ویزای کار استرالیا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در استرالیا
  • ویزای کار در استرالیا
  • مدارک مورد نیاز کار در استرالیا
  • نرخ بیکاری در استرالیا
  • مشاغل مورد نیاز استرالیا 2021
  • میزان حقوق کار در استرالیا
  • نحوه کاریابی در استرالیا
  • مؤسسات کاریابی در استرالیا
  • بررسی هزینه های گرفتن ویزای کار استرالیا
  • بررسی ویزای همراه استرالیا
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در استرالیا
  • ویزای کار استرالیا و سخن پایانی
✅ ویزای کار استرالیا ✅ مراحل دریافت ویزای شغلی در استرالیا ✅ امتیاز مورد نیاز برای اخذ ویزای کار استرالیا در این مقاله توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور بررسی خواهند گردید

ویزای کار استرالیا و مقدمه ای بر آن

ویزای کار استرالیا،  امتیاز مورد نیاز برای اخذ ویزای کار استرالیا، نحوه کاریابی در استرالیا و روال گرفتن اقامت دائم و تابعیت استرالیا از طریق کار در این مقاله بررسی خواهند گردید. از جمله سوالات پر تکراری که برای متقاضیان ویزای کار استرالیا پیش می آید عبارتند از:  اخذ ویزای کار استرالیا به چه صورت است؟ اخذ ویزای کار استرالیا چه هزینه هایی دارد ؟ امتیازبندی ویزای کار استرالیا به چه صورت است؟ نحوه کاریابی در استرالیا پس از اخذ ویزای کاری استرالیا چگونه است؟ حداقل حقوقی که نیروی کار در  کشور استرالیا دریافت می نماید چقدر است؟ لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا در سال 2021 چه مشاغلی را در بر می گیرد؟

در این مقاله سعی بر آن بوده تا به تمامی سوالات فوق و سایر سوالاتی که در رابطه با کار در استرالیا و اخذ ویزای کاری استرالیا ضروری است پاسخ کامل بدهیم. توصیه می گردد تا در صورتی که متقاضی کار در کشور استرالیا هستید، حتما به صورت کامل به مطالعه این مقاله را به بپردازید تا با شرایط کار در این کشور آشنا شوید و اطلاعات کافی بدست آورید. شما عزیزان می توانید جهت بررسی بیشتر شرایط خود با مؤسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان دریافت نمایید و یا در انتهای همین مقاله سوالات خودتان را مطرح بفرمایید تا به آنها پاسخ داده شود.

شرایط عمومی کار در استرالیا:

جهت دریافت ویزای کاری استرالیا و اقامت دائم این کشور باید در ابتدا اطلاعات بیشتری در رابطه با شرایط عمومی این کشور کسب نمایید. استرالیا کشوری واقع در نیم کره جنوبی کره زمین می باشد و همواره از آن به عنوان یکی از توسعه یافته ترین کشور های دنیا یاد می شود. استرالیا مساحت۷٫۶۸۶٫۸۵۰ کیلومتر مربعی دارد و از این حیث در میان ۶ کشور پهناور جهان جای دارد. مطابق آخرین آمار، استرالیا جمعیتی ۲۵٬۶۰۲٬۱۰۰ نفری دارد. ویزای کار استرالیا از این جهت متقاضیان بسیاری دارد که از ابتدا منجر به اخذ اقامت دائم برای متقاضی و خانواده وی می گردد. اما متقاضیانی که قصد بررسی شرایط اخذ ویزای کار استرالیا را دارند می بایست آگاه باشند که سیستم اخذ ویزای کار این کشور بر مبنای سیستم امتیازبندی می باشد و شرایط و ویژگی های فرد متقاضی که شامل سن، تحصیلات، سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی و مدرک زبان فرد متقاضی و همسر او هستند، در این پروسه بررسی می گردند.تمامی این موارد فاکتورهایی هستند که سبب می شود فرد امتیاز مورد نیاز برای اخذ ویزای کار استرالیا را به دست آورد.

 اگر شما نیز متقاضی اخذ ویزای کار و مهارت استرالیا هستید، حتما آگاه هستید که این کشور از جمله پر طرفدار ترین مقاصد مهاجرت در جهان می باشد و هر ساله برای جذب نیروی کار متخصص در بخش ها و صنعت های مختلف اقدام می نماید. فارغ التحصیلان و افراد دارای تخصص و واجد الشرایط شانس اقدام برای اخذ ویزای کار استرالیا را دارند اما می بایست بدانند که دریافت ویزای کار ی استرالیا آسان نیست اما در صورت داشتن شرایط لازم امکان اقدام از این طریق مهیا می باشد. در ادامه، چگونگی اخذ ویزای کار و مهارت استرالیا را بررسی خواهیم نمود. برای اخذ ویزای کار و مهارت استرالیا لازم است مراحل دریافت ویزای شغلی استرالیا را به دقت مطالعه کرده و بر اساس آن اقدام کنید.

کار در استرالیا درباره استرالیا جمعیت استرالیا مساحت استرالیا واحد پول استرالیا زبان رسمی استرالیا

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کاری

فایل صوتی این ویدئو

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور استرالیا

شرایط اخذ و امتیازبندی ویزای کار استرالیا:

یکی از مواردی که افراد برای کار در استرالیا باید به آن توجه نمایند، نحوه چگونگی دریافت ویزای کار این کشور است. افراد متقاضی کار در استرالیا باید بدانند که ویزای کار استرالیا انواع مختلفی دارد. برخی از ویزاهای کاری استرالیا نیاز به اسپانسر دولتی یا اسپانسر فامیلی دارند. البته نوع ویزای مهارتی استرالیا به صورت مستقل و بدون نیاز به اسپانسر نیز وجود دارد. ویزای 189 استرالیا از این نوع است. انواع ویزای کار و مهارت استرالیا که به صورت sub class  نیز قید می گردد، همانگونه که پیشتر نیز ذکر گردید به صورت امتیاز بندی می باشند و متقاضی می بایست امتیاز مورد نیاز برای اخذ ویزای کار استرالیا را به دست آورد تا در این پروسه واجد الشرایط شود. برای دریافت ویزای کاری استرالیا بایستی امتیاز 65 را کسب کنید. ما در این قسمت به شرح انواع ویزای کار و مهارت استرالیا می پردازیم تا شما عزیزان با آن ها آشنا شوید.

شرایط اخذ ویزای 189 استرالیا (Sub class189):

این دسته شامل کارگران ماهری می گردد که در کشور استرالیا کارفرمایی ندارند و از سمت کسی اسپانسر نشده اند و به هیچ عنوان تحت حمایت دولت استرالیا نیز قرار ندارند. به این ویزا، ویزای مهارتی استرالیا به صورت مستقل یا ویزای اقامت دائم نیز گفته می شود. این افراد صرفا به دلیل واجد الشرایط بودن برای گرفتن این نوع ویزا، قادر به اخذ اقامت دائم استرالیا می باشند. همانطور که پیشتر نیز قید گردید، ویزای کاری استرالیا بر پایه سیستم امتیاز بندی طراحی شده است و متقاضیان می توانند برای اخذ این نوع ویزای کاری وارد پروسه امتیاز بندی شوند. اخذ امتیاز اولیه از شرایط لازم برای اخذ ویزای ۱۸۹ استرالیا است و افراد در صورت به دست آوردن امتیازات کافی و واجد الشرایط بودن، می تواننند مدارک خود را به صورت آنلاین ثبت نموده و ویزای کار استرالیا را اخذ نمایند. در موضوع شرایط لازم برای اخذ ویزای ۱۸۹ استرالیا این موضوع نیز حائز اهمیت است که متقاضی پس از به دست آوردن امتیازات لازم، ۶۰ روز فرصت دارد تا ویزای خود را دریافت نماید.

شرایط اخذ ویزای 190 استرالیا  (Sub class 190):

متقاضی می تواند با داشتن اسپانسرشیپ ایالتی جهت اخذ این نوع ویزا اقدام نموده و اقامت دائم استرالیا را اخذ نماید. متقاضی در صورت کسب امتیازات لازم می تواند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را نیز به عنوان همراه به استرالیا ببرد. مدت زمانی که طول می کشد تا پرونده شما در ساب کلاس 190 مورد بررسی قرار گیرد، ۷ تا ۹ ماه می باشد. متقاضی می بایست در طول این مدت و تا زمان صدور ویزا فرم های EOI  را تکمیل نماید. یکی از شرایط اخذ ویزای 190 استرالیا این است که پس از اخذ ویزای sub class 190  متقاضی موظف است تا به مدت 2 سال پس از ورود به استرالیا، در ایالتی مشغول به کار شود که از آن اسپانسرشیپ دریافت نموده است. متقاضیان واجد الشرایط اخذ ویزای 190 استرالیا می توانند پس از 4 سال زندگی در خاک استرالیا، جهت اخذ تابعیت این کشور درخواست بدهند و در صورت تایید، پاسپورت استرالیا را اخذ نمایند.

شرایط اخذ ویزای 489 استرالیا  (Sub class 489):

برای اخذ ویزای Sub class 489 کشور استرالیا، فرد متقاضی می بایست در ایالت کم جمعیتی در این کشور که توسط دولت تعیین گردیده است به کار و زندگی مشغول شود و همچنین می بایست توسط فردی در همان ایالت، از سوی شخصی مورد حمایت قرار گیرد. مدت زمان ویزای ساب کلاس 489 استرالیا، 4 ساله می باشد و متقاضی می تواند پس از 2 سال زندگی و 1 سال کار کردن در استرالیا، برای اقامت دائم این کشور درخواست دهد و در این حالت می بایست اثبات نماید که در مدت زمان اقامت خود در استرالیا در منطقه ای کم جمعیت در این کشور مشغول به کار بوده است. یکی دیگر از مواردی که متقاضیانی که تمایل به اخذ ویزای کاری استرالیا هستند باید به آن توجه نمایند، رشته تحصیلی و تخصصشان است. این به این معناست که بایستی در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا باشد. در جداولی که در ادامه خواهید دید می توانید امتیازات مورد نیاز جهت اخذ انواع ویزای کار استرالیا را مشاهده و بررسی بفرمایید.

شرایط اخذ ویزای کار استرالیا – ویژه تعطیلات کوتاه مدت (Sub class 400):

هزینه ای که در جهت درخواست این ویزا بایستی پرداخت کنید 280 دلار استرالیا است. هزینه های اضافی برای متقاضیانی که سن آنها بیش از ۱۸ سال تمام است ۲۸۰ دلار استرالیا می باشد و هزینه اضافی برای متقاضیانی که سن آنها کمتر از ۱۸ سال تمام است معادل ۷۰ دلار می باشد. هزینه های قید شده بر اساس مصوبات اداره مهاجرت استرالیا می باشد. درخواست این نوع ویزا در صورتی که افراد متقاضی به عنوان نماینده دولت خارجی  توسط وزیر کشورشان انتخاب شده و  قصد مهاجرت از طریق کار به استرالیا را داشته باشند هزینه ای ندارد.

شرایط اخذ ویزای کار استرالیا – ویژه فعالیت موقت (Sub class 408):

هزینه ای که در جهت درخواست این  نوع ساب کلاس  باید بپردازید 280 دلار می باشد. هزینه های اضافی برای متقاضیانی که سن آنها بیش از ۱۸ سال تمام است معادل ۲۸۰ دلار استرالیا می باشد و هزینه اضافی برای متقاضیانی که سن آنها کمتر از ۱۸ سال تمام است معادل ۷۰ دلار می باشد. درخواست این نوع ویزا در صورتی که متقاضی این دسته از ویزای کار استرالیا در در صنعت سرگرمی فعالیت دارد و قصد برگزاری رویدادی را دارد و یا برای یکی از سازمان های زیر مشغول به کار باشد، هزینه ای ندارد.

    • موسسه خیریه ثبت شده با کمیسیون خیریه استرالیا و کمیسیون خصوصی
    • سازمان دولتی خارجی، سفارت یا کنسولگری
    • دولت و یا آژانس دولتی کشورهای مشترک المنافع
    • سازمان تامین مالی دولتی مشخص شده توسط وزیر

هزینه درخواست ویزای Sub class 408 در صورتی کاهش می باید که فرد متقاضی در کلاسی شخصی با مضمون فعالیتی که توسط وزیر مشخص گردیده است، فعالیت نماید.

شرایط اخذ ویزای کار استرالیا – روابط بین الملل در جریان موافقتنامه دولتی (Sub class 403):

هزینه این ساب کلاس مانند ساب کلاس 408 و 400 ، به مبلغ 280 دلار استرالیا می باشد. هزینه های اضافی برای متقاضیانی که سن آنها بیش از ۱۸ سال تمام است معادل ۲۸۰ دلار استرالیا می باشد و هزینه اضافی برای متقاضیانی که سن آنها کمتر از ۱۸ سال تمام است معادل ۷۰ دلار می باشد . اگر متقاضی برای اخذ ویزای ساب کلاس 403، گذرنامه دیپلماتیک یا رسمی داشته باشد نیازی نیست هزینه ای پرداخت کند.

شرایط اخذ ویزای کار استرالیا – ویزای مهاجرتی از طریق مهارت (Sub class 457):

برای درخواست ویزای 457،  بایستی هزینه ای به میزان 1080 دلار استرالیا پرداخت کنید. اگر می خواهید برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود اقدام کنید، هزینه ویزا برای آن ها به مبلغ 270 دلار استرالیا می باشد. پس از انجام این پروسه هزینه های موقت برای این ساب کلاس حدود 700 دلار استرالیا در نظر گرفته شده است.

امتیاز لازم جهت اخذ انواع ویزا های کار و مهارت استرالیا

ویزا امتیاز
کارگر ماهر – مستقل (فرعی ۱۸۹) ۶۵
کارگر ماهر – انتخاب شده (ساب کلاس ۱۹۰) ۶۵
کارگر ماهر – منطقه ای(موقت) ( ساب کلاس ۴۸۹) ۶۵

ویزای 189 استرالیا را به دلیل عدم نیاز به اسپانسر به عنوان ویزای مهارتی استرالیا به صورت مستقل می شناسند.

نحوه امتیازبندی ویزاهای کاری استرالیا

امتیاز برای سن

سن در زمان درخواست امتیازات
۱۸-۲۴ ۲۵
۲۵-۳۲ ۳۰
۳۳-۳۹ ۲۵
۴۰-۴۴
امتیاز برای مهارت زبان انگلیسی
مهارت زبان انگلیسی امتیازات
فرد در آزمون (IELTS) در هر یک از ۴ بند آزمون نمره ۸ را اخذ نماید ۲۰
تسلط بر زبان انگلیسی- در آزمون (IELTS) فرد در هر یک از ۴ بند آزمون دارای نمره ۷ یا بیشتر باشد. ۱۰
فرد در آزمون (IELTS) در هر یک از چهار بند آزمون نمره ۶ را اخذ نماید ۰
امتیاز برای اشتغال استرالیا در مشاغل کارگر ماهر برگزیده یا یک عنوان شغلی نزدیک به آن
تجربه کاری امتیاز
بیشتر از ۸ و کمتر از ۱۰ سال (در ۱۰ سال گذشته) ۲۰
بیشتر از ۵ و کمتر از ۸ سال (در سال گذشته) ۱۵
بیشتر از ۳ و کمتر از ۵ سال (در ۱۰ سال گذشته) ۱۰
بیشتر از ۱ و کمتر از ۳ سال (در ۱۰ سال گذشته) ۵
امتیاز برای مدارک تحصیلی
نوع مدرک امتیاز
دکترا از یک موسسه آموزشی در استرالیا یا دکترای استاندارد و معتبر از سایر کشورها. ۲۰
حداقل مدرک لیسانس یا کارشناسی ارشد ، از یک موسسه آموزشی در استرالیا یا سایر مدرکی که معتبر است و مورد تایید دیگر کشورها باشد. ۱۵
دیپلم یا گواهینامه تجارت یا سایر مدارک تحصیلی اخذ شده در استرالیا ، و معتبر از سایر کشورها. ۱۰
امتیاز مورد نیاز تحصیل استرالیا
شاخص امتیاز
مدرک تحصیلی دیپلم یا مدرک تجاری که با توجه با استانداردهایی برای تحصیل در استرالیا صورت گرفته است و توسط مراکز آموزشی معتبر در استرالیا دریافت شده باشد. ۵
امتیاز برای شاخص مدرک زبان انگلیسی
شاخص امتیاز
شما می توانید پنج امتیاز برای عضویت در یک جامعه انگلیسی زبان معتبر که در زمانی که از شما دعوت شده است تا برای کار در استرالیا درخواست کنید عضو آن هستید، دریافت کنید. جامعه انگلیسی زبان معتبر توسط سازمان ملی مترجمان متون و مترجمان همزمان (NAATI) معرفی می شود. ۵

.

امتیاز برای تحصیل در مناطق استرالیا
شاخص امتیاز
اگر برای تحصیل در استرالیا واجد شرایط باشید، می توانید در زمانی که از شما برای زندگی و تحصیل، در مناطق کم جمعیت یا در کلانشهرهایی با رشد جمعیتی کم در این کشور دعوت به عمل آمده است، پنج امتیاز کسب کنید. ۵
امتیاز برای مهارت های همسر
شاخص امتیاز ها
در صورتی که شریک زندگی تان در زمانی که از شما دعوت شده است دارای شرایط زیر باشد

سن؛

مدرک زبان انگلیسی؛

ارزیابی مهارتهای مناسب در یک شغل موجود در لیست مشاغل کارگر ماهر که با برنامه مهاجرتی شما همخوانی دارد.

اگر نام شریک زندگی تان در برنامه ویزای شما ذکر نشده باشد، یا اینکه شهروند استرالیا بوده و یا اقامت دائم استرالیا را داشته باشد ، نمی توانید این امتیاز را دریافت کنید

۵

.

امتیاز برای سابقه کاری در استرالیا
شاخص امتیاز
شما در صورت داشتن تجربه کاری در استرالیا منتهی به درخواست ویزای کار استرالیا، پنج امتیاز دریافت کنید.

سابقه کاری شما باید در راستای شغل منتخب شما یا مرتبط با آن باشد. حداقل سابقه کاری قابل قبول ۱۲ ماه می باشد

۵
امتیاز برای داشتن حامی در دولت ایالتی یا قلمروهای استانی
شاخص امتیاز
برگزیده شدن توسط دولت ایالتی یا قلمرو برنامه مهاجرت ایالتی ، به منظور اقدام برای ویزای ساب کلاس ۱۹۰ ۵
امتیاز برای برگزیده شدن توسط دولت قلمروهای استانی یا داشتن حامی توسط یک عضو واجد شرایط خانواده
شاخص امتیاز
برگزیده شدن توسط دولت ایالتی یا قلمرو برنامه مهاجرت ایالتی ، یا حمایت مالی توسط بستگان واجد شرایط ، به منظور اقدام برای برنامه ساب کلاس فرعی ۴۸۹ از یک قلمروهای استانی ۱۰

پادکست توضیحات استاد ملک پور در خصوص شرایط ورود به استرالیا با پیشنهاد کار

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کار استرالیا:

یکی از مواردی که همواره در زمینه اخذ ویزای کار استرالیا اهمیت فراوانی دارد، تهیه مدارک مورد نیاز و اطمینان پیدا کردن از جعلی نبودن آنها و درست بودنشان می باشد، زیرا مدارکی که شما تهیه نموده و برای اخذ ویزا ارائه می نمایید در تعیین نتیجه پرونده ویزای شما نقش اساسی دارند. در ادامه به معرفی مدارکی که جهت اخذ ویزای کار استرالیا حائز اهمیت هستند خواهیم پرداخت تا بتوانیم شما عزیزان را در شناسایی و تهیه مدارک صحیح یاری نماییم. تهیه مدارک لازم یکی از مراحل دریافت ویزای شغلی استرالیا است که می بایست به آن دقت کنید.

  • ارئه مدرک تحصیلی به صورت ترجمه شده باشد
  • مدارک هویتی فرد مانند شناسنامه
  • مدرک زبان (ارائه آیلتس یا PTE)
  • سابقه کاری (ترجمه شده باشد)
  • سند ازدواج (حتما باید ترجمه رسمی باشد)
  • گواهی عدم سوء پیشینه (باید در هر کشوری که بیشتر از 1 سال زندگی کرده است گواهی عدم سوءپیشینه را دریافت کند)
  • ﻣﺪارک مرتبط به تست ﭘﺰﺷﮑﯽ
  • ارائه شناسنامه فرزندان به همراه ترجمه آنها
  • ارائه فرم ۸۰
  • فتوکپی صفحه اول و دوم ﭘﺎﺳﭙﻮرت
  • ﮐﺎرت ﻣﻠﯽ ترجمه شده
  • ارائه مدارکی مبنی بر وابستگی فرزندان بالای ۱۸ سال به فرد متقاضی( اثبات این موضوع که هزینه های مالی آنها را خانواده شان تامین می نماید)

نرخ بیکاری در استرالیا:

یکی از اصلی ترین مواردی که متقاضیان اخذ ویزای کار استرالیا به آن توجه ویژه ای دارند، شاخص نرخ بیکاری در این کشور می باشد. همانگونه که در ادامه مشاهده می کنید، نرخ بیکاری استرالیا در سال 2020 حدود 5.3 درصد می باشد. نرخ بیکاری استرالیا، برای تصمیم گیری متقاضیان  مهاجرت از طریق کار به استرالیا بسیار حائز اهمیت بوده و این افراد دقت خاصی را به آن معطوف می نمایند. نرخ بیکاری هر کشور نشان دهنده این است که دولت آن کشور چه تمهیداتی را برای جذب نیروی کار متخصص فراهم نموده و با برنامه بودن نظام کار در آن کشور را مشخص می نماید. همانگونه که در نمودار زیر مشخص است، استرالیا را می توان به دلیل نرخ بیکاری پایین به عنوان مقصدی ایده آل جهت مهاجرت از طریق کار معرفی نمود. در تصویر زیر می توانید نرخ بیکاری استرالیا در آخرین بررسی مشاهده بفرمایید.

نرخ بیکاری استرالیا 2020

مشاغل مورد نیاز استرالیا 2021:

لیست شغل های مورد نیاز در استرالیا هر ساله توسط دولت این کشور به منظور آگاهی افراد متقاضی که قصد دریافت ویزای کار استرالیا را دارند معرفی می گردند و همه افرادی که قصد اقدام برای این پروسه را دارند می توانند با وارد شدن به سایت دولتی شغل های مورد نیاز استرالیا، شغل مرتبط را که در آن زمینه مشغول به کار هستند پیدا کنند. متقاضیان می بایست با ارسال رزومه خود به صورت آنلاین تقاضای خود را برای کار در استرالیا به ثبت برسانند. افراد متقاضی می بایست درخواستشان را برای هر کارفرما به صورت جداگانه تنظیم نمایند و در این زمینه دقت ویژه ای به خرج دهند. شما امکان کار به مدت 38 ساعت در هفته در کشور استرالیا را دارید. کارمندان در استرالیا می توانند در طول سال 4 هفته مرخصی داشته باشند و علاوه بر آن از تعطیلات عمومی نیز لذت ببرند. اکثر مشاغل اعلام شده جهت اخذ ویزای کار استرالیا ویژه افراد ماهر و دارای تخصص می باشد و متقاضی می بایست جهت کار در استرالیا، تخصص، مهارت و رزومه کاری قوی داشته باشد. در ادامه به معرفی مشاغل مورد نیاز استرالیا در سال 2021 خواهیم پرداخت.  متقاضیان دریافت ویزای کاری استرالیا در صورتی که امتیاز مورد نیاز برای اخذ ویزای کار استرالیا را کسب کرده و شغل آن ها در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا باشد، شانس بسیار بالایی برای مهاجرت به استرالیا از طریق کار دارند.

مشاغل مورد نیاز  استرالیا 2021 جهت اخذ ویزای کار
مدیران کسب و کار تکنیسین آزمایشگاهی
مدیریت املاک مسکونی مربی فیزیک افراد معلول
مدیران پروژه، مدیران سایت مهندس پزشکی
مدیر تسهیلات ریاضیدان
معماران متخصص بیهوشی
مهندسین عمران پزشک
متخصص و جراح دندانپزشک
مدیر مالی جراح فک و صورت
حسابدار متخصص زنان و زایمان
پاتولوژی زبان گفتاری متخصص اطفال
پرستار توسعه دهنده نرم افزار IT

میزان حقوق برای کار در استرالیا:

اخذ ویزای کار در استرالیا با توجه به تجربیات و مهارت های فردی امکان پذیر می باشد و میزان حقوق دریافتی کارمندان نیز با توجه به مهارت آنها و سابقه کاریشان تعیین می گردد. به عنوان مثال، دستمزد افرادی که تخصص و مهارت کمی دارند از 3021 دلار استرالیا در ماه آغاز می گردد و این میزان کمترین حقوق پرداختی در کشور استرالیا می باشد؛ اما با همین میزان حقوق نیز می توان زندگی مناسب و عادی را در کشور استرالیا تجربه نمود. در رابطه با حقوق های پرداختی کارمندان مشغول به کار در مشاغل تخصصی که نیاز به مهارت بالا دارند، حداقل دستمزد این افراد حدود 6120 دلار استرالیا در ماه می باشد که این میزان حقوق پرداختی برای اشخاصی که شغل های سطح بالاتر و سمت های مهم تری دارند به مراتب بالاتر می باشد.

هزینه زندگی در کشور استرالیا نسبت به سایر کشور های دنیا بیشتر است و این هزینه برای زندگی عادی در این کشور حدود 2791 دلار در ماه محاسبه شده است که البته این میزان بسته به نوع زندگی افراد متفاوت می باشد. به صورت میانگین، هزینه زندگی هر فرد در استرالیا حدود 1770 دلار استرالیا در ماه می باشد که این ارقام نشان دهنده این است که هزینه های زندگی و همچنین میزان درآمد در کشور استرالیا 99 درصد بیش از ایران می باشد. نمودار زیر نشان دهنده این است که میزان دستمزد ها در کشور استرالیا در سال های اخیر رو به افزایش است. مطابق آخرین گزارش ها، میزان دستمزدها در کشور استرالیا از 1237.9 در هفته در انتهای سال 2019 به 1257 دلار در هفته افزایش یافته است که این میزان حقوق در هفته می تواند افراد بسیاری را برای کار در کشور استرالیا ترغیب نماید.

نمودار افزایش حقوق استرالیا

نحوه کاریابی در استرالیا:

جهت دریافت ویزای کار استرالیا، یکی از مهمترین مواردی که به شما کمک می کند، یک اسپانسر و پیشنهاد شغلی می باشد. به همین دلیل پیش از درخواست می بایست با بررسی سایت های کاریابی شغل متناسب با مهارت ها و تخصصتان را انتخاب و با کارفرمایان ارتباط برقرار نمایید تا بتوانید پیشنهاد شغلی دریافت کنید. متقاضیان باید رزومه تحصیلی و کاری خود را به همراه مدرک زبان و مدارک هویتیشان، برای کارفرما هایی که شغل مد نظر متقاضی را ارائه می نمایند ارسال کنند. در صورت تایید و پذیرش کارفرما، شرکت کارفرما دعوتنامه کاری برای متقاضی ارسال می نماید و این دعوت نامه حائز اهمیت ترین مدرک برای دریافت ویزای کار استرالیا می باشد. لازم به ذکر است که این پروسه بسیار طولانی و سخت است و در برخی موارد، متقاضیانی که دارای تخصص و رزومه قوی هستند نیز مدت زیادی را به پیدا کردن کارفرما اختصاص می دهند. البته توجه داشته باشید که می بایست امتیاز مورد نیاز برای اخذ ویزای کار استرالیا را به دست آورید.

از این جهت به شما عزیزان توصیه می گردد تا در صورت امکان برای کار در کشورهایی اقدام نمایید که شرایط آسان تری را برای شما عزیزان فراهم نموده اند؛ کشورهایی مانند آلمان و اتریش که علاوه بر بازار کار مناسب، پروسه زمانی کوتاه تری را نیز برای اخذ ویزای کاری دارند و شما دوستان عزیز می توانید برای کار در این کشور ها اقدام بفرمایید. جهت کسب اطلاعات تکمیلی در این زمینه می توانید مقاله کار در آلمان یا اتریش  را در سایت ما مطالعه فرموده و اطلاعات تکمیلی در زمینه مهاجرت به برخی از بهترین کشور های دنیا کسب نمایید.

 

مؤسسات کاریابی در استرالیا:

جهت دریافت نمودن ویزای کار استرالیا و اخذ اقامت دائم این کشور می بایست کارفرمایی در این کشور پیدا کنید. جهت یافتن کارفرما می بایست در ابتدا شغل مد نظرتان را با توجه به مهارت هایتان جستجو نموده و آن را در کشور استرالیا بیابید. در حقیقت شما می بایست از طریق موسسات کاریابی در استرالیا کارفرمایی را بیابید و از سوی او پیشنهاد شغلی دریافت نمایید تا بتوانید از طریق اسپانسرشیپ اقدام نمایید. البته اگر شما شرایط لازم برای اخذ ویزای ۱۸۹ استرالیا را داشته باشید و ویزای اقامت دائم استرالیا را کسب کنید، می توانید امر کاریابی را به صورت حضوری و پس از ورود به استرالیا انجام دهید. همانطور که گفته شد ویزای 189 استرالیا، ویزای مهارتی استرالیا به صورت مستقل است و نیاز به اسپانسرشیپ و پیشنهاد کار ندارد. این مقاله توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی ملک پور تهیه و گردآوری شده و هر گونه کپی برداری از این مقاله بدون ذکر منبع، حرام می باشد و پیگرد قانونی را به دنبال خواهد داشت.

در ادامه به معرفی تعدادی از کاریابی های معتبر کشور استرلیا خواهیم پرداخت و شما عزیزان می توانید با مراجعه به این سایت ها و یافتن مشاغل مد نظرتان، با کارفرمایان ارتباط برقرار نموده و رزومه خود را برای آنها ارسال نموده و شغل مد نظرتان را بدست آورید.

  • https://www.indeed.com
  • https://jobsearch.gov.au
  • https://www.seek.com.au
  • https://au.indeed.com
  • https://www.betterteam.com
  • http://www.hippo.com.au
  • https://oneshift.com.au

بررسی ویزای همراه در استرالیا:

گرفتن ویزای کار استرالیا و مهاجرت کردن به این کشور خوبی های زیادی دارد. از مهم ترین مزیت های ویزای کار این کشور، این است که همراهان متقاضی اصلی نیز می توانند به صورت همزمان به همراه او مهاجرت نمایند. به عبارت دیگر می توان گفت، هنگامی که متقاضی اصلی ویزای کار استرالیا را اخذ می نماید می تواند از همان ابتدا همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را با خود به استرالیا ببرد و پس از 3 تا 5 سال نیز امکان اخذ تابعیت برای کل خانواده امکان پذیر می باشد.

مدارک لازم جهت برای ویزای همراه ویزای کار استرالیا:

  • شناسنامه
  • قطعه عکس
  • اثبات تمکن مالی ( سند مالکیت)
  • پرداخت نمودن هزینه های مرتبط با اخذ ویزای همراه
  • سند ازدواج

بررسی هزینه های گرفتن ویزای کار استرالیا:

مبالغی که متقاضی باید برای گرفتن ویزای کار استرالیا پرداخت کند، در بازه های زمانی مختلف تفاوت دارد و این مبالغ بستگی به تاریخی که درخواست شخص دریافت می شود دارند و اگر این میزان در بازه ای که فرد درخواست خود را ثبت کرده تا زمانی که این درخواست دریافت می شود تغییر کند و افزایش داشته باشد، فرد باید هزینه جدید را پرداخت کند. مبلغی که شخص برای گرفتن ویزای کار استرالیا باید پرداخت کند به دلار استرالیا  ( AUD ) می باشد و تنها در بعضی از موارد، درخواست ویزای کار استرالیا هزینه ای ندارد .

در این بخش، تلاش کرده ایم تا هزینه های لازم برای گرفتن ویزای کار استرالیا را به منظور آگاه نمودن متقاضیان اخذ ویزای کار این کشور، به صورت کامل بررسی کنیم. هزینه های ویزای کار استرالیا بصورت زیر است:

هزینه لازم برای دریافت ویزای کار استرالیا برای متقاضی اصلی: 3670 دلار استرالیا
هزینه لازم برای دریافت ویزای کار استرالیا برای همسر یا اعضای اصلی خانواده بالای ۱۸ سال: 1835 دلار استرالیا
هزینه لازم برای دریافت ویزای کار استرالیا برای فرزند یا اعضای اصلی خانواده زیر ۱۸ سال: 920 دلار استرالیا

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در استرالیا:

از مهم ترین مواردی که اهمیت فراوانی برای متقاضیان مهاجرت به استرالیا از طریق کار و اخذ ویزای کار استرالیا دارد، اطلاع پیدا کردن از شرایط اخذ افامت و تابعیت این کشور پس از چند سال کار مداوم در این کشور می باشد. از بزرگ ترین ویژگی های گرفتن ویزای کار استرالیا می توان به این موضوع اشاره کرد که متقاضی از همان ابتدای امر، اقامت دائم استرالیا را می گیرد و می تواند بعد از گذشتن 3 الی 5 سال بعد از آن موقعی که اقامت دائم استرالیا را گرفته است، در صورتی که با فرهنگ جامعه استرالیا و تفکرات مردم این کشور یکی شده باشد و همچنین مالیات خود را به موقع به دولت پرداخته باشد و سابقه کیفری که بخاطر آن بازداشت نشده، نداشته باشد می تواند برای گرفتن پاسپورت استرالیا درخواست بدهد. به عبارت دیگر در صورت اخذ ویزای کاری استرالیا و حضور مداوم و کار در این کشور به مدت 3 سال می توانید پاسپورت استرالیا را دریافت نمایید.

مدارک لازم جهت اخذ تابعیت و پاسپورت استرالیا عبارتند از :

  • ارائه شناسنامه، پاسپورت و مدارک هویتی فرد متقاضی
  • ارائه مدارک پزشکی
  • ارائه مدارکی که ثابت می کنند اقامت دائم استرالیا را دارید.
  • تاییدیه از اداره پلیس در ارتباط با اثبات نداشتن سو سابقه کیفری
  • کسب نمودن امتیازات لازم در امتحان شهروندی کشور استرالیا
ویزای کار استرالیا و سخن پایانی:

ویزای کار استرالیا ، شرایط اخذ ویزای کار استرالیا و مدارک لازم جهت اخذ این نوع ویزا در این مقاله مورد تحلیل و بررسی دقیق قرار گرفتند. کشور استرالیا در سال های اخیر به دلیل کمبود نیروی کار متخصص در این کشور، پذیرای متقاضیان متخصص از سراسر دنیا بوده است. همانطور که در این مقاله نیز مطرح گردید، در آمد بالای کارمندان در کشور استرالیا توام با انگلیسی زبان بودن این کشور سبب شده تا متقاضیان بسیاری از سراسر دنیا تمایل به مهاجرت به استرالیا را داشته باشند. اخذ ویزای کار استرالیا به گونه ای است شرایط متقاضی در سیستمی بر پایه امتیاز بندی که در این مقاله نیز به آن اشاره گردید بررسی می شوند. در صورت کسب امتیازات لازم، اقامت دائم استرالیا به متقاضی و خانواده وی اعطا می گردد. شما با مطالعه این مقاله و بررسی شرایط خود می توانید پی ببرید که آیا برای کار در استرالیا و اخذ ویزای کاری این کشور واجد الشرایط هستید یا خیر؟ اما مهم ترین نکته منفی هنگام در نظر گرفتن ویزای کار استرالیا به عنوان گزینه ایده آل این است که پروسه اخذ این ویزا بسیار طولانی است و در بسیاری از مواقع حدود 3 تا 4 سال نیز به طول می انجامد و در این مدت حتی احتمال خروج شغل فرد متقاضی از لیست مشاغل مورد نیاز کشور استرالیا نیز وجود دارد و همچنین با تغییر شرایط متقاضی، امتیازات او نیز دستخوش تغییر خواهند شد. لازم به ذکر است در صورتی که پیشنهاد شغلی از کارفرمایی در کشور استرالیا داشته باشید، زمان این پروسه برای شما کوتاه تر خواهد شد. شما عزیزان می توانید در صورت تمایل به بررسی شرایط اخذ ویزای کار استرالیا و همچنین بررسی شرایط خودتان به صورت رایگان، همین حالا با کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت نمایید. همچنین می توانید سوالات خود را در بخش سوالات مهاجرت مطرح نموده تا در اسرع وقت پاسخ خود را دریافت نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای کار استرالیا

✅ آیا اخذ ویزای کار استرالیا بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

از آنجا که سیستم اخذ ویزای کار این کشور بر مبنای سیستم امتیازبندی می باشد و مدرک زبان نیز یکی از معیارهای اصلی برای کسب امتیاز می باشد، اخذ ویزای کار استرالیا بدون مدرک زبان و یا تسلط به زبان امری بعید است.

✅  شرایط مهاجرت به استرالیا از طریق کار چگونه امکان پذیر است؟

اخذ ویزای کار و شرایط مهاجرت به استرالیا از طریق کار انواع مختلفی دارد. انواع ویزای کار استرالیا به صورت sub class  تعریف می گردد و به صورت امتیاز بندی می باشند. متقاضی می بایست امتیازات لازم را به دست آورد تا در این پروسه واجد الشرایط شود.

 ✅ ویزای مهارتی استرالیا به چه صورت می باشد؟

 ویزای مهارتی استرالیا بر مبنای توانایی متقاضیان و به صورت امتیازبندی است. ویزای 189 استرالیا یکی از انواع ویزای مهارتی استرالیاست که به دلیل عدم نیاز به اسپانسر طرفداران بیشتری دارد. این دسته شامل کارگران ماهری می گردد که در کشور استرالیا کارفرمایی ندارند و به دلیل واجد الشرایط بودن، قادر به اخذ اقامت دائم استرالیا می باشند.

✅  لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا 2021 مختص چه افرادی است؟

اکثر مشاغل اعلام شده در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا 2021 جهت اخذ ویزای کار استرالیا ویژه افراد ماهر و دارای تخصص می باشد و متقاضی می بایست جهت کار در استرالیا، تخصص، مهارت و رزومه کاری قوی داشته باشد.

2 پاسخ
  1. احمدرضا
    احمدرضا گفته:

    با سلام و احترام
    مقاله خیلی خوبی بود. ممنون از اینکه اطلاعات مفیدی رو دراختیار ما قرار می دید.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *