ویزای کار اسلواکی

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی ویزای کار در اسلواکی
  • ویزای کار در اسلواکی
  • مدارک مورد نیاز کار در اسلواکی
  • نرخ بیکاری در اسلواکی
  • مشاغل مورد نیاز 2020 اسلواکی
  • میزان حقوق در اسلواکی
  • نحوه کاریابی در اسلواکی
  • مؤسسات کاریابی در اسلواکی
  • بررسی ویزای همراه اسلواکی
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در اسلواکی
  • سخن پایانی کار در اسلواکی

ویزای کار اسلواکی و مقدمه ای بر آن

ویزای کار اسلواکی، مهاجرت به اسلواکی از طریق کار و شرایط اخذ ویزای کار اسلواکی را در این مقاله به صورت علمی و تخصصی مورد تحقیق و بررسی قرار خواهیم داد. شرایط اخذ ویزای کار اسلواکی چیست؟ آیا کار در اسلواکی منجر به اخذ اقامت دائم این کشور می‌شود؟ نرخ بیکاری و میزان حقوق در اسلواکی به چه صورت است؟ ما سعی کرده ایم در این مقاله به سوالاتی از این قبیل در مورد ویزای کار اسلواکی پاسخ دهیم. کشور اسلواکی در سال ۱۹۹۳ از چکسلواکی جدا شد و با وجود اینکه کشوری کم وسعت و کوچک است، اما روند رو به رشدی دارد. مهاجرت از طریق کار موضوعی است که امروزه مورد توجه افراد زیادی قرار می‌گیرد. به این علت که به واسطه کار کردن هم می توان درآمد کسب کرد و هم می توان پروسه اقامت را طی کرد. این مقاله که توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی ملک پور به نگارش درآمده است اطلاعات کاملی در مورد ویزای کار اسلواکی و شرایط کار در این کشور خدمت شما عزیزان ارائه می کند. چنانچه به اطلاعات بیشتری در مورد ویزای کار اسلواکی نیاز دارید، می توانید با شعب مختلف موسسه حقوقی ملک پور در سراسر دنیا تماس بگیرید و از مشاوره های تلفنی رایگان کارشناسان حقوقی ما بهره ببرید.

شرایط عمومی ویزای کار اسلواکی:

برای اخذ ویزای کار اسلواکی که عضو اتحادیه اروپا می باشد باید پیشنهاد کاری از یک کارفرما در این کشور داشت. افرادی که تمایل به اخذ ویزای کار اسلواکی را دارند باید 90 روز قبل درخواست خود را اعلام کنند. افراد در طول هفته حداکثر 40 ساعت مجاز به کار کردن هستند. حداکثر ساعت کاری برای مشاغلی که دو شیفت هستند ۳۸.۷۵ ساعت در هفته و برای مشاغلی که ۳ شیفت می‌باشند ۳۷.۵ ساعت می باشد. به طور تقریبی ۲ میلیون نفر در کشور اسلواکی مشغول به کار هستند که بیشتر آنها در بخش صنعت با 25.9 درصد کار می کنند. 11.1 درصد از این افراد در بخش ساختمان، ۷.۱ درصد در بخش آموزش، 6.8 درصد در بخش سلامت و ۳.۲ درصد در بخش کشاورزی کار می‌کنند. علی رغم این که ۵0.۸ درصد شاغلین اسلواکی زنان هستند، ولی آنها ۲۵ درصد حقوق کمتری نسبت به مردان دریافت می کنند. برای کار در اسلواکی بهتر است که به زبان اسلواکی تسلط داشت ؛ در برخی از شغل ها نیاز است که اشخاص با زبان انگلیسی نیز آشنایی داشته باشند. البته در بعضی از شغل ها دانش زبان انگلیسی کفایت می کند اما بهتر است که افراد نیز به زبان اسلواکی آشنایی داشته باشند.

اسلواکی
آمار زنان شاغل

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور اسلواکی

ویزای کار در اسلواکی:

برای ویزای کار اسلواکی باید شرایطی از طرف کارفرما و نیروی کار فراهم شود. در ابتدا باید قرارداد کاری بین دو طرف تنظیم شود و مواردی مانند نوع شغل، تاریخ شروع کار، حقوق و دستمزد و محل کار عنوان شود. از جمله وظایفی که کارفرما دارد آشنا کردن کارگر با قوانین کار اسلواکی، توافقنامه های شغلی و همینطور مقررات بهداشتی و ایمنی می باشد. اگر کارفرمایی در اسلواکی شخصی را غیر قانونی استخدام کند، جریمه می شود و مبلغ این جریمه حداقل 100 هزار یورو می باشد. حداکثر مدت قراردادهای کاری 2 سال می باشد که قابل تمدید است. شخص موظف است 30 روز قبل از به پایان رسیدن تاریخ ویزا، برای تمدید ویزای کار اسلواکی اقدام کند. علاوه بر این، افراد می تواند قرارداد کاری آزمایشی که برای مدت حداکثر 3 ماه یا 6 ماه صادر می شود، منعقد کنند. نوع دیگری از قرارداد کاری وجود دارد که قرارداد کارگران فصلی نام دارد و به مدت 6 ماه برای انجام دادن کارهای فصلی صادر می شود. دلایلی که باعث باطل شدن ویزای کار اسلواکی می شوند عبارتند از :

  • منقضی شدن مدت قرارداد
  • غیر قانونی وارد شدن کارگر
  • نقض کردن یک قانون در اسلواکی توسط کارگر
  • مشغول به کار نشدن کارگر در شغلی که برای آن ویزا صادر شده است.

مدارک مورد نیاز کار در اسلواکی:

مدارکی که افراد برای اخذ ویزای کار اسلواکی نیاز دارند به ترتیب عبارتند از :

  • قرارداد کاری
  • 2 قطعه عکس
  • کپی پاسپورت
  • فرم درخواست ویزای کار اسلواکی

تمامی مدارک باید به زبان اسلواکی ترجمه شده باشند و به تایید دادگستری و وزارت امور خارجه رسیده باشند. در صورتی که سفارت اسلواکی مدارک دیگری را از شخص بخواهد، او موظف به ارائه ی آن می باشد. مدارک ارائه شده به سفارت ظرف 20 روز بررسی خواهند شد. مدارکی که همراه شخص نیاز دارد عبارتند از :

  • فرم درخواست ویزای همراه
  • کپی پاسپورت و مدارک هویتی
  • سند ازدواج
  • کپی قرارداد شخص اصلی
  • نامه ی محل اقامت

نرخ بیکاری در اسلواکی

افرادی که تمایل به ویزای کار اسلواکی دارند باید از نرخ بیکاری و شرایط کار در این کشور آگاه یابند. با توجه به جدول زیر که نرخ بیکاری را در اسلواکی در سال های 2000 تا 2019 نشان می دهد، کشور اسلواکی در سال 2001 بیشترین نرخ بیکاری را با عدد 20.2 درصد داشته است و کمترین نرخ بیکاری مربوط به سال 2018 با عدد 5.04 درصد است. با توجه به اینکه نرخ بیکاری در این کشور رو به کاهش است و با نرخ 5.26 درصدی که اسلواکی در سال 2019 داشته است، شرایط کاری در این کشور نسبتا خوب است.

مشاغل مورد نیاز 2020 اسلواکی:

موضوع دیگری که برای متقاضیان ویزای کار اسلواکی از اهمیت بالایی برخوردار است، مشاغل مورد نیاز این کشور می باشد. کشور اسلواکی بیشتر در زمینه ی فنی مهندسی و IT به نیروی کار نیاز دارد. افرادی که بتوانند در اسلواکی زبان انگلیسی را تدریس کنند، می توانند از موقعیت های شغلی مناسبی برخوردار باشند. علاوه بر این، افرادی که بتوانند در حوزه مهندسی سازه و برنامه نویسی کامپیوتر مشغول به کار شوند، از شرایط خوبی برخوردار هستند. همینطور مشاغلی مانند دستیار متخصص، رانندگان و اپراتورهای خودرو، کارگران فلز و ماشین آلات، متخصصان حقوق و اجتماعی و خدمات شخصی بیشترین فرصت های شغلی را تا سال 2030 خواهند داشت.

میزان حقوق برای کار در اسلواکی:

بررسی حقوق و دستمزد هر شغل موضوع مورد اهمیت دیگری برای کسانی است که قصد اخذ ویزای کار اسلواکی و کار کردن در این کشور را دارند. در این بخش، ما برای علاقه مندان به ویزای کار اسلواکی میزان حقوق دریافتی را بررسی کرده ایم. در سال ۲۰۱۵ حداقل میزان حقوق ۵۲0 یورو در ماه اعلام شده است. در جدول زیر حقوق بعضی از شغل ها را ارائه کرده ایم :

عنوان شغلی متوسط حقوق سالانه به یورو
مدیر فناوری اطلاعات 41،050
تحلیلگر مالی 19،027
مدیر منابع انسانی 27،025
مدیر بازاریابی 49،500
مدیر پروژه IT 41،021
وکیل 36،033
مهندس 22،415
برنامه نویس کامپیوتری 21،363
حسابدار 17،668
مدیر مالی 43،540

همانطور که می دانید اسلواکی از 8 منطقه تشکیل شده است است و براتیسلاوا پایتخت این کشور است. در اسلواکی بالاترین حد دستمزدها مربوط به همین شهر براتیسلاوا می باشد. بر اساس جدول زیر هر کارفرما موظف به پرداخت کمک هزینه های درمانی و بیمه تامین اجتماعی پرسنل می باشد :

حقوق و دستمزد سهم کارگر سهم کارفرما حداکثر ارزیابی ماهانه
بیمه درمانی 1.40% 1.40% 6.678 یورو
حقوق بازنشستگی 4% 14% 6.678 یورو
بیمه نقص عضو 3% 3% 6.678 یورو
بیمه بیکاری 1% 1% 6.678 یورو
بیمه گارانتی 0.25% 6.678 یورو
بیمه تصادف 0.80% نامحدود
صندوق ذخیره 4.75% 6.678 یورو
بیمه سلامت 4% 10% نامحدود
نتیجه 13.40% 35.20%

در مورد نرخ مالیات بر درآمد، در سال 2019 این شاخص برای حقوق های تا سقف 36،256.38 یورو 19 درصد و برای حقوق های بالاتر از این مبلغ 25 درصد درنظر گرفته شده است.

نحوه کاریابی در اسلواکی:

برای اخذ ویزای کار اسلواکی باید یک پیشنهاد شغلی از طرف یک کارفرما در این کشور داشت. افرادی که پیشنهاد کاری از این کشور دارند با ارائه کردن مدارک نام برده شده در قسمت های قبلی به سفارت اسلواکی می توانند ویزای کار اسلواکی را دریافت کنند. پس از اینکه شخص موفق به دریافت ویزای کار اسلواکی شد، می تواند وارد کشور شود و در طی 7 روز کارفرما باید نیروی کار خود را به اداره ی کار و امور اجتماعی معرفی کند، کارهای مربوط به بیمه تامین اجتماعی را انجام دهد، ثبت نام بیمه های درمانی او را انجام دهد و در آخر از شخص امضا و تاییدیه بگیرد. علاوه بر این، افراد می توانند با ویزای توریستی وارد این کشور شوند و بعد از پیدا کردن کار ویزای توریستی خود را تبدیل به کاری کنند.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

مؤسسات کاریابی در اسلواکی:

برای درخواست ویزای کار اسلواکی، افراد باید بتوانند در این کشور کار پیدا کنند و از طریق موسسات کاریابی می توانند این کار را انجام دهند. در براتیسلاوا که پایتخت اسلواکی هست، بنگاه های کاریابی زیادی وجود دارد. برای کاریابی در اسلواکی می توان از طریق صفحات اجتماعی مثل فیسبوک اقدام کرد. علاوه بر این، افراد برای پیدا کردن کار در اسلواکی می توانند در اینترنت سرچ کنند و به سایت های زیر مراجعه نمایند :

موسسات کاریابی در اسلواکی
Profesia.sk Career Jet
DK Recruitment Services Adecco
Index Noslus Man Power
Trenkwalder IQVIA Careers
Amazon.Jobs Glassdoor
Eures.sk Topjobs.sk
Trhprace.sk Ponuky.sk

علاوه بر این، در شهر های براتیسلاوا، Banska Bystrica و Kosice بنگاه هایی وجود دارد که خدمات کاریابی فقط برای همان منطقه ها ارائه می کنند.

بررسی ویزای همراه در اسلواکی:

موضوع دیگری که برای افرادی که تمایل به ویزای کار اسلواکی را دارند، مورد اهمیت می باشد، مسئله ویزای همراه می باشد. کشور اسلواکی عضو اتحادیه اروپا می باشد و برخی از قوانین آن الهام گرفته از قوانین اتحادیه اروپا می باشد. طبق قانون الحاق خانواده فرد می تواند برای همراه خود که عبارتند از همسر و فرزند زیر 18 سال درخواست ویزا دهد. نکته قابل توجه این است که همسر اجازه کار دارد و تحصیل بچه ها رایگان می باشد. این مقاله توسط کارشناسان ارشد موسسه حقوقی ملک پور نوشته شده است و هر گونه کپی برداری از آن بدون ذکر منبع شرعاً و قانوناً حرام و غیر قانونی می باشد. قابل ذکر است که متاهلینی که برای ویزای کار اسلواکی اقدام می کنند، نمی توانند همزمان برای همراه خود اقدام نمایند و در بعضی مواقع ممکن است یک سال طول بکشد. برای این منظور افراد می توانند از روش های دیگری برای همسر خود اقدام کنند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در اسلواکی:

افرادی که برای ویزای کار اسلواکی اقدام می کنند، در نهایت قصد اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور را نیز دارند. اشخاصی که موفق به اخذ ویزای کار اسلواکی می شوند، پس از ورود به این کشور به محض اینکه شروع به پرداخت کردن مالیات کنند، بعد از گذشت 5 سال زندگی در اسلواکی می توانند برای اقامت دائم این کشور تقاضا دهند. لازم به ذکر است که شخص 2 سال قبل از اینکه برای اقامت دائم اسلواکی درخواست کند باید کارت آبی این کشور را اخذ کرده باشد. 3 سال بعد از اخذ اقامت دائم اسلواکی، شخص می تواند برای پاسپورت این کشور اقدام کند. از مواردی که برای اخذ پاسپورت و تابعیت اسلواکی نیاز هستند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرم درخواست مربوطه
  • مدرک زبان اسلواکی
  • اثبات یک دانش عمومی در مورد اسلواکی
  • ثبات حضور 8 سال در اسلواکی
  • ارائه مدارک لازم
کار در اسلواکی و سخن پایانی:

ویزای کار اسلواکی و شرایط مهاجرت کاری به اسلواکی در این مقاله به صورت علمی و تخصصی مورد بررسی قرار گرفت. بعد از بررسی کردن شرایط اخذ ویزای کار اسلواکی و شرایط کار در این کشور، موسسات کاریابی در اسلواکی و مدارک مورد نیاز برای این نوع ویزا را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. با توجه به آنچه که گفته شد امکان ویزای همراه همزمان با نفر اصلی وجود ندارد و ممکن است فاصله زمانی زیادی بین آنها افتد. علاوه بر این، کسانی که علاقه مند به کار کردن در اسلواکی و اخذ ویزای کاری این کشور را دارند، بهتر است به زبان اسلواکی مسلط باشند و از آنجایی که یادگیری این زبان ممکن است مشکل باشد، توصیه می کنیم که متقاضیان ویزای کار اسلواکی کشور مناسب تری مانند اتریش، آلمان، آفریقای جنوبی، کانادا و استرالیا را برای مقصد خود انتخاب کنند. در صورتی که نیازمند اطلاعات بیشتری در مورد ویزای کار اسلواکی و سایر کشورها هستید، می توانید با کارشناسان حقوقی ما تماس حاصل کنید و از مشاوره های رایگان تلفنی بهره ببرید. علاوه بر این، شما عزیزان می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه سایت مطرح کنید و در کوتاه ترین زمان پاسخ آنها را دریافت نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای کار اسلواکی

✅  مهاجرت به اسلواکی از طریق کار در چه صورت امکان پذیر است؟

برای مهاجرت به اسلواکی از طریق کار باید پیشنهاد کاری از یک کارفرما در این کشور داشت.

✅  بهترین مشاغل در اسلواکی که نیاز به نیروی کار دارد و از حقوق مناسبی برخوردار است کدامند؟

کشور اسلواکی بیشتر در زمینه فنی مهندسی و IT به نیروی کار نیاز دارد و این مشاغل از درآمد مناسبی نیز برخوردار هستند.

✅ وجود وکیل مهاجرت به اسلواکی چه کمکی به فرد متقاضی می کند؟

وکیل مهاجرت به اسلواکی با تحلیل دقیق شرایط فرد می تواند بهترین مسیر را برای مهاجرت تشخیص داده و با مشاوره صحیح سبب اطمینان خاطر بیشتر و کاهش ریسک در پروسه مهاجرت متقاضی گردد.

✅ آیا با کار در اسلواکی امکان اخذ اقامت و تابعیت وجود دارد؟

پس از ورود به این کشور به محض اینکه شروع به پرداخت کردن مالیات کنند، بعد از گذشت 5 سال زندگی در اسلواکی می توانند برای اقامت دائم این کشور تقاضا دهند. 3 سال بعد از اخذ اقامت دائم اسلواکی، شخص می تواند برای پاسپورت این کشور اقدام کند.

2 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      دوست عزیز کارفرمایان ترجیح میدن که از نیروهای بومی و کسانی که اقامت و اجازه کار دارند استفاده کنند. اما در صورتی که در یک موقعیت شغلی فرد مناسب پیدا نشود بله این امکان وجود دارد که فرد خارجی را استخدام کنند. کشورهایی که نرخ بیکاری پایینی دارند این احتمال که نیروی کار در کشور پیدا نشود بیشتر است.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *