حقوق و درآمد پرستاران در سوئیس

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در سوئیس
  • حقوق و درآمد پرستاران در سوئیس
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد پرستاران در سوئیس
  • تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد پرستاران در سوئیس
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه پرستاران در سوئیس
  • مزایا و پاداش های کار پرستاری در سوئیس
  • سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد پرستاران در سوئیس
  • هزینه های زندگی در سوئیس
  • حقوق و درآمد پرستاران در سوئیس و سخن پایانی
حقوق و درآمد پرستاران در سوئیس

حقوق و درآمد پرستاران درسوئیس و مقدمه ای بر آن

حقوق و درآمد پرستاران در سوئیس، شرایط شغل پرستاری در سوئیس، مهاجرت به سوئیس برای پرستاران، مواردی که به حقوق پرستار در سوئیس و درآمد پرستاری در سوئیس مرتبط می شود و دیگر عللی که به هر شکلی منجر به تعیین شدن و بالا رفتن حقوق و درآمد پرستاران در سوئیس می شود را به صورت تخصصی و با اطلاعات روز دنیا مورد بررسی قرار خواهیم داد. سوئیس  یکی از امن ترین و پیشرفته ترین کشور های جهان است که زندگی در آن می تواند آرزوی هر انسانی باشد. این کشور در سال های گذشته به دلیل شرایط بسیار مناسب به یکی از کشور های مورد علاقه برای پرستاران از سراسر جهان تبدیل شده است. موسسه حقوقی ملک پور با تجربه بیش از 18 سال سابقه در امور مهاجرت یکی از بزرگ ترین موسسات مهاجرتی خاورمیانه می باشد که می تواند در اختیار شما متقاضیان کار پرستاری اطلاعات مناسبی در خصوص حقوق و درآمد پرستاران در سوئیس قرار دهد. برای دریافت اطلاعات دقیق تر می توانید با تماس با یکی از شعب موسسه در سراسر دنیا اطلاعات خود را با مشاورین موسسه به اشتراک بگذارید تا آن ها پس از بررسی بهترین نوع مهاجرت را به شما پیشنهاد دهند.

شرایط عمومی کار در سوئیس:

سوئیس کشوری با جمعیتی بیش از 8.5 میلیون نفر و مساحتی معادل 41.285 کیلومتر مربع می باشد که در غرب اروپا واقع گردیده، که با کشور های نظیر اتریش، فرانسه، ایتالیا، آلمان، لیختن اشتاین مرز مشترک دارد. 26 استان یا کانتون سوئیس را تشکیل می دهند. ژنو و زوریخ از مهم ترین و اصلی ترین شهر های سوئیس و قطب اقتصادی این کشور می باشند این کشور که از جمله ثروتمند ترین کشور های جهان می باشد دارای 4 زبان رسمی می باشد که به ترتیب آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانیش می باشد. بر خلاف اکثر کشور های اروپایی که یورو واحد پول آن ها می باشد، واحد پول رایج در سوئیس فرانک می باشد. مسیحیت دین اکثریت مردم در کشور سوئیس به شمار می رود. یکی از نکات جالب در مورد سوئیس این می باشد که این کشور از سال 1815 تا به امروز وارد هیچ گونه جنگ و درگیری نشده است و طبق اعلام سازمان ملل امن ترین کشور دنیا به شمار می رود. سوئیس اولین کشور جهان از نظر آرامش و رفاه می باشد. در ادامه به بررسی دقیق تر حقوق و درآمد پرستاران در سوئیس خواهیم پرداخت.

حقوق و درآمد پرستاران در سوئیس

خواندن مقالات زیر نیز میتواند برای شما مفید باشد.

اطلاعات بیشتر

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص نکات کاریابی در اروپا

حقوق و درآمد پرستاران در سوئیس:

از مهم ترین مسائل برای ورود به بازار کار و همچنین از اصلی ترین موارد برای مهاجرت کاری هر شخص در هر حرفه و تخصصی میزان حقوق و درآمد در آن کار می باشد، میزان درآمد در هر حرفه و تخصصی رابطه مستقیم با آینده متقاضی دارد. این موضوع برای جامعه پرستاران نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. با توجه به اهمیت بسیار ویژه ای که کشور سوئیس برای پرستاران در نظر گرفته و همچنین به دلیل بالا بودن سطح رفاه و فرهنگ جامعه در سوئیس و نرخ بیکاری پایین در سوئیس این کشور بسیار مورد توجه پرستاران قرار می گیرد و تقاضای مهاجرت برای آن بسیار زیاد می باشد. همانگونه که ذکر شد حقوق و درآمد  از اصلی ترین دغدغه پرستارانی می باشد که قصد مهاجرت به دیگر کشور ها را دارند. در این قسمت به بررسی حقوق و درآمد پرستاران در سوئیس خواهیم پرداخت:

  • محدوده حقوق و درآمد پرستاران در سوئیس:

    افرادی که به عنوان نیروی پرستار در سوئیس مشغول به کار می باشند به طور معمول سالانه حدود 99800 فرانک سوئیس (CHF) حقوق دریافت می کنند که این حقوق در پایین ترین حالت 51900 فرانک سوئیس (CHF) و در بالاترین حالت 153000 فرانک سوئیس (CHF) می باشد.

    حقوق پرستاران بر اساس مهارت، تجربه، جنسیت و موقعیت مکانی به شدت تفاوت دارد.

  • حقوق متوسط پرستاران در سوئیس:

    میانگین حقوق پرستاران در سوئیس 95800 فرانک سوئیس (CHF) می باشد به این معنی که 50% از پرستارانی که در سوئیس کار می کنند حقوقی کمتر از 95800 فرانک سوئیس (CHF) دریافت می کنند و نیمی دیگر از پرستاران حقوقی پایین تر از 95800 فرانک سوئیس (CHF) دریافت می نماید.

نمودار حقوق و درامد پرستاران در سوئیس

درصدها:

در نمودار بالا مشاهده می کنید که نزدیک ترین درصد به متوسط حقوق در سوئیس 25% و 75% می باشد که همانگونه که در نمودار توضیح حقوق می بینید تنها 25% از پرستاران در سوئیس حقوقی کمتر از 66500 فرانک سوئیس (CHF) برای هر سال کار درآمد دارند و این در حالی است که 75% از پرستاران حقوقی بالاتر از 66500 فرانک سوئیس (CHF) دریافت می نمایند. در ادامه با مشاهده نمودار توضیح حقوق می بینید که 75% از پرستاران حقوقی کمتر از 119000 فرانک سوئیس (CHF) درآمد دارند و تنها 25% از پرستاران حقوقشان بالاتر از 119000 فرانک سوئیس (CHF) می باشد.

تاثیر تجربه کار بر درآمد پرستاران در سوئیس:

همان گونه که گفته شد کشور سوئیس ثروتمند ترین کشور جهان می باشد و این بدان معنی می باشد که میزان حقوق و درآمد در این کشور برای تمامی مشاغل بالا می باشد اما این کشور برای برای پذیرفتن نیروی کاری مهاجر از حساسیت بالایی برخوردار است و این بدان معنی می باشد که پرستارانی که تمایل به کار در سوئیس دارند باید از شرایط خوبی برخوردار باشند. یکی از مواردی که به پرستاران از دیگر کشور ها کمک می کند تا بتوانند در سوئیس وارد بازار کار پرستاری شوند داشتن تجربه کاری می باشد. همچنین تجربه در کار یکی از علت های اصلی جهت رشد و بالا رفتن حقوق پرستار در سوئیس است. در قسمت زیر نموداری را برای شما دوستان قرار داده ایم که می توانید پروسه رشد حقوق و درآمد پرستاران در سوئیس را بر اساس میزان تجربه در کار مشاهده نمایید:

نمودار تاثیر تجربه کاری بر درآمد پرستاران در سوئیس

تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد پرستاران در سوئیس:

از دیگر مواردی که برای مهاجرت پرستاران به سوئیس از الزامات می باشد و اگر آن نباشد امکان مهاجرت یک پرستار به سوئیس وجود ندارد میزان تحصیلات و داشتن مدرک دانشگاهی معتبر می باشد. با توجه به شرایط و حقوق و درآمد بالای پرستاران در سوئیس، پرستارانی که از شرایط تحصیلی بهتری برخوردار باشند و از مدارک تحصیلات عالیه برخوردار باشند و همچنین نمرات بالاتری را در دوران تحصیل دریافت کرده باشند از شانس بالاتری برای ورود به بازار کار پرستاری در سوئیس برخوردار هستند و راحت تر می توانند مراحل معادل سازی را پشت سر بگذرانند. اما داشتن تحصیلات علاوه بر این موضوع در افزایش حقوق پرستاران در سوئیس نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. همه می دانیم که در تمامی مشاغل افرادی که دارای مدارک بالاتری هستند از حقوق و مزایای بالاتری برخوردار هستند و این مساله در مورد پرستاران نیز صدق می کند و پرستارانی که مدارک بالاتری دارند حقوق بالاتری دریافت می کنند. حال این سوال برای ما به وجود می آید که میزان تفاوت در حقوق پرستارانی که با مدرک کارشناسی وارد کار پرستاری در سوئیس می شوند با همتایان خود که با مدرک کارشناسی ارشد وارد این حرفه می شوند به چه اندازه است؟ در ادامه تفاوت حقوق پرستاران با مدرک لیسانس و فوق لیسانس را برای شما توضیح می دهیم:

پرستارانی که با مدرک لیسانس مشغول به کار پرستاری می باشند برای هر سال کار با مدرک لیسانس به صورت میانگین 83200 فرانک سوئیس (CHF) دریافت می کنند و این در حالی می باشد که پرستارانی که دارای مدرک فوق لیسانس می باشند در شرایط برابر 115000 فرانک سوئیس (CHF) حقوق دریافت می کنند و این یعنی پرستاران با مدرک فوق لیسانس 39% بیشتر از پرستاران با مدرک لیسانس حقوق دریافت می کنند.

نمودار تاثیر تحصیلات در حقوق و درامد پرستاران در سوئیس

روند رشد متوسط حقوق سالانه پرستاران در سوئیس:

بالا رفتن حقوق و درآمد پرستاران در سوئیس به عناوین مختلف و گوناگونی بستگی دارد که هر یک از این موارد دارای اهمیت بسیاری است. میزان تجربه کاری و مدرک تحصیلی دو نوع از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در این موضوع می باشند. عواملی دیگر مانند جنسیت، شهر محل کار، فعالیت در موسسات دولتی و خصوصی در سوئیس و.. از عناوین موثر در رشد حقوق و درآمد پرستاران در سوئیس محسوب می شوند و ما قصد داریم تا در ادامه به صورت جداگانه به توضیح دقیق آن ها بپردازیم. همچنین از دیگر عوامل تاثیر گذار در افزایش حقوق می توان به میزان سهیم بودن و تاثیر گذاری نیروی کار، در رشد اقتصادی مجموعه و موسسه محل کار اشاره کرد. مواردی که نام برده شد از عواملی می باشد که خود نیروی کار در روند رشد حقوق نقش دارند، اما در هر کار و حرفه ای به صورت طبیعی افزایش حقوق و درآمد وجود دارد که در یک مدت مشخص و به یک میزان مشخص حقوق نیرو ها افزایش می یابد. پروسه افزایش و رشد درآمد در شغل پرستاری در سوئیس در برنامه افزایش سالانه ملی حقوق، در هر 17 ماه به میزان 10درصد، حقوق پرستار در سوئیس افزایش می یابد. این افزایش حقوق در مشاغل دیگر در سوئیس در هر 15 ماه 9% می باشد.

مزایا و پاداش های کار پرستاری در سوئیس:

هر نیروی کاری علاوه بر میزان حقوق و درآمدی که به صورت ثابت برای هر ماه کار دریافت می نماید ممکن است در شرایط خاصی از پاداش و مزایا نیز بهره مند شوند. به طور کلی پاداش و مزایا به نیرو های تعلق می گیرد که در کار و حرفه خود بتوانند به بهترین شکل ممکن عمل کنند و باعث رشد و ارتقای کار خود و مجموعه کاری شوند که در این مواقع مدیریت مجموعه برای ایجاد انگیزه در نیروی برتر خود و همچنین به وجود آوردن انگیزه برای دیگر نیروها پاداشی را برای نیروی برتر در نظر میگیرد و به آن نیرو اهدا می کند. این موضوع بیشتر در مشاغلی دیده می شود که میزان سود دهی بالایی دارند و باعث رشد چرخه اقتصادی می شوند. اما در مشاغلی مانند پرستاری که با اهداف درمانی و ایجاد سلامت در جامعه مشغول به فعالیت می باشند کمتر دیده می شود. مطابق با آمار در سال 2020 تنها 30% از پرستاران در سوئیس پاداش دریافت کرده اند و 70% از پرستار ها اعلام کرده اند که هیچ گونه پاداش و مزایای دریافت ننموده اند.

سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد پرستاران در سوئیس:

در مطالبی که در بالا آورده شد، گفته شد که عنوان های متعدد و مختلفی باعث پیشرفت حقوق و درآمد پرستاران در سوئیس می شوند که ما به بعضی از عناوین مهم و اصلی در این مقاله پرداختیم و توضیح دادیم. پرستاری در شهر های مختلف سوئیس، فعالیت در موسسات درمانی و بهداشتی عمومی یا خصوصی در سوئیس و زن یا مرد بودن پرستاران نیز از دیگر عنوان ها و دلایلی هستند که ممکن است در رشد حقوق پرستاران در سوئیس تاثیرات مستقیم داشته باشند. متقاضیانی که از دیگر کشور ها تمایل به فعالیت در شغل پرستاری در سوئیس را دارند، باید به تحقیق و مطالعه در مورد این عوامل بپردازند تا بتوانند با انتخاب مناسب در کار خود رشد و پیشرفت داشته باشند. در ادامه مواردی که نام برده شد را مورد بررسی علمی قرار داده ایم:

  • تاثیرات جنسیت در افزایش حقوق و درآمد پرستاران در سوئیس:

    سوئیس بهترین کشور جهان با فرهنگی بی نظیر و مردمانی فوق العاده می باشد. این کشور که بسیار به نظم و فرهنگ اجتماعی توجه می کند به برابری میان زنان و مردان نیز توجه بسیاری دارد و مانند کشور های جهان سوم که تفاوت بسیار زیادی بین حقوق خانم ها و آقایان وجود دارد، نمی باشد و در این کشور خانم ها از شرایط بسیار ویژه و محترمانه ای برخوردار هستند. نمی توان گفت که از هیچ جهاتی بین خانم ها و آقایان تفاوت وجود ندارد اما در مسائلی این تفاوت وجود دارد که ضرری به جایگاه زنان یا مردان وارد نمی شود و تنها ممکن است در بعضی از مشاغل خانم ها حقوق بالاتری نسبت به آقایان دریافت نمایند یا برعکس این موضوع باشد. برخلاف دیگر کشور های برتر جهان مانند کانادا، استرالیا، نروژ و.. که خانم ها در شغل پرستاری از حقوق بالاتری نسبت به آقایان برخوردار هستند در کشور سوئیس آقایان در شرایط برابر کاری 4% از حقوق و درآمد بالاتری نسبت به خانم ها برخوردار هستند.

  • تفاوت حقوق و درآمد پرستاران در موسسات خصوصی و دولتی سوئیس:

    در کشور سوئیس کارکنان و پرستاران در بخش های دولتی 4% از نیرو های همتای خود در موسسات خصوصی بیشتر حقوق دریافت می نمایند.

  • تاثیرات شهر محل کار در میزان حقوق و درآمد پرستاران در سوئیس:

    در تمام دنیا کار کردن در شهر های که جمعیت بالایی دارند و به عنوان شهر های اصلی آن کشور شناخته می شوند میزان حقوق و درآمد نیرو های کاری نیز به مراتب بالاتر می باشد. در جدول زیر برای شما عزیزان میزان حقوق و درآمد پرستاران در سوئیس در شهر های مختلف این کشور را قرار دادهایم:

شهر میزان حقوق
بازن 105،000 CHF
برن 97،800 CHF
بیل 87،300 CHF
ژنو 111،000 CHF
لوزان 106،000 CHF
لوگانو 92،400 CHF
لوزرن 99،800 CHF
سنت گالن 91،500 CHF
وینترتور 98،800 CHF
زوریخ 106،000 CHF

هزینه های زندگی در سوئیس:

متقاضیان مهاجرت به سوئیس و کار پرستاری در این کشور، پس از بررسی حقوق و درآمد پرستاران در سوئیس و عواملی که در افزایش حقوق پرستاران در این کشور تاثیر مستقیم دارند باید به بررسی موارد مهمی بپردازند که بتوانند بهترین انتخاب برای مهاجرت کاری را داشته باشند. یکی دیگر از اصلی ترین مورد ها که پرستاران متقاضی به مهاجرت به سوئیس باید آن را مورد بررسی و مطالعه قرار دهند هزینه های اصلی زندگی در کشور سوئیس می باشد، هزینه های نظیر هزینه اجاره و خرید مسکن، خورد و خوراک، هزینه های حمل و نقل و … پس از تحقیق و مطالعه در خصوص این هزینه ها، پرستاران می توانند نتیجه گیری نمایند که با توجه به حقوق پرستاران در سوئیس آیا این کشور مقصد مناسبی برای کار و زندگی می باشد؟

در جداول زیر هزینه تعدادی از اقلام زندگی در سوئیس را برای شما قرار داده ایم:

کالا مقدار هزینه
شیر 1 لیتر EURO 1.60
برنج 1 کیلو EURO 2.70
نان 500 گرم EURO 3
پنیر 1 کیلو  EURO 22
گوشت 1 کیلو  EURO 45
مرغ 1 کیلو EURO 25
سیب 1 کیلو  EURO 4
تخم مرغ 12 عدد  EURO 5.65
آب 5/1 لیتر  EURO 1.22
آپارتمان سه خواب / خارج از مرکز شهر 2.410 یورو
آپارتمان یک خواب/ خارج از مرکز شهر 1.330 یورو
آپارتمان سه خواب / در مرکز شهر 3.290 یورو
آپارتمان یک خواب / مرکز شهر 1.760. یورو
هر متر مربع برای خرید آپارتمان / خارج از مرکز شهر 8.035. یورو
هر متر مربع برای خرید آپارتمان / مرکز شهر 12.320 یورو
حقوق و درآمد پرستاران درسوئیس و سخن پایانی:

حقوق و درآمد پرستاران در سوئیس ، کار پرستاران در سوئیس، عوامل تاثیر گذار در افزایش حقوق ودرآمد پرستاران در سوئیس، تاثیرات جنسیت، شهر، کار در موسسات دولتی و خصوصی، هزینه های زندگی در سوئیس و دیگر موارد مرتبط با افزایش حقوق و درآمد پرستاران در سوئیس را در این مقاله به صورت علمی و تخصصی به رشته تحریر درآوردیم. سوئیس از بهترین کشور های جهان می باشد که با سطح بالای رفاه و امنیت اجتماعی، سطح بالای نظام آموزشی و نرخ بیکاری پایین و همچنین توجه بسیار زیاد به درمان و سلامت جامعه به یکی از کشور های مورد علاقه پرستاران از سراسر دنیا تبدیل شده است. حقوق و درآمد پرستاران در سوئیس نسبت به دیگر کشور های سطح اول جهان بالاتر می باشد و این یکی دیگر از دلایل علاقه پرستاران خواهان مهاجرت به سوئیس می باشد. موسسه حقوقی ملک پوربا سابقه درخشان و تجربه چندین ساله در امور مهاجرت به برترین کشور های جهان می تواند به شما متقاضیان مهاجرت به سوئیس یاری رساند و در این راه همراه شما دوستان باشد. با برقرار کردن تماس با موسسه ملک پور می توانید به صورت رایگان به بررسی شرایط مهاجرتی خود بپردازید. در انتهای مقاله در صورتی که سوال و یا ابهامی به وجود آمد می توانید در بخش پرسش و پاسخ مطرح نمایید تا در اولین فرصت به آن ها پاسخ داده شود.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد پرستاران در سوئیس

✅مهم ترین عوامل تاثیر گذار در افزایش حقوق و درآمد پرستاران در سوئیس چه مواردی  هستند؟

میزان تحصیلات، سطح تجربه کاری، جنسیت، شهر محل کار، کار در موسسات خصوصی و یا دولتی از اصلی ترین عوامل تاثیر گذار در تعیین و افزایش حقوق و درآمد پرستاران در سوئیس می باشند.

✅محدوده حقوق پرستاران در سوئیس در کمترین و بیشترین حالت چه مقدار است؟

درآمد پرستاری در سوئیس در کمترین حالت خود برای هر سال کار51900 فرانک و در بالا ترین حالت برای یک سال کار پرستاری 153000 فرانک می باشد.

✅تفاوت حقوق یک پرستار با مدرک لیسانس چند درصد از حقوق یک پرستار با مدرک فوق لیسانس کم تر است؟

پرستارانی که در کشور سوئیس با مدرک لیسانس به فعالیت مشغول هستند 39درصد حقوق کمتری از پرستارانی که با مدرک فوق لیسانس مشغول به کار هستند دریافت می کنند.

✅تفاوت حقوق پرستاران زن در سوئیس نسبت به پرستاران مرد چه مقدار است؟

در کشور سوئیس پرستاران مرد 4 درصد حقوق بالاتری نسبت به پرستاران خانم دریافت می کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *