اقامت دائم نیز درست یابند. در ابتدا، بسته به نوع قرارداد کاری فرد معمولاً قرارداد کاری یک ساله با کارفرما منعقد می شود و فرد می تواند به شکل سالانه اقامت خود را تمدید نماید. با گذشت 5 سال از تمدید اقامت فرد می تواند اقامت دائم فنلاند را نیز دریافت کند. در ادامه، پس از رعایت الزامات قانونی، فراگیری زبان فنلاندی، عدم ارتکاب به جرائم و ادغام شدن در جامعه فنلاندی و با گذشت 7 سال فرد می تواند پاسپورت و تابعیت فنلاند را نیز اخذ کند و به همین شکل به همراهان فرد نیز اقامت اعطا می شود.

کار در فنلاند و سخن پایانی:

ویزای کار فنلاند و شرایط و الزامات اخذ اقامت کاری فنلاند در این مقاله به تفصیل مورد بررسی علمی و تخصصی قرار گرفت. کشور فنلاند همچون بسیاری از کشورهای اسکاندیناوی کشوری پیشرفته با سطح آموزشی خوب و امنیت بسیار بالاست که همین مسئله موجب می شود متقاضیان زیادی از سرتاسر دنیا کار در این کشور را مد نظر قرار دهند. با این حال، باید توجه داشت تنها راه اخذ ویزای کار فنلاند از طریق پیشنهاد شغلی است و مانند کشورهایی همچون آلمان و اتریش از طریق ویزای جستجوی کار امکان کاریابی در محیط در فنلاند فراهم نشده است. بنابراین، به طور کلی مهاجرت کاری به فنلاند پروسه چندان راحتی نیست و پیشنهاد می شود افراد به شیوه تحصیل وارد محیط شود و سپس در محیط به کاریابی مشغول شوند. از آنجائی که با مهاجرت کاری اقامت بلند مدت فرد درکشور مقصد رقم می خورد پیشنهاد می نماییم پیش از هر تصمیمی با کارشناسان مجرب موسسه حقوقی ملک پور تماس رایگان تلفنی برقرار نموده و جزییات کامل را در زمینه دریافت ویزای کار فنلاند جویا شوید. ارائه نظرات و دیدگاه های شما عزیزان در بخش انتهایی مقاله نیز ما را در ارائه خدمات مفیدتر در زمینه ویزای کار فنلاند یاری خواهد نمود.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای کار فنلاند

مهاجرت به فنلاند از طریق کار چگونه انجام می شود؟

مهاجرت به فنلاند از طریق کار در شرایطی ممکن می شود که فرد از این کشور پیشنهاد شغلی (job offer) داشته باشد.

✅ نرخ بیکاری در فنلاند چه میزان است؟

نرخ بیکاری فنلاند در ژانویه 2020 نسبت به زمان مشابه در سال2019 (6.8 درصد) سیر صعودی داشته و تا 7.2 درصد افزایش یافته است.

✅ دو نمونه از کارهای پر درآمد در فنلاند کدامند؟

مشاغل کارگردانی و مهندس نرم افزار از کارهای پر درآمد در فنلاند هستند.

✅ آیا کار در فنلاند برای ایرانیان امکان پذیر است؟

بله، کار در فنلاند برای ایرانیان با داشتن پیشنهاد کار ممکن می شود. از طریق تحصیل نیز می توانند برای کاریابی در این کشور اقدام کنند.

2 پاسخ
  1. زهره
    زهره گفته:

    سلام آیا کسی که کاری اقدام به مهاجرت به فنلاند می کند باید به ازای همسر و فرزندان تمکن مالی نشان دهد؟

    پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام بله دوست عزیز. برای مهاجرت کاری فرد اصلی باید نشان دهد که میزان درآمدش برای هزینه های زندگی همراهان کافی است. درآمد باید حاصل از کارکرد او باشد ونه درآمد از راه های دولتی ماننند بیمه بیکاری .

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *