ویزای جستجوی کار ( JOB SEEKER ) آلمان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی ویزای جستجوی کار ( Job Seeker ) آلمان
  • انواع ویزای کاری آلمان
  • ویزای جستجوی کار ( Job Seeker ) آلمان و تفاوت آن با ویزای کاری آلمان از طریق پیشنهاد کاری
  • ویزای جستجوی کار آلمان
  • مدارک مورد نیاز ویزای جستجوی کار ( Job Seeker ) آلمان
  • نرخ بیکاری در آلمان
  • لیست مشاغل مورد نیاز آلمان 2021
  • میزان حقوق در آلمان
  • چگونگی کاریابی در آلمان
  • مؤسسات کاریابی در آلمان
  • آشنایی با فرهنگ کار در آلمان
  • شرایط ویزای همراه برای اخذ ویزای جستجوی کار ( Job Seeker ) آلمان
  • شرایط اخذ اقامت و تابعیت با کار در آلمان
  • سخن پایانی

برای دریافت ویزای کار اروپا چه کنیم؟

مقدمه ای بر ویزای جستجوی کار ( Job Seeker ) آلمان

ویزای جستجوی کار ( Job Seeker ) آلمان ، شرایط اخذ و مدارک ویزای جستجوی کار آلمان ، تفاوت های ویزای جاب آفر آلمان با ویزای جستجوی کار این کشور در این مقاله به صورت علمی مورد بررسی قرار گرفته است. مدارک مورد نیاز برای ویزای جاب سیکر آلمان چیست؟ آیا از نحوه تکمیل فرم درخواست ویزای کار آلمان آگاهی دارید؟ جهت اخذ ویزای job seeker آلمان چه شرایطی مورد نیاز است؟ چگونه می توان به منظور تجربه ویزای جستجوی کار آلمان وقت مصاحبه سفارت آلمان را اخذ کرد؟ در این مقاله به سوالات فوق و بسیاری سوالات تخصصی دیگر در خصوص ویزای جستجوی کار ( Job Seeker ) آلمان پاسخ داده ایم.

از آنجا که کار در کشور آلمان همواره یکی از روش های پرطرفدار برای ما ایرانیان بوده است در این مقاله بر آن شدیم که یکی از بهترین راه های مهاجرت کاری به آلمان را تشریح کنیم. اگر شما هم یکی از علاقه مندان به اخذ ویزای کاریابی آلمان هستید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. مؤسسه حقوقی ملک پور با داشتن سال ها تجربه موفق در خصوص مهاجرت، آماده خدمت رسانی به شما علاقه مندان می باشد. شما می توانید با تماس با مشاوران مؤسسه سوالات خود را در موضوع ویزای job seeker آلمان و سایر روش های دیگر سوالات خود را مطرح کرده و پاسخ بگیرید.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص ویزای جستجوی کار آلمان

فایل صوتی این ویدئو

شرایط عمومی ویزای جستجوی کار ( Job Seeker ) آلمان :

کشور آلمان از نظر اقتصادی دارای رتبه اول در اروپا و رتبه پنجم در جهان است. این کشور پیشرفته صنعتی، در بسیاری از زمینه ها نیاز به نیروی کاری متخصص دارد. رفاه بالای زندگی، بالا بودن دستمزد، امنیت شغلی و اجتماعی و شانس بالای کاریابی برای متقاضیان کار در این کشور عامل دیگری است که سبب شده است، آلمان کشوری جذاب و پرطرفدار برای مهاجرت کاری شود. یکی از عواملی که باعث روی آوردن دولت این کشور به جذب نیروی کار از خارج کشور شده است، پیر بودن جمعیت بیش از 80 میلیون نفری این کشور است. کشور آلمان با کشورهای دانمارک، هلند، بلژیک، اتریش، سوئیس، لهستان، جمهوری چک و فرانسه مرز مشترک دارد. پایتخت این کشور برلین و زبان رسمی مردمانش آلمانی است. آلمان نرخ بیکاری بسیار پایینی دارد و به همین دلیل نیاز به نیروی متخصص در این کشور احساس می شود. با ویزای جستجوی کار آلمان شما فرصت می یابید که به مدت 6 ماه در این کشور حضور داشته باشید و به صورت حضوری در جستحوی کار باشید. بهتر است قبل از اینکه زمان رفتن و مهاجرت شما برسد، از زمان خود به نحو احسنت استفاده کنید و کاریابی در آلمان را آغاز کنید. به این منظور می توانید پکیج گام به گام تا کار خارج از کشور را تهیه نموده و خودتان مانند یک وکیل مهاجرتی تمامی نکات کاریابی را بیاموزید. هم چنین برای دریافت اطلاعات رایگان و مفید در خصوص ویزای جستجوی کار آلمان می توانید عبارت مورد سوال خود را با کلید واژه ملک پور سرچ کنید و از مطالب مفید و به روز در وب سایت های موسسه ملک پور بهره مند شوید.

یکی از دغدغه های اساسی در خصوص افراد علاقه مند به ویزای کاریابی آلمان ، یادگیری زبان آلمانی است. لازم به ذکر است که افراد با تسلط بر زبان انگلیسی و آشنایی اندک به زبان آلمانی هم شانس کاریابی خواهند داشت، اما تسلط کافی به زبان آلمانی در یافتن کار به متقاضیان کمک خواهد کرد. به عبارتی اگر به دنبال راهی برای افزایش شانس خود در خصوص کاریابی در این کشور هستید، بهتر است زبان آلمانی را هر چه بهتر فراگیرید. چرا که پذیرش ویزا و کاریابی برای افرادی که سطح زبان آلمانی بالاتری دارند راحت تر و بهتر خواهد بود. علاوه بر شرایط مدرک زبان، مدرک تحصیلی و سطح زبان شرط سن نیز در دریافت ویزای جستجوی کار بسیار مهم است. تاثیر فاکتور سن علاوه بر پروسه دریافت ویزا در پروسه استخدام و یافتن کارفرما مهم است. بهتر است افرادی که برای دریافت ویزای کار آلمان اقدام می کنند دارای سن کمتر از 40 سال باشند. افراد بالای 40 سال به این دلیل که سال های کاری مفید کمتری تا زمان بازنشستگی خواهند داشت، شانس کمتری نیز برای استخدام شدن دارند.

درباره آلمان پایتخت آلمان مساحت و جمعیت آلمان واحد پول آلمان

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

برای دریافت ویزای کار اروپا چه کنیم؟

فایل صوتی این ویدئو

انواع ویزای کاری آلمان:

 به طور کلی جهت اخذ ویزای کار کشور آلمان از سه طریق می توان اقدم کرد که به قرار زیر است:

  • ویزای جستجوی کار آلمان یا ویزای کاریابی آلمان ( JOB SEEKER ):

    اولین روش ویزای job seeker آلمان است. از این طریق فرد به منظور یافتن کار وارد کشور آلمان می شود. در واقع این ویزا به متقاضیان کار اجازه ورود و کاریابی در آلمان را می دهد. مدت زمان اعتبار این ویزای کوتاه مدت 6 ماهه است و فرد در این فرصت، می تواند به صورت حضوری اقدام به کاریابی در آلمان نماید. اگر در این مدت زمان موفق به یافتن شغل مناسب و عقد قرارداد کار با کافرمایی در این کشور شود، این امکان وجود دارد که برای ویزای بلند مدت کاری یا ویزای جاب آفر آلمان درخواست دهد.

  • ویزای کاری آلمان از طریق پیشنهاد کاری ( JOB OFFER ):

    ویزای جاب آفر یا پیشنهاد کار روش دیگری برای مهاجرت کاری به کشور آلمان است. این روش به این صورت است که متقاضیان کار در آلمان از کشور مبدا خود، از کارفرمای معتبری در آلمان، پیشنهاد کار دریافت می کنند. پس از دریافت پیشنهاد کار، فرد می تواند نسبت به اخذ نوبت به منظور دریافت ویزای کاری این کشور درخواست خود را به سفارت آلمان ارائه دهد. برای یافتن کارفرمایی که به شما پیشنهاد کار دهد، لازم است روزمه خود را برای تعدادی کارفرما که نیاز به تخصص شما دارند، ارسال کنید. در صورتی که کارفرمایی از روزمه شما راضی باشد؛ معمولاً قرار مصاحبه کاری آنلاین با شما گذاشته می شود. پس از تایید کارفرما و ارائه پیشنهاد کار به متقاضی امکان دریافت ویزای جاب آفر آلمان امکان پذیر است.

  • مهاجرت کاری به آلمان از طریق شرکت در دوره های آوسبیلدونگ

    کشور آلمان در سال 2020 قانونی تصویب کرده است که اگر تخصص فرد در لیست مشاغل مورد نیاز این کشور باشد و هم چنین فرد ثابت کند که حداقل 2 سال در این زمینه آموزش های لازم را دیده است، می تواند موفق به دریافت این ویزا شود.  داشتن سه سال سابقه کار مرتبط و مدرک زبان آلمانی در سطح B1 از دیگر شرایط لازم برای مهاجرت کاری به آلمان است. برای ورود راحت تر متقاضیان کار به آلمان، دولت این کشور دوره هایی تحت عنوان آوسپیلدونگ را تعریف کرده است. به این صورت که افراد با شرکت در دوره های 18 تا 24 ماهه و دریافت آموزش های کابردی، شانس بالایی برای کاریابی در این کشور پیدا می کنند. حداکثر سن 25 سال و داشتن مدرک زبان در سطح B1 از دیگر شرایط شرکت در این دوره هاست.

همواره دریافت ویزای جستجوی کار آلمان یکی از روش های پرطرفدار برای متقاضیان کار در آلمان بوده است. اما طی سال های اخیر و خصوصا پس از شیوع بیماری کرونا، مشاهده می کنیم که زمان های طولانی برای اخذ نوبت سفارت باید منتظر بمانید. اگر زمان برای شما اهمیت زیادی ندارد و عجله ای برای مهاجرت ندارید، ممکن است طولانی بودن نوبت سفارت برایتان چندان اهمیت نداشته باشد. اما با گذشت زمان ممکن است علاوه بر بالا رفتن سن و ریسک ویزا، لیست مشاغل مورد نیاز و قوانین نیز دستخوش تغییر گردد. بنابراین در امر مهاجرت بهتر است زمان را غنیمت بدانید. حال این سوال مطرح می شود که چگونه می توان راهی کوتاه تر برای مهاجرت کاری به آلمان یا سایر کشورهای اروپایی یافت؟ یادگیری قوانین و شرایط اخذ اقامت اروپا و هم چنین یادگیری روش های کاریابی در اروپا در مدت زمان انتظار کمک زیادی به شما خواهد کرد که بتوانید یک روش بهتر بیابید یا اینکه قبل از رفتن یک پیشنهاد کار دریافت کنید. به این منظور می توانید پکیج راهنمای اخذ اقامت و پکیج گام به گام تا کاریابی خارج از کشور را تهیه کنید.

روش دیگری که علاوه بر تسریع در امر مهاجرت، سبب کاریابی تضمینی می شود، روش تحصیل است. خوشبختانه علاوه بر تحصیل در دانشگاه، شما می توانید در دوره های کار تحصیل در آلمان و یا کار تحصیل انگلستان نیز شرکت کنید. به این ترتیب علاوه بر اینکه تحصیل می کنید، درآمد هم خواهید داشت. با دریافت ویزای تحصیل یا شرکت در دوره های کار تحصیل، حتی در صورت داشتن همراه، می توانید برای ویزای همراه و اجازه کار همراه نیز اقدام کنید.

ویزای جستجوی کار ( Job Seeker )  آلمان و تفاوت آن با ویزای کاری آلمان از طریق پیشنهاد کاری:

بر اساس قوانین کار در آلمان ، ویزای جستجوی کار  ( Job Seeker ) آلمان برای افرادی صادر می گردد که دارای تحصیلات، تخصص، تجربه کار و سطح زبان مناسبی در مشاغل مورد نیاز کشور آلمان هستند. این ویزا موقت و 6 ماهه است و افراد در طول این 6 ماه فرصت دارند در صورت یافتن شغل مناسب، ویزای خود را به ویزای جاب آفر آلمان تغییر دهند.

گام هایی که باید برای دریافت ویزای جاب سیکر آلمان طی کنید به قرار زیر است:

  • شرایط خود را برای اخذ ویزای کاریابی آلمان بسنجید تا واجد شرایط لازم باشید.
  • مدارک لازم را تهیه کرده و از آن ها کپی تهیه کنید.
  • پس از تکمیل فرم درخواست ویزای جستجوی کار (job seeker) آلمان نوبت سفارت آلمان را دریافت کنید.

اما ویزای کاری آلمان از طریق پیشنهاد کاری به این صورت است که قبل از ورود به خاک آلمان با مکاتبه و تعامل با کارفرمایانی که نیاز به نیروی متخصص در زمینه تخصص شما دارند، سعی در دریافت پیشنهاد کاری می کنید. اگر کارفرمایی رزومه شما را تایید نمود و پس از مصاحبه آنلاین موافقت خود را برای استخدام شما اعلام نماید، شما می توانید برای دریافت ویزای جاب آفر آلمان درخواست دهید. حال شما می توانید با ویزای کاری وارد آلمان شوید.

پادکست توضیحات استاد ملک پور در خصوص سن مناسب برای ویزای کار آلمان

ویزای جستجوی کار  آلمان:

اگر به دنبال مهاجرت به یک کشور زیبا و خوش آب و هوا و در عین حال با رفاه اجتماعی بالا هستید، قطعاً کشور آلمان یکی از بهترین کشورهاست. آلمان یکی از بزرگترین اقتصادهای دنیا را دارد و وجود صنایع و کارخانه های پیشرفته سبب نیاز کارفرمایان این کشور به نیروهای کاری متخصص شده است. ویزای جستجوی کار آلمان پاسخی به این نیاز است. علاقه مندان به کار در آلمان در صورت دارا بودن شرایط زیر می توانند برای اخذ ویزای جاب سیکر آلمان درخواست دهند.

  • داشتن مدرک تحصیلی حداقل فوق دیپلم
  • داشتن سه سال سابقه کار مرتبط
  • داشتن مدرک زبان
  • اثبات تمکن مالی در طول دوره اقامت در آلمان
  • ارائه بیمه نامه سفر با مدت اعتبار طول دوره اقامت در آلمان

لازم به ذکر است ارائه مدرک زبان آلمانی در سطح B1 از الزامات اولیه این روش است و بدون داشتن دانش و مدرک زبان کاریابی در آلمان امری بعید است. هر چه سطح زبان آلمانی شما قوی تر باشد، ارتباط بهتری با کارفرمایان برقرار کرده و در نتیجه شانس کاریابی شما افزایش می یابد. حال با دانستن این اطلاعات می توانید متوجه شوید که آیا واجد شرایط دریافت ویزای جستجوی کار ( job seeker ) آلمان هستید یا خیر. برای مشاهده سایر مقالات در این خصوص می توانید عبارت ویزای جستجوی کار آلمان ملک پور  را در موتورهای جستجو سرچ کنید و سایر مقالات مشابه در این خصوص را مطالعه بفرمایید.

ویزای جستجوی کار آلمان

مدارک مورد نیاز ویزای جستجوی کار ( Job Seeker ) آلمان:

تهیه مدارک مورد نیاز ویزای جستجوی کار آلمان، قدم بعدی شما برای رسیدن به کار در این کشور است. اطلاع از اسناد و مدارک مورد نیاز و تهیه همه مدارک، امری ضروری در هنگام مراجعه به سفارت آلمان است. با توجه به اهمیت این موضوع در این بخش به معرفی مدارک مورد نیاز برای ویزای جاب سیکر آلمان می پردازیم. توجه داشته باشید که برای حصول نتیجه در اولین مراجعه به سفارت لازم است مدارک کامل و دقیق آماده گردد. در این خصوص می توانید با یک وکیل معتبر در امر مهاجرت همکاری نمایید. وکلای با تجربه مؤسسه حقوقی ملک پور می توانند در پروسه  ویزای جستجوی کار ( job seeker )  آلمان شما را یاری نمایند.

  • پاسپورت معتبر که در ده سال گذشته صادر شده باشد.
  • کپی از صفحه داده پاسپورت
  • آدرس محل اقامت در آلمان در طول دوره اقامت
  • مدارک تمکن مالی
  • عکس گذرنامه
  • ارائه (CV) یا خلاصه برنامه تحصیلی
  • مدارک تحصیلی
  • انگیزه نامه ای که در آن که هدفتان از مهاجرت کاری به آلمان و برنامه خود برای کاریابی و استخدام را توضیح داده باشید.
  • بیمه درمانی
  • ترجمه مدارک شناسایی

دقت داشته باشید که در هنگام اقدام باید مدارک را به طور کامل تهیه بفرمایید حداقل دو نسخه از هر کدام را داشته باشید. چرا که نقص مدارک ممکن است سبب رد شدن درخواست ویزای شما شود. البته وجود همه مدارک، تضمینی برای دریافت ویزای job seeker آلمان نیست اما شانس شما را برای این کار بسیار افزایش خواهد داد. با تهیه این مدارک و تکمیل فرم درخواست ویزای کار آلمان اولین گام را برای رفتن به این کشور و جلب نظر کارفرمایان انجام داده اید.

نرخ بیکاری در آلمان:

انتخاب مقصد به منظور مهاجرت کاری، نیاز به بررسی دقیق فاکتورهای تاثیر گذار در شرایط اقتصادی کشور مقصد دارد. بررسی نرخ بیکاری نیز می تواند در تعیین شانس کاریابی افراد تاثیر به سزایی داشته باشد. نرخ بیکاری در هر کشور نسبت تعداد افراد فاقد شغل که آمادگی کار دارند را مشخص می کند. از 38 سال گذشته تا کنون کشور آلمان دارای سطح یک نواخت و پایینی از نرخ بیکاری بوده است. از سال 2018 تعداد بیکاران با کاهش بیشتری همراه بود و نرخ بیکاری نیز در سطح پایین تری قرار گرفت. هر چه نرخ بیکاری در سطح یک کشور پایین تر باشد، نشان دهنده بیشتر بودن فرصت های شغلی است. با توجه به اینکه کشور آلمان نیز از سال های گذشته تا کنون دارای نرخ بیکاری پایینی بوده است، نشان می دهد که این کشور در ایجاد فرصت های شغلی و هم چنین امنیت شغلی موفق بوده است.

اگر نمودار های نرخ بیکاری کشور آلمان را از سال های دور تا به امروز بررسی نمایید متوجه خواهید شد که بیشترین نرخ بیکاری آلمان مربوط به سال 1950 می شود که 11 درصد بوده است. این نرخ در سال 1966 به پایین ترین میزان خود یعنی به 0.4 درصد رسید. طی سال های 1949 تا  2018 نرخ بیکاری کشور آلمان به طور متوسط 5.57 درصد بوده است. که این عدد پایینی در حوزه نرخ بیکاری است. نمودارهای نرخ بیکاری کشور آلمان و مقایسه نرخ بیکاری این کشور با کشورهای دیگر در چند سال اخیر را در ادامه مشاهده می کنید.

نرخ بیکاری در آلمان
مقایسه نرخ بیکاری آلمان

لیست مشاغل مورد نیاز آلمان 2021:

کشور آلمان، یکی از قوی ترین اقتصادهای دنیا را دارد و قوی ترین اقتصاد اروپا نیز به شما می رود. صنایع و تکنولوژی در این کشور پیشرفت فوق العاده ای داشته است. با توجه به گسترش صنعت در این کشور امکان استخدام نیروی متخصص فقط از افراد بومی این کشور جوابگو نیست و نیروی کار متخصص مرتبط با صنایع موجود به شدت مورد نیاز است. بنابراین کشور آلمان به عنوان یک کشور دارای پتانسیل جذب نیروی متخصص خارجی شناخته می شود و می تواند انتخاب خوبی برای مهاجرت کاری افراد متخصص باشد. برای اینکه بدانید شانس کاریابی شما در این کشور چه میزان است، بهتر است لیست مشاغل مورد نیاز آلمان را بررسی نمایید. اگر شغل و تخصص شما جز رشته های مورد نیاز آلمان است، بهتر است سایر شرایط خود را نیز بررسی کرده و برای تجربه ویزای جستجوی کار آلمان شانس خود را امتحان کنید. در ادامه به معرفی ده گروه از مشاغل پر تقاضای کشور آلمان می پردازیم.

  • مشاغل مهندسی

    با داشتن مدرک دانشگاه در مشاغلی که در ادامه خواهید دید، شانس زیادی برای دریافت پیشنهاد کار با ویزای جستجوی کار آلمان دارید:

    • مشاوره فناوری اطلاعات، علوم کامپیوتری، توسعه نرم افزار، تحلیل داده و برنامه نویسی
    • مهندسی مکاترونیک، انرژی و الکترونیک
    • مهندسی مکانیک و خودرو
    • طراحی فنی، ساخت و ساز و ساخت مدل
    • تحقیق و توسعه فنی
    • عرضه و دفع (supply and disposal )
  • آموزش فنی و حرفه ای

    با داشتن سابقه و تجربه کار تخصصی در یکی از زمینه های فنی حرفه ای، باز هم شانس اخذ ویزای جستجوی کار ( Job Seeker ) آلمان و به دست آوردن یک شغل مناسب را خواهید داشت. توجه کنید که طول دوره آموزشی شما باید حداقل به مدت دو سال بوده باشد و حداقل سه سال نیز سابقه کار در آن رشته را داشته باشید. مشاغل مورد نیاز در این زمینه عبارتند از: لوله کشی، گرمایش و تهیه مطبوع، تکنولوژی انرژی، راه آهن و بهداشت.

  • کار در آلمان به عنوان پرستار یا دکتر تایید شده

    یکی دیگر از حوزه هایی که در آن نیاز به نیروی متخصص وجود دارد، حوزه بهداشت و درمان است. مشاغلی که در این حوزه بیشتر مرود نیاز است عبارتند از: مراقبت های پرستاری، مراقبت های بهداشتی، خدمات اورژانس، خدمات زایمان، پزشکی و مراقبت از سالمند است.

  • صنایع غذایی و هتلداری

    متخصصان در زمینه رستوران و هتلداری نیز برای کار در کشور آلمان شانس کاریابی خوبی خواهند داشت. مشاغل مورد نیاز این حوزه نیز عبارتند از: متخصص رستوران، کارمند توزیع غذا، سرآشپز، کارمند هتل.

نکته قابل توجه برای افراد جویای کار در آلمان این است که در طول زمان ممکن است این لیست مشاغل تغییر یابد. جمعیت جوان کشور آلمان در حال پیر شدن است و این عاملی است برای نیاز به نیروی کار متخصص بیشتر. به طوری که در حال حاضر نیاز به نیروی پرستار به اندازه است که برای هر 3 پرستار، 10 موقعیت شغلی وجود دارد.

میزان حقوق برای کار در آلمان:

بر اساس گزارش های مراجع رسمی مانند Expatica، در کشور آلمان شرایط خوبی از لحاظ میزان درآمد مشاغل وجود دارد. در واقع می توان گفت شرایط کار و میانگین دستمزد افراد شاغل نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی بهتر است.  هم چنین بر اساس نظر سنجی که سازمان همکاری و توسعه اقتصادی این کشور (OECD) انجام داده است، 75 درصد از افراد شاغل در محدوده سنی 15 تا 64 سال در آلمان، دستمزدشان بالاتر از میزان حداقل دستمزد در این کشور است. قابل توجه است که 70 درصد این افراد در مشاغلی هستند که جز طبقه بندی ساعت کاری طولانی نمی باشد.

حداقل حقوق در آلمان بر اساس آخرین گزارش Trading Economics ،  8.84 یورو برای هر ساعت در سال 2018 بوده است. این مبلغ در سال 2019 به عدد 9.19 یورو در ساعت افزایش یافته است. نکته قابل توجهی که در خصوص میزان دستمزد باید توجه کنید این است که میزان حداقل دستمزد در همه مناطق یکی نیست و ممکن است حداقل دستمزد در شرق این کشور با غرب آن متفاوت باشد. نمودار افزایش حقوق در 5 سال اخیر را می توانید در ذیل مشاهده کنید.

علاوه بر دانستن میزان حقوق و دستمزد، اطلاع از هزینه های زندگی در آلمان نیز ضروری به نظر می رسد. به طور کلی میزان دستمزد در آلمان برای افراد متخصص و مهندسان در ماه معمولا بالاتر از 2300 یورو است. بنابراین بهتر است بدانید که اگر از طریق ویزای جستجوی کار ( job seeker ) آلمان اقدام به مهاجرت به این کشور می کنید، حداقل حقوقی که می توانید مطالبه کنید 2500 یورو در ماه است. کارفرمایی که نیروی کار با کمتر از این مبلغ برای کار تمام وقت استخدام می کند، در واقع تخلف کرده است و کار وی قابل شکایت و پیگیری قانونی خواهد بود.

فایل تصویری توضیحات کارشناس موسسه ملک پور در خصوص ویزای جستجوی کار آلمان

نحوه کاریابی در آلمان:

همانطور که گفته شد، با داشتن تحصیلات مرتبط و سابقه کار در زمینه مشاغل مورد نیاز آلمان، سطح زبان  و سن مناسب شانس کاریابی خوبی در این کشور خواهید داشت. پس از اطمینان از اینکه واجد شرایط اخذ ویزای جستجوی کار (JOBSEEKER) آلمان هستید، بهتر است قبل از تهیه مدارک ویزای جتسجوی کار آلمان ، روش های کاریابی در این کشور را نیز بشناسید. برای کاریابی در آلمان از کجا باید شروع کرد؟ پاسخ این سوال را در این بخش در می یابید. در ادامه روش ها و موسساتی که می تواند به شما در امر کاریابی کمک نماید را معرفی کرده ایم.

  • سازمان عمومی کاریابی در آلمان

    بزرگترین و اصلی ترین سازمان در امر خدمات یافتن شغل و نیروی کار، آژانس استخدام فدرال آلمان یا (Bundesagentur für Arbeit BA) است. این آژانس، بیش از 700 شعبه و دفتر در سراسر کشور آلمان دارد. بخش خدمات بین المللی آن که با عنوان (ZAV) شناخته می شود، در واقع ارائه دهنده اطلاعات مفید در مورد فرصت هاش شغلی موجود به تفکیک مشاغل موقت و دائمی است. برای استفاده از خدمات این سازمان باید رزومه و مدارک مورد نیاز و حتی مشاغل مورد درخواست خود را پست نمایید.

  • سایت های کاریابی در آلمان

    مراجعه به سایت های کاریابی در کشور آلمان نیز راه دیگری برای اطلاع از فرصت های شغلی در این کشور است. شما می توانید با توجه به دسته بندی مشاغل در این سایت ها، روزمه خود را برایشان ارسال کنید. در ادامه مقاله لیستی از سایت های کاریابی مطرح آلمان به تفکیک تخصص آمده است.

  • سایت های رسمی کمپانی های بزرگ

    شرکت ها و کمپانی های بزرگ و مطرح در آلمان معمولاً مناصب شغلی مورد نیازشان را از طریق وب سایت هایشان اطلاع رسانی می کنند. به این ترتیب افراد واجد شرایط می توانند با ارسال رزومه، درخواست خود را برای کار در این کمپانی ها ارائه دهند. برخی از این کمپانی های بزرگ در کشورآلمان شرکت هایBMW ، فولکس واگن، زیمنس، آدیداس، بوش، BASF، دایملر، بایر، Deutsche Bank، SAP،Li dl، Merck و … هستند. البته بخش مهمی از اقتصاد کشور آلمان بر پایه شرکت های متوسط و کوچک است. علاوه بر کمپانی های بزرگ، برخی از شرکت های کوچک هم ممکن است نیاز به مناصب شغلی خود را از طریق وب سایت های اختصاصی شان اطلاع رسانی کنند. بنابراین بررسی وب سایت های کمپانی و کارخانه های کشور آلمان نیز مسیر دیگری برای کاریابی در کشور آلمان است.

  • سایر روش های کاریابی در آلمان

    علاوه بر موارد گفته شده که می توانید هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری و قبل از ورود به آلمان برای کاریابی استفاده کنید، گزینه های دیگری نیز وجود دارد که اغلب پس از حضور در این کشور می توانید برای کاریابی از آن ها استفاده کنید. مراجعه به شبکه های اجتماعی مانند لینکدین، روزنامه های محلی، مجلات آنلاین، سفارت خانه ها و کنسولگری و هم چنین دوره های کارورزی و داوطلبانه نیز می تواند به شما در کاریابی کمک کند.

مؤسسات کاریابی در آلمان:

همانطور که گفته شد مؤسسات کاریابی در آلمان کمک بسیار زیادی برای کاریابی به شما خواهند کرد. در صورتی که به دنبال به دست آوردن ویزای جستجوی کار آلمان هستید، بهتر است قبل از ورود به آلمان، موسسات کاریابی یا  Recruitment Agencies این کشور را بشناسید. در آلمان هم موسسات کاریابی دولتی وجود دارد و هم خصوصی. که با توجه به شرایط خود و میزان بودجه می توانید از آن ها استفاده کنید. بهتراست قبل از ورود به خاک این کشور این موسسات را شناسایی کرده و از کارشناسان آن ها، مشاوره دریافت کنید. در ادامه لیستی از وب سایت های کاریابی را خدمت شما معرفی کرده ایم. لازم به ذکر است مقاله ای که مطالعه می کنید توسط تیم کارشناسی موسسه ملک پور اتریش تهیه و نگارش شده است و کپی برداری از آن بدون ذکر منبع حرام و غیر قانونی است.

مشاغل عمومی در آلمان مشاغل به زبان انگلیسی مشاغل تخصصی
Job Pilot Craigslist

مشاغل گاه به گاه و غیر معمول، از جمله برخی از مشاغل انگلیسی زبان در آلمان

Academic

مشاغل علمی و تحقیقاتی

Job Stairs English Jobs JobWare

مشاغل مدیریت و تخصصی

Jobooh

کار در مشاغل استارتاپی

The Local Staufenbiel

کارآموزی و تحصیلات تکمیلی

Kimeta Top Language Jobs

مشاغل انگلیسی زبان یا سایر زبان ها در آلمان

Stepstone

کارآموزی و تحصیلات تکمیلی

Kununu
Praktikum
Meinestellenboerse
Monster

آشنایی با فرهنگ کار در آلمان:

معمولاً علاقه مندان به تجربه ویزای جستجوی کار آلمان، برای آشنایی با فرهنگ کار در این کشور نیز مشتاق هستند. برای اقدام به مهاجرت کاری به آلمان بهتر است علاوه بر دانستن مدارک مورد نیاز برای ویزای جاب سیکر آلمان ، با فرهنگ تجارت و اشتغال در این کشور نیز آشنایی داشته باشید. چرا که با دانستن برخی اطلاعات در خصوص فرهنگ و قوانین کار، بهتر می توان در خصوص انتخاب مقصد و روش تصمیم گیری کرد. توجه داشته باشید مواردی که ذکر می کنیم باید در هنگام کاریابی و خصوصا در زمان مصاحبه کاری در نظر گرفته و رعایت کنید. پس از یافتن شغل در آلمان نیز لازم است که با این فرهنگ در کشور آلمان کار کنید.

فرهنگ کار در کشور آلمان یک فرهنگ کاملا منظم و تا حدودی سخت گیرانه است. به این معنا که تمامی شرکت ها و موسسات می بایست قوانین را به طور کامل اجرا کنند و حتماً برنامه کاری مشخصی دارند. می توان گفت قوانین تجارت در آلمان تاحدودی سنتی اما با یک مدیریت قدرتمند در حال اجراست. ساعت کاری در آلمان به صورت میانگین 38 ساعت در هفته می باشد. تعطیلات سالانه این کشور نیز 18 روز است. مردم آلمان اهمیت زیادی به زمان می دهند و وظایف محوله را دقیق و کارا انجام می دهند. اکثراً جلسات کاری تنها به منظور اخذ تصمیمات نهایی شکل می گیرد.

شرایط ویزای همراه برای اخذ ویزای جستجوی کار (job seeker) آلمان:

شرایط اخذ ویزای همراه مساله ای است که برای افراد متاهل قطعاً اهمیت زیادی دارد. یکی از سوالات اصلی افرادی که در پی اخذ ویزای job seeker آلمان هستند این است که امکان بردن خانواده نیز وجود دارد یا خیر؟ همانطور که می دانید این ویزا 6 ماه اعتبار دارد و فرد در این مدت می تواند به دنبال شغل مناسب خود باشد. قابل ذکر است که ویزای جستجوی کار آلمان، ویزای همراه یا الحاق خانواده را دارد اما مساله مهم این است که درخواست ویزای همراه سبب می شود که شانس متقاضی اصلی برای اخذ ویزا بسیار پایین بیاید. از آنجا که درخواست ویزای همراه سبب ریسک بالایی در پرونده متقاضی اصلی خواهد شد، لذا توصیه می گردد که فرد اصلی به تنهایی برای این ویزا اقدام کند. پس از یافتن شغل مورد نظر می تواند علاوه برا تمدید اقامت خود، برای الحاق خانواده خود شامل همسر و فرزندان وابسته زیر 18 سال درخواست دهد.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در آلمان:

اخذ اقامت و تابعیت قطعاً یکی از اهداف اصلی علاقه مندان به مهاجرت کاری به کشوری است. بنابراین اطلاع از چگونگی اخذ اقامت دائم و پاسپورت کشور آلمان نیز، موضوع مهمی است که در این بخش به بیان قوانین مرتبط می پردازیم. همانطور که می دانید مدت اعتبار ویزای جستجوی کار ( Job Seeker ) آلمان ، 6 ماه است. اگر فرد در این 6 ماه موفق به یافتن شغل مناسب شود، شانس اخذ اقامت دائم را پس از 4 سال خواهد داشت. در واقع فرد شاغل اگر به مدت 4 سال در کشور آلمان مشغول به کار باشد، و در طی این مدت بیمه و مالیات پرداخت کرده باشد، در صورت پایبندی به قوانین این کشور می تواند درخواست اقامت دائم خود را به دولت ارائه دهد. پس از اخذ اقامت دائم، با گذشت یک تا دو سال و در صورت سازگاری با جامعه و فرهنگ مردم و تسلط به زبان آلمانی می تواند برای پاسپورت و تابعیت نیز درخواست خود را به دولت این کشور تقدیم کند.

سخن پایانی:

ویزای جستجوی کار ( JOB SEEKER ) آلمان ، مدارک ویزای جستجوی کار آلمان، مشاغل مورد نیاز 2021 و سایر شرایط اخذ این ویزا را به طور کامل در این مقاله شرح و بسط دادیم. کشور آلمان با داشتن صنایع پیشرفته و گسترده، نرخ بیکاری پایین، کیفیت زندگی مطلوب و نیاز به نیروی کار جوان مقصد بسیار مناسبی برای مهاجرت کاری می باشد. اگر شما هم علاقه مند هستید فرم درخواست ویزای کار آلمان را پر کنید، تجربه ویزای جستجوی کار آلمان یکی از بهترین تجارب شما خواهد بود. در این مقاله علاوه بر صحبت در خصوص فرهنگ کار کشور آلمان، در خصوص میزان درآمد، روش های کاریابی، معرفی کمپانی های بزرگ و مطرح نیز توضیح داده شد. اگر علاوه بر مطالب گفته شده در مقاله ویزای جستجوی کار ( JOB SEEKER ) آلمان به دنبال اطلاعات بیشتری در این رابطه هستید می توانید با جستجوی عبارت ” ویزای جستجوی کار آلمان ملک پور ” اطلاعات مفید بیشتری در این خصوص کسب کنید. در پایان مقاله نیز می توانید سوالات، نظرات و پیشنهادات خود را با ما مطرح نمایید. هم چنین شما می توانید سوالات تخصصی خود را در قسمت سوالات مهاجرت مطرح کرده تا کارشناسان ما هر چه سریعتر نسبت به پاسخ دادن به آن ها اقدام نمایند.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای جستجوی کار ( JOB SEEKER ) آلمان

✅ شرایط متقاضی جهت دریافت ویزای جاب سیکر آلمان چیست؟

داشتن مدرک تحصیلی فوق دیپلم، مدرک زبان در سطح B1 سه سال سابقه کار مرتبط و سن مناسب کاریابی از جمله شرایطی است که فرد متقاضی باید داشته باشد.

✅ از طریق ویزای جاب سیکر فرد چه مدت زمان اجازه ماندن و کاریابی در آلمان را دارد؟

مدت زمان این ویزا برای کاریابی در آلمان 6 ماه است.

✅ آیا امکان بردن همراه از طریق ویزای جستجوی کار ( JOB SEEKER ) آلمان وجود دارد؟

خیر. از طریق ویزای جاب سیکر فرد به تنهایی می رود و در صورت یافتن شغل می تواند درخواست الحاق همراهان شامل همسر و فرزند زیر 18 سال خود را بدهد.

✅تفاوت های ویزای جاب آفر آلمان با ویزای ویزای job seeker آلمان چیست؟

اگر فردی موفق به دریافت پیشنهاد کار شود، می بایست ویزای جاب آفر آلمان را دریافت کند اما با ویزای job seeker آلمان به مدت 6 ماه اعتبار دارد و فرد می تواند در این مدت کاریابی کند. فرد کارجو در صورت یافتن شغل مناسب می تواند برای ویزای جاب آفر آلمان درخواست دهد.

4 پاسخ
  1. زینب
    زینب گفته:

    سلام
    روزتون بخیر
    اطلاعات این مقاله واقعا کامل و مفید هست . از شما واقعا ممنونم که اطلاعات علمی گسترده رو به صورت رایگان منتشر می کنید.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *