ویزای کار سوئیس

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی ویزای کار در سوئیس
  • ویزای کار در سوئیس
  • مدارک مورد نیاز کار در سوئیس
  • نرخ بیکاری در سوئیس
  • مشاغل مورد نیاز 2020 سوئیس
  • میزان حقوق در سوئیس
  • نحوه کاریابی در سوئیس
  • مؤسسات کاریابی در سوئیس
  • بررسی ویزای همراه سوئیس
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در سوئیس
  • سخن پایانی کار در سوئیس
✅ویزای کار سوئیس ✅ مشاغل مورد نیاز کشور سوئیس توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله مورد تحلیل علمی قرار می گیرد.

ویزای کار سوئیس و مقدمه ای بر آن

ویزای کار سوئیس ، شرایط کلی کار در کشور سوئیس و مشاغل مورد نیاز کشور سوئیس در این مقاله مورد بحث و تحلیل علمی قرار می گیرد. راه و روش اخذ ویزای کار سوئیس چیست؟ میزان حقوق در سوئیس چقدر است؟ نحوه کاریابی در کشور سوئیس چگونه است؟ ما در این مقاله قصد داریم به تمامی سوالات شما عزیزان در خصوص ویزای کار سوئیس پاسخ دهیم. در مورد نحوه کاریابی در این کشور، مشاغل مورد نیاز کشور سوئیس و همچنین ویزای همراه سوئیس به طور کامل توضیح خواهیم داد. اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد کشور سوئیس هستید می توانید به وب سایت موسسه حقوقی ملک پور مراجعه فرمایید. همچنین اگر قصد کار در کشور سوئیس را دارید می توانید با مشاورین این موسسه حقوقی تماس تلفنی رایگان برقرار کنید تا شرایط شما را بررسی کنند. مشاورین ارشد و وکلای این مجموعه حقوقی همواره آماده یاری رساندن به شما عزیزان هستند. در ادامه به توضیح مفصل در مورد ویزای کار سوئیس و تمام جوانب آن می پردازیم.

شرایط عمومی ویزای کار سوئیس:

کشور سوئیس در قسمت غربی اروپا قرار گرفته است و با کشورهای آلمان و فرانسه هم مرز می باشد. پایتخت این کشور شهر برن است و شهر های ژنو و زوریخ شهرهای شناخته شده و ارکان اقتصادی این کشور به شمار می آیند. کشور سوئیس یکی از زیباترین کشورهای جهان است و از لحاظ اقتصادی در شرایط کاملا مطلوبی قرار گرفته است. این کشور در صنایع زیادی از جمله صنعت ساعت و ماشین آلات شهرت جهانی دارد. ساعت های لوکس و گران قیمتی که توسط کشور سوئیس ساخته می شود توسط مشهورترین و سرشناس ترین افراد جهان خریداری می شوند. این کشور از لحاظ کیفیت زندگی، سلامت، آموزش و آزادی حقوق بشر رتبه بسیار بالایی در جهان دارد.

کیفیت بالای زندگی و رضایت بالای شهروندان این کشور از رفاه و وضعیت خوب اقتصادی قطعا افراد زیادی را به فکر مهاجرت و اقامت در این کشور زیبا می اندازد. یکی دیگر از مواردی که باید در نظر گرفت این است که سوئیس کشور گرانی است، البته درآمد افراد نیز به همین نسبت بالاتر خواهد بود. در ادامه به توضیح در مورد ویزای کار سوئیس می پردازیم.

کشور سوئیس

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور سوئیس

ویزای کار در سوئیس:

به طور کلی ویزای کار سوئیس به سه دسته تقسیم می شود. و بسته به انواع آن شرایط اقامت نیز متفاوت خواهد بود.

  • L permits:

    این نوع ویزا اقمت کاری کوتاه مدت است و اشخاص می توانند به مدت یک سال در این کشور اقامت داشته باشند. پس از اتمام اقامت کارفرما می بایست قرار داد کاری را با شخص تمدید کند تا بتوان مدت اقامت را تمدید کرد.

  • o B permits :

    این نوع ویزا نیز کوتاه مدت می باشد و اشخاص اجازه اقامت در این کشور را به مدت 1 سال خواهند داشت.

  • o C permits :

    این نوع ویزا برای افرادی صادر می شوند که تا 5 سال در کشور سوئیس کار کرده باشند و در واقع اقامت بلند مدت محسوب می شود.

در صورتی که قصد دریافت ویزای کار سوئیس را دارید باید این نکته را در نظر داشته باشید که این ویزای در ابتدا کوتاه مدت صادر می شود و قابل تمدید می باشد و همچنین نیاز است یک کارفرما برای شما درخواست شغلی ارسال کند.

مدارک مورد نیاز کار در سوئیس:

اخذ ویزای کار سوئیس به راحتی امکان پذیر نمی باشد. از سال 2015 به منظور کاهش مهاجرت به این کشور دولت تصمیم گرفت قوانین سختگیرانه تری برای اخذ ویزای کار برای خارجیان اعمال کند. ویزای نوع L و ویزای نوع B در حال حاضر به راحتی صادر نمی شود. شما می توانید برای کار درخواست برای ویزای جستجوی کار آلمان یا اتریش دهید. اخذ ویزای جستجوی کار این کشورها به مراتب آسان تر خواهد بود. شخص می بایست برای اقامت کاری ابتدا به سفارت سوئیس درخواست خود را ارسال کند و در صورت دریافت تاییدیه از سازمان FOM و بررسی کلیه مدارک کارفرما مطلع خواهد شد و شخص می تواند برای درخواست به سفارت مراجعه کند. مدارک مورد نیاز برای ویزای کار سوئیس شامل:

  • رزومه کاری
  • ارائه کپی از آگهی کار
  • مدارک کامل تحصیلی به همراه ترجمه
  • مدرک زبان
  • گواهی ازدواج یا طلاق
  • روزمه کاری به همراه ترجمه
  • ارائه هر نوع مدرک یا گواهی نامه ای مربوط به کار

نرخ بیکاری در سوئیس:

با توضیحاتی که درمورد شرایط ویزای کار سوئیس و ثبات اقتصادی این کشور داده شد قطعا می توان حدس زد که نرخ بیکاری در این کشور می بایست بسیار پایین باشد. نرخ بیکاری در هر کشوری می تواند نشانگر ثبات اقتصادی و سهولت در یافتن شغل مناسب باشد. افراد می بایست قبل از درخواست برای کار به نرخ بیکاری در کشور مقصد توجه کنند و تحقیقات لازم را انجام دهند. البته این نکته بسیار مهم است که برای یافتن شغل شهروندان آن کشور در اولویت هستند و درصورتی که شما از خارج از کشور سوئیس برای ویزای کار درخواست می دهید، پوزیشن شغلی شما ابتدا باید برای شهروندان این کشور آگهی شود. یکی از راه های دیگر که می تواند اشخاص را در نهایت به اقامت کار برساند، تحصیل در این کشور است. بدیهی است اشخاصی که در کشور سوئیس تحصیل کرده اند با آمادگی بیشتر و آسان تر می توانند کار پیدا کنند. در نمودار زیر می توانید نرخ بیکاری را در کشور سوئیس مشاهده کنید. میانگین نرخ بیکاری در این کشور 2.5 است که بسیار پایین محسوب می شود.

مشاغل مورد نیاز 2020 سوئیس:

هر کشوری در دنیا قطعا به یک سری مشاغل بیشتر نیاز دارند. کشورهای پیشرفته دنیا مدام در حال پیشرفت و تغییر هستند و بسته به تغییر شرایط نیاز به نیروی کار ماهر در این کشور ها افزایش می یابد. در مورد بعضی از رشته ها مثل رشته های فنی مهندسی می توان گفت تقریبا همه کشور ها نیرو نیاز دارند و اشخاصی که در این مشاغل تحصیل کرده اند می توانند راحت تر کار پیدا کنند. اما اگر بخواهیم کمی جزئی تر نگاه کنیم بسته به شرایط و موقعیت هر کشوری مشاغل مورد نیاز متفاوت خواهد بود. پیشنهاد می شود قبل از اقدام برای ویزای کار سوئیس حتما نگاهی به لیست مشاغل مورد نیاز این کشور بیاندازید و در صورتی که شغل شما جزء این لیست باشد قطعا کاریابی می تواند امری ساده تر باشد. مورد دیگر این که اشخاص می بایست حتما در زمینه کار خود مهارت کافی را داشته باشند و بتوانند سابقه کار قوی ارائه بدهند. در غیر این صورت کاریابی بسیار مشکل خواهد بود. در جدول زیر می توانید لیست مشاغل مورد نیاز این کشور را مشاهده کنید.

مشاغل مورد نیاز 2020 سوئیس
مشاغل فنی مهندسی
داروسازی
بانکداری
تحلیلگر مالی
فن آوری اطلاعات
مشاوره
تحلیلگر سیستم

میزان حقوق برای کار در سوئیس:

همانطور که گفته شد سوئیس کشور گرانی است و هزینه های زندگی در این کشور به نسبت دیگر کشورهای اروپایی بالاتر است. به همان نسبت میزان حقوق دریافتی اشخاص بسته به نوع تخصص آن ها بالاتر است. بالا بودن کیفیت زندگی و سطح رفاه در این کشور نشان دهنده این است که شهروندان سوئیس از سطح آرامش و رفاه خاصی برخوردارند. به همین دلیل است که دولت این کشور قوانین سختگیرانه ای برای پذیرش مهاجران دارد و اخذ ویزای کار سوئیس نیز به راحتی امکان پذیر نیست. زیرا طبق سیاست های خود این کشور، دولت تمایل دارد افراد خارجی تا جایی که ممکن است در این کشور اقامت نداشته باشند. تلفیق ملیت های و فرهنگ های مختلف می تواند گاهی به ضرر کشور باشد و حتی به شرایط اقتصادی آن کشور نیز آسیب بزند. حقوق دریافتی افراد در کشور سوئیس بسته به نوع رشته تحصیلی سالیانه بین 90 هزار دلار تا 200 هزار دلار متغیر است. در این میان مشاغل فنی مهندسی و IT  بالاترین میزان حقوق را دریافت می کنند.

نحوه کاریابی در سوئیس:

نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که برای اخذ ویزای کار سوئیس شخص حتما  می بایست از یک کارفرما در کشور سوئیس پیشنهاد شغلی داشته باشد. بنابراین افراد می بایست برای موسسات کاریابی در این کشور رزومه تحصیلی خود را ارسال نمایند. حتما این نکته را در نظر بگیرید که مهارت زبان برای کاریابی در این کشور الزامی است. همچنین شخص می بایست رزومه کاری و مهارت کاری قابل قبولی را ارائه دهد. اشخاصی که مهارت لازم را در شغل خود کسب نکرده اند و سابقه کاری پایینی دارند، شانس کاریابی برای آنها کمتر است. طبق گفته های پیشین دولت این کشور قوانین سختگیرانه ای برای اخذ ویزای کار برای افراد خارجی وضع کرده است. بنابراین پیشنهاد می شود قبل از هر اقدامی شرایط شما توسط یک متخصص بررسی و تحلیل شود و در صورتی که مورد تایید قرار گرفت برای ویزای کار سوئیس درخواست دهید.

  • مرحله اول: پیدا کردن شغل مورد نظر خود در ایتالیا
  • مرحله دوم: ارسال رزومه کاری و شخصی اعم از سوابق کاری، تحصیلی و... به کارفرمای ایتالیایی
  • مرحله سوم: اخذ نامه پیشنهاد شغلی ( job offer) از سوی کارفرما
  • مرحله چهارم: اخذ ویزای کار ایتالیا
  • مرحله پنجم: وارد شدن به کشور ایتالیا
  • مرحله ششم: منعقد کردن قرار داد کاری با کارفرمای ایتالیایی
  • مرحله آخر: اخذ مجوز اقامت کاری در ایتالیا از پلیس و اداره مهاجرت

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

مؤسسات کاریابی در سوئیس:

طبق گفته های پیشین برای دریافت ویزای کار سوئیس می بایست رزومه کاری خود را برای موسسات کاریابی ارسال کنید. وب سایت های کاریابی نیز هستند که در این امر به شما کمک می کنند. البته برای کاریابی از این طریق شما باید هزینه ای پرداخت کنید که بسته به نوع آن این هزینه ها متفاوت است. این مقاله توسط موسسه حقوقی ملک پور تهیه شده و کپی از آن غیر قانونی است. وب سایت های معتبر جستجوی کار در کشور سوئیس به نام های: Job search Engine, Jobup, Jobwinner, Monster, Total jobs هستند. در صورتی که شما هنوز در رشته تحصیلی خود مهارت کافی راکسب نکرده اید می توانید ابتدا از طریق تحصیل و دریافت پذیرش تحصیلی برای اقامت در کشور سوئیس درخواست دهید سپس با گذراندن یک دوره تحصیلی در این کشور می توانید شغل مورد نظر خود را بیابید و اقامت خود را از تحصیلی به کاری تغییر دهید.

بررسی ویزای همراه در سوئیس:

در تمام کشورهای دنیا این قانون وجود دارد که افراد می توانند پس از اقامت در یک کشور برای اعضای خانواده خود نیز درخواست اقامت دهند. کشور سوئیس نیز از این قانون تبعیت می کند. منظور از همراه همسر و فرزند کمتر از 18 سال است. افرادی که ویزای کار سوئیس را دریافت کرده اند میتوانند پس از دریافت کارت اقامت خود برای الحاق به خانواده درخواست دهند. همسر و فرزندان کمتر از 18 سال می توانند پس از اخذ ویزا به خانواده خود در کشور سوئیس ملحق شوند. این زمان چیزی در حدود 3 تا 4 ماه به طول می انجامد. بعضی از کشورها به همراه اجازه ورود همزمان می دهند اما پیشنهاد می شود برای سهولت در اخذ ویزا ابتدا خود فرد اصلی اقدام کند و سپس برای اعضای خانواده خود درخواست دهد. همچنین شخص می بایست تمکن مالی خود را به سفارت نشان دهد که می تواند هزینه های زندگی خود و همراهان خود را تقبل کند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در سوئیس:

اخذ اقامت دائم از طریق ویزای کار سوئیس با باقی کشورهای اروپایی متفاوت است و مدت زمان طولانی تری را نیاز دارد تا شخص در این کشور به کار کردن بپردازد و بیمه و مالیات پرداخت کند. افراد می توانند بعد از 10 تا 12 سال کار کردن در کشور سوئیس برای  اقامت دائم این کشور درخواست دهند. افرادی که تبعه ی کشورهای کانادا و آمریکا هستند می توانند بعد از 5 سال برای اقامت دائم سوئیس درخواست دهند. این نکته را در نظر داشته باشید افرادی که اقامت C دارند می توانند برای اقامت دائم درخواست دهند. برای اخذ تابعیت این کشور افراد می بایست به زبان این کشور مسلط باشند و همچنین با فرهنگ این کشور کاملا آشنا باشند. برای دریافت پاسپورت کشور سوئیس درخواست دهند. پاسپورت کشور سوئیس جزء بالاترین پاسپورت های دنیا است و افرادی که این پاسپورت معتبر را دریافت کرده اند می توانند به راحتی به 170 کشور جهان بدون ویزا سفر کنند.

کار در سوئیس و سخن پایانی:

ویزای کار سوئیس، قوانین اخذ ویزای کار کشور سوئیس و مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار کشور سوئیس در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. ما در مورد مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کار سوئیس به طور کامل توضیح دادیم. همچنین در مورد نحوه ی کاریابی در این کشور مفصلا توضیح داده شد. همانطور که گفتیم اخذ ویزای کار سوئیس به راحتی میسر نمی شود و دولت این کشور طی 3 سال اخیر قوانین سفت و سختی را به این منظور وضع کرده است. شما دوستان عزیز می توانید در صورت داشتن اطلاعات کافی در مورد کشور سوئیس به وب سایت موسسه حقوقی ملک پور مراجعه فرمایید. همچنین برای بررسی شرایط خود می توانید با مشاورین این موسسه تماس تلفنی رایگان برقرار کنید. امیدواریم توانسته باشیم شما را تا حدی در این زمینه راهنمایی کرده باشیم. شما بزرگواران می توانید در پایان این مقاله نظرات وپیشنهاد های خود را درج فرمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای کار سوئیس

مهاجرت به سوئیس از طریق کار چگونه امکان پذیر است؟

مهاجرت به سوئیس از طریق کار در صورت داشتن پیشنهاد کار از کارفرمایی در این کشور امکان پذیر می شود.

✅ توجه به لیست مشاغل مورد نیاز سوئیس 2021 چه کمکی در امر کاریابی می کند؟

در صورتی که شغل شما جزء لیست مشاغل مورد نیاز سوئیس 2021 باشد قطعا کاریابی می تواند امری ساده تر باشد و مشخص است که به دلیل نیاز این کشور، شانس کاریابی بیشتری دارید.

✅ از چه راه هایی می توان به کاریابی در سوئیس پرداخت؟

کاریابی در سوئیس می تواند از طریق موسسات کاریابی معتبر در این کشور انجام شود. مراجعه حضوری و استفاده از روزنامه های محلی نیز برای افرادی که در این کشور حضور دارند موثر است.

پر درآمد ترین شغل سوئیس چه شغلی می باشد؟

مشاغل فنی مهندسی و IT  بالاترین میزان حقوق را دریافت می کنند و جزو پر درآمد ترین شغل سوئیس هستند.

2 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام دوست عزیز. در هنگام تحصیل اجازه کار پارت تایم وجود دارد. اما با تحصیل در سوئیس قطعا شانس بیشتری برای کاریابی و اخذ ویزای کار خواهید داشت.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *