ویزای کار اسپانیا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی ویزای کار در اسپانیا
  • ویزای کار در اسپانیا
  • مدارک مورد نیاز کار در اسپانیا
  • نرخ بیکاری در اسپانیا
  • مشاغل مورد نیاز 2020 اسپانیا
  • میزان حقوق در اسپانیا
  • نحوه کاریابی در اسپانیا
  • مؤسسات کاریابی در اسپانیا
  • بررسی ویزای همراه اسپانیا
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در اسپانیا
  • سخن پایانی کار در اسپانیا
✅ ویزای کار اسپانیا ✅نرخ بیکاری و مدارک مورد نیاز ویزای کار اسپانیا توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله مورد بحث و بررسی علمی قرار خواهیم داد.

ویزای کار اسپانیا و مقدمه ای بر آن

ویزای کار اسپانیا، شرایط کار در کشور اسپانیا، نرخ بیکاری اسپانیا و مدارک مورد نیاز ویزای کار اسپانیا در این مقاله مورد بحث و بررسی علمی قرار خواهیم داد. آیا کشور اسپانیا برای کار مناسب است؟ چگونه می توان ویزای کار اسپانیا را دریافت نمود؟ مهاجرت کاری به کشور اسپانیا چگونه است؟ میزان حقوق و دستمزد در کشور اسپانیا چقدر است؟ چگونه می توان اقامت کشور اسپانیا را از طریق کار اخذ نمود؟ در این مقاله به تمامی سوالات پاسخ می دهیم و سعی داریم که اطلاعات دقیق و به روزی را در اختیار شما همراهان قرار دهیم. موسسه حقوقی ملک پور با بیش از ۱۵ سال سابقه در ارائه خدمات برتر مهاجرتی در خاورمیانه این مقاله را برای شما تهیه و تنظیم نموده است. در صورت داشتن هرگونه ابهام یا سوال در مورد ویزای کار اسپانیا می توانید با مشاورین متخصص و متبحر ما تماس حاصل نموده و از آنها مشاوره رایگان دریافت نمایید.

شرایط عمومی ویزای کار اسپانیا:

قبل از پرداختن به موضوع ویزای کار اسپانیا ابتدا اطلاعاتی را در مورد این کشور در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم. کشور اسپانیا واقع در جنوب غربی قاره اروپا می‌باشد که این کشور با کشورهایی همچون فرانسه و پرتغال هم مرز است. در قسمت جنوبی این کشور، دریای مدیترانه وجود دارد و از سمت شرق اقیانوس اطلس این کشور را در بر گرفته است. زبان مردم کشور اسپانیا اسپانیایی است و پایتخت این کشور مادرید می باشد. یکی از بهترین مقاصد توریستی  برای گردشگران کشور اسپانیا می باشد. این کشور دارای ۶۶ میلیون نفر جمعیت و واحد پول آن یورو است. شما عزیزان باید بدانید که برای کارکردن در کشور اسپانیا باید ابتدا یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرما در این کشور داشته باشید، تا بتوانید بر اساس آن به سفارت این کشور مراجعه کرده و درخواست ویزای کار نمایید. اما این موضوع به همین سادگی نیست و باید مراحلی طی شود و کارفرمای شما باید ثابت نماید که در کشور خود نیرویی مانند شما ندارد که بتواند استخدام کند و در صورتی که کارفرما موفق به انجام این کار شود، می تواند درخواست مجوز کار برای شما بدهد و شما بتوانید برای اخذ ویزای کار اسپانیا اقدام نمایید. در ادامه به جزئیات بیشتر در مورد این مباحث خواهیم پرداخت.

اسپانیا

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور اسپانیا

ویزای کار در اسپانیا:

اخذ ویزای کار اسپانیا، همانطور که در بالا اشاره کردیم و تحت شرایط خاصی امکان پذیر می باشد. از آن جایی که امکان دارد نیروهایی که از خارج از اسپانیا می خواهند استخدام شوند، در خود کشور اسپانیا موجود باشند. کشور اسپانیا  قوانینی وضع کرده که بر اساس آن اولویت استخدام با افراد دارای اقامت و تابعیت این کشور می باشد. یعنی در واقع اگر در کشور نیرویی که برای استخدام لازم است وجود نداشته باشد، کارفرمایان می توانند از خارج از کشور این نیروها را استخدام نمایند. اما اینکه چگونه این اتفاق می افتد به این شکل می باشد که باید کارفرما آگهی در کشور خود منتشر کند که احتیاج به چه نیروی کاری دارد و پس از آن اگر هیچ نیرویی متناسب با شرایط کار در این محل پیدا نشود، آنگاه کارفرما می تواند از نیروهای خارجی استخدام نماید. در واقع کارفرما باید به اداره کار این کشور مراجعه نموده و درخواست مجوز برای افرادی که او را می‌خواهد استخدام کند، را ثبت کند. پس از آن شخص متقاضی می تواند با در دست داشتن مجوز کار به سفارت کشور اسپانیا در کشور خود مراجعه نمایند و از آنجا درخواست ویزا کند و پس از ارائه مدارک مربوط به ویزا می‌توانند ویزای کار اسپانیا را دریافت نموده و به این کشور وارد شود در ضمن کارفرما باید، حداقل حقوق مشخص شده را به این شخص پرداخت نماید تا با ویزای این شخص و مجوز کار او موافقت شود.

مدارک مورد نیاز کار در اسپانیا:

برای اخذ ویزای کار اسپانیا باید مدارکی را به اشخاص متقاضی به سفارت مربوط به این کشور ارائه نمایند این مدارک اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا این مدارک هستند که مشخص می‌کنند که ویزا برای شخص متقاضی صادر شود یا خیر. پس باید اشخاص بسیار دقت داشته باشند که چه مدارکی را و به چه صورت به سفارت این کشور تحویل می‌دهند. مدارکی که باید برای ویزای کار اسپانیا به سفارت این کشور تحویل دهید به شرح زیر می باشد:

  • دعوتنامه کار از سمت کارفرما
  • مدارک مربوط به شغل فرد و سوابق مربوط به کار او
  • پاسپورت و شناسنامه و کپی آن
  • مدارک مربوط به تحصیلات فرد متقاضی
  • گواهی سلامت
  • مدارک عدم سوء سابقه
  • تصویر رنگی از پاسپورت
  • مدارک مربوط به حساب بانکی و تمکن مالی
  • بیمه نامه معتبر

نرخ بیکاری در اسپانیا:

برای کار در هر کشور شما باید بدانید که نرخ بیکاری آن کشور در حال حاضر به چه شکل می باشد. متقاضیان اخذ ویزای کار اسپانیا به این موضوع باید توجه ویژه داشته باشند زیرا که این فاکتور نشان می‌دهد که آیا کاریابی در کشور مانند اسپانیا میسر است یا خیر. در اینجا می خواهیم بررسی علمی بر نرخ بیکاری کشور اسپانیا  داشته باشیم و نتیجه را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. نرخ بیکاری مربوط به کشور اسپانیا از سال ۲۰۱۴ تاکنون روندی نزولی داشته است تا اینکه به آخرین مقدار کنونی رسیده است. در سال ۲۰۱۴ نرخ بیکاری کشور اسپانیا به بیش از ۲۵ درصد می رسیده است که نرخ بسیار بالا و نامناسبی بوده است.

اما در مقدار کنونی هم نرخ بیکاری کشور پایین نمی باشد. مقدار این نرخ بیکاری در آخرین مقدار ثبت شده بیش از ۱۳ درصد می باشد که نشان از این دارد که کاریابی در این کشور هنوز هم امکان پذیر نمی باشد و در واقع می‌توان گفت که بسیار سخت و یا حتی غیر ممکن است. در واقع در مقایسه با کشورهایی مانند اتریش و  آلمان که نرخ بیکاری زیر ۴ درصد دارند این کشور مقصد خوبی برای کاریابی محسوب نمی شود. در صورتی که کشورهای آلمان و اتریش برای کاریابی اشخاص خارجی نیز، ویزایی به نام ویزای جستجوی کار قرار داده اند که اشخاص خارجی می‌توانند به مدت ۶ تا وارد این کشور شوند و مشغول به کاریابی شوند.

نرخ بیکاری در اسپانیا

مشاغل مورد نیاز 2020 اسپانیا:

برای اخذ ویزای کار اسپانیا افرادی هستند که شانس بیشتری دارند. این افراد چه کسانی هستند؟ در واقع این امر بسته به رشته تحصیلی و زمینه تخصص فرد دارد. به عبارت دیگر اگر رشته تحصیلی و تخصص فرد در زمینه مشاغل کمبود کشور اسپانیا باشد مسلما آن شخص شانس بیشتری را برای کاریابی در این کشور خواهد داشت. در واقع هر ساله در کشور اسپانیا لیست مشاغل کمبود اعلام می‌شود و کسانی که در این لیست می توانند مشغول به کار شوند می توانند شانس بیشتری برای اخذ ویزای کار اسپانیا داشته باشند. جدول زیر نشانگر لیست مشاغل کمبود کشور اسپانیا در سال ۲۰۲۰ می باشد که می توانید این شغل ها را در آن مشاهده نمایید.

مشاغل مورد نیاز 2020 اسپانیا
JAVA Developers
Data Engineers
Industry Sales
Process Engineers
Business Controllers

میزان حقوق برای کار در اسپانیا:

مسئله مهم دیگری که متقاضیان ویزای کار اسپانیا باید بدانند میزان حقوق و دستمزد در این کشور است. در کشور اسپانیا برای هر شغل به صورت میانگین درآمد و دستمزد مشخصی وجود دارد. همانطور که گفته شد کارفرمایی که می خواهد شما را استخدام کند باید حداقل حقوق تعریف شده برای این شغل را به شما پرداخت نماید. در صورتی که آن شخص بخواهد کمتر از میزان تعریف شده به شما حقوق بدهد، اداره کار آن کشور مجوز کار شما را صادر نخواهد کرد. مقدار میانگین دستمزد ها در کشور اسپانیا در تمامی مشاغل حدود پنج هزار یورو در ماه می باشد. اما اگر بخواهیم به صورت دقیق بررسی کنیم می توانید در جدول زیر میزان حقوق و دستمزدها را به طور میانگین در این کشور مشاهده نمایید.

عنوان شغلی متوسط حقوق سالانه
حسابدار 3،780
دستیار حسابداری 3،670
مدیر حسابداری 6،370
حسابدار خبره 4،620
خزانه دار شرکت 9،110
تحلیلگر مالی 5،310
مدیر مالی 9،700
حسابرس داخلی 5،290
دستیار اداری 2،870
مدیر دفتر 3،790
مسئول پذیرش 3،130
دبیر، منشی 3،080
کارگردان 5،230
طراح گرافیک 3،730
عکاس 3،690
مهندس هوافضا 5،810
کنترل کننده ی ترافیک هوایی 5،450
مهماندار هواپیما 4،410
خلبان 6،020
معمار 4،740
مکانیک 2،830
مدیر شعبه بانک 7،650
گوینده 3،720
معلم 4،120
مترجم 4،620
تحلیلگر کسب و کار 6،350
مدیر توسعه تجارت 7،560
مدیر پروژه 5،900
پرستار بچه 3،440
معلم مهد کودک 3،830
مهندس عمران 4،470
مدیر پروژه ساخت و ساز 6،130
مدیر بهداشت و ایمنی 3،340
مدیر خدمات مشتری 6،770
نماینده خدمات مشتریان 3800
مهندس عمران 4،790
مهندس برق 5،200
مهندس 4،860
مهندس مکانیک 4،950
مدیر اجرایی 10،900
مدیر ارشد مالی 10،500
مدیر کل 8،900
مدیر پروژه 5،950
سرآشپز 4،370
آشپز اجرایی 4،700
مدیر هتل 7،200
مسئول پذیرش 3،740
آژانس مسافرتی 4،270
پیشخدمت 3،270
دندانپزشک 12،000
متخصص تغذیه 11200
تکنیسین آزمایشگاه 3،900
پرستار 4،350
مدیر منابع انسانی 7010
متصدی منابع انسانی 4،350
تکنسین کامپیوتر 4،030
مدیر پایگاه داده 5،070
برنامه نویس 4580
مدیر فناوری اطلاعات 7،460
مهندس شبکه 4،680
مامور پلیس 4000
وکیل 7،210
کمک قانونی 3،770
روزنامه نگار 5،300
داروساز 5،950
صندوقدار 2،950
مدیر فروش 7،670
نماینده فروش 3،410
معلم دبستان 3،630
معلم دبیرستان 4،190

نحوه کاریابی در اسپانیا:

قبل از تمامی اقداماتی که در بالا گفته شد ابتدا شما باید یک شغل پیدا نمایید و برای اخذ ویزای کار اسپانیا باید ابتدا کاریابی کنید. برای کاریابی در هر گونه موقعیت شغلی باید رشته تحصیلی و سوابق کاری معتبر در این زمینه داشته باشید. در واقع داشتن یک رزومه قوی و معتبر می‌توانند در کاریابی تا حدود بسیار زیادی به شخص کمک کند. نکته دیگر برای کاریابی در کشور اسپانیا زبان این کشوراست. در واقع همه کسانی که به زبان انگلیسی تسلط دارند امکان کاریابی در کشور اسپانیا را دارند. اما اگر به زبان اسپانیایی تسلط داشته باشند، قطعاً امکان کاریابی برای ایشان بسیار بالاتر خواهد بود و راحت تر می توانند در یک موقعیت شغلی مشغول به کار شوند. برای کاریابی در این کشور به زبان انگلیسی، موسسات کاریابی به این زبان موجود می باشد و همچنین برای برای کسانی که به زبان اسپانیایی نیز تسلط دارند موسسات کاریابی بیشتری موجود است. برای کاریابی در کشور اسپانیا شما می توانید از جراید کثیرالانتشار و همچنین مجلات و مطبوعات و مراجعه به صورت حضوری به کارفرمایان مربوطه استفاده نمایید.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و کاریابی در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و کاریابی در خارج از کشور

مؤسسات کاریابی در اسپانیا:

برای دریافت ویزای کار اسپانیا باید یک شغل بیابید. برای کاریابی در کشور اسپانیا باید شما از موسسات کاریابی موجود در این کشور کمک بگیرید. موسسات کاریابی در کشور اسپانیا به دو دسته تقسیم می شوند:

  • دسته اول موسسات کاریابی هستند که به زبان انگلیسی آگهی های خود را انتشار می دهند و برای کسانی مناسب است که به زبان انگلیسی مسلط هستند.
  • دسته دوم موسسات کاریابی هستند که به زبان اسپانیایی آگهی‌های خود را منتشر می‌کنند و برای کسانی و مناسب هستند به زبان اسپانیایی تسلط بیشتری دارند.

 پس شما با توجه به تسلط زبانی که دارید می توانید به سایت هر کدام از این موسسات مراجعه نموده و برای خود در لیست مشاغل موجود کاریابی کنید در اینجا تمام موسسات کاریابی به زبان انگلیسی و اسپانیایی را برای شما دوستان آورده ایم.

موسسات کاریابی برای انگلیسی زبان ها
ThinkSpain
Expatica jobs
The Guardian
The Local
موسسات کاریابی برای اسپانیایی زبان ها
Bolsadetrabajo
Expansión y Empleo
Infoempleo. com
InfoJobs
Oficina Empleo
beBee
Monster
Busco Jobs
Indeed

بررسی ویزای همراه در اسپانیا:

مسئله مهم دیگر درباره ویزای کار اسپانیا، این است که شخصی که می‌خواهد در این کشور کار کند چگونه می تواند همراهان خود را به کشور اسپانیا بیاورد و در واقع چگونه می تواند خانواده را به خود ملحق کند؟ برای این کار ابتدا باید شخص در این کشور پس از مراحلی که گفته شد مشغول به یک کار شود. چنین شخصی می تواند اقامت کشور اسپانیا را دریافت نماید. پس از دریافت اقامت کشور اسپانیا فرد می تواند برای پیوستن خانواده خود در این کشور اقدام نماید. همراه از نظر دولت اسپانیا به همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال گفته می شود. در صورتی که فرزندان به پدر و مادر وابسته باشند می توانند تا سن ۲۱ سال هم طبق قانون اتحاد خانواده برای پیوستن به شخص اصلی اقدام کنند. وابستگی های مالی یا دانشجو بودن از مواردی است که می تواند وابستگی فرزندان را به پدر و مادر نشان دهد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در اسپانیا:

افرادی که دارای ویزای کار اسپانیا می باشند، می توانند اقامت دائم کشور اسپانیا را در صورت واجد شرایط بودن دریافت کنند. کسانی که مشغول به کار در کشور اسپانیا می باشند می توانند بعد از مدت ۵ سال اقامت در این کشور درخواست اقامت دائم دهند. اما برای این که شخص بتواند پاسپورت کشور اسپانیا را دریافت کند، باید به مدت حداقل ۱۰ سال در این کشور اقامت قانونی داشته باشد. برای همراهان شخص نیز قانون به همین شکل می باشد. کسی می تواند تابعیت و پاسپورت کشور اسپانیا را دریافت کند که از زبان اسپانیایی دانش کافی را داشته باشد و به آن زبان مسلط باشد. برای اخذ پاسپورت نیز باید از فرهنگ و تمدن کشور اسپانیا و همچنین قوانین موجود در این کشور آگاهی کافی را داشته باشید. در واقع از شخص امتحانی گرفته می‌شود به نام آزمون شهروندی. این آزمون شامل مواردی که گفته شد می باشد و باید شخص نمره کافی و قابل قبول را از این آزمون  بیاورد تا بتواند پاسپورت و تابعیت کشور اسپانیا را دریافت کند. کشور اسپانیا اجازه دو تابعیتی را به اشخاص تبعه بیگانه نمی دهد و شخص متقاضی باید از تابعیت اولیه خود انصراف دهد تا بتواند پاسپورت این کشور را دریافت کند. شما با داشتن پاسپورت کشور اسپانیا می توانید به بیش از 120 کشور دنیا بدون ویزا سفر کنید. پاسپورت اسپانیا در رنکینگ دوم جهان قرار دارد.

کار در اسپانیا و سخن پایانی:

ویزای کار اسپانیا، شرایط کار در کشور اسپانیا، نرخ بیکاری در کشور اسپانیا، شرایط اخذ ویزای کار اسپانیا ، موسسات کاریابی در کشور اسپانیا و اخذ تابعیت کشور اسپانیا از طریق کار در این مقاله مورد بحث و بررسی علمی قرار گرفته شد. برای دریافت ویزای کار اسپانیا، باید شما ابتدا یک پیشنهاد شغلی از کارفرمایی در این کشور داشته باشید تا بتوانید برای ویزای این کشور درخواست دهید. این کشور برخلاف کشورهای مثل آلمان و اتریش نرخ بیکاری بسیار بالایی دارد و تقریباً به نیروی کار احتیاج ندارد. مگر اینکه در مواردی که چنین نیروی کاری در کشور اسپانیا کم باشد و نتواند در آن نیرو را در این کشور یافت کند. کشورهای آلمان و اتریش به دلیل نرخ بیکاری پایین برای کاریابی بهتر می باشند. این کشورها به دلیل احتیاج فوری به نیروی کار ویزاهای جستجوی کار را ارائه می دهند که اشخاص می توانند به مدت ۶ ماه برای کاریابی وارد این کشور شوند. این مقاله توسط موسسه حقوقی ملک پور تهیه و تنظیم گردیده است. موسسه حقوقی ملک پور همکار ملک پور اتریش با بیش از ۱۵ سال سابقه در امور مهاجرتی اخذ انواع ویزا و پذیرش انواع دانشگاه ها بهترین خدمات مهاجرتی را در خاورمیانه ارائه می دهد. در صورت داشتن هر گونه سوال یا ابهام در مورد ویزای کار اسپانیا می توانید با مشاورین خبره ما تماس حاصل نموده و از آنها مشاوره رایگان دریافت نمایید. در پایان امکان ثبت دیدگاه شما نیز وجود دارد و می توانید با ثبت دیدگاه و نظرات خود ما را یاری نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای کار اسپانیا

✅  کار در اسپانیا برای ایرانیان چگونه امکان پذیر است؟

ایرانیان با داشتن پیشنهاد کار معتبر از کارفرمایی در کشور اسپانیا، شانس دریافت ویزای کار را خواهند داشت. برای بدست آوردن این پیشنهاد کار روش های کاریابی از طریق موسسات کاریابی به صورت غیر حضوری و راه تحصیل مناسب است.

✅ بر اساس مشاغل مورد نیاز اسپانیا 2020 چه شغلی بیشتر مورد نیاز است؟

مشاغل در حوزه فناوری اطلاعات و IT بیشترین نیاز به نیروی کار را در اسپانیا دارد.

پردرآمدترین شغل ها در اسپانیا کدامند؟

مدیران مالی و مدیران بانک پر درآمدترین شغل ها در اسپانیا هستند.

ویزای همراه اسپانیا شامل چه کسانی است؟

همراه از نظر دولت اسپانیا به همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال گفته می شود. در صورتی که فرزندان به پدر و مادر وابسته باشند می توانند تا سن ۲۱ سال هم طبق قانون اتحاد خانواده برای پیوستن به شخص اصلی اقدام کنند

2 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام دوست عزیز بله تحصیل سبب افزایش شانس کاریابی خواهد شد. به هر حال با توجه به نرخ بیکاری در این کشور شانس کاریابی کمتری نسبت به سایر کشورهای اروپای خواهد داشت.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *