ویزای کار روسیه

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در روسیه
  • ویزای کار روسیه
  • مدارک مورد نیاز کار در روسیه
  • نرخ بیکاری در روسیه
  • مشاغل مورد نیاز 2020 روسیه
  • میزان حقوق کار در روسیه
  • نحوه کاریابی در روسیه
  • مؤسسات کاریابی در روسیه
  • بررسی ویزای همراه روسیه
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در روسیه
  • سخن پایانی
✅ ویزای کار روسیه ✅ نحوه کاریابی در روسیه ✅ مشاغل مورد نیاز کشور روسیه توسط کارشناسان موسسه حقوی ملک گور  در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار می گیرند.

ویزای کار روسیه و مقدمه ای بر آن

ویزای کار روسیه ، نحوه کاریابی در روسیه و مشاغل مورد نیاز کشور روسیه در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار می گیرند.شرایط استخدامی در کشور روسیه چگونه است؟ آیا امکان دریافت اقامت از طریق ویزای کار روسیه امکان پذیر است؟ چه نوع مشاغلی مورد نیاز کشور روسیه می باشند؟ در این مقاله سعی شده است تا تمامی شرایط مورد نیاز برای اخذ ویزای کار روسیه بررسی گردیده و به سوالاتی از قبیل موارد مطرح شده در فوق پاسخ داده شود. برای اینکه متقاضی ویزای کاری روسیه بتواند پروسه اخذ ویزا را با موفقیت به انجام برساند باید درخصوص چگونگی اخذ ویزا و شرایط و مدارک مورد نیاز، آگاهی کافی داشته باشد، لذا  تصمیم بر آن شده تا این مقاله درخصوص ویزای کار کشور روسیه مورد نگارش قرار گیرد. در صورت نیاز به هرگونه مشاوره در این زمینه با مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل نمایید و از مشاوره تلفنی رایگان این موسسه بهره مند گردید.

شرایط عمومی کار در روسیه:

کشور روسیه به پایتختی مسکو، با مساحتی حدود هفده میلیون کیلومتر مربع و جمعیتی معادل 146 میلیون نفر، از شمال آسیا تا قسمت شرقی اروپا گسترده شده است. این کشور با 16 کشور اروپایی و آسیایی هم مرز می باشد. زبان رسمی مردم کشور روسیه، زبان روسی است. از آنجایی که کشور روسیه از نظر اقتصادی کشوری ثروتمند و قدرتمند می باشد، امروزه دریافت ویزای کار روسیه مورد توجه بسیاری از افراد از سرتاسر جهان می باشد. این مقاله به عنوان راهنمایی برای تمام متقاضیان ویزای کار در روسیه تلقی می گردد. فرایند اخذ ویزای کار روسیه نیازمند انجام یک سری تشریفات اداری است و در کل برای دریافت ویزای کار روسیه مدارکی نظیر دعوتنامه، مدرک دانشگاهی، مدرک تخصصی در زمینه اجرا یا مدیریت مورد نیاز می باشند و لازم به ذکر است که تخصص متقاضی باید از نوع تخصص غیر موجود در میان بومیان کشور روسیه باشد. جهت استخدام نیروی غیر بومی، کارفرمای روسی، باید بر اساس مقدار سهمیه مشخص شده از جانب دولت که سالیانه با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی مشخص می گردد، مجوز لازم را دریافت نماید. این مقاله توسط کارشناسان و متخصصان موسسه حقوقی ملک پور نگارش گردیده و هرگونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع شرعا و قانونی حرام است.

پایتخت روسیه اطلاعات عمومی روسیه درباره روسیه جمعیت و مساحت روسیه

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور روسیه

ویزای کار در روسیه:

یکی از گران ترین ویزاها، که نیازمند طی مراحل پیچیدهای نیز می باشد، دریافت ویزای کار روسیه برای متقاضیان بین المللی است. کار کردن در کشور روسیه علاوه بر ویزای کار روسیه، نیازمند مجوز کار(WORK PERMIT) نیز می باشد. افرادی که با ویزایی غیر از ویزای کار وارد کشور روسیه می گردند، مجاز به کار و یا حتی جستجوی کار در این کشور نیستند. فقط دانشجویان می توانند در حین تحصیل، بدون دریافت مجوز، به کار مشغول گردند. ویزای کار در روسیه به سه نوع ویزا تقسیم می گردد که عبارتند از:

  • Single entry visa:

    این ویزا با ارائه دعوتنامه از جانب کارفرما صادر می گردد و دارای 90 روز اعتبار است.

  • Multiple entry visa:

    این ویزا که دارای اعتبار یک سال است توسط اداره مهاجرت کشور روسیه صادر می گردد. در صورتی که پس از یک سال، متقاضی ویزای کار روسیه کماکان در این کشور مشغول به کار باشد، ویزای وی تمدید می گردد.

  • Work permit for highly qualified professionals:

    این نوع ویزا برای افراد متخصص و دارای مهارت بر اساس قراردادهایی با درآمد سالیانه بیش از یک ملیون روبل، صادر می گردد و دارای 3 سال اعتبار است.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار روسیه:

همانگونه که بیان نمودیم یکی از شرایط اساسی اخذ ویزای کار روسیه، دریافت دعوتنامه و یا پیشنهاد کاری از جانب کارفرمای روسی است و کارفرما جهت استخدام نیروی کار خارجی در ابتدا باید مجوز لازم را از دولت روسیه دریافت نماید. متقاضی اخذ ویزای کار روسیه باید مدارک موجود در ذیل را تهیه و به سفارت کشور روسیه تحویل دهد. در زیر به بررسی مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار روسیه می پردازیم:

  • پاسپورت دارای حداقل اعتبار 6 ماه، و وجود دو صفحه خالی در پاسپورت
  • یک عدد عکس رنگی و الصاق آن به محل مورد نظر در فرم درخواست ویزا
  • اصل دعوت نامه از جانب کارفرما که توسط اداره مهاجرت کشور روسیه صادر گردیده است.
  • معرفی نامه ارائه شده از جانب کارفرما شامل تشریح شغل، نوع و تاریخ قرارداد، حقوق، محل اسکان و محل کار.
  • فرم تکمیل شده در خواست ویزا که از سایت سفارت روسیه قابل دریافت است.
  • گواهی سلامت جسمانی
  • رسید پرداخت هزینه های مروبط به ویزا
  • بیمه درمانی

نرخ بیکاری در روسیه:

با توجه به کاهش میزان نرخ بیکاری در کشور روسیه در سال های اخیر، این مورد باعث افزایش تعداد متقاضیان ویزای کار روسیه جهت یافتن شغل مناسب شده است. بر اساس آنچه که آمار نشان می دهد نرخ بیکاری در کشور روسیه در سال 2019 به 7/4 درصد رسیده است. نمودار موجود در زیر نرخ بیکاری کشور روسیه در سالهای 2018 و 2019 را نشان می دهد.

با وجود پایین بودن نرخ بیکاری در این کشور، اما متقاضیان ویزای کار روسیه باید در نظر داشته باشند که یافتن شغل و کارفرما در این کشور چندان کار ساده و راحتی نیست. همچنین یکی از لازمه های یافتن شغل مناسب تسلط کامل به زبان روسی است. پس افرادی که به دنبال مهاجرت از طریق دریافت ویزای کاری هستند، پیشنهاد می شود که به دنبال کشورهایی باشید که در آن ها اشتغال به کار نیازمند دعوت نامه از جانب کارفرما نباشد، در این میان می توان به کشورهایی نظیر آلمان، اتریش و یا آفریقای جنوبی اشاره نمود.

مشاغل مورد نیاز 2020 روسیه:

متقاضیان ویزای کار روسیه باید بدانند که یافتن مشاغلی که در آنها کشور روسیه فاقد نیروی کار متخصص و ماهر است، باعث تسریع روند اشتغال به کار آنها می گردد. در این قسمت به بررسی مشاغل و حرفه های مورد نیاز در کشور روسیه می پردازیم. در حال حاضر مشاغلی نظیر فناوری اطلاعات، مدیریت مالی، مدیریت امور تجاری و منابع انسانی در راس مشاغل نیازمند کارشناسان خارجی در روسیه هستند. مشاغل دیگری که بسیار مورد توجه اتباع خارجی قرار دارند تدریس زبان خارجه و پرستاری کودک است. همچنین شرکت های بزرگ فعال در زمینه انرژی و یا امور عمرانی، اقدام به جذب نیروی کار بیشتری می نمایند. بنگاه های کاریابی بسیاری در روسیه وجود دارند که متقاضیان اخذ ویزای کار روسیه می توانند سایت های مرتبط با آنها را بررسی نمایند، سایت های موجود نشان می دهند که مشاغلی نظیر کارمند و مدیر فروش، راننده، مهندس، پزشکی و داروسازی دارای کمبود نیرو هستند. در کل رشته های دارای اهمیت در کشور روسیه شامل موارد زیر است:

مشاغل مورد نیاز 2020 روسیه
مدیریت فناوری اطلاعات
 تدریس زبان مالی
پزشکی و پیراپزشکی عمران
انرژی مالی و تجاری
مدیریت تجاری داروسازی
مدیریت فروش مهندس IT
حسابداری، ترجمه و تدریس زبان انگلیسی
مهندسی نفت، گاز، پتروشیمی

میزان حقوق برای کار در روسیه:

متقاضیان ویزای کار روسیه باید بدانند که در کشور روسیه بسته به نوع حرفه و شغل خود و همچنین شرکتی که در آن استخدام می گردند، می توانند دارای میزان درآمد متفاوتی باشند. حداقل میزان حقوق و دستمزد که توسط دولت فدرال روسیه مشخص می شود نسبت به حداقل دستمزد دیگر کشورهای اروپایی کمتر است. اما میزان حقوق در شهرهایی همانند سن پترزبورگ و مسکو نسبت به شهرهای دیگر در سطح بالاتری قرار دارند. بر طبق آخرین آمار ماه فوریه سال 2020، میزان درآمد ماهیانه در کشور روسیه، البته پس از کسر مالیات، حدود 32 هزار روبل یعنی معادل 504 دلار آمریکا است، اما میزان حقوق در شهر مسکو حدود 67 هزار روبل یعنی معادل 1065 دلار آمریکا است. جدول موجود در زیر جهت اطلاع متقاضیان اخذ ویزای کار روسیه درخصوص برخی مشاغل و میزان درآمد سالیانه در کشور روسیه، ارائه گردیده است.

عنوان شغلی میانگین حقوق سالانه به دلار
مدیریت مالی ۷۳٫۰۰۰
مدیریت اجرایی ۶۳٫۰۰۰
حقوقی ۵۷٫۰۰۰
مدیریت دولتی ۵۲٫۰۰۰
کنترل مالی و استراتژی ۴۷٫۰۰۰
تحقیق و توسعه، داروسازی، بیوتکنولوژی ۴۰٫۰۰

متقاضیان اخذ ویزای کار روسیه جهت مطابقت حقوق و میزان هزینه زندگی در کشور روسیه، می توانند جدول زیر را بررسی نمایند.

کالا میانگین قیمت 
رستوران متوسط برای ۲ نفر 2500 روبل(39 دلار)
شیر یک لیتر 70 روبل(1.1 دلار)
سیب یک کیلوگرم 88 روبل(1.3 دلار))
دبستان بین المللی سالانه ۷۷۴ هزار روبل (۱۲۷۴ دلار)
اجاره آپارتمان ۱ خوابه مرکز شهر ماهانه ۶۰ هزار روبل (۹۳۶ دلار)

نحوه کاریابی در روسیه:

امروزه، موسسات کاریابی و وب سایت های بسیاری جهت یافتن کار در اکثر شهرهای کشور روسیه بالاخص سنپترزبورگ و مسکو وجود دارند. شما باید برای یافتن کارهای بین‌المللی و انگلیسی زبان در روسیه، می توانید رزومه (CV) خود را به انگلیسی برای کارفرماها ایمیل کرده یا فرم‌های آن ها را پر کنید. یکی دیگر از راه‌های یافتن کار در روسیه این است که مستقیماً با شرکت‌های بین‌المللی یا فرا ملی تماس بگیرید و از آنها بپرسید که آیا در روسیه شعبه‌ای دارند یا خیر؟ زیرا کمپانی‌های فراملی تمایل بیشتری به جذب افراد خارجی در روسیه خواهند داشت تا کمپانی های داخلی این کشور. توجه بفرمایید که این مقاله توسط موسسه حقوقی ملک پور تهیه شده است و در صورت هرگونه استفاده یا کپی مطالب آن بدون ذکر منبع از نظر شرعی حرام بوده و غیرقانونی خواهد بود.

در نهایت این نکته نیز قابل ذکر است که آشنایی و تسلط به زبان روسی بی‌گمان شانس شما را برای کاریابی در روسیه بسیار گسترش خواهد داد. روزنامه‌های آنلاین و جراید کثیر الانتشار در مسکو و دیگر شهرهای بزرگ به شما برای یافتن برخی موقعیت‌های شغلی کمک خواهند کرد، گرچه مشاغل و انتخاب‌ها محدود است. یکی از این روزنامه‌ها Moscow Times است که بخش آگهی‌های شغلی برای افراد خارجی نیز دارد. پیدا کردن کار در انجمن های اینترنتی یا شبکه های اجتماعی نظیر لینکدین نیز یکی از گزینه های پیش روی شما برای کاریابی در روسیه است.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار یابی در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کاریابی در خارج از کشور

مؤسسات کاریابی در روسیه:

یکی از موارد مهم قابل توجه در خصوص کار در روسیه پیدا کردن موسسات کاریابی مناسب می باشد تا بتوان کار مناسب را پیدا کرد و ویزای کار روسیه را دریافت نمود. اکثر این موسسات به صورت انلاین هستند و شما می توانید رزومه های خود را ارسال کنید و آن ها با توجه به رزومه شما به دنبال کار خواهند گشت. در ادامه ما به معرفی چند موسسه کاریابی معتبر در کشور روسیه که در شهرهای مسکو و سنپترزبورگ فعال هستند خواهیم پرداخت:

موسسات کاریابی در  روسیه
lapa
g-nius
texon
http://lapaspb.com/
https://www.g-nius.ru/
http://www.texon.su/

پیشنهاد می گردد قبل از هر گونه تصمیم گیری در خصوص انتخاب مسیر مهاجرت خود با توجه به اینکه مهاجرت امری پیچیده است و فرد آینده خود و خانواده خود را براساس آن برنامه ریزی می کند، ویدیوی گام به گام انتخاب مسیر مهاجرت را که توسط استاد ملک پور تهیه گردیده است را تهیه و مشاهده نمایید و مانند یک وکیل مهاجرتی در خصوص مهاجرت خود تصمیم گیری نمایید.

بررسی ویزای همراه در روسیه:

یکی از موارد مهم در خصوص ویزای کار روسیه و سوالی که برای متقاضیان کار در این کشور پیش می آید این است که ایا امکان بردن همراهان وجود دارد یا خیر؟ همراه به همسر و فرزندان زیر 18 سال گفته می شود. شخصی که یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در کشور روسیه دارد می تواند در صورتی که آن کارفرما برای خانواده او دعوت نامه بزند همزمان با خود خانواده را نیز ببرد. در صورتی که شخص همزمان با خود همراهان را نبرد پروسه الحاق سخت تر خواهد بود. همچنین شخص می تواند برای اعضای خانواده خود به صورت ویزای دیدار خانواده اقدام کند و خانواده به مدت 90  روز  از این طریق می توانند در خاک روسیه بمانند. البته برای افراد با تخصص بالا که ویزای 3 ساله صادر می گردد امکان به همراه داشتن خانواده  که شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال است خواهد بود .

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در روسیه:

در باب ویزای کار روسیه لازم به ذکر است که شخصی که از طریق ویزای کاری وارد کشور روسیه می گردد، می تواند به اقامت دائم سپس پاسپورت دست یابد.  شخص پس از گذشت یک سال کار کردن و زندگی در کشور روسیه می تواند به اقامت دائم این کشور دست یابد. البته کسی که ویزای این کشور را بواسطه تخصص و مهارت بالا بدست آورده می تواند از همان ابتدا بدون گذراندن یک سال اقامت برای اخذ اقامت دائم درخواست دهد.  کسی که اقامت دائم این کشور را داشته باشد می تواند برای اخذ پاسپورت در صورت داشتن شرایط لازم نیز اقدام کند. کسی که پاسپورت و تابعیت کشور روسیه را دارد به بیش از 80 کشور دنیا بدون نیاز به ویزا امکان سفر را خواهد داشت و در 42 کشور می تواند در فرودگاه ویزا دریافت نماید. یکی از نکات قابل توجه در اخذ پاسپورت و تابعیت کشور روسیه ان است که این کشور تابعیت دوگانه را نمی پذیرد و فقط برای کشورهایی مانند تاجیکستان و ارمنستان و ترکمنستان امکان پذیر است.

کار در روسیه و سخن پایانی:

ویزای کار روسیه، شرایط اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در کشور روسیه و موسسات کاریابی در روسیه در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی قرار گرفتند. به دلیل انکه نرخ بیکاری کشور روسیه به نسبت کشورهای اروپایی از جمله آلمان، اتریش، دانمارک، هلند و…. بالا می باشد لذا در صورتی که شخص امکان مهاجرت از طریق کاری به یکی از کشورهای اروپایی را داشته باشد با توجه به سطح رفاه اجتماعی بالا و پاسپورت معتبر تر این کشور ها بهتر است که به جای اخذ ویزای کار روسیه، ویزای یکی از کشورهای اروپایی را انتخاب کند. در صورتی که تمایل به مهاجرت از طریق ویزای کار روسیه و یا بررسی شرایط خود برای کشورهای دیگر دارید می توانید با مشاوران و کارشناسان زبده موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل نمایید و از مشاوره تلفنی رایگان آن ها بهره جویید. همچنین می توانید سوالات و نظرات خود را در قسمت پایانی این مقاله در بخش پرسش و پاسخ مطرح سازید تا در کمتر از 12 ساعت مشاوران پاسخ شما را بدهند.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای کار روسیه

✅ چند نوع ویزای کار در روسیه وجود دارد؟

ویزای کار در روسیه به سه نوع ویزا تقسیم می گردد که عبارتند از:

Single entry visa، Multiple entry visa،  Work permit for highly qualified professionals

✅ Work permit for highly qualified professionals ویزای کار چه افرادی است و چه مدت زمان اعتبار دارد؟

این نوع ویزا برای افراد متخصص و دارای مهارت بر اساس قراردادهایی با درآمد سالیانه بیش از یک ملیون روبل، صادر می گردد و دارای 3 سال اعتبار است.

✅ آیا امکان اخذ ویزای همراه برای افراد با کار در روسیه وجود دارد؟

متقاضی می تواند همراه یعنی همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را در صورتی که آن کارفرما برای خانواده او دعوت نامه بزند همزمان با خود ببرد.

✅ مشاغل مورد نیاز روسیه در چه زمینه هایی است؟

مدیریت، فناوری اطلاعات، تدریس زبان، پزشکی و پیراپزشکی حوزه هایی هستند که بیشترین مشاغل مورد نیاز را شامل می شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *