لیست مشاغل مورد نیاز فنلاند

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در فنلاند
  •  ویزای کاری فنلاند
  • مدارک مورد نیاز ویزای کار در فنلاند
  • نرخ بیکاری در فنلاند
  • لیست مشاغل مورد نیاز فنلاند 2021
  • میزان حقوق برای کار در فنلاند
  • نحوه کاریابی در فنلاند
  • مؤسسات کاریابی در فنلاند
  • بررسی ویزای همراه فنلاند
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در فنلاند
  • سخن پایانی کار در فنلاند
✅ لیست مشاغل مورد نیاز فنلاند ✅ مدارک لازم برای کاریابی در فنلاند توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این مقاله علمی مورد تحلیل قرار گرفته است.

لیست مشاغل مورد نیاز فنلاند و مقدمه ای بر آن

لیست مشاغل مورد نیاز فنلاند ،شرایط لازم برای کاریابی در فنلاند، نحوه دریافت پاسپورت فنلاند با کار در فنلاند در این مقاله علمی مورد تحلیل و تحقیق قرار گرفته خواهد شد. کار و زندگی در فنلاند چگونه است؟ شرایط کاریابی در فنلاند چگونه است؟ لیست مشاغل مورد نیاز فنلاند  در سال 2021 چیست؟ آیا آموزش زبان فنلاندی برای کاریابی در این کشور الزامی است؟ نرخ بیکاری در کشور فنلاند چند درصد است؟ فنلاند کشوری مرفه در حوزه اسکاندیناوی است که در شمال اروپا واقع شده است. کار در اروپا و اطلاع از لیست مشاغل مورد نیاز فنلاند از مسائل و سوالاتی است که شما مخاطبان عزیز بر روی سایت های مختلف موسسه حقوقی ملک پور ثبت نموداید. همانند روش های دیگر مهاجرتی شما باید قبل از اقدام برای کار در فنلاند جزییات حقوقی و درستی از شرایط مهاجرت به فنلاند،  روش های کاریابی در فنلاند،  سایت های کاریابی اتحادیه اروپا و لیست مشاغل مورد نیاز فنلاند 2021 داشته باشید و هم چنین بهتر است مشاغل مورد نیاز اروپا را نیز به دقت بررسی کنید.

 این مقاله جهت ارتقا دانش شما مخاطبان عزیز در خصوص کار در فنلاند و لیست مشاغل مورد نیاز فنلاند گردآوری شده است. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و بررسی شرایط مهاجرت خود با مؤسسه  حقوقی ملک پور تماس داشته باشید تا بصورت تخصصی و رایگان از خدمات موسسه بهره مند گردید.

شرایط عمومی کار در فنلاند:

چنانچه متقاضی کار در فنلاند هستید و لیست مشاغل مورد نیاز فنلاند 2021 را مورد بررسی قرار داده اید، در این بخش لازم است با شرایط عمومی این کشور بیشتر آشنا شوید. موقعیت جغرافیایی، وضعیت زبان، شرایط اقتصادی و … در انتخاب کشور مورد نظر برای مهاجرت مهم می باشد. فنلاند کشوری سرد در شمال قاره اروپا است که در همسایگی کشور نروژ واقع شده است. عموم تمرکز جمعیت این کشور در مرکز و جنوب آن است. از نظر اقتصادی در حوزه اسکاندیناوی و قدرتمند واقع گردیده است. زبان رسمی این کشور زبان فنلاندی است و چون در نزدیکی کشورهایی نظیر سوئد قرار دارد، درصد کمی از مردم به زبان سوئدی هم صحبت می نمایند.

 اما از آنجایی که کشور مهاجرپذیری محسوب می شود و رنک اول نظام آموزش در دنیا را دارد بنابراین زبان انگلیسی به عنوان زبانی بین المللی کاربرد دارد و آموزش زبان فنلاندی برای کار در این کشور الزامی نیست. اما چنان چه هدف شما کار در فنلاند است، بهتر است بعد از بررسی لیست مشاغل مورد نیاز فنلاند و اطمینان از کاربردی بودن رشته و تخصص خود، زبان فنلاندی را نیز بیاموزید. پرجمعیت ترین و مرکز فنلاند شهر هلسینکی است. و واحد پول این کشور همانند عموم کشورهای اتحادیه اروپا، یورو می باشد.

درباره فنلاند جمعیت فنلاند مساحت فنلاند پایتخت فنلاند زبان فنلاندی واحد پول فنلاند زبان رسمی فنلاند

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور فنلاند

ویزای کار فنلاند:

زمانی که لیست مشاغل مورد نیاز فنلاند را بررسی نموداید و رشته تحصیلی و مهارت خود را در این لیست یافتید، باید به دنبال اخذ اجازه ورود به کشور فنلاند باشید. برای دریافت ویزای کاری فنلاند شما باید حتما پیشنهاد کاری از یک کارفرمای واجد شرایط در این کشور داشته باشید. کشور فنلاند برنامه جذب نیروی کار ماهر همانند اسکیلد ورکر کانادا و یا جاب سیکر اتریش ندارد و تنها راه ورود به بازار کار این کشور داشتن جاب آفر می باشد. کشور فنلاند هم همانند تمامی کشورهای اروپایی قانون حمایت از نیروی کار داخلی دارد. به این معنی که اگر بر اساس لیست مشاغل مورد نیاز فنلاند شما شانس کاری فنلاند را داشتید، کارفرما باید ابتدا کمبود نیروی خود را در فنلاند اگهی نماید و در صورتی که نیروی کار متناسب پیدا نشد، در کل اتحادیه اروپا آگهی نماید و در نهایت اگر نتوانست کمبود نیروی متخصص خود را مرتفع سازد، اجازه دارد از خارج از اتحادیه اروپا نیروی کار جذب نماید و باید به اداره کار کشور خود اثبات نماید که نیرویی شبیه به شما و با تخصص شما وجود نداشته است. این کار برای کارفرما هزینه بر و زمان بر می باشد مگر آنکه تخصص شما بسیار ارزشمند باشد. در صورت داشتن پیشنهاد کاری، شما باید پایه حقوق یک متخصص در رشته خود را طبق قانون کار فنلاند دریافت نمایید تا در این صورت اجازه اقامت کاری فنلاند به شما داده شود.

مدارک مورد نیاز ویزای کار در فنلاند:

اگر رشته و تخصص شما در لیست مشاغل مورد نیاز فنلاند 2021 باشد و بتوانید کارفرمایی از این کشور پیدا نمایید، با انعقاد قرارداد کاری می توانید درخواست ویزای کاری فنلاند داشته باشید. برای درخواست ویزای کار نیاز است که متقاضی مدارک و اسنادی را تهیه کرده و به سفارت فنلاند ارائه دهد. لیست مدارک به این ترتیب است:

  • برای این امر شما باید درخواست ویزای کاری خود را تکمیل نمایید
  • ارائه مدارک هویتی
  • پاسپورت معتبر
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • بیمه نامه
  • عکس پاسپورتی
  • قراردادکاری امضا شده

نرخ بیکاری در فنلاند:

نرخ بیکاری فنلاند نشان دهنده شانس کاریابی شما بر اساس لیست مشاغل مورد نیاز فنلاند می باشد. هر چقدر نرخ بیکاری پایین تر باشد نشان دهنده سیستم درست و اصولی مدیریت نیروی کار است و نمایانگر پتانسیل کشور مورد نظر در جذب نیروی کار از سایر کشورها می باشد. با بررسی داده های منتشر شده از بانک جهانی، در سال 2019 این نرخ برای کشور فنلاند 7.25 درصد ثبت گردیده است که آمار خوبی در بین کشورهای حوزه اسکاندیناوی و اتحادیه اروپا نمی باشد. نرخ بیکاری در کشور صنعتی نظیر آلمان زیر 4 درصد می باشد و حتی در کشوری نظیر مجارستان 3.5 درصد می باشد. نرخ بیکاری شاخص مهمی است و می تواند در تصمیم گیری شما برای مهاجرت کاری و یا مهاجرت تحصیلی تاثیر گذار باشد زیرا شما با تحصیل در یک کشور با نرخ بیکاری پایین می توانید امیدوار باشید که راحت تر وارد سیستم کاری آن خواهید شد.

در نموداری که در زیر ارائه شده است می توانید تغییرات این شاخص در سال های مختلف را مطالعه بفرمایید.

نرخ بیکاری در فنلاند

مشاغل مورد نیاز فنلاند 2021:

هر کشوری بر اساس نیاز بازار کار خود در هر سال لیستی از مشاغل مورد نیاز در بخش های مختلف را ارائه می نماید. شما با بررسی لیست مشاغل مورد نیاز در فنلاند می توانید شرایط کاری خود در فنلاند را مورد سنجش قرار دهید. در ادامه این بخش لیست مشاغل مورد نیاز فنلاند 2021 برای شما عزیزان آورده خواهد شد. همان طور که می دانید فنلاند رتبه اول نظام آموزش در دنیا را دارد. بنابراین بیشترین کمبود نیرو در بخش آموزش در این کشور وجود دارد. در لیست مشاغل مورد نیاز فنلاند شما حرفه معلمی و آموزش را خواهید دید. فنلاند کشوری پیشرفته در حوزه فناوری و مهندسی است در نتیجه رشته های نظیر IT و برنامه نویسی از رشته های مورد تقاضا بر طبق لیست مشاغل مورد نیاز فنلاند می باشد. البته رشته های  IT و برنامه نویسی را می توان جزو مشاغل مورد نیاز اروپا نیز دانست.

حوزه اسکاندیناوی سیستم مراقبت و بهداشت بسیاری قوی و ارزشمندی در اروپا دارد و در سال های اخیر کادر پرستاری جز مشاغل مورد نیاز کشور فنلاند، دانمارک، نروژ و سوئد بوده است. وجود شرکت های متعدد و بین المللی و انجام امور مالی مسئله مهمی است و یکی از مشاغلی که مورد نیاز این کشور می باشد، حسابدار است. البته باید بدانید حسابداری و سیستم پولی و بانکی هر کشور قواعد خاص خود را دارد و قطعا زمانی می توانید وارد این سیستم شوید که آشنایی کامل به آن داشته باشید.

میزان حقوق برای کار در فنلاند:

داده های جدید از آمار فنلاند نشان می دهد که متوسط حقوق ناخالص ماهانه در فنلاند افزایش داشته است و به حدود 3 هزار و 300 یورو رسیده است در عین حال، نیمی از افراد شاغل در فنلاند کمتر از 2900 یورو در ماه درآمد دارند. شرایط مختلفی نظیر میزان تحصیلات و نوع شغل در میزان حقوق دریافتی می تواند تاثیرگذار باشد. به طور مثال افرادی که مدرک دکترا دارند حقوقی معادل 4900 یورو دریافت می نماید و افرادی که تحصیلات پایینی دارند حقوق 2600 یورو خواهند داشت. در جدول زیر می توانید بر اساس لیست مشاغل مورد نیاز فنلاند میزان درآمد در فنلاند را مشاهده نمایید و بر اساس این آمار برنامه ریزی برای کار در فنلاند داشته باشید.

عنوان شغل میزان درآمد ماهیانه یورو
پزشکان 7.093
معلم دبستان 3.024
پرستار 2.993
کارگران خدمات و فروش 2.464

نحوه کاریابی در فنلاند:

همانگونه که پیش تر نیز بیان شد شما برای کار در فنلاند بر اساس لیست مشاغل مورد نیاز فنلاند باید دعوت نامه کاری از یکی کارفرما در این کشور داشته باشید. روش های مختلفی برای کاریابی در سراسر دنیا وجود دارد. برخی روش های سنتی مانند روزنامه ها و برخی روش ها مدرن مثل کاریابی از طریق سایت های کاریابی اینترنتی رواج دارد. حتی برخی از افراد که برای زندگی در کشورهای اروپایی برنامه ریزی می کنند می توانند مشاغل مورد نیاز اروپا و فنلاند را در سایت های کاریابی اتحادیه اروپا مشاهده کرده و برای دریافت پیشنهاد کار با کارفرمایان ارتباط بگیرند. اما اگر شما بخواهید با روش های سنتی و نیازمند حضور در محیط به کاریابی در محیط بپردازید، ابتدا باید اقامت بلند مدتی درفنلاند داشته باشید، زیرا شما با اقامت کوتاه مدت توریستی نمی توانید اجازه کار داشته باشید.

 برخی کشورها نظیر اتریش و آلمان در اروپا به ایرانیان بر اساس واجد شرایط بودن ویزای جهت جستجوی کار می دهند اما از آنجایی که این ویزا برای کشور فنلاند وجود ندارد، شما تنها از طریق کاریابی های بین المللی باید رزومه خود را ارسال نمایید تا بتوانید جاب افر داشته باشید. کارفرمای فنلاندی نیز برای دادن جاب آفر به شخص متقاضی کار در فنلاند، باید ابتدا مجوز لازم را اخذ نمایید. یعنی اثبات نماید کار پیشنهادی در فنلاند و اروپا آگهی شده اما نیروی کار متناسب وجود نداشته است.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

مؤسسات کاریابی در فنلاند:

برای مشاهده لیست مشاغل مورد نیاز در فنلاند می توانید از طریق سایت های مختلف موسسات کاریابی در فنلاند جویای کار باشید و با ارسال رزومه خود جاب آفر دریافت نمایید. برخی از این موسسات تنها به زبان فنلاندی خدمات ارائه می نمایند. ممکن است برخی از افرادر ترجیح می دهند که برای افزایش شانس کاریابی خود به آموزش زبان فنلاندی یا حتی تحصیل در فنلاند بپردازند.  اما از آنجایی که شرکت های بین المللی در فنلاند فعالیت گسترده ایی دارند، موسسات کاریابی نیز به زبان انگلیسی وجود دارند. بنابرا در ادامه برای راهنمایی بیشتر شما عزیزان لیستی از این موسسات در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت. لازم به ذکر است این مقاله به کوشش تیم تحقیقاتی موسسه حقوقی ملک پور تهیه و تنظیم گردیده شده است و هرگونه کپی برداری از مطالب آن مورد قبول مجموعه نمی باشد.

  • avointyopaikka.fi
  • careerjet.fi
  • duunitori.fi
  • ejobs.fi
  • Indeed.fi
  • uraopas.fi

بررسی ویزای همراه در فنلاند:

حال که دانستید کار و زندگی در فنلاند چگونه است، به دغدغه دیگر متقاضیان کار در فنلاند می پردازیم. یکی از دغدغه های افراد متاهلی که جویای کار در فنلاند می باشند، بررسی شرایط ویزای همراه برای کار در فنلاند است. ویزای همراه یا الحاق به خانواده برای همسر یا شریک زندگی شما و فرزندان زیر 18 سال شما فراهم می باشد. زمانی که شما به عنوان نفر اصلی کار در فنلاند بر اساس لیست مشاغل مورد نیاز فنلاند 2021 بتوانید جاب آفری از این کشور داشته باشید و بر اساس قانون کار حداقل حقوق را دریافت نمایید، این حق را خواهید داشت که درخواست ویزای پیوست برای خانواده خود داشته باشید. پرداخت مالیات، داشتن بیمه نامه و همچنین توان مالی برای پوشش هزینه های کل خانواده از مواردی است که نفر اصلی باید در نظر داشته باشد. مدارک لازم برای درخواست ویزای همراه در اقامت کاری فنلاند به شرح زیر می باشد:

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک هویتی بیانگر وضعیت تاهل یا داشتن شریک زندگی
  • گواهی تولد فرزندان
  • نامه تمکن مالی
  • بیمه نامه

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در فنلاند:

شرایط اخذ اقامت دائم و پاسپورت فنلاند همانند سایر کشورهای اروپایی است. شما در صورتی که اقامت بلند مدت کاری در این کشور داشته باشید و بتوانید حداقل حقوق را دریافت نمایید و بر اساس قانون کار مالیات خود را بپردازید، می توانید اقامت خود را تمدید نمایید. با 4 سال حضور در فنلاند و کار کردن در این کشور می توانید درخواست اقامت دائم نمایید و بعد از آن این حق را خواهید داشت که با اثبات سطح زبان و نشان دادن انطباق با کشور فنلاند درخواست تابعیت از این کشور نمایید. عموما برای دریافت پاسپورت شما باید زبان کشور مقصد را به خوبی فراگرفته باشید و بتوانید آن را اثبات نمایید. مالیات خود را بر اساس درآمد در طول سال های اقامت خود پرداخت نموده باشید و هیچ گونه خطر جدی و یا سوء پیشینه برای کشور فنلاند نداشته باشید. یکی از موارد مهم و طلایی پاسپورت فنلاند جدای از بحث ارزشمندی و قدرت آن این است که شما می توانید تابعیت سابق خود را در حفظ نمایید و این کشور جزء کشورهای نادری است که تابعیت مظاعف را می پذیرد.

لیست مشاغل مورد نیاز فنلاند و سخن پایانی:

لیست مشاغل مورد نیاز فنلاند ، نحوه کاریابی در فنلاند و شرایط درخواست پاسپورت فنلاند با کار در این کشور به صورت کاملا علمی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت و دانستیم که کار و زندگی در فنلاند چگونه است. کشور فنلاند یکی از قطب های مهاجرت در حوزه اسکاندیناوی می باشد. آموزش، بهداشت، اقتصاد و برابری حقوق جنسی در این کشور چشم گیر و ارزشمند می باشد. یکی از روش های جذاب و دلخواه برای مهاجرت قطعا مهاجرت کاری به فنلاند می باشد. برای کار در فنلاند شما باید در ابتدا لیست مشاغل مورد نیاز فنلاند را بررسی نمایید و در ادامه برای اخذ مجوز از این کشور اقدام کنید. شما باید حتما از یک کارفرمای فنلاندی، دعوت نامه کاری داشته باشید و بر اساس لیست مشاغل مورد نیازی که کاریابی های مختلف منتشر می نمایند رزومه خود را ارسال نمایید. در طول مقاله عناوین گوناگون نظیر معرفی لیست مشاغل مورد نیاز فنلاند ، لیست موسسات کاریابی در فنلاند و بیان میزان حقوق و درآمد مشاغل مختلف در فنلاند مطرح گردید. بر اساس نرخ بیکاری فنلاند و مقایسه آن با کشورهای تاپ اروپایی نظیر اتریش و آلمان نرخ بالایی است، اما در عین حال در مقایسه با کشورهای حاشیه ایران نظیر ترکیه و یا کشورهای عربی قطعا چشم انداز مهاجرتی و اقامتی بسیار ارزشمندی خواهید داشت. چنان چه متقاضی کار در فنلاند هستید و علاقه مند به بررسی لیست مشاغل مورد نیاز فنلاند می باشید، علاوه بر مطالعه مقالات مختلف سایت های موسسه حقوقی ملک پور همکار ملک پور اتریش، می توانید با تکمیل فرم درخواست تماس رایگان و یا ارتباط تلفنی در ساعات اداری از مشاوره رایگان مجموعه بهره لازم و کافی را داشته باشید. در انتهای مقاله در بخش دیدگاه می توانید با درج سوالات و نظرات خود ما را مطلع دغدغه های خود نمایید تا در جهت رفع آن برآییم.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز فنلاند

✅ طریقه اخذ ویزای کار در فنلاند چگونه است؟

تنها راه ورود به بازار کار این کشور داشتن جاب افر می باشد.

✅ متوسط نرخ بیکاری در کشور فنلاند در سال های اخیر به چه میزان بوده است؟

این نرخ برای کشور فنلاند 7.25درصد ثبت گردیده است که آمار خوبی در بین کشورهای حوزه اسکاندیناوی و اتحادیه اروپا نمی باشد.

✅ آیا امکان ویزای همراه در ویزای کاری فنلاند وجود دارد؟

ویزای همراه یا الحاق به خانواده برای همسر یا شریک زندگی شما و فرزندان زیر 18 سال شما فراهم می باشد.

✅ با توجه به لیست مشاغل مورد نیاز فنلاند 2021 چه مشاغلی در این کشور دارای بیشترین نیاز به نیروی کار است؟

رشته های  IT و برنامه نویسی و هم چنین رشته های حوزه مراقبت و بهداشت مانند پرستاری در فنلاند بیشترین نیاز به نیروی کار را دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *