حقوق و درآمد پرستاران در مجارستان

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در مجارستان
  • حقوق و درآمد پرستاران در مجارستان
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد پرستاران در مجارستان
  • تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد پرستاران در مجارستان
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه پرستاران در مجارستان
  • مزایا و پاداش های کار پرستاری در مجارستان
  • سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد پرستاران در مجارستان
  • هزینه های زندگی در مجارستان
  • حقوق و درآمد پرستاران در مجارستان و سخن پایانی
حقوق و درامد پرستاران در مجارستان

حقوق و درآمد پرستاران در مجارستان و مقدمه ای بر آن

حقوق و درآمد پرستاران در مجارستان ، مهاجرت به مجارستان برای پرستاران، شرایط کار پرستاری در مجارستان و علل رشد درآمد و حقوق پرستاران در مجارستان از جمله مواردی است که سعی داریم در این مقاله مورد بررسی قرار بدهیم. مجارستان از کشور های اتحادیه و عضو در معاهده شنگن می باشد. مجارستان به عنوان یک کشور واقع در اروپا و همچنین به دلیل ارزان بودن هزینه های زندگی، از جمله کشور های مورد علافه مهاجران به شمار میرود و هر ساله افراد زیادی به واسطه ی کار، تحصیل و سرمایه گذاری به این کشور مهاجرت می کنند. موسسه حقوقی ملک پور با از بهترین موسسات مهاجرتی در خاورمیانه با کادری متخصص و حرفه ای و با در اختیار داشتن بهترین وکلای مهاجرتی از سر تا سر دنیا، به شما هم میهنان عزیز خدماتی در خصوص مهاجرت ارائه می نماید و همراه شما دوستان در راه مهاجرت می باشد. با تماس با دفاتر و شعب مجموعه در سر تا سر جهان می توانید با مشاورین موسسه به صورت رایگان به مشاوره بپردازید و دقیق ترین اطلاعات در خصوص حقوق و درآمد پرستاران در مجارستان را به دست آورید و همچنین به بررسی بهترین راه مهاجرتی برای خود بپردازید.

شرایط عمومی کار در مجارستان:

 مجارستان کشوری واقع در مرکز قاره اروپا می باشد که از همسایگان اتریش، اسلوونی، اسلواکی، رومانی و کراواسی می باشد. مجارستان به دلیل عضویت در اتحادیه اروپا و معاهده شنگن به عنوان راه ورود مهاجران به دیگر کشور های اروپایی به شمار می رود. شهر بوداپست پایتخت مجارستان به شمار می رود. مجارستان کشوری کم جمعیت می باشد که تنها 9 میلیون نفر در این کشور زیبا زندگی می کنند. زبان رسمی مردم در مجارستان مجاری می باشد. واحد پول رایج در مجارستان فورینت می باشد. مجارستان از نظر تولید ناخالص داخلی در میان 28 کشور عضو اتحادیه اروپا در رتبه 23 قرار گرفته است که این موضوع نشان دهنده سطح پایین زندگی در مجارستان نسبت به دیگر کشور های اتحادیه اروپا می باشد. البته قابل ذکر است که مجارستان از امن ترین کشور های جهان محسوب می شود و هم چنین در سال های اخیر رشد بسیار چشم گیری در رشد اقتصادی داشته است .هزینه های زندگی در مجارستان نیز به مراتب از دیگر کشور های اروپا کمتر می باشد و میزان حقوق و درآمد پرستاران و دیگر نیرو های کاری نسبت به دیگر کشور های اروپا پایین تر می باشد. کشور مجارستان مانند دیگر کشور های اتحادیه اروپا با کمبود نیروی پرستار مواجه است.

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

حقوق و درآمد پرستاران در مجارستان:

همان گونه که توضیح دادیم مجارستان در بخش درمان و بهداشت با کمبود نیروی کاری پرستار روبرو است. با توجه به شرایط عالی زندگی در کشور های نظیر اتریش، دانمارک، سوئد و نروژ و.. پرستارانی که قصد مهاجرت دارند توجه کمتری به کشور مجارستان دارند و به دلیل پایین بودن میزان حقوق و درآمد پرستاران در مجارستان، نیرو های کاری میل کمتری به مهاجرت به این کشور نشان می دهند. البته این موضوع که مجارستان از کشور های ارزان برای زندگی در اروپا به شمار می رود و نسبت به کشور های که نام بردیم از هزینه های بسیار پایین تری برخوردار است، باعث می شود تا متقاضیان بسیاری برای تحصیل به این کشور مهاجرت نمایند. مجارستان رشد بسیار زیادی در این سال ها داشته و در حال پیشرفت با سرعت بسیار بالا می باشد. در مطالب پایین به بررسی حقوق و درآمد پرستاران در مجارستان می پردازیم:

  • حداقل، میانگین و حداکثر حقوق پرستاران:

    افرادی که به عنوان پرستار در مجارستان کار می کنند معمولاً سالانه حدود 4.460.000 فورینت(HUF) معادل با (12400 یورو)درآمد کسب می کنند. محدوده حقوق پرستاران در مجارستان در کمترین حالت 2.090.000 فورینت(HUF) معادل با (5800یورو)و در بالاترین حالت 7.040.000 فورینت(HUF) معادل با (19500 یورو)می باشد

  • حقوق متوسط:

    حقوق متوسط ​​4،720،000 HUF در سال است، به این معنی که نیمی (50٪) از افرادی که به عنوان پرستار کار می کنند کمتر از 4،720،000 HUF دریافت می کنند در حالی که نیمی دیگر بیش از 4،720،000 HUF درآمد دارند.

درصد ها:

نزدیک ترین درصد ها به مرکز نمودار درصد 25 و 75 می باشد. با خواندن نمودار توزیع حقوق متوجه می شوید که 25٪ از پرستار (ها) کمتر از 3،070،000 HUF دریافت می کنند در حالی که 75٪ آنها بیش از 3،070،000 HUF درآمد دارند. همچنین در ادامه با مشاهده نمودار متوجه می شوید که 75٪ از پرستارها کمتر از 6،230،000 HUF درآمد دارند در حالی که 25٪ بیشتر از 6،230،000 HUF درآمد دارند

فایل تصویری استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

فایل صوتی استاد ملک پور در خصوص اصول کار در خارج از کشور

تاثیر تجربه کار بر درآمد پرستاران در مجارستان:

علت های وجود دارند که به طور مستقیم در روند تعیین و رشد حقوق پرستاران در مجارستان اثر مستقیم دارند، یکی از این علل تاثیر گذار در موضوع حقوقو درآمد پرستاران مقدار تجربه کاری هر پرستار می باشد. نیرو های پرستاری که تجربه کاری بیشتری دارند از حقوق و درآمد بیشتری نیز بهره مند می شوند و میزان تجربه از مهم ترین مسائلی می باشد که به پرستاران کمک می کند تا بتوانند راحت تر وارد کار پرستاری در این کشور شوند. بدون شک پرستارانی که تجربه کاری بیشتری دارند نسبت به همتایان خود که میزان تجربه کمتری دارند، از حقوق و درآمد بیشتری بهره مند می شوند. پرستارانی که تمایل به مهاجرت به مجارستان را دارند باید از این موضوع آگاه باشند که پس از ورود به مجارستان باید اقدام به معادل سازی مدارک تحصیلی و مدارک کاری خود کنند. اصلی ترین موضوع در معادل سازی در کشور مجارستان، یادگیری زبان این کشور می باشد. برای شما عزیزان نموداری از میزان حقوق و درآمد پرستاران در مجارستان نسبت به هر سال تجربه را قرار داده ایم:

نمودار تاثیر تجربه بر حقوق و درامد پرستاران

تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد پرستاران در مجارستان:

از جمله مشاغلی که برای ورود به آن نیاز به ارائه مدارک تحصیلی می باشد، پرستاری است، افرادی که علاقه به کار پرستاری دارند باید برای ورود به بازار کار پرستاری به تحصیل در این رشته مشغول شوند و موفق به اخذ مدارک دانشگاهی در رشته پرستاری شوند. تحصیلات در رشته ی پرستاری باعث می گردد تا افرادی که در این رشته موفق به اخذ مدارک بالای دانشگاهی شده اند، از میزان حقوق و درآمد بالاتری نسبت به دیگر پرستاران برخوردار باشند. همان گونه که گفتیم پس از ورود پرستاران به مجارستان نیاز است تا آن ها پروسه معادل سازی مدارک را انجام دهند، اما متقاضیان خارجی که در کشور مجارستان مشغول به تحصیل در رشته پرستاری می باشند نیاز ندارند تا پس از فارغ التحصیلی مدارک خود را معادل سازی کنند و می توانند با ارائه مدرک وارد بازار کار پرستاری در مجارستان شوند. در این قسمت به توضیح در خصوص تفاوت حقوق و درآمد پرستاران در مجارستان با مدرک کارشناسی و مدرک کارشناسی ارشد می پردازیم: پرستارانی که با مدرک کارشناسی در رشته پرستاری در کشور مجارستان مشغول به کار می باشند برای هر سال کار در این کشور حقوقی معادل با 3.330.000 HUF دریافت می نمایند، این در حالی میباشد که پرستارانی که مدرک تحصیلی آن ها کارشناسی ارشد در رشته پرستاری می باشد برای هر سال کار پرستاری در مجارستان، 83درصد حقوق بالاتر معادل با 6.100.000 HUF دریافت می نمایند.

تاثیرات تحصیلات بر روی حقوق و درآمدپرستاران در مجارستان

روند رشد متوسط حقوق سالانه پرستاران در مجارستان:

تاثیر جنسیت پرستاران در مجارستان، پرستاری در شهر های مختلف مجارستان، پرستاری در بخش دولتی یا خصوصی مجارستان و غیره.. از مهم ترین عناوینی هستند که به همراه میزان تجربه کاری و تحصیلات هر پرستار در مشخص شدن حقوق و رشد درآمد پرستاران در مجارستان تاثیر به سزایی دارند. به جز این عوامل، مواردی دیگر وجود دارند که یک میزان به رشد حقوق پرستاران در مجارستان کمک می نماید. مقاله ای که در حال مطالعه آن می باشید و دیگر مقالاتی که در سایت های موسسه حقوقی ملک پور قرار دارند، توسط نیرو های این موسسه نگارش و تدوین می شوند و هر گونه کپی برداری و استفاده، از حیث قانونی خلاف می باشد و از نظر شرعی نیز حرام به شمار می آید. در کشور مجارستان همانند کشور های دیگر، در هر سال افزایش سالانه ملی حقوق شامل حقوق پرستاران و دیگر نیرو های کاری می گردد. در مجارستان میزان افزایش سالانه ملی حقوق برای هر پرستار 10 درصد از کل میزان حقوق است، که این مقدار با گذشت هر 19 ماه به حقوق پرستاران در مجارستان اضافه می شود. در دیگر مشاغل در مجارستان، مقدار افزایش حقوق سالانه 9درصد می باشد و در هر 17 ماه به حقوق نیرو ها اضافه می گردد.

مزایا و پاداش های کار پرستاری در مجارستان:

از مسائل بسیار مهم که موجب می گردد هر نیرو در کار خود با اشتیاق و شوق زیاد مشغول به کار شود و از انجام کار خود رضایت بسیار داشته باشد و همچنین موجب ایجاد انگیزه چند برابر در نیرو های کاری شود، پرداخت پاداش و مزایا توسط کارفرما می باشد، تجربه ثابت کرده است که میزان شوق و اشتیاق یک نیرو در کار و بهتر کار کردن نیرو ها در شغل های که کارفرما ها برای کارمندان و نیرو های خود پاداش و مزایا در نظر می گیرند، به مراتب بالاتر و بیشتر از مشاغلی است که هیچ گونه پاداشی به نیرو داده نمی شود. مشاغلی که میزان سود دهی بالاتری دارند و مستقیما در چرخه تولید درآمد قرار دارند بیشتر برای کارمندان خود پاداش در نظر می گیرند و ممکن است بعضی از کارفرما ها در مواقعی که سود بیشتری دارند مقداری از آن سود را در میان کارمندان خود تحت عنوان پاداش تقسیم می کنند. شغل پرستاری از مشاغلی است که به صورت مستقیم در چرخه تولید درآمد قرار ندارد. در کشور مجارستان طبق آخرین آماری تنها 31 درصد از پرستاران در مجارستان اعلام کرده اند که علاوه بر حقوق خود پاداش و مزایا نیز دریافت نموده اند و 69 درصد از پرستاران در مجارستان هیچ نوع پاداش و مزایای دریافت نکرده اند.

سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد پرستاران در مجارستان:

مواردی که تا این قسمت مورد بحث قرار گرفت مانند شرایط مهاجرت به مجارستان برای پرستاران، حقوق و درآمد پرستاران در مجارستان، عواملی که تاثیر در پیشرفت حقوق پرستاران در مجارستان دارند مانند سطح تحصیل پرستاران و تجربه کاری آن ها از مهم ترین این موارد بودند. گفتیم که کار در شهر های مختلف مجارستان، پرستاری در مراکز دولتی و خصوصی این کشور، تاثیرات جنسیت پرستاران بر روی حقوق آن ها از دیگر عنوان های مهم در روند افزایش حقوق و درآمد پرستاران در مجارستان محسوب می شوند. در مطالب بالا توضیحاتی در خصوص تجربه کاری و سطح تحصیلات پرستاران و تاثیر این دو مورد مهم در حقوق پرستاران در مجارستان داده شد. در ادامه قصد داریم به بررسی مواردی که در این قسمت نام برده شد بپردازیم:

  • تاثیر جنسیت پرستاران در مجارستان بر روی حقوق و درآمد:

    در کشور مجارستان پرستاران زن برای یک سال کار پرستاری حقوقی معادل با 4.640.000 UHF دریافت می نمایند که در مقایسه با حقوق پرستاران مرد 8% بالاتر می باشد. حقوق و درآمد یک پرستار آقا در مجارستان در شرایط مساوی 4.300.000 UHF  می باشد

  • اثر کار در موسسات خصوصی و یا دولتی مجارستان برای پرستاران:

    حقوق و درآمد پرستاران در مجارستان برای نیرو های که در مراکز درمانی و بهداشتی دولتی کار می کنند 9% بالاتر از حقوق و درآمد پرستارانی می باشد که در کشور مجارستان در بخش خصوصی مشغول به فعالیت می باشند.

  • تفاوت کار در شهر های مختلف مجارستان:

    مانند تمامی کشور های جهان، برای کار در پایتخت کشور ها و همچنین شهر های مهم در هر کشور، در مجارستان نیز حقوق و درآمد بالاتری برای نیرو های کاری در شهر های بزرگ و پایتخت در نظر گرفته می شود. در جدول زیر تفاوت حقوق و درآمد پرستاران در شهر های مختلف مجارستان را برای شما قرار داده ایم:

شهر میزان درآمد
بوداپست

4،760،000 HUF

دبرسن

4،300،000 HUF

هزینه های زندگی در مجارستان:

می توان به جرات گفت که مبحث هزینه های زندگی در مجارستان از اصلی ترین موارد و دلایل برای انتخاب مجارستان به عنوان کشور مقصد می باشد. در مرحله اول که پرستاران تمایل به مهاجرت پیدا می نمایند، به تحقیق در خصوص هزینه های امور زندگی در دیگر کشور ها می پردازند و بعد از تحقیق و بررسی هزینه های زندگی در کشور های مختلف به تحقیق در مورد دیگر عوامل می پردازند. البته باید گفت در هنگام مهاجرت کسب اطلاعات  و تحقیق کردن در خصوص تمام جوانب از الزامات می باشد و تمام موارد باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد. در جداول زیر به بررسی برخی از هزینه های زندگی در شهر بوداپست پایتخت مجارستان پرداخته ایم:

قیمت

مقدار کالا
یورو1.094 هر کورس تاکسی
یورو 137 1 ماه(آپارتمان 80 متری) قبض آب، برق، گاز، شارژ ساختمان
یورو 0.08 هر دقیقه مکالمه موبایل
یورو 13 1 ماه اینترنت
یورو 097 1 ماه(آپارتمان 80 متری) بلیط حمل و نقل محلی
یورو 30 هر ماه باشگاه ورزشی
یورو 4.03 یک لیتر بنزین
یورو0.55 1 کیلو موز
یورو 0.58 1 کیلو سیب
یورو 0.32 1.5 لیتر آب معدنی
یورو2.42 1 کیلو پنیر
یورو 0.63 1 کیلو پرتغال
یورو 5.55 1 وعده رستوران
یورو 1.55 12 عدد تخم مرغ
یورو 2.52 1لیتر شیر
یورو 1.85 1 کیلو مرغ
یورو 3.13 1 کیلو گوشت قرمز
نوع قیمت
قیمت خرید/ هر متر آپارتمان /در مرکز شهر بوداپست  یورو 267
قیمت خرید/ هر متر آپارتمان / در خارج مرکز شهر بوداپست  یورو 177
اجاره اپارتمان/ 1 خواب/ در مرکز شهر بوداپست  یورو 433
اجاره اپارتمان/ 1 خواب / در خارج از مرکز شهر بوداپست  یورو 329
اجاره آپارتمان / 3 خواب / در مرکز شهر بوداپست  یورو 813
اجاره آپارتمان/3 خواب /در خارج از مرکز شهر بوداپست  یورو 586
حقوق و درآمد پرستاران در مجارستان و سخن پایانی:

حقوق و درآمد پرستاران در مجارستان، مهاجرت به مجارستان برای پرستاران، شرایط کار پرستاری در مجارستان و علل رشد درآمد و حقوق پرستاران در مجارستان از اصلی ترین عناوینی بود که سعی کردیم حول محور مبحث حقوق و درآمد پرستاران در مجارستان مورد بررسی قرار دهیم. مهاجرت به مجارستان برای پرستاران از سراسر دنیا یکی از گزینه های می باشد که نیرو های پرستار می توانند با در نظر گرفتن تمام جوانب به آن فکر کنند. مجارستان از کشور های می باشد که در حال رشد و پیشرفت اقتصادی می باشد و در حال حاضی می تواند یکی از بهترین گزینه های برای ورود به قاره اروپا باشد. موسسه حقوقی ملک پور با از بهترین موسسات مهاجرتی در خاورمیانه با کادری متخصص و حرفه ای و با در اختیار داشتن بهترین وکلای مهاجرتی از سر تا سر دنیا، به شما هم میهنان عزیز خدماتی در خصوص مهاجرت ارائه می نماید و همراه شما دوستان در راه مهاجرت می باشد. با تماس با دفاتر و شعب مجموعه در سر تا سر جهان می توانید با مشاورین موسسه به صورت رایگان به مشاوره بپردازید و دقیق ترین اطلاعات در خصوص حقوق و درآمد پرستاران در مجارستان را به دست آورید و همچنین به بررسی بهترین راه مهاجرتی برای خود بپردازید. در صورتی که برای شما عزیزان ابهام و یا سوالی به وجود آمد این امکان وجود دارد تا در قسمت پرسش و پاسخ مطرح نمایید تا همکاران در اولین فرصت به آن ها پاسخ دهند.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد پرستاران در مجارستان

حداقل حقوق پرستاران در مجارستان برای هر سال کار چه مقدار است و چند درصد از پرستاران در مجارستان این میزان حقوق را دریافت می نمایند؟

حقوق پرستاران در مجارستان در پایین ترین حالت برای هر سال کار 2.090.000 فورینت(HUF) معادل با (5800یورو) می باشد. کمتر از 25درصد از پرستاران در مجارستان حداقل حقوق را دریافت می نمایند.

حقوق پرستاران در مجارستان با سابقه 10 تا 15 سال کار چه مقدار است؟

پرستارانی که با سابقه 10 تا 15 سال کار پرستاری در مجارستان مشغول به کار می باشند برای هر سال کار 5.780.000 فورینت درآمد دارند.

تفاوت حقوق پرستاران آقا و پرستاران خانم در مجارستان در شرایط برابر چند درصد است؟

در کشور مجارستان پرستاران خانم برای هر سال کار در این کشور 8 درصد حقوق بیشتری نسبت به پرستاران مرد دریافت می کند

متوسط حقوق پرستاران برای هر سال کار در مجارستان چه مقدار است؟

میانگین حقوق پرستاران در مجارستان برای یک سال کار به صورت میانگین 4.460.000 فورینت(HUF) معادل با (12400 یورو) می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *