ویزای کار برزیل

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی ویزای کار در برزیل
  • ویزای کار در برزیل
  • مدارک مورد نیاز کار در برزیل
  • نرخ بیکاری در برزیل
  • مشاغل مورد نیاز 2020 برزیل
  • میزان حقوق در برزیل
  • نحوه کاریابی در برزیل
  • مؤسسات کاریابی در برزیل
  • بررسی ویزای همراه برزیل
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در برزیل
  • سخن پایانی کار در برزیل

ویزای کار برزیل و مقدمه ای بر آن

ویزای کاری برزیل، نرخ بیکاری در برزیل و شغل های مورد نیاز سال 2020 در برزیل در این مقاله به صورت علمی مورد تحلیل و بررسی قرار خواهد گرفت. آیا اقامت کشور برزیل را از طریق ویزای کاری  می توان دریافت نمود؟ حداقل حقوق و دستمزد در کشور برزیل چقدر است؟ شغل های مورد نیاز در این کشور چه شغل هایی می باشد؟ برزیل یکی از کشور های معروف جهان است که شاید بیشتر افراد با شنیدن نام این کشور به یاد فوتبال می افتند، هرچند فوتبال در حال حاضر پر سود ترین تجارت جهانی است اما کشور برزیل نتوانسته است اوضاع مناسبی برای برای اقتصاد کشور خود فراهم آورد. بعضا مشاهده می شود افرادی به علل مختلف و به علت نداشتن اطلاعات کامل از قوانین و شرایط حاکم اقدام به مهاجرت کاری به برزیل می نمایند و خواستار دریافت ویزای کاری برزیل هستند از این این مقاله به دست مشاورین موسسه حقوقی ملک پور جهت آگاه سازی در خصوص قوانین و مقررات این کشور به درست نگارش در آمده تا علاوه بر رفع ابهام های موجود، اطلاعات رایگانی در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار گیرد. همچنین شما بزرگواران قادر خواهید بود درصورت نیاز به اطلاعات بیشتر در خصوص دریافت ویزای کاری برزیل و یا قصد اقدام در این راستا ، با کارشناسان و وکلاء بین المللی  موسسه حقوقی ملک پور همکار موسسه ملک پور اتریش تماس حاصل فرموده و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند گردید.

شرایط عمومی ویزای کار برزیل:

گام نخست در راستای بررسی نحوه دریافت ویزای کاری برزیل شناخت و بررسی شرایط عمومی این کشور می باشد برزیل با نام رسمی جمهوری فدراتیو برزیل بزرگ ترین و پر جمعیت ترین کشور قاره امریکای جنوبی محسوب می گردد. کشور برزیل دارای بزرگترین جنگل جهان یعنی جنگل آمازون است. پایتخت این کشور شهر برازیلیا است و بزرگترین شهر این کشور سائوپائولو نام دارد. جامعه کشور برزیل باتوجه به شرایط تاریخی و استعمار این کشور از زبان پرتغالی استفاده می کنند و زبان رسمی این کشور نیز پرتغالی است. البته کمی لهجه پرتغالی برزیل با جامعه کشور پرتغال متفاوت می باشد. کشور برزیل بیش از 210 میلیون نفر جمعیت دارد و با نگاهی به آمار های بیکاری متوجه شدت ضعف اقتصادی در این کشور خواهیم شد که در ادامه مورد بررسی قرار میگیرد. واحد پولی کشور برزیل رئال می باشد.

شرایط عمومی برزیل

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

ویزای کار در برزیل:

در ابتدای بررسی های ویزای کاری برزیل ، بایستی بررسی نمود خود این ویزا به چه نحوی می باشد و قوانین حاکم بر آن چیست؟ به طور کلی دریافت ویزای کاری در برزیل کار بسیار دشواری می باشد فرد بایستی الزاما دارای پیشنهاد شغلی معتبر بوده و با ارائه جاب آفر از سفارت این کشور درخواست صدور ویزای کاری موقت نمایند.(Visto Temporario V) این ویزا در صورت صدور به مدت دو سال خواهد بود، نیروی کاری اجازه تغییر شغل و یا کارفرمای خود در این مدت را نخواهد داشت. پس از گذشت دو سال یک ماه مانده به انقضای ویزای کاری در صورت موافقت کار فرما نیروی کاری بایستی درخواست تمدید این ویزا را نماید و این ویزای جدید مجددا به صورت موقت و برای دو سال صادر خواهد شد. پس از گذشت چهار سال از ورود فرد به کشور برزیل و دریافت ویزای کاری برزیل نیروی کار در صورت موافقت کار فرما می تواند برای ویزای دائم کاری برزیل (Visto Permanente) اقدام نماید. البته این نکته قابل توجه است که در صورتی که نیروی کاری فردی دانشمند و یا دارای رتبه اجتماعی بالا مانند استاد دانشگاه باشد و یا بین 50 تا 200 هزا دلار امریکا سرمایه گذاری نموده باشد ویزای کاری دائمی برزیل را می تواند از ابتدا و یا پس از گذشت دو سال دریافت نماید.

مدارک مورد نیاز کار در برزیل:

افرادی که قصد دریافت ویزای کاری برزیل را دارند بایستی از کارفرمای مدنظر خود تقاضای صدور پیشنهاد شغلی نمایند کار فرما در صورتی که موافق حضور نیروی کار در این کشور باشد بایستی مدارک تحصیلی، شغلی و سطح زبان نیروی کار را به همراه درخواست خود به وزارت کار و استخدام این کشور ارسال نمایند. کارفرما بایستی سطح درآمد مناسبی برای کارگر در نظر گرفته باشد در غیر این صورت فرد قادر به دریافت پیشنهاد شغلی نخواهد بود. این وزارت با بررسی مدارک در صورت قبولی، اقدام به تایید پیشنهاد شغلی می نماید.

  • رزومه
  • پیشنهاد شغلی
  • مدارک تحصیلی
  • گواهی سوابق شغلی
  • گذرنامه دارای حداقل شش ماه اعتبار
  • گواهی عدم سوء پیشینه و گواهی سلامت

این مدارک بایستی پس از تایید کارفرما و اراده مهاجرت و وزارت کار و استخدام برزیل به نیروی کاری داده شده و او مستند به این امر برای دریافت ویزای کاری از سفارت برزیل وقت مصاحبه دریافت نماید. در صورتی که سفارت مدارک وی را بررسی نموده و مستحق دریافت ویزای کاری دانسته باشد به او ویزای دو ساله کاری موقت برزیل داده خواهد شد.

نرخ بیکاری در برزیل:

مهم ترین بخش در بحث دریافت ویزای کاری برزیل نیازمندی اشتغال و نرخ بیکاری در این کشور است. نرخ بیکاری در کشور برزیل مطابق اخرین آمار ها 12.22 درصد می باشد این رقم برای کشوری با جمعیت بیش از 200 میلیون عددی فرای تصور است و بسیار بالاست این امر نشان دهنده ضعف اقتصادی در برزیل است این مقاله به دست مشاورین موسسه حقوقی ملک پور( ملک پور اتریش) نگارش گردیده است و هرگونه سوء استفاده از آن موجب پیگرد قانونی خواهد بود. به همین علت افرادی که قصد دریافت جاب آفر و صرف هزینه و زمان در این راستا را دارند بایستی توجه داشته باشند با توجه به اوضاع حال حاضر این کشور رشد 5 درصدی نرخ بیکاری در پنج سال گذشته نوید دهنده اوضاع مناسبی در آینده نخواهد بود. فلذا توصیه می گردد در صورتی که شرایط مناسب جهت دریافت ویزای کاری را دارید، دریافت ویزای کاری در کشور های مدرن و پیشرفته اروپایی همچون آلمان و اتریش را نیز بررسی بفرمایید

نرخ بیکاری در برزیل

مشاغل مورد نیاز 2020 برزیل:

هرساله توسط کشور برزیل لیستی از پر تقاضا ترین مشاغل در این کشور منتشر می شود که متقاضیان دریافت ویزای کاری برزیل می توانند با بهره مندی از این لیست به این امر دست یابند که آیا شرایط برای مناسبی برای دریافت ویزای کاری برزیل دارند یا خیر. بایستی در این امر، توجه گردد پایه و اساس دریافت جاب آفر و ویزای کاری برزیل در این کشور دانش بالای زبان پرتغالی است و بدون دانستن این زبان شانسی برای دریافت ویزای کاری وجود ندارد در ادامه شغل های پرتقاضا در کشور برزیل برای سال 2020 ذکر گردیده است:

مشاغل مورد نیاز 2020 برزیل
مهندسی عمران و الکترونیک تکنسین ها و متخصصان در زمینه گاز، معدن، نفت، برق، خدمات و زیرساخت ها
متخصص گردشگری تدریس( معلم زبان انگلیسی)
مدیریت پروژه بازاریابی
زمین شناسی اقتصاددان
متخصص فناوری اطلاعات متخصص ارتباطات
مدیر فروش مدیر معدن
توسعه دهنده کسب و کار تجزیه و تحلیل اطلاعات کسب و کار
حسابدار مدیر بازاریابی تجاری
متخصص مالی مدیران حمل و نقل
مدیریت مهندس کشاورزی
متخصص کشاورزی متخصص داروسازی

میزان حقوق برای کار در برزیل:

در کشور برزیل قطعا میزان حقوق دریافت برای یک کارگر با یک فرد تحصیل کرده و دارای شغل رده بالا بسیار متفاوت است. ولی به طور کلی در حال حاضر پایین ترین حقوق دریافت در این کشور 1039رئال می باشد که حدود 270 دلار در ماه است. این مبلغ حداقل حقوق قابل پرداخت به کارگران است که توسط وزارت کار و استخدام برزیل تعیین گردیده است. اما بر خلاف بیشتر کشور ها که کارفرمایان این مبلغ را معیار قرار می دهند، در برزیل اینگونه نیست؛ چرا که با بررسی چندین مورد از حقوق های دریافت متوجه این امر می گردیم که کارفرما به فردی که ویزای کاری برزیل را دریافت نموده است حقوق بالاتری را پرداخته است. در غیر اینصورت سفارت این کشور به فرد ویزای کاری اعطا نمی کرد. فردی که دارای ده سال سابقه کاری مرتبط و مدرک لیسانس در رشته مکانیک بوده است، توانسته است از کارفرمای خود در یک سال 37 هزار دلار امریکا حقوق دریافت نماید. فردی که دارای درجه عالی دکتری بوده است و در دانشگاه مشغول تدریش زبان پرتغالی است توانسته است در طول یک سال 38 هزار دلار از کارفرمای خود دریافت نماید. اما این امر فقط در رابطه با افراد دارای تحصیلات عالی صدق نمی کند. فردی که دارای تحصیلات ابتدایی بوده است ولیکن 25 سال سابقه کار داشته در زمینه ارائه خدمات نظافتی، توانسته است در طول یک سال 25 هزار دلار دریافتی داشته باشد. البته بایستی این امر را در نظر داشت که در برخی موارد از این اعداد تا بیست درصد به موجب مالیات و بیمه از حقوق کارگر کم خواهد شد.

نحوه کاریابی در برزیل:

به طور کلی افرادی که قصد دریافت ویزای کاری برزیل را دارند به دو صورت آنلاین و حضوری امکان پیدا نمودن شغل خود را دارند طبیعتا افرادی که در ایران هستند بایستی برای پیدا نمودن شغل مورد نظر خود اقدام به کاریابی از طریق سایت های کاریابی نمایند. لیکن این امر مشهود خواهد بود که افرادی که به صورت حضوری و با مراجعه به موسسات کاریابی بین المللی و یا حضور در محضر کارفرما اقدام می کنند، از شانس بسیار بالاتری برای این امر برخوردار می باشند. بایستی توجه داشت زمانی که فرد قصد کاریابی به صورت آنلاین را دارد سطح زبان وی به هر ماه سابقه کاری و سطح تحصیلات فرد، مهم ترین شاخصه برای موفقیت محسوب می گردد. زیرا فرد از طریق فضای مجازی نمی تواند مهارت کاری خود را به صورت کامل بیان نماید. باتوجه به نرخ بیکاری بسیار بالا در این کشور به صورت کلی توصیه می گردد افرادی که دارای سابقه کاری و تحصیلات مناسبی می باشند، با ورود به کشور های برتر جهان نظیر آلمان و اتریش به صورت حضوری اقدام به کاریابی نمایند. تا علاوه بر حضور نزد کارفرما و جستجوی حضوری بتواند آینده خود را در برترین کشور های جهان رقم بزنند.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور

مؤسسات کاریابی در برزیل:

افرادی که قصد دارند از طریق کاریابی آنلاین اقدام به دریافت ویزای کار برزیل نمایند، بایستی روزمه های تحصیلی و کاری خود را به همراه اسناد مثبته دانش زبان پرتغالی برای شرکت های دولتی و یا خصوصی کاریابی ارسال نمایند. این شرکت ها با بررسی سوابق فرد سعی در پیدا نمودن شغل برای وی می نمایند و چندین فرصت مصاحبه آنلاین برای فرد هماهنگ می کنند. این شرکت ها مقداری از حق السعی خود را ابتدا دریافت کرده و نیروی کاری بایستی در مصاحبه ها شرکت نماید. پس از پیدا نمودن شغل مورد نظر مابقی هزینه های موسسات کاریابی را پرداخت نماید. در ادامه سه سایت معروف در این زمینه بیان می  گردد. این سایت ها به هیچ عنوان معرفی شده از سوی موسسه حقوقی ملک پور و یا مورد تایید این موسسه نمی باشند و صرفا بر اساس وجود و معروفیت برای نمونه به محضر شما عزیزان ذکر گردیده است:

  • http://www.infinitybrazil.com.br/
  • https://atlasprofessionals.com/
  • https://jobnexus.com/brazil/

افرادی که بتوانند برای مصاحبه حضوری در کشور برزیل حضور داشته باشند می توانند از مراکز بزرگ کاریابی واقع در شهر بزرگ سائوپائولو بهره مند گردند که دو نمونه در ادامه ذکر خواهد شد :

  • Allegis Global Solutions Employment Agencies (11) 4063-8040 Av. Paulista, 2073 Cerqueira César
  • Agencia de Empregos Employment Agencies (11) 5084-6575 R. Santa Cruz, 604 Vila Mariana

بررسی ویزای همراه در برزیل:

بر اساس قوانین مهاجرتی کشور برزیل متقاضیانی که موفق به دریافت ویزای کاری برزیل می شوند می توانند خانواده خود را به عنوان همراه در کنار خود داشته باشند. بر اساس قوانین حقوق بین الملل منظور از خانواده همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال می باشد. در صورتی که فرد بتواند شغل مورد نظر خود را بیابد و بدین وسیله ویزای کاری برزیل را دریافت نماید، قادر خواهد بود چند ماه پس از حضور در این کشور و دریافت حقوق خود اقدام به تقدیم درخواست نزد اداره مهاجرت کشور برزیل نماید. کارگر بایستی از میزان حقوق بالایی برخوردار باشد، تا بتواند هزینه های زندگی خانواده را تامین کند. همچنین بایستی محل سکونت مشخصی را در نظر داشته باشد و به اداره مهاجرت معرفی کند. اداره مهاجرت این امر را مورد بررسی قرار خواهد داد و سپس اجازه حضور همراهان را صادر خواهد نمود. برای دریافت ویزای الحاق خانواده به مدارک ذیل نیاز می باشد:

  • پاسپورت اعضا خانواده
  • اثبات تمکن مالی
  • گواهی ازدواج
  • گواهی ولادت فرزندان
  • گواهی سلامت
  • تکمیل فرم های مربوطه و پرداخت هزینه های ویزا

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در برزیل:

افرادی که موفق به دریافت ویزای کاری برزیل شوند پس از دریافت اقامت دائم و ویزای کاری دائم کشور برزیل که پس گذشت چهار سال محقق خواهد شد، این امکان را خواهند داشت تا پس از گذشت چهار سال با حضور مستمر و رعایت شرط حضور، همچنین فراگیری کامل زبان پرتغالی، به پاسپورت این کشور دست یابند. کشور برزیل برای اعطا تابعیت و پاسپورت به افرادی که دارای ویزای کاری برزیل هستند، آزمون برگزار خواهد نمود. این آزمون شامل فرهنگ، تاریخ و زبان این کشور است در صورتی که متقاضی، این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارد، می تواند به تابعیت این کشور نائل گردد. فلذا در صورتی که فرد تمام وقت در کشور حضور داشته باشد، می تواند پس از هشت سال از حضور در برزیل پاسپورت خود را دریافت نماید.

کار در برزیل و سخن پایانی:

ویزای کاری برزیل ، دریافت تابعیت این کشور از طریق ویزای کاری و شغل های مورد نیاز سال 2020 برزیل در این مقاله به صورت علمی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. کشور برزیل یکی از بزرگترین کشور ها در قاره امریکا به حساب می آید. افراد معدودی بدون در نظر گرفتن شرایط حقیقی این کشور قصد دریافت ویزای کاری آن را دارند و سوالات بسیاری در این خصوص برای ایشان ایجاد گردیده است. فلذا با در نظر گرفتن جدید ترین اطلاعات از حقوق داخلی برزیل و حقوق بین الملل، این مقاله به دست برترین مشاورین حقوقی بین المللی ایران در موسسه حقوقی ملک پور همکار موسسه مشاوره ای ملک پور اتریش نگارش گردید تا به تمام سوالات شما عزیزان و همراهان همیشگی موسسه ملک پور پاسخ داده شود. شما عزیزان در صورتی که نیازمند اطلاعات بیشتری در این زمینه می باشید قادر خواهید بود با ارتباط تماس تلفنی از مشاورین و کارشناسان حقوق بین الملل موسسه ملک پور درخواست مشاوره داشته باشید. همچنین شما عزیزان می توانید پرسش های خود ار از طریق گزینه ثبت پرسش در انتهای همین مقاله ثبت نمایید و در اسرع وقت پاسخ سوال خودتان را دریافت نمایید .

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای کار برزیل

✅ چگونه می توان ویزای کار برزیل را دریافت کرد؟

متقاضی کار در برزیل، بایستی الزاما دارای پیشنهاد شغلی معتبر بوده و با ارائه جاب آفر از سفارت این کشور درخواست صدور ویزای کاری موقت نمایند.

ویزای کار برزیل در ابتدا با چه مدت زمان اعتبار صادر خواهد شد؟

این ویزا در صورت صدور به مدت دو سال خواهد بود، نیروی کاری اجازه تغییر شغل و یا کارفرمای خود در این مدت را نخواهد داشت.

✅ در چه صورت می توان از ابتدا ویزای کاری دائمی برزیل را دریافت کرد؟

در صورتی که نیروی کاری فردی دانشمند و یا دارای رتبه اجتماعی بالا مانند استاد دانشگاه باشد و یا بین 50 تا 200 هزا دلار امریکا سرمایه گذاری نموده باشد، ویزای کاری دائمی برزیل را می تواند از ابتدا و یا پس از گذشت دو سال دریافت نماید.

مشاغل مورد نیاز در برزیل که بیشترین نیاز به نیروی کار را دارند، چه هستند؟

مهندسی عمران و الکترونیک، متخصص گردشگری و مدیریت پروژه از جمله مشاغل مورد نیاز در برزیل هستند.

پاسپورت برزیل را پس از چه مدت زمان می توان دریافت کرد؟

در صورتی که فرد تمام وقت در کشور حضور داشته باشد، می تواند پس از هشت سال از حضور در این کشور، پاسپورت برزیل را دریافت نماید.

2 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      این آزمون شامل فرهنگ، تاریخ و زبان این کشور است در صورتی که متقاضی، این آزمون را با موفقیت پشت سر بگذارد، می تواند به تابعیت این کشور نائل گردد.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *