ویزای کار فرانسه

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی ویزای کار در فرانسه
  • ویزای کار در فرانسه
  • مدارک مورد نیاز کار در فرانسه
  • نرخ بیکاری در فرانسه
  • مشاغل مورد نیاز 2020 فرانسه
  • میزان حقوق در فرانسه
  • نحوه کاریابی در فرانسه
  • مؤسسات کاریابی در فرانسه
  • بررسی ویزای همراه فرانسه
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در فرانسه
  • سخن پایانی کار در فرانسه
✅ ویزای کار فرانسه ✅ مشاغل مورد نیاز برای کسب این ویزا توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله مورد بررسی علمی قرار گرفت.

ویزای کار فرانسه و مقدمه ای بر آن

ویزای کار فرانسه، دریافت اقامت فرانسه از طریق کار و مشاغل مورد نیاز برای کسب این ویزا در این مقاله مورد بررسی علمی قرار خواهد گرفت و سعی بر آن داریم تا جای ممکن سوالات و ابهامات شما را بر طرف کنیم. فرانسه کشوری قدرتمند در عرصه اقتصاد، با جاذبه های  گردشگری و توریستی بی شمار است که همه ساله باعث جذب متقاضیان زیادی برای مهاجرت به فرانسه شده است. ممکن است سوالات زیادی در خصوص مهاجرت به فرانسه از طریق کار برای شما ایجاد شود. اینکه آیا می توان با ویزای کاری فرانسه به اقامت دائم در این کشور رسید؟ شرایط لازم برای اخذ ویزای کار در فرانسه چیست؟ شرایط کار در فرانسه چگونه است؟ روش های زیادی برای مهاجرت وجود دارد و یکی از آنها مهاجرت از طریق کار است که در هر کشور قوانین مخصوصی وجود دارد. متقاضی قبل از هرگونه اقدام باید با این قوانین آشنا شود. سعی بر آن داریم در این مقاله به بررسی راه و روش های اخذ ویزای کاری فرانسه  بپردازیم تا سوالات و دغدغه های شما عزیزان رفع گردد. شما می توانید در صورت نیاز به  اطلاعات تکمیلی با کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور همکار ملک پور اتریش  تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی موسسه بهره مند گردید.

شرایط عمومی ویزای کار فرانسه:

فرانسه کشوری پهناور که در جنوب غربی اروپا قرار دارد و با مساحتی حدود 643 کیلومتر مربع بزرگ ترین کشور اتحادیه اروپا و سومین کشور از نظر وسعت در قاره اروپا می باشد و دارای جاذبه های فراوانی است. این کشور با آلمان، بلژیک، سوییس و ایتالیا هم مرز است. جمعیت فرانسه در حدود 70 میلیون نفر است و از این نظر دومین کشور پر جمعیت اتحادیه اروپا به حساب می آید. پایتخت آن شهر پاریس است و بیشتر جاذبه های توریستی آن در این شهر قرار دارد. کشور فرانسه مانند برخی کشورهای اروپای نظیر آلمان و اتریش با کمبود نیروی کار ماهر مواجه است و به همین منظورشرایطی را برای  کار نیروهای متخصص مهاجر مهیا کرده است. شایان ذکر است  کشور فرانسه ویزای جستجوی کار ندارد و برای دریافت ویزای کار فرانسه شما باید یک کارفرمای فرانسوی و یک پیشنهاد شغلی دریافت کنید. برای این منظور یادگیری زبان  فرانسوی الزامی است زیرا بیشتر موقعیت های شغلی در فرانسه به زبان فرانسوی ارائه می شوند. لازم به ذکر می باشد کارفرمای فرانسوی ابتدا باید شغل مورد نظر خود را سه ماه در کشور فرانسه و سه ماه در اتحادیه اروپا به صورت جداگانه آگهی دهد و اگر نیروی کار مناسبی پیدا نشد، در آن صورت کارفرما می تواند برای استخدام فردی خارج از اتحادیه اروپا اقدام کند.

کار در فرانسه

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور فرانسه

ویزای کار در فرانسه:

برای اینکه بتوانید درفرانسه کار کنید شما نیاز به ویزای بلند مدت کاری در فرانسه خواهید داشت. این نوع ویزا برای اقامت بیش از سه ماه صادر می شود و به جهت کار در فرانسه می باشد. مدت اعتبار آن یک سال است. برای کار در فرانسه باید مجوز اقامت و مجوز کار دریافت کنید. برخی از این ویزاها در زیر بیان شده است :

  • ویزای نیروی کار حقوق بگیر فرانسه :

    برای افرادی که تمایل به کار در فرانسه تا سقف یک سال دارند. هنگام درخواست این نوع ویزا ، باید یک قرارداد کاری که توسط DIRECCTE تایید شده ارائه دهید.

  • ویزای کار برای راه اندازی شرکت یا تجارت:

    اگر می خواهید یک تجارت یا شرکتی در فرانسه ایجاد کنید و آن را اداره کنید، باید برای این نوع ویزا اقدام کنید، خواه این اقدام شخصی شما باشد یا با همکاری یک شرکت دیگر. از شما معمولاً مدارک اضافی بیش از حد معمول خواسته می شود، که اثبات کنید منابع مالی کافی برای ایجاد مشاغل برنامه ریزی شده دارید.

  • ویزای بلند مدت فرانسه برای ورزشکاران:

    هر ورزشکاری که مایل به ورود و ماندن در فرانسه برای حداکثر یک سال باشد، باید برخی مراحل را انجام کند تا اجازه فعالیت در ورزش را داشته باشد. اگر متقاضی شاغل باشد و به دلیل فعالیتی که در آن انجام می دهد حقوق دریافت کند، باید به عنوان “کارمند حقوق بگیر” اقدام کند. از طرف دیگر، اگر متقاضی حقوق دریافت نمی کند، باید به عنوان “بازدید کننده” درخواست کند. در این حالت، باشگاه ورزشی یا موسسه ورزشی باید از اقامت متقاضی در فرانسه از جمله محل اقامت، بیمه، حمل و نقل و غیره حمایت مالی کند.

  • ویزای اقامت طولانی فرانسه برای کار داوطلبانه :

    این ویزا برای افرادی که مایل به شرکت در کارهای بشردوستانه در فرانسه هستند صادر می شود و حداکثر یک ساله است. اگر قصد اخذ چنین ویزایی را دارید، بخاطر داشته باشید که مجبور خواهید بود پروسه درخواست ویزا را از طریق یک بنیاد یا انجمن فرانسوی که توسط مقامات فرانسوی به عنوان موسسه خیریه، ثبت شده و به رسمیت شناخته شده است، شروع کنید.

مدارک مورد نیاز کار در فرانسه:

برای اخذ ویزای کار فرانسه ابتدا کارفرما باید یک قرارداد کاری تهیه کند و آن را به بخش محلی وزارت کار فرانسه (DIRECCT) ارسال نماید. اگر قرارداد توسط این ارگان تایید شود، آن را به اداره مهاجرت فرانسه و ادغام (OFII) ارسال می کند. پس از تایید  OFII، درخواست کاری شما مستقیما به سفارت فرانسه در ایران ارسال می گردد. بعد از آن شما با مراجعه حضوری به سفارت فرانسه در ایران برای دریافت ویزای بلند مدت کاری درخواست خود را ارائه می دهید.

برای این منظور کارفرما باید این مدارک را نشان دهد:

  • اسناد در مورد موقعیت شغلی (نه در مورد متقاضی کار)
  • قرارداد کار
  • اسنادی که نشان دهد شرایط استخدام تعیین شده توسط دولت، رعایت شده است.
  • مستنداتی که نشان می دهد برای این شغل آگهی در فرانسه و اتحادیه اروپا داده شده است. (در صورت لزوم)

برای درخواست ویزای کار فرانسه مدارک زیر از شما درخواست می شود:

  • گذرنامه: حداقل سه ماه اعتبار داشته باشد.
  • فرم درخواست ویزا: که باید به طور صحیح پر شود و امضا شده تحویل داده شود.
  • دو قطعه عکس کاملا همانند عکس پاسپورت
  • اجاره نامه: مدارکی که اثبات کند فرد مکانی برای زندگی در فرانسه خواهد داشت.
  • قرارداد کاری
  • اسناد نشان دهنده منابع و وضعیت مالی: فرد متقاضی باید صورت حساب بانکی که در سه ماه اخیر گرفته شده را ارائه دهد. همچنین اگر شاغل بود باید فیش حقوقی سه ماه اخیر را نیز باید نشان دهد.
  • اسناد وضعیت حرفه ای و اجتماعی: شامل مدرک تحصیلی، رزومه، گواهی اشتغال، نمونه کار و از این قبیل موارد.
  • اظهار نامه قانونی: مدارکی که تایید کند فرد در طی ده سال گذشته دچار ورشکستگی نشده و سوء پیشینه ندارد.

نرخ بیکاری در فرانسه

نکته ای که باید در مورد کار در هر کشوری به آن توجه داشت، نرخ بیکاری آن کشور است که نشان‌دهنده میزان رونق اقتصادی آن کشور و شانس کاریابی شخص متقاضی در آن کشور می باشد. هرقدر آمار نرخ بیکاری در کشوری بالاتر باشد، نشان دهنده رونق اقتصادی پایین و افراد بیکار زیاد در آن کشور است. در جولای سال ۲۰۱۹ نرخ بیکاری در کشور فرانسه 8.5% تخمین زده شده  که این نرخ نسبت به ماه های گذشته و همچنین سال گذشته کاهش پیدا کرده است.  به عبارت دیگر از هر ۱۰۰ نفر در فرانسه 8.5 نفر بیکار هستند و در مقایسه با کشورهایی مانند اتریش، آلمان و سوئد رقم بالاتری را نشان می دهد. بنابراین توصیه می شود برای کار در کشورهای که نرخ بیکاری پایین تری دارند مانند اتریش و آلمان اقدام نمایید. در زیر نمودار نرخ بیکاری در فرانسه  را مشاهده می نمایید :

نرخ بیکاری در فرانسه

مشاغل مورد نیاز 2020 فرانسه:

با توجه به اینکه فرانسه در جایگاه رتبه دوم اقتصادی در اتحادیه اروپا قرار دارد،  نرخ بیکاری نسبتا بالایی دارد که علت آن عدم تعامل بین نیازهای شرکت ها و نیروی کار ماهر در فرانسه می باشد. جستجوی شغل در فرانسه می تواند دشوار باشد. کشور فرانسه به ویژه در زمینه های فناوری اطلاعات، بهداشت و گردشگری دچار فقدان نیروی کار ماهر می باشد. این در حالیست که نیروی کافی از کارگران کشاورزی، تولیدی و معدنی را داراست. در فرانسه ما با دو نوع لیست مشاغل مواجه هستیم. لیست مشاغل مورد نیاز که کمبود نیروی کار در فرانسه دارد(Shortage occupations) که شامل موارد زیر می شود:

  • متخصص ای سی تی
  • متخصصین سلامت و امور بهداشت
  • مشاغل مهندسی
  • مشاور حقوقی و مشاغل حقوقی
  • متخصصین اقتصاد

و لیست مشاغلی که نیروی کار ماهر به اندازه کافی وجود دارد و پیشنهاد شغلی برای این مشاغل کافی نیست (Surplus occupations) شامل: کارگران جنگل، ماهیگیر، کارگران صنایع چوب، فروشنده لباس و صنایع غذایی می شود.

بر اساس گزارش های ارائه شده از ارگان های معتبر رشته های مهندسی، تحقیق و توسعه، ای تی و بخش بانکی بیشترین استخدامی را در بخش خدمات دارا بوده اند. همچنین مشاغلی که مربوط به گردشکری هستند مثل هتل ها و رستوران ها و خدمات نظافت برای منازل، مراقبت های پرستاری، نگه داری کودکان و سالمندان و آموزش زبان از مشاغل پر طرفدار برای افراد جویای کار خارجی می باشد.

میزان حقوق برای کار در فرانسه:

از جمله نکات مهمی که باید برای کار در هر کشوری از جمله فرانسه به آن توجه نمود، میزان حقوق دریافتی می باشد. هزینه زندگی در فرانسه نسبتاً بالا می باشد و تقریبا جزو کشور های لوکس اروپایی به شمار می آید. باید به این امر توجه داشت که آیا میزان حقوق دریافتی کفاف مخارج زندگی را می دهد یا خیر؟ این امکان وجود دارد که هر ساله به مقدار 2 درصد میزان حقوق در فرانسه افزایش داشته باشد. در جدول زیر میزان حقوق در برخی مشاغل در فرانسه را مشاهده می فرمایید:

عنوان شغلی متوسط حقوق سالانه
مدیر IT 103,426
توسعه دهنده نرم افزار 55،659
مهندس 52،897
مدیر پروژه IT 70،158
مدیر بازاریابی 82،031
مدیر پرژه 66،148
مدیر منابع انسانی 85،259

نحوه کاریابی در فرانسه:

کاریابی در فرانسه برای افرادی که خارج از اتحادیه اروپا  زندگی می کنند به صورت مجازی امکان پذیر می باشد. لازم به ذکر است که برای یافتن کار در فرانسه، تسلط به زبان فرانسوی الزامی است. بدین منظور شخص متقاضی باید به وب سایت های کاریابی مراجعه نماید و از طریق مکاتبات ایمیلی رزومه خود را برای کارفرما ها ارسال نماید. همچنین با مراجعه به موسسات کاریابی یا تماس با آنها شغل مورد نظر خود را جستجو نماید و در صورت پذیرش کارفرما از طریق ایمیل به وی اطلاع می دهد. در این حالت مصاحبه‌ ای به صورت آنلاین با شخص توسط کارفرمای مربوطه انجام خواهد گرفت. بعد از تایید کارفرما و جمع آوری مدارک دیگر متقاضی برای دریافت ویزای کار فرانسه اقدام می نماید.

  • مرحله اول: پیدا کردن شغل مورد نظر خود در ایتالیا
  • مرحله دوم: ارسال رزومه کاری و شخصی اعم از سوابق کاری، تحصیلی و... به کارفرمای ایتالیایی
  • مرحله سوم: اخذ نامه پیشنهاد شغلی ( job offer) از سوی کارفرما
  • مرحله چهارم: اخذ ویزای کار ایتالیا
  • مرحله پنجم: وارد شدن به کشور ایتالیا
  • مرحله ششم: منعقد کردن قرار داد کاری با کارفرمای ایتالیایی
  • مرحله آخر: اخذ مجوز اقامت کاری در ایتالیا از پلیس و اداره مهاجرت

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

مؤسسات کاریابی در فرانسه:

همانطور که گفته شد شخص متقاضی می تواند از طریق سایت های کاریابی و با ارائه رزومه کاری خود اقدام به جستجوی کار مورد نظر خود بپردازد. مهم ترین نکته در خصوص یافتن شغل مناسب به جهت اخذ ویزای کاری در فرانسه تسلط بر زبان فرانسوی می باشد. به دلیل اینکه در فرانسه شغل هایی که به زبان انگلیسی فرد متقاضی را استخدام می کنند بسیار کم اند، اگر شخص به زبان فرانسوی مسلط  نباشد، شانس پیدا کردن شغل مناسب برای وی بسیار اندک می گردد. در زیر برخی از معروف ترین سایت های کاریابی در فرانسه را مشاهده می کنید :

  • WWW.THELOCAL.FR/JOBS
  • WWW.FUSAC.FR
  • WWW.JOBSINPARIS.FR/
  • JOB-IN-FRANCE.BABYLANGUES.COM

بررسی ویزای همراه در فرانسه:

قطعا برای شخصی که می خواهد برای کار به کشوری مهاجرت کند این مسئله نیز مهم است که خانواده خود را نیز همراه خود ببرد. در فرانسه شخص متقاضی دریافت ویزای کار می تواند برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود درخواست ویزای همراه کرده و بعد از اخذ کار آنها نیز به وی بپیوندند. این نکته نیز در مورد ویزای کار فراسه حائز اهمیت است که در فرانسه همراه نیز اجازه کار فول تایم دارد. این مقاله توسط مشاورین متخصص و حرفه ای موسسه حقوقی ملک پورملک پور) اتریش( تهیه و تنظیم گردیده است و هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع شرعا و قانونا حرام می باشد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در فرانسه:

اگر شخصی بتواند با ویزای کار وارد فرانسه شود، در طی مراحلی می تواند به اقامت دائم رسیده و در نهایت درخواست تابعیت دهد. برای دریافت اقامت دائم شخص باید به مدت پنج سال در فرانسه کار کرده و بیمه و مالیات بپردازد. بعد از سپری شدن پنج سال به شخص اقامت دائم اعطا می گردد واین اقامت دائم برای ده سال می باشد و تمدید پذیر است. پس از گذشت یک تا دو سال از اقامت دائم اگر فرد جرمی مرتکب  نشده باشد و با محیط فرانسه ادغام شده باشد و آگاهی لازم به قوانین فرانسه را داشته باشد می تواند درخواست تابعیت و پاسپورت فرانسه نمایند. همچنین کشور فرانسه با تابعیت مضاعف مشکلی ندارد و فرد متقاضی پس از چند سال کار در این کشور و اقامت در آن می تواند با حفظ تابعیت قبلی خود، برای اخذ تابعیت فرانسه نیز اقدام کند. برای موافقت با درخواست اقامت دائم کشور فرانسه شخص متقاضی باید با جامعه مانوس شده باشد و تسلط کافی به زبان فرانسوی نیز داشته باشد. لازم به ذکر است اگر فرد 2 سال از فرانسه خارج شود اقامت دائم وی باطل می شود.

کار در فرانسه و سخن پایانی:

ویزای کار فرانسه شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ این ویزا و مشاغل مورد نیاز در فرانسه در این مقاله مورد نقد و بررسی قرار گرفت. همانطور که گفته شد از طریق موسسات کاریابی و داشتن پیشنهاد شغلی می توان برای کار در فرانسه اقدام نمود اما به دلیل نرخ بالای بیکاری در این کشور بهتر است کشورهایی نظیر آلمان و اتریش که هم نرخ بیکاری پایین تری دارند و هم ویزای جستجوی کار اعطا می کنند اقدام کنید. شما مخاطبین گرامی می توانید سوالات خود را در زمینه ویزای کار فرانسه در بخش انتهایی این مقاله، ثبت نمایید تا در کوتاه ترین زمان ممکن مشاوران ما به آن پاسخ دهند. همچنین م یتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اخذ ویزای کار فرانسه با مؤسسه حقوقی ملک پور( ملک پور اتریش) تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان مشاورین ما استفاده نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای کار فرانسه

✅ اخذ ویزای کار فرانسه چه مراحلی دارد ؟

برای اخذ ویزای کار فرانسه ابتدا کارفرما باید یک قرارداد کاری تهیه کند و آن را به بخش محلی وزارت کار فرانسه (DIRECCT) ارسال نماید. اگر قرارداد توسط این ارگان تایید شود، آن را به اداره مهاجرت فرانسه و ادغام (OFII) ارسال می کند. پس از تایید  OFII، درخواست کاری شما مستقیما به سفارت فرانسه در ایران ارسال می گردد. بعد از آن شما با مراجعه حضوری به سفارت فرانسه در ایران برای دریافت ویزای بلند مدت کاری درخواست خود را ارائه می دهید.

✅ کاریابی در فرانسه برای افراد خارجی از چه راهی امکان پذیر است؟

کاریابی در فرانسه برای افرادی که خارج از اتحادیه اروپا  زندگی می کنند به صورت مجازی و از طریق موسسات کاریابی بین المللی امکان پذیر می باشد.

✅ وضعیت اقامت و تابعیت از طریق اخذ ویزای کار فرانسه چگونه است؟

برای دریافت اقامت دائم شخص باید به مدت پنج سال در فرانسه کار کرده و بیمه و مالیات بپردازد. پس از گذشت یک تا دو سال از اقامت دائم اگر فرد جرمی مرتکب  نشده باشد و با محیط فرانسه ادغام شده باشد با آگاهی لازم به قوانین فرانسه می تواند درخواست تابعیت و پاسپورت فرانسه دهد.

2 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام دوست عزیز
      معمولا کارفرمایان در فرانسه ترجیح می دهند که از افراد بومی خود استخدام نیرو انجام دهند و در مواردی که نتوانند در کشور خود متخصص واجد شرایط بیابند اولویت با کسانی است که به زبان این کشور تسلط دارند.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *