ویزای کار آفریقای جنوبی

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی ویزای کار در آفریقای جنوبی
  • ویزای کار در آفریقای جنوبی
  • مدارک مورد نیاز کار در آفریقای جنوبی
  • نرخ بیکاری در آفریقای جنوبی
  • مشاغل مورد نیاز آفریقای جنوبی 2021
  • میزان حقوق در آفریقای جنوبی
  • نحوه کاریابی در آفریقای جنوبی
  • مؤسسات کاریابی در آفریقای جنوبی
  • بررسی ویزای همراه آفریقای جنوبی
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در آفریقای جنوبی
  • ویزای کار آفریقای جنوبی و سخن پایانی
✅ ویزای کار آفریقای جنوبی✅ شرایط و مدارک لازم جهت اخذ ویزا توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور  در این مقاله به صورت علمی مورد تحلیل علمی قرار می گیرد.

ویزای کار آفریقای جنوبی و مقدمه ای بر آن

ویزای کار آفریقای جنوبی ، شرایط و مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار و مشاغل مورد نیاز آفریقای جنوبی در این مقاله به صورت علمی مورد تحلیل و بررسی علمی قرار می گیرد. آیا از نحوه کاریابی و اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی اطلاعات کافی دارید؟ آیا در کشور آفریقای جنوبی افراد می توانند به منظور جستجوی کار وارد این کشور شوند؟ آیا افراد با اخذ ویزای کار کشور آفریقای جنوبی می توانند به صورت همزمان همراهان خود را وارد این کشور کنند؟ در این مقاله سعی بر این است تا به این سؤالات و سایر نکات مهم در این خصوص پاسخ داده شود. در صورتی که پس از مطالعه این نوشتار نیاز به اطلاعات تکمیلی در خصوص ویزای کار آفریقای جنوبی و سایر کشورها دارید، این امکان برای شما وجود دارد با مشاوران مجرب مؤسسه حقوقی ملک پور، ملک پور اتریش تماس حاصل فرمایید و از مشاوره تلفنی و تماس واتساپ رایگان بهره مند شوید. می توانید در پایان این نوشتار سؤالات خود در خصوص ویزای کار آفریقای جنوبی را مطرح کنید و پاسخ آنها را در اسرع وقت دریافت نمایید.

شرایط عمومی ویزای کار آفریقای جنوبی:

اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی به عنوان یکی از راه های مهاجرت به این کشور مطرح می باشد. متقاضیانی که قصد اخذ ویزا و اقامت کاری کشور آفریقای جنوبی را دارند می بایست از شرایط عمومی و رشته های مورد نیاز بازار کارکشور آفریقای جنوبی اطلاعات کامل بدست آورند. افراد می بایست رزومه کاری مرتبط با موقعیت شغلی مورد نظر را ارائه نمایند. از مهم ترین فاکتور مورد نیاز جهت اقدام برای اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی می توان به تخصص اشاره نمود. در حال حاضر کشور آفریقای جنوبی به افراد متخصص و ماهر اجازه ورود به بازار کار خود را می دهد. آفریقای جنوبی کشوری انگلیسی زبان می باشد که در طی سالیان اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است و اقتصاد پویا و در حال رشد این کشور تحت حمایت قدرت های اقتصادی برتر نظیر آمریکا و انگلستان می باشد. همین موضوع سبب شده تا هر سال متقاضیان بسیاری برای اخذ ویزای کار این کشور درخواست دهند. افراد بدون مدرک زبان نیز می توانند برای کار کردن در این کشور اقدام نمایند؛ البته که تسلط کافی به زبان انگلیسی شانس فرد را جهت اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی بالا می برد. یکی دیگر از نکات قابل توجه در خصوص ویزای کار آفریقای جنوبی امکان درخواست ورود همزمان همراهان شخصی اصلی با وی می باشد. کشور آفریقای جنوبی بالغ بر 58 میلیون جمعیت دارد و پر جمعیت ترین شهر آن ژوهانسبورگ می باشد. پایتخت اجرایی این کشور شهر پرتوریا می باشد. واحد پول کشور آفریقای جنوبی راند می باشد و با توجه به ارزش آن نسبت به دلار و یورو، هزینه های زندگی در این کشور بسیار مقرون به صرفه می باشد. این مقاله توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور، ملک پور اتریش به نگارش در آمده است و هر گونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد.

آفریقای جنوبی

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور آفریقای جنوبی

ویزای کار در آفریقای جنوبی:

افراد متقاضی اقامت کاری در کشور آفریقای جنوبی برای ورود به این کشور می بایست ابتدا درخواست ویزای کار آفریقای جنوبی را ارائه نمایند. دولت کشور آفریقای جنوبی با توجه به وضعیت بازار کار در این کشور روش های مختلفی را برای درخواست و صدور ویزای کاری ارائه می دهد که مهم ترین آنها به صورت زیر شرح داده می شود:

  • ویزای عمومی کار در آفریقای جنوبی

    یکی از متداول ترین ویزای کاری آفریقای جنوبی، ویزای عمومی کار می باشد. متقاضیانی که قصد دارند برای این نوع ویزا درخواست دهند می بایست اثبات نمایند که از سوی یک کمپانی یا یک کارفرمای مورد تأیید در کشور آفریقای جنوبی پیشنهاد یا آفر شغلی مناسب با شرایط خود دارند. روند این موضوع به این صورت می باشد که کارفرما پیشنهاد شغلی را به صورت رسمی آگهی می کند و در صورتی که فردی در داخل کشور آفریقای جنوبی برای این موقعیت شغلی پیدا نشد افراد از خارج از این کشور می توانند برای این شغل درخواست دهند. برای بررسی نهایی و تایید شدن فرد می بایست مدارک تحصیلی و کاری وی به تأیید سازمان (SAQA) برسد. یکی دیگر از نکات مهم جهت اخذ ویزای عمومی کار، تأیید شدن فرد از سوی وزارت کار در کشور آفریقای جنوبی می باشد که شرایطی مشابه با شهروندان این کشور از لحاظ حقوق و مزایای کاری را داشته باشد.

  • ویزای جستجوی کار آفریقای جنوبی

    نوع دیگر از ویزای کاری که در کشور آفریقای جنوبی به دلیل عدم وجود نیروی کار ماهر در برخی رشته های مورد نیاز به افراد ارائه می گردد؛ ویزای جستجوی کار می باشد. دولت آفریقای جنوبی شرایطی را فراهم نموده است که افرادی که مهارت کافی در شغل های مورد نیاز کشور آفریقای جنوبی را دارند؛ می توانند با اخذ ویزای جستجوی کار در محیط حاضر شوند و بر اساس مهارت های خود وارد بازار کار این کشور شوند. فرد برای اخذ این نوع ویزا نیاز به داشتن پیشنهاد شغلی از سوی یک کارفرما یا یک کمپانی معتبر ندارد و از طریق این ویزا می تواند به مدت 9 ماه در کشور آفریقای جنوبی به کاریابی مشغول شود؛ ذکر این نکته لازم می باشد که ویزای جستجوی کار آفریقای جنوبی تا سقف 2 سال نیز قابل تمدید می باشد.

فایل تصویری استاد ملک پور در خصوص انواع ویزاهای کاری

فایل صوتی استاد ملک پور در خصوص انواع ویزاهای کاری

مدارک مورد نیاز کار در آفریقای جنوبی:

جهت اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی افراد می بایست شرایط خاصی را اثبات نمایند که این شرایط خاص از طریق ارائه مدارک مورد نیاز به اثبات می رسد. متقاضیان اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی علاوه بر ارائه شرایط کاری این کشور از جمله سن مناسب، تسلط به زبان انگلیسی، مدرک تحصیلی حداقل لیسانس و سابقه و تجربه کاری مرتبط می بایست مدارک مورد نیاز زیر را نیز ارائه نمایند:

  • ارائه و تکمیل فرم درخواست ویزا
  • ارائه پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 10 ماه
  • پرداخت هزینه های درخواست ویزا
  • داشتن گواهی سلامت پزشکی و انجام واکسیناسیون مورد نیاز برای حضور در این کشور
  • ارائه نامه تمکن مالی به منظور اثبات پوشش هزینه های زندگی برای مدت یک سال
  • ارائه نامه عدم سوء پیشینه کیفری از کشور مبدأ
  • ارائه ترجمه رسمی مدارک تحصیلی و تأییدیه ارزیابی آنها از سوی سازمان SAQA
  • در صورت درخواست همزمان برای ورود همراهان می بایست مدارک هویتی همسر و فرزندان نیز ارائه گردد
  • نامه تأییدیه از وزارت کار آفریقای جنوبی
  • ارائه قرارداد کاری و ضمانت نامه به منظور حمایت مالی از فرد و همراهان وی از سوی کارفرمای مربوطه هنگام اخذ ویزای عمومی کار آفریقای جنوبی

نرخ بیکاری در آفریقای جنوبی:

یکی از مهم ترین مواردی که متقاضیان اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی می بایست به آن توجه نمایند شرایط بازار کار و نرخ بیکاری در کشور آفریقای جنوبی می باشد. طبق آخرین آمار ارائه شده در سال 2019 نرخ بیکاری کشور آفریقای جنوبی 27.3 درصد می باشد در حالی که این میزان در اواخر سال 2018 به میزان 0.4 درصد کمتر بود. در نمودار زیر تغییرات نرخ بیکاری در کشور آفریقای جنوبی طی سالیان اخیر را مشاهده می فرمایید:

نرخ بیکاری آفریقای جنوبی

مشاغل مورد نیاز آفریقای جنوبی 2021:

اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی برای افرادی مناسب می باشد که تحصیلات، تخصص و سوابق کاری آنها مورد نیاز باشد و شغل آنها جزء مشاغلی باشد که در کشور آفریقای جنوبی دچار کمبود نیروی کار باشد. مهم ترین نکته در اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی و هر کشور دیگری تخصص و مهارت شخص و تطابق پذیری شخص با بازار کار آن کشور می باشد. در کشور آفریقای جنوبی یک سری از تخصص ها وجود دارد که نیروی کار آنها با کمبود مواجه است که لیست آنها را به نام لیست تخصص های بحرانی می شناسند و هر سال در حال به روز شدن است. این مشاغل هر سال با نظر اداره کار کشور آفریقای جنوبی صادر می شود و افرادی که تخصص آنها در این لیست وجود دارد شرایط مناسبی برای اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی را دارند. فهرست مشاغل مورد نیاز آفریقای جنوبی در سال 2021 که شامل 12 شاخه شغلی اصلی می باشد به صورت زیر می باشد:

مشاغل مورد نیاز 2021 آفریقای جنوبی
شغل اصلی مشاغل مربوط
ساخت و ساز مهندس پروژه عمرانی، برنامه ریز شهری و روستایی، مهندس معمار
آی تی و تکنولوژی متخصص سیسکو، آنالیزگر شبکه، مهندس امنیت IT، متخصص پایگاه داده
مدیریت و اقتصاد مدیریت همکاری، مشاور سرمایه گذاری، برنامه ریزی ریسک و خطر
کشاورزی مهندس کشاورزی، تکنسین جنگل، پژوهشگر کشاورزی، پشم چین گوسفند
مهندسی مهندس انرژی، مهندس الکترونیک، مهندس کشتی، مهندس شیمی و…
علوم زمین شناسی مهندس محیط، بیوشیمی، مدیریت محیط زیست، علوم تغذیه و…
آنالیزگر کسب و کار آنالیزگر کیفیت، معمار سیستم، آنالیزگر کسب و کار
تحصیلی پست دکترا
تحقیقاتی و پژوهشی پژوهشگر سیاه چاله فضایی، انرژی تاریک و ..
سلامت و بهداشت داروساز بیمارستان، پرستار، دامپزشک
مشاغل حرفه ای فیزیک دان، فیزیک دان خورشیدی، فضانورد و…
مشاغل فنی جوشکار، لوله کش و…

میزان حقوق برای کار در آفریقای جنوبی:

افرادی که قصد اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی را دارند و به قصد کاریابی و کار کردن به این کشور وارد می شوند می بایست از قبل از شرایط دریافتی و میزان حقوق در مشاغل و تخصص های مختلف در این کشور آگاهی داشته باشند. میزان حقوق دریافت شده در کشور آفریقای جنوبی در مشاغل مختلف بر خلاف تصور عموم کم نمی باشد و با هزینه های زندگی در این کشور به صورت کامل همخوانی دارد. نکته مهمی که می بایست به آن اشاره نمود به این صورت است که میزان حقوق دریافتی در کشور آفریقای جنوبی به شهر و تخصصی که فرد در آن مشغول به کار می باشد؛ بستگی دارد و کاملاً متفاوت می باشد. افرادی که خواهان دریافت حقوق و مزایای بالاتر در این کشور می باشند می توانند در شهرهای بزرگتر این کشور از جمله کیپ تاون و ژوهانسبورگ کاریابی نمایند. میزان حقوق دریافتی به طور متوسط در کشور آفریقای جنوبی ماهیانه 1800 دلار می باشد. در زیر لیست برخی از مشاغل در کشور آفریقای جنوبی به همراه حقوق دریافتی آنها آورده شده است:

عنوان شغلی متوسط حقوق سالانه
حسابدار 74 هزار
مدیر مالی 66 هزار
مهندس 48 هزار
مهندس مکانیک 53 هزار و 500
مدیر عمومی 98 هزار
مدیر IT 77 هزار

نحوه کاریابی در آفریقای جنوبی:

افراد متقاضی ویزای کار آفریقای جنوبی چه به صورت ویزای جستجوی کار یا ویزای کار عمومی (با پیشنهاد شغلی) نیازمند کاریابی می باشند. یکی از راه های مرسوم برای کاریابی اقدام از طریق مؤسسات کاریابی می باشد؛ این مؤسسات با کارفرمایان در موقعیت های شغلی مختلف ارتباط دارند و با بررسی شرایط افراد می توانند موقعیت های مختلف شغلی را برای آنها ایجاد نمایند و شانس افراد را برای ورود به بازار کار بالا ببرند. علاوه بر این مورد افراد می توانند با کارفرمایان مختلف از طریق ایمیل ارتباط بگیرند و رزومه کاری خود را جهت بررسی برای آنها ارسال نمایند و منتظر نامه و قرارداد کاری از سوی آنها باشند. افراد متقاضی می توانند همچنین از طریق اخذ ویزای جستجوی کار با داشتن شرایط مورد نیاز به صورت حضوری جهت ارتباط با کارفرمایان و مؤسسات کاریابی اقدام نمایند و از شانس بالاتری جهت ورود به بازار کار برخوردار گردند. این نوشتار بر اساس اطلاعات به روز توسط کارشناسان مرسسه حقوقی ملک پور، ملک پور اتریش به نگارش درآمده است و هرگونه کپی برداری و انتشار امری غیر قانونی است و پیگرد قانونی دارد.

مؤسسات کاریابی در آفریقای جنوبی:

افرادی که به دنبال اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی می باشند می بایست ابتدا در زمینه تخصص و سوابق کاری خود کاریابی انجام دهند. معمولاً کاریابی در کشورهای مختلف از جمله آفریقای جنوبی از طریق پایگاه های اینترنی و مؤسسات کاریابی صورت می گیرد. متقاضیان ویزای کار آفریقای جنوبی اغلب می توانند بدون داشتن قرارداد کاری نیز در وب سایت های کاریابی این کشور به جستجوی کارهای مختلف بپردازند و با کارفرمایان مختلف ارتباط داشته باشند. تعدادی از وب سایت ها و مؤسسات کاریابی معتبر در کشور آفریقای جنوبی به صورت زیر ارائه می گردد:

  • Career jet:

    این وب سایت به 28 زبان رایج در دنیا مشاغل را به افراد پیشنهاد می دهد.

  • Upwork:

    این وب سایت قدیمی ترین وب سایت جهت کاریابی در مشاغل آزاد می باشد.

  • Indeed
  • Best Jobs
  • Jobmail
  • Teachaway
  • Bizcommunity
  • Career Junction

بررسی ویزای همراه در آفریقای جنوبی:

افرادی که ویزای کار آفریقای جنوبی را اخذ می نمایند؛ طبق قوانین کشور آفریقای جنوبی می توانند همراهان خود (همسر و فرزندان تا سن 18 سال) را به صورت همزمان در کنار خود داشته باشند. ولی به صورت کلی در انواع ویزاهای کاری مختلف در آفریقای جنوبی شرایط همراه متفاوت می باشد؛ برای مثال افرادی که ویزای کار عمومی آفریقای جنوبی را دریافت می کنند در صورتی که حقوق دریافتی آنها برای پوشش هزینه های زندگی همراهان مناسب باشد و همچنین کارفرما نیز متعهد شود که در شرایط خاص می تواند هزینه های کارهای قانونی شامل دیپورت اعضای خانواده (در صورت رعایت نکردن قوانین) را پرداخت و مدارک مورد نیاز آنها را نیز ارائه نماید؛ همراهان می توانند همزمان با شخص اصلی به کشور آفریقای جنوبی وارد شوند. همچنین به افرادی که با ویزای جستجوی کار وارد کشور آفریقای جنوبی می شوند این اجازه داده می شود که همراهان خود را به صورت همزمان در حین کاریابی در کنار خود داشته باشد؛ این امکان یکی از امتیازات ویزای جستجوی کار کشور آفریقای جنوبی می باشد که در مقابل ویزای جستجوی کار اتریش و آلمان یکی از مزایای مهم می باشد؛ چرا که در ویزای جستجوی کار اتریش و آلمان افراد در ابتدا نمی توانند همراهان را در کنار خود داشته باشند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در آفریقای جنوبی:

افرادی که به قصد کار کردن با ویزای کار آفریقای جنوبی وارد این کشور می شوند؛ در صورتی که بتوانند به صورت تمام وقت وارد بازار کار این کشور شوند و به مدت 5 سال در این کشور کار کنند و مالیات بر درآمد و هزینه های دولتی خود را نیز پرداخت نمایند؛ می توانند پس از گذشت 5 سال درخواست خود را مبنی بر اخذ اقامت دائم این کشور به اداره مهاجرت تسلیم کنند. اقامت کاری آفریقای جنوبی یک سال به یک سال تمدید می شود؛ البته در صورتی که فرد از همان ابتدا بتواند قرارداد کاری 5 ساله با کارفرمای خود منعقد نماید؛ می تواند از همان ابتدا کارت اقامت دائم این کشور را دریافت کند. متقاضیان پس از اخذ اقامت دائم در صورتی که پس از گذشت 1 الی 2 سال هیچ گونه مشکلی از جمله ارتکاب جرم و عدم رعایت قوانین دولتی، نداشته باشند می توانند طبق شرایط زیر برای اخذ تابعیت و پاسپورت این کشور نیز درخواست دهند.

  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه در مدت حضور در آفریقای جنوبی
  • عدم منع قانونی از سوی کشور مبدأ مبنی بر اخذ تابعیت دوگانه
  • اثبات تسلط کامل به زبان رسمی آفریقای جنوبی و ادغام شدن در فرهنگ و جامعه این کشور
  • اجرای مراسم سوگند شهروندی در برابر قاضی
ویزای کار آفریقای جنوبی و سخن پایانی:

ویزای کار آفریقای جنوبی، نحوه کاریابی پس از اخذ ویزای کار آفریقای جنوبی و وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در کشور آفریقای جنوبی و بسیاری موارد مهم دیگر در این خصوص به صورت علمی در این مقاله بحث و بررسی شد. کشور آفریقای جنوبی کشوری می باشد که به ایرانی ها نیز ویزای جستجوی کار ارائه می دهد و افراد حتی بدون ارائه مدرک زبان نیز می توانند برای این ویزا به همراه خانواده خود درخواست دهند. در این نوشتار موضوعات اساسی ویزای کار آفریقای جنوبی برای شما عزیزان بررسی شد. پس از مطالعه این نوشتار در صورت نیاز به اطلاعات تکمیلی می توانید با کارشناسان مجرب مؤسسه حقوقی ملک پور، ملک پور اتریش تماس بگیرید و از مشاوره تلفنی یا تماس واتساپ رایگان بهره مند گردید. همچنین شما می توانید در بخش پرسش و پاسخ، سؤالات خود را در خصوص ویزای کار آفریقای جنوبی مطرح نمایید و پاسخ آنها را در اسرع وقت دریافت نمایید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای کار آفریقای جنوبی

✅ عمده فرصتهای شغلی در آفریقای جنوبی در چه حوزه های است؟

حوزه های آی تی و تکنولوژی، ساخت و ساز و مدیریت و اقتصاد حوزه های کاری است که بیشترین فرصتهای شغلی در آفریقای جنوبی را دارد.

موسسات کاریابی در آفریقای جنوبی چگونه به متقاضی در امر کاریابی کمک می کند؟

موسسات کاریابی در آفریقای جنوبی با کارفرمایان در موقعیت های شغلی مختلف ارتباط دارند و با بررسی شرایط افراد می توانند موقعیت های مختلف شغلی را برای آنها ایجاد نمایند و شانس افراد را برای ورود به بازار کار بالا ببرند.

✅ شرایط  اخذ پاسپورت آفریقای جنوبی چیست؟

متقاضیان پس از اخذ اقامت دائم در صورتی که پس از گذشت 1 الی 2 سال هیچ گونه مشکلی از جمله ارتکاب جرم و عدم رعایت قوانین دولتی، نداشته باشند می توانند طبق شرایط زیر برای اخذ تابعیت و پاسپورت آفریقای جنوبی این کشور نیز درخواست دهند.

✅ با توجه به مزایا و معایب زندگی در آفریقای جنوبی ، آیا این کشور مقصد مناسبی برای مهاجرت کاری است؟

آفریقای جنوبی در سال های اخیر رشد قابل توجهی از لحاظ اقتصادی و رفاه اجتماعی داشته است، با توجه به هزینه های پایین زندگی ممکن است مقصد مناسبی باشد اما نرخ بیکاری که عاملی تعیین کننده است هم چنان بالاست.

1 پاسخ
  1. هاله
    هاله گفته:

    سلام خدمت شما
    الان ریسک ویزای جستجوی کار آفریقای جنوبی چقدر است؟ اگر شرایطش روداشته باشیم شانس کار در این کشور رو داریم؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *