لیست مشاغل مورد نیاز اسلوونی

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در اسلوونی
  •  ویزای کار در اسلوونی
  • مدارک مورد نیاز ویزای کار در اسلوونی
  • نرخ بیکاری در اسلوونی
  • لیست مشاغل مورد نیاز 2020 اسلوونی
  • میزان حقوق کار در اسلوونی
  • نحوه کاریابی در اسلوونی
  • مؤسسات کاریابی در اسلوونی
  • بررسی ویزای همراه اسلوونی
  • اخذ اقامت و تابعیت از طریق کار در اسلوونی
  • سخن پایانی کار در اسلوونی
✅لیست مشاغل مورد نیاز اسلوونی ✅ میزان درآمد کار در کشور اسلوونی توسط کارشناسان مؤسسه حقوقی ملک پور در این نوشتار مورد بررسی علمی واقع شده است.

لیست مشاغل مورد نیاز اسلوونی و مقدمه ای بر آن

لیست مشاغل مورد نیاز اسلوونی، اخذ ویزای کار کشور اسلوونی، میزان حقوق و درآمد کار در کشور اسلوونی، مؤسسات و نحوه کاریابی در اسلوونی، ویزای همراه و وضعیت اقامت و تابعیت در اسلوونی از طریقه لیست مشاغل مورد نیاز اسلوونی در این نوشتار مورد تحلیل و بررسی علمی واقع شده است. آیا امکان اخذ ویزای همراه از طریق کار در اسلوونی برای اعضای خانواده خود وجود دارد؟ آیا می توان از طریق کار در اسلوونی اقامت دائم را اخذ نمود؟ چه مدارکی جهت کار در اسلوونی مورد نیاز است؟ چگونه می توان کار مد نظر خود را در اسلوونی جست و جو نمود؟ در این مقاله به این سوالات و دیگر سوالات شما در خصوص لیست مشاغل مورد نیاز اسلوونی پاسخ داده شده است.

شما دوستان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و تکمیلی در باب لیست مشاغل مورد نیاز اسلوونی و رفع هرگونه ابهام در این خصوص با مشاورین مؤسسه  حقوقی ملک پور  تماس حاصل فرمایید و از مشاوره تلفنی رایگان بهره مند گردید.

شرایط عمومی کار در اسلوونی:

کشور اسلوونی با نام رسمی جمهوری اسلوونی و پایتخت لیوبلیانا کشوری واقع در جنوب اروپا مرکزی است. این کشور از شمال با اتریش، از جنوب با کرواسی، از غرب با ایتالیا و از شمال شرق با مجارستان دارای مرز خاکی می باشد. جمعیت این کشور بیش از ۲ میلیون نفر و مساحت آن ۲۰.۲۷۳ کیلومترمربع است. حکومت حاکم بر این کشور جمهوری پارلمانی است. اکثریت مردم این کشور مسیحی و مابقی پیرو دین های دیگر و یا حتی بی دین به حساب می‌آیند. کشور اسلوونی جز اتحادیه اروپا و ناتو می‌باشد. زبان رسمی این کشور اسلوونیایی و واحد پول آن یورو می باشد. کشور اسلوونی در واقع یک پل ارتباطی میان بالکان با مرکز و غرب اروپا است. از لحاظ آب و هوایی باید گفته شود، این کشور دارای آب و هوای متنوعی است که در بخش شمالی آن سرد و در جنوب آن معتدل است.

کشور اسلوونی دارای زمین ها و بخش هایی اندک اما حاصلخیزی برای کشاورزی است که از جمله محصولات آن می‌توان به ذرت، نیشکر، گندم، لوبیا و غیره اشاره کرد. یک رود به نام رود ساوا در این کشور جریان دارد که البته با گذر زمان و صنعتی شدن شهر ها میزان ورود آلاینده‌ها در درون آن بالا رفته است. بیشتر این کشور اسلوونی کوهستانی است و چراگاه های مناسبی برای دام ها محسوب می گردد و استفاده از گوشت و پشم دام ها می‌توان گفت که از جمله صنایع اقتصادی این کشور است. از دیگر منابع اقتصادی و درآمدی این کشور می‌توان به معدن جیوه و گردشگری رایج در اسلوونی، صنایع سبک و دستی اشاره نمود. این کشور علاوه بر جیوه دارای ذخایر دیگری از جمله زغال سنگ، قلع، روی و سنگ های ساختمانی است. این کشور همچنین دارای ذخایر گاز طبیعی است که تنها به مصرف داخلی خود می‌رسد.

کشور اسلوونی در دیگر صنایع حرفی برای گفتن دارد برای مثال در بخش ذوب فلزات همچون قلع، روی، آلومینیوم، تولید تجهیزات الکترونیکی، تجهیزات نیروگاهی و نظامی، مواد شیمیایی، محصولات چوبی، کامیون سازی، خودرو سازی و غیره. به طور کلی می‌توان گفت که این کشور، کشوری توسعه یافته است و می‌تواند بهشت سرمایه داران به حساب آید. این کشور به دلیل شرایط مطلوبی که دارد و همچنین توانایی های اقتصادی و تولیدات خود یکی از کشورهای اقتصادی دنیا به حساب می آید و از این رو مهاجرت به این کشور می تواند پله ای جهت ترقی و پیشرفت شما به سوی زندگی ای ایده آل به شمار آید. به همین جهت در این مقاله بر آن شدیم تا برای متقاضیان مهاجرت از طریق لیست مشاغل مورد نیاز اسلوونی اطلاعات لازم را جمع‌آوری و نگارش نماییم.

کار در اسلوونی

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر در مورد کشور اسلوونی

ویزای کار اسلوونی:

افرادی که قصد مهاجرت کاری و اخذ ویزای کاری کشور اسلوونی را دارند لازم است بدانند که به دو طریق می توان ویزای کار این کشور را از آن خود نمود. در روش اول فرد متقاضی با پیدا کردن یک کارفرما و با داشتن دعوتنامه کاری یا جاب آفر می تواند وارد کشور شود، بدین صورت که کارفرما در ابتدا باید شغل مورد نظر را در کشور اسلوونی آگهی نماید اگر در مدتی که این شغل در این کشور آگهی شده فرد دارای صلاحیت پیدا نشود مجدد ملزم به آگهی آن شغل به مدت سه ماه در کشورهای عضو شینگن است. پس از آن اگر فرد مناسبی یافت نشود می تواند از سایر کشور ها، افراد دارای شرایط را استخدام نماید.

روش دوم برای اخذ ویزای کاری در این کشور بدین صورت است که افراد در خارج از کشور اسلوونی از طریق لیست مشاغل مورد نیاز اسلوونی به جستجوی کار بپردازند که این شغل می‌تواند بر اساس تحصیل و یا مهارت فرد باشد. پس از آن با اخذ ویزای شش ماهه وارد این کشور شده و اگر توانست کار مدنظر را از آن خود نماید و پنج سال در این کشور مشغول به کار شود و همچنین بتواند مالیات‌های خود را پرداخت نماید می‌تواند اقامت دائم این کشور را از آن خود نماید در غیر این صورت باید به کشور خود بازگردد. لیست مشاغل مورد نیاز اسلوونی در ادامه آورده شده است برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه همراه ما باشید.

مدارک مورد نیاز ویزای کار در اسلوونی:

اطلاع از مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاری و ورود به کشور اسلوونی از طریق کار موضوعی بسیار مهم می باشد. زیرا وجود هرگونه کسری در آن می تواند به عدم پذیرش فرد متقاضی و یا رد صلاحیت وی منجر شود به همین دلیل برای افرادی که از طریق لیست مشاغل مورد نیاز اسلوونی برای کار در این کشور اقدام می نمایند می تواند امری بسیار مهم و حائز اهمیت باشد. مدارک مورد نیاز در ادامه به اختصار برای عزیزان متقاضی شرح داده شده است. لازم است تمامی مدارک به همراه ترجمه آن ها ارائه شوند:

  • ارائه پاسپورت
  • ارائه دعوت‌نامه
  • ارائه عکس
  • مدارک هویتی
  • عدم سابقه کیفری

نرخ بیکاری در اسلوونی:

افرادی که از طریق لیست مشاغل مورد نیاز اسلوونی و یا از دیگر طرق برای کار به این کشور مهاجرت می نمایند، لازم است از نرخ بیکاری این کشور اطلاع یابند و سپس تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند زیرا آگاهی از این موضوع با نحوه زندگی فرد متقاضی و درآمد وی ارتباط مستقیم دارد. شرایط مطلوب اقتصادی در این کشور که هر ساله در حال بهبودی نیز می‌باشد، عاملی شده تا نرخ بیکاری کشور اسلوونی روز به روز کاهش یابد و عرصه برای کار افراد متخصص و ماهر بیشتر فراهم شود. نمودار نرخ بیکاری کشور اسلوونی از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ در ادامه آورده شده است همانگونه که مشاهده می نمایید نسبت به سال‌های گذشته نرخ بیکاری کشور اسلوونی رو به کاهش است و در حال حاضر به طور میانگین برابر با ۵.۵ است که می‌توان گفت مقداری قابل قبول است. بیشترین نرخ بیکاری این کشور در سال ۲۰۱۳ بود که برابر با ۱۰.۱ و کمترین آن در ۲۰۰۸ بوده که برابر با ۴.۳۷ تخمین زده شد.

نرخ بیکاری در اسلوونی

مشاغل مورد نیاز 2020 اسلوونی:

اطلاع از لیست مشاغل مورد نیاز اسلوونی و اقدام به اخذ ویزای کاری از این طریق نیز تنها یکی از راه های مهاجرت کاری به اسلوونی است. هر سال لیستی از مشاغل مورد نیاز این کشور توسط دولت منتشر می شود که افراد بر حسب توانایی، مهارت و مدرک تحصیلی خود می‌توانند برای آن اقدام نمایند. شما دوستان می توانید با مراجعه به این لیست و با پیدا کردن شغل و یا حرفه‌ مد نظر خود، برای اخذ ویزای کاری اقدام کنید. بخشی از این لیست در ادامه آورده شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص لیست مشاغل مورد نیاز اسلوونی و دریافت پاسخ سوالات خود می توانید با مشاورین مجرب موسسه حقوقی ملک پور تماس حاصل نمایید.

مشاغل مورد نیاز 2020 اسلوونی
رشته های مهندسی  کامپیوتر و IT
 فنی مهندسی مامایی
فناوری اطلاعات و ارتباط سایر رشته های مرتبط با بهداشت
پرستاری پزشکی
معلمان

میزان حقوق برای کار در اسلوونی:

میزان درآمد و حقوق افراد ارتباط مستقیم با زندگی آن ها دارد؛ در نتیجه آگاهی از میزان درآمد در هر شغل و در هر کشوری امری بسیار مهم است که لازم است افراد قبل از هرگونه اقدام مهاجرتی از طریق لیست مشاغل مورد نیاز اسلوونی و یا از دیگر روش به آن توجه ویژه فرمایند. دستمزد افراد بسته به نوع کار، میزان تحصیلات، سمت و اینکه در کدام استان و ایالت مشغول به کار است می‌تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی می‌توان گفت که میزان دستمزد و حقوق در اسلوونی قابل توجه و مناسب است. افراد حداکثر می‌توانند ۴۰ ساعت در هفته مشغول به کار شوند و در قبال آن دستمزدی را دریافت کنند.

نکته دیگر آنکه در خصوص دریافت حقوق بین افراد مهاجر و بین‌المللی با افراد محلی در این کشور تفاوتی نیست و همچنین اختلاف مشهودی بین درآمد ها مشاهده نمی شود در واقع حداقل دستمزد در این کشور با میزان درآمد و حقوق متوسط در اسلوونی به طور تقریبی برابر است. رشته های مرتبط با مدیریت، نرم افزار و IT و شغل های مربوط به ارتباطات در این کشور از میزان حقوق و دستمزد بیشتری نسبت به سایرین برخوردار هستند. حداقل حقوق؛ بیشتر مربوط به کارهای کارگری و خدماتی است.

نحوه کاریابی در اسلوونی:

کاریابی از طریق لیست مشاغل مورد نیاز اسلوونی یکی از راه های یافتن شغل در این کشور است اما آیا روش دیگری برای جستجوی کار در اسلوونی وجود دارد؟ باید گفت بله. روش های زیادی وجود دارد که افراد می‌توانند چه در خارج از کشور اسلوونی و چه در داخل این کشور از طریق آنها به یافتن کار مدنظر خود بپردازند. از جمله این روش‌ها می‌توان به روزنامه ها، مؤسسات کاریابی، اپلیکیشن ها، وب سایت ها و حتی به صورت حضوری از طریق آگهی هایی که افراد بر روی شیشه ها نصب می کنند اقدام به کار کنند. اما بهترین راه برای افراد خارجی استفاده از مؤسسات و وب سایت ها می باشد. در خصوص مؤسسات کاریابی در ادامه توضیحاتی آورده شده است؛ اما در مورد وب سایت ها باید گفت، وب سایت های کاریابی بسیاری در این کشور وجود دارد که افراد با ایمیل کردن و فرستادن رزومه و اطلاعات خود می‌توانند کار و کارفرمای معتبر خود را بیابند و از این طریق ویزای این کشور را اخذ نمایند.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار یابی در خارج از کشور

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کاریابی در خارج از کشور

مؤسسات کاریابی در اسلوونی:

همانگونه که گفته شد در کنار سایر روش های کاریابی مانند لیست مشاغل مورد نیاز اسلوونی، وب سایت ها و دیگر روش ها وجود مؤسسات کاریابی نیز یکی از طروق یافتن شغل در این کشور است در واقع می‌توان گفت یکی از بهترین روش ها برای افراد خارجی که آگاهی و اطلاعات کافی در خصوص شغل ها، درآمد ها و دیگر موارد این کشور ندارند هم این مؤسسات کاریابی هستند. افراد می‌توانند مشخصات، رزومه، ساعت کاری مدنظر خود، شغل و دیگر اطلاعات لازم را در اختیار این مؤسسات قرار دهند. این مؤسسات با دریافت وجهی و با توجه به خواسته، مهارت و یا رشته فرد متقاضی بهترین شغل را یافته و آن را در اختیار وی قرار می‌دهند. از جمله مؤسسات معتبر کاریابی در این کشور می‌توان به Euraxes  و Kelly اشاره کرد. از جمله این وب سایت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • Career
  • Mojedelo
  • Mgazaposlitev
  • Learn 4 good
  • Total Esl
  • Css

بررسی ویزای همراه در اسلوونی:

افرادی که از هر روش مهاجرتی مانند لیست مشاغل مورد نیاز اسلوونی و دیگر طرق، خواهان مهاجرت و جابجایی هستند یک پرسش و بزرگ در ذهن خود احساس می کنند که آیا امکان دریافت ویزای همراه یا الحاق برای اعضای خانواده آنها نیز وجود دارد؟ باید گفت پاسخ با شروطی مثبت است. امکان اخذ ویزای الحاق در اسلوونی برای افراد خانواده یعنی همسر و فرزند زیر ۱۸ سال وجود دارد. اما شرط آن این است که فرد متقاضی اجازه کار سالانه یا اقامت دائم را کسب نماید در غیر این صورت نمی تواند برای خانواده خود از طریق کار ویزای همراه اخذ نمایند. افرادی که اقامت این کشور را برای خود و یا اعضای خانواده خود دریافت می نمایند، از حقوقی مانند تحصیل و آموزش رایگان، بهره‌مندی از خدمات بهداشتی و دیگر امکانات برخوردار خواهند بود؛ و تفاوتی در این خصوص بین افراد بین المللی و سایر افراد اسلوونی وجود نخواهد داشت. همچنین امکان برخورداری از نکات مثبت دیگری نیز برای فرد متقاضی و اعضای خانواده وجود دارد که از جمله آن می‌توان سفر به کشورهای عضو شینگن اشاره نمود.

وضعیت اقامت و اخذ تابعیت در اسلوونی:

افرادی که به کشور اسلوونی از طریق لیست مشاغل مورد نیاز اسلوونی یا از دیگر روش ها قصد مهاجرت دارند و یا حتی عزیزانی که خواهان مهاجرت به سایر کشورها هستند جویای نحوه اقامت و وضعیت تابعیت خود می باشند. در ابتدا فرد باید یک ویزای کاری از کشور اسلوونی اخذ نماید. پس از آن برای دریافت اقامت موقت این کشور اقدام نماید، در این صورت به فرد متقاضی یک اقامت یک ساله داده می‌شود که این اقامت سال به سال قابل تمدید می باشد. پس از گذشت پنج سال از اقامت مستمر فرد متقاضی در کشور اسلوونی و رعایت اصول شهروندی و پرداخت کامل و به موقع مالیات های خود می تواند اقامت دائم کشور را دریافت نماید و پس از آن با گذشت ۱۰ سال از اقامت وی می‌تواند برای دریافت پاسپورت کشور اسلوونی اقدام کند.

کار در اسلوونی و سخن پایانی:

لیست مشاغل مورد نیاز اسلوونی، نرخ بیکاری این کشور، نحوه کاریابی و مؤسسات مرتبط با آن، میزان حقوق و دستمزد در این کشور، نحوه اخذ اقامت و تابعیت و اخذ ویزای الحاق برای افراد خانواده در این مقاله مورد تحلیل و بررسی واقع گشت. کشور اسلوونی به نسبت دیگر کشورها کمتر مورد توجه متقاضیان مهاجرت واقع شده است اما می‌توان گفت این کشور با توجه به شرایط مطلوب و ایده آل خود و همچنین موقعیت مکانی مناسب خود می تواند مقصد بسیار مناسبی برای مهاجرین باشد. زیرا افراد با داشتن اقامت این کشور می توانند از امکانات و نکات مثبتی که این کشور دارد، نظیر سفر به کشورهای اعضای شینگن و دیگر شرایط آن بهره مند گردند. شما سروران برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص لیست مشاغل مورد نیاز اسلوونی و رفع ابهام در این باب یا دریافت پاسخ سوالات خود می توانید ذیل این مقاله سوال خود را مطرح و در کوتاه ترین زمان پاسخ را دریافت نمایید و یا با مشاورین موسسه حقوقی ملک پور، تماس حاصل فرمایید و از مشاوره تلفنی رایگان بهره مند شوید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه لیست مشاغل مورد نیاز اسلوونی

✅ چه مشاغلی در کشور اسلوونی نیاز به نیروی کار دارد؟

رشته های فنی مهندسی، پرستاری و پزشکی از جمله مشاغلی است که در کشور اسلوونی به نیروی کار نیاز دارد.

✅ وضعیت اقامت و تابعیت در کشور اسلوونی به چه صورت است؟

پس از گذشت پنج سال از اقامت مستمر فرد متقاضی در کشور اسلوونی و رعایت اصول شهروندی و پرداخت مالیات های خود می تواند اقامت دائم کشور را دریافت نماید و پس از آن با گذشت ۱۰ سال از اقامت وی می‌تواند برای دریافت پاسپورت کشور اسلوونی اقدام کند.

آیا امکان دریافت ویزای همراه یا الحاق برای اعضای خانواده آنها نیز وجود دارد؟

امکان اخذ ویزای الحاق در اسلوونی برای افراد خانواده یعنی همسر و فرزند زیر ۱۸ سال وجود دارد اما شرط آن این است که فرد متقاضی اجازه کار سالانه یا اقامت دائم را کسب نماید.

2 پاسخ
    • ghasemi
      ghasemi گفته:

      سلام دوست عزیز
      درست است که رشته پزشکی جز لیست مشاغل مورد نیاز کشور اسلوونی است اما پزشکان برای کار در این کشور نیاز به معادل سازی خواهند داشت. اگر به دنبال راه های کم ریسک برای مهاجرت به این کشور هستید، تحصیل می توانید برای شما مناسب باشد.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *