لیست مشاغل مورد نیاز کانادا

آنچه در این مقاله میخوانید

  •  شرایط عمومی کار در کانادا
  • ویزای کاری کانادا
  •  مدارک مورد نیاز ویزای کار در کانادا
  • نرخ بیکاری در کانادا
  • لیست مشاغل مورد نیاز کانادا 2021
  • میزان حقوق کار در کانادا
  • نحوه کاریابی در کانادا
  • مؤسسات کاریابی در کانادا
  • بررسی ویزای همراه کانادا
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در کانادا
  • سخن پایانی کار در کانادا
✅ لیست مشاغل مورد نیاز کانادا ✅ نحوه اخذ ویزای کاری کشور کانادا توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور مورد تحلیل و بررسی علمی واقع شده است.

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا و مقدمه ای بر آن

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا ، نحوه اخذ ویزای کاری کشور کانادا، مدارک مورد نیاز برای کار در کشور کانادا، نرخ بیکاری آن، نحوه کاریابی، حقوق و درآمد در شغل های مختلف، وضعیت اقامت و تابعیت و وضعیت ویزای همراه در این کشور مورد تحلیل و بررسی علمی واقع شده است. آیا می توان از طریق کار در کشور کانادا برای خانواده خود ویزای همراه یا الحاق اخذ نمود؟ برای کار در کشور کانادا به چه مدارکی نیازمند می باشیم؟ از چه روش هایی می توان در کانادا به جستجوی کار پرداخت؟ لیست مشاغل مورد نیاز کانادا در سال ۲۰۲۰ چیست؟ در این مقاله به این سوالات و دیگر سوالات شما در باب لیست مشاغل مورد نیاز کانادا پاسخ داده ایم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کشور محبوب و مهاجر پذیر کانادا و رفع هرگونه ابهام در خصوص لیست مشاغل مورد نیاز کانادا و یا حتی مهاجرت به دیگر کشورها با مشاورین مؤسسه  حقوقی ملک پور  تماس حاصل فرمایید و از مشاوره تلفنی رایگان بهره مند گردید و شانس خود را برای ورود به کشور توسعه یافته کانادا بیازمایید.

 شرایط عمومی کار در کانادا:

کانادا با پایتخت اتاوا کشوری واقع در قاره آمریکا می‌باشد. کانادا از جانب جنوب همسایه و هم مرز با کشور آمریکا می باشد. مساحت این کشور۹.۹۸۵.۰۰۰ کیلومترمربع و جمعیت آن بیش از 35 میلون نفر است. کانادا شامل ۱۰ استان است که بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرهای این کشور تورنتو، ونکوور و مونترال می‌باشد. کانادا، جزء کشورهای پهناور جهان محسوب می‌شود. زبان رسمی و ملی این کشور انگلیسی و فرانسوی است. حکومت حاکم بر کشور کانادا دموکراسی پارلمانی است. ملکه بریتانیای کبیر، الیزابت دوم ملکه و رئیس کل کشور کانادا نیز می باشد. کشور کانادا از اعضای کشورهای همسود است. از لحاظ آب و هوایی کشور کانادا به دلیل نزدیکی به قطب شمال دارای آب و هوای سرد و در اکثر نقاط آن قطبی می باشد اما در بعضی از مناطق نیز مانند جنوب غربی دارای آب و هوای معتدل است. منابع طبیعی خدادادی موجود در کشور کانادا نظیر آبشار بزرگ نیاگارا و جنگل تایگا از جمله زیبایی های این کشور می باشند. کشور کانادا یکی از اقتصادهای بزرگ جهان به حساب می‌آید و به دلیل همسایگی با آمریکا تجارت گسترده‌ای با این کشور دارد. واحد پول کانادا، دلار کانادایی می باشد. کشور کانادا دارای صنایعی مانند خودروسازی، نفت، صنایع غذایی و منابع معدنی غنی و غیره می باشد همچنین کشاورزی در این کشور رواج دارد که از جمله محصولات کشاورزی کانادا میتوان توتون، گندم، سبزیجات، دانه های روغنی و میوه های متنوع را نام برد. همانگونه که می دانید  کشور کانادا، کشوری توسعه یافته و پیشرفته است که علاوه بر بخش کشاورزی و صنایع گفته شده در بخش فناوری نیز پیشرفت های چشم گیری در جهان داشته است. از لحاظ آموزش، بهداشت و دیگر حقوق شهروندی کانادا در جایگاه مناسبی واقع گشته است برای مثال از لحاظ سطح آموزشی باید گفته شود که دانشگاه‌های این کشور دارای رتبه در سطح جهانی می باشند و تحصیل در آنها می‌تواند برای بسیاری از افراد آرزو باشد. به طور کلی می‌توان گفت از تمامی زوایا کشور کانادا، کشوری تراز بالا در جهان است که مهاجرت از طرق مختلف به آن یا از طریق لیست مشاغل مورد نیاز کانادا که هر ساله اعلام و یا به روز رسانی می شود می‌تواند پلی برای موفقیت و رسیدن به آرزوهای شما باشد.

فایل ویدئویی موسسه ملک پور‌ در روش های کار در کانادا

فایل صوتی این ویدئو

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور کانادا

 ویزای کار در کانادا:

از جمله روش های اخذ اقامت دائم کشور کانادا از طریق ویزای کاری می باشد که افراد می‌توانند بدون سرمایه‌گذاری و یا صرف مبالغ بالا به ویزای این کشور دست یابند. شرط اعطای ویزای کار این کشور عبور از فیلتر سیستم امتیاز بندی است.

یکی از معمول ترین روش های مهاجرت کاری دریافت پیشنهاد شغلی است. در کشور کانادا نیز در صورتی که یک پیشنهاد شغلی ترجیحا در زمینه شغلهای مورد نیاز کانادا به دست آورید، می توانید برای ویزای کاری کانادا درخواست دهید.

البته پیشنهاد کار شما می بایست مورد تایید سازمان LMIA کانادا قرار گیرد و  در صورت ارزیابی و تایید این پیشنهاد کار می توانید مابقی مراحل را انجام دهید.  در صورتی که از طریق جاب آفر اقامت موقت کانادا را به دست آورید، ممکن است امکان تغییر کارفرما یا محل کار را نداشته باشید.  افرادی که به واسطه تحصیل، کار یا سرمایه گذاری همسرشان وارد کانادا می شوند، می توانند ویزای کاری باز دریافت کنند. باز بودن ویزای کار به این معناست که به کارفرما یا محدوده خاصی محدود نیستید و می توانید آزادانه برای هر کارفرمایی کار کنید. و اما مهم ترین روش اخذ ویزای کار در کانادا از روش نیروی متخصص فدرال می باشد که این برنامه بر اساس سیستم امتیاز بندی می باشد و بصورت کاملاً آنلاین بررسی می شود.

افراد برای اخذ ویزای کار این کشور می توانند پس از مشاهده لیست مشاغل مورد نیاز کانادا و یافتن کار مد نظر خود در لیست مشاغل اسکیل ورکر کانادا، با توجه به سیستم امتیاز بندی این کشور امتیاز خود را محاسبه کنند. لازم است بدانید مشاغل در لیست مشاغل اسکیل ورکر ارائه شده شامل چند دسته می شوند:D , C , B , A ,0

دسته  C , B , A شغل هایی هستند که افراد می‌توانند به واسطه آنها به راحتی به این کشور راه یابند و می توانند گزینه مناسبی برای افرادی تلقی شود که قصد کار در این کشور از طریق لیست مشاغل مورد نیاز کانادا را دارند اما مابقی بیشتر مناسب افرادی می باشد که در این کشور مسکن گزیده یا اقامت این کشور را اخذ نموده اند. در سیستم امتیازبندی اسکیل ورکر افراد مستلزم گذراندن دو مرحله می باشند. در مرحله اول امتیاز از ۱۰۰ محاسبه می شود که لازم است ۶۷ امتیاز را کسب نموده تا بتوانند به مرحله دوم یا مرحله )استخر) pool  راه یابند. مرحله دوم امتیاز بندی آن تا ۱۲۰۰ می باشد. این امتیاز بندی شامل سن، مدرک زبان، میزان تحصیلات، سابقه کاری و غیره می باشد که در جدول زیر به همراه امتیازها به صورت کامل آورده شده است.

سن  

شرایط امتیاز
سن از ۱۸ – ۳۵ سال ۱۲
سن ۳۶ سال ۱۱
سن ۳۷ سال ۱۰
سن ۳۸ سال ۹
سن ۳۹ سال ۸
سن ۴۰ سال ۷
سن ۴۱ سال ۶
سن ۴۲ سال ۵
سن ۴۳ سال ۴
سن ۴۴ سال ۳
سن ۴۵ سال ۲
سن ۴۶ سال ۱
سن ۴۷ و بالاتر ۰

مدرک زبان   

شرایط امتیاز
 CLB 9 یا بالاتر در سه بخش speaking , Listening  , Reading برابر با ۶
CLB 8  در هر سه بخش speaking, Listening, Reading برابر با ۵
CLB 7 در هر سه بخش speaking , Listening , Reading  برابر با ۴
 CLB پایین تر از ۷ در هر سه بخش speaking , Listening , Reading  برابر با ۰

تحصیلات

شرایط امتیاز
دکترا ۲۵
کارشناسی ارشد ۲۳
کارشناسی ۲۱
فوق دیپلم ۱۹
دیپلم ۵

سابقه کار

شرایط امتیاز
۱ سال سابقه ۹
۲ – ۳ سال سابقه ۱۱
۴ – ۵ سال سابقه ۱۳
۶ سال سابقه و بالا تر از آن ۱۵

انطباق پذیری با کشور

شرایط امتیاز
داشتن همسر با مدرک حداقل CLB4 ۵
داشتن سابقه تحصیل در کانادا ۵
همسر فرد متقاضی در این کشور تحصیل کرده باشد ۵
 داشتن سابقه کاری در کانادا ۱۰
همسر فرد متقاضی در کشور کانادا سابقه کاری کسب نموده باشد ۱۰
 حضور اقوام درجه یک مانند پدر، مادر، خواهر، برادر و غیره ۵
داشتن پیشنهاد کاری برای همسر متقاضی ۵

پس از کسب امتیاز لازم از موارد بالا فرد وارد مرحله دوم (pool) می شود. که لازم است در این مرحله نیز امتیازاتی را کسب نماید.

شرایط امتیاز
درصورت تاهل مجرد
سن ۱۰۰ ۱۱۰
میزان تحصیلات ۱۴۰ ۱۵۰
 دانش و مدرک زبان ۱۵۰ ۱۶۰
داشتن سابقه کاری در کشور کانادا ۷۰ ۸۰
شرایط امتیاز
تحصیلات همسر ۱۰
مهارت و دانش زبان همسر ۲۰
سابقه کار در کانادا توسط همسر ۱۰
دیگر شرایط امتیاز
دانش و مهارت بالای زبان همراه CLB 7 و مدرک کارشناسی ارشد ۵۰
داشتن سابقه کار در کشور کانادا و داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد ۵۰
دانش و مهارت بالا در زبان همراه CLB 7 و تجربه کار در خارج از کشور محل زندگی ۵۰
داشتن تجربه کار در کانادا به همراه کار در خارج از کشور محل زندگی متقاضی ۵۰
دانش و مهارت بالا در زبان به همراه ارائه مدرک تحصیلی ۵۰
 اقامت دائم خواهر یا برادر در کانادا ۱۵
دانش و مهارت در زبان فرانسه ۳۰
 تحصیل و اخذ کارشناسی ارشد در کانادا ۳۰
اخذ دعوتنامه شغلی ۵۰
داشتن سابقه کار مدیریتی در رده های بالا ۲۰۰
 اخذ دعوتنامه از ایالت ها یا استان های مختلف ۶۰۰

فایل ویدئویی موسسه ملک پور‌ در خصوص شرایط اسکیل ورکر و جدول امتیازبندی کانادا

فایل صوتی این ویدئو

مدارک مورد نیاز ویزای کار در کانادا:

پس از یافتن شغل مناسب از طریق لیست مشاغل مورد نیاز کانادا و یا روش های جستجوی کار در این کشور نوبت به بررسی، تکمیل و ارسال مدارک مورد نیاز می رسد. تکمیل و ارسال مدارک امری بسیار حائز اهمیت است زیرا کسری و یا مشکلی در این مورد می تواند سبب به تاخیر افتادن و یا حتی لغو ویزای کاری شما شود. پس اطلاع از این مدارک می تواند راهگشا باشد. در ادامه می توانید لیستی از مدارک مورد نیاز را مشاهده فرمایید:

  • مدارک شناسایی و هویتی فرد
  • پاسپورت دارای اعتبار
  • عکس
  • مجوز کار
  • ارائه گواهی دال بر درخواست و پیوست به Quebec LMIA
  • تمکن مالی و اثبات آن
  • فهرستی دال بر بررسی مدارک
  • فرم تکمیل شده مربوط به اطلاعات خانوادگی فرد متقاضی
  • تکمیل فرم مربوط به ویزای اقامت موقت که برای ورود به کشور لازم است
  • تکمیل فرم IMM5409 , IMM5476

فایل ویدئویی موسسه ملک پور‌ در خصوص اسکیل ورکر کانادا

فایل صوتی این ویدئو

فایل ویدئویی موسسه ملک پور‌ در خصوص شرایط سابقه کار در برنامه اسکیل ورکر کانادا

فایل صوتی این ویدئو

نرخ بیکاری در کانادا:

 توجه به نرخ بیکاری در هر کشوری که قصد مهاجرت به آن را از روش‌های مختلف و از جمله قصد اخذ اقامت کاری دارید بسیار حائز اهمیت است. این موضوع در خصوص کشور کانادا نیز صادق است. افرادی که قصد کار یا زندگی در این کشور را دارند چه از روش لیست مشاغل مورد نیاز کانادا و یا از هر روش دیگری لازم است نرخ بیکاری مورد بررسی و توجه قرار گیرد. از آنجا که کشور کانادا کشوری مهاجر پذیر، توسعه یافته و پیشرفته است، از موقعیت شغلی بسیار مناسبی برخوردار است از این رو این کشور سال به سال در پی آن بوده تا بتواند نرخ بیکاری را کاهش داده و متخصصین، افراد ماهر و مجرب را بر سر کار آورد نرخ بیکاری کشور کانادا در نمودار زیر نمایش داده شده است.

نرخ بیکاری در کانادا

فایل ویدئویی موسسه ملک پور‌ در خصوص دوره های کواپ کانادا

فایل صوتی این ویدئو

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا 2021:

اطلاع از لیست مشاغل مورد نیاز کانادا در سال ۲۰۲۰ برای افرادی که قصد مهاجرت کاری به این کشور را دارند می تواند مهم واقع شود. همانگونه که گفته شد در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا مشاغل دارای حرف، نماد و یا عددی برای دسته بندی و یا نمایش می باشند برای مثال دسته B , A , 0 و غیره در جدول زیر لیستی از مشاغل مورد نیاز این کشور در سال ۲۰۲۰ آمده است. این مشاغل دارای کدهایی می باشند و این که جز کدام دسته محسوب می‌شوند نیز در روبروی آنها آمده است. شایان ذکر است این مشاغل بسیار گسترده می باشند، متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این مشاغل و آگاهی یافتن از لیست کامل با مشاورین مؤسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل فرمایند. خوشبختانه کشور کانادا این امکان را فراهم کرده است تا دانشجویان بتوانند از طریق شرکت در دوره های کواپ، همزمان با تحصیل مشغول به کار شوند. در این دوره ها دانشجویان واجد شرایط که شرایط سنی مناسبی دارند، می توانند برای شرکت در دوره CO-OP اقدام کنند. رشته های کواپ، معمولا جزو مشاغل کاربردی است که نیاز بیشتری به نیروهای کار دارند. در رشته هایی مانند بیزنس و دیجیتال مدیا و … می توان وارد این دوره ها شد.

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا 2021
شغل دسته کد شغل دسته کد شغل دسته کد
قانون گذار O ۰۰۱۱ مدیران ارشد مهندسی O 0211  مدیر در بخش کشاورزی O 0821
مدیر و مقام دولتی O ۰۰۱۲  مدیر مربوط به رشته های کامپیوتر O 0213  حسابدار A 1111
 مدیر مشاغل مالی، ارتباطات و خدمات اجتماعی O ۰۰۱۳ مدیران مربوط به بخش مراقبت های بهداشتی O 0311 سرمایه گذاری A ۱۱۱۲
 مدیر مشاغل بهداشت، آموزش، خدمات اجتماعی و عمومی و سازمان های گروهی O ۰۰۱۴  مدیران مدرسه ها O 0422  مدیریت بازرگانی A ۱۱۲۲
 مدیر مربوط به مشاغل تجارت و صادرات O ۰۰۱۵  مامور پلیس O 0431  کارمندان عمومی B
 مدیر مشاغل مربوط به ساخت و ساز و حمل و نقل تولیدات O ۰۰۱۶  مدیران مربوط به آتش نشانی O 0432  مشاغل مرتبط با پست B ۱۲۱۴
مدیرمالی O ۰۱۱۱  افسر نیروی مسلح O 0433  افسران اداری B ۱۲۲۱
مدیر منابع انسانی O ۰۱۱۲  مدیر فروش شرکت O 0601  مدیر مشاور املاک B ۱۲۲۴
زمین شناس A ۲۱۱۳  مدیر رستوران O 0631  معاون بخش اداری B ۱۲۴۱
 زیست شناس A ۲۱۲۱ مشاور بخش آموزش A ۴۰۳۳  دستیاران بخش درمان پزشکی B ۱۲۴۳
 مهندس عمران A ۲۱۳۱  قاضی A ۴۱۱۱ کارشناس بیمه B ۱۳۱۳
 مهندسی مکانیک A ۲۱۳۲  وکیل A ۴۱۱۲  فیزیکدان A ۲۱۱۱
 مهندس برق A ۲۱۳۳  روانشناس A ۴۱۵۱  شیمیدان A ۲۱۱۲
 مهندس شیمی A ۲۱۳۴  مددکار اجتماعی A ۴۱۵۲  مربی معلولین B ۴۲۱۵
 مهندس نفت A ۲۱۴۵  مشاور زوج درمانی A ۴۱۵۳ کتابدار A ۵۱۱۱
 نقشه بردار A ۲۱۵۳ نویسنده A 5121 روزنامه نگار A ۵۱۲۳
 طراح وب A ۲۱۷۵  مترجم A ۵۱۲۵  عکاس B ۵۲۲۱
 طراح B ۲۲۵۳ ورزشکار B ۵۲۵۱ سرآشپز B ۶۳۲۱
 خلبان B ۲۲۷۱ نانوا B ۶۳۳۲ آرایشگر B ۶۳۴۱
 پرستار A ۳۰۱۲ برق کار B ۷۲۳۶ لوله کش B ۷۲۵۱
 پزشک متخصص A ۳۱۱۱ نحار B ۷۲۷۱ کابینت کار B ۷۲۷۲
 پزشک عمومی A ۳۱۱۲ اپراتورهای بخش آب و فاضلاب B ۹۲۴۳ معلم دبیرستان A ۴۰۳۱
 دندانپزشک A ۳۱۱۳ معلم ابتدایی و مهد A 4022 استاد دانشگاه A ۴۰۱۱
 دامپزشک A ۳۱۱۴ داروساز A 3131 پیرا پزشکی A 3124

 پاسخ استاد ملک پور به سوال یکی از کاربران در خصوص مهاجرت از طریق کار آتش نشانی در کانادا

میزان حقوق برای کار در کانادا:

دوستانی که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارند پس از جستجو در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا به سراغ میزان درآمد خود می روند زیرا برای ادامه زندگی در هر کشوری اطلاع از میزان حقوق و درآمد لازم و ضروری می باشد. حقوق و دستمزد در مشاغل مختلف بسته به محل کار، رتبه ، ایالتی که در آن مشغول به کار شده و دیگر شرایط، متفاوت می باشد. به طور میانگین می‌توان گفت؛ وکلا، مدیران کیفی، مهندسی نرم افزار، شغل های کلینیکی، پزشکان متخصص، پزشکان عمومی، دندان پزشکان و خلبان ها بیشترین درآمد را در این کشور دارا می باشند. در مقابل کمترین درآمد در این کشور مربوط به گارسون ها، کارگران آشپزخانه، کفاشان و صندوق داران می باشد. شایان ذکر است میزان حقوق سالانه درصدی می تواند افزایش یابد. در جدول زیر میانگین درآمد برخی از مشاغل آمده که شما عزیزان برای اطلاعات بیشتر می توانید به آن مراجعه فرمایید.

عنوان شغلی میانگین حقوق
طراح وب و نرم افزار ۸۳-۹۹ هزار دلار
مدیران حساب ۷۵-۹۲ هزار دلار
تحلیل گر کسب و کار ۷۳-۸۷ هزار دلار
مهندس پروژه ۷۴-۹۲ هزار دلار
 حسابدار ۶۳-۷۵ هزار دلار
 پزشک متخصص ۳۷۵ هزار دلار
دندانپزشک ۲۱۳ هزار دلار
پزشک عمومی ۳۱۰ هزار دلار
وکیل ۱۴۶ هزار دلار
خلبان ۱۴۶ هزار دلار
نویسنده ۱۱۰-۱۱۵ هزار دلار

نحوه کاریابی در کانادا:

علاوه بر لیست مشاغل مورد نیاز کانادا که یکی از روش های کاریابی در این کشور است. روش های دیگر مانند وب سایت های متنوع و معتبر، استفاده از روزنامه ها، از طریق شرکت های کاریابی که با دریافت مبلغی از شما می توانند کار مناسب و ویژه متقاضی را بیابند ؛ وجود دارد .به این صورت که فرد متقاضی پس از پرداخت مبلغ، رزومه و مدارک خود را به شرکت ارسال می نماید. شرکت نیز پس از بررسی‌های لازم وی را به شرکت یا کارگزار مناسب معرفی می کند. از دیگر روش های کاریابی که می‌توان به آن اشاره نمود، یافتن یک کارفرما و اخذ دعوتنامه کاری از این کشور است. اما باید در نظر داشت که فرد با هر روشی که به جستجوی کار می‌پردازد سرانجام باید از سیستم امتیازبندی گذر کند زیرا اخذ اقامت کاری در این کشور در صورتی میسر می شود که فرد بتواند امتیاز لازم را کسب نماید. توجه فرمایید که اخذ دعوتنامه کاری می‌تواند برای شما امتیازی را به ارمغان آورد.

مؤسسات کاریابی در کانادا:

علاوه بر لیست مشاغل مورد نیاز کانادا که در موارد قبلی مورد بررسی واقع شد؛ موسسات کاریابی یکی از روش های کاریابی در این کشور می باشد. متقاضیان می توانند بدون حضور و کاملاً به صورت آنلاین به جستجوی کار در کشور کانادا بپردازند. موسسات کاریابی بسیار معتبری در این کشور وجود دارد که فرد می تواند از آنها بهره ببرد. از جمله این موسسات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. لازم است گفته شود که هر ایالتی برای خود سایتی را ارائه و معرفی می نماید. که برخی از آن ها جهت افزایش اطلاعات متقاضیان ذکر شده است.

سایت های کاریابی
www.indeed.ca
www.workopolis.com
www.monster.ca
www.jobboom.com
www.working.com
www.albertajobcenter.ca
www.bcjobs.ca
www.saskjobs.com
www.gov.mb.ca/govjobs
www.gojobs.gov.on.ca

فایل صوتی موسسه ملک پور‌ در خصوص شرایط همراه در برنامه اسکیل ورکر کانادا

بررسی ویزای همراه در کانادا:

افراد متقاضی که از طرق مختلف مانند لیست مشاغل مورد نیاز کانادا و یا هر روش دیگر اقدام به مهاجرت به کشور کانادا کرده‌اند و یا تصمیم به مهاجرت دارند، ممکن است سوالی در ذهن خود داشته باشند که آیا امکان اخذ ویزای همراه و یا الحاق برای اعضای خانواده خود وجود دارد یا خیر؟ خوشبختانه کشور کانادا از آن دسته کشورهایی می باشد که امکان اخذ ویزای الحاق برای اعضای خانواده یعنی همسر و فرزند زیر ۲۲ سال وجود دارد. نکته حائز اهمیت در این خصوص که باید بدانید این است که افراد می‌توانند برای اعضای خانواده خود به صورت همزمان درخواست ویزای همراه دهند و پس از آن اخذ ویزا بدین صورت ممکن نمی باشد. در واقع افراد می‌توانند برای اعضای خانواده خود در صورت پذیرش از همان ابتدای امر درخواست اقامت دائم نمایند. پس از اخذ اقامت دائم متقاضیان می‌توانند از سایر خدمات شهروندی مانند سایر افراد بهره‌مند شوند.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در کانادا:

افراد با هر طریقی که اقدام به مهاجرت به کشور کانادا کرده باشند، بررسی وضعیت اقامت و تابعیت امری مهم است. بدین ترتیب برای متقاضیان مهاجرت به این کشور از طریق لیست مشاغل مورد نیاز کانادا نیز وضعیت اقامت و تابعیت جای سوال و بررسی دارد. عزیزانی که از روش لیست مشاغل مورد نیاز کانادا اقدام به مهاجرت کاری به این کشور می نمایند از اقامت دائم کشور از همان ابتدای امر برخوردار می باشند و این مسئله برای متاهلین که درخواست اقامت دائم یا ویزای همراه برای اعضای خانواده خود نموده بودند نیز پابرجاست. افراد پس از اخذ اقامت دائم و سکونت سه ساله در این کشور می توانند برای اخذ پاسپورت کانادایی نیز اقدام نمایند که علاوه بر ۳ سال زندگی در این کشور رعایت یک سری اصول مانند پرداخت مالیات، عدم سابقه کیفری، انطباق پذیری با محیط، دانش و تسلط کافی به زبان و دیگر شرایط لازم است. افراد با اخذ اقامت دائم این کشور از همان ابتدا مانند سایرین، می‌توانند از خدمات شهروندی، بهداشت و آموزش استفاده نمایند. اما تا زمانی که پاسپورت کشور کانادا را دریافت نکنند حق رای نخواهند داشت.

کار در کانادا و سخن پایانی:

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا، نحوه کاریابی در این کشور، مدارک لازم جهت کاریابی در کانادا، اخذ ویزای کار، اخذ ویزای همراه یا الحاق، اخذ اقامت و تابعیت، نرخ بیکاری و موسسات کاریابی در این مقاله مورد تحلیل و بررسی علمی واقع شد. شما همراهان در صورت داشتن هرگونه سوال در باب لیست مشاغل مورد نیاز کانادا و یا مهاجرت از طریق دیگر روش ها به کانادا و حتی مهاجرت به سایر کشورها می توانید با کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور، تماس حاصل فرمایید و از مشاوره تلفنی رایگان بهره مند شوید شما دوستان می توانید با اخذ ویزای کانادا گامی بزرگ در جهت تحقق رویاهای خود برداشته و زندگی زیبا را برای خود و خانواده خود بسازید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز کانادا

پردرآمدترین شغل ها در کانادا چه مشاغلی هستند؟

وکلا، مدیران کیفی، مهندسی نرم افزار، شغل های کلینیکی، پزشکان متخصص، پزشکان عمومی، دندان پزشکان و خلبان ها بیشترین درآمد را در این کشور دارا می باشند.

✅ برای دریافت ویزای کار کانادا فرد از چه فیلدهایی باید امتیاز کسب کند؟

این امتیاز بندی شامل سن، مدرک زبان، میزان تحصیلات، سابقه کاری و غیره می باشد.

✅ آیا امکان ویزای همراه در ویزای کاری کانادا وجود دارد؟

امکان اخذ ویزای الحاق برای اعضای خانواده یعنی همسر و فرزند زیر ۲۲ سال وجود دارد.

2 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام و عرض ادب
      خیر دوست عزیز بدون داشتن مدرک زبان شانسی برای امتیاز آوری در این پروسه نخواهید داشت

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *