ویزای کار اسلوونی

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در اسلوونی
  • ویزای کار اسلوونی
  • مدارک مورد نیاز کار در اسلوونی
  • نرخ بیکاری در اسلوونی
  • مشاغل مورد نیاز اسلوونی 2021
  • میزان حقوق کار در اسلوونی
  • نحوه کاریابی در اسلوونی
  • مؤسسات کاریابی در اسلوونی
  • بررسی ویزای همراه اسلوونی
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در اسلوونی
  • ویزای کار اسلوونی و سخن پایانی
✅ ویزای کار اسلوونی ✅ اقامت اسلوونی توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور در این نوشتار بررسی شد.

ویزای کار اسلوونی و مقدمه ای بر آن

ویزای کار اسلوونی و اقامت اسلوونی و چگونگی اخذ ویزای کار اسلوونی در این مقاله مورد بررسی و تحلیل علمی قرار خواهد گرفت. آیا اسلوونی موقعیت کاری خوبی برای مهاجران دارد؟ میانگین حقوق در اسلوونی چقدر است؟ مهاجرت به اسلوونی از طریق کار امکان پذیر است؟ در این مقاله به بررسی اخذ ویزای کار اسلوونی و شرایط کار در اسلوونی پرداخته شده است. این کشور دارای یک نیروی کار تحصیل کرده بسیار توانمند، زیرساخت های با کیفیت، نزدیک بودن به بازارهای محلی و کیفیت بالای زندگی است. که این موارد توجه مهاجران را به خود جلب کرده است. این مقاله توسط گروه کاری مؤسسه حقوقی ملک پور ، برای پاسخ گویی کامل به سؤالات احتمالی شما نگارش شده است. تا شما را در خصوص ویزای کار اسلوونی به خوبی راهنمایی کند. در صورتی که به اطلاعات بیشتری راجع به ویزای کار اسلوونی نیاز داشتید می توانید با کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور ؛ از طریق تماس ارتباط برقرار کرده و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید

شرایط عمومی کار در اسلوونی:

اسلوونی در جنوب اروپای مرکزی قرار دارد. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آن لیوبلیانا است. اسلوونی از سوی غرب با ایتالیا، از شمال با اتریش، از جنوب و جنوب شرقی با کرواسی و از سمت شمال شرق با مجارستان هم‌ مرز است. اسلوونی یک جمهوری پارلمانی است و از اقتصاد و وضعیت اجتماعی پیشرفته‌ای برخوردار است. مساحت این کشور ۲۰٬۲۷۳ کیلومتر مربع و جمعیت آن ۲٫۶۰۰٫۰۰۰ نفر در سال ۲۰۲۰ است.۶۱ درصد از مردم اسلوونی مسیحی و بقیه بی‌دین یا پیرو دیگر ادیان هستند. این کشور تا سال ۱۹۹۱ جزئی از کشور یوگسلاوی بود و پس از آن تاریخ مستقل گردید. بخش زیادی از این کشور، کوهستانی است و اکثر جمعیتش، در شهر لیوبلیانا و حومه آن زندگی می‌کنند. واحد پول این کشور یورو و زبان رسمی آن اسلوونیایی است. اسلوونی عضو اتحادیه اروپا و سازمان ناتو است. از آنجایی که اسلوونی یک کشور مهاجرت پذیر است از ژوئن 2019 ، در اسلوونی تقریباً 160،000 تبعه غیر اتحادیه اروپا در این کشور اقامت موقت یا دائم را کسب کرده اند.

کار در اسلوونی

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور اسلوونی

ویزای کار در اسلوونی:

اجازه کار مجوزی است که به یک مهاجر اجازه می دهد از طریق کار، در اسلوونی اقامت داشته باشد و به عنوان ویزای کار اسلوونی شناخته می شود. ویزای کار اسلوونی معمولاً به عنوان مجوز اقامت هم صادر می شود و در نتیجه، اساس اصلی اقامت طولانی مدت خارجی ها در اسلوونی است. برای گرفتن این مجوز باید قرارداد کاری بین متقاضی و کارفرما بسته شود، این مجوز تا پایان قرارداد که حداکثر یک سال است، اعتبار دارد. همچنین بعد از این مدت امکان تمدید آن وجود دارد. برای اخذ ویزای کار اسلوونی کارفرما و شخص متقاضی هر دو می توانند درخواست دهند. طبق قانون اسلوونی این اجازه کار باید قبل از ورود فرد خارجی به اسلوونی اخذ شود. لازم به ذکر است خارجیانی که شهروند اتحادیه اروپا هستند، اگر قصد دارند کارمند شرکت های اسلوونی شوند نیازی به درخواست مجوز کار ندارند. شرکتی که می خواهد یک شهروند خارجی را استخدام کند برای این که مجوز کار را برای او درخواست دهد، باید یکی از شرایط زیر را داشته باشد:

  • سرمایه گذاری در شرکت مربوطه به مبلغ50،000 یورو طی 6 ماه اخیر
  • قبل از این درخواست مجوز، در 6 ماه اخیر حداقل 6 نفر را در شرکت استخدام کرده باشند.
  • قبل از درخواست مجوز، در 6 ماه اخیر حداقل 10،000 یورو گردش مالی داشته باشد.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار اسلوونی:

اگر شهروند اتحادیه اروپا نیستید، باید قبل از شروع کار در اسلوونی درخواست مجوز کار کنید. شما باید مدارک مورد نیاز را در سفارت اسلوونی در کشور خود تحویل دهید، امکان دیگر وجود دارد این است که کارفرما می تواند این کار را برای شما در اسلوونی انجام دهد و شما تنها برای ثبت اثر انگشت خود باید به سفارت بروید. مراحل درخواست ویزای کار اسلوونی و اخذ آن حدود 60 روز طول می کشد. مدارک مورد نیاز به شرح زیر هستند:

  • فرم درخواست ویزا
  • 2 قطعه عکس تمام رخ و با پس زمینه روشن
  • گذرنامه (تا حداقل 3 ماه پس از تاریخ ورود به اسلوونی معتبر باشد و حداقل دو صفحه خالی داشته باشد)
  • کپی از رزرو بلیط برگشت شما
  • بیمه با حداقل پوشش 30،000 یورو
  • اثبات تمکن مالی کافی برای مدت اقامت در اسلوونی
  • کپی سند اقامت در صورت وجود
  • قرارداد کار یا قول نامه کتبی استخدام
  • مدارک تحصیلی
  • وکالت نامه کتبی (اگر درخواست به نمایندگی شما توسط کارفرمای آینده یا شرکتی که در آن مستقر شده اید ارسال شود)
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی عدم سوء پیشینه

نرخ بیکاری در اسلوونی:

برای گرفتن ویزای کار اسلوونی دانستن نرخ بیکاری این کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است. خارجیانی که علاقه مند به مهاجرت به اسلوونی، از طریق کار کردن در این کشور هستند، باید بدانند که این کشور دارای یک بازار اشتغال پایدار و ثابت بوده و تا قبل از شیوع ویروس کرونا نرخ بیکاری پایینی داشته است. با شیوع این ویروس نرخ بیکاری با افزایش رو برو شده و نه تنها اکثر افراد شغل خود را از دست دادند بلکه میزان استخدام هم کاهش چشم گیری داشته است. نرخ بیکاری اسلوونی در ژوئیه سال 2020 برابر با 9.2 درصد بود که نسبت به ماه قبلش تغییری نداشته است. تعداد بیکاران نسبت به سال گذشته 17 هزار و 547 نفر افزایش یافت و به 89 هزار و 397 نفر رسید، همچنین در حالی که اشتغال با 10 هزار و 923 نفر کاهش همراه بود، تعداد آن به 882 هزار و 837 نفر رسید.

مشاغل مورد نیاز 2020 اسلوونی:

برای مهاجرت از طریق کار، قبل از گرفتن ویزای کار اسلوونی باید ابتدا شغل مورد نظر خود را در این کشور بیابید و سپس اقدامات لازم را انجام دهید. صنایع پیشرو اسلوونی شامل تولید خودرو، مواد شیمیایی، الکترونیک، تدارکات، ماشینکاری، فلزکاری و پردازش چوب است. گردشگری نیز اخیراً در داخل کشور محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. کارگرانی که می خواهند شغلی در اسلوونی پیدا کنند، باید بدانند بازار کار در این کشور رقابتی است. بخشی از این رقابت به دلیل رقابت محلی کارگران و سایر کارگران اتحادیه اروپا است که مهاجرت به این کشور را انتخاب می کنند. داشتن تسلط به زبان اسلوونی و انگلیسی بهترین شانس موفقیت را برای شما فراهم می کند. در جدول زیر 15 شغل پردرآمد و بدون نیاز به مدرک دانشگاهی در اسلوونی را جمع آوری کرده ایم:

15 شغل پر درآمد در اسلوونی
خلبان
مدیر توسعه تجارت
مدیر بازاریابی دیجیتال
طراح مد
مدیر رستوران
متخصص تجارت الکترونیکی
برنامه نویس کامپیوتر
مدیر توسعه تجارت
مربی یوگا
توسعه دهنده وب
فروش خودرو
عکاس
مربی تناسب اندام
نویسنده محتوا
نماینده املاک

میزان حقوق برای کار در اسلوونی:

برای بیشتر مشاغل در اسلوونی، میانگین ساعات کاری در طول ​​هفته بین 36 تا40 ساعت است. کارگران همچنین می توانند از حداقل20 روز مرخصی سالانه در سال استفاده کنند. همچنین کارگران داخلی و خارجی از مرخصی سالانه و تعطیلات رسمی یکسانی بهره مند می شوند. فردی که در اسلوونی کار می کند، معمولاً ماهیانه حدود 1970 یورو درآمد کسب می کند. البته حقوق مشاغل مختلف بسته به سابقه کار فرد و میزان مسئولیت کاری متفاوت است. به عنوان مثال وقتی کارفرمایی برای استخدام مدیر مالی آگهی منتشر می کند، باید توانایی پرداخت حقوق بالاتری نسبت به استخدام کارمند ساده داشته باشد. کمترین میزان حقوق 500 یورو و بیشترین میزان حقوق 8،800 یورو می باشد. قابل ذکر است حقوق بسته به مناطق مختلف و در شرایط مختلف متفاوت است. در جدول زیر تعدادی از مشاغل اسلوونی و حقوق ماهیانه آن ها را ذکر کرده ایم:

عنوان شغلی متوسط درآمد ماهیانه
حسابدار 1،230 یورو
تحلیل گر مالی 2،440 یورو
دستیار اداری 1،000 یورو
مهندس هوا و فضا 2،440 یورو
مکانیک 720 یورو
مترجم 1،680 یورو
مهندس عمران 1،770 یورو
مهندس مکانیک 1،760 یورو
پیش خدمت 600 یورو
متخصص تغذیه 3،690 یورو
مهندس شبکه 1،550 یورو
مهندس پزشکی 1،560 یورو
مدیر حسابداری  2،930 یورو
مدیر مالی 3،830 یورو
طراح گرافیک  1،230 یورو
معمار  2،190 یورو
معلم 1،430 یورو
مربی مهد کودک 730 یورو
مهندس برق 1،880 یورو
سرآشپز 1،130 یورو
دندان پزشک  4،440 یورو
پرستار 1،490 یورو
برنامه نویس 1،790 یورو
دارو ساز  2،290 یورو

نحوه کاریابی در اسلوونی:

قبل از اینکه برای ویزای کار اسلوونی اقدام کنید، ابتدا باید در این کشور کار پیدا کنید. بهترین منابع برای یافتن کار در اسلوونی شامل سایت های شغلی آنلاین و روزنامه های روزانه هستند. سایت های شغلی معروف شامل سرویس اشتغال اسلوونی، موجیدلو، موجا زاپوسلیتف و جت شغلی است. کارگران خارجی غالباً به اسلوونی می آیند و انگلیسی را به عنوان زبان دوم از طریق تدریس سایت های شغلی معروفی از جمله ESL Employment و Total ESL می آموزند. مهم است که از به روز بودن رزومه (CV) خود اطمینان حاصل کنید و مهارت های مصاحبه خود را تقویت کنید. زیرا مراحل کار ممکن است کمی با کشور شما متفاوت باشد. همچنین آژانس های استخدام در شهرهای بزرگی مانند لیوبلیانا وجود دارند که می توانند به آماده سازی CV و مهارت شما برای مصاحبه کمک کنند. اگر با بازار کار محلی آشنا نباشید، آنها می توانند منبع خوبی برای راهنمایی شما باشند.

مؤسسات کاریابی در اسلوونی:

همانطور که گفته شد آژانس های کاریابی، یکی از روش های کاریابی در اسلوونی هستند. این آژانس ها، خدماتشان را متناسب با نیازهای مشتریان ارائه می دهند. این خدمات عبارتند از: استخدام، تسهیلات استخدام، استخدام پرستار، استخدام امنیتی، استخدام نظافتچی، استخدام پذیرش، استخدام اداری، استخدام راننده، استخدام مدیران سطح بالا و مدیران ارشد در سازمان های بهداشت، آموزش، دولت، امور خیریه و مسکن. همچنین این آژانس ها مزایای قابل توجهی مانند صرفه جویی در هزینه، رصد کردن مشاغل مختلف و مقایسه آن ها با هم و جذب استعداد بهتر را به مشتریان ارائه می دهند. لیستی از آژانس های کاریابی در اسلوونی به شرح زیر هستند:

موسسات کاریابی در  اسلوونی
Manpower agencija
Adecco
Umana Spa Employment Agency
Amrop
GORIZIA
Agado Maribor
Aq trgovsko in storitveno podjetje d.o.o
MPS Personal Service d.o.o
Naton kadrovsko svetovanje d.o.o

بررسی ویزای همراه در اسلوونی:

یکی از مسائلی که برای مهاجران مهم است، امکان اخذ ویزای همراه برای اعضای خانواده است که از طریق آن اعضای خانواده مهاجر بتوانند به او ملحق شوند. برای اخذ این ویزا در اسلوونی باید بدانید که شما در صورتی می توانید برای اعضای خانواده خود (همسر، فرزندان زیر 18 سال و فرزندان مجرد)، اجازه اقامت موقت را براساس پیوستن به خانواده دریافت کنید که اقامت دائم اسلوونی را داشته باشید. علاوه بر این باید حداقل یک سال بر اساس اجازه اقامت موقت در اسلوونی زندگی کرده باشید یا دارای کارت آبی اتحادیه اروپا باشید. همچنین مدارک مورد نیاز برای اخذ این ویزا عبارت اند از: اسنادی که روابط خانوادگی شما را تأیید کند، بیمه درمانی برای اعضای خانواده و اثبات اینکه می توانید از آن ها حمایت مالی کنید. همچنین می توانید تأیید پذیرش کودک در مدرسه یا مهد کودک در اسلوونی را ضمیمه کنید.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در اسلوونی:

یک فرد در صورتی می تواند اجازه اقامت دائم در جمهوری اسلوونی را بدست آورد، که پنج سال اقامت قانونی مداوم و معتبر در اسلوونی را داشته باشد. این کار بر اساس گواهی ثبت اقامت یا گذرنامه معتبر ارزیابی می شود. گواهی ثبت اقامت نشان می دهد که تقاضای صدور یا تمدید گواهی اقامت ثبت شده است. رسیدگی به درخواست یک فرد و صدور مجوز اقامت دائم او را واحد اداری منطقه ای که فرد در آن زندگی می کند انجام می دهد. افرادی که اجازه اقامت دائم برای آنها صادر شده، باید ظرف مدت هشت روز از زمان تحویل مجوز، اقامت دائم خود را در واحد اداری منطقه محل اقامت خود ثبت کنند. لازم به ذکر است اگر 10 سال در اسلوونی رسما اقامت داشته باشید، می توانید درخواست تابعیت اسلوونی را بدهید.

ویزای کار اسلوونی و سخن پایانی:

ویزای کار اسلوونی و اقامت اسلوونی از طریق اخذ ویزای کار این کشور در این نوشتار بررسی شد. با بررسی مواردی از قبیل شرایط عمومی کار در اسلوونی، مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزا، نرخ بیکاری، مشاغل مورد نیاز و ذکر آژانس های کاریابی سعی شد پیرامون مسائل مهم راجع به ویزای کار اسلوونی و شرایط کاری در آن، مطالبی را به نگارش درآوریم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد. همانطور که گفته شد برای اخذ ویزای کار در اسلوونی به دعوت نامه از طرف کارفرما نیاز است که این موضوع شرایط گرفتن ویزای کاری اسلوونی را سخت کرده است، همچنین با توجه به شیوع ویروس کرونا نرخ بیکاری به میزان قابل توجهی بالا رفته است. بنابراین با بررسی های که مؤسسه حقوقی ملک پور انجام داده می توان نتیجه گرفت که اخذ ویزای اسلوونی با سختی هایی همراه است. اگر قصد مهاجرت کاری به کشورهایی با شرایط خوب را دارید به شما پیشنهاد می کنیم مقاله های دیگر سایت را مطالعه کرده و از گزینه های کاری مانند آلمان و مهاجرت اتریش را مورد بررسی قرار دهید. جهت ارزیابی بیشتر شرایط خود و اخذ ویزای کاری می توانید با مجموعه تخصصی ملک پور تماس گرفته و از مشاوره رایگان آن استفاده کنید. همچنین در قسمت ثبت دیدگاه می توانید نظرات خود را بیان کرده و سؤالات خود را بپرسید که مجموعه ما در کمترین زمان ممکن پاسخ گوی سؤالات شما می باشد. علاوه بر این می توانید به صورت ستاره ای به مقالات ما امتیاز دهید و درصد رضایتتان را از این طریق بیان کنید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای کار اسلوونی

کار در اسلوونی چگونه است؟

کار در اسلوونی از طریق جاب آفر امکان پذیر است و پس از دریافت این دعوت نامه متقاضی برای دریافت مجوز کار اقدام می کند.

مشاغل مورد نیاز اسلوونی کدام هستند؟

در اسلوونی اکثر مشاغل به خصوص مشاغل حوزه گردشگری و فناورری اطلاعات مورد نیاز است. همچنین در اسلوونی تعدادی شغل وجود دارد که نیاز به مدرک دانشگاهی ندارند و با توجه به تخصصتان می توانید در آن زمینه ها مشغول به کار شوید.

مهاجرت به اسلوونی از طریق کار چگونه ممکن است؟

با داشتن پیشنهاد کار می توان به اسلوونی مهاجرت کاری داشت.

✅ میانگین حقوق مشاغل اسلوونی چقدر است؟

فردی که در اسلوونی کار می کند معمولاً ماهیانه حدود 1970 یورو درآمد کسب می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *