حقوق و درآمد پرستاران در استرالیا

آنچه در این مقاله میخوانید

  • شرایط عمومی کار در استرالیا
  • حقوق و درآمد پرستاران در استرالیا
  • تاثیر تجربه کار بر درآمد پرستاران در استرالیا
  • تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد پرستاران در استرالیا
  • روند رشد متوسط حقوق سالانه پرستاران در استرالیا
  • مزایا و پاداش های کار پرستاری در استرالیا
  • سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد پرستاران در استرالیا
  • هزینه های زندگی در استرالیا
  • حقوق و درآمد پرستاران در استرالیا و سخن پایانی
حقوق و درآمد پرستاران در استرالیا

حقوق و درآمد پرستاران در استرالیا و مقدمه ای بر آن

حقوق و درآمد پرستاران در استرالیا، هزینه زندگی در استرالیا، شرایط پذیرش پرستار در استرالیا، مواردی مانند سطح تحصیلات پرستاران، میزان تجربه، جنسیت نیروی های پرستار و … که در افزایش حقوق و درآمد پرستاران در استرالیا نقش دارند، میزان هزینه زندگی در استرالیا و دیگر مطالب مرتبط با حقوق و درآمد پرستاران در استرالیا را در این مقاله به صورت علمی و تخصصی مورد بحث و بررسی قرار می دهیم. استرالیا کشوری واقع شده در قاره اقیانوسیه است. این کشور بسیار زیبا و پهناور از کشور های سطح پیشرفته جهان به شمار می آید که که از نظر رفاه و آرامش مردم، سطح آموزش بالا، امنیت، آمار بالای امید به زندگی در مردم و دیگر موارد از کشور های سطح اول در جهان محسوب می شود و هر سال مردمان بسیاری از نقاط مختلف جهان خواهان مهاجرت از روش های گوناگون به آن هستند. موسسه حقوقی ملک پور با دو دهه فعالیت تخصصی همراه با اعتبار بالا در زمینه مهاجرت می تواند در اختیار شما متقاضیان مهاجرت به استرالیا، اطلاعات مفیدی در زمینه حقوق و درآمد پرستاران در استرالیا و شرایط پذیرش پرستار در استرالیا قرار دهد شما را در این راه همراهی کند. شما دوستان می توانید پس از برقرار کردن تماس با دفاتر موسسه، به صورت رایگان از خدمات مشاوره ای موسسه بهرهمند شوید و با توجه به شرایط بهترین نوع مهاجرت را انتخاب کنید.

شرایط عمومی کار در استرالیا

کشور استرالیا میان دو اقیانوس هند و آرام قرار دارد. استرالیا در رده ششم پهناور ترین کشور های جهان با7.692.24 کیلومتر مربع  قرار دارد. استرالیا از مستعمرات کشور انگلیس محسوب می شود. زبان رسمی مردمان در این کشور انگلیسی است. سیدنی و ملبورن از جمله مهم ترین شهر های استرالیا می باشند و پایتخت این کشور زیبا و پهناور کانبرا است، استرالیا همچنین در جمع کشور های ثروتمند جهان جای دارد که محصولات زیادی را به همه دنیا صادر می کند که از جمله آن ها می توان به گوشت و پشم و مواد معدنی و سنگ بوکسیت و طلا اشاره کرد. مردمان استرالیا خود را بخشی از فرهنگ اروپا می دانند و مردم در این کشور در سطح بالایی زندگی می کنند و از اصلی ترین عضو های جهان صنعتی می باشند. استرالیا به دلیل طبیعت زیبا و منحصر به فردی که دارد و همچنین به دلیل سطوح بالای رفاه و امنیت و آموزش، بسیار مورد استقبال واقع شده و افراد بیشماری به دنبال مهاجرت به استرالیا هستند و از روش های گوناگون تمایل به مهاجرت به استرالیا را دارند. در ادامه به توضیحات در خصوص حقوق و درآمد پرستاران در استرالیا خواهیم پرداخت.

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور و کاریابی

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار در خارج از کشور و کاریابی

فایل تصویری توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

فایل صوتی توضیحات استاد ملک پور در خصوص کار و ویزای کار

حقوق و درآمد پرستاران در استرالیا:

پرستارانی که تمایل به مهاجرت دارند و قصد دارند تا کار خود را در کشور های دیگر ادامه دهند به نکات بسیار مهمی باید توجه نمایند که یکی از اصلی ترین آن ها میزان حقوق دریافتی در شغل مورد نظرشان است. همان طور که گفته شد استرالیا از پیشرفته ترین کشور های جهان به شمار می رود و به دلیل شرایط بسیار عالی آب و هوایی، طبیعت بکر و زیبا و سطح بالای رفاه اجتماعی و امنیت اجتماعی و حقوق بالا در مشاغل، باعث شده تا استرالیا به یک کشور بسیار ایده آل برای مهاجرت از روش های گوناگون تبدیل شود. از دیگر دلایلی که پرستاران استرالیا را به عنوان مقصد خود برای مهاجرت کاری انتخاب می کنند، زبان رسمی این کشور می باشد که انگلیسی است. پرستاران در استرالیا از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و همان گونه که مشخص است از اصلی ترین پارامتر ها برای انتخاب یک کشور جهت مهاجرت کاری، میزان حقوق دریافتی در یک شغل می باشد. میزان حقوق و درآمد پرستاران در استرالیا بسته به شرایط برای هر پرستار متفاوت است و عوامل بسیاری در میزان حقوق و درآمد یک پرستار تاثیر گذار هستند که از جمله آن ها می توان به تجربه کاری، سطح تحصیلات، شهر محل کار و … اشاره نمود. در ادامه به صورت دقیق میزان حقوق و درآمد پرستاران در استرالیا را برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد:

  • محدوده حقوق و دستمزد در استرالیا

    حداقل حقوق و درآمد پرستاران در استرالیا  برای هر سال کار 37.700 دلار استرالیا (AUD) می باشد و حداکثر حقوق یک پرستار در استرالیا برای یک سال کار 114.000 دلار استرالیا(AUD) می باشد که رقم بالایی می باشد.

  • حقوق متوسط

    میانگین حقوق یک پرستار در استرالیا برای هر سال کار 72.400 دلار استرالیا(AUD) می باشد، به این معنی که  نیمی (50%) از افرادی که در استرالیا به عنوان پرستار کار می کنند حقوقی کمتر از 72.400 دلار استرالیا دریافت می کنند و این در حالی می باشد که نیمی دیگر از جامعه پرستاران در استرالیا حقوقی بالاتر از 72.400 دلار استرالیا دریافت می کنند.

نمودار توزیع حقوق پرستاران استرالیا

درصد ها:

همان گونه که در نمودار بالا مشاهده می کنید نزدیک ترین درصد ها به 50% درصد های 25% درصد و 75% هستند که به این معنی می باشد که تنها 25 درصد از پرستاران در کشور استرالیا حقوقی کمتر از 49.500 دلار استرالیا دریافت می کنند و این در حالی می باشد که 75% آن ها حقوقی بالا تر از 49.500 دلار استرالیا دریافت می کنند. همچنین همان گونه که در نمودار مشاهده می کنید 75% از پرستاران در استرالیا حقوقی کمتر از 91.200 دلار استرالیا دریافت می کنند و تنها 25% از پرستاران در این کشور حقوقی بالا تر از 91.200 دلار استرالیا دریافت می نمایند.

تاثیر تجربه کار بر درآمد پرستاران در استرالیا:

از علل مهم و یکی از عناصر اصلی تعیین و افزایش حقوق و درآمد پرستاران در استرالیا، میزان تجربه کاری می باشد. بی شک پرستاری که تازه وارد حرفه پرستاری شده است و تجربه کار پرستاری را ندارد با پرستاری که چندین سال سابقه کار پرستاری را دارد، در شرایط و حقوق دریافتی تفاوت های با خواهند داشت و مسلماً پرستاری که دارای تجربه بالاتری می باشد از حقوق و مزایای بالاتری برخوردار است. معمولاً با بالا رفتن سن کار یک پرستار و افزایش تجربه، حقوق پرستار نیز افزایش می یابد و این موضوع در کل دوران خدمت یک پرستار ادامه دارد. این موضوع نیز یکی از مسائلی می باشد که قبل از مهاجرت پرستاران از دیگر کشور ها باید به بررسی آن پرداخت و اطلاعات دقیقی در مورد آن کسب نمود. در نمودار زیر به تفکیک به بررسی میزان افزایش حقوق و درآمد پرستاران در استرالیا برای هر سال کار پرستاری خواهیم پرداخت :

تاثیر سطح تحصیلات بر درآمد پرستاران در استرالیا:

برای ورود به حرفه پرستاری ارائه مدرک تحصیلی از الزامات می باشد. افراد در صورتی می توانند تا در قالب پرستار در استرالیا مشغول به فعالیت شوند که فارغ التحصیل در رشته پرستاری از دانشگاه های معتبر باشند. بالا بودن سطح تحصیلات ارتباط مستقیم با افزایش حقوق دارد و این موضوع در تمام دنیا به همین شکل می باشد به این معنی که هر چقدر مدرک تحصیلی بالاتری ارائه شود میزان حقوق دریافتی نیز افزایش خواهد یافت. در کشور استرالیا پرستارانی که با مدرک لیسانس پرستاری مشغول به فعالیت می باشند در شرایط برابر حقوق و مزایای کمتری نسبت به پرستارانی با مدرک فوق لیسانس دارند. اما حال سوالی که برای پرستاران پیش می آید این است که مقدار تفاوت حقوق و درآمد پرستاران در استرالیا با مدارک تحصیلی متفاوت چه مقدار است؟ در ادامه برای شما عزیزان به صورت دقیق تفاوت میان حقوق دریافتی با مدرک لیسانس و فوق لیسانس را در قالب نمودار قرار داده ایم:

  • پرستارانی که دارای مدرک لیسانس پرستاری می باشند در شرایط برابر به صورت میانگین حقوقی معادل 52100 دلار استرالیا برای هر سال کار پرستاری دریافت می کنند.
  • پرستاری که دارای مدرک فوق لیسانس پرستاری می باشند در شرایط برابر به صورت میانگین حقوقی معادل 92400دلار استرالیا برای هر سال کار پرستاری دریافت می کنند که 77% بیشتر از حقوق یک پرستار با مدرک لیسانس می باشد.
نمودار تاثبر تحصیلات در حقوق پرستاران

روند رشد متوسط حقوق سالانه پرستاران در استرالیا:

روند رشد حقوق و درآمد پرستاران در استرالیا به عوامل گوناگونی بستگی دارد ولی باید به این مساله توجه داشت که افزایش حقوق پرستاران برای تمام پرستاران به یک شکل نمی باشد و هر پرستار بسته به عوامل مختلف و متعدد مانند تجربه کاری، تحصیلات، جنسیت و.. روند افزایش حقوق جداگانه ای دارد. از دیگر عواملی که در روند رشد حقوق هر پرستار تاثیر به سزایی دارد میزان سهم آن نیرو در افزایش و رشد مجموعه کاری خود می باشد. این مقاله توسط گروه آی تی و تیم تدوین موسسه حقوقی ملک پور تهیه و گرد آوری شده و هر گونه استفاده از آن بدون ذکر منبع حرام می باشد و خلاف مقررات است. به طور کلی روند رشد متوسط حقوق سالانه پرستاران در استرالیا در هر 18 ماه یک بار اتفاق می افتد و هر در هر مورد افزایش حقوق 9% از کل حقوق پرستار افزایش پیدا می کند. این مقدار در مشاغل دیگر در استرالیا در هر 16 ماه یک بار اتفاق می افتد و در هر بار 8% افزایش حقوق صورت می گیرد.

مزایا و پاداش های کار پرستاری در استرالیا:

در هر حرفه و تخصص همیشه افرادی وجود دارند که از شرایط کاری بهتری برخوردار هستند و کار خود را به نحو احسنت انجام می دهند که موجب سود آوری و پیشرفت کار در کل مجموعه می شوند، این افراد معمولاً از سمت ما فوق خود پاداش و مزایا دریافت می نمایند تا علاوه بر این که آن نیرو تشویق شود باعث ایجاد حس رقابت در دیگر نیرو ها گردد. مزایا و پاداش بیشتر در مشاغلی دیده می شود که چرخه سود دهی و رشد اقتصادی بالایی دارند و در مشاغلی که از سمت دولت به مردم خدمات رایگان می دهند کمتر دیده می شود. استرالیا نیز مانند دیگر کشور های پیشرفته جهان برای شهروندان خود درمان را به صورت رایگان یا با هزینه پایین قرار داده است. در این کشور ها در طول سال تنها به درصد پایینی از پرستاران پاداش و مزایا داده می شود و مطابق با آخرین آمار در سال گذشته تنها به 30% از پرستاران در استرالیا مزایا و پاداش داده شده و 70% هیچ گونه پاداش و مزایای دریافت نکرده اند.

سایر عوامل تاثیر گذار در درآمد پرستاران در استرالیا:

تا این بخش از مقاله به بررسی مسائل مهمی چون تاثیرات تجربه، سطح تحصیلات، میزان مزایا و پاداش برای پرستاران و …پرداختیم که می توان گفت از اصلی ترین علل جهت افزایش حقوق و درآمد پرستاران در استرالیا می باشند. در کنار این موارد که گفته شد عوامل طبیعی و تاثیر گذار دیگری وجود دارد که در رشد حقوق و درآمد پرستاران در استرالیا تاثیر مستقیم دارد، این عوامل شهر محل کار پرستاران، جنسیت پرستاران و خصوصی یا دولتی بودن موسسه و محل کار پرستار می باشد که در این قسمت به صورت دقیق به بررسی آن ها می پردازیم:

  • تاثیر جنسیت پرستاران در روند افزایش حقوق :

    با توجه به این موضوع که استرالیا از پیشرفته ترین کشور های جهان به شمار می رود و به برابر بودن نیروی کاری زن و مرد توجه بسیاری دارد اما در بعضی از شغل ها امکان این موضوع وجود دارد که میزان حقوق دریافتی بین آقایان و خانم ها در یک شرایط برابر مثل هم نباشد. میزان حقوق و درآمد پرستاران در استرالیا برای پرستاران خانم بیشتر از پرستاران آق می باشد. به این معنی که در یک شرایط برابر یک پرستار خانم در هر سال %6 بیشتر از یک پرستار آقا حقوق دریافت می کند.

  • تاثیر کار در موسسات دولتی یا خصوصی در روند افزایش حقوق :

    در کشور استرالیا نیروی کار پرستار هم در موسسات و مراکز دولتی و هم در مراکز و موسسات خصوصی می تواند مشغول به کار و فعالیت شوند. مانند اکثر کشور های سطح اول و پیشرفته جهان، کار در مراکز دولتی درآمد بالاتری نسبت به کار در مراکز خصوصی دارد به این معنی که یک نیروی پرستار در مراکز دولتی در شرایط برابر با نیروی کار در مراکز خصوصی 5% حقوق بالاتری دریافت می نماید.

  • تاثیرات شهر محل کار در روند افزایش حقوق و درامد پرستاران در استرالیا:

    به قطع یقین کار کردن در هر شغل و حرفه ای در شهر های بزرگ و پر جمعیت از حقوق و مزایای بالاتری نسبت به شهر های کوچک و کم جمعیت بر خوردار است. این موضوع در مورد کشور استرالیا نیز صدق می کند و به عنوان مثال میزان حقوق و درآمد پرستاران در شهر های ملبورن و سیدنی به مراتب بالاتر از شهر های کوچک و کم جمعیت استرالیا می باشد. در ادامه جدول میزان حقوق و درآمد پرستاران در شهر های مختلف استرالیا را قرار داده ایم:

CITY

شهر میزان حقوق
Adelaide آدلاید 73,200 AUD
Brisbane بریزبن 80,100 AUD
Canberra- Queanbeyan کانبرا-کوئین بیان 71,900 AUD
Gold Coast-Tweed ساحل طلا-توید 69,900 AUD
Gosford گاسفورد 67,500 AUD
Melbourne ملبورن 75,800 AUD
Newcastle نیوکاسل 72,300 AUD
Perth پرت 76,600 AUD
Sunshine Coast ساحل آفتاب 65,400 AUD
Sydney سیدنی 79,300 AUD
Wollongong ولونگونگ 65,800 AUD

هزینه های زندگی در استرالیا:

پس از بررسی و مطالعه در خصوص میزان حقوق و درآمد پرستاران در استرالیا و اطلاع از این موضوع که آیا با توجه به میزان حقوق و درآمد پرستاران در استرالیا این کشور می تواند مقصد مناسبی برای کار پرستاری باشد یا خیر باید به بررسی مسائل دیگری که در مهاجرت پرستاران بسیار حائز اهمیت است پرداخت. از دیگر مواردی که بسیار حائز اهمیت می باشد، هزینه زندگی در استرالیا می باشد. پرستاران با بررسی این موضوع باید به این نتیجه دست یابند که آیا با توجه به میزان درآمد از کار پرستاری می توانند از پس هزینه زندگی در استرالیا برآیند یا خیر. در ادامه برای شما عزیزان در قالب یک جدول به بررسی بعضی از مهم ترین هزینه های زندگی در شهر های مهم استرالیا پرداخته ایم:

نوع جنس مقدار سیدنی ملبورن بریزبن کانبرا
شیر 1 لیتر 6.30   AUD 6 AUD 7 AUD 7AUD
نان 500 گرم 2.40 AUD 2.70 AUD 2.50AUD 2.90 AUD
برنج 1 کیلو 1.15 AUD 1.30  AUD 1.20 AUD 1.30 AUD
تخم مرغ 12 عدد 4.80 AUD 4.71 AUD 4.86 AUD 5.35 AUD
پنیر 1 کیلو 5.42 AUD 5.87 AUD 4.43 AUD 5.44 AUD
مرغ 1 کیلو 5.04 AUD 5.17 AUD 5.10 AUD 4.82 AUD
گوشت 1 کیلو 8.46 AUD 7.41 AUD 9.11 AUD 7.77 AUD
سیب 1 کیلو 2.20 AUD 2.01 AUD 2.01 AUD 2.17 AUD
آب معدنی 1.5 لیتر 2.18 AUD 2.31 AUD 2.02 AUD 2.28 AUD
شهرها اجاره آپارتمان یک خواب- در مرکز شهر اجاره آپارتمانیک خواب- در خارج مرکز شهر اجاره آپارتمان سه خواب- در مرکز شهر اجاره آپارتمان سه خواب- در خارج مرکز شهر
سیدنی 2000 تا 3200

AUD

1500 تا 2360

AUD

4000 تا 10.000

AUD

2400 تا 4550

AUD

ملبورن 2000 تا 3200

AUD

1000 تا 1650

AUD

2800 تا 4000

AUD

2000 تا 3000

AUD

بریزبن 1400 تا 2000

AUD

1000 تا 1500

AUD

2400 تا 3500

AUD

1600 تا 2500

AUD

پرت 1000 تا 2000

AUD

750 تا 1500

AUD

1800 تا 4000

AUD

1200 تا 2200

AUD

آدلاید 1000 تا 1800

AUD

800 تا 1200

AUD

1800 تا 3000

AUD

1400 تا 2000

AUD

کانبرا 1400 تا 2800

AUD

1400 تا 2000

AUD

2000 تا 3500

AUD

1200 تا 2600

AUD

شهرها هر متر مربع آپارتمان

-مرکز شهر

هر متر مربع آپارتمان –

خارج از مرکز شهر

سیدنی 930 تا 1.860

AUD

600 تا 1.115

AUD

ملبورن 800 تا 1.115

AUD

640 تا 930

AUD

بریزبن 420 تا 930

AUD

280 تا 700

AUD

پرت 500 تا 930

AUD

324 تا 745

AUD

آدلاید 280 تا 1.255

AUD

186 تا 1.110

AUD

کانبرا 465 تا 651

AUD

370 تا 500

AUD

حقوق و درآمد پرستاران در نروژ و سخن پایانی:

حقوق و درآمد پرستاران در استرالیا، هزینه زندگی در استرالیا، شرایط پذیرش پرستار در استرالیا، موارد تاثیر گذار در افزایش حقوق و درآمد پرستاران در استرالیا و مسائل مختلفی در باب حقوق پرستاران در استرالیا مورد نقد و بررسی علمی قرار گرفت و به رشته تحریر درآمد. استرالیا به واسطه مدرن بودن و سطح بالای زندگی و سرمایه گذاری های که در بخش درمانی و مراقبت های بهداشتی انجام می دهد یکی از بهترین کشور ها برای مهاجرت پرستاران به شمار می رود، همچنین کشور استرالیا به دلیل وجود مکان های گسترده برای کار و زندگی هر ساله صد ها پرستار را از سراسر جهان به خود جذب می نماید. موسسه حقوقی ملک پور با تبحر و تخصص و سابقه درخشان در زمینه مهاجرت به برترین کشور های جهان، می تواند خدمات مهاجرتی بی نظیری را به متقاضیانی که واجد شرایط می باشند ارائه نمایند، با برقرار کردن ارتباط با موسسه این امکان وجود دارد تا به صورت رایگان اطلاعات دقیقی در خصوص حقوق و درآمد پرستاران در استرالیا را به دست آورید و همچنین با صحبت با مشاورین موسسه می توانید از به روز ترین روش های مهاجرت آگاه شوید.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه حقوق و درآمد پرستاران در استرالیا

✅محدوده حقوق در حداقل و حداکثر حقوق پرستاری در استرالیا چه مقدار می باشد؟

محدوده حقوق پرستاران در استرالیا در پایین ترین حالت خود 37700 دلار استرالیا برای هر سال کار پرستاری می باشد و در بالاترین حالت خود برای هر سال کار پرستاری 114000 دلار استرالیا می باشد.

✅تفاوت حقوق پرستارانی که با مدرک فوق لیسانس در استرالیا مشغول به کار می باشند نسبت به پرستارانی که با مدرک لیسانس در این کشور کار می کنند چه مقدار است؟

حقوق پرستارانی که با مدرک فوق لیسانس در استرالیا مشغول به کار می باشند 77 درصد بیشتر از پرستارانی است که با مدرک لیسانس در این کشور فعالیت می کنند.

✅حقوق پرستارانی که در مراکز و بیمارستان های دولتی مشغول می باشند چه تفاوتی با حقوق پرستارانی که در مراکز خصوصی فعالیت می کنند دارد؟

پرستارانی که در مراکز دولتی در استرالیا فعالیت دارند 5درصد بالاتر از حقوق پرستاران در بخش خصوصی می باشد.

✅تفاوت حقوق پرستاران زن در استرالیا نسبت به پرستاران مرد چه مقدار است؟

در استرالیا میزان حقوق پرستاران زن 6درصد از حقوق پرستاران آقا بیشتر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *